Klein mini-verslagje van de eerst 5 km in tíjden. Ik zou mijn zus hazen - sinds de CPC dit jaar uit de running. Ze deed mee aan de bedrijvenloop. Eenmaal daar geintroduceerd mocht ik zelfs meelopen als collega. En zo was ik vanmorgen "Lenie" 

Doel: rond de 28 minuten eindigen. Ik stelde voor om op 5:50 min/km te starten en dan langzaam te versnellen. Warming-up met wat steigerruns - spannend vond ik het!
Eerste km was annoying. Wie haaste nu wie? Mijn zus ging in ieder geval slalommend om iedereen heen en liep veel sneller dan 5:50. Ik moest haar echt actief bijhouden. Ik waarschuwde haar, maar ze luisterde niet. Ach ja, dacht ik, misschien redden we het wel met dit tempo (5:20 min/km).
Maar (bijna gelukkig) kwam al voor de 2 km de inzinking bij haar ('zie je wel!'). Zware ademhaling. Ik ben toen standaard 2 meter voor haar gaan lopen en wat gaan babbelen met onze voorgangers. Te dicht op haar zitten werkt niet zo goed bij haar. Toen het gat te groot werd, ben ik teruggegaan en ben ik er een metertje voor gaan zitten. Dit heb ik gedaan tot de 4 km.
Nog 1 km te gaan en ik zei van alles ter oppep. 'Niet teveel praten' hoorde ik achter me zuchten. Ze zakte nog meer in. Toen er maar naast gaan lopen. Haar kennende wilde ze me dan wel voor blijven. 'Ga maar', zei ze. Heel even dacht ik er over, ik liep namelijk ZO lekker en kon nog flink wat sneller. Maar nee, in dienst van haar. Naast haar gaan lopen en stuk voor stuk voorgangers aangewezen die ze in moest halen. En hop - en hop. Duimpjes omhoog. En toen kwam de spirit weer en ging ze de laatste 200 m voor de versnelling. Eindtijd: 28:55. Trots op haar  
 Moeilijk hoor, hazen. Ze gaf achteraf aan dat ze had gedacht aan stoppen. Dan vind ik deze tijd een mooi compliment. Alleen volgende keer niet zo onrustig en snel starten, miepje 

Zelf zat er VEEL meer in. Ik had gewoon echt een PR kunnen redden 

En dat voelt zó enorm goed  
 Mmm... mini-verslagje