abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_145526232
quote:
is dit paarse ding nou een kaas- of stroopwafelpiet? Of toch gewoon een zieke neger?
pi_145526286
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 12:10 schreef KoosVogels het volgende:
Schrale troost: over vijf jaar maakt niemand zich meer druk om gekleurde Pieten.
En hoe komt dat? Omdat er dan veel ergere dingen zijn waar wij ons druk over maken! Dat je moeder en zusje een hoofddoek moeten dragen. Dit is de befaamde vinger die wij hebben gegeven.
pi_145526310
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 12:16 schreef maan_man het volgende:
[..]
En hoe komt dat? Omdat er dan veel ergere dingen zijn waar wij ons druk over maken! Dat je moeder en zusje een hoofddoek moeten dragen. Dit is de befaamde vinger die wij hebben gegeven.
Wat praat je over zijn moeder.
pi_145526336
quote:
[..]
Wat heeft dat met deze discussie te maken?
pi_145526373
quote:

[..]

Van gekleurde Piet naar kalifaat. Oké dan.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_145526423
quote:
[..]
_O-
pi_145526427
quote:
15s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 12:17 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Wat praat je over zijn moeder.
Wat formuleer jij onduidelijke zinnen!
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 12:18 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Wat heeft dat met deze discussie te maken?
Omdat zwarte piet geen geïsoleerd geval is. Het is een van de voorbeelden waarbij de minderheid zijn voorkeur/leefgewoonte oplegt aan de meerderheid.
pi_145526511
quote:
10s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 11:52 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Sjaak is een fucking baas :D
^O^ ^O^
pi_145526530
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 12:21 schreef maan_man het volgende:
Omdat zwarte piet geen geïsoleerd geval is. Het is een van de voorbeelden waarbij de minderheid zijn voorkeur/leefgewoonte oplegt aan de meerderheid.
Het is inderdaad geen geïsoleerd geval. Zo zit de rechtsstaat in elkaar. Onder omstandigheden kan een minderheid een meerderheid buiten spel zetten. Onze democratische rechtsstaat is geen dictatuur van de meerderheid.
pi_145526556
quote:
7s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 11:45 schreef Scorpie het volgende:
http://www.telegraaf.nl/t(...)rte_Piet-docu__.html

NPO, je weet wel, die omroep voor ons allemaal, weert een docu over ZP die het ware verhaal tentoonspreid.
Dat zal toch zinloos zijn. Ik heb het daar namelijk al verschillende keren over gehad in de loop van deze reeks maar het overgrote deel kiest er toch voor om het maar te negeren. Deze traditie is gedoemd te verdwijnen :'( Er zijn teveel debielen in dit land. En hier reken ik ook vele voorstanders onder. Blijf maar lekker aan die bruine Piet vastklampen. Een hand in eigen boezem was vereist alsmede de culturele kennis die verdergaat dan Schenkman (het grotere culturele fenomeen van ZP gaat terug tot duizenden jaren). En maar blijven vasthouden aan al die onzin over dat 'ie eigenlijk uit Spanje komt. Oh nee, hij komt uit Turkije (ook onjuist maar Nederlanders hebben lak aan detail en geschiedkundige feiten, zie deze hele discussie op landelijk niveau) ook al was het toen Grieks maar dat maakt niet uit. En daarom krijgen we Gele Pieten.

Wat heb je aan geschiedenis? Niets blijkbaar. Het gaat er alleen maar om wat de buitenwereld van die Nederlanders vindt. Weg met ons. Verder terugkijken dan de 19e eeuw is te moeilijk. Krampus is puur toeval. De roe en ketting zijn puur toeval. Dat Wodan een vliegend paard had is puur toeval. Dat mannen zich over heel Europa rond 5 december smartschminken is puur toeval. De Wilde Jacht is puur toeval. Dat Wodan/Odin de mensheid de runes, oftewel het geschrift, had geschonken en wij dit vieren met chocoladeletters is puur toeval.

Ik kan nog uren doorgaan maar zit op mobiel.

Deze discussie wordt gevoerd onder miljoenen personen en wat hebben deze tot nu toe bewerkstelligd? Geen fuck. De Anti-Pieten winnen gewoon met gemak omdat de gemiddelde Nederlander zijn eigen geschiedenis niet eens kent. Zoals ik al eerder zei: Blijf maar vastklampen aan de ZP van Schenkman, daar is de geschiedenis en traditie kennelijk begonnen (niet dus).

/rant

[ Bericht 2% gewijzigd door SuicideErrorist op 14-10-2014 12:44:40 ]
pi_145526651
quote:
Schrale troost: over vijf jaar maakt niemand zich meer druk om gekleurde Pieten.
Maar helaas nog wel om jou...Of moet ik u zeggen?
  dinsdag 14 oktober 2014 @ 12:32:49 #137
123341 penny-wise
Cliniclown-aspirant
pi_145526763
quote:
Nee, wrs dan om de Zwarte Sinterklaas
pi_145526889
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 12:24 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Het is inderdaad geen geïsoleerd geval. Zo zit de rechtsstaat in elkaar. Onder omstandigheden kan een minderheid een meerderheid buiten spel zetten. Onze democratische rechtsstaat is geen dictatuur van de meerderheid.
Onze democratie? Wat je beschrijft is duidelijk niet mijn democratie! :r
pi_145526914
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 12:37 schreef maan_man het volgende:
[..]
Onze democratie? Wat je beschrijft is duidelijk niet mijn democratie! :r
Wanneer emigreer je? :W
pi_145526973
quote:
10s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 12:38 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Wanneer emigreer je? :W
Was jij maar nooit gemigreerd! En wie zegt dat ik nog niet gemigreerd ben? Van buitenaf zie je dingen soms beter dan dat je er middenin zit.
pi_145526999
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 12:28 schreef WhateverWhatever het volgende:
[..]
Maar helaas nog wel om jou...Of moet ik u zeggen?
Ik vermoed dat weinig mensen zich druk maken om mij.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_145527126
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 11:48 schreef WhateverWhatever het volgende:
[..]
Aaaaah! Dat zijn zielepieten
:)
[ afbeelding ]
Klopt... die intolerantie van ZP-fans is ook zielig.
pi_145527180
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 12:40 schreef maan_man het volgende:
[..]
Was jij maar nooit gemigreerd!
:')

quote:
En wie zegt dat ik nog niet gemigreerd ben? Van buitenaf zie je dingen soms beter dan dat je er middenin zit.
Daar ben ik blij mee. Je past immers niet in onze democratie.
pi_145527185
Gouda flikker op met je kaaspieten, dadelijk gaan de Aziaten nog klagen
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_145527378
quote:
10s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 12:47 schreef Ceberut het volgende:
[..]
:')
[..]
Daar ben ik blij mee. Je past immers niet in onze democratie.
Ergens een paar jaar wonen en je dan al een democratie toe-eigenen. Vind je dat zelf ook niet een beetje ver gaan?
pi_145527413
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 12:54 schreef maan_man het volgende:
[..]
Ergens een paar jaar wonen en je dan al een democratie toe-eigenen. Vind je dat zelf ook niet een beetje ver gaan?
Hij is het niet met jou eens, dus het moet wel een asielzoeker zijn inderdaad.
pi_145527414
quote:
[..]
Hoe kom je er bij dat de anti pieten hier allemaal pas een paar jaar wonen ?
pi_145527436
quote:

[..]

Als je je leven niet zeker bent is er geen tijd pm je druk te maken over het dragen van een hoofddoek. Overleven is dan het enige waar we mee bezig zijn.
pi_145527482
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 12:56 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Als je je leven niet zeker bent is er geen tijd pm je druk te maken over het dragen van een hoofddoek. Overleven is dan het enige waar we mee bezig zijn.
Hoop wel dat we er een met een kleurtje op mogen.
pi_145527490
quote:
[..]
Misschien moet jij je eens verdiepen in de waarden van het land waar je je mee denkt te identificeren. Je begrijpt het principe van een democratische rechtsstaat niet eens en dan durf je anderen ervan te betichten ergens niet te horen.

Op basis van foutieve aannames overigens.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')