abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 13 oktober 2014 @ 14:35:52 #1
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_145492002
Nav van de discussie in het OUD FB topic is besloten het lijstje in dit topic te laten vervallen.
Alle OUD-users en hun kindjes die daar behoefte aan hadden, kun je terugvinden in het verjaardagslijstje op de Fok!wiki:

http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

Voel je vrij om daar je eigen gegevens aan te passen.

Ik heb je lief mijn hele leven
  maandag 13 oktober 2014 @ 14:40:27 #2
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_145492165
Hij heeft ondertussen al 2 keer in een onderbroek gepoept vandaag..
En ik ga er dus echt mega van over mijn nek bij het schoonmaken :r -O-
Met billen af vegen of luiers heb ik geen moeite :')
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_145492764
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2014 14:40 schreef Moppert het volgende:
ik was het op een gegeven moment zo zat dat ik de onderbroekjes weg ben gaan gooien.
  maandag 13 oktober 2014 @ 15:05:07 #4
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_145493021
Ik zat daar inderdaad ook al over na te denken.
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
  maandag 13 oktober 2014 @ 15:07:24 #5
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_145493088
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2014 09:50 schreef agter het volgende:
[..]
Ik heb geen idee, heb nog geen schoolgaande kinderen. :)
Maar kan me zo voorstellen dat er genoeg kinderen zijn die op hun 4e niet volledig zindelijk zijn.
Die kunnen dus nog niet naar school, tenzij er een ouder/verzorger op korte afstand beschikbaar is.
Er zijn genoeg kinderen die dan nog niet zindelijk zijn. Onze huisarts wilde eerst ook niet doorverwijzen omdat hij het niet zo bijzonder vond. Pas toen hij 5 was werd hij doorverwezen. En niet zindelijk, het kon een week goed gaan maar ook een week 4 dagen achter elkaar mis zijn. Hij bleef gewoon welkom, maar hij moest zichzelf wel schoonmaken, dat deed de juf niet. Ze gaf hem dan vervangende kleding en daarmee moest hij zich dan redden. En natuurlijk wordt er dan wel gevraagd waar ligt het aan etc etc. Maar nooit naar ofzo. Er zijn er wel meer met dat probleem, niet in elke klas 1 maar het komt echt wel vaker voor.
pi_145493857
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2014 15:07 schreef Marrije het volgende:
[..]
Er zijn genoeg kinderen die dan nog niet zindelijk zijn. Onze huisarts wilde eerst ook niet doorverwijzen omdat hij het niet zo bijzonder vond. Pas toen hij 5 was werd hij doorverwezen. En niet zindelijk, het kon een week goed gaan maar ook een week 4 dagen achter elkaar mis zijn. Hij bleef gewoon welkom, maar hij moest zichzelf wel schoonmaken, dat deed de juf niet. Ze gaf hem dan vervangende kleding en daarmee moest hij zich dan redden. En natuurlijk wordt er dan wel gevraagd waar ligt het aan etc etc. Maar nooit naar ofzo. Er zijn er wel meer met dat probleem, niet in elke klas 1 maar het komt echt wel vaker voor.
Dank je wel voor je antwoord!
Ik kon me ook niet voorstellen dat al die kindjes zindelijk zijn. Er moet gewoon een grote groep kinderen bestaan die hier wel degelijk een uitdaging mee hebben.
Make my day!
pi_145497806
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2014 14:40 schreef Moppert het volgende:
zo in een emmer met water gooien, tijd laten weken en dan zo in de wasmachine?

of idd goedkope onderbroeken kopen en die weggooien.
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_145497861
Virusinfectie en een dubbele oorontsteking. Nu met een stevige kuur terug naar huis. Moet snel verbetering optreden en anders woensdag weer terug komen.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 13 oktober 2014 @ 17:18:37 #9
147316 crew  DJMO
#trut
pi_145497907
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2014 17:17 schreef _Bar_ het volgende:
Virusinfectie en een dubbele oorontsteking. Nu met een stevige kuur terug naar huis. Moet snel verbetering optreden en anders woensdag weer terug komen.
he bah :( beterschap :*
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_145498360
Oei heftig Bar. Beterschap :*
  maandag 13 oktober 2014 @ 17:49:42 #11
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_145498971
Da;s heftig zo:n oorontsteking en dan nog dubbel ook.
Beterschap!
Rayen 2½ jaar!
  maandag 13 oktober 2014 @ 17:57:53 #12
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_145499247
Ah gatsie Bar! Beterschap voor Roy :*
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_145503063
He wat naar Bar, beterschap voor Roy!
pi_145503986
Beterschap voor Roy, bar..
Hopelijk helpt de kuur vlot!
pi_145504923
Beterschap voor Roy.
pi_145520635
Wat naar Bar, beterschap!

Even een weekje met vakantie geweest, dus moet het vorige topic nog bijlezen. Vakantie bij familie was heerlijk. De jongens misten hun thuis eerst wat, maar verder ging het prima. Het enige nare is, dat een kabel van het gaspedaal kapot ging net voor de grens. Dus in plaats van 15.30 uur pas na 22 uur thuis en onze auto staat daar nog :(
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
  dinsdag 14 oktober 2014 @ 10:37:14 #17
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_145523433
Pffff waarom zijn zieke kindjes zo vermoeiend ;(

Veel huilen,niks is goed,niet willen eten,met moeite willen drinken.
koorts zakt geneens meer onder de 38... 39,2 en 40,2 daar blijven we in hangen.

en hoe hoger hoe drukker ons mannetje word.

zijn medicijnen gaan moeizaam het ene gaat,goed het andere spuugt hij zo uit.

van mij mag hij snel weer beter zijn, en naar school terug. :@
  dinsdag 14 oktober 2014 @ 10:37:43 #18
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_145523447
Fijn dat de vakantie leuk was tuniviel wel jammer van de auto.
pi_145525066
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2014 15:29 schreef agter het volgende:
[..]
Dank je wel voor je antwoord!
Ik kon me ook niet voorstellen dat al die kindjes zindelijk zijn. Er moet gewoon een grote groep kinderen bestaan die hier wel degelijk een uitdaging mee hebben.
Nouja dat idd, er is heus een groep die met 4 nog niet zindelijk is, en het is zo jammer dat er mensen zijn die dat door elkaar halen, die grens die we zelf bedacht hebben en die grens die het lichaam aangeeft. Of hoe zeg je dat. Ieder kind is anders, en er komt een punt waarop iets abnormaal wordt, een kind wat met 2 jaar nog steeds helemaal niet loopt of niets praat, een kind wat met 6 jaar nog helemaal niet zindelijk is, of een meisje wat met 18 jaar nog steeds niet ongesteld is geweest. Dat zijn wel van die ijkpunten om medisch gezien eea uit te gaan sluiten of verder te kijken. Maar verder is die grens van 4 jaar voor zindelijkheid echt door onszelf bedacht en opgelegd.

Geheel terecht overigens hoor, als je kijkt naar de drukte in een klas etcetera. Maar de druk op zo'n kind lijkt me best wel groot als het gewoon een laatbloeier is op dat vlak.
:)
pi_145525276
_O_
pi_145538926
Oh bar wat sneu! beterschap!!

Vervelend Tinu!! en gevaarlijk :o kregen jullie ter plekke vervangend vervoer?

wbt zindelijkheid...ze wordt 3 over 1 maand, ik denk dat als ze in de zomer nog geen progressie/interesse toont dat ik voorzichtig meer nadruk op ga leggen. Met school in de vooruitzicht! ik denk dat ze niet gaat poepen op school. Ze doet het nu ook alleen thuis :') op het kdv hoeven ze nooit poep luiers te verschonen, ze bewaard ze allemaal voor mama dag :X
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_145538970
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 11:32 schreef mignonne het volgende:
[..]
Nouja dat idd, er is heus een groep die met 4 nog niet zindelijk is, en het is zo jammer dat er mensen zijn die dat door elkaar halen, die grens die we zelf bedacht hebben en die grens die het lichaam aangeeft. Of hoe zeg je dat. Ieder kind is anders, en er komt een punt waarop iets abnormaal wordt, een kind wat met 2 jaar nog steeds helemaal niet loopt of niets praat, een kind wat met 6 jaar nog helemaal niet zindelijk is, of een meisje wat met 18 jaar nog steeds niet ongesteld is geweest. Dat zijn wel van die ijkpunten om medisch gezien eea uit te gaan sluiten of verder te kijken. Maar verder is die grens van 4 jaar voor zindelijkheid echt door onszelf bedacht en opgelegd.
Geheel terecht overigens hoor, als je kijkt naar de drukte in een klas etcetera. Maar de druk op zo'n kind lijkt me best wel groot als het gewoon een laatbloeier is op dat vlak.
En hier valt het dan relatief gezien nog mee, in Belgie is de norm 2,5.
pi_145538997
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 18:16 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
En hier valt het dan relatief gezien nog mee, in Belgie is de norm 2,5.
Ben echt benieuwd hoe ze het daar doen!! ze had hier echt echt geen interesse 6 maanden geleden :o
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_145543931
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 18:17 schreef bitterend het volgende:
[..]
Ben echt benieuwd hoe ze het daar doen!! ze had hier echt echt geen interesse 6 maanden geleden :o
Bij het Belgische neefje was het in ieder geval dikke stress en net op tijd voor elkaar. Geen idee verder, wat ik toen begreep is het daar wel echt zo dat er soms kinderen niet naar school kunnen omdat ze nog niet zindelijk zijn.

Ik moet er niet aan denken, mijn micropeuter over iets meer dan een half jaar naar school :X blijf wel aan deze kant van de grens.
pi_145556911
Bar, ik duim, dat Roy gauw beter wordt.

Bitterend gevaarlijk viel wel mee. Dat vervangend vervoer hadden we moeten krijgen, maar toen het tot 19.30 uur nog steeds niet geregeld was, hebben we het aanbod van mijn zwager aangenomen om ons op te halen. Anders waren we ook om 22 uur misschien nog niet thuis geweest. Rond 19.30/ 19.45 viel peuter in de auto in slaap en sliep na kort wakker worden door het transport van onze auto naar die van zwager ook weer verder.

Ik wist niet, dat ze in België dan ook met 2,5 jaar zindelijk moeten zijn. Ik vind die leeftijd zowel te jong voor school alsook te jong voor zindelijkheid.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_145594175
Tinu fijn dat hij lekker sliep!

Ben blij dat we niet in BE wonen zeg :o ik had vanochtend de luier van mijn peuter uit gedaan, vraag ik of ze een nieuwe wil of ze op het potje gaat?
Nee mama, blote billen!

Ok zeg ik maar ga je als je moet plassen op het potje?
R: neeeheeee
Ikke: waar dan?
R: op de baaaahaaankkkk

:') :( :o _O-
pi_145595215
_O-

Ik vind 2,5 ook wel erg vroeg. Geloof dat kinderen in Duitsland ook al vanaf heel vroeg hele dagen naar kinderharten gaan toch? Denk dat "school" in België ook zoiets iets? Desalniettemin vind ik dat wel wel heel vroeg om al zo lang van huis weg te moeten. En zindelijkheid vind ik ook veel te vroeg, dan ga je denk ik ook voorbij aan de lichamelijke ontwikkeling van een kind. Want het is geen kunstje wat ze moeten leren imo.
pi_145595246
:W Hallo allemaal, peutertopic klinkt al zo groot dus ik lurk gewoon maar even mee om te zien wat me te wachten staat nog ;) .
pi_145595289
Moeten ze in BE ook meteen hele week naar school met 2.5?? wie heeft dat bedacht :{

Ik had het potje neergezet en toen vroeg ze om een luier :D
  donderdag 16 oktober 2014 @ 10:06:28 #30
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_145595626
quote:
0s.gif Op donderdag 16 oktober 2014 08:43 schreef bitterend het volgende:
Tinu fijn dat hij lekker sliep!

Ben blij dat we niet in BE wonen zeg :o ik had vanochtend de luier van mijn peuter uit gedaan, vraag ik of ze een nieuwe wil of ze op het potje gaat?
Nee mama, blote billen!

Ok zeg ik maar ga je als je moet plassen op het potje?
R: neeeheeee
Ikke: waar dan?
R: op de baaaahaaankkkk

:') :( :o _O-
:D :') :D

Motivatie is hier weer tot dieptepunt gedaald :') Misschien toch maar weer eens ter sprake brengen dat brandweermannen ook alleen een onderbroek aanhebben :')
Oude (on)bekende.
pi_145597095
Zolena, lekker komen meeposten als je wil hoor! Welkom! *G*

Bitterend :') _O-

Ik zie eigenlijk ook wel op tegen het echte zindelijk worden. Dat je te pas en te onpas een wc moet zoeken of dat je kind uiteraard vlak voor vertrek nog moet, terwijl je haast hebt.. Nee voorlopig vind ik het wel prima zo! :P
Venus in pocketformaat
© loveli
  donderdag 16 oktober 2014 @ 11:38:32 #32
244125 laziness
pi_145597943
Mijn kind was relatief laat met zindelijk worden maar hij kan het nu direct echt prima en lang ophouden. Het is niet zo dat hij opeens in allerlei winkels moet plassen en als ik hem vraag het 5 minuten op te houden omdat we even een wc moeten zoeken is dat ook geen probleem.

Omdat we het lang los gelaten hebben en zijn tempo aangehouden hebben zijn de keren dat ik moest dweilen ook op één hand te tellen.
Het is me uiteindelijk erg meegevallen hoeveel werk het zindelijk worden echt was.
pi_145598103
Oh mijn kind kan het ook prima heel lang ophouden (vaak urenlang droge luiers, ook 's nachts), maar als ik haar twee uur zonder luier laat lopen plast ze rustig drie keer op de grond. Heel irritant.

Wij wachten dus nog wel even met echt sturen op zindelijkheid.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_145598337
Morgen terug langs de ka... Roy zijn koorts zakt nog steeds niks :{

ondanks antibiotica waar we sinds maandag mee gestart zijn...

alleen zijn eetlust die is helemaal terug :)
  donderdag 16 oktober 2014 @ 11:48:46 #35
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_145598342
quote:
0s.gif Op donderdag 16 oktober 2014 09:44 schreef Kyara het volgende:
_O-

Ik vind 2,5 ook wel erg vroeg. Geloof dat kinderen in Duitsland ook al vanaf heel vroeg hele dagen naar kinderharten gaan toch?
Kindergarten mag je heen vanaf 2,5 tot je 6 bent. En ze verschonen daar ook gewoon luiers (maar liever niet natuurlijk, logisch :+ :P )
Vanaf je 6e ben je leerplichtig in dld. (gaat in per schooljaar)

mevrouw was hier om 5 (!) uur wakker, en ze besloot dat ze brood wou eten. euhm...NEE Cristel....Dat gaan we niet doen. (Man chagerijnig, want waarom niet blabla :r :r :r )
Uiteindelijk heeft ze natuurlijk niet meer geslapen, maar we zijn pas naar beneden gegaan om 07.15 ofzo. En nu ligt ze al 2 uur te slapen op de bank :')
(en vannacht was ze ook nog ziek, dus ben nu al haar beddegoed aan het wassen, bah)

Whaha Bitterend! Dat antwoord _O-
pi_145599011
quote:
0s.gif Op donderdag 16 oktober 2014 11:48 schreef _Bar_ het volgende:

Das vreemd, dat je met drie dagen antibiotica geen koortsdaling ziet. Kan me voorstellen dat je dan teruggaat.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  donderdag 16 oktober 2014 @ 19:23:25 #37
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_145612141
Of dat ze het vergeet aan te geven in de winkel, stil gaat staan en je heel zielig aan kijkt en vervolgens naar beneden kijkt.... was echt heel sneu. En deze mama had nou net die ene keer geen extra broek mee :@

Oei, niet fijn Bar. :*
pi_145613358
Bar, meestal werkt het wel binnen 36-48 uur, dus dan zou je zeggen dat het niet de goede AB is.. Hopelijk knapt hij toch snel op!

Oh susie, dat is sneu..
Hier met Chris rustig aan kunnen doen. met 2,5 was nevernooitniet gelukt.. Nu bij 3,5 wel, en in 1 keer goed. In een weekend van kleine plasje om de 20 minuten en 3 natte broeken op een dag naar een hele dag droog op het kdv en om de 2a3 uur naar de wc voor een volle plas. Daarna ook nauwelijks nog ongelukjes gehad. Zelfs de 2e week 6 uur niet naar de wc geweest, en nog droog..

Ik had lol net met een Daan: Slaap versus koekje
https://www.dropbox.com/s(...)QsbkVK6q5cAx8KKGiL_a
Slaap won..
https://www.dropbox.com/s(...)TgibFrtLmAhdzGyyinua

Dus net maar naar boven getild, en nu ligt hij lekker te slapen waar het hoort ;)
pi_145613721
quote:
0s.gif Op donderdag 16 oktober 2014 11:48 schreef _Bar_ het volgende:

En zijn oorpijn? Is dat naar jouw idee wel aan het afnemen?
Make my day!
pi_145613787
quote:
1s.gif Op donderdag 16 oktober 2014 19:59 schreef agter het volgende:

[..]

En zijn oorpijn? Is dat naar jouw idee wel aan het afnemen?
uhmm als ik je zeg dat het ons niet eens opgevallen is dat hij last van zijn oren heeft :@

hij slaapt buiten het hoesten goed.
grijpt niet naar zijn oren.
speelt en rent en vliegt door het huis.

geen idee. Maar 38,6 toen we Roy op bed hebben gelegd :)
pi_145617289
Aww Bar...arme Roy :*

Susie -O- vond ze het erg vervelend?

PE :o dat is vroeg zeg!! had ze vorige avond niet goed gegeten?

Musje _O-

Phaidra dat is inderdaad ook waar ik tegen loop "hoe zal het gaan buitenshuis??" maar goed we zien het wel...we hebben nog 1 jaar :o

Wat zijn peuters toch heerlijk koppig!! ze wil hier geen slaapzak aan en ook geen pyjama broek...ik stop haar onder de dekens maar als ik om 11uur ga kijken ligt ze natuurlijk boven op..en dan maar wakker worden om 6 uur omdat je het koud hebt :') ik ga vanavond gewoon de slaapzak aan doen terwijl ze slaapt :9
  donderdag 16 oktober 2014 @ 21:27:32 #42
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_145617789
Ze vond het echt niet leuk nee, arm ding. Toen moesten we nog naar huis met de auto. In die winkel (action) kan ik nou ook nooit geschikte of fijne broeken vinden, dus tja. Maar het is niet zo dat ze gelijk weer luiers aan wilt, dus dat scheelt ^O^

Anouk wil gelukkig wel een pyjama aan, maar ook niet onder de deken :P Maar als ik het 's avonds goed leg, dan blijft ze wel onder de deken. Ze past ook de slaapzak niet meer :X
Wel viel ze vanmorgen nog uit dr bed :o Was al tijd om wakker te worden, maar hoe ze het voor elkaar kreeg? De deur stond er open van; eruit gevallen en de deur een tikje gegeven? Ik deed namelijk de badkamer deur open (stond daar dus zeiknat :D ) en zag ik haar zitten te huilen (nadat ik dus ook een harde bons had gehoord). Heel raar.
  donderdag 16 oktober 2014 @ 22:31:56 #43
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_145621105
quote:
1s.gif Op donderdag 16 oktober 2014 20:02 schreef _Bar_ het volgende:

[..]

uhmm als ik je zeg dat het ons niet eens opgevallen is dat hij last van zijn oren heeft :@

hij slaapt buiten het hoesten goed.
grijpt niet naar zijn oren.
speelt en rent en vliegt door het huis.

geen idee. Maar 38,6 toen we Roy op bed hebben gelegd :)
Nou doe maar niet zo :@ hoor ;)

Laatste keer zat ik bij de HAP en bleek Rayen ook een flinke dubbele ooronsteking te hebben, en ik had ook niets opgemerkt, behalve de koorts dan.
Geen gegrijp aan zijn oren, heel vreemd.
Dus je bent niet de enigste :+

Goh Susie wat sneu en vooral dat zielige kijken erbij van boven naar beneden :{
Rayen 2½ jaar!
  vrijdag 17 oktober 2014 @ 07:35:15 #44
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_145627947
Roy is vanmorgen koortsvrij uit zijn bed gekomen *O*
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 17 oktober 2014 @ 07:36:07 #45
147316 crew  DJMO
#trut
pi_145627950
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 07:35 schreef _Bar_ het volgende:
Roy is vanmorgen koortsvrij uit zijn bed gekomen *O*
hij had geen zin in nog een rondje dokter :D fijn hoor! :*
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

pi_145636563
Hoe is het met Roy vandaag Bar?
Ah Susie dat is ook sneu voor d'r en altijd als je geen reserve kleding bij je hebt.

Geven jullie je kinderen iets in het vooruitzicht als je helemaal zindelijk zijn?
pi_145637877
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 13:46 schreef ferrari_rood het volgende:
Geven jullie je kinderen iets in het vooruitzicht als je helemaal zindelijk zijn?
Tja, wanneer zijn ze nu echt helemaal zindelijk? Ik heb het niet gedaan, maar wel een maand lang elke ochtend een stempeltje cadeau gegeven uit zo een 26 stuks verpakking van de Hema als de luier/ bed niet nat was.
Ongelukjes gebeuren nog steeds af en toe, maar nu voornamelijk omdat hij net iets te laat aangeeft dat hij moet plassen, of de broek niet goed open krijgt of de piemel nog opgevouwen zit...Laatst had hij een natte broek op de PSZ omdat hij net een beetje te laat was, dus hij kreeg een nieuwe broek aan....de volgende dag had hij weer ietsje in zijn broek gedaan...maar toen heeft hij het niet aan de juf verteld.....misschien schaamte hij zich dat het weer opnieuw gebeurde....
Ze moeten het echt zelf willen en leuk vinden en pas dan gaat het goed volgens mij.
Wij zijn bezig nu aan te leren dat hij op tijd aangeeft dat hij moet plassen, hoe vaak ik niet al net binnen in een winkel was en meneer zich opeens bedacht dat hij NU moet plassen...
pi_145638000
Ik vroeg aan mijn zus of ze haar zoon een skelter ging geven met Sint. Ik weet dat hij die graag wilt. Maar die is hem beloofd als hij helemaal zindelijk is.

Nu was Ean ineens zindelijk en we waren ook niet zo consequent met stickers plakken in de maanden ervoor toen we er half bakken mee bezig waren.
  vrijdag 17 oktober 2014 @ 14:30:12 #49
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_145638151
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 13:46 schreef ferrari_rood het volgende:
Hoe is het met Roy vandaag Bar?

redelijk,geen koorts meer dat wel.
maar hij zit zichzelf in de weg.

ka gaf aan opknappen, ab slaat wel degelijk aan maar het is nogal een akelige infectie waardoor het wat langer duurt allemaal.
zijn hoestje is ook zo'n plakkertje die lost ook maar niet op.
pi_145638244
Sneu voor Roy en vermoeiend voor jullie. Dat hij maar snel helemaal opknapt.
pi_145644945
Mex heeft wel kadootjes gehad, 1 van ons en 1 van oma. En we eten vaak bij opa tussen de middag met zijn allen en daar kreeg hij centjes.
  vrijdag 17 oktober 2014 @ 18:40:54 #52
244125 laziness
pi_145645419
Wij hadden gezegd dat hij een mooi cadeau kreeg als de stickerkaart voor poepen op de wc helemaal vol was. Dat werkte eerst niet en later wel dus duidelijk een gevalletje eerst niet en later wel aan toe.
Cadeau heeft hij ook gehad.

's Nachts is hij niet zindelijk maar dat vind ik wat minder boeiend.
De belofte voor een cadeau was echt gebaseerd op poepen op de wc omdat hij dat echt eng vond.
pi_145683386
Zohee het einde van het ziek zijn komt in zicht :7

Vandaag lekker naar buiten geweest,dat had Roy even hard nodig :@ (weer nodigde eerder ook niet uit om naar buiten te gaan) Naar een hele leuke speeltuin, Roy genoot in alle opzichten.
Kon hij daar ook gelijk wat energie kwijt.

Nu lekker met rode blos wangen in bed O+
pi_145691886
Bitterend, haha, kan ik me voorstellen.

Fijn Bar, dat Roy zo lekker naar buiten kon.

Ik ben in Dld opgegroeid en kindergarten was toen vanaf 3 jaar, maar niet vergelijkbaar met school (groep 0, 1 en 2 hier) en duurde ook maar een halve dag. De echte school (vergelijkbaar met groep 3) begon met 6 jaar.

Gisteren met een buurman hier gesproken, die met de gemeente bezig is een drempel in onze straat te laten plaatsen, zodat mensen niet zo hard gaan rijden. In de straat is een speeltuin en ook veel langs de stoep geparkeerde auto's. Dus veel kinderen, die naar de speeltuin gaan en ook veel kinderen, die vlak achter een auto tevoorschijn komen.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_145715105
Drempel lijkt me een goed plan Tinu.

Nou het was weer zondag dus 3x raden waar wij hebben gezeten vandaag?
Jep, op de huisartsen post. Eva doet wel aan afwisseling, dus deze keer in Vlissingen, omdat we bij mijn ouders op bezoek waren -O-

we waren in het bos aan het wandelen en uit het niks geeft ze een gil en grijpt naar haar nek. Dus ik dacht dat gestoken was ofzo. Maar ik zag niks. Wel een beetje een rood oor.
maar bij iedere beweging was het gillen.
even aangekeken maar het werd niet echt beter dus toch maar even gebeld.
Heeft ze waarschijnlijk een spier verrekt of wat verschoven. Langzaamaan gaat het bewegen Iers beter, maar omhoog kijken kan ze echt niet.
Dus nu vooral pcm om de spieren ontspannen te houden. En dan gaat het (uiteraard) vanzelf over.
Maar Pfffff, het mag nu wel weer klaar zijn
  zondag 19 oktober 2014 @ 22:49:53 #56
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_145717021
Warm houden met pittenkussen?
vervelend zeg!!
pi_145717166
Ja dat kan ik ook nog doen inderdaad. Stom dat ik daar niet aan gedacht heb. Bedankt voor de tip!
  zondag 19 oktober 2014 @ 22:53:19 #58
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_145717206
Nou zeg, dat is ook wat! Arm ding :*

Anouk werd vanmiddag wakker met koorts. 39.4 ze geeft aan dat haar oor zeer doet en ik voelde ook wat klieren opgezet in haar nek. Pcm erin en hopen op een goede nacht...morgen maar even dok bellen, ze moet wel weer beter zijn voor vrijdag natuurlijk!
pi_145727902
Jakkes zeg Danic! Nu is het wel weer ff klaar met de huisartsenbezoekjes hoop ik?

Bijna he Susie! Hier ook. Elke ochtend wordt er op de kalender gekeken hoeveel nachtjes het nog is. Hoe is de nacht gegaan?

Hoe is het met Roy Bar?

Een drempel zou wel fijn zijn Tinuviel. Hopelijk helpt t ze met de snelheid omlaag te brengen. Ik vind t ook eng hoor, zo in de straat met kinderen die de straat op kunnen rennen.

Vanmorgen is oudste weer naar school gegaan. Ze moest na ruim een week wel weer even wennen. Ze is bij de juf op schoot gekropen en toen ik later nog even de klas in keek zat ze alweer op dr eigen stoeltje. Ze wordt door het kdv/nso opgehaald. Ze trakteert daar ook vanmiddag. Gisteren hebben we samen bladerdeeg slakken gemaakt.
'
*O* Haar verjaardagsweek is begonnen!! O+
  maandag 20 oktober 2014 @ 11:55:50 #60
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_145728422
Vanmorgen mocht Roy weer fijn mee,met de taxi naar school *O*
het gaat goed, de laatste antibiotica geven ze op school.

hoe gaat,het nu Danic?
beterschap voor je meisje susie :*
olivia O+
pi_145728993
Fijn zeg!
  maandag 20 oktober 2014 @ 13:52:08 #62
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_145732096
Toch dokter gebeld, want koorts was weer 39 graden geworden. Assistent aan de foon, die vond het niet nodig langs te komen. Als ze niet hoest en kortademig is? Ik aangegeven dat ze zegt last van haar oor te hebben, krijg je de vraag of ze naar haar oren grijpt. Nou nee. Dan zal het wel meevallen?? Dus geen afspraak. Paracetamol en goed laten drinken... word zo moe van artsen....of eigenlijk assistenten :P
Bovenstaande even gekopieerd vanuit een app ipv weer typen.

Nacht was tot 0:00 rommelig, daarna tot half 6 geslapen :O
Nu ligt ze er weer lekker in. Overigens was ze wel bezig, dus niet hangerig ofzo. Straks maar weer kijken hoe het na haar slaapje gaat.

Fijn dat het met Roy beter gaat! *O*
pi_145733269
Beterschap voor A. susie en sommige assistentes wil je wel wat aan doen.
Eva weer in de lappenmand dat doet echt gemeen zeer in je nek. Geen idee of iets van advil gel als mag bij hun anders daar mee insmeren.

Fijn dat roy weer opknapt.

Ean was woedend op ons zaterdag. Vrijdag hadden mijn zus en ik de taarten voor onze ouders versierd. We hebben zaterdag een workshop glas in lood cadeau gegeven aan ze en hadden daar een taart bij gemaakt. Ean wilde ook een taartje maken en dat mocht van het overgebleven rolfondant. Wij hadden die 's avonds weggegooid want ze had er continu met haar handen en speeldeegroller aangezeten. 's Morgens moest dat taartje ook mee en nee niet maar 1 maar alle 3. Dus in de auto onderweg naar haar andere opa en oma daar gingen ze die dag naar toe. Hoorde we alleen heel hard gehuil met zo af en toe de mededeling jullie zijn niet lief/ik wil 3 taartjes/ik wil jullie nu niet zien.
  maandag 20 oktober 2014 @ 14:39:31 #64
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_145733880
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 13:52 schreef Susie het volgende:
Toch dokter gebeld, want koorts was weer 39 graden geworden. Assistent aan de foon, die vond het niet nodig langs te komen. Als ze niet hoest en kortademig is? Ik aangegeven dat ze zegt last van haar oor te hebben, krijg je de vraag of ze naar haar oren grijpt. Nou nee. Dan zal het wel meevallen?? Dus geen afspraak. Paracetamol en goed laten drinken... word zo moe van artsen....of eigenlijk assistenten :P
Bovenstaande even gekopieerd vanuit een app ipv weer typen.

Nacht was tot 0:00 rommelig, daarna tot half 6 geslapen :O
Nu ligt ze er weer lekker in. Overigens was ze wel bezig, dus niet hangerig ofzo. Straks maar weer kijken hoe het na haar slaapje gaat.

Fijn dat het met Roy beter gaat! *O*
Ik had toch echt aangedrongen op een afspraak hoor. Daar zitten ze toch voor? Stomme assistentes ook altijd.

(overigens kan ik hier in dld gewoon elke dag terecht als er wat aan de hand is wat niet kan wachten....Ideaal :) maargoed,daar heb jij helaas niks aan..)
pi_145734017
Hier hebben we een inloopspreekuur voor noodgevallen. Nou komt iedereen daar die geen afspraak kon maken want vol dus echt nood is het niet. Hebben jullie ook zoiets Susie? En anders bellen morgen ze grijpt nu echt naar haar oren en heeft rode vlekken. En neusspray houdt het open dacht ik.
  maandag 20 oktober 2014 @ 14:51:37 #66
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_145734314
Oh en altijd iets overdrijven. vooral op de vraag van de paracetamol......
  maandag 20 oktober 2014 @ 14:53:28 #67
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_145734369
Pfff sommige assistenten ook. Roy grijpt nooit naar zijn oren bij een oorontsteking.

ik zou gewoon nog eens bellen en zeggen dat ze steeds,zieker oogt of nu wel naar de oren grijpt :7
  maandag 20 oktober 2014 @ 14:54:12 #68
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_145734391
ik mocht haar al geen zetpil geven, dus neusspray :N
Je zou ze inderdaad, die assistenten...en dit was eigenlijk wel de aardigste :X :D Geen inloopgebeuren hier trouwens.
Ik kijk het nog wel even aan, hoe ze straks na haar slaapje is.

Boze ean, stoute mama ook ;) beetje haar taartje weggooien.

We hebben ook een afspraak voor haar 3 jaars keuring bij cb, 1 december :') Het is dat ik zelf contact heb opgenomen, ze waren het vergeten }:|
pi_145734711
Aan zetpillen begin ik ook niet meer. Kauwparacetamol of vloeibare paracetamol. Van nurofen heb je een vloeibare variant met ontstekingsremmer erin. Mocht de HA echt niks willen geven en je denkt echt aan oorontsteking kun je dat nog geven.
pi_145734747
Hele stoute mama hier. Ze vind mij wel vaker stout als ik al haar poppen en knuffel heb opgeraapt om haar kamer te kunnen schoonmaken en stofzuigen. Poef ze hecht wel erg aan structuur hoor.
pi_145734811

nu wel volgens mij. Volgens mij is wel duidelijk wie mijn gezin moet voorstellen.

[ Bericht 73% gewijzigd door F_r op 20-10-2014 15:30:13 ]
  maandag 20 oktober 2014 @ 15:07:57 #72
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_145734860
Leuk!

[ Bericht 84% gewijzigd door PureEvil op 20-10-2014 20:00:57 ]
pi_145735374
Waarom mocht je geen zetpil geven? Beterschap!
pi_145735545
oh, laat ze zelf niet toe? Lastig...ook niet als jullie het samen doen? Afleiding en dan snel die zetpil er in.
Neusspray doen wij hier de eerste dagen ook samen, daarna laat ze het wel weer gewoon toe.
pi_145736398
Ik mag ook echt geen zetpillen meer hgeven. Bij beide kinderen niet. Nu krijgt jongste de laatste dagen weer neusspray en oudste roept elke keer dat zij echt niet hoeft.
  maandag 20 oktober 2014 @ 17:00:32 #76
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_145739570
Gisteravond ging het nog wel. Maar we hebben hier een goed slaapje gehad, er leeft er weer eentje helemaal :D
  maandag 20 oktober 2014 @ 17:01:00 #77
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_145739602
Wat mooi FR! O+
pi_145742496
Vorige week had mijn kleuter heftige pijn door oorontsteking. In overleg met de apotheek heb ik toen bruistabletten paracetamol 500 mg meegekregen. Ik mocht een half tablet (250 mg dus) per keer geven, 1 gr totaal (dat gaat per lichaamsgewicht).
Ik heb het halve bruistabletje opgelost in hele zoete limonade en het een toverdrankje genoemd. En dat ging er zonder moeite in. Pilletjes/kauwtabletjes/vloeibare pcm wil ze absoluut niet en zetpillen geven loopt uit op een gevecht.

Dus tip: vraag of je halve bruistabletjes pcm mag geven :)
  maandag 20 oktober 2014 @ 18:33:49 #79
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_145743075
Thanks. Moet idd een toverdrankje in huis hebben ;)
pi_145746752
Wat leuk fr!

Chris greep ook nooit naar zijn oren, maar we kregen van de huisarts op de hap bijna op onze kop omdat hij zwaar ontstoken oren had. Dat was wel de enige keer dat hij AB heeft gehad. De 3 keer erna wel twee keer bij de huisarts gezeten, maar beide keren eerst op PCM (sinaspril drankje) en max neusspray. Dat was ook voldoende om het weg te krijgen. De derde keer meer aangekeken en verdween inderdaad weer. Scheelde een ritje. Dus ergens vindt ik de assistente nog niet zo gek. Ze zouden waarschijnlijk nu toch geen AB geven..
pi_145748590
Oudste noemt Nurofen haar snoepjes drinken. Jongste slurpt ook zo het spuitje leeg.
  maandag 20 oktober 2014 @ 20:44:49 #82
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_145749649
Assistente is op zich ook niet gek ;) , maar ze begon nadat ik alleen maar zei dat ze koorts heeft gelijk over hoesten en kortademigheid? Daar belde ik idd niet over. Met moeite kreeg ik door het geratel over dat dat heerst er doorheen dat Anouk aangeeft pijn in dr oor te heben. ;)
  maandag 20 oktober 2014 @ 21:19:47 #83
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_145751718
Moeders van jongens.. hoe plassen jullie jongens op het potje.. Oli heeft bedacht om met een of rare stand boven het potje te hangen en dan met zijn hand richten zeg maar. Gaat 9 van de 10 keer prima, maar weet niet of ik hem beter kan aanleren zittend te plassen...
Engaging Infinite Improbability Drive..
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 20 oktober 2014 @ 21:23:40 #84
147316 crew  DJMO
#trut
pi_145751940
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 21:19 schreef _evenstar_ het volgende:
Moeders van jongens.. hoe plassen jullie jongens op het potje.. Oli heeft bedacht om met een of rare stand boven het potje te hangen en dan met zijn hand richten zeg maar. Gaat 9 van de 10 keer prima, maar weet niet of ik hem beter kan aanleren zittend te plassen...
met een opstapje gewoon staand op de wc te plassen een optie? (geen ervaring met potjes, ze zijn gelijk naar de wc gegaan )

maandag 20 oktober 2014 @ 21:26:31 #85
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_145752094
quote:
Roy vind een potje niks. Op school hebben ze lage wc's en daar gaat hij gewoon op zitten.
thuis hebben we een toiletbril verkleiner waar hij op zit.

(niet dat hij iets doet overgens,maar erop zitten vind hij al geweldig. Dus stimuleren we het thuis en op school. )
pi_145765025
Susie fijne assistente dan. Gelukkig gaat het al beter met Je dochter.

Danic, hoe is het met E.va?

Ferrari mooie kunst.

De mijne zit altijd op het potje. Staand in het potje plassen vind ik geen optie nog. Als hij groot genoeg is en beter kan richten is staand plassen voor de wc prima vind ik.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_145765217
Hier zitten ze allemaal bij het plassen. Ook mijn man. Dat deed hij altijd al.

Susie, luisteren is wel een kunst.. Zou zo'n assistente toch ook moeten kunnen.
Hoe ging de nacht?
  dinsdag 21 oktober 2014 @ 12:43:51 #88
244125 laziness
pi_145771566
quote:
Zitten en dan zorgt ie zelf dat alles binnen in het potje terecht komt zeg maar ;)
Dat doet ie op de wc ook als hij erg naar voren zit.

Ik ben enorm pro zittend plassen. Bij voorkeur doen alle mannen dat die op bezoek komen. Dat is een stuk frisser.
pi_145771912
Ik vind al die spetters tegen de bril/deksel/muren ook helemaal niks. Maar mijn vent wil er niet aan -O-
  dinsdag 21 oktober 2014 @ 12:56:35 #90
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_145771967
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 07:40 schreef Deepfreeze het volgende:
Hier zitten ze allemaal bij het plassen. Ook mijn man. Dat deed hij altijd al.

Susie, luisteren is wel een kunst.. Zou zo'n assistente toch ook moeten kunnen.
Hoe ging de nacht?
Nacht is prima gegaan hoor! Ze ging vanmorgen gelijk weer tekenen en kleuren, dus volgens mij gaat het goed ;) Thuis dus al hè? Op kdv wist ze nog niet wat ze ging doen, maar bracht mij wel naar de deur :D Daaaaaaag O+
pi_145772615
Had die assistente toch gelijk dat het niet nodig was om langs te komen;)

Wat mooi Ferrari!!
pi_145772975
Jammer alleen dat ik van die onattente ouders heb -O-

Susie fijn dat het beter gaat met A.
pi_145783175
wat dan? Waren ze er niet blij mee?
pi_145783224
Heel mooi f_r!!!

Pff laatste keer zetpil was hmmm in januari denk ik en ik deed het gewoon...
  dinsdag 21 oktober 2014 @ 18:14:44 #95
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_145783245
quote:
Zittend plassen is beter, aldus de gespecialiseerde bekkentherapeut...
pi_145786846
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 18:11 schreef Troeta het volgende:
wat dan? Waren ze er niet blij mee?
Dat wel. Sowieso wat familie issues hier dus niet lezen als je geen interesse hebt.

Mijn zus en ik waren van te voren al langs geweest om te bespreken wat we wilde gaan maken met zijn zessen. Zus heeft met haar schoonfamilie toen een mozaïek gemaakt (ergens anders) en wilde dat nu eigenlijk ook. Ik wilde iets anders want ik wist dat mijn vader een Tiffany cursus ooit wilde volgen. Nu schijnt Tiffany niet te doen zijn als eenmalig iets dus dan als alternatief glas in lood.

Wij komen daar dus binnen en ik zie een ooievaar van glas in lood en zeg oh dat vind papa mooi maar is niet iets om met zijn allen aan te werken. Zus ziet een kippen voorstelling van mozaïek en zegt dat mama dat mooi vind. Ik zag een voorbeeld van een man en vrouw in gas in lood zoals wij nu gemaakt hebben en dat leek mij leuk omdat ieder gezin er in voor komt.

Komen we daar binnen roept mijn vader oh die ooievaar die vind ik leuk en mijn moeder ziet later die kippen en kirt daarover. De hele dag heb ik dus iets gehoord n de trant van ooievaar en kippen. Wij kennen onze ouders dus wel goed maar leuk vond ik het niet.

[ Bericht 0% gewijzigd door F_r op 21-10-2014 19:54:50 ]
pi_145788789
Kan ik me voorstellen, wat jullie gemaakt hebben is juist zo speciaal omdat jullie dat als familie konden maken. Jammer dat ze er dan anders over denken.
pi_145789013
Sowieso vonden ze het roze van Ean en Sac wel erg opvallend. Nu is Ean haar lievelingskleur momenteel roze en ik wilde onze kinderen wat laten opvallen. Kinderen zijn zo puur en in de bloei van hun leven dat mocht opvallen vond ik.
  woensdag 22 oktober 2014 @ 16:13:47 #99
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_145820151
Beetje rare reactie van je ouders F_R. Ik ken geen grootouder die het niet leuk zou vinden als juist de kleinkinderen op zouden vallen in een kunstwerk. Daarnaast is het door familie gegeven dus dan zou het sowieso leuk moeten zijn.
Alle benodigdheden voor cupcakes, taarten en andere lekkere dingen :-9 www.bakgoed.nl
pi_145821191
poeh, zuurpruimpjes zeg! Probeer het maar van je af te schudden, ze beseffen niet wat dat soort uitspraken met iemand kan doen.
pi_145828495
Ze hebben ook zelf moeten meewerken er aan. Ze hebben zichzelf uitgesneden in glas en in lood gelegd.
Ze zijn er heus heel blij mee. Maar kunnen ze dan niet gewoon even hun mond dichthouden of andere dingen daar die ze ook graag zouden willen hebben/ einde klaagzang

Mijn peuter heeft vanmiddag wel even geslapen ze sliep vanmorgen al uit tot 07:45 maar was 's middags echt op. Ligt ze net in bed gaat de buurman weer boren. Allebei de kinderen huilend wakker.
pi_145831938
dit kan beter in het foto topic
*poef* nu is het weg
  woensdag 22 oktober 2014 @ 22:04:39 #103
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_145834321
Fijn zulke buren FR :N
pi_145836316
Lief dat jullie naar eva vragen. Ze heeft een paar dagen een stijve nek gehad. Vandaag zei ze dat het helemaal over is, maar ze trekt haar schouders wel nog wat mee omhoog.
echt stijf geweest dus.
pi_145837899
:W

Luc is afgelopen zaterdag 2 jaar geworden...
Ik moet heel eerlijk bekennen dat ik al tijden niet meer meelees in het 1-2 jaar topic.
Ik had daar niet echt aansluiting meer :@

Zal hier eens weer wat vaker mee gaan lezen
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_145842902
Welkom skoap.
FIjn dat Eva weer beter is.

Ik heb van de week nieuwe kleding in Ean haar kast gelegd. 104 wordt wat klein maar 110 is nog te groot. Dan maar iets te ruim. Nu liggen er ook wat broeken maat 116 in de kast voor alvast. Die wilde ze er dus een van aan vanmorgen. Heel mooi roze met sterren toen ik hem kocht zeiden zo wel Ean als vriend dat lijkt wel een pyjama broek -O- het is gewoon een spijkerbroek. Maar vanmorgen wilde ze die per se aan. Wij zeiden allebei van die is nog te groot maar nee ze moest en zou hem aan. Ze kwam er zelf achter dat hij te groot was dus toen trok ze een broek met bretels uit de kast. Prima die zakt tenminste ook niet af.
pi_145843533
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 08:25 schreef ferrari_rood het volgende:
Welkom skoap.
FIjn dat Eva weer beter is.

Ik heb van de week nieuwe kleding in Ean haar kast gelegd. 104 wordt wat klein maar 110 is nog te groot. Dan maar iets te ruim. Nu liggen er ook wat broeken maat 116 in de kast voor alvast. Die wilde ze er dus een van aan vanmorgen. Heel mooi roze met sterren toen ik hem kocht zeiden zo wel Ean als vriend dat lijkt wel een pyjama broek -O- het is gewoon een spijkerbroek. Maar vanmorgen wilde ze die per se aan. Wij zeiden allebei van die is nog te groot maar nee ze moest en zou hem aan. Ze kwam er zelf achter dat hij te groot was dus toen trok ze een broek met bretels uit de kast. Prima die zakt tenminste ook niet af.
Haha eigenwijsje die Ean :D maar jeetje, 110 al?! :o mijn oudste zit nu ook in 110 :D
is Ean zo lang?

Danic wat vreselijk zielig zeg :o dat doet zo'n enorme zeer als je een spiertje in je nek verrekt :X ;( fijn dat het nu weer beter gaat. Warmte helpt haar misschien nog wel een klein beetje nu?

Hier alles zn gangetje. E. had gister plotseling weer hoge koorts. Dinsdagavond vroeg klaagde ze over hoofdpijn, had groene poep en ze begon over buikpijn. Rond 10 uur 's avonds haalde ik een heel zielig hoopje gloeiend kind uit bed. Beneden bij me genomen op de bank en later is zij bij mij in bed gegaan (en B. op de bank, arme B. :P ). Pas rond 1 uur sliep ze, volgende dag heeft ze groot deel van de dag geslapen en tegen de avond was ze weer kiplekker. 's morgens al geen koorts meer te bekennen.
Ze heeft dat wel vaker, plotseling hoge koorts die max 1 dag duurt. Het lijkt erop, door de andere dingetjes, dat er ergens een foutje met gluten in is geslopen en ik begin de indruk te krijgen dat die hoge koorts dus bij haar reacties erop hoort -O-
pi_145843825
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 09:20 schreef mignonne het volgende:

[..]

Haha eigenwijsje die Ean :D maar jeetje, 110 al?! :o mijn oudste zit nu ook in 110 :D
is Ean zo lang?

Danic wat vreselijk zielig zeg :o dat doet zo'n enorme zeer als je een spiertje in je nek verrekt :X ;( fijn dat het nu weer beter gaat. Warmte helpt haar misschien nog wel een klein beetje nu?

Hier alles zn gangetje. E. had gister plotseling weer hoge koorts. Dinsdagavond vroeg klaagde ze over hoofdpijn, had groene poep en ze begon over buikpijn. Rond 10 uur 's avonds haalde ik een heel zielig hoopje gloeiend kind uit bed. Beneden bij me genomen op de bank en later is zij bij mij in bed gegaan (en B. op de bank, arme B. :P ). Pas rond 1 uur sliep ze, volgende dag heeft ze groot deel van de dag geslapen en tegen de avond was ze weer kiplekker. 's morgens al geen koorts meer te bekennen.
Ze heeft dat wel vaker, plotseling hoge koorts die max 1 dag duurt. Het lijkt erop, door de andere dingetjes, dat er ergens een foutje met gluten in is geslopen en ik begin de indruk te krijgen dat die hoge koorts dus bij haar reacties erop hoort -O-
Niet echt. Lange benen vooral al vind ik d'r wel ineens echt huge dat ieniemienie meisje is echt bijna een kleuter. En nu het kouder wordt wil ik dat als ze achterop de fiets oid zit de broek niet te kort is.

Hmm niet leuk die hoge koorts ineens maar dat van de gluten is wel een logische verklaring. En ze krijgen het soms toch per ongeluk binnen omdat het ergens in zit waar het niet op vermeld staat of er is een kruimel van iets anders blijven plakken.

[ Bericht 1% gewijzigd door F_r op 23-10-2014 09:48:05 ]
  donderdag 23 oktober 2014 @ 14:03:15 #109
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_145850969
Wow, wat een lange :o En wat jammer van het cadeautje f_r... Mijn moeder zou helaas hetzelfde kunnen reageren :{
Oude (on)bekende.
pi_145855575
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 14:03 schreef Mevr_Mus het volgende:
Wow, wat een lange :o En wat jammer van het cadeautje f_r... Mijn moeder zou helaas hetzelfde kunnen reageren :{
Echt een +1 op de hele post.

Mignonne, ze heeft inderdaad de kersenpittenzak in dr nek gehad en 's avonds in bad hebben we de douchekop op haar nek gezet. Vindt ze gelukkig ook heerlijk. Maar dat heeft het herstel zeker wel geholpen.

Jeetje wat een heftige reactie Mignonne. Ook die hoge koorts nog.
Nou weet ik we dat kinderen enorm kunnen pieken met koorts, maar toch.
heb je enig idee wat ze verkeerd gegeten zou kunnen hebben?

Eva zit nu goed in het 104. Hoewel sommige 98 ook nog wel goed zit. Beetje afhankelijk van het kledingstuk en het merk denk ik.
h&m valt ruim dus is meestal 98 nog goed.
Maar ik koop het niet meer. Koop nu vooral 104.
grotere maren heb ik niet hoor. Daar ben ik nog even niet aan toe
:{w
pi_145855784
Nee ik heb geen idee. We zijn bij mn schoonouders geweest, zou kunnen dat ze daar wat verkeerds binnen heeft gekregen, kruisbesmetting denk ik dan? Mn schoonmoeder is altijd heel voorzichtig maar ongelukjes overkomen de besten, helaas. T blijft zo sneu omdat zij er last van heeft daarna.

Ik vind hoge koorts niet zo schrikken verder, als in, ze hebben allebei altijd vrij hoge koorts. áls ze al koorts hebben dan is het ook altijd boven de 39 en regelmatig ook boven de 40. Of ik sla er gewoon geen acht op als ze eens rond 38 zitten ofzo, maar ze lijken allebei altijd gelijk voor de koorts-jackpot te gaan :') Ik ben wel blij dat het kwartje bij ons nu gevallen is dat ze koorts krijgt van een glutenfout. Sinds ze op dieet is heeft ze, achteraf gezien, ook veel minder vaak koorts.
pi_145855808
En maat E. zit nog in 86-92 nu. Maar goed, die s ook niet zo heel groot natuurlijk. Kan me wel voorstellen dat je er nog niet aan toe bent danic haha ze worden zo in 1 klap zo groot gelijk he? :D
pi_145855914
Ja echt bizar. Ik heb echt een kleuter ineens na die groeispurt. En Rosalie werkt daarin ook niet mee.
Ze schelen 2 jaar, maar qua kledingmaat nog maar een jaar :')
pi_145866076
Mignonne, wat een hoge koorts. Geen ervaring met Glutenallergie maar lijkt me niet makkelijk.

F-r 110 al? Dat lijkt me wel een grote maat. Volgens mij gaat de mijne pas ergens volgend jaar die maat dragen.

Danic, fijn, dat je dochter snel herstelde door de warmte. En de jouwes gaan ook hard kwa maten.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_145866352
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 21:16 schreef Tinuviel het volgende:
Mignonne, wat een hoge koorts. Geen ervaring met Glutenallergie maar lijkt me niet makkelijk.

F-r 110 al? Dat lijkt me wel een grote maat. Volgens mij gaat de mijne pas ergens volgend jaar die maat dragen.

Danic, fijn, dat je dochter snel herstelde door de warmte. En de jouwes gaan ook hard kwa maten.
Het is echt zo. 104 gaat krap zitten. 110 is nog wel groot ze zit er precies tussen in
pi_145866432
Grote peuters!! mijn past in 92-98 van de h&m nog :D
pi_145866908
Groeispurt ftw!
Ik wist niet dat ze het in zich had.
Gisteren heeft ze tijdens de lunch 3 (droge :D ) boterhammen op en vanmiddag in recordtijd ook 2 (1 droog en 1 met beleg). Waar ze tot vorige maand een uur over 1 boterham kon doen 8)7
pi_145867104
Ruim een maand geleden stond ik met ean in de winkel om een name-it spijkerbroek maat 104 te kopen. Die paste heel mooi nu krijgt hij wat hoog water. Ze eet ook weer iets beter vraagt zelf om een aardappel en zegt tussen 16:00 en 17:00 vaak ik heb honger. Kan een hele banaan op.

Wauw eva is ook goed aab het eten.
pi_145868572
Mijn kleuter (!!) draagt maat 110/116, eet vvoor geen meter en groeit mentaal en fysiek als een malle. Kortom, ik stroom door naar het volgende topic. Tot over een maand. Dan is jongste jarig en wordt dan 2.
pi_145871825
:W dag dag Olivia. Tot volgende maand :D

En nog gefeliciteerd met jarige jet!!
  vrijdag 24 oktober 2014 @ 12:44:27 #121
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_145884246
Zeg hoe zit dat met jullie 3 jarigen? Rayen wordt bijna 3 (nog een maandje) Nu heb ik al wat cadeau's verzameld.
Maar ik tast werkelijk in het duister wat hij leuk vind of waar hij zich mee bezig kan houden.
Ja auto's daar speelt hij mee :Y en kleien voor 5 minuten.
Hoe spelen jullie peuters? Misschien verwacht ik teveel? Het leukste wat hij vind is alle kussens op de grond en wat hij verder nog kan vinden aan kledingstukken, spullen uit de keuken en die op een grote hoop leggen en er dan in gaan zitten :? 8)7 ;)
Of in de tuin met planken een soort "parcours" maken en dat een speeltuin noemen.
Maar qua speelgoed :N blokken staan altijd in de kast, wordt niet mee gespeeld. Houten treinbaan word niet veel mee gespeeld, behalve de trein in een lange rij zetten.

Ja hij is gek op Chugginton, maar ik ga natuurlijk geen treinbaan van 60 euro kopen als die straks ook weer in de kast ligt.

Herkennen jullie dit of is hij een uitzondering?

Verder buiten lopen, fietsen en dergelijke daar is hij wel voor te porren maar binnen zich bezighouden :N
Maar misschien heb ik wat te hoge verwachtingen?
Rayen 2½ jaar!
  vrijdag 24 oktober 2014 @ 13:04:17 #122
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_145885007
Voor puzzels en knutselen heeft hij waarschijnlijk ook wat weinig geduld TJ?
Speelhuisje voor binnen misschien? Of zo'n glijbaanplank? CD met kindermuziek om samen op de dansen?

Hier staan verder nog prentenboeken, memory, kinetisch zand, zo'n activity laptop en een magneetboek op de verlanglijst.

Voor de verjaardagen vraag ik denk ik ook een bijdrage voor verlenging van ons dierentuin abo en voor peuterdans met de meiden. Misschien is iets dergelijks ook een idee?
  vrijdag 24 oktober 2014 @ 13:09:50 #123
244125 laziness
pi_145885213
Mijn ervaring is dat juist in het jaar van drie naar vier het zelfstandig spelen een grote vlucht neemt.
Hij kan nu zelfstandig een duplo treinbaan bouwen en daar een hele tijd mee spelen bijvoorbeeld.

Maar ik vind juist dat met die kussens en kledingstukken heel creatief eigenlijk en heel fantasierijk. Dat moet je koesteren.
Zijn verkleedkleren bijvoorbeeld niet iets om daar verder op in te gaan? Of een tafeltent?
  vrijdag 24 oktober 2014 @ 13:37:05 #124
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_145886124
Euhm, lastig he, verjaardagskado's.... ik heb nu een lijstje gemaakt op lijstje.nl, kunnen mensen uitzoeken wat ze willen. Er staan een paar dvd's op iig.

Die chuggington trein kan je toch ook 2e hands kopen? Heb er al een paar gezien op V&A FB....

Misschien nog wat keukenspulletjes ofzo, of een keukentje?

:')
pi_145889674
Chuggington 2de hands is nog steeds vrij prijzig helaas. En lastig idd. Oudste speelde hier nooit met chuggington. De jongste vind het nu helemaal geweldig en de oudste nu ook.

Verder heeft de ikea nu een evenwichtsbalk. Misschien vind hij dat leuk als hij zo van de parcourtjes is. Ik denk dat wij die ook gaan kopen. Alleen de ruimte he....
  vrijdag 24 oktober 2014 @ 17:04:07 #126
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_145893579
Een stoere zitzak? Fr zodat hij lekker kan chillen.

Little People is het hier waar Roy zich echt mee vermaakt.
verder auto's, zijn loopauto,grote blokken.

we hadden grote half jaarlijkse controle bij de ka. Die vond Roy ook maar lastig gedrag vertonen. Verder heel tevreden met de ontwikkelingen.
binnenkort nieuwe mri en eeg om te kijken hoe het daar mee staat.
afbouwen is nog geen sprake van mede omdat hij nog vrij geregeld een aanvalletje heeft.

106,5 cm lang en 17,8kg netjes volgens zijn lijntje.

in juni mogen we meer iets meer tijd er tussen nu.
  vrijdag 24 oktober 2014 @ 18:14:05 #127
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_145895702
quote:
2s.gif Op vrijdag 24 oktober 2014 13:04 schreef Kyara het volgende:
Voor puzzels en knutselen heeft hij waarschijnlijk ook wat weinig geduld TJ?
Speelhuisje voor binnen misschien? Of zo'n glijbaanplank? CD met kindermuziek om samen op de dansen?

Hier staan verder nog prentenboeken, memory, kinetisch zand, zo'n activity laptop en een magneetboek op de verlanglijst.

Voor de verjaardagen vraag ik denk ik ook een bijdrage voor verlenging van ons dierentuin abo en voor peuterdans met de meiden. Misschien is iets dergelijks ook een idee?
Ja we knutselen wel regelmatig, maar allemaal korte dingetjes. Prentenboeken vind ik en boeken in het algemeen een aardige kostenpost. Maar we gaan vaak naar de bibliotheek.
Voor zijn verjaardag krijgt hij het autospeelkleed van ikea, dat kinetisch zand, en een magneetboek.
Van zijn oma krijgt hij een auto met afstandsbesturing (met zo'n groot stuurtje als afstandsbediening)

Ja ik ben hier naar peutergym geweest maar dat vond ik qua prijs te duur voor wat ze bieden, want voornamelijk moest hij gewoon zelf maar spelen. Tsja dat kan die in de speeltuin ook :P
We gaan wel binnenkort kijken voor HipHop voor peuters :+

Laziness idd verkleedkleding is misschien wel een leuke. En dat creatieve vind ik wel leuk idd en probeer ik ook alle ruimte te geven. ;) Het ziet er hier soms uit alsof er een bom is ontploft :+

Een keukentje met een lading vol keukenspullen heeft hij ook al.

As, ja 2e hands chugginton is ook nogal prijzig. Die evenwichtsbalk is wel een leuk idee ^O^ maar wij wonen nogal klein dus het zal niet al te groot moeten zijn of voor buiten. Ik ga het zo eens opzoeken op de site.

Haha PureEvil wat een stoere smurf O+

Bedankt voor jullie meedenken ^O^
Rayen 2½ jaar!
  vrijdag 24 oktober 2014 @ 18:24:02 #128
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_145896020
Ja, wij lenen ook vaak boeken van de bieb maar ze zijn nu helemaal weg van Kleine muis zoekt een huis (voor de 3e keer geleend) dus die krijgen ze dan wel met Sinterklaas.
  vrijdag 24 oktober 2014 @ 18:37:15 #129
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_145896333
Mijn kleine baby is vandaag alweer 3 geworden!

Van rustige baby. ...

Naar eigenwijze peuter die niet op de foto wilde :P

Morgen het feestje en kaarsje uitblazen O+

[ Bericht 4% gewijzigd door Susie op 24-10-2014 18:43:48 ]
  vrijdag 24 oktober 2014 @ 18:44:53 #130
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_145896517
Euh...waarom zie ik de foto's niet :'(
  vrijdag 24 oktober 2014 @ 18:55:06 #131
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_145896779
Heb je ze misschien op prive staan? In de linkjes zie ik niks geks.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 24 oktober 2014 @ 19:17:24 #132
147316 crew  DJMO
#trut
pi_145897492
We're doing some maintenance around the site, so there may be some performance issues. Click here for more information.

Kan aan photobucket liggen. zijn met onderhoud bezig.

vrijdag 24 oktober 2014 @ 19:28:05 #133
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_145897925
Ah, dan zal het dat zijn. Dan moeten jullie maar geduld hebben ;) Ze staan nu niet op privé in ieder geval. Of misschien de eerste, maar dat denk ik ook niet.
  vrijdag 24 oktober 2014 @ 19:36:53 #134
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_145898249
In elk geval van harte gefeliciteerd Susie! Raar, jarig kind zonder een topic door te gaan :D
Maar voor ons wel fijn natuurlijk ;)

Oh en PE, die foto van je "dametje" _O-
  vrijdag 24 oktober 2014 @ 19:47:24 #135
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_145898721
Dank je! Ja, raar is dat hè? :D

Portretje is die van jou ook PE! En toffe schoenen zeg!

Straks de boel hier nog versieren, maar ben de hele dag al in de weer geweest (boodschappen, taarten gemaakt, hapjes, schoongemaakt) ben wel af eigenlijk...en dan moeten we morgen nog! :D
  vrijdag 24 oktober 2014 @ 19:50:05 #136
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_145898827
Denkt ze zelf dat ze morgen jarig is trouwens?
pi_145900214
Gefeliciteerd Susie!!!!!
Hier hetzelfde verhaal. Morgen het feestje!!! Heeft ze dr zelf zin in?
  vrijdag 24 oktober 2014 @ 20:27:57 #138
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_145900464
Gefeliciteerd Susie *O* ohw en zelf taarten bakken :o :P :Y) knap hoor!
En zoals al gevraagd is, ben ik ook nieuwsgierig, heeft ze er zelf zin in?

Rayen vraagt weleens "ben ik vandaag jarig mama?". Dan heeft hij het ineens in zijn hoofd dat hij graag een kadootje wil ;)
Rayen 2½ jaar!
pi_145902463
Susie gefeliciteerd.
Ean dekt hier bijna dagelijks de tafel voor een feestje.
pi_145903948
Gefeliciteerd Susie *O*
Mooie dame heb je!

Eva kan makkelijk een uur zitten kleien. Kleuren houdt ze ook lang vol.
stickers plakken is ook een succes.

Nou het is weer weekend :') eens kijken of we het huisartsenpost vrij kunnen houden. Maar iedereen behalve ik is hier ziek of verkouden en Eva hoest nu slijm. Maar net zat er ook wat bloed bij...
Morgen even iets zoeken wat verzachtend werkt.
Iemand tips? Tijmsiroop toch?
  vrijdag 24 oktober 2014 @ 22:04:58 #141
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_145906115
Dank allen. En ja, ze denkt dat ze morgen jarig is :P

En TJ; ik "bak" niet hoor! Kwarktaart en een monchou straciatelle :Y) En dan kopen we gewoon een prinsessentaart bij Hema ^O^
  vrijdag 24 oktober 2014 @ 22:05:54 #142
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_145906175
Gefeliciteerd Susie ! Mooie dame heb je toch O+ *O* *O* *O* Veel plezier morgen :)
  vrijdag 24 oktober 2014 @ 22:06:50 #143
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_145906232
Tijmsiroop geloof ik ook ja Danic. Ik hoop met je mee dat je de ha niet hoeft te zien dit weekend! :*
  vrijdag 24 oktober 2014 @ 22:10:24 #144
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_145906410
Tijmsiroop inderdaad. Sterkte Danic, hopelijk blijft de hap jullie bespaard.

Slim Susie. M zou dat ook niet accepteren denk ik. Veel plezier alvast morgen. Blijft toch bijzonder, de verjaardag van je kind. En zo leuk dat ze dat nu steeds beter snappen.
pi_145916526
Susie, gefeliciteerd met je grote peuter!

Danic, ik hoop dat het weekend rustig blijft.
Heb je al neusspray gegeven? Dat helpt soms ook. Als ze door hun mond ademen wordt de keel droger en hoesten ze soms ook.

Hier staat de tiptoi-de boerderij op Daan zijn lijstje. Zijn neefjes speelden daar ook wel mee met 2,5/3 jaar.

Zijn jullie al bezig met de klok verzetten? Hier gisteren de jongens al later naar bed gedaan. Vanochtend pas kwart voor 8 wakker. Vandaag alles ook iets later doen dan normaal en dan wordt het morgen hopelijk 7 uur ;)

En wat maken 2 kinderen toch een puinhoop van je huis. Gistermiddag de eerste bezichtiging voor ons huis, dus helemaal netjes en aan kant. Nu liggen er alweer auto's onder de bank en overal speelgoed :P

[ Bericht 25% gewijzigd door Deepfreeze op 25-10-2014 08:57:11 ]
  zaterdag 25 oktober 2014 @ 19:30:58 #146
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_145932541
Herkenbaar DF! :D

Kind is verwend vandaag! Ondanks mijn lijstje op lijstje.nl toch 2 cadeaus hetzelfde, die dus niet op het lijstje stonden. Dus maandag mag ze nog naar de winkel om te ruilen en met een leuk extra centje van opa (schoonvader is niet zo creatief ;) ) kan ze echt wel wat tofs nog uitzoeken.
Zo maar eens naar bed brengen en hopen dat ze zo uitgeput is, dat ze niks van dat uur terug gaat merken en nieuwe tijd 7 uur wakker wordt! :P Maar dat zal wel niet....
pi_145933224
Olivia en Susie, nog gefeliciteerd met jullie grote meiden!! *O* *O*

Wij wilden ook langzaam bedtijd verschuiven, maar peuter werd ziek afgelopen week. En dus al om 18.30 doodmoe... Gaat ons plan. Afgelopen dagen tussen 6.00 en 6.30 wakker, dus ik houd mijn hart vast. Gelukkig nu wel weer opgeknapt.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_145935150
TJ, hier nog lang geen 3, maar speelt met Duplo, Lego van grote broer, klei, keukentje, boekjes lezen etc. Welke treinbaan heb je nu? De houten Chuggington past namelijk ook op diverse houten rails en die waggons kun je ook los kopen. Is dat een idee?

Olivia en Susie gefeliciteerd!

Danic, hopelijk blijft het rustig.

Klok verzetten hebben we niet echt op ingespeeld. Onze peuter gaat wel richting langslaper. En eigenlijk moest ik morgen met ze opstaan, maar voel me niet lekker. Dus misschien wil manlief het toch doen :)

Phaidra beterschap!

Hebben jullie ooit meegemaakt of gehoord, dat de eerste tanden/ kiezen verkeerd doorkwamen? Ik bedoel dan onder reeds doorgekomen eerste tanden/ kiezen?
Carpe Diem- Pluk de Dag
  zaterdag 25 oktober 2014 @ 20:53:34 #149
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_145935553
Playmobil is ook wel leuk trouwens...We hebben hier een grote bak staan op de slaapkamer van de jongens, en daar was ze van de week lekker mee aan het spelen :)
pi_145935843
Tinu, ze zitten scheef dus? Chris heeft het wel met zijn blijvende tanden nu die schuiven nu langzaam op naar de goede plek, naar voren. Maar hoe dat zit bij melktanden weet ik niet. Je kunt er ook weinig aan doen denk ik.. Misschien de tandarts bellen om advies?

Hier liggen ze er net in. Ook pas om half 7 gegeten, uurtje later dan anders. Dat moet vast goedkomen..
  zaterdag 25 oktober 2014 @ 21:03:08 #151
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_145936066
Ik snap niet helemaal wat je bedoelt Tinu, dus zal er ook wel niet van gehoord hebben ;)

Anouk slaapt net een kwartier. Volgens mij heb ik een recordje hier; 0 minuten uitstel taktiek toegepast! :D Luier, pyjama, tandenpoetsen, 2 verhaaltjes, kus en knuffel en uit was ze ^O^
pi_145936132
Dot heeft nog maar zelden op een potje of wc geplast. Vandaag na het eten moest en zou opeens de luier uit, mevrouw wilde op het potje. Zowaar een plas. Goed anderhalf uur later voor het naar bed gaan nog even op de wc. Zowaar weer een plas. Besloot ze dat ze dus per se geen luier meer aan wilde, ze wil nu plassen op de wc. Mijn kind dat dat nooit gedaan of gewild heeft. Luier aan dwingen is leuk, maar dan gaat ie toch uit zodra ik de kamer uit ben (of eerder), dus heeft geen zin.
De waterdichte onderlegger is afgelopen zomer in frankrijk achtergebleven, nog geen nieuwe gekocht.

Nu ligt ze dus met een badlaken onder de overtrek zeer twijfelachtig zindelijk te zijn in bed. Ik geloofde nooit zo in 's avonds laten plassen, maar misschien is t nu wel verstandig... :+

Met gekke tanden geen ervaring trouwens, hier lijkt t allemaal goed te gaan.
pi_145937907
Nou Vanyel, zul je zien dat ze gewoon zo van het een op het andere moment zindelijk is :D

Tinu, mijn dame heeft twee tandjes die aan elkaar verkleefd zitten, dus dat is ook niet helemaal goed gegaan ;)
pi_145937976
Spannend Vanyel. :D
pi_145938246
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 oktober 2014 21:39 schreef Fannetje het volgende:
Nou Vanyel, zul je zien dat ze gewoon zo van het een op het andere moment zindelijk is :D

Tinu, mijn dame heeft twee tandjes die aan elkaar verkleefd zitten, dus dat is ook niet helemaal goed gegaan ;)
Dat had ik ook vroeger, maar vond ik juist een teken van tofheid :D

Net geprobeerd haar op t potje te zetten. Nam ze me niet in dank af dus deed ook mooi niks. Maar weer teruggelegd.
pi_145946708
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 oktober 2014 21:39 schreef Fannetje het volgende:
:N
Nog niet helaas.
  zondag 26 oktober 2014 @ 07:07:58 #157
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_145949830
Wij zijn wakkerrrrr :W
Dus het valt nog mee met die klok verzetten ;)
Rayen 2½ jaar!
  zondag 26 oktober 2014 @ 07:30:38 #158
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_145949869
quote:
0s.gif Op zondag 26 oktober 2014 07:07 schreef TimeJumper het volgende:
Wij zijn wakkerrrrr :W
Dus het valt nog mee met die klok verzetten ;)
:W wij ook! Ze was eerst wel nieuwe tijd half 6 wakker, knuffie gegeven en gezegd dat het nog midden in de nacht was en toen heeft ze nog verder geslapen O+ Tot een kwartier geleden. Wel jammer dat ik evengoed daarna dus een uur wakker heb gelegen, maar mag de pret niet drukken *O*
pi_145949923
Eva slaapt nog :D
Rosalie was dan weer wel 06.30 nieuwe tijd wakker -O-
pi_145950174
Susie nog gefeliciteerd!

Vanyel spannend!

Luc was 7:30 nieuwe tijd wakker.

Luc besloot op zijn verjaardag voor het eerst op het potje te plassen. Daarna heeft hij het niet meer gedaan. Op het KDV heeft hij de rust er niet voor, maar ze blijven wel met hem oefenen en wij thuis natuurlijk ook.
pi_145950185
Hier was t 6.15u nieuwe tijd. Moeten we doordeweeks op, dus acceptabel. Jammer dat het weekend is..
pi_145950255
:W 07:08 nieuwe tijd!

Was het bed heel nat Vanyel?
pi_145951379
Viel wel mee. Daarna luier aan gedaan, die had ze 's ochtends alweer uitgetrokken maar toen, as alles nog droog. Toen drie druppels op t potje en later een enorme plas in onze slaapkamer....
  zondag 26 oktober 2014 @ 10:30:46 #164
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_145951549
Nog gefeliciteerd Susie!!!
pi_145951573
Gaap 04:45 nieuwe tijd.
Vanyel het begin is er.
Danic geen hap gezien?
  zondag 26 oktober 2014 @ 10:57:28 #166
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_145951962
quote:
0s.gif Op zondag 26 oktober 2014 10:32 schreef ferrari_rood het volgende:
Gaap 04:45 nieuwe tijd.
Vanyel het begin is er.
Danic geen hap gezien?
welke datum willen jullie naar de Efteling?
pi_145953529
Tinu, ik had vroeger wel een tand van mijn volwassen gebit die al doorkwam terwijl de melktand er nog voor zat. Die twee tanden zaten ook echt op dezelfde plek (1 aan de buitenkant en 1 aam de binnenkant van mijn kaak). Uiteindelijk moest de melktand getrokken worden, omdat hij helemaal klem zat en er niet meer vanzelf uit kon.

Hier was het vanmorgen 6 uur nieuwe tijd, viel me nog mee (en 3.30 nieuwe tijd bij ons in bed genomen toen hij de eerste keer wakker werd). Mini is ondanks koekjes bakken en een uurtje buiten voetballen wel erg druk en gefrustreerd om alles. Toch wat slaaptekort denk ik, nadat hij gisteravond pas om 20.45 in bed lag :P.

Vanyel, jammer dat het nog niet zo lukte zonder luier. Maar wel 2x op het potje geplast, dat is een begin!!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_145954298
quote:
1s.gif Op zondag 26 oktober 2014 10:57 schreef _Bar_ het volgende:

[..]

:?
  zondag 26 oktober 2014 @ 18:41:13 #169
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_145966326
quote:
1s.gif Op zondag 26 oktober 2014 12:45 schreef ferrari_rood het volgende:

[..]

:?
ik was mis :+
pi_145967302
Jeetje wat vroeg f_r :o

Ze viel hier in slaap net tijdens het verhaaltje :o hoe vroeg zal ze morgen wakker worden?? :X
pi_145968496
Hier was het nieuwe tijd 6 uur. Volgende keer toch maar 1 of 2 avonden vantevoren rekken.

Vanyel het begin van de zindelijkheid is er.

Dank voor de tandenreacties. Peuter heeft een molenaar doorkomen met 5 hoekjes lijkt het. Binnenkort maar eens naar de tandarts en navraag doen.

Hier een totaal uitgetelde peuter.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_145968698
Een molenaar met 5 hoekjes :?
  zondag 26 oktober 2014 @ 19:51:08 #173
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_145969305
quote:
1s.gif Op zondag 26 oktober 2014 10:57 schreef _Bar_ het volgende:

[..]

:W Je hebt PM ;)
Rayen 2½ jaar!
pi_145971061
Bitterend ik hoop dat ze niet te vroeg wakker wordt.
Ean wilde vanmiddag ook niet slapen dus vanaf een uur of 11:00 was het een uitdagende dag voor ons. Om 19:30 heb ik haar in bed gelegd daarna nog 1x gehoord omdat ze moest plassen ik ben ook benieuwd hoe vroeg ze morgen wakker is. Ik ben wel uitgeteld dus ga op tijd slapen morgen weer trainen en die is ook pittig las ik 😓
  zondag 26 oktober 2014 @ 23:08:08 #175
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_145980417
Wat zijn jullie kinderen laat wakker :6 Hier is het geregeld (lees bijna dagelijks 05.00/05.30)

Nu scheelt het dat ik smorgens om 6uur begin met werken, dus dat,vroege opstaan valt dan nog wel mee.

Maar Roy doet wel aan weekend uitslapen dan is het vaak 08.30uur O+
(kan niet aan de wekker liggen want ook in de weekenden is het 06.00uur op het werk.)

Ik ga opzoek naar een stofzuiger voor Roy,hij is dol op de stofzuiger.
pi_145980840
quote:
0s.gif Op zondag 26 oktober 2014 23:08 schreef _Bar_ het volgende:

Mijn moeder heeft zoiets: http://www.intertoys.nl/speelgoed/miele-stofzuiger-564370.html
en Luc vindt het helemaal geweldig.
  zondag 26 oktober 2014 @ 23:27:36 #177
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_145981136
quote:
0s.gif Op zondag 26 oktober 2014 23:18 schreef Skoap het volgende:

[..]

Mijn moeder heeft zoiets: http://www.intertoys.nl/speelgoed/miele-stofzuiger-564370.html
en Luc vindt het helemaal geweldig.
die is zeker leuk ook nog qua prijs. Daar ga ik eens achteraan. Dank je
pi_145991582
Ik kom hier even binnen vallen met een vraagje over mijn peutertje van 2 (sinds 7 oktober). Ze heeft keelontsteking en vrijdag bij de huisarts geweest, antibiotica meegekregen, maar ik zie nu nog altijd geen verbetering. Drinken doet ze nog altijd wel gelukkig maar eten zo goed als niet en ze heeft ook nog altijd flink koorts (en ook dat onwijze gesnotter/loopneus wordt maar niet minder, heel haar neusje is al kapot van het afvegen van het snot).

Iemand van jullie ervaring met keelontsteking en wanneer dat over gaat? Of wanneer een antibiotica kuur aan slaat? Ik vind het vreemd dat er nog geen verbetering in zit en twijfel of ik de HA alweer moet bellen of dat ik gewoon overbezorgd ben ;-)
  maandag 27 oktober 2014 @ 13:05:08 #179
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_145992137
Als je zelf twijfelt altijd de ha bellen!

er heerst een akelig virus waardoor snotteren langer duurt. Mijn zoontje snotterend al weken.

verder vind je peuter ijsjes lekker? Zo ja lekker ijsjes geven nl waterijsjes. Het weer is ook nog lekker voor ijs ;)

geef je zetpillen of neurofen vloeibaar? Mijn voorkeur is vloeibaar in deze omdat dat ook onstekingsremmend werkt.
pi_145992306
Antibiotica slaat dacht ik na 24-36 uur aan. Dus dat zou vandaag wel gewerkt moeten hebben.
Als de koorts zo hoog blijft, zou ik morgen wel even bellen. Of vandaag als ze er duf is..
pi_145994108
quote:
0s.gif Op zondag 26 oktober 2014 23:08 schreef _Bar_ het volgende:
Wat zijn jullie kinderen laat wakker :6 Hier is het geregeld (lees bijna dagelijks 05.00/05.30)

Nu scheelt het dat ik smorgens om 6uur begin met werken, dus dat,vroege opstaan valt dan nog wel mee.

Maar Roy doet wel aan weekend uitslapen dan is het vaak 08.30uur O+
(kan niet aan de wekker liggen want ook in de weekenden is het 06.00uur op het werk.)

Bij de Action stond vorige week een stofzuiger van Fischer Price te koop.
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_145997648
quote:
0s.gif Op maandag 27 oktober 2014 12:45 schreef danio86 het volgende:
Ik kom hier even binnen vallen met een vraagje over mijn peutertje van 2 (sinds 7 oktober). Ze heeft keelontsteking en vrijdag bij de huisarts geweest, antibiotica meegekregen, maar ik zie nu nog altijd geen verbetering. Drinken doet ze nog altijd wel gelukkig maar eten zo goed als niet en ze heeft ook nog altijd flink koorts (en ook dat onwijze gesnotter/loopneus wordt maar niet minder, heel haar neusje is al kapot van het afvegen van het snot).

Iemand van jullie ervaring met keelontsteking en wanneer dat over gaat? Of wanneer een antibiotica kuur aan slaat? Ik vind het vreemd dat er nog geen verbetering in zit en twijfel of ik de HA alweer moet bellen of dat ik gewoon overbezorgd ben ;-)
Peuter heeft ook eens keelontsteking gehad (icm beginnende oorontsteking), maar antibiotica sloeg wel snel aan. Koorts zakte en peuter was levendiger. Het snotteren, hoesten en moeilijk eten/drinken duurde helaas een stuk langer (paar weken ;().
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_145998030
quote:
0s.gif Op maandag 27 oktober 2014 12:45 schreef danio86 het volgende:

Keelontsteking kan ontstaan door virus of door bacterie. Als het door bacterie ontstaan is dan moet AB aanslaan en binnen 24-48 goeie verlichting geven. Als het door een virus ontstaan is dan doet AB niets tot nauwelijks iets, en blijft de koorts dus hoog. Goed laten drinken, vocht binnen laten krijgen desnoods met waterijsjes enzo, dan heeft ze ook gelijk wat suiker en dus energie binnen. Melk en zulks beter even vermijden nu.
In de meeste gevallen kwestie van uitzieken, weekje ofzo? Maar je huisarts bellen om nog eens te overleggen kan geen kwaad natuurlijk.

En voor snot... veeg je met zakdoek of billendoekje? Als ik zelf last heb van mn allergie dan snuit ik in een oud t-shirt en veeg af met billendoekjes :') charmant is het niet maar goed, een rode neus met korsten is ook niet erg charmant :Y)
pi_145999674
Wat een snelle en lieve reacties allemaal! :-)

Ik denk dat het dan een bacterie is want de HA zal niet AB voorschrijven als dat niets doet lijkt me toch?

Ik geef zetpillen maar zal dan ook eens gaan kijken voor neurofen vloeibaar, thx voor de tip! Die zetpillen vindt ze toch al niks meer ;-)

En waterijsjes vindt ze helaas weinig aan. Maar gelukkig drinkt ze iig nog redelijk wat. Ik kijk het nog even aan Tot morgen en anders bel ik gelijk 's ochtends even.

Voel me ondertussen bijna net zo belabberd als zij haha. Een 5 weken oude baby plus een zieke peuter en man op zakenreis is best een vermoeiende combinatie ;-)

Ik las iets over stofzuigertjes : die speelgoed versie van miele is idd erg leuk!

En Bar, 6 u beginnen met werken? Ben ik wel benieuwd wat voor werk je doet! Geen kantoorbaan gok ik? ;-)
pi_146002431
Mwah het onderscheid tussen bacteriële of virale infectie is niet zo eenvoudig te maken zonder bloedtesten etc over het algemeen. Ik dacht ongeveer 1/3e van keelontsteking bij kinderen is bacterieel, maar dat er AB voorgeschreven wordt hoeft niet te betekenen dat het om een bacterie gaat.

Als je morgen nog niets merkt van ab die aansluit en je merkt ook geen gewoon herstel, dan weer ff de huisarts bellen idd. Beterschap, niks leuk als je kind ziek is.
  dinsdag 28 oktober 2014 @ 20:45:23 #186
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_146048861
Beterschap danio86...

Vandaag kwam de fotograaf bij Cristel op school....Mooi dat ze niet op de groepsfoto staat he }:| ze wou het Niét :N eigenwijsje. (of nou ja....volgens mij was ze kwaad :X ) Gelukkig staat ze wel op gewone foto's die de fotograaf heeft gemaakt.

Vond het ook wel wat lomp eigenlijk, kind is nog geen 5 minuten binnen, en er moet gelijk een groepsfoto gemaakt worden.... :{
  dinsdag 28 oktober 2014 @ 20:50:04 #187
244125 laziness
pi_146049184
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 oktober 2014 20:45 schreef PureEvil het volgende:
Beterschap danio86...

Vandaag kwam de fotograaf bij Cristel op school....Mooi dat ze niet op de groepsfoto staat he }:| ze wou het Niét :N eigenwijsje. (of nou ja....volgens mij was ze kwaad :X ) Gelukkig staat ze wel op gewone foto's die de fotograaf heeft gemaakt.

Vond het ook wel wat lomp eigenlijk, kind is nog geen 5 minuten binnen, en er moet gelijk een groepsfoto gemaakt worden.... :{
Dat is toch logisch dat het op een schema werkt dus dat het soms zo uitkomt? Bij ons communiceren ze hoe laat je er moet zijn als de fotograaf komt.
  dinsdag 28 oktober 2014 @ 23:03:08 #188
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_146056561
Midi zijn eerste dag dat hij helemaal droog is gebleven overdag *O* *O*
En dat is fijn want vrijdag is zijn eerste wendag op school :'(
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_146061739
Dat heeft ie dan goed getimed :D

Dot doet t nu steeds vaker op wc of potje. Niet zien aankomen, wel fijn.
  woensdag 29 oktober 2014 @ 08:47:27 #190
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_146062749
Danio hoe gaat het met je peuter?

moppert wat fijn ^O^
  woensdag 29 oktober 2014 @ 09:27:48 #191
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_146063533
Wat fijn Moppert! *O*
Oude (on)bekende.
  woensdag 29 oktober 2014 @ 09:45:52 #192
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_146063974
Ik ben er zo blij mee *O* Bij maxi ging het super makkelijk binnen een week dag en nacht droog.
Maar met V. is het echt andere koek. Nu weet ik iig dat hij het kan en kan ik het zelf ook iets meer los laten en minder stressen. Hij gaat nu gelukkig nog halve dagen wennen en echt volledig zindelijk hoeft pas over 4 weken.
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_146065196
Hi all! :W

Wij hebben sinds afgelopen maandag een heuze peuter in huis :o .. When did that happen?! :o

Momenteel ben ik erg druk met studie/werk/kindjes/huishouden/man/sociale verplichtingen you name it in welke volgorde dan ook. Dus ik lees heel veel mee. Maar als ik dan eenmaal uitgelezen ben, is mijn pauze weer voorbij dus ik heb niet zo veul kans om te reageren :')
pi_146067910
Moppert *O*

Twinkle :W

Danio hoe gaat het?
pi_146076791
Bar en Skoap,

Het gaat gelukkig eindelijk wat beter met m'n dametje! Geen koorts meer, eet en drinkt weer (eten vooral nog minimaal maar het begin is er!) en verder eigenlijk alleen nog die onwijze snotneus. Dus gelukkig flinke verbetering :-) Nu nog weer terug doorslapen 's nachts (en als m'n 6 weken oude baby dat dan ook gelijk ff doet haha) en dan zitten we weer op de rit!

Ja Twinkle het kan snel gaan hè, welkom met je peuter! :-)
  woensdag 29 oktober 2014 @ 17:25:48 #196
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_146080031
Welkom Twinkle met je peuter :W
  woensdag 29 oktober 2014 @ 17:31:10 #197
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_146080195
Fijn Danio!

welkom met je peuter twinkle!
  donderdag 30 oktober 2014 @ 00:12:05 #198
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_146099877
Welkom Twinkle!

Vandaag was dag 2 zonder ongelukjes *O* *O*
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_146103213
Twinkle welkom en gefeliciteerd!

Danio, fijn, dat je kindje weer beter is en watveet en drinkt.

Moppert wat goed van Midi!
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_146188356
Ik heb er eerder wel eens posts over gezien, maar natuurlijk niet onthouden..
Wat zijn toppers voor een driejarige in de efteling?
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 1 november 2014 @ 16:55:42 #201
147316 crew  DJMO
#trut
pi_146188490
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 november 2014 16:49 schreef Vanyel het volgende:
Ik heb er eerder wel eens posts over gezien, maar natuurlijk niet onthouden..
Wat zijn toppers voor een driejarige in de efteling?
Geert zat doodstil en vol verwondering om zich heen te kijken in Fata Morgana, en het carnaval vond hij ook geweldig net als de draaimolens op het plein. Verder weet ik het even niet zo uit m'n hoofd ..

zaterdag 1 november 2014 @ 17:04:53 #202
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_146188726
De droomvlucht, de bobslee.

Verder vinden wij alles leuk minus de pandadroom. Dat vinden we allemaal stom :D
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
  zaterdag 1 november 2014 @ 17:31:34 #203
244125 laziness
pi_146189385
De fata morgana vond mijn jongetje eng.

Het sprookjesbos is de grootste must natuurlijk. De sprookjesboom vond Ollie echt geweldig.
Verder Volk van Laaf en D'oude Tuffer, Pagode.

Wij gaan maandag *O*
pi_146189865
Droomvlucht was hier eng, dikke tranen. Jokie was leuk, de bootjes, jokie, speeltuin met de piano, jokie het sprookjesbos en had ik jokie al genoemd?
  zaterdag 1 november 2014 @ 17:50:27 #205
244125 laziness
pi_146189941
Jokie is Carnival Festival. Anders zoekt het zo rottig op de plattegrond ;)

Voor de droomvlucht liefhebbers... Intratuin Duiven heeft een kerstshow in droomvlucht sfeer. Compleet met loopband van boven naar beneden. Erg gaaf gedaan.
pi_146189987
Ohw ja idd. Dat heet bij oudste gewoon jokie. Die had ik nog niet genoemd toch? Dat ze die zo leuk vond? Als het aan haar lag was dat het enige wat we de hele dag gedaan hadden.
pi_146190298
Anne's favorieten: 1)bobslee 2)bobslee 3)bobslee...

10) pandadroom
11) polka marina
12) monsieur cannibale
13) sprookjesboom show
14) sprookjesbos
15) d'n oude tuffer
16) droomvlucht
17) carnaval festival
18) zweefmolen
19) carroussel
20) fata morgana
pi_146190380
Hier vond M carnaval festival, fordjes, carrousel, sprookjesbos en de stoomtrein leuk.
pi_146190392
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 november 2014 17:50 schreef laziness het volgende:
Jokie is Carnival Festival. Anders zoekt het zo rottig op de plattegrond ;)

Voor de droomvlucht liefhebbers... Intratuin Duiven heeft een kerstshow in droomvlucht sfeer. Compleet met loopband van boven naar beneden. Erg gaaf gedaan.
Ja, daar moeten we binnenkort naar toe. Is hier lekker dichtbij *O*
pi_146191235
Mijn 3 jarige vond Polka Marina ook erg leuk. De bootjes rond de walvis is dat.
pi_146192901
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 november 2014 17:31 schreef laziness het volgende:
De fata morgana vond mijn jongetje eng.

Het sprookjesbos is de grootste must natuurlijk. De sprookjesboom vond Ollie echt geweldig.
Verder Volk van Laaf en D'oude Tuffer, Pagode.

Wij gaan maandag *O*
Wij ook. En dinsdag. En woensdag :)
Wel rotweer voorspeld maandag -O-

Grappig die verschillen. Alle tijd, dus we gaan gewoon alles proberen.
  zaterdag 1 november 2014 @ 19:52:30 #212
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_146193642
Ow men wat hadden we net een paar geniet en trotse momenten.

Roy wilt zeluf eten op zijn vork prikken. En dat gaat beter en beter. En geeft zichzelf applaus als het lukt. :@ (wij applaudisseren en roepen altijd goed zo Roy als het goed gaat enzo)

we zaten Music Challenge te kijken en daarin mocht een jongen meedrummen met een orkest. Roy ging mee zitten "drummen" op zijn tafelblad.

we gingen eten en toen ik zijn bord klaarmaakte, hoorde ik naast me blaasgeluid.
zat Roy te gebaren van eten en blazen *) O+

En hij zegt nu ook Oma O+
Ow en hij begint allles om te zich heen te herkennen.
Niet alleen gebouwen ed maar ook personen.

we reden vanmorgen de straat van m'n oma in en hij moest gelijk lachen en ie ie ie en werd steeds wilder zodra we bij haar huis waren.
toen ik Roy uit de auto haalde vertelde ik dat we bij de oma van mama waren. Zegt Roy Oma ie ie ie en loopt er zo naartoe O+
  zaterdag 1 november 2014 @ 20:48:07 #213
244125 laziness
pi_146195563
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 november 2014 19:28 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Wij ook. En dinsdag. En woensdag :)
Wel rotweer voorspeld maandag -O-

Grappig die verschillen. Alle tijd, dus we gaan gewoon alles proberen.
Ah een arrangement in bosrijk oid? Lekker zeg! Kan je gewoon een rustig tempo aanhouden.
Maandag zijn de voorspellingen inderdaad niet goed maar daar kunnen we helaas niet in schuiven.
pi_146196489
polka marina???? het is te zien dat ik vooral in ruigrijk kwam???

Bar wat goed van Roy zeg. Is zijn gedrag nu ook wat rustiger?
Ik heb diep respect voor jullie Bar ik heb deze week een dag gewerkt op het vso en ik kon alleen maar heel erg denken hoe gezegend ik ben met mijn gezonde kinderen.

Zeker ook nu we te horen hebben gekregen dat het dochtertje van vriend zijn nicht het syndroom van charge heeft. Ik moest het googlen want ik kende het niet. Ze kwamen er tijdens de 20wk echo achter dat ze schisis heeft en er kwamen toen nog een reeks afwijkingen uit. De punctie gaf geen afwijkingen aan en ook de echo die daarbij hoorde gaf enkel schisis aan. Nu denk ik dat de afwijkingen die ze bij de 20wk echo als eerste zagen eigenlijk wel grotendeels klopte.
pi_146197342
Klinkt goed Bar. Fijn dat ie toch telkens kleine stapjes blijft maken.

En ja, Bosrijk. Zin in. Ze is er alleen nog maar als minibaby geweest.
pi_146197874
Bar *O*
pi_146198685
Mag ik even binnen komen walzen? Hebben ze met 2.5 ook nog "sprongetjes" lisa hangt vreselijk aan me de laatste drie weken (klinkt misschien niet lief maar het loopt echt de spuigaten uit) en ze word snachts een aantal keer ontroostbaar wakker.

of is het gewoon een fase?

haar taal gaat wel snel ineens. Pndabeer.octopus,cranenbroek,how are you en hele verhalen.
2 liefdes 1 leven(L), 2 levens 1 liefde(L)
pi_146199160
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2014 22:16 schreef Sam1993 het volgende:
Mag ik even binnen komen walzen? Hebben ze met 2.5 ook nog "sprongetjes" lisa hangt vreselijk aan me de laatste drie weken (klinkt misschien niet lief maar het loopt echt de spuigaten uit) en ze word snachts een aantal keer ontroostbaar wakker.

haar taal gaat wel snel ineens. Pndabeer.octopus,cranenbroek,how are you en hele verhalen.
Is bij ons ook wel geweest maar ik dacht dat het kwam door de geboorte van haar zusje :)
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 1 november 2014 @ 22:30:06 #219
147316 crew  DJMO
#trut
pi_146199169
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2014 22:16 schreef Sam1993 het volgende:

ik heb dat met geert wel gehad .. precies zoals je omschrijft , behalve de taalontwikkeling, maar Geert was erna ineens een stuk zelfstandiger dan ervoor.

pi_146199197
Mag ik even heel trots pochen met mijn dochter die nu de letters o en i herkent in woorden en zinnen O+
Ze wil heel graag leren lezen en is druk bezig de letters te herkennen O+
pi_146199347
Weten jullie ook nog hoelang deze fase duurde? Het is best vermoeiend.

Tally wat goed hoe oud is ze nu? Lisa is helemaal gefascineerd in het engels spreken.
2 liefdes 1 leven(L), 2 levens 1 liefde(L)
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 1 november 2014 @ 22:40:20 #222
147316 crew  DJMO
#trut
pi_146199531
paar maanden toch wel ..

goed hoor tally!

pi_146200168
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2014 22:35 schreef Sam1993 het volgende:
Weten jullie ook nog hoelang deze fase duurde? Het is best vermoeiend.

Tally wat goed hoe oud is ze nu? Lisa is helemaal gefascineerd in het engels spreken.
Ze is 3. :)
pi_146200244
Vandaag was het dag van de bibliotheek bij ons. En was er een boekenmarkt met afgeschreven boeken. Ik heb daar drie boekjes gekocht die scholen gebruiken voor kinderen die niet zo goed mee kunnen komen met de normale leesboekjes. Is ook geen echt verhaal meer klanken en woorden oefenen. Dat wilde ik met dr gaan oefenen (op een moment dat ze er zelf zin in heeft).
pi_146203361
Vergeet in de Efteling ook niet een plattegrond mee te nemen. Wij zijn er maand geleden drie dagen geweest en Jelle loopt nog steeds met de plattegrond rond 'waar zijn we allemaal in geweeest mam?' En alles weer benoemen en wat hij leuk vond en wat niet en waar mama in geweest is (was erg rustig dus mama kon ook in de achtbanen ;) )
Hij vond vooral de pirañha erg leuk, carnaval festival, droomvlucht, Villa volta ravelijn show allemaal aanraders. Fontijn show zal nu ook wat leuker zijn nu het vroeg donker is, vond ie ook wel wat hebben. En verder als tip de eerste twee dagen alles een keer gedaan en gezien hebben en de derde dag de leukste dingen nogmaals (en nog en nog)
Oh en de bootjes vond ie ook erg leuk (picknick moment) en polka marina.. Te veel om op te noemen eigenlijk.
Monsieur canibal ging hem te snel, was hij zo mee klaar.

En installeer de Efteling app. Kun je heel makkelijk de wachttijden zien van de attracties, kan ooit heel erg veel schelen (ook buiten het seizoen, het ene moment een rij van 20 min bij carnaval festival. Ga je een half uur later kun je zo doorlopen.

Geniet er van in ieder geval. Ik vond het echt top drie dagen, kunt alles zien en op je gemak doen.

En Bar wat knap van Roy zeg!! Flinke vooruitgang zo ineens!! ^O^
pi_146208003
Goeie tip van die plattegrond! Dot heeft altijd heel veel moeite met vertellen wat ze heeft meegemaakt, dan is dat niet alleen leuk maar ook steuntje in de rug.
pi_146208054
herkenbaar van die plattegrond. wij hebben laatst een heek stapeltje weggegooid.
en gister weer nieuwe meegenomen :D
  zondag 2 november 2014 @ 19:40:12 #228
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_146225148
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2014 21:15 schreef ferrari_rood het volgende:
polka marina???? het is te zien dat ik vooral in ruigrijk kwam???

Bar wat goed van Roy zeg. Is zijn gedrag nu ook wat rustiger?
Ik heb diep respect voor jullie Bar ik heb deze week een dag gewerkt op het vso en ik kon alleen maar heel erg denken hoe gezegend ik ben met mijn gezonde kinderen.

Nee Roy is zeker niet rustiger geworden :')
Roy heeft maar een tijdspanne van 0,5 min en dan naar het volgende.
en zijn temperament neemt ook echt niet af 8-)

Maar de hulp is onderweg *O*
Donderdag komen ze bespreken met ons hoe het straks allemaal gaat en wie en welke dagen er thuishulp komt :)
  zondag 2 november 2014 @ 19:56:10 #229
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_146225914
Fijn Bar!

Overdag is V ondertussen helemaal zindelijk en ook de nachten zijn al 2 keer goed gegaan *O*
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
  zondag 2 november 2014 @ 20:01:11 #230
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_146226146
Fijn dat hulp onderweg is Bar!

Wat goed Moppert *G*

Eftelinggangers veel plezier!

Wij waren vandaag eventjes bij een kasteel in de buurt. Gewoon even rondkijken op de binnenplaats en wandelen. Niks bijzonders en niet binnen geweest of zo. M was erg te spreken over het kasteel. Vooral dat hij in het kasteel kon......

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zondag 2 november 2014 @ 20:13:54 #231
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_146226702
V goed joh Super ^O^
pi_146227795
Fijn dat hulp onderweg is bar. Hij wordt fysiek ook wel erg sterk nu of niet?
Knappe V. ineens heb je het door.

Ean is heel erg met school bezig. En het duurt (gelukkig) nog even voor ze er naar toe mag/moet. Maar zelf wil ze wel heel graag.
  zondag 2 november 2014 @ 20:43:01 #233
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_146228218
Roy is sterk ja,soms krijg ik hem al niet meer alleen in zijn stoel,en luier verwisselen doen we met zijn 2.

kyara wat een leuk kasteel O+

ean school is ook leuk ;)
pi_146281848
Sam hier word ook erg gehangen. Kan me dat van mijn grote niet meer zo herinneren, dus weet niet hoe lang. Toen de grote deze leeftijd had, was ook vlak voor de geboorte van zijn broer. Hij trok volgens mij meer naar papa toe toen.

Efteling gangers, is het een aanrader alleen te gaan met 2 kinderen waarvan een bijna 6, een 2,5 jaar oud? Is dat stom voor de oudere omdat ik niet de voertuigen met hem in kan, waar de kleine niet in mag?
Carpe Diem- Pluk de Dag
  dinsdag 4 november 2014 @ 09:23:42 #235
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_146283057
Ik denk dat het wel te doen is maar idd achtbanen etc moet je dan wel overslaan. Maar ik heb meer ervaring met een 2,5 jarige dan met een 6 jarige :D
pi_146283632
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 november 2014 07:48 schreef Tinuviel het volgende:
Sam hier word ook erg gehangen. Kan me dat van mijn grote niet meer zo herinneren, dus weet niet hoe lang. Toen de grote deze leeftijd had, was ook vlak voor de geboorte van zijn broer. Hij trok volgens mij meer naar papa toe toen.

Efteling gangers, is het een aanrader alleen te gaan met 2 kinderen waarvan een bijna 6, een 2,5 jaar oud? Is dat stom voor de oudere omdat ik niet de voertuigen met hem in kan, waar de kleine niet in mag?
Hoe lang is die van 6?
pi_146293648
Met een 6 jarige kan het misschien wel. Ik zelf vind het met een 4 jarige en een bijna 2 jarige net niet handig. Maar dat is meer omdat je dan in draaiende attracties 2 kinderen moet helpen en een rugzak op je rug moet slingeren.

Maar als jou 6 jarige dat prima zelf kan, kan het best. En er blijft nog genoeg over waar ze beide in kunnen hoor.
  dinsdag 4 november 2014 @ 19:08:03 #238
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_146301682
Even een Sinterklaas vraagje; hoe vaak gaan jullie de schoen zetten? Vorig jaar deed ik er nog niet aan, maar nu kan ik er niet onderuit denk ik ;)
  dinsdag 4 november 2014 @ 19:25:34 #239
244125 laziness
pi_146302536
Tinu: als jouw grote content is met de achtbanen overslaan kan het prima. Anders wordt het wel wat lastig ;)
  dinsdag 4 november 2014 @ 19:28:10 #240
244125 laziness
pi_146302687
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 november 2014 19:08 schreef Susie het volgende:
Even een Sinterklaas vraagje; hoe vaak gaan jullie de schoen zetten? Vorig jaar deed ik er nog niet aan, maar nu kan ik er niet onderuit denk ik ;)
Ik neig naar zo vaak hij wil en dan leren dat er niet altijd wat in kan zitten. Ik heb voor weinig veel thomas de treintjes van ebay dus een keer of vier gaat wel lukken hier om er wat in te stoppen.
pi_146302774
Bar, fijn dat er hulp komt. Het zal ook niet makkelijker worden als hij fysiek sterker wordt. Ik hoop dat zijn ontwikkeling zo vlot blijft lopen, en dat hij dan niet zo gefrustreerd hoeft te zijn..

Susie, We gaan hier thuis de zaterdagen de schoen zetten voor een klein speeltje. Beginnend de dag van de intocht. Hier een grote broer die niet meer geloofd, maar dat ook wel een goed idee vond ;)
Dat zijn 15&22 november, 29 vieren we het bij mijn ouders (hun trouwdag ook, blijven nachtje slapen) dus misschien daar iets van een snoepje in de schoen en later cadeautjes als alle neefjes er zijn. En dan 6 december nog bij mijn schoonfamilie. Maar dan zetten we de schoen niet meer.
  dinsdag 4 november 2014 @ 19:39:08 #242
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_146303172
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 november 2014 19:08 schreef Susie het volgende:
niet :+
Roy begrijpt het hele sinterklaas/zwarte Piet niet.

we vieren wel pakjesavond maar meer omdat we dat zelf ook erg gezellig vinden.

Waarschijnlijk kunnen we nog heel lang pakjesavond vieren, en tegen de tijd dat Roy een beetje begrijpt hoe en wat dan mag hij ook zijn schoen zetten.
  dinsdag 4 november 2014 @ 20:23:42 #243
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_146305432
Schoenzetten is elke zaterdag hier vanaf de dag dat de sint in het land is. Jordy wil m ook nog wel eens tussendoor zetten, en dan gooi ik er weleens wat pepernoten in ;)
  dinsdag 4 november 2014 @ 22:16:02 #244
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_146311865
Thanks, heb ik een beetje een idee.
pi_146315778
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 november 2014 19:28 schreef laziness het volgende:

[..]

Ik neig naar zo vaak hij wil en dan leren dat er niet altijd wat in kan zitten. Ik heb voor weinig veel thomas de treintjes van ebay dus een keer of vier gaat wel lukken hier om er wat in te stoppen.
Zo ging dat vroeger bij ons thuis ook. En dat er dus ook niet altijd wat in zat. Toen ik dat laatst vertelde werd ik aangekeken als ik dat ook zo zou doen, ik mijn kind zou verpesten voor het leven :D. Maar zodra Luc het door heeft ben ik toch echt niet van plan er elke avond wat in te stoppen....
pi_146320650
Hier een keer of 2 denk ik. En dan nog een keer bij oma.

Heb nu al zin in de intocht O+
pi_146348474
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 november 2014 09:50 schreef Tally het volgende:

[..]

Hoe lang is die van 6?
Hij is zo'n 1,16m denk ik ongeveer. Achtbanen overslaan weet ik zo niet. Hij heeft nog niet echt in achtbanen gezeten alleen kindercarrousels. Maar ik ga nu toch met nog iemand samen.

Sinterklaas en schoenzetten, nog niet bij stil gestaan. En ook nog niet gecheckt over intocht. Moet nog schoencadeautjes kopen.
Carpe Diem- Pluk de Dag
  woensdag 5 november 2014 @ 21:57:16 #248
244125 laziness
pi_146349016
De achtbanen zijn vanaf 1.20m
pi_146349316
Alleen de Python volgens mij. Joris en de draak mag al met 1.10. En de Bob mag natuurlijk altijd. Wat was dat een succes hier.
  woensdag 5 november 2014 @ 22:15:03 #250
244125 laziness
pi_146350031
quote:
1s.gif Op woensdag 5 november 2014 22:03 schreef Vanyel het volgende:
Alleen de Python volgens mij. Joris en de draak mag al met 1.10. En de Bob mag natuurlijk altijd. Wat was dat een succes hier.
Ah, dan heb ik dat verkeerd onthouden. Joris en de draak gaat toch veel te hard voor mijn peuter dus niet erg dat ik niet wist dat hij daar in mocht. Bob was hier ook een succes :Y
Vogelrok is wel 1.20 ook.

Was het leuk in Bosrijk? Wij hebben genoten maandag in ieder geval.
pi_146350544
Bosrijk was top. Goed huis en fijn dat niet alles in een dag hoefde. Plus natuurlijk geen rijen, ik ga voortaan altijd in november (nog een jaar dus, tot de leerplicht). Fijn om vaak te kunnen blijven zitten met een peuter die van herhaling houdt.
Maar aanrader dus. 3 dagen was wel genoeg. Dan heb ik t kinderspul wel gezien.

Denk dat ik jullie een keer heb zien langslopen trouwens. Klein park ;)
  woensdag 5 november 2014 @ 22:39:49 #252
244125 laziness
pi_146351461
Haha mijn mannen vallen ook wel op samen :D

Wij hebben alles meerdere keren kunnen doen, heerlijk rustig inderdaad.
Eind van de maand nog Disneyland en dan hebben we onze pretpark overload wel weer gehad voor minimaal een jaar.

Studiedagen zijn het moment als de leerplicht in gaat voor zulk soort dingen denk ik.
pi_146369018
Ik denk dat hier op zaterdagen na de intocht de schoen gezet mag worden....
Ik wou hem vanochtend overhalen om een verlanglijst te knippen en plakken, maar dat is niet gelukt....blijkbaar is er maar één wens, een kassa, maar wel een met loopband en scanner....
Vraag mij af hoe consistent zijn wens is, of hij het over een aantal weken ook nog leuk vindt, want net op dit moment zijn ze met het thema supermarkt bezig op de PSZ...

En hoe doen jullie dat met de opvoedtechnische kant van Sinterklaas....gebruiken (misbruiken) jullie Sinterklaas wel eens om iets gedaan te krijgen...ik heb zwaar de neiging om af en toe te zeggen " ik stuur Sinterklaas een berichtje, want je ruimt niet op, eet geen groente...." ...maar aan de ander kant is de druk zo al groot genoeg in de komende weken...vorig jaar was er nog niet zo veel aan de hand, maar nu met 3.5 jaar is hij zich toch al veel bewuster en merkt hij ook veel meer dingen op
pi_146369146
Zana, dat is voor mij echt een no go. Sinterklaas is voor mij een positief feest en geen bangmakerij oid. Sinterklaas is voor alle kinderen en "stout of goed" vind ik echt achterhaald.
pi_146370507
Sint gebruik ik niet voor opvoeddingen. Het is gewoon leuk en gezellig.
En als ik Sint gebruik in november en december, heb ik nog 10 maanden over waarin ik het zelf moet oplossen. Dan redt ik me die 2 maand ook wel ;)
pi_146371215
Vreemde epilepsie hebben we hier. Althans voor ons en als het al epilepsie is.

Roy krijgt de slappe lach word blauw ogen draaien weg,en dan trekt het weer bij en niks meer aan de hand. Maat dit nu al zeker 6x achter elkaar :{
pi_146371268
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2014 16:13 schreef _Bar_ het volgende:
Vreemde epilepsie hebben we hier. Althans voor ons en als het al epilepsie is.

Roy krijgt de slappe lach word blauw ogen draaien weg,en dan trekt het weer bij en niks meer aan de hand. Maat dit nu al zeker 6x achter elkaar :{
:{ Dat klinkt heel naar. Even naar de dokter ?
All I need is for my man to live up to his role
Onwetendheid is zaligmakend (Nalby)
pi_146371301
Hier eerst Sint Maarten vieren in een optocht door de stad. En dan de intocht. Denk 2 x per week schoen zetten. Wel dus 2x met iets (kleins) er in.
Als boeman wil ik die enge oude man niet misbruiken >:) Wie zoet is krijgt lekkers wie stout is de roe *O*
All I need is for my man to live up to his role
Onwetendheid is zaligmakend (Nalby)
pi_146371326
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2014 16:15 schreef kleinzusje het volgende:

[..]

:{ Dat klinkt heel naar. Even naar de dokter ?
ik probeer het te filmen is nog niet zo gemakkelijk omdat het vrij snel weer over is.

Heb al tel contact gehad maar zegt,ook we kunnen er zo weinig aan doen. En dat klopt ook.
  donderdag 6 november 2014 @ 19:53:19 #260
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_146379085
quote:
1s.gif Op donderdag 6 november 2014 16:17 schreef _Bar_ het volgende:

[..]

ik probeer het te filmen is nog niet zo gemakkelijk omdat het vrij snel weer over is.

Heb al tel contact gehad maar zegt,ook we kunnen er zo weinig aan doen. En dat klopt ook.
Een afspraak maken om je door te laten sturen? Ik zou toch wel willen weten waar het vandaan komt en of er wat tegen te doen is.

Hier een af en toe opstandige peuter :{ Soms weigert hij gewoon om op te ruimen. Hij gaat heelll graag buiten spelen, en als ik zeg we gaan niet eerder naar buiten voordat het opgeruimd is.
Nah trekt hij zich soms niks van aan. Kan 2 uur duren :o , komt hij tussendoor zeggen dat hij naar buiten wil. Dan vermeld ik dat er eerst opgeruimd moet worden, dan vertikt hij het gewoon.
Zelf beginnen heeft geen enkele invloed, dat vind hij lekker makkelijk en steekt na positieve aanmoediging zelf geen poot uit :9
Nah bijna 3 en al zo dwars, dat beloofd nog wat.
Ook bijvoorbeeld als zijn vader dag zegt, houdt hij gewoon zijn mond en doet hij alsof hij niks hoort. Zodra ik zeg Rayen nu zeg je beleefd ook dag anders gaat de tv uit, dan weet hij niet hoe snel hij het zeggen moet. En heeft hij wel ineens oren die werken.
Herkenbaar?
Ik heb het gevoel dat ik er nu bovenop moet zitten.
Rayen 2½ jaar!
pi_146379814
M ruimt ook niet echt op. Wat ik meestal doe is vragen of hij komt helpen met een specifiek dingetje opruimen. Bijvoorbeeld of hij alle rode blokjes in de ton wil doen, of een bepaald autootje/speelgoedje etc. Dan wordt opruimen een soort van spelletje. Het grootste deel ruim ik dan zelf op maar dat geeft niet, het gaat er mij om dat hij leert dat opruimen normaal is.

Gedag zeggen etc gaat hier ook niet uit zichzelf. Bij de meiden trouwens wel :D het ligt dus niet echt aan de opvoeding ;) . Als ik het vraag wel. Hij pakt het uiteindelijk zelf vast wel een keer op.

Ik maak me er eigenlijk niet zo druk om, ze zijn nog zo klein. Weet niet of je echt kan verwachten dat ze op deze leeftijd alle beleefdheidsregels al in acht nemen en begrijpen dat je je rommel achter je komt moet opruimen ;)
pi_146380274
@timejumper. Roy krijgt al medicatie tegen epilepsie. En staat onder controle.
we weten hoe te reageren en handelen.

Er is melding van gemaakt maar zolang Roy er zelfstandig uit komt doen ze niks.

Wij houden een epilepsie agenda bij en die worden elke dag op school bekeken, en bij elke controle op basis van de insulten, en absances word er een eeg gemaakt en bloed geprikt. En van die gegevens medicatie aangepast.
pi_146380451
Wat naar Bar.

Het systeem om bij te houden klinkt wel heel goed en duidelijk eigenlijk. Heeft hij zelf last van (deze) insulten?
pi_146380748
quote:
2s.gif Op donderdag 6 november 2014 20:24 schreef Kyara het volgende:
Wat naar Bar.

Het systeem om bij te houden klinkt wel heel goed en duidelijk eigenlijk. Heeft hij zelf last van (deze) insulten?
Nee van deze niet.
Hij moest er alleen door hoesten.

Ze kwamen vanavond langs om de hulp door te spreken, en per wanneer...
vanaf volgende week woensdag komen ze thuis meekijken een aantal weken.
en de 15de gaat Roy al naar de zaterdagoovang.
en per januari gaan we logeren,wel over 3weken kennjs maken.
pi_146381142
Wow, er zit wel vaart achter. Wat ontzettend fijn!
pi_146382448
WoW bar wat snel ineens. En wat naar van de aanvallen.
Sint is hier leuk hoop ik. Zeis doodsbang voor de pieten als ze dichterbij komen. Ik ben benieuwd hoe ze dit jaar reageert.

Ean kan bij de oppas super goed opruimen maar thuis niet zo helaas.
  vrijdag 7 november 2014 @ 09:39:26 #267
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_146393404
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2014 20:21 schreef _Bar_ het volgende:
@timejumper. Roy krijgt al medicatie tegen epilepsie. En staat onder controle.
we weten hoe te reageren en handelen.

Er is melding van gemaakt maar zolang Roy er zelfstandig uit komt doen ze niks.

Wij houden een epilepsie agenda bij en die worden elke dag op school bekeken, en bij elke controle op basis van de insulten, en absances word er een eeg gemaakt en bloed geprikt. En van die gegevens medicatie aangepast.
Oh sorry dat had ik dan gemist. Wat ik niet gemist had maar nog niet gereageerd is de vooruitgang van Roy *O*
En fijn dat jullie straks wat ontlast worden
Rayen 2½ jaar!
  vrijdag 7 november 2014 @ 10:08:30 #268
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_146394033
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2014 09:39 schreef TimeJumper het volgende:

[..]

Oh sorry dat had ik dan gemist. Wat ik niet gemist had maar nog niet gereageerd is de vooruitgang van Roy *O*
En fijn dat jullie straks wat ontlast worden
Geeft niks hoor het "medische" bespreek ik meestal in het andere topic ;)
pi_146440481
Bar, wat naar zeg. Hopelijk trekt dit soort nieuwe aanval snel weg.

Was gisteren bij mijn tandarts en die mocht even in L's mondje kijken. Ook naar de kies, waarvan ik dacht, dat die te dicht of onder een andere kies doorkomt. Mijn tandarts zei, dat de kies idd een extra puntje heeft, dus wel een vijfpuntige kies ipv kiezen bovenop elkaar.

Wat doen jullie als surprises/ cadeautjes in de schoen bij het schoenzetten. Ik ben fan van kleine cadeautjes ipv teveel snoep, maar wil ook geen complete prut kopen, bijvoorbeeld geen klein plastic speelgoed dat 2 dagen later weer kapot is.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_146441459
Een badkrijtje, een stuk spoor voor de treinbaan, aan dat soort dingen denk ik.
pi_146442754
Hier potloden, autootje, boekje.... dat idee. Geen "prul" speelgoed en dus ook wel ietsje duurder (rond de 4 euro per cadeautje).
pi_146443462
Heb net ingekocht voor de jongste. Voor de oudste had ik al het één en ander liggen.
Voor dreumes:
- setje elastiekje/haarspeldjes
- kleurboekje met krijtjes
- autootje met hallo kitty van namaakduplo wat wel past ;)

Voor peuter:
- potje lijm met kastje
- prikblok
- puzzel of rijgvlinder (van lamb overgenomen)

En misschien doe ik nog een keer en dan alleen wat strooigoed en een mandarijn ofzo.

ik kan echt niet wachten :D
pi_146443640
Ean gisteren door de bocht:

Gisteren deed ze de deur voor Fire open maar hij kwam niet snel genoeg dus ik hoorde haar zeggen: ,, Fire kom dan, kom snel ik heb niet alle tijd"

Later op de dag gaf ik Rossi vlooiendruppels maar hij rook dit ofzo en sputterde wat tegen. Toen ik de verpakking ging weggooien in de keuken kwam ze naar mij toe en zei: ,, mama ik wil even iets met je afspreken je mag Rossi geen druppels meer geven, dat vindt hij niet leuk. Oke afgesproken"?
  zaterdag 8 november 2014 @ 21:31:35 #274
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_146444232
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 november 2014 21:13 schreef danic het volgende:
Heb net ingekocht voor de jongste. Voor de oudste had ik al het één en ander liggen.
Voor dreumes:
- setje elastiekje/haarspeldjes
- kleurboekje met krijtjes
- autootje met hallo kitty van namaakduplo wat wel past ;)

Voor peuter:
- potje lijm met kastje
- prikblok
- puzzel of rijgvlinder (van lamb overgenomen)

En misschien doe ik nog een keer en dan alleen wat strooigoed en een mandarijn ofzo.

ik kan echt niet wachten :D
Goede ideeen :) Potje lijm ga ik ook halen (tnx ! ;) ) Vandaag 2e hands een duplo setje gekocht van maya de bij. leuk voor in de schoen bedenk ik me net...

voor die andere 2 is het wel lastig hoor....8,5 en bijna 11 alweer...

Hoe gaan jullie trouwens om met driftbuien? Cristel heeft soms hele erge driftbuien, krijsen, dr eigen stijfhouden, niks van mij willen, niet luisteren, schreeuwen, gooien...help :X
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 8 november 2014 @ 21:46:56 #275
147316 crew  DJMO
#trut
pi_146444833
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 november 2014 21:31 schreef PureEvil het volgende:
Hoe gaan jullie trouwens om met driftbuien? Cristel heeft soms hele erge driftbuien, krijsen, dr eigen stijfhouden, niks van mij willen, niet luisteren, schreeuwen, gooien...help :X
negeren, weglopen en na een paar minuten doodleuk vragen of het over is en ze weer normaal kan doen. Daarna eventueel vragen waarom ze nou boos was, maar dat laatste zorgt hier vaak voor een nieuwe drufbui :')

zaterdag 8 november 2014 @ 22:00:27 #276
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_146445358
Larissa heeft iets nieuws: "Mama, dit is toch 1 he?" *steekt middelvinger op* :o
Toch maar even uitgelegd dat ze beter haar wijsvinger kan gebruiken :P

Schoenkadootjes:
-stickers
-boekje met krasplaatjes
-my little petshop poppetjes
-dokterssetje

Ik vond de action wel ideaal om al dat soort spul voor haar te halen :)
Alle benodigdheden voor cupcakes, taarten en andere lekkere dingen :-9 www.bakgoed.nl
pi_146454993
Zo hallo, ik kom ook weer eens langs hier. Heb nooit zoveel te melden over mijn dametje. Ze doet het super goed. Het is een heerlijk kind O+ sinds een week of 2 gaat ze naar de psz. Wat ook onwijs goed gaat. Zoals de juffrouw zegt: gaan we knutselen gaat ze knutselen, gaan we zingen gaat ze zingen :D
Maar ook laat ze wel duidelijk weten wat ze wel en niet wil bij andere kinderen. Ze laat zich niet zo maar iets afpakken (maar goed daar kan ze.thuis goed mee oefenen natuurlijk ;))
Afscheid gaat ook zonder problemen, was de eerste keer echt verbaasd :D geen gehuil niks, ze was gewoon lekker aan het puzzelen.

Sinterklaaskado's vind ik lastig. Heb echt geen idee wat ik voor haar wil.
Schoenkadootjes hier ook dingen zoals tank girl zegt. Hoe vaak ze hun schoen mogen zetten weet ik nog niet, ligt een beetje aan het aantal kado's dat we hebben dan :') we vergeten nog wel eens dat we al wat hadden liggen en kopen dan wat bij :P

En het was hier dus Efteling week afgelopen week? :D wij waren woensdag in de Efteling (ons AH kaartje moest nog gebruikt worden :P)

Driftbuien eigenlijk geen ervaring mee. Althans niet bij de peuter. En geen idee wat ik precies deed bij de kleuter. Echt heel erge driftbuien had hij geloof ik ook niet.
pi_146455050
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 november 2014 20:21 schreef Vanyel het volgende:
Een badkrijtje, een stuk spoor voor de treinbaan, aan dat soort dingen denk ik.
Wat voor badkrijtjes zijn dat?

Bedenk me net, dat ze bij ons bij Intertoys een actie hadden voor Play doo voor ¤1 per pot. Eigenlijk een ideaal schoencadeau. Auto's zijn wel een hit, maar daar hebben we al zoveel van. Misschien toch maar wat hotweels auto's doen voor zijn baan en collectie. Stickers is ook leuk. Echt leuke en goede Boekjes vind je ook niet vaak voor een klein bedrag toch?
Carpe Diem- Pluk de Dag
  zondag 9 november 2014 @ 08:55:59 #279
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_146455172
Schoencadeautjes inderdaad bij Action :P Daar zag ik ook zo'n doktersetje van Minnie Mouse voor 1 euro ^O^ (en bij Kruidvat precies dezelfde voor 3 euro :P )

En driftbuien zeker herkenbaar; bij ons gaat ze dan op de gang of op haar kamer uitrazen. Praten heeft dan echt geen zin, tenzij je een schop voor je hoofd wilt hebben....
  zondag 9 november 2014 @ 09:25:05 #280
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_146455373
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 november 2014 21:31 schreef PureEvil het volgende:

http://kroost.org/media-w(...)r-het-strafstoeltje/
pi_146455403
Badkrijt van de hema die krijg je weer weg gepoetst.
pi_146455455
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2014 09:28 schreef ferrari_rood het volgende:
Oh goede. Daar ga ik ook naar kijken.
Carpe Diem- Pluk de Dag
  zondag 9 november 2014 @ 10:09:10 #283
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_146455832
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2014 09:28 schreef ferrari_rood het volgende:
die van de action ook (ook van de voegen), maar ik koop het niet nog eens. de wikkel (van papier) er omheen laat los en dan hou je dus het krijtje vast met natte handen en zitten de handen onder het krijt )want dat laat enorm af). Op zich niet erg, maar ze wrijven hier ook nog wel eens in de ogen als ze onder de douche staan. Dus misschien leuk in bad, maar ik vond het niks voor in de douche. Misschien niet eens schadelijk maar ik vond het geen fijn idee.
pi_146456097
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2014 10:09 schreef Marrije het volgende:

[..]

die van de action ook (ook van de voegen), maar ik koop het niet nog eens. de wikkel (van papier) er omheen laat los en dan hou je dus het krijtje vast met natte handen en zitten de handen onder het krijt )want dat laat enorm af). Op zich niet erg, maar ze wrijven hier ook nog wel eens in de ogen als ze onder de douche staan. Dus misschien leuk in bad, maar ik vond het niks voor in de douche. Misschien niet eens schadelijk maar ik vond het geen fijn idee.
Die van de hema is een vis. Soort of die herft een plastic middenstuk en daar steekt dan het krijt uit. Geen krijt in de handen dus.
  zondag 9 november 2014 @ 10:38:16 #285
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_146456228
quote:
1s.gif Op zondag 9 november 2014 10:30 schreef ferrari_rood het volgende:

[..]

Die van de hema is een vis. Soort of die herft een plastic middenstuk en daar steekt dan het krijt uit. Geen krijt in de handen dus.
ah, praktisch!
pi_146458287
Ik vind juist de sinterklaas tijd de mooiste tijd om die toffe plastic prullen te kopen die ze de rest van het jaar niet mogen. Van sinterklaas krijgen ze het dan wel.
  zondag 9 november 2014 @ 12:20:19 #287
244125 laziness
pi_146458326
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2014 12:18 schreef olivia_321 het volgende:
Ik vind juist de sinterklaas tijd de mooiste tijd om die toffe plastic prullen te kopen die ze de rest van het jaar niet mogen. Van sinterklaas krijgen ze het dan wel.
Ja eens :Y
Dat wat hij heel graag wil hebben maar wat mama maar zo zo vindt en dus nooit zal kopen. Die ouwe knakker koopt gewoon wat kind op het verlanglijstje zet. Mooi gegeven juist vind ik dat :D
  zondag 9 november 2014 @ 12:22:25 #288
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_146458384
Dat vind ik meer iets als ze groter zijn. Mijn bijna 2 en bijna 3 jarigen weten nog amper wat er in de winkel te koop is. Dus als ik het voor het zeggen heb, en dat heb ik :+ dan dus geen plastic prullen.

Badkrijt is ook een goede tip!
pi_146458612
Toen oudste 3 jaar was wist ze precies wat ze hebben wilde van de sint.
Nu wil ze een pop van 60 euro. Zo fijn de reclames op tv.
Ze krijgt de pop niet trouwens.
pi_146458716
Ik moet nog bedenken wat ze krijgen :')
Beetje een hoop sinterklaas en andere kado's nu :')(overgrootopa is jarig volgende week, dus krijgen alle achterkleinkinderen een kado van hem). Sinterklaasfeest op ons werk (gelukkig zelfde bedrijf :P) en dan nog sinterklaaskado's van ons en de opa's en oma's.

Maar ben een beetje clueless... vooral voor die kleine. Voor de grote is lego altijdwel goed, maar een keer iets aanders is ook wel leuk :')
Nou wil hij een ijsmachine van play doh, dus denk dat ie dat op het werk gaat krijgen :')
pi_146459137
Vanaf hoe oud durf je je peuter even alleen in bad te laten spelen?
Mijn dochtertje wil soms uren in bad, in ik heb niet altijd zin om er 2 uur bij te blijven. :)
Make my day!
  zondag 9 november 2014 @ 12:46:01 #292
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_146459143
Hier kijken ze geen reclame. Dat scheelt al :)
En als M in een speelgoedwinkel is dan wil hij toch alles met wielen ;)

Ik heb nu bij trekpleister een setje auto's: brandweerauto, politieauto en ambulance. Denk dat hij dat wel leuk gaat vinden.

Voor de meiden vind ik het ook veel lastiger, er is al zoveel.
  zondag 9 november 2014 @ 12:47:45 #293
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_146459212
Agter, ligt er aan wat je bedoelt met "even". Ik loop soms wel eens de badkamer uit naar hun kamertje om iets te pakken of zo. Maar verder blijf ik er gewoon bij. Telefoon mee en een beetje internetten of zo.

Maar hier gaan ze dan ook geen uren in bad :D
pi_146459282
quote:
2s.gif Op zondag 9 november 2014 12:47 schreef Kyara het volgende:
Agter, ligt er aan wat je bedoelt met "even". Ik loop soms wel eens de badkamer uit naar hun kamertje om iets te pakken of zo. Maar verder blijf ik er gewoon bij. Telefoon mee en een beetje internetten of zo.

Even een kopje koffie beneden halen, dat soort dingen.
Vanaf welke leeftijd durf je dat?
Make my day!
  zondag 9 november 2014 @ 12:50:40 #295
244125 laziness
pi_146459330
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2014 12:30 schreef olivia_321 het volgende:
Toen oudste 3 jaar was wist ze precies wat ze hebben wilde van de sint.
Nu wil ze een pop van 60 euro. Zo fijn de reclames op tv.
Ze krijgt de pop niet trouwens.
De mijne vorig jaar ook en toen was hij 2 jaar en 10 maanden. Het leefde echt al bij hem.
Uit het speelgoedboek plaatjes knippen e.d.
Hij wilde toen het allerliefste een brandweerpak en heeft er die nacht in geslapen zo ontzettend gelukkig was hij er mee. Dat snoetje was goud waard op 5 december.

Dit jaar wil hij een garage nadat hij maanden geleden eentje ergens in een etalage zag. Die krijgt hij want het staat met stip op 1.
De overige cadeaus zijn wel meer door mijn mening gestuurd. Ik heb uit NYC wat dingen meegenomen die je hier niet kan kopen en ook nog eens in de hoek zitten van motoriek of fantasie stimulerend.
Als ik geheel zijn lijstje aan zou houden zou het budget van deze sinterklaas niet toereikend zijn gezien de prijzen van playmobil/duplo/lego/racebanen :P
pi_146459345
quote:
1s.gif Op zondag 9 november 2014 08:28 schreef Tinuviel het volgende:

[..]

Wat voor badkrijtjes zijn dat?

Bedenk me net, dat ze bij ons bij Intertoys een actie hadden voor Play doo voor ¤1 per pot. Eigenlijk een ideaal schoencadeau. Auto's zijn wel een hit, maar daar hebben we al zoveel van. Misschien toch maar wat hotweels auto's doen voor zijn baan en collectie. Stickers is ook leuk. Echt leuke en goede Boekjes vind je ook niet vaak voor een klein bedrag toch?
Liggen nu ergens verstopt, maar we liepen door dde intertoys en daar lagen ze toevallig.
Aktion heeft soms hele leuke boekjes voor bijna niks
  zondag 9 november 2014 @ 12:53:06 #297
244125 laziness
pi_146459422
quote:
1s.gif Op zondag 9 november 2014 12:49 schreef agter het volgende:

[..]

Even een kopje koffie beneden halen, dat soort dingen.
Vanaf welke leeftijd durf je dat?
Wij hebben geen bad maar dat zou ik bij mijn bijna 4jarige nog steeds niet doen.
pi_146459717
quote:
1s.gif Op zondag 9 november 2014 12:33 schreef Sonnetje85 het volgende:

Nou wil hij een ijsmachine van play doh, dus denk dat ie dat op het werk gaat krijgen :')
Zagen jullie die ook op de reclame vanochtend? Staat hier nu ook op het verlanglijstje.

Ik durf wel even weg te lopen bij het bad, maar kijk wel even hoe hun bui is, breken ze de boel af dan loop ik niet weg natuurlijk.
pi_146459842
Ik blijf wel op dezelfde verdieping. Even een was opruimen. We blijven wel in contact. Ze moeten zingen of kletsen
pi_146459907
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2014 13:03 schreef olivia_321 het volgende:
Ik blijf wel op dezelfde verdieping. Even een was opruimen. We blijven wel in contact. Ze moeten zingen of kletsen
Ja, dat doe ik nu ook. Zodat ik zeker weet dat ik haar hoor. :)
Make my day!
pi_146460164
quote:
2s.gif Op zondag 9 november 2014 12:47 schreef Kyara het volgende:

Dat.

Voor in de schoen heb ik wat Little People diertjes, die gaan er gewoon per stuk in, verder misschien een stukje taai taai en ik wil nog een slaapzakje voor haar konijn maken.

(Ohai, Ik heb ook al een week en een dag een peuter :Y )
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')