Een anoniem mailtje is een hoax?quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 17:25 schreef desiredbard het volgende:
[..]
Ja moet je ook op de afzender letten..... hoax
Het is een kinderfeest ja. Haal er de kinderen weg, en er blijft een sneu stukje toneel over. Dat we graag herinneringen ophalen uit onze jeugd is evident. Ik zou het vreemd vinden als dat met een modernere piet ineens vergalt wordt. Zolang de kinderen genieten, genieten de ouders/volwassenen ook. Tenzij ze krampachtig vasthouden aan de onwil tot verandering en het behoud van tradities.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 16:50 schreef Strani het volgende:
We zeggen wel dat het een kinderfeest is maar is dat eigenlijk wel zo? De kinderen zijn het middelpunt, ja, maar velen van ons houden zelf ook nog altijd van sinterklaas. Ik denk niet dat het geheel terecht is om argumenten als 'de kinderen zelf maakt het niks uit' te gebruiken.
Boycot it is!quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 17:24 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Niet als dat een indicator is dat ouders hun kinderen niet laten kijken naar de televisie wat voor dit jaar het beste zou zijn.
Wel jammer dat ze de intocht een keer gaan moeten missen, het is niet anders.
Misschien vindt die knakker Mussert een held. Weet jij veel?quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 17:25 schreef desiredbard het volgende:
[..]
Ja moet je ook op de afzender letten..... hoax
De Grootste groep (voorstanders) wordt dus gedicteerd door een klein groepje...dat vind jij eerlijk?quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 14:28 schreef emmarcel het volgende:
[..]
Helaas is de groep voorstanders groter en komen daar ook de meeste reacties vandaan. Verder wordt mij ook gezegd dat ik als blanke Nederlander (hoewel ik dat onderscheid niet wil maken) het land uit moet. Verder ben ik niet tegen zwarte piet als er ook andere kleuren pieten mee lopen. Helaas is dat voor al die volwassen mensen een probleem, voor kinderen niet, die willen gewoon een leuk feest met cadeaus.
Onzin. Zo weinig mensen willen dat er iets verandert aan dat feest dat er geen enkele reden is voor een compromis. We moeten in Nederland eens ophouden met dat geneuzel.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 16:58 schreef Strani het volgende:
[..]
Ja, maar dat zal een tijdje duren. Ik hou zelf ook van Zwarte Piet maar begrijp dat er geen weg terug is. Dus ik hoop op een redelijk compromis.
Nee maar omjezelf dus neer te zetten als een NSBer...quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 17:29 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Misschien vindt die knakker Mussert een held. Weet jij veel?
Dergelijke mailtjes ga je immers niet via je eigen adres versturen. Dan ben je nog dommer dan de inhoud van de mail doet vermoeden.
De geest is nu definitief uit de fles, heb ik het idee.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 17:30 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Onzin. Zo weinig mensen willen dat er iets verandert aan dat feest dat er geen enkele reden is voor een compromis. We moeten in Nederland eens ophouden met dat geneuzel.
Er is totaal geen reden voor jou om wat ik zeg 'onzin' te noemen. Een beetje respect graag.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 17:30 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Onzin. Zo weinig mensen willen dat er iets verandert aan dat feest dat er geen enkele reden is voor een compromis. We moeten in Nederland eens ophouden met dat geneuzel.
Wat is er nu fundamenteel anders dan vorige jaren? Het is dat de Telegraaf dit komkommernieuws (uitspraak rechtbank) opblies, anders zouden wij het er nu niet eens over hebben.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 17:32 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
De geest is nu definitief uit de fles, heb ik het idee.
Neuh, iemand die zo'n belachelijke toon aanslaat wordt neergezet als NSB'er.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 17:31 schreef desiredbard het volgende:
[..]
Nee maar omjezelf dus neer te zetten als een NSBer...
Kortom iemand die voor zwarte piet zou zijn wordt dus in het geniep neer gezet als een Nazi.
De discussie verstomt niet meer. Het publieke debat blijft voortduren. Er worden nu zelfs aanpassingen gedaan aan het uiterlijk van ZP.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 17:34 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Wat is er nu fundamenteel anders dan vorige jaren? Het is dat de Telegraaf dit komkommernieuws (uitspraak rechtbank) opblies, anders zouden wij het er nu niet eens over hebben.
Ik doe dat niet snel.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 17:33 schreef Strani het volgende:
[..]
Er is totaal geen reden voor jou om wat ik zeg 'onzin' te noemen. Een beetje respect graag.
Motie, van een paar honderd Surinamers die een gebrek aan succes hebben en daarom als hobby klagen over ZP?quote:En nee, ik ben gewoon reëel. Je kunt wel krampachtig vasthouden maar er is een motie gaande die niet te stoppen is. Dan moet je er alles aan doen om een redelijk compromis te bereiken.
Of zijn die paar politici paniekvoetbal aan het spelen omdat ze het niet naar waarde schatten? We zullen het wel gaan zien. Het volk kan niet de zogenaamde nationale intocht veranderen, het volk kan wel ophouden met er naar te kijken. Misschien dat RTL of SBS dan wel met een eigen nationale intocht komt en dat we daar massaal naar gaan kijken.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 17:35 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
De discussie verstomt niet meer. Het publieke debat blijft voortduren. Er worden nu zelfs aanpassingen gedaan aan het uiterlijk van ZP.
De geest is, kortom, uit de fles.
https://onzetaal.nl/taaladvies/advies/ben-ik-van-dietsen-bloedquote:
Dus de ouder gaat het kind volgende maand verbieden om naar de intocht te kijken omdat de volwassene zich kwaad maakt om de kleur van bepaalde Pieten?quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 17:39 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Of zijn die paar politici paniekvoetbal aan het spelen omdat ze het niet naar waarde schatten? We zullen het wel gaan zien. Het volk kan niet de zogenaamde nationale intocht veranderen, het volk kan wel ophouden met er naar te kijken. Misschien dat RTL of SBS dan wel met een eigen nationale intocht komt en dat we daar massaal naar gaan kijken.
Nah dit plaatje heb ik hier niet geplaatst omdat ik het vind. Al ben ik wel van Duitse bloedquote:Op dinsdag 14 oktober 2014 17:39 schreef desiredbard het volgende:
[..]
https://onzetaal.nl/taaladvies/advies/ben-ik-van-dietsen-bloed
Met de Koning van Spanje was heel veel.
Als je je geschiedenis en cultureel erfgoed zou kennen verklaart het ook meteen de kleding van Zwarte Piet en de spaanse namen die Zwarte Pieten vaak hebben
Niet zo zeer verbieden, meer het kind beschermen in de hoop dat ze volgend jaar weer wat wijzer zijn. Ondertussen kunnen ze gewoon Sinterklaas vieren maar dan een keertje zonder de zogenaamde nationale intocht. Ik weet niet hoe anderen dit ervoeren, voor mij was die intocht nooit een wezenlijk onderdeel van het feest.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 17:40 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dus de ouder gaat het kind volgende maand verbieden om naar de intocht te kijken omdat de volwassene zich kwaad maakt om de kleur van bepaalde Pieten?
Dat lijkt mij inderdaad heel gezond.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |