abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_145495078
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2014 15:51 schreef BlaZ het volgende:
[..]
De moderne mens is nu eenmaal minder sociaal. Ik heb het idee dat grotere bevolkingsconcentraties leiden tot een minder sociale omgeving, wat me echter lastig te bewijzen lijkt.
Ga er dan maar vanuit dat die paar mensen die dan nog wel werken ook niet zo sociaal zijn met degenen die het basisinkomen opstrijken. Voor mijn buurvrouw of mijn stervende ouder heb ik immers nog wat over, maar voor een abstracte meneer of mevouw, nah.

Ergo, hernieuwd de vraag: wie gaat dat betalen?

[ Bericht 7% gewijzigd door crashbangboom op 13-10-2014 16:09:20 ]
so long and thanks for all the fish
pi_145495537
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2014 16:03 schreef crashbangboom het volgende:
[..]
Ga er dan maar vanuit dat die paar mensen die dan nog wel werken ook niet zo sociaal zijn met degenen die het basisinkomen opstrijken. Voor mijn buurvrouw of mijn stervende ouder heb ik immers nog wat over, maar voor een abstracte meneer of mevouw, nah.
Ergo, hernieuwd de vraag: wie gaat dat betalen?
Bedrijven die geld verdienen aan robots.
Simpelweg wie geld heeft die betaald punt uit je kunt nu eenmaal geen geld halen uit een lege pot.

En nee gast uiteindelijk zullen zelfs miljonairs werkloos worden door robots etc.
De mensen die nog werken zullen een kleine minderheid zijn.
pi_145495587
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2014 16:14 schreef hmmmmmmm het volgende:

[..]

Simpelweg wie geld heeft die betaald punt uit je kunt nu eenmaal geen geld halen uit een lege pot.

En nee gast uiteindelijk zullen zelfs miljonairs werkloos worden door robots etc.
En als die bedrijven nu niet in NL hun belastingen betalen?
pi_145495692
quote:
1s.gif Op maandag 13 oktober 2014 16:15 schreef Halcon het volgende:
[..]
En als die bedrijven nu niet in NL hun belastingen betalen?
Ze weigeren om zaken te doen in NL.
Dan vult iemand anders die ook robots heeft dat gat in.

Of denk je dat als iedereen werkloos is het een betere optie is de belasting te verlagen voor bedrijven?
De regering is er voor de mensen niet voor robots en bedrijven uiteindelijk is zo'n systeem niet houdbaar als er niet genoeg belasting binnen komt door menselijke arbeid en robots en bedrijven niet willen betalen.
pi_145495693
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2014 16:14 schreef hmmmmmmm het volgende:
[..]
De mensen die nog werken zullen een kleine minderheid zijn.
Die bedrijven zitten op de cayman islands hun royalties op te strijken.
Simpelweg.

En, gast, heb ik met geknikkerd?
pi_145495734
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2014 16:17 schreef hmmmmmmm het volgende:
[..]
Of denk je dat als iedereen werkloos is het een betere optie is de belasting te verlagen voor bedrijven?
De regering is er voor de mensen niet voor robots en bedrijven uiteindelijk is zo'n systeem niet houdbaar als er niet genoeg belasting binnen komt door menselijke arbeid en robots en bedrijven niet willen betalen.
Volgens mij is het handiger om een IQ limiet in stellen in Nederland. Een onderlimiet, welteverstaan.
pi_145495813
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2014 16:18 schreef crashbangboom het volgende:
[..]
Volgens mij is het handiger om een IQ limiet in stellen in Nederland. Een onderlimiet, welteverstaan.
Ja gast de belasting voor bedrijven verlagen dan is bij een werkloosheid van 90% alles nog te betalen :')
Heb je een beter idee voor de lange termijn als dus 90% werkloos is door robots over 50 jaar bijvoorbeeld?
pi_145495870
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2014 16:17 schreef hmmmmmmm het volgende:

[..]

Nee, ze weigeren om in Nederland krankzinnige tarieven te betalen. En dus heb jij die belastingen niet.

Simpel voorbeeld: ik betaal met mijn OOD 10% in Bulgarije. Wat krijgt NL extra van mij als ze de belastingen verhogen?
pi_145496105
quote:
1s.gif Op maandag 13 oktober 2014 16:21 schreef Halcon het volgende:
[..]
Nee, ze weigeren om in Nederland krankzinnige tarieven te betalen. En dus heb jij die belastingen niet.
Simpel voorbeeld: ik betaal met mijn OOD 10% in Bulgarije. Wat krijgt NL extra van mij als ze de belastingen verhogen?
Ze weigeren om zaken te doen in NL dus boycotten geen enkel product mogen verkopen.
Uiteindelijk zit elk land met dit probleem ik zeg niet dat het makkelijk is of fijn maar heb jij een beter idee?
Bedrijven willen toch een extra marktaandeel meepakken ongeacht wat het tarief is als ze winst maken gaan ze naar een land en anders doet iemand anders het wel.

Simpel heb jij een oplossing als de gemiddelde persoon steeds minder verdient en steeds minder werk heeft en er niet van rond kan komen en bedrijven steeds meer winst maken?
Om de gemiddelde man dan genoeg geld te geven voor levensonderhoud hoe stel je je dat voor?
Je kunt geld niet uit een lege pot halen.

Of je haalt het geld waar het is of je laat de mensen stikken.
Kies jij maar wat voor toekomst je wilt voor je kinderen.
pi_145496160
quote:
1s.gif Op maandag 13 oktober 2014 16:21 schreef Halcon het volgende:
[..]
Juist om deze reden is internationale samenwerking hierover belangrijk. Als ze nou in de EU eens fiscaal beleid zouden uitzetten om graaiers aan te pakken in plaats alleen maar te zwichten voor de boerenlobby komen we nog ergens..
"We do not measure a culture by its output of undisguised trivialities, but by what it claims as significant"
Neil Postman - Amusing Ourselves to Death
pi_145496249
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2014 16:27 schreef hmmmmmmm het volgende:

[..]

Ze weigeren om zaken te doen in NL dus boycotten geen enkel product mogen verkopen.
Uiteindelijk zit elk land met dit probleem ik zeg niet dat het makkelijk is of fijn maar heb jij een beter idee?
Bedrijven willen toch een extra marktaandeel meepakken ongeacht wat het tarief is als ze winst maken gaan ze naar een land en anders doet iemand anders het wel.

Simpel heb jij een oplossing als de gemiddelde persoon steeds minder verdient en steeds minder werk heeft en er niet van rond kan komen en bedrijven steeds meer winst maken?
Om de gemiddelde man dan genoeg geld te geven voor levensonderhoud hoe stel je je dat voor?
Je kunt geld niet uit een lege pot halen.
Dan heb je alsnog een lege pot in Nederland. Geen bedrijven, geen belastingopbrengsten. Bedrijven willen vooral geld verdienen. Van marktaandeel alleen koop je geen robot.

Dat laatste is apart. Consumenten hebben geen knaken meer, maar de winsten van bedrijven groeien tot in de hemel...
pi_145496285
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2014 16:28 schreef keste010 het volgende:

[..]

Juist om deze reden is internationale samenwerking hierover belangrijk. Als ze nou in de EU eens fiscaal beleid zouden uitzetten om graaiers aan te pakken in plaats alleen maar te zwichten voor de boerenlobby komen we nog ergens..
Wat is het belang van landen met een goedkopere levensstandaard en veel postbussen?
pi_145496376
quote:
1s.gif Op maandag 13 oktober 2014 16:31 schreef Halcon het volgende:
[..]
Wat is het belang van landen met een goedkopere levensstandaard en veel postbussen?
Ga jij ervan uit dat er in Nederland wel brede steun voor is dan?
"We do not measure a culture by its output of undisguised trivialities, but by what it claims as significant"
Neil Postman - Amusing Ourselves to Death
pi_145496444
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2014 16:34 schreef keste010 het volgende:

[..]

Ga jij ervan uit dat er in Nederland wel brede steun voor is dan?
Nu vermoedelijk niet en zonder financiële onderbouwing en onderbouwing hoe te voorkomen dat niet heel half RO en BG basisinkomen op komt strijken sowieso niet.
pi_145496610
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2014 15:30 schreef keste010 het volgende:
[..]
Leg mij eens uit hoe het ophalen van kinderen van school slechter voor de maatschappij is dan random callcenter of colportage-werk. Het idee dat alleen betaald werk bijdraagt aan de economie is een illusie.
Een dienst of product goedkoop, duur of gratis is "de economie"
pi_145497413
quote:
1s.gif Op maandag 13 oktober 2014 16:30 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dan heb je alsnog een lege pot in Nederland. Geen bedrijven, geen belastingopbrengsten. Bedrijven willen vooral geld verdienen. Van marktaandeel alleen koop je geen robot.
Dat laatste is apart. Consumenten hebben geen knaken meer, maar de winsten van bedrijven groeien tot in de hemel...
Dat hoeft niet in jouw geval zijn het de rijken die winst maken en 90% arm.
pi_145510417
In plaats van meer belasting zou Nederland beter minder belasting kunnen heffen, kijk naar het enorme succes van de vrijhandelszones in Dubai.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_145510727
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2014 17:05 schreef hmmmmmmm het volgende:

[..]

Dat hoeft niet in jouw geval zijn het de rijken die winst maken en 90% arm.
Ja, en dan?
pi_145510995
quote:
1s.gif Op maandag 13 oktober 2014 21:54 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ja, en dan?
:')
pi_145511220
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2014 21:58 schreef hmmmmmmm het volgende:

[..]

:')
Nou, vertel....
pi_145562734
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2014 14:50 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Een basisinkomen moet op een dermate laag niveau liggen dat je ermee "kan" overleven. Alle extra zal arbeid vereisen.
Met een dergelijk systeem voorzie ik een wildgroei van lieden die hun diensten op allerlei vlak zullen aanbieden voor een laag bedrag.
Boodschappen inpakken in de supermarkt, betaald kleding wassen, strijken, kind-naar-schoolbrengservice etc. Allerlei services die met het huidige system niet winstgevend genoeg zijn.
Waarom zouden mensen van dat soort diensten gebruik maken (en belangrijker: er voor betalen) als ze niet meer hoeven te werken voor hun geld? Dan hebben ze prima zelf de tijd om het huishouden te doen en hun kinderen naar school te brengen.

Het hele plan doet mij toch vooral aan dit soort grapjes denken:

Het is niet gewoonweg niet haalbaar.
  woensdag 15 oktober 2014 @ 12:32:44 #122
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_145563396
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 12:10 schreef Operc het volgende:
[..]
Waarom zouden mensen van dat soort diensten gebruik maken (en belangrijker: er voor betalen) als ze niet meer hoeven te werken voor hun geld?
Ik ging uit van een basisinkomen van een euro of 550, niet van 880 euro. Bij 550 zul je wat extra moeten ondernemen om rond te kunnen komen.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_145563494
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 12:32 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Ik ging uit van een basisinkomen van een euro of 550, niet van 880 euro. Bij 550 zul je wat extra moeten ondernemen om rond te kunnen komen.
Het gaat in de discussie over het basisinkomen steeds over een bedrag waar je van zou kunnen rondkomen, maar wat geen vetpot is. (Er wordt immers geschermd met 90% werkloosheid etc.) Maar stel die voorwaarde vervalt en je rekent met 550 euro, dan zul je inderdaad iets extra's moeten ondernemen, maar waarom zouden andere mensen jou daarvoor betalen?
  woensdag 15 oktober 2014 @ 12:36:44 #124
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_145563524
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 12:35 schreef Operc het volgende:
[..]
Het gaat in de discussie over het basisinkomen steeds over een bedrag waar je van zou kunnen rondkomen, maar wat geen vetpot is. (Er wordt immers geschermd met 90% werkloosheid etc.) Maar stel die voorwaarde vervalt en je rekent met 550 euro, dan zul je inderdaad iets extra's moeten ondernemen, maar waarom zouden andere mensen jou daarvoor betalen?
Het is gewoon een basisvoorziening, wat uitkering, bijstand etc vervangt. Verder zoek je het maar uit.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_145563557
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 12:36 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Het is gewoon een basisvoorziening, wat uitkering, bijstand etc vervangt. Verder zoek je het maar uit.
Ja, dus als het de bijstand vervangt kun je er in principe van rondkomen (ik zal niet zeggen dat het makkelijk is natuurlijk.) Dus waarom, als je niet hoeft te werken om te overleven, zou je andere mensen betalen voor zaken waar je inmiddels zelf wel de tijd voor hebt?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')