abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 12 februari 2015 @ 13:46:41 #201
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_149599652
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2015 13:24 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Of erger nog: een stok achter andermans deur. En dan heb ik het niet over christenen hoor, hoewel die in het verleden ook niet okselfris waren, maar idioten die mensen neerschieten om een tekeningetje.
En dit NWS / Britse moslims nemen stelling door massaal te demonsteren #2 is dan helemaal belachelijk. Een handtekeningenactie om de vrijheid van meningsuiting te beperken, als het nou een actie was tegen dit soort idioterie van geloofsgenoten..
Als we nou gewoon hard roepen dat die spotprenten niets met de islam te maken hebben ...
>:)
The truth may be out there, but the lies are in your head.
pi_149600218
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2015 13:46 schreef R0N1N het volgende:

[..]

Als we nou gewoon hard roepen dat die spotprenten niets met de islam te maken hebben ...
>:)
Dat is een optie!
Maar het blijft me verbazen hoor.. Je kunt toch, ook als je moslim bent, van mening zijn dat die cartoons ongepast zijn en toch die extreme acties veroordelen? Waar blijft de nuance?
Tenslotte is het een religie die vrede predikt..
pi_149601192
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2015 14:06 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Dat is een optie!
Maar het blijft me verbazen hoor.. Je kunt toch, ook als je moslim bent, van mening zijn dat die cartoons ongepast zijn en toch die extreme acties veroordelen? Waar blijft de nuance?
Tenslotte is het een religie die vrede predikt..
Vrede door sharia :|W
There is only one religion
  donderdag 12 februari 2015 @ 15:07:26 #204
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_149601882
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2015 14:06 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Dat is een optie!
Maar het blijft me verbazen hoor.. Je kunt toch, ook als je moslim bent, van mening zijn dat die cartoons ongepast zijn en toch die extreme acties veroordelen? Waar blijft de nuance?
Tenslotte is het een religie die vrede predikt..
Via onderwerping.
Zodra iedereen zich onderwerpt aan de islam/sharia is er vrede. Denkt/beweert men.

Wat mij nog het meest verbaasd is de enorme hypocriete houding.

Zodra er een spotprentje verschijnt staan ze met z'n miljoenen !!! te demonstreren, vlaggen te verbranden en mensen die toevallig uit het westen komen vermoorden of lastigvallen. Terwijl 99,99% daarvan de bewuste spotprent nooit heeft gezien en niet eens kan lezen.

Zodra iemand de islam 'misbruikt' voor het zaaien van dood en verderf, is het dood en dood stil.

Dan krijg je dooddoeners als: Heeft niets met islam te maken.
Of nog erger: Als een christen (of atheist in mijn geval) iemand vermoord neem je toch ook geen openlijk afstand e.d. dus waarom zou een moslim dat wel moeten?

Nou: ALS ik christen was, dan was ik furieus op al die pedofielen bij de katholieken en liet ik me absoluut uitschrijven.

ALS er ooit een atheist iemand vermoord al roepende "Het Atheisme is de grootste" zal ik de eerste zijn die zich daar tegen uitspreekt.

Beetje hetzelfde als discussies over oorlog en geloof. Dan komen ze met Hitler als Atheist aanzetten.
1. Dat was toch echt een Katholiek
2. Zo occult als wat
3. als atheist zet je ook echt "God zij met ons" op je koppelriem ... :')
4. De tweede wereldoorlog had NIETS met 'het verspreiden van het Atheisme' te maken.

Op zich snap ik het wel:
Het is iets (wat wahabisten/salafisten doen) wat gewoon in de Koran en Hadith wordt opgedragen aan alle moslims. Net zoals soortgelijke strekkingen uit het Oude Testament zijn te halen.

Je uitspreken tegen deze 'mensen' is je indirect uitspreken tegen de heilige schrift. (en toegeven dat de basis van het probleem ligt bij die teksten.)
Dan keuren ze nog liever de moorddadige praktijken van salafisten stilzwijgend goed.

[ Bericht 1% gewijzigd door R0N1N op 12-02-2015 15:13:10 ]
The truth may be out there, but the lies are in your head.
pi_149604158
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2015 15:07 schreef R0N1N het volgende:

Dan keuren ze nog liever de moorddadige praktijken van salafisten stilzwijgend goed.
Dit laatste.. Het zal ongetwijfeld zo zijn, maar is de geest van de boodschap niet veel belangrijker dan de letter? Ik kan daar maar niet over uit.. Moord en marteling in naam van een religie die vrede predikt.
  donderdag 12 februari 2015 @ 16:32:26 #206
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_149604297
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2015 16:26 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Dit laatste.. Het zal ongetwijfeld zo zijn, maar is de geest van de boodschap niet veel belangrijker dan de letter? Ik kan daar maar niet over uit.. Moord en marteling in naam van een religie die vrede predikt.
Het is dan ook een misvatting dat die religie vrede predikt.

Waar Jezus z'n andere wang toekeerde, hakt Mo je hoofd er af.

Islam = onderwerping. Niets anders.
(waar de islam geen patent op heeft overigens. Ook het, in de basis veel vredelievender, christendom (wat in de uitvoering tijdens de middeleeuwen niet onderdeed voor het hedendaagse Salafisme) berust puur op onderwerping (aan de 'zonde' en dat Jezus daarvoor aan het kruis werd genageld))
The truth may be out there, but the lies are in your head.
pi_149604477
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2015 16:32 schreef R0N1N het volgende:

[..]

Het is dan ook een misvatting dat die religie vrede predikt.

Waar Jezus z'n andere wang toekeerde, hakt Mo je hoofd er af.

Islam = onderwerping. Niets anders.
(waar de islam geen patent op heeft overigens. Ook het, in de basis veel vredelievender, christendom (wat in de uitvoering tijdens de middeleeuwen niet onderdeed voor het hedendaagse Salafisme) berust puur op onderwerping (aan de 'zonde' en dat Jezus daarvoor aan het kruis werd genageld))
Ik lees net dit item op NWS, idd...NWS / IS: Islam is geloof van het zwaard, gematigde moslims zijn ketters.
  donderdag 12 februari 2015 @ 21:58:33 #209
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_149615992
quote:
Daarom zal er dus ook geen vrede zijn zodra de islam, of welk ander geloof of zelfs atheisme, het volledig "voor het zeggen heeft" op aarde.

Men zal elkaar dan bestrijden op de details, zoals we dat altijd al doen/deden.

Mensen blijven mensen en die hebben helemaal geen rede nodig om te vechten.

Daarom voorspel ik ook dat we zeer waarschijnlijk het einde van de eeuw niet halen.
Best kans zelfs dat de Aarde al een dode planeet is als Apophis toch net de Aarde niet raakt in 2036 :P
The truth may be out there, but the lies are in your head.
pi_149631779
quote:
Is die dame blind? :o
Maar ze zingt erg goed.. Oh ja, en het is vrijdag, dus we mogen los..
"If i should fall from grace with God"
pi_149633133
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2015 21:58 schreef R0N1N het volgende:

[..]

Daarom zal er dus ook geen vrede zijn zodra de islam, of welk ander geloof of zelfs atheisme, het volledig "voor het zeggen heeft" op aarde.

Men zal elkaar dan bestrijden op de details, zoals we dat altijd al doen/deden.

Mensen blijven mensen en die hebben helemaal geen rede nodig om te vechten.

Daarom voorspel ik ook dat we zeer waarschijnlijk het einde van de eeuw niet halen.
Best kans zelfs dat de Aarde al een dode planeet is als Apophis toch net de Aarde niet raakt in 2036 :P
Ik snap je punt, en ben het gedeeltelijk met je eens.
Ja er zal geen vrede zijn wanneer mensen elkaar niet accepteren, en natuurlijk kan je de islam absoluut niet met het Christendom vergelijken.
Totaal niet zelfs.. Uiteindelijk, en ik raad je aan om dan eens openbaringen te gaan lezen (bijbel) zal er vrede zijn, want dan zal Jezus heersen.
Anyways, nu is het zo'n ongelofelijke rotzooi in de wereld, best wel goddeloos.
pi_149633143
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 13:11 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Is die dame blind? :o
Maar ze zingt erg goed.. Oh ja, en het is vrijdag, dus we mogen los..
"If i should fall from grace with God"
Nee, voor zover ik weet niet.. :)
pi_149634660
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 14:09 schreef Catnip het volgende:

[..]

Nee, voor zover ik weet niet.. :)
Ok, omdat ze haar ogen dicht houdt en zingt 'i cant see whats in front of me'.. Tja, had gekund toch?
  vrijdag 13 februari 2015 @ 17:45:23 #214
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_149639222
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 15:05 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Ok, omdat ze haar ogen dicht houdt en zingt 'i cant see whats in front of me'.. Tja, had gekund toch?
Kan jij wel wat zien dan met je ogen dicht? :P
The truth may be out there, but the lies are in your head.
  vrijdag 13 februari 2015 @ 17:59:14 #215
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_149639614
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 14:08 schreef Catnip het volgende:
Ik snap je punt, en ben het gedeeltelijk met je eens.
Ja er zal geen vrede zijn wanneer mensen elkaar niet accepteren,
& Nooit, maar dan ook echt nooit gaan alle mensen op aarde elkaar accepteren.
quote:
en natuurlijk kan je de islam absoluut niet met het Christendom vergelijken.
Totaal niet zelfs..
Helaas. Totaal wel.
Dat Mo je hoofd afhakt waar Jezus de andere wang toekeerde is zo ongeveer het grote verschil. Verder is het gewoon één pot nat. De Koran is "gewoon" het vervolg. Het derde boek van God.

Ik zou jou willen aanraden eens de koran te lezen. •
quote:
Uiteindelijk, en ik raad je aan om dan eens openbaringen te gaan lezen (bijbel) zal er vrede zijn, want dan zal Jezus heersen.
Anyways, nu is het zo'n ongelofelijke rotzooi in de wereld, best wel goddeloos.
ik heb de bijbel van kaft tot kaft gelezen. werd er niet vrolijk van en zeker niet godslievend.

De wereld was overigens nog nooit zo religieus als nu. Zeker de Abrahamistische Megalomaan (Yaweh, God, Allah) had nog nooit zoveel 'supporters'. In absolute aantallen maar ook procentueel.

Hier in Nederland zijn we een redelijke uitzondering.

De grootste puinhopen vind je in de meest religieuze landen.

Dat 'goddeloze' is dus een lege term. (& eigenlijk alleen maar beter/positief)

edit:
* : Waarbij ik moet erkennen dat ikzelf de helft niet gehaald heb. Werd er eerlijk gezegd iets te onpasselijk van. Het taalgebruik (al was het geen Arabisch) en vooral de manier waarop er wordt gesproken over alles wat geen moslim is.

Wat dat betreft is Allah weer terug bij de roots van Yaweh. (even gewelddadig, zelfde stupide 'wetten', enz.)

In dat opzicht was Jezus een verademing die niets met z'n "vader" gemeen heeft. Mede daardoor heeft het Christendom een "verlichting" meegemaakt, omdat steeds meer mensen de hypocrisie van het Vaticaan en de Inquisitie begon in te zien. De manier van handelen van de kerk viel niet te rijmen met de 'lessen' van Jezus.

Bij het Jodendom en de Islam ligt dat totaal anders.

[ Bericht 9% gewijzigd door R0N1N op 13-02-2015 19:11:25 ]
The truth may be out there, but the lies are in your head.
pi_149641801
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 17:59 schreef R0N1N het volgende:

[..]

& Nooit, maar dan ook echt nooit gaan alle mensen op aarde elkaar accepteren.

[..]

Helaas. Totaal wel.
Dat Mo je hoofd afhakt waar Jezus de andere wang toekeerde is zo ongeveer het grote verschil. Verder is het gewoon één pot nat. De Koran is "gewoon" het vervolg. Het derde boek van God.

Ik zou jou willen aanraden eens de koran te lezen.

[..]

ik heb de bijbel van kaft tot kaft gelezen. werd er niet vrolijk van en zeker niet godslievend.

De wereld was overigens nog nooit zo religieus als nu. Zeker de Abrahamistische Megalomaan (Yaweh, God, Allah) had nog nooit zoveel 'supporters'. In absolute aantallen maar ook procentueel.

Hier in Nederland zijn we een redelijke uitzondering.

De grootste puinhopen vind je in de meest religieuze landen.

Dat 'goddeloze' is dus een lege term. (& eigenlijk alleen maar beter/positief)
Weetje ik heb me ook heel lang bezig gehouden met de punten die jij aanhaalt.
Nee, zoals het er nu uitziet gaat dat zeker niet gebeuren.

Ik heb de koran misschien wel dertig keer gelezen, Hadith.. Ik vond het afschuwelijk.
Ik ben niet gehersenspoeld hoor, dat zeker niet. Maar ik geloof dat mijn God, een God van liefde is, en ja waarom is er dan zoveel ellende op de wereld? Misschien goed om dan de bijbel nogmaals te bestuderen.

Wij zijn nog gezegend, ik denk ook niet voor lang meer. Maar afgezien van het feit dat ik dus misschien best wel religieus ben, ik kan ook goed inkomen met de punten die je aanhaalt. Ik ben niet dom, en snap best dat het mensen bezig houd, Op de manier zoals het jou bezig houdt.
  vrijdag 13 februari 2015 @ 19:32:35 #217
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_149642571
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 19:08 schreef Catnip het volgende:

[..]

Weetje ik heb me ook heel lang bezig gehouden met de punten die jij aanhaalt.
Nee, zoals het er nu uitziet gaat dat zeker niet gebeuren.

Ik heb de koran misschien wel dertig keer gelezen, Hadith.. Ik vond het afschuwelijk.
Ik ben niet gehersenspoeld hoor, dat zeker niet. Maar ik geloof dat mijn God, een God van liefde is, en ja waarom is er dan zoveel ellende op de wereld? Misschien goed om dan de bijbel nogmaals te bestuderen.

Wij zijn nog gezegend, ik denk ook niet voor lang meer. Maar afgezien van het feit dat ik dus misschien best wel religieus ben, ik kan ook goed inkomen met de punten die je aanhaalt. Ik ben niet dom, en snap best dat het mensen bezig houd, Op de manier zoals het jou bezig houdt.
Zelf ben ik van mening dat ALS er een God is & dat is een God van Liefde dat dit NOOIT de God van Abraham kan zijn (dus Yaweh, God+Jezus+Heiligegeest en Allah is het niet). (nog even los van de daarmee 'noodzakelijke' God van Angst/Haat - als je "ze" tenminste ook als creator wil bestempelen die verantwoordelijk zijn voor "alles wat is")

De torah, bijbel of koran is dan dus het verkeerde boek.

"Onvoorwaardelijke liefde" stelt geen eisen, geen geboden, pleegt geen genocide omdat men niet luistert of de verkeerde dingen doet en hitst zijn kinderen niet tegen elkaar op.

Een God die voorwaarden stelt (zoals die van Abraham de hele tijd doet) is geen god van (uitsluitend) liefde.

Een God van pure liefde had Eva nooit gestraft voor het feit dat ze is misleid. Zelfs de slang had ie z'n dwaling vergeven. Dáár ging het al mis.
The truth may be out there, but the lies are in your head.
pi_149643198
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 17:45 schreef R0N1N het volgende:

[..]

Kan jij wel wat zien dan met je ogen dicht? :P
Ik heb helaas geen braille-tarotkaarten :P
pi_149643565
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 19:08 schreef Catnip het volgende:

[..]

Weetje ik heb me ook heel lang bezig gehouden met de punten die jij aanhaalt.
Nee, zoals het er nu uitziet gaat dat zeker niet gebeuren.

Ik heb de koran misschien wel dertig keer gelezen, Hadith.. Ik vond het afschuwelijk.
Ik ben niet gehersenspoeld hoor, dat zeker niet. Maar ik geloof dat mijn God, een God van liefde is, en ja waarom is er dan zoveel ellende op de wereld? Misschien goed om dan de bijbel nogmaals te bestuderen.

Wij zijn nog gezegend, ik denk ook niet voor lang meer. Maar afgezien van het feit dat ik dus misschien best wel religieus ben, ik kan ook goed inkomen met de punten die je aanhaalt. Ik ben niet dom, en snap best dat het mensen bezig houd, Op de manier zoals het jou bezig houdt.
Over dat laatste punt maak ik me best ook weleens zorgen.. Door al die onverdraagzaamheid krijg je straks rassen/religieuze rellen.. Nu al hoef je echt niet meer met een keppeltje door Amsterdam te lopen, of stevig gearmd met iemand van hetzelfde geslacht..
In het voormalig Joegoslavië ging het ook mis, zodra Tito overleed.. Hier kan zomaar iets soortgelijks gebeuren.
  zaterdag 14 februari 2015 @ 01:48:38 #220
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_149655652
There is only one religion
  zaterdag 14 februari 2015 @ 01:49:21 #221
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_149657337
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 20:05 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Over dat laatste punt maak ik me best ook weleens zorgen.. Door al die onverdraagzaamheid krijg je straks rassen/religieuze rellen.. Nu al hoef je echt niet meer met een keppeltje door Amsterdam te lopen, of stevig gearmd met iemand van hetzelfde geslacht..
In het voormalig Joegoslavië ging het ook mis, zodra Tito overleed.. Hier kan zomaar iets soortgelijks gebeuren.
Ik maak me er inderdaad ook weleens zorgen om, wat een rotzooi ;(
pi_149658805
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 19:32 schreef R0N1N het volgende:

[..]

Zelf ben ik van mening dat ALS er een God is & dat is een God van Liefde dat dit NOOIT de God van Abraham kan zijn (dus Yaweh, God+Jezus+Heiligegeest en Allah is het niet). (nog even los van de daarmee 'noodzakelijke' God van Angst/Haat - als je "ze" tenminste ook als creator wil bestempelen die verantwoordelijk zijn voor "alles wat is")

De torah, bijbel of koran is dan dus het verkeerde boek.

"Onvoorwaardelijke liefde" stelt geen eisen, geen geboden, pleegt geen genocide omdat men niet luistert of de verkeerde dingen doet en hitst zijn kinderen niet tegen elkaar op.

Een God die voorwaarden stelt (zoals die van Abraham de hele tijd doet) is geen god van (uitsluitend) liefde.

Een God van pure liefde had Eva nooit gestraft voor het feit dat ze is misleid. Zelfs de slang had ie z'n dwaling vergeven. Dáár ging het al mis.
God is liefde. Vroeger was dan ook een andere tijd, maar ik snap je wel. Ik wil het best wel een keer gedetailleerd uitleggen hoor, tenminste een poging doen..

God heeft de 'slang' niet vergeven, hij is een uit de hemel gegooid, en op aarde gekomen. Lees openbaringen eens ;-)
  zaterdag 14 februari 2015 @ 12:51:20 #224
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_149660759
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 11:20 schreef Catnip het volgende:
God is liefde. Vroeger was dan ook een andere tijd, maar ik snap je wel. Ik wil het best wel een keer gedetailleerd uitleggen hoor, tenminste een poging doen..
Dan moet ik je waarschuwen: Jij gaat eerder van je geloof vallen dan dat je mij ervan kan overtuigen dat de Abrahamistische God liefde is.

Een bijbel vol met bewijzen van het tegendeel.
quote:
God heeft de 'slang' niet vergeven, hij is een uit de hemel gegooid, en op aarde gekomen. Lees openbaringen eens ;-)
Precies.
Een God van Liefde had dat niet gedaan.

_O_

[ Bericht 10% gewijzigd door R0N1N op 14-02-2015 13:08:12 ]
The truth may be out there, but the lies are in your head.
pi_149661664
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 12:51 schreef R0N1N het volgende:

[..]

Dan moet ik je waarschuwen: Jij gaat eerder van je geloof vallen dan dat je mij ervan kan overtuigen dat de Abrahamistische God liefde is.

Een bijbel vol met bewijzen van het tegendeel.

[..]

Precies.
Een God van Liefde had dat niet gedaan.

_O_
Ik heb weleens de indruk dat de god van het OT en die van het NT verschillende zijn.. De oude god gooit nog weleens een stad plat en bedient zich van speciale effecten. De god van het NT is veel genadiger en subtieler, lijkt het.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')