quote:Op maandag 13 oktober 2014 14:45 schreef theunderdog het volgende:
[..]
YPG vormt een gevaar voor Turkije en hij laat er gewoon mee zien dat hij schijt heeft.
I like that.
Maar hij heeft niet alleen met YPG te maken. Als hij het Westen zo blijft schofferen zal 'm dat zeker op de lange termijn ook pijn gaan doen.quote:Op maandag 13 oktober 2014 14:45 schreef theunderdog het volgende:
[..]
YPG vormt een gevaar voor Turkije en hij laat er gewoon mee zien dat hij schijt heeft.
I like that.
Ik bedoel dat #boycot wat er nog staat.quote:Op maandag 13 oktober 2014 14:47 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Om de vorige ging je ook niet huilen.
1: Welnee, Turkije is een NAVO land.quote:Op maandag 13 oktober 2014 14:47 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Maar hij heeft niet alleen met YPG te maken. Als hij het Westen zo blijft schofferen zal 'm dat zeker op de lange termijn ook pijn gaan doen.
Ik geloof niet dat die man met zijn hoofd regeert, maar vooral met zijn hart. Iets dat hem waarschijnlijk de das om zal doen op enig moment.
Hehehe, nice.quote:Op maandag 13 oktober 2014 14:48 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Ik bedoel dat #boycot wat er nog staat.
1. Dit zegt natuurlijk niets. Hij kan het in eigen land ook moeilijk krijgen als hij de buitenlandse bondgenoten tegen zich in het harnas jaagt. Er zijn genoeg krachten binnen Turkije die dat op lange termijn niet pikken. Turkije blijft ons maatje, maar dat wil niet zeggen dat Erdogan nog aan het roer staat.quote:Op maandag 13 oktober 2014 14:48 schreef theunderdog het volgende:
[..]
1: Welnee, Turkije is een NAVO land.
Turkije blijft ons maatje.
2: Denk ut niet.
Dat is slordig ja. Haastige spoed...quote:Op maandag 13 oktober 2014 14:48 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Ik bedoel dat #boycot wat er nog staat.
We zullen zien, ik denk namelijk niet dat Turkije echt alleen staat in hun handelingen (integendeel eigenlijk)..quote:Op maandag 13 oktober 2014 14:50 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
1. Dit zegt natuurlijk niets. Hij kan het in eigen land ook moeilijk krijgen als hij de buitenlandse bondgenoten tegen zich in het harnas jaagt. Er zijn genoeg krachten binnen Turkije die dat op lange termijn niet pikken. Turkije blijft ons maatje, maar dat wil niet zeggen dat Erdogan nog aan het roer staat.
2. Het verleden wijst toch anders uit.
Op een gegeven moment moet je als navo ook durven zeggen 'of Erdogan of wij'. De vraag is namelijk of je een land als Turkije binnen je Artikel 5 gebied wil hebben.quote:Op maandag 13 oktober 2014 14:50 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
1. Dit zegt natuurlijk niets. Hij kan het in eigen land ook moeilijk krijgen als hij de buitenlandse bondgenoten tegen zich in het harnas jaagt. Er zijn genoeg krachten binnen Turkije die dat op lange termijn niet pikken. Turkije blijft ons maatje, maar dat wil niet zeggen dat Erdogan nog aan het roer staat.
2. Het verleden wijst toch anders uit.
Ja, ook dat natuurlijk.quote:Op maandag 13 oktober 2014 15:00 schreef DeJori het volgende:
[..]
Op een gegeven moment moet je als navo ook durven zeggen 'of Erdogan of wij'. De vraag is namelijk of je een land als Turkije binnen je Artikel 5 gebied wil hebben.
Ik zeg ook niet dat je zo ver moet gaan, maar de navo is erg stil over het Turkse buitenlands beleid. Laat staan dat tijdenlang weigeren je luchthavens ter beschikking te stellen.quote:Op maandag 13 oktober 2014 15:01 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Ja, ook dat natuurlijk.
Alleen ik denk dat je het wel erg bont moet maken wil je uit de NAVO geschopt worden.
Dat komt omdat Kobane nog niet is gevallen en de NAVO sowieso geen organisatie met ballen is.quote:Op maandag 13 oktober 2014 15:04 schreef DeJori het volgende:
[..]
Ik zeg ook niet dat je zo ver moet gaan, maar de navo is erg stil over het Turkse buitenlands beleid. Laat staan dat tijdenlang weigeren je luchthavens ter beschikking te stellen.
quote:Op maandag 13 oktober 2014 15:07 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Dat komt omdat Kobane nog niet is gevallen en de NAVO sowieso geen organisatie met ballen is.
Zo,n smiley is meer dan terecht op zo,n stukje post.quote:Op maandag 13 oktober 2014 15:11 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Wat een verfrissende reactie, van die kant had ik het nog niet bekeken.
Waar heb ik gezegd dat we Turkije uit de NAVO moeten gooien?quote:Op maandag 13 oktober 2014 15:15 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Zo,n smiley is meer dan terecht op zo,n stukje post.
Geopolitiek is niet simpel, er gebeuren erg veel dingen achter de schermen, de belangen zijn erg groot en vrijwel alle landen zijn afhankelijk van elkaar.
Je retoriek: "we moeten Turkije gewoon uit de NAVO stampuh jonguh!" is uitermate simplistisch.
Je hebt geen vertrouwen in ze, en ziet ze niet als goede bondgenoot maar je wil ze wel in de NAVO houden?quote:Op maandag 13 oktober 2014 15:16 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Waar heb ik gezegd dat we Turkije uit de NAVO moeten gooien?
Niemand zegt dat. De navo zou zich harder moeten opstellen tegen Erdogan. Als dat al wel gebeurt zou het publiekelijker moeten.quote:Op maandag 13 oktober 2014 15:15 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Zo,n smiley is meer dan terecht op zo,n stukje post.
Geopolitiek is niet simpel, er gebeuren erg veel dingen achter de schermen, de belangen zijn erg groot en vrijwel alle landen zijn afhankelijk van elkaar.
Je retoriek: "we moeten Turkije gewoon uit de NAVO stampuh jonguh!" is uitermate simplistisch.
Ik blijf het erg naïef vinden om te denken dat Turkije hun handelingen omtrent Kobani hebben gedaan zonder medewerking van de andere NAVO landen..quote:Op maandag 13 oktober 2014 15:17 schreef DeJori het volgende:
[..]
Niemand zegt dat. De navo zou zich harder moeten opstellen tegen Erdogan. Als dat al wel gebeurt zou het publiekelijker moeten.
Ik heb inderdaad weinig vertrouwen in Turkije, maar dat moet je niet laten afhangen van die ene gek die nu aan de macht is. Misschien dat met een volgende president zij ineens weer een stabielere bondgenoot worden. Ik heb nergens gezegd dat we Turkije de NAVO moeten uitgooien, dat concludeer jij simplistisch n.a.v. mijn woorden.quote:Op maandag 13 oktober 2014 15:17 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Je hebt geen vertrouwen in ze, en ziet ze niet als goede bondgenoot maar je wil ze wel in de NAVO houden?
Oke dan.![]()
Of het lijkt slechts dat het een stuurloze organisatie is.quote:Op maandag 13 oktober 2014 15:20 schreef WammesWaggel het volgende:
Griekenland wilde ook geen basis delen met de NAVO tijdens de oorlog tegen de Serven dus zo uniek is het niet.
Sowieso is de NAVO natuurlijk een wat stuurloze organisatie zoekende naar een doel.
Oke.quote:Op maandag 13 oktober 2014 15:20 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Ik heb inderdaad weinig vertrouwen in Turkije, maar dat moet je niet laten afhangen van die ene gek die nu aan de macht is. Misschien dat met een volgende president zij ineens weer een stabielere bondgenoot worden. Ik heb nergens gezegd dat we Turkije de NAVO moeten uitgooien, dat concludeer jij simplistisch n.a.v. mijn woorden.
Welke veiligheid hebben ze gewaarborgd in Irak, Afghanistan, Rwanda, ex-Joegoslavie en ga zo maar door?quote:Op maandag 13 oktober 2014 15:21 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Of het lijkt slechts dat het een stuurloze organisatie is.
Een stuurloze organisatie en toch al zo lang de veiligheid waarborgen? yeah fucking right.
Stuurloos in de zin van geen vast omlijnde doelstelling sinds de teloorgang van de Sovjet-Unie.quote:Op maandag 13 oktober 2014 15:21 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Of het lijkt slechts dat het een stuurloze organisatie is.
Een stuurloze organisatie en toch al zo lang de veiligheid waarborgen? yeah fucking right.
Ik heb het over Europa (de landen in de NAVO)..quote:Op maandag 13 oktober 2014 15:22 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Welke veiligheid hebben ze gewaarborgd in Irak, Afghanistan, Rwanda, ex-Joegoslavie en ga zo maar door?
Je kan niet een bepaald doel hebben he, elk conflict is weer anders.quote:Op maandag 13 oktober 2014 15:23 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Stuurloos in de zin van geen vast omlijnde doelstelling sinds de teloorgang van de Sovjet-Unie.
Nog altijd effectief, dat wel.
Nee, maar misschien was dat ook wel ondanks en niet dankzij. Bovendien konden ze hun eigen achtertuin niet eens veilig houden in '91-95.quote:Op maandag 13 oktober 2014 15:23 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ik heb het over Europa (de landen in de NAVO)..
Of denk jij ook dat de derde wereld oorlog aan de deur staat te kloppen?
quote:Op maandag 13 oktober 2014 15:24 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Nee, maar misschien was dat ook wel ondanks en niet dankzij. Bovendien konden ze hun eigen achtertuin niet eens veilig houden in '91-95.
Het doel was opzich om de Sovjet-Unie te beperken qua uitbereiding, nuja dat is gelukt.quote:Op maandag 13 oktober 2014 15:24 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Je kan niet een bepaald doel hebben he, elk conflict is weer anders.
Anders situatie, andere belangen enz.
Artikel 5 zal altijd gehandhaafd worden en daar gaat het om.quote:Op maandag 13 oktober 2014 15:26 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Het doel was opzich om de Sovjet-Unie te beperken qua uitbereiding, nuja dat is gelukt.
Nu is het een soort framework geworden die weinig van meer heeft met het verdedigen van de lidstaten.
Denk aan bv Kosovo.
Zeg ik dat? Jij wil wel erg graag doen alsof ik alleen maar simplistische onzin loop uit te kramen, puur en alleen omdat ik zeg dat de veiligheid ook ondanks de NAVO kan zijn. Vergeet niet dat de Europese landen ook allemaal in de voorloper van de EU zaten, economische groei maakten en stabielere politieke regimes kenden na WO2. Dat zal allemaal niet hebben gezorgd voor veiligheidquote:Op maandag 13 oktober 2014 15:25 schreef theunderdog het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Het is geen potje knikkeren waar je over spreekt.
Zaken dwing je af.quote:Op maandag 13 oktober 2014 15:33 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Zeg ik dat? Jij wil wel erg graag doen alsof ik alleen maar simplistische onzin loop uit te kramen, puur en alleen omdat ik zeg dat de veiligheid ook ondanks de NAVO kan zijn. Vergeet niet dat de Europese landen ook allemaal in de voorloper van de EU zaten, economische groei maakten en stabielere politieke regimes kenden na WO2. Dat zal allemaal niet hebben gezorgd voor veiligheid
okquote:Op maandag 13 oktober 2014 15:43 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Voorlopig komt er alleen maar simplistische bullshit uit jou
quote:Op maandag 13 oktober 2014 15:49 schreef xaban06 het volgende:
Koerden
Terroristen
Zionisten
Israel
Toerkai altijd nummer 1 lan!
Opvallend weinig uit Rusland.quote:Op maandag 13 oktober 2014 15:54 schreef Pharmacist het volgende:
Origine buitenlandse Jihadi's.
[ afbeelding ]
Bron: Washington Post
Beetje raar, want er zijn ook bronnen die beweren dat er juist heel veel uit Turkije komen.quote:Op maandag 13 oktober 2014 15:56 schreef Pharmacist het volgende:
[..]
Yeah. Turkije ook trouwens. Ben benieuwd hoe betrouwbaar die data is. Leuke graph though.
En Frankrijk, minimaal 1000.quote:Op maandag 13 oktober 2014 15:57 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Beetje raar, want er zijn ook bronnen die beweren dat er juist heel veel uit Turkije komen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |