Ik zit in Dubai. Het is vanmiddag gebeurd. Ik zit dus als een malle lijstjes te maken, leraren van de kinderen te mailen, formulieren in te vullen.... you name it. Lang leve de adrenaline!quote:Op woensdag 22 oktober 2014 21:33 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Waar was je toen het gebeurde?
Ayyy Gao, veel sterkte. Vooral omdat het zo onverwacht is en je zelf niet 100% mobiel bent.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 21:09 schreef Gaoxing het volgende:
Ik ga ook voor de kroketten, komend weekend!
Ook mijn vader is -in dit geval behoorlijk onverwacht- overleden. Crisis, wat een geregel (ik zit ook nog steeds met een zwaar gekneusde enkel in een brace, dus ik kan zelf niet rijden. En ik ben enig kind. En hij woonde alleen).
Dat is inderdaad beroerdquote:Op donderdag 23 oktober 2014 00:32 schreef El_Matador het volgende:
Ayyy Gao, veel sterkte. Vooral omdat het zo onverwacht is en je zelf niet 100% mobiel bent.
Ochermquote:Op woensdag 22 oktober 2014 21:09 schreef Gaoxing het volgende:
Ook mijn vader is -in dit geval behoorlijk onverwacht- overleden. Crisis, wat een geregel (ik zit ook nog steeds met een zwaar gekneusde enkel in een brace, dus ik kan zelf niet rijden. En ik ben enig kind. En hij woonde alleen).
Gecondoleerdquote:Op woensdag 22 oktober 2014 21:09 schreef Gaoxing het volgende:
De begrafenisondernemer heeft met vrijwel elk bijltje gehakt en zal bijna overal adressen voor kunnen geven. Bijvoorbeeld voor de ontruiming van het huis en het sluiten ervan. Maar voor het gevoelsmatige zullen ze niet veel meer kunnen doen dan verwijzen naar zielzorgers e.d. Overigens kan iemand van de humanistische vereniging helpen met rouwtoespraak opstellen en evt. voordragen.quote:Op donderdag 23 oktober 2014 15:35 schreef CherryOnTop het volgende:
Gecondoleerd Gao! Dat je niemand in Nederland hebt die je kan helpen met alles regelen maakt het in dit geval nog erger dan het sowieso al is als je niet in de buurt woont![]()
Nog even over het verliezen van het Nederlanderschap voor minderjarigen: hieer een document wat alles precies uitlegd.quote:Op zondag 19 oktober 2014 08:27 schreef Teslynd het volgende:
Als je naar dat oerwoud van regeltjes kijkt, rijst de vraag wat er precies mee gewonnen wordt (en over welke periode).
Dan moet Cristina opschieten met het binnenvallenquote:Op vrijdag 24 oktober 2014 19:27 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Over een paar maanden begint het boren naar olie bij de Falklands overigens
Ze hebben de roeiboten al klaar staan lijkt mequote:Op vrijdag 24 oktober 2014 19:35 schreef flipsen het volgende:
[..]
Dan moet Cristina opschieten met het binnenvallen
Meer uitzonderingen dan regels, weet niet of dat nou zo helpvol isquote:Op vrijdag 24 oktober 2014 16:22 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Nog even over het verliezen van het Nederlanderschap voor minderjarigen: hieer een document wat alles precies uitlegd.
http://www.rijksoverheid.(...)r-minderjarigen.html
Dus mijn amerikaanse/nederlandse dochter kan gewoon haar dubbele nationaliteit houden, zelfs als ik mijn nederlandse nationaliteit zou verliezen na 10 jaar niet in de EU te hebben gewoond (vanaf het moment dat ik een amerikaans paspoort zou krijgen).quote:Op dit verlies gelden enkele uitzonderingen. Deze zijn geregeld in lid 2 van artikel 16 van de
Rijkswet op het Nederlanderschap. Zo verliezen minderjarigen hun Nederlanderschap niet:
E Als de minderjarige is geboren in het land van de door hem verkregen nationaliteit. Op het
moment dat hij de nationaliteit van dat land verkrijgt moet hij hoofdverblijf hebben in dat land. Dit geldt niet als verlies intreedt doordat de minderjarige een verklaring van afstand
heeft afgelegd.
Venezuela, Mexico en El Salvador doen het ook goedquote:Op vrijdag 24 oktober 2014 17:41 schreef flipsen het volgende:
Nog mensen die willen investeren in Argentinië? Dan ben je geloof ik de enige:
[ afbeelding ]
Negatief ivm de geweldige actie van Cristina om YPF zichzelf toe te eigenen en Repsol was het daar toch niet geheel mee eens. Voor wie het interessant vindt: http://www.buenosairesher(...)investment-drops-100
Met India zo hoog in die lijsten ben ik zeer skeptisch.quote:Op zondag 26 oktober 2014 21:48 schreef CherryOnTop het volgende:
Best places in the world to be a rich foreigner
Ik zit al op de goede plek, nu alleen nog even rijk worden![]()
Kan toch best, India als land met een hele sterke tweedeling waar je als westerse expat in de rijke klasse best een heel prima leven kan hebben?quote:Op zondag 26 oktober 2014 22:20 schreef rogier21 het volgende:
[..]
Met India zo hoog in die lijsten ben ik zeer skeptisch.
Zwitserland lijkt me ook niet echt 'the place to be' als het gaan om vrienden maken, lokale cultuur/lokale werkcultuur.quote:Op zondag 26 oktober 2014 22:32 schreef Igen het volgende:
[..]
Kan toch best, India als land met een hele sterke tweedeling waar je als westerse expat in de rijke klasse best een heel prima leven kan hebben?
Op de site ( www.expatexplorer.hsbc.com ) kun je de details bekijken. Nederland scoort slecht qua inkomen(!), het eten is niet lekker en men vindt de cultuur maar niks - moeilijk vrienden maken, geen welkom gevoel op het werk.
Tja aan WIE hebben ze deze vragen gesteld? Als je als arme Indier of Malaysier naar Canada gaat en het lukt allemaal dan zal je ongetwijfeld alles positief zien. Oh nee die hoeven niet meer te komen want het paradijs India staat op de 9de plek! Hoger dan Canada!!quote:Op zondag 26 oktober 2014 22:32 schreef Igen het volgende:
[..]
Kan toch best, India als land met een hele sterke tweedeling waar je als westerse expat in de rijke klasse best een heel prima leven kan hebben?
Op de site ( www.expatexplorer.hsbc.com ) kun je de details bekijken. Nederland scoort slecht qua inkomen(!), het eten is niet lekker en men vindt de cultuur maar niks - moeilijk vrienden maken, geen welkom gevoel op het werk.
Ik weet wel wat jou criteria zijnquote:Op maandag 27 oktober 2014 03:46 schreef El_Matador het volgende:
Wat een onzin, maar ja, wat wil je, van de Washington Post.
2 Afrikaanse en 1 Zuid-Amerikaans land. Gemiddeld 91 responses per land waarbij de meeste landen niet eens tot de 100 kwamen.
India? Arm pauperland. En dat zo hoog? Waardeloos dit.
Als expat in India vang je een behoorlijk salaris hoor. En leef je op de goede plekken is er helemaal niets mis mee. En laat dit onderzoek nu net expats in India betreffen. Het lijstje is écht zo gek niet, behalve als je niet verder kijkt dan je neus lang is.quote:Op maandag 27 oktober 2014 01:42 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Tja aan WIE hebben ze deze vragen gesteld? Als je als arme Indier of Malaysier naar Canada gaat en het lukt allemaal dan zal je ongetwijfeld alles positief zien. Oh nee die hoeven niet meer te komen want het paradijs India staat op de 9de plek! Hoger dan Canada!!![]()
Ik ga nergens meer op af, en zeker geen lijsten zoals deze gepresenteerd word, vertrouw alleen op eigen ervaring en daar zal ik het mee moeten redden.
China 3de? Bahrein 5de? India 9de? Mag ik even hartelijk lachen!!![]()
![]()
El Mata is gewoon wat boos dat paradijs Colombia nit op de lijst staatquote:Op maandag 27 oktober 2014 04:13 schreef Speculant. het volgende:
Tis wat allemaal.
De meeste landen zitten ruim boven de 100 respondenten en verder mag het ook wel duidelijk zijn dat dit onderzoek gedaan is onder de mensen die veel verdienen en niet onder de Filipijnse huishulpen die met 20 in een hokje wonen ergens in Dubai.
Als expat in de .. uuh.. import/export sectorquote:Op maandag 27 oktober 2014 07:33 schreef Dven het volgende:
[..]
El Mata is gewoon wat boos dat paradijs Colombia nit op de lijst staat
Dat is dus jouw probleem, je kijkt niet verder dan je neus lang is.quote:Op maandag 27 oktober 2014 07:33 schreef Dven het volgende:
[..]
Als expat in India vang je een behoorlijk salaris hoor. En leef je op de goede plekken is er helemaal niets mis mee. En laat dit onderzoek nu net expats in India betreffen. Het lijstje is écht zo gek niet, behalve als je niet verder kijkt dan je neus lang is.
Jij leest een hoop in een lijst met de titel "annual ranking of the best places to live as an expat". Zit er iets dwars?quote:Op maandag 27 oktober 2014 15:02 schreef DUTCHKO het volgende:
Dit is geen lijstje van de gewone man, zoals jij en ik , maar voor de rijke expat die in dit soort landen de grote man gaat uithangen.
En de titel van het artikel "Best places in the world to be a rich foreigner". Dutchko snapt dus precies waar het artikel over gaat!quote:Op maandag 27 oktober 2014 15:39 schreef devzero het volgende:
[..]
Jij leest een hoop in een lijst met de titel "annual ranking of the best places to live as an expat". Zit er iets dwars?
Dat zal best maar er staat ook hoe goed het is om je kinderen te laten opgroeien. Nu verkies ik graag een land waar mijn kinderen niet worden groepsverkracht en niet langs de zwervers en houten huisjes naar school hoeven.quote:Op maandag 27 oktober 2014 07:33 schreef Dven het volgende:
[..]
Als expat in India vang je een behoorlijk salaris hoor. En leef je op de goede plekken is er helemaal niets mis mee. En laat dit onderzoek nu net expats in India betreffen. Het lijstje is écht zo gek niet, behalve als je niet verder kijkt dan je neus lang is.
ben je wel eens in India geweest?quote:Op maandag 27 oktober 2014 15:42 schreef rogier21 het volgende:
[..]
Dat zal best maar er staat ook hoe goed het is om je kinderen te laten opgroeien. Nu verkies ik graag een land waar mijn kinderen niet worden groepsverkracht en niet langs de zwervers en houten huisjes naar school hoeven.
Op de http://www.expatexplorer.hsbc.com/ pagina kun je aangeven wat wel/niet belangrijk is voor een persoonlijke ranking en raising children is 1 category. Helaas kun je geen prioriteiten zetten en alleen wel/niet belangrijk.quote:Op maandag 27 oktober 2014 15:42 schreef rogier21 het volgende:
[..]
Dat zal best maar er staat ook hoe goed het is om je kinderen te laten opgroeien. Nu verkies ik graag een land waar mijn kinderen niet worden groepsverkracht en niet langs de zwervers en houten huisjes naar school hoeven.
je kunt hokjes aanvinken, toch? Ik heb net NL en India vergeleken, en snap wel waarom india veel beter scoort...quote:Op maandag 27 oktober 2014 15:45 schreef devzero het volgende:
[..]
Op de http://www.expatexplorer.hsbc.com/ pagina kun je aangeven wat wel/niet belangrijk is voor een persoonlijke ranking en raising children is 1 category. Helaas kun je geen prioriteiten zetten en alleen wel/niet belangrijk.
Uh ja, ik heb jaren lang gereisd en ben op enorm veel plekken geweest. Wat ik van India gezien heb vond ik niks, en het was duidelijk mijn minst favoriete plek in Azië.quote:Op maandag 27 oktober 2014 15:44 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
ben je wel eens in India geweest?
Goed punt. Maar moet iedere "rijke" expat "de grote man uithangen"?quote:Op maandag 27 oktober 2014 15:42 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
En de titel van het artikel "Best places in the world to be a rich foreigner". Dutchko snapt dus precies waar het artikel over gaat!![]()
Dan hoef ik hier maar 35 km verderop te gaan en ik kom in klein Indie.quote:Op maandag 27 oktober 2014 15:44 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
ben je wel eens in India geweest?
Leg uit.quote:Op maandag 27 oktober 2014 15:46 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
je kunt hokjes aanvinken, toch? Ik heb net NL en India vergeleken, en snap wel waarom india veel beter scoort...
Nee, liever niet. Ik was ook redelijk sarcastisch.quote:Op maandag 27 oktober 2014 15:49 schreef devzero het volgende:
[..]
Goed punt. Maar moet iedere "rijke" expat "de grote man uithangen"?
Ja, maar het zou helemaal mooi zijn (en een stuk onoverzichtelijker) als je gewichten aan bepaalde categorien kunt hangen. Bijvoorbeeld "quality of childcare" hoog, "learn the local language" middel.quote:Op maandag 27 oktober 2014 15:46 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
je kunt hokjes aanvinken, toch? Ik heb net NL en India vergeleken, en snap wel waarom india veel beter scoort...
http://www.expatexplorer.hsbc.com/#/country/Netherlands/Indiaquote:
Dit "onderzoek" neemt dan ook alleen maar het sociale aspect mee, waar is de criminaliteit? Verhuizen naar west detroit zou dan net zo veilig zijn als naar Wassenaar. Daarom zeg ik alleen maar dat je niet zo makkelijk naar zo'n poll kan kijken, er is niets wetenschappelijk onderbouwd eraan! Maarja wat verwacht je van HSBC, grootste pauperbank waar ik zaken mee gedaan heb.quote:Op maandag 27 oktober 2014 15:50 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
Nee, liever niet. Ik was ook redelijk sarcastisch.
Ik raak een beetje gefrustreerd van de narrow-minded, hokjes geest die hier veel in het topic heerst. Ik dacht altijd dat mensen die uit Nederland vertrokken wel een beetje ruim-denkend waren, maar gezien dit topic valt het tegen. Iedereen in India wordt verkracht en woont in houten hokjes, elke expat hangt de grote man uit, etc.
Anyway, ik heb een mopper-maandag. Het is hier al sinds 2 weken grijs en grauw, en mijn humeur is net als het weer....
Welke rijke expat gaat nou dan ook in Detroit wonen? En zelfs (of juist) in een land als India kun je ongetwijfeld ook wel in een of andere beveiligde compound gaan wonen waar je niks van de ellende en criminaliteit van arme mensen tegenkomt.quote:Op maandag 27 oktober 2014 15:55 schreef rogier21 het volgende:
[..]
Dit "onderzoek" neemt dan ook alleen maar het sociale aspect mee, waar is de criminaliteit? Verhuizen naar west detroit zou dan net zo veilig zijn als naar Wassenaar.
Dan mis je dus het punt.quote:Op maandag 27 oktober 2014 15:52 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
http://www.expatexplorer.hsbc.com/#/country/Netherlands/India
lekker eten, interessante cultuur, reizen in het binnenland. Goede healthcare aanwezig als je het geld hebt (wat je hebt als rijke expat).
Ik zou niet permanent in India willen wonen, trouwens. Was er in het voorjaar een maand, en vond het een erg interessant land (wat ik gezien heb, vooral het Noord-Oosten, op de grens met Bangladesh), maar als expat voor 1 of 2 jaar, ja graag. Leuk avontuur!
Dat staat ook gewoon in de titel hoor, weinig verder dan de neus lang is kijken aan. En kijkende naar belastingen, opportuniteiten, en levensstandaard wanneer je wat meer te bommen hebt dan de gemiddelde man, is er helemaal niets vreemd aan dat lijstje.quote:Op maandag 27 oktober 2014 15:02 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Dat is dus jouw probleem, je kijkt niet verder dan je neus lang is.
Dit is geen lijstje van de gewone man, zoals jij en ik , maar voor de rijke expat die in dit soort landen de grote man gaat uithangen.
Geen wonder dat Nederland lager staat want daar hoef je de grote man niet uit te hangen. Dat is namelijk niet nodig
Expatrie gaat normaliter niet om permanente bewoning. Overigens zijn dat soort landen nog steeds een hemel op aarde, zolang je maar veel meer te besteden hebt dan gemiddeld.quote:Op maandag 27 oktober 2014 15:59 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Dan mis je dus het punt.
Het gaat om permanente bewoning.
Het gaat niet om een jaartje de "vrolijke toerist" uit te hangen.
Dan is elk land "geweldig".
In veel van dit gevallen zijn het rijke expats die in dit soort landen snel "vrienden' maken omdat ze vele malen meer geld hebben dan de gemiddelde bevolking.
Doet mij een beetje denken aan de Mercedes Turken in Nederland die in het begin van de jaren 90 naar Nederland kwamen en op de foto gingen met een huur Mercedes om te laten zien "hoe goed" ze het hadden.
Als al dit soort bagger polls moet geloven dan is het in Liberia ook een paradijs....
Hoe zit het in Bulgarije met het vrienden (en meer?) maken met de lokale bevolking?quote:Op maandag 27 oktober 2014 17:12 schreef Dven het volgende:
[..]
Al moet Bulgarije in mijn opinie natuurlijk steevast op 1 staan.
Ik denk dat wanneer je hier als toerist komt, het land erg gesloten kan lijken. Beetje schaamte omdat het eens zo bloeiende land is vervallen tot een in de marge acterende natie. En omdat toeristen hier helaas niet komen voor de rijke historie, prachtige natuur en aansprekende cultuur maar eerder voor goedkoop eten, zuipen en overnachten in combinatie met een fijn klimaat, mooie vrouwen etc. etc.quote:Op maandag 27 oktober 2014 17:13 schreef Igen het volgende:
[..]
Hoe zit het in Bulgarije met het vrienden (en meer?) maken met de lokale bevolking?
Je hebt het nu gewoon over elk land behalve Nederland, Duitsland en wat er in de buurt ligt. Zo'n beetje alle landen waar de welvaart minder is heb je dit.quote:Op maandag 27 oktober 2014 17:23 schreef Dven het volgende:
Kan natuurlijk aan mij liggen. Maar wat mij betref zei het wel iets.
Verreweg de meerderheid voldoet gelukkig wel aan jouw verwachting, maar er lopen er altijd een paar tussendoor .....quote:Op maandag 27 oktober 2014 15:50 schreef Jagärtrut het volgende:
(...)
Ik raak een beetje gefrustreerd van de narrow-minded, hokjes geest die hier veel in het topic heerst. Ik dacht altijd dat mensen die uit Nederland vertrokken wel een beetje ruim-denkend waren, maar gezien dit topic valt het tegen. (...)
Niet mee eens. Ik heb in landen geleefd waar die verhouding andersom was. Dit is geen sterk antwoord.quote:Op maandag 27 oktober 2014 19:29 schreef rogier21 het volgende:
[..]
Je hebt het nu gewoon over elk land behalve Nederland, Duitsland en wat er in de buurt ligt. Zo'n beetje alle landen waar de welvaart minder is heb je dit.
In Oost-Azie houden ze zelfs logboeken bij met wie wat gegeven heeft op trouwfeesten. Als je een vriendin van daar hebt is trouwen bijna verplicht alleen al om datquote:Op dinsdag 28 oktober 2014 00:13 schreef Igen het volgende:
Je hebt ook mensen voor wie gunsten, bezoekjes etc. over en weer altijd in evenwicht moeten zijn. En culturen waarin heel veel interacties op die manier plaatsvinden. Maar echte vriendschap werkt natuurlijk niet zo.
Tja als je als expat naar Nederland gaat met een bepaald salaris of je gaat naar China dan kan je natuurlijk meer doen in China dan in Nederland.quote:Op maandag 27 oktober 2014 19:29 schreef rogier21 het volgende:
[..]
Je hebt het nu gewoon over elk land behalve Nederland, Duitsland en wat er in de buurt ligt. Zo'n beetje alle landen waar de welvaart minder is heb je dit.
52% tegen 48% veel plezier met de polarisatiequote:Op maandag 27 oktober 2014 21:36 schreef qwerty_x het volgende:
[..]
Verreweg de meerderheid voldoet gelukkig wel aan jouw verwachting, maar er lopen er altijd een paar tussendoor .....
Flipsen, heb jij toevallig een 10-stappenplan bij de hand "hoe overleef ik Cristina". Na de verkiezingen hier gisteren zou dat erg van pas kunnen komen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |