Ik ben 15 en heb nog nooit aan zoiets achterlijks gedacht.quote:Op zaterdag 11 oktober 2014 19:34 schreef Ludd het volgende:
Wat een hatelijke reacties hier. Het gaat om een 15 jarig kind.
Oh, maar heb jij dan ook blootgestaan aan de propaganda van die ronselaars?quote:Op zondag 12 oktober 2014 09:53 schreef TheWeeknd het volgende:
[..]
Ik ben 15 en heb nog nooit aan zoiets achterlijks gedacht.
Dat weten de tieners in Oostenrijk nu ook. Ga naar Syrië en je komt het land niet meer terug in.quote:Op zondag 12 oktober 2014 09:58 schreef Confetti het volgende:
Men laat zich een beetje misleiden door hun uiterlijk. Als het een Britse snol met overgewicht was geweest had niemand ernaar omgekeken.
We moeten ze juist als voorbeeld en propaganda-middel gebruiken. Laat die rebelse tieners hier maar eens zien hoe je eindigt als je daar naartoe gaat.
Dus omdat iemand niet is blootgesteld aan ronselaars kan iemand niet weten wat het verschil is?quote:Op zondag 12 oktober 2014 10:01 schreef Ludd het volgende:
[..]
Oh, maar heb jij dan ook blootgestaan aan de propaganda van die ronselaars?
Waarschijnlijk niet, en dat is nou net het verschil natuurlijk.
Het feit dat ze terug willen impliceert toch al dat ze tot inkeer gekomen zijn? Al vind ik dit hele verhaal een beetje vreemd. Zoals iemand hier al postte: waarom zouden ze dit naar buiten brengen? Dit brengt de positie van die meisjes toch alleen maar in gevaar?quote:Op zondag 12 oktober 2014 10:07 schreef Leandra het volgende:
Lastig, ik denk dat als je die meiden terug laat komen dat je ze dan eerst heel lang in afzondering moet houden en weer moet hersenspoelen.
Ik heb vrienden die bijv. ieder weekend comazuipen of pilletjesquote:Op zondag 12 oktober 2014 10:01 schreef Ludd het volgende:
[..]
Oh, maar heb jij dan ook blootgestaan aan de propaganda van die ronselaars?
Nee, het bewijst helemaal niets, het kan ook betekenen dat ze heimwee hebben of de intentie hebben in Europa schade aan te richten, of meer meiden te ronselen.quote:Op zondag 12 oktober 2014 10:11 schreef Ludd het volgende:
[..]
Het feit dat ze terug willen impliceert toch al dat ze tot inkeer gekomen zijn? Al vind ik dit hele verhaal een beetje vreemd. Zoals iemand hier al postte: waarom zouden ze dit naar buiten brengen? Dit brengt de positie van die meisjes toch alleen maar in gevaar?
Er is een verschil tussen meelopen om erbij te horen, of stelselmatig geïndoctrineerd worden.quote:Op zondag 12 oktober 2014 10:14 schreef TheWeeknd het volgende:
[..]
Ik heb vrienden die bijv. ieder weekend comazuipen of pilletjes
En daar hoor ik ook niet bij.
Dit inderdaad.quote:Op zondag 12 oktober 2014 10:16 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nee, het bewijst helemaal niets, het kan ook betekenen dat ze heimwee hebben of de intentie hebben in Europa schade aan te richten, of meer meiden te ronselen.
Er van uitgaan dat ze tot inkeer zijn gekomen omdat ze terug willen is iig heel naïef.
Ooit van peer pressure gehoord?quote:Op zondag 12 oktober 2014 10:19 schreef Ludd het volgende:
[..]
Er is een verschil tussen meelopen om erbij te horen, of stelselmatig geïndoctrineerd worden.
Die lijkt me minder sterk dan de indoctrinatie van "professionele" ronselaars.quote:Op zondag 12 oktober 2014 10:37 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Ooit van peer pressure gehoord?
en helemaal dat ze er zo over kunnen communiceren met de buitenwereld na al die verhalen over de horror die de seksslaven moeten meemaken.quote:Op zondag 12 oktober 2014 10:36 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Dit inderdaad.
Ze kunnen een hoop zeggen maar dat ze daar heen zijn gegaan, zich zwanger hebben laten neuken en dan weer met "hangende pootjes" terug willen keren vind ik iets te toevallig en gepland.
Gast, alles wat jij doet is juist niet vooruit denken. Jij denkt impulsief vanuit haatgevoelens. Als je niet met die meisjes in gesprek gaat, er niet achter komt hoe zij in godsnaam een radicale stap maken zoals zij deden zul je in de toekomst nog veel vaker soortgelijke situaties meemaken. Met alle gevolgen van dien.quote:Op zondag 12 oktober 2014 05:43 schreef Just_some_random_dude het volgende:
[..]
Oneliners? dat heet gewoon vooruit denken voor mogelijke gevolgen, dit soort dingen zijn geen grap.
maar okay het "ja ze zijn maar tieners die een domme fout maken dus geef ze nog een kans" is anders ook een zwakke oneliner..
De wereld is geen mooie plek waar je altijd zeker van dingen kan zijn, maar als jij liever de levens van onschuldige mensen riskeert omdat een paar domme trutjes besluiten om bij IS te gaan tjah...
Als ze waren ontvoerd en terug willen komen is het een heel ander verhaal, maar als je uit je zelf gaat en na 6 maanden (een periode waarin ze nog meer gehersenspoeld kunnen worden ) ineens terug willen komen is toch wel belangrijk om goed te kijken wat je gaat doen.
Maar ja blijf vooral denken dat iedereen lief en aardig is en er nooit erge dingen gebeuren.
Tevens hoeven ze van mij niet gebombardeerd te worden of zo maar lijkt het mij beter als ze daar hun levens opbouwen.
Verder kan ik ook zeggen dat jij blind bent en schijt hebt aan de levens van onschuldige burgers, alles maar om politiek correct te doen en zorgen dat jou idee van dat mooie wereldje waar jij graag in zou gaan leven realiteit word.. wat helaas nooit zo zal zijn.
Als op een of andere manier aangetoond kon worden dat ze echt niks zouden doen ben ik er helemaal voor, maar helaas kan dat niet..
Als een volwassene gehandeld als een volwassene de consequenties dragen.
Paar weken in isolatie voor de TV zetten.quote:Op zondag 12 oktober 2014 10:07 schreef Leandra het volgende:
Lastig, ik denk dat als je die meiden terug laat komen dat je ze dan eerst heel lang in afzondering moet houden en weer moet hersenspoelen.
Ik heb geen haatgevoelens jegens die meiden, ken ze niet dus kan ze niet haten.quote:Op zondag 12 oktober 2014 11:47 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Gast, alles wat jij doet is juist niet vooruit denken. Jij denkt impulsief vanuit haatgevoelens. Als je niet met die meisjes in gesprek gaat, er niet achter komt hoe zij in godsnaam een radicale stap maken zoals zij deden zul je in de toekomst nog veel vaker soortgelijke situaties meemaken. Met alle gevolgen van dien.
Waar slaat dit op? Hoe zie jij zo'n re-integratie project voor je? Dat ze gewoon ineens bij hun ouders terecht komen en zich 1 maal per maand bij de reclassering melden ofzo?quote:Op zondag 12 oktober 2014 11:57 schreef Just_some_random_dude het volgende:
[..]
Ik heb geen haatgevoelens jegens die meiden, ken ze niet dus kan ze niet haten.
Het enige waar ik aan denk is in hoe verre zijn ze gehersenspoeld en wat hun plan daadwerkelijk is.
Je zal nooit dit soort situaties kunnen vermijden, ongeacht of je met ze praat of niet.
Wat als ze ineens toch niet zo onschuldig blijken te zijn als jij denkt en er wel iets gebeurd, wat ga je dan zeggen?.
Ja, want nu hebben die foetussen ISIS-DNA.. Raar argument.quote:Op zondag 12 oktober 2014 12:11 schreef Pleun2011 het volgende:
Laat ze maar lekker daar.. als ze niet zwanger zouden zijn zou ik er anders over denken misschien, maar nu ze 2 van die baarmansgedrochten in zich hebben mogen ze lekker daar blijven
quote:Op zaterdag 11 oktober 2014 19:23 schreef Netsplitter het volgende:
"Als mensen eenmaal weg zijn, is terugkeer bijna onmogelijk".
Neh, dat is niet het verschil.quote:Op zondag 12 oktober 2014 10:01 schreef Ludd het volgende:
[..
Waarom al die moeite doen als je ze ook gewoon daar kunt laten?quote:Op zondag 12 oktober 2014 12:03 schreef Pizzakoppo het volgende:
Waar slaat dit op? Hoe zie jij zo'n re-integratie project voor je? Dat ze gewoon ineens bij hun ouders terecht komen en zich 1 maal per maand bij de reclassering melden ofzo?
Hier moet gewoon intensieve begeleiding op komen. Een aantal maanden in een gesloten inrichting waarin zij psychologisch kunnen worden geëvalueerd en de beweegredenen kunnen worden doorzien.
Net als in excessieve gevallen zoals Tristan van der Vlis, als hij het had overleeft zou er naar zijn motivaties moeten worden gekeken i.p.v. klakkeloos een kogel door zijn kop te rammen. Dat voelt misschien wel lekker rechtvaardig maar uiteindelijk schiet je er geen reet mee op.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |