Welk deel was dan weggooien, volgens jou?quote:
quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 09:56 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Welk deel was dan weggooien, volgens jou?
quote:Dat is nogal een generalisatie. Ik heb het bedrag dat ik op mijn 18de kreeg, besteed aan een jaar studeren n de VS. In overleg met mijn ouders, vonden ze prima. En toen ik een paar jaar later onverwacht een leuk bedrag erfde van mijn oma ben ik daarvan op vakantie gegaan, heb ik een deel als buffer gebruikt, die in een aantal jaar langzaam is opgegaan aan meubilair, een koelkast en dat soort zaken, en heb ik een deel belegd. Dat was eind jaren 90, toen leek beleggen nog heel verstandig. Maar dat is dus grotendeels in rook opgegaan.
Wat was beter geweest?quote:
Investering in mijn toekomst.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 10:12 schreef Elleska het volgende:
[..]
vertel. Waar heb jij het gespaarde bedrag aan uit gegeven als tiener.
op welke manier? aangezien je een jaar studie (in de vs) weggegooid geld noemt.quote:
Vertel dan eens wat volgens jou wel een goede besteding zou zijn geweest.quote:
Naar het buitenland gaan is totaal overrated, zeker omdat iedereen dat al doet.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 10:21 schreef Elleska het volgende:
[..]
op welke manier? aangezien je een jaar studie (in de vs) weggegooid geld noemt.
Maar dan zijn er toch nog tieners ( jij blijkbaar) die wel met geld om kunnen gaan. Dus je eigen generaliserende stelling dat 18jarigen niet met geld om kunnen gaan heb je bij deze ontkracht.
Is dat serieus jouw argumentquote:Op dinsdag 14 oktober 2014 12:04 schreef Leonos het volgende:
[..]
Naar het buitenland gaan is totaal overrated, zeker omdat iedereen dat al doet.
Weggegooid geld dus.
Dicht bij huis studie, minder reiskosten, minder kosten aan huisvesting en zelfde resultaat.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 12:25 schreef zatoichi het volgende:
[..]
Is dat serieus jouw argument
Wat iedereen doet staat toch los van de individuele ervaring? Wat vind jij dan een goede, niet overrated investering?
Het gaat niet om de kennis die je in het buitenland opdoet, maar om de ervaring.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 12:35 schreef Leonos het volgende:
[..]
Dicht bij huis studie, minder reiskosten, minder kosten aan huisvesting en zelfde resultaat.
Wees gerust, ik heb ook in Nederland een universitaire studie afgerond. Ik wist dat mijn ouders mijn collegegeld zouden betalen, en dat ik maandelijks een ouderbijdrage kreeg. Verder stufi en gewerkt, en schuldenvrij afgestudeerd.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 12:35 schreef Leonos het volgende:
[..]
Dicht bij huis studie, minder reiskosten, minder kosten aan huisvesting en zelfde resultaat.
Daarom schrijf ik het over naar mijn eigen rekening (wellicht op een deel na) vlak voor mijn dochter 18 wordtquote:Op dinsdag 14 oktober 2014 12:36 schreef onlogisch het volgende:
Ik heb ook een spaarrekening voor mijn zoon. Echter, die staat wel volledig op mijn naam.
Waarom?
Ik ben toen bij de bank geweest, en advies ingewonnen. Bij zo'n kindspaarrekening komt het dus altijd op zijn of haar 18e beschikbaar voor je kind. En jij hebt er dan niks meer over te zeggen.
Natuurlijk niet hetzelfde resultaat. Een jaar in een ander land wonen, studeren, leven, is een ervaring die echt niet te vergelijken is met dicht bij huis studeren.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 12:35 schreef Leonos het volgende:
[..]
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |