quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 12:55 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Hoe kom je er bij dat de anti pieten hier allemaal pas een paar jaar wonen ?
quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 12:56 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Als je je leven niet zeker bent is er geen tijd pm je druk te maken over het dragen van een hoofddoek. Overleven is dan het enige waar we mee bezig zijn.
Gewoon keiharde backfire. Wie begonnen er met te vragen wanneer ik ga emigreren. Als dat de manier is waarop de anti-zwarte pieten mensen discussiëren, dan verlaag ik me graag tot dat niveau. Maar vervolgens naar mij wijzen over de manier waarop ik een discussie voer, is wel er zwak. Kijk in de spiegel.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 12:57 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Misschien moet jij je eens verdiepen in de waarden van het land waar je je mee denkt te identificeren. Je begrijpt het principe van een democratische rechtsstaat niet eens en dan durf je anderen ervan te betichten ergens niet te horen.
Op basis van foutieve aannames overigens.
Dan val je wel meer op als de jihadisten razzia's houden.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 12:57 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Hoop wel dat we er een met een kleurtje op mogen.
Kijk zelf in de spiegel en accepteer dat jouw idee van een democratie niet strookt met onze democratie in Nederland.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 13:02 schreef maan_man het volgende:
[..]
[..]
[..]
Gewoon keiharde backfire. Wie begonnen er met te vragen wanneer ik ga emigreren. Als dat de manier is waarop de anti-zwarte pieten mensen discussiëren, dan verlaag ik me graag tot dat niveau. Maar vervolgens naar mij wijzen over de manier waarop ik een discussie voer, is wel er zwak. Kijk in de spiegel.
Praat er maar over heen. Het grote downplayen is weer begonnen.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 13:02 schreef maan_man het volgende:
[..]
[..]
[..]
Gewoon keiharde backfire. Wie begonnen er met te vragen wanneer ik ga emigreren. Als dat de manier is waarop de anti-zwarte pieten mensen discussiëren, dan verlaag ik me graag tot dat niveau. Maar vervolgens naar mij wijzen over de manier waarop ik een discussie voer, is wel er zwak. Kijk in de spiegel.
Eensquote:Op dinsdag 14 oktober 2014 13:00 schreef Patrick34 het volgende:
Als ik dan toch een nieuwe soort "Zwarte Piet" moet voorstellen, dan ga ik voor DikketietenPiet.
Ik nodig in ieder geval graag Bobbi Eden, Tatjana Simic & Monique Sluyter.
Geef toe dat je manier van discussie voeren, kant nog wal raakt. Daarom zul je het op een democratische manier nooit halen.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 13:03 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Kijk zelf in de spiegel en accepteer dat jouw idee van een democratie niet strookt met onze democratie in Nederland.
Sorry, soms quote ik gewoon de foute mensen. Als je niet sarcastisch bent, dan heb je groot gelijk.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 13:03 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Praat er maar over heen. Het grote downplayen is weer begonnen.
Zwarte Piet is geen echte getinte mannegerquote:Op dinsdag 14 oktober 2014 09:44 schreef Rurik het volgende:
[..]
mensen met een andere mening zijn "draaideurcriminelen" ???
Verloedering van de cultuur. De intimiteit van een land. Ik ben ook nog geen goed argument tegen gekomen waarom men in Engeland niet rechts gaat rijden. Toch blijft men links rijden.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 13:09 schreef Friek_ het volgende:
Ik heb tot nu toe geen enkel steekhoudend argument gezien tegen een invoering van de kleurenpiet. Lijkt me een prima en pragmatische oplossing, waar alle partijen tevreden mee kunnen zijn.
Sinds wanneer gaat de discussie over de kleurenpiet?quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 13:09 schreef Friek_ het volgende:
Ik heb tot nu toe geen enkel steekhoudend argument gezien tegen een invoering van de kleurenpiet. Lijkt me een prima en pragmatische oplossing, waar alle partijen tevreden mee kunnen zijn.
Dat noem ik nog eens een overzichtelijk tabelletje.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 10:20 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Aangezien het woord draaideurcrimineel wordt gebruikt heb ik even aan factchecking gedaan.
http://www.republiekalloc(...)inaliteit-en-cultuur
[ afbeelding ]
Het CBS rekent je tot een autochtoon als minstens een van beide biologische ouders in Nederland is geboren.
Zijn er daar dan mensen die zich hierbij gekwetst voelen ?quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 13:11 schreef maan_man het volgende:
[..]
Verloedering van de cultuur. De intimiteit van een land. Ik ben ook nog geen goed argument tegen gekomen waarom men in Engeland niet rechts gaat rijden. Toch blijft men links rijden.
Waar gaat het over dan?quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 13:12 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Sinds wanneer gaat de discussie over de kleurenpiet?
Sinds die lui van de nationale intocht op de proppen zijn gekomen met KaasPiet en StroopwafelPiet?quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 13:12 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Sinds wanneer gaat de discussie over de kleurenpiet?
StroopwafelPiet is toch geniaal ?quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 13:13 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Sinds die lui van de nationale intocht op de proppen zijn gekomen met KaasPiet en StroopwafelPiet?
Waarom formulieren sommige mensen toch zulke onbegrijpelijke zinnen?quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 13:12 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Zijn er daar dan mensen die zich hierbij gekwetst voelen ?
Waarom komen sommige mensen met van die rare argumenten ?quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 13:14 schreef maan_man het volgende:
[..]
Waarom formulieren sommige mensen toch zulke onbegrijpelijke zinnen?
Ik heb liever gewoon NegerzoenPietquote:Op dinsdag 14 oktober 2014 13:14 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
StroopwafelPiet is toch geniaal ?
Ik heb al alle schuld op mij genomen. Maar hierbij staat een beetje raar in de zin.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 13:15 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Waarom komen sommige mensen met van die rare argumenten ?
Net zo geniaal om met het slachtofferfeest alleen maar pinatas de keel door te snijdenquote:Op dinsdag 14 oktober 2014 13:14 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
StroopwafelPiet is toch geniaal ?
Is goed. Als we dan ook allemaal stoppen met vlees eten.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 13:15 schreef admiraal_anaal het volgende:
[..]
Net zo geniaal om met het slachtofferfeest alleen maar pinatas de keel door te snijden
F Uquote:Op dinsdag 14 oktober 2014 13:09 schreef Friek_ het volgende:
Is goed. Samen in de optocht.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 13:15 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Ik heb liever gewoon NegerzoenPiet
Lol, dat is Krampusquote:Op dinsdag 14 oktober 2014 13:01 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Dit is de Zwarte Piet van Dwight:
[ afbeelding ]
Dat is first base....quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 13:17 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Is goed. Samen in de optocht.
Negerzoenen
quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 13:18 schreef desiredbard het volgende:
[..]
Dat is first base....
Voor je het weet moet je Quinsypijpen
Dit idd.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 12:48 schreef TLC het volgende:
Gouda flikker op met je kaaspieten, dadelijk gaan de Aziaten nog klagen
Sneu voor de kinderen ...quote:
quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 13:18 schreef WhateverWhatever het volgende:
[..]
Dit idd.
Sinterklaas is een geloof en daar mag je niet mee spotten!
Niet van de voorstandersquote:Op dinsdag 14 oktober 2014 14:12 schreef emmarcel het volgende:
e voorstanders van zwarte piet die er voor zullen zorgen dat zwarte piet zeer snel verdwijnt met hun vele racistische uitingen.
Het sinterklaasfeest krijgt met al deze uitspraken een nare smaak.
U heeft onder een steen geleefd?quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 14:14 schreef desiredbard het volgende:
[..]
Niet van de voorstanders
Die hoor/lees ik niks racistisch zegen/schrijven
Inderdaad.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 14:12 schreef emmarcel het volgende:
Volgens mij zijn het de voorstanders van zwarte piet die er voor zullen zorgen dat zwarte piet zeer snel verdwijnt met hun vele racistische uitingen.
Het zijn vooral alle debielen aan beide kanten die dit zo laten ontsporen. Mensen die een intocht voor kinderen willen saboteren met geweld bijvoorbeeld. Of de Tokkie die roept dat iedereen die ZP racistisch vind op moet donderen naar zijn eigen land. Etc etc.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 14:12 schreef emmarcel het volgende:
Volgens mij zijn het de voorstanders van zwarte piet die er voor zullen zorgen dat zwarte piet zeer snel verdwijnt met hun vele racistische uitingen.
Dan weten we meteen hoe diep het zit bij je. Al die tijd vond je Sinterklaas te gek, maar door de 'PVV smaak' is het meteen het meest racistische gebeuren dat je je kunt voorstellen. Lekker meegaan in de waan van de dag hoor.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 14:16 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Inderdaad.
Erg jammer. Ik vond het altijd superleuk en nu denk ik aan die PVV-smaak.
Als je een intocht wil saboteren ben je natuurlijk een grote mongool die een trein moet koppen.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 14:20 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Het zijn vooral alle debielen aan beide kanten die dit zo laten ontsporen. Mensen die een intocht voor kinderen willen saboteren met geweld bijvoorbeeld. Of de Tokkie die roept dat iedereen die ZP racistisch vind op moet donderen naar zijn eigen land. Etc etc.
Nee, er zit al een witte piet in.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 13:23 schreef desiredbard het volgende:
[..]
Sneu voor de kinderen ...
Hulp piet excuus?
Er zullen een hoop "gelovigen" afvallen door dit gedoe.
De mijne is al aan het vragen naar het sinterklaasjournaal ... ik hoop dat ze daar met hun poten vanaf blijven ... En dan een video met Aart Staartjes van een paar jaar geleden voor de intocht.
Ik had het godverdomme zowat geplanned om in te vliegen voor de intocht.
Blij dat ik dat niet gedaan heb
Tsja, sommige mensen laten zich van hun beste kant zien...quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 14:12 schreef emmarcel het volgende:
Oh als je mensen die een feestje vieren lang genoeg dingen aanpraat geven ze er op een gegevenmoment niets om.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 14:15 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
U heeft onder een steen geleefd?
Dat gaat tegen de traditie in. Je mag niet aan tradities komen.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 13:09 schreef Friek_ het volgende:
En allemaal omdat 13% procent van mensen het racistisch vinden 87% heeft er geen problemen mee.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 14:20 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Het zijn vooral alle debielen aan beide kanten die dit zo laten ontsporen. Mensen die een intocht voor kinderen willen saboteren met geweld bijvoorbeeld. Of de Tokkie die roept dat iedereen die ZP racistisch vind op moet donderen naar zijn eigen land. Etc etc.
Ik heb werkelijk geen idee waar je het allemaal over hebt, dus ik houd maar mijn eigen verhaal.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 14:24 schreef desiredbard het volgende:
[..]
Oh als je mensen die een feestje vieren lang genoeg dingen aanpraat geven ze er op een gegevenmoment niets om.
De gemiddelde Surinamer Antiliaan is helemaal geen tegenstander van Zwarte Piet
Er zijn een paar jankpieten en wat geitenwollensokken op sandalen bezig een feestje te verstieren
Maar als een blanke zich dan niet op iedere zin nuanceerd is dat ineens de racist.
Heel gemakkelijk iedere lamlul die mijn kinderen Racisme verwijt of probeert aan te praten dat Zwarte Piet racisme is zal ik een paar dikke rode lippen bezorgen waar Pedro de hoofdpiet (of hoe die dit jaar ook mag heteb hartstikke jalours op is.
Zal mijn schoentje in hun aars zetten
Helaas is de groep voorstanders groter en komen daar ook de meeste reacties vandaan. Verder wordt mij ook gezegd dat ik als blanke Nederlander (hoewel ik dat onderscheid niet wil maken) het land uit moet. Verder ben ik niet tegen zwarte piet als er ook andere kleuren pieten mee lopen. Helaas is dat voor al die volwassen mensen een probleem, voor kinderen niet, die willen gewoon een leuk feest met cadeaus.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 14:20 schreef Scorpie het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |