Onzinquote:Op zaterdag 11 oktober 2014 13:33 schreef theunderdog het volgende:
https://twitter.com/PKH__/status/520898100698050562
ATTENTION |
There is no any "civilian" in Ayn Al-Islam\#Kobane, but there are "ONLY" fighters from the #Kurdish militias
Seems legit.quote:Op zaterdag 11 oktober 2014 13:33 schreef theunderdog het volgende:
https://twitter.com/PKH__/status/520898100698050562
ATTENTION |
There is no any "civilian" in Ayn Al-Islam\#Kobane, but there are "ONLY" fighters from the #Kurdish militias
Ja natuurlijk is dat onzin, lijkt wel of ISIS zo alvast een excuus wil verzinnen voor een genocide.quote:
Erdogan heeft het schaakspelletje gewoon uitermate debiel gespeelt, hij is gewoon gaan onderhandelen met terroristen...quote:Op zaterdag 11 oktober 2014 14:06 schreef MouzurX het volgende:
Het domste wat Erdogan kan doen is Kobani laten vallen (alle koerden boos) en vervolgens met ISIS gaan vechten.
twitter:ArjDnn twitterde op zaterdag 11-10-2014 om 14:07:19“@iSMAiLESKiN_: YPG ambush ISIS vehicle in Menazê village, west of Kobane, killing 6 ISIS, 3 bodies in YPG possession.”#TwitterKurds #Syria reageer retweet
Propaganda.quote:Op zaterdag 11 oktober 2014 14:13 schreef .Exe het volgende:
twitter:ArjDnn twitterde op zaterdag 11-10-2014 om 14:07:19“@iSMAiLESKiN_: YPG ambush ISIS vehicle in Menazê village, west of Kobane, killing 6 ISIS, 3 bodies in YPG possession.”#TwitterKurds #Syria reageer retweet
twitter:jenanmoussa twitterde op zaterdag 11-10-2014 om 14:16:13Dignity of refugees: Mediya, Amina &Zaina tell me: pls come back 2mrw. We'll wear nicer clothes &brush our hair so we can look nice on pic. reageer retweet
twitter:guneyyildiz twitterde op zaterdag 11-10-2014 om 14:18:13Latest on Kobane from BBC + analysis of the situation: https://t.co/cFnViWRgc2 #Kobani #ISIS #YPG #Mursitpinar #IŞİD @sommervillebbc reageer retweet
twitter:CEMB_forum twitterde op zaterdag 11-10-2014 om 14:09:24Islamic extremism "has its roots in Salafism, an intellectual ebola spread from Saudi Arabia" (£) http://t.co/ZtQfR146j3 (@VictoriaPeckham) reageer retweet
twitter:
Libanon is zwaar fucked ...quote:
Die 100 tal Amerikaanse soldaten zijn dan vooral fucked.quote:Op zaterdag 11 oktober 2014 14:45 schreef MouzurX het volgende:
Ik vraag me af hoe enorm fucked IS in kobani zou zijn als er een.. zeg 100 tal amerikaanse soldaten daar gepositioneerd waren puur en alleen voor het spotten van targets.
Ja?quote:Op zaterdag 11 oktober 2014 14:46 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Die 100 tal Amerikaanse soldaten zijn dan vooral fucked.
Waarom?quote:Op zaterdag 11 oktober 2014 14:46 schreef IPA35 het volgende:
Helemaal niet. De Amerikanen zijn echt lachwekkend bezig.
Ja.quote:Op zaterdag 11 oktober 2014 14:47 schreef MouzurX het volgende:
[..]
Ja?
Zelfs als Amerika "broken arrow" style IS kapot bombardeert?
Minder dan Turkije. Het punt is dat we aan de ene kant blij kunnen zijn met Obama. Hadden we een Bush aan de macht gehad, was Assad nu allang omver geworpen en wie weet wat er dan was gebeurd de aankomende jarenquote:Op zaterdag 11 oktober 2014 14:46 schreef IPA35 het volgende:
Helemaal niet. De Amerikanen zijn echt lachwekkend bezig.
Het is allemaal eigenbelang. De VS vind om een of andere reden Kobani niet belangrijk genoeg om ISIS echt effectief te bestrijden.quote:Op zaterdag 11 oktober 2014 14:49 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Minder dan Turkije. Het punt is dat we aan de ene kant blij kunnen zijn met Obama. Hadden we een Bush aan de macht gehad, was Assad nu allang omver geworpen en wie weet wat er dan was gebeurd de aankomende jaren
De Amerikanen zijn vooral bezig wapens van een half miljoen in te zetten tegen roestende Toyota's terwijl ISIS grote steden als Kobanê, Ramadi en Haditha aan het innemen is.quote:Op zaterdag 11 oktober 2014 14:47 schreef MouzurX het volgende:
[..]
Ja?
Zelfs als Amerika "broken arrow" style IS kapot bombardeert?
Waarom doen ze dat denk jij? waarom vinden ze Kobani zo onbelangrijk?quote:Op zaterdag 11 oktober 2014 14:51 schreef IPA35 het volgende:
[..]
De Amerikanen zijn vooral bezig wapens van een half miljoen in te zetten tegen roestende Toyota's terwijl ISIS grote steden als Kobanê, Ramadi en Haditha aan het innemen.
Kobani valt -> Turkije meer onder druk -> Goed voor de VS.quote:Op zaterdag 11 oktober 2014 14:51 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Waarom doen ze dat denk jij? waarom vinden ze Kobani zo onbelangrijk?
Misschien is het "part of the plan".quote:Op zaterdag 11 oktober 2014 14:51 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Mwau, ik heb niet het idee dat de VS (Obama) überhaupt de intentie heeft gehad om ISIS echt effectief te bestrijden.quote:Op zaterdag 11 oktober 2014 14:52 schreef MouzurX het volgende:
[..]
Kobani valt -> Turkije meer onder druk -> Goed voor de VS.
Misschien willen ze idd Turkije onder druk zetten of meer goodwill onder de eigen bevolking kweken voor zwaarder ingrijpen. Ik vind het belachelijk. De wereld moet zich schamen voor Kobani, met Turkije voorop.quote:Op zaterdag 11 oktober 2014 14:51 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Denk het ook. Macht consolideren en richting Aleppo. Hoewel Deir Ezzour ook interessant is vanwege de olie.quote:Op zaterdag 11 oktober 2014 11:32 schreef Frikandelbroodje het volgende:
Voordat Daesh begon met haar offensief tegen Kobanê zag het ernaar uit dat ze Aleppo zouden aanvallen. Ze zijn tegelijkertijd bezig met een offensief richting Afrin nu, daarmee kunnen ze de aanvoerlijnen naar Aleppo afsnijden. Lijkt me vrij duidelijk dat Aleppo het volgende doel zal zijn.
Iran en Rusland hebben nog geen enkele reden Assad te laten vallen aangezien hij juist steeds minder geknield op zijn knieeen zit gezien de verbeterde positie van hem. Er zijn veel scenario's te bedenken. De moeilijkste beslissing is die de Republikeinen, Turkije en Golfstaten willen; Assad definitief verwijderen en tegelijkertijd ISIS crushen. Je hebt alleen wel een kans dat het dan een hele grote teringzooi gaat worden. En met buurlanden als Libanon en Irak die eenzelfde soort gemengde samenstelling hebben qua bevolking en direct de consequenties van Syrie ondervinden is dat een hele moeilijke beslissing om te nemen. Ik kan mij voorstellen dat Obama voor de minder moeilijke optie kiest; laat Assad zitten maar wel verzwakt en op ISIS richten nu. Alleen heeft ie onder zijn belangrijkste bondgenoten in de regio waaronder Turkije meningsverschillen die Obama's strategie nu helemaal teniet doen. Turkije sluit de deuren in Noord-Syrie voor Koerden en ziet liever ISIS dan de PKK. Obama kan platgooien wat ie wil maar deze keuze haalt zijn hele coalition of willing beleid in Syrie onderuit.quote:Als je Syrië enigszins wil stabiliseren kun je er niet omheen dat Assad exit moet. Met Assad op de pluche haal je de voedingsbodem niet weg waar Daesh van profiteert. En dus ook geen oplossing voor dit conflict. Ik denk dat zelfs Iran dit nu wel zal beseffen. Of Obama dat al doet is natuurlijk nog maar de vraag.
Verklaar je nader? dat as van het verzet gelul?quote:Op zaterdag 11 oktober 2014 14:54 schreef IPA35 het volgende:
Nee. Wat ISIS doet is in het voordeel van de Amerikanen in feite.
Wellicht. Onwelvallige regimes omver werpen. Wellicht hopen ze dat ISIS hen olie zal leveren en tof is met Israël. Verder hebben de Amerikanen een bepaald beeld bij moslims, die zullen wel denken dat ISIS is wat alle moslims willen.quote:Op zaterdag 11 oktober 2014 14:54 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Verklaar je nader? dat as van het verzet gelul?
Ik kan me niet voorstellen dat IS tof is met Israel. De enige reden dat IS nog niks met Israel gedaan heeft is dat ze weten dat ze de tering in geknald worden als ze dat gaan proberen.quote:Op zaterdag 11 oktober 2014 14:55 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Wellicht. Onwelvallige regimes omver werpen. Wellicht hopen ze dat ISIS hen olie zal leveren en tof is met Israël. Verder hebben de Amerikanen een bepaald beeld bij moslims, die zullen wel denken dat ISIS is wat alle moslims willen.
quote:Op zaterdag 11 oktober 2014 14:55 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Wellicht. Onwelvallige regimes omver werpen. Wellicht hopen ze dat ISIS hen olie zal leveren en tof is met Israël. Verder hebben de Amerikanen een bepaald beeld bij moslims, die zullen wel denken dat ISIS is wat alle moslims willen.
ISIS is net zo opportunistisch als ieder ander hoor.quote:Op zaterdag 11 oktober 2014 14:57 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Ik kan me niet voorstellen dat IS tof is met Israel. De enige reden dat IS nog niks met Israel gedaan heeft is dat ze weten dat ze de tering in geknald worden als ze dat gaan proberen.
Weet ik niet. Maar ze lijken niet serieus ISIS te willen verslaan. Waarschijnlijk willen ze Irak opdelen toch.quote:Op zaterdag 11 oktober 2014 14:58 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Allemaal nogal alu-hoedje vind je niet? en heel de NAVO zit dan in dat complot ofzo? Den Haag liegt ons keihard voor?
Wahhabieten zijn heel tof met Israël.quote:Op zaterdag 11 oktober 2014 14:57 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Ik kan me niet voorstellen dat IS tof is met Israel. De enige reden dat IS nog niks met Israel gedaan heeft is dat ze weten dat ze de tering in geknald worden als ze dat gaan proberen.
Ik denk dat Obama het gewoon over wil laten aan de volgende president.quote:Op zaterdag 11 oktober 2014 14:58 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Weet ik niet. Maar ze lijken niet serieus ISIS te willen verslaan. Waarschijnlijk willen ze Irak opdelen toch.
Zoals ik al zei, er moet een akkoord komen waar zoveel mogelijk partijen mee kunnen leven. Syrië is een conflict met veel buitenlandse/regionale bemoeienis. Juist daarom is een breed akkoord zo belangrijk. En je haalt daarmee ook grond onder de voeten van Deash weg. Daesh kan gewoon niet eenzijdig verslagen worden. Je hebt daar nou eenmaal de soennieten bij nodig, zowel in Irak of Syrië, of je nou wilt of niet. Je kunt Daesh niet tegengaan door sektarische, voornamelijk niet-soennitische troepen. Als je denkt niet dat extremistische milities in Irak of een Alawieten gedomineerd leger/milities in Syrië een oplossing zijn om Daesh tegen te gaan dan begrijp je al te weinig over hoe de groep zo heeft kunnen groeien. Ze voeden zich nou eenmaal met de onvrede en woede die soennieten hebben tegen de lokale regimes. Niet alleen lokaal, ook internationaal.quote:Op zaterdag 11 oktober 2014 12:54 schreef Halcon het volgende:
[..]
Wat voor consensus moet dat dan precies zijn, hoe zorg je dat iedereen dat naleeft en wie zou president moeten worden,
Hij heeft zeker niet de touwtjes in handen inderdaad.quote:Op zaterdag 11 oktober 2014 15:02 schreef De_Guidance het volgende:
Alsof Obama persoonlijk het buitenland beleid maakt.
Die man lacht gewoon naar camera's en kan heel goed voorlezen. That's it.
Tsja nu je het zegt, de Saudis zijn ook best dik met Israel toch? Waarom eigenlijk? Omdat ze weten dat ze het toch niet gaan winnen?quote:Op zaterdag 11 oktober 2014 14:59 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Wahhabieten zijn heel tof met Israël.
twitter:PaulaSlier_RT twitterde op zaterdag 11-10-2014 om 15:00:18#Reports say #ISIS now has at least seven #TV stations across #Iraq and #Syria, using them for #propaganda purposes. reageer retweet
Nee, gewoon uit handel-overwegingen, de VS is ook tof met Saoedi Arabië.quote:Op zaterdag 11 oktober 2014 15:03 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Tsja nu je het zegt, de Saudis zijn ook best dik met Israel toch? Waarom eigenlijk? Omdat ze weten dat ze het toch niet gaan winnen?
Hij is geen Wahhabiet en Arabieren-hater?quote:Op zaterdag 11 oktober 2014 15:05 schreef De_Guidance het volgende:
Waarom heeft Assad geen handeloverwegingen met Israël dan?
Wie? De US?quote:Op zaterdag 11 oktober 2014 14:58 schreef IPA35 het volgende:
Weet ik niet. Maar ze lijken niet serieus ISIS te willen verslaan. Waarschijnlijk willen ze Irak opdelen toch.
Hmm ja. Tegen Iran.quote:
Daarom laten ze ISIS relatief makkelijk Soennitische delen overnemen. Lijkt mij dat ze ISIS als basis willen gebruiken voor een Soennitische regering? Soennieten tegenwoordig zijn toch helemaal in de wolken met Abdul Wahhab en Ibn Taymiyyah. Of althans gelet op de prominentie van de Salafiyya denken de Amerikanen waarschijnlijk dat zij de gemiddelde Soenniet vertegenwoordigen.quote:Op zaterdag 11 oktober 2014 15:12 schreef De_Guidance het volgende:
Dat ze Irak willen opdelen lijkt mij evident.
Maar volgens mij was die samenwerking tussen Barzani en Turkije niet echt gepland.
#aluhoedje
Amerika wil Irak opdelen? Obama heeft alles uit de kast gehaald om juist niet Irak uit elkaar te laten vallen in de recente crisis rondom ISIS en Maliki als premier door druk op hem te voeren dat hij moet aftreden. Die Iraakse Koerden (of in ieder geval Barzani) weten ook dat ze wapens krijgen op de voorwaarde dat ze moeten dimmen met die onafhankelijkheidsgrootpraat. Irak wat uit elkaar valt in ISISstan, Sjiistan en Koerdistan is een ramp voor de hele regio en zeker Levant. Dat weet Obama wel.quote:
De laatste burgers worden geëvacueerd?twitter:jenanmoussa twitterde op zaterdag 11-10-2014 om 15:10:20I just saw a truck full with refugees getting out of #Kobane. I am not sure about the number but it seems there are still civilians inside. reageer retweet
twitter:jenanmoussa twitterde op zaterdag 11-10-2014 om 15:17:28I am here w\kurds on Turkish side border. They R paranoid about guys with beards. Guy asks a man why he has beard &if he's with ISIS. reageer retweet
quote:Austria teenage girl jihadis 'want to come home’ from Isil
Two Austrian teenagers who moved to Syria to form relationships with Islamic State jihadists are pregnant and have told their families they want to return home
Samra Kesinovic, 17, and Sabina Selimovic, 15, had been dubbed poster girls for the jihadist groups after fleeing to Raqqa in central Syria. They have since married foreign fighters in the city and become pregnant. But the city’s strict Islamic lifestyle has turned sour for the girls, who want to return to Europe. They have contacted their loved ones and told them they are sick of living with the Islamic State of Iraq and the Levant (Isil) jihadis. But they also said they don’t feel they can flee from their unwanted new life because too many people now associate them with Isil. Austrian officials have said the girls have discussed going back home but that the country’s current laws were blocking their return.
“The main problem is about people coming back to Austria,” said Karl-Heinz Grundboeck, the Austrian interior ministry spokesman said. “Once they leave, it is almost impossible.”
Kesinovic and Selimovic grew up in Vienna with western freedoms that are now restricted by Islamist rules. As women they cannot talk to who they like, freely give opinions or wearing revealing clothing.
Those arduous rules have begun to chafe, prompting a change of heart that contrasts with the defiant note they left behind for their parents when they fled back in April. It read: “Don’t look for us. We will serve Allah — and we will die for him.”
Social media accounts believed to belong to the girls initially portrayed great enthusiasm for the life in Syria, posting pictures and claiming they were enjoying an adventure. They posted on social media photographs of themselves handling assault weapons and wearing black, full-length burkas. They are thought to have travelled to Turkey and then to have crossed the border into Syria, having become radicalised after attending a local mosque in Vienna and reading about jihad on the internet.
the independent
ISIS als basis voor een soennitische regering?quote:Op zaterdag 11 oktober 2014 15:14 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Daarom laten ze ISIS relatief makkelijk Soennitische delen overnemen. Lijkt mij dat ze ISIS als basis willen gebruiken voor een Soennitische regering? Soennieten tegenwoordig zijn toch helemaal in de wolken met Abdul Wahhab en Ibn Taymiyyah. Of althans gelet op de prominentie van de Salafiyya denken de Amerikanen waarschijnlijk dat zij de gemiddelde Soenniet vertegenwoordigen.
Je bent je er bewust van dat er tegenwoordig ook wordt onderhandeld met de Taliban en ze als volwaardige partner worden beschouwd? In die zin lijkt het me niet eens onlogisch als ze in veel soennitische gebieden als vertegenwoordigers optreden, wat dat betreft zijn Amerikanen ook pragmatisch als het ze uitkomt.quote:Op zaterdag 11 oktober 2014 15:32 schreef theunderdog het volgende:
[..]
ISIS als basis voor een soennitische regering?
Ben je nu aan het trollen of?
Triest voor de ouders. Waarschijnlijk de Serven ontvlucht rond '92-95 om het gezin veilig te laten opgroeien en dan alsnog je dochters zo kwijtrakenquote:
Ik ben alles behalve een VS fanboy en zal dan ook zeker niet ontkennen dat de VS alles maar dan ook echt alles uit eigenbelang doet.quote:Op zaterdag 11 oktober 2014 15:34 schreef primakov het volgende:
[..]
Je bent je er bewust van dat er tegenwoordig ook wordt onderhandeld met de Taliban en ze als volwaardige partner worden beschouwd? In die zin lijkt het me niet eens onlogisch als ze in veel soennitische gebieden als vertegenwoordigers optreden, wat dat betreft zijn Amerikanen ook pragmatisch als het ze uitkomt.
Vooral dat je kleine schat geneukt is door zo,n barbaar.quote:Op zaterdag 11 oktober 2014 15:37 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Triest voor de ouders. Waarschijnlijk de Serven ontvlucht rond '92-95 om het gezin veilig te laten opgroeien en dan alsnog je dochters zo kwijtraken
Obama heeft al zo vaak gedraaid dat het me niet zou verbazen eerlijk gezegd.quote:Op zaterdag 11 oktober 2014 15:38 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ik ben alles behalve een VS fanboy en zal dan ook zeker niet ontkennen dat de VS alles maar dan ook echt alles uit eigenbelang doet.
Maar het lijkt mij uitermate onwaarschijnlijk dat ze ISIS als basis voor een soennitische regering zien. Als er iemand is die roept dat ISIS niets met de islam te maken heeft dan is het wel Obama.
Naja, als jij wil geloven in dat soort complottheorietjes moet je dat vooral doen.quote:Op zaterdag 11 oktober 2014 15:41 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Obama heeft al zo vaak gedraaid dat het me niet zou verbazen eerlijk gezegd.
Jep. En dat je er niks aan kan doen. Je kan die gast niet opzoeken, je dochter niet terughalen, niks.quote:Op zaterdag 11 oktober 2014 15:41 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Vooral dat je kleine schat geneukt is door zo,n barbaar.
Ik geloof niet in complotten, ik ben alleen van mening dat Obama zeer onduidelijke en dubbelzinnige standpunten inneemt. Het kan echt elke kant op met hem, behalve een keiharde cowboy aanpak dan.quote:Op zaterdag 11 oktober 2014 15:46 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Naja, als jij wil geloven in dat soort complottheorietjes moet je dat vooral doen.
Basis is misschien iets teveel van het goede, maar als te zijner tijd de ISIS hun invloed in de soennitische gebieden heeft geconsolideerd, lijkt het mij vanuit de VS hun visie zeker niet ondenkbaar dat ze akkoord gaan met ze als onderhandelingspartner.quote:Op zaterdag 11 oktober 2014 15:38 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ik ben alles behalve een VS fanboy en zal dan ook zeker niet ontkennen dat de VS alles maar dan ook echt alles uit eigenbelang doet.
Maar het lijkt mij uitermate onwaarschijnlijk dat ze ISIS als basis voor een soennitische regering zien. Als er iemand is die roept dat ISIS niets met de islam te maken heeft dan is het wel Obama.
Waar het omgaat is dat je met een beetje logisch nadenken zelf ook wel tot de conclusie komt dat de VS ISIS niet ziet als basis voor een soennitische regering.quote:Op zaterdag 11 oktober 2014 15:48 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Ik geloof niet in complotten, ik ben alleen van mening dat Obama zeer onduidelijke en dubbelzinnige standpunten inneemt. Het kan echt elke kant op met hem, behalve een keiharde cowboy aanpak dan.
Vrijwel alle olievelden rond Deir Ez-Zor hebben ze al. Dan zie ik ze eerder optrekken naar de olievelden rond Palmyra.quote:Op zaterdag 11 oktober 2014 14:54 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Denk het ook. Macht consolideren en richting Aleppo. Hoewel Deir Ezzour ook interessant is vanwege de olie.
Ze hebben niet primair een reden om Assad te laten vallen inderdaad. Toch denk ik dat zowel Iran als Rusland er wel belang bij hebben dat er eens een einde aan dit conflict komt. Ze realiseren zich ook wel dat ondanks dat Assad het afgelopen jaar iets sterker in het zadel zit is, is het conflict nu in een impasse gekomen. Weinig progressie terwijl het regime en zijn bondgenoten steeds meer uitgeput raken en het conflict toch steeds meer escaleert. En de opkomst van Daesh kunnen zij ook onmogelijk als iets positiefs zien. Vooral niet wanneer het westen zich weer steeds meer met de regio begint te bemoeien, wat uit kan vallen in hun nadeel.quote:Iran en Rusland hebben nog geen enkele reden Assad te laten vallen aangezien hij juist steeds minder geknield op zijn knieeen zit gezien de verbeterde positie van hem. Er zijn veel scenario's te bedenken.
Met Assad verwijderen bedoel je het regime verwijderen of niet? Dat vind ik zelf ook geen goede oplossing, omdat je inderdaad niet weet wat de uitkomst zal zijn. Wel juich ik de beslissingen toe die Assad verder onder druk te zetten om eens serieus aan de onderhandelingstafel te zitten.quote:De moeilijkste beslissing is die de Republikeinen, Turkije en Golfstaten willen; Assad definitief verwijderen en tegelijkertijd ISIS crushen. Je hebt alleen wel een kans dat het dan een hele grote teringzooi gaat worden. En met buurlanden als Libanon en Irak die eenzelfde soort gemengde samenstelling hebben qua bevolking en direct de consequenties van Syrie ondervinden is dat een hele moeilijke beslissing om te nemen. Ik kan mij voorstellen dat Obama voor de minder moeilijke optie kiest; laat Assad zitten maar wel verzwakt en op ISIS richten nu.
Turkije is echt een waardeloze bondgenoot gebleken. Hoewel ik de positie van Erdogan nog wel begrijp toen hij zei dat er 'geen oplossing is voor Daesh zolang Assad nog aan de macht zal zijn'. Ook uit zijn eigen belangen. Wat hij nu doet met Kobanê is echt walgelijk, ik acht hem verantwoordelijk als de Koerdische hoofden straks staan gespietst recht voor de neus van de Turkse grenswachtenquote:Alleen heeft ie onder zijn belangrijkste bondgenoten in de regio waaronder Turkije meningsverschillen die Obama's strategie nu helemaal teniet doen. Turkije sluit de deuren in Noord-Syrie voor Koerden en ziet liever ISIS dan de PKK. Obama kan platgooien wat ie wil maar deze keuze haalt zijn hele coalition of willing beleid in Syrie onderuit.
1: Handelen met zo,n terroristische organisatie?quote:Op zaterdag 11 oktober 2014 15:50 schreef primakov het volgende:
[..]
Basis is misschien iets teveel van het goede, maar als te zijner tijd de ISIS hun invloed in de soennitische gebieden heeft geconsolideerd, lijkt het mij vanuit de VS hun visie zeker niet ondenkbaar dat ze akkoord gaan met ze als onderhandelingspartner.
En die mooie woorden van Obama doen me weinig, dat is naar de buitenwereld toe iets wat ie geacht wordt te doen.
M.i wil de VS koste het wat kost voorkomen dat er een groot Islamitisch blok ontstaat (je zou het ook kunnen omschrijven als een Islamitisch klifaat), het boeit hen niet of ze winnen of niet; ze willen alleen niet dat er in de regio grootmachten ontstaan die een tegenwicht zouden kunnen bieden tegen de VS en invloed zouden kunnen uitoefenen op internationale economiestromen.
Het doorknippen van schakelingen die zouden kunnen leiden tot een machtig islamitisch blok lijkt het m.i hun doen te zijn ipv de hele ketting te ontmantelen. Just my 2 cents.
Ik ben dan wel benieuwd naar dat bewijs van Egypte.quote:Op zaterdag 11 oktober 2014 15:57 schreef SadPanda het volgende:
TURKEY 'PROVIDING DIRECT SUPPORT' TO ISIS
NATO member giving logistics, intelligence, satellite imagery to terror force
http://www.wnd.com/2014/1(...)#wKy6PrI0DSmt2jQg.99
Bewijs?quote:Op zaterdag 11 oktober 2014 15:57 schreef SadPanda het volgende:
quote:Op zaterdag 11 oktober 2014 16:01 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Heb ik niet, ik post alleen het artikel.
http://www.nationalreview(...)rrorists-joel-gehrkequote:Op zaterdag 11 oktober 2014 15:54 schreef theunderdog het volgende:
[..]
1: Handelen met zo,n terroristische organisatie?
Lijkt mij uiterst onwaarschijnlijk, dat kunnen ze internationaal nooit verkopen (moralistisch gezien). Tenzij je dan denkt dat de westerse media hierover hun bek houden, maar dan ga je toch wel richting de alu-hoedje.
2: Daar ben ik zeker mee akkoord, maar hoe ISIS hier voordelig in is begrijp ik niet helemaal.
3: Er is op dit moment maar een groepering die echt kan leiden tot een machtig islamitisch blok en dat is ISIS. En laat het nu net zo zijn dat ze daar bagger weinig tegen doen.
Ja, Turkije is zielig.quote:Op zaterdag 11 oktober 2014 16:01 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Hysterie om Turkije nog meer zwart te maken.
1: Dat soort berichten zeggen niet zoveel natuurlijk he.quote:Op zaterdag 11 oktober 2014 16:01 schreef primakov het volgende:
[..]
http://www.nationalreview(...)rrorists-joel-gehrke
https://www.google.nl/web(...)iate+with+terrorists
@3 nee, zo bedoel ik het niet, ik heb het over staten en bondgenootschappen en regionale islamitische machten, voorbeelden zijn bijvoorbeeld Iran, Irak toen het Kuweit aanviel, ISIS heeft dergelijke macht (nog) niet
quote:Op zaterdag 11 oktober 2014 15:57 schreef SadPanda het volgende:
Het haalt wel onderuit dat ze niet onderhandelen met terroristische organisaties.quote:Op zaterdag 11 oktober 2014 16:06 schreef theunderdog het volgende:
[..]
1: Dat soort berichten zeggen niet zoveel natuurlijk he.
2: Ah op die fiets, je denkt dat ze ISIS juist gebruiken als middel om chaos te creëren binnen Syrië/Irak?
1: Je hebt onderhandelen en onderhandelen. Kijk, in een conflict als dit kunnen je normaal gezien vijanden best wel eens je tactische bondgenoten worden. Maar dat de VS echt handel met ISIS gaat bedrijven als ISIS helemaal een eigen staat heeft lijkt mij echt onwaarschijnlijk.quote:Op zaterdag 11 oktober 2014 16:11 schreef primakov het volgende:
[..]
Het haalt wel onderuit dat ze niet onderhandelen met terroristische organisaties.
Niet echt, maar het ondermijnt wel sjiitisch blok wat leek te rijzen tussen Syrië, Irak en Iran. M.i is het doel van de VS niet altijd stabiliseren maar soms wel destabiliseren.
Onwaarschijnlijk, maar niet categorisch uit te sluiten, dergelijke onderhandelingen zullen zich dan natuurlijk achter de schermen afspelen, mede omdat de VS natuurlijk een 'moral highground' naar buiten dient te verkopen.quote:Op zaterdag 11 oktober 2014 16:15 schreef theunderdog het volgende:
[..]
1: Je hebt onderhandelen en onderhandelen. Kijk, in een conflict als dit kunnen je normaal gezien vijanden best wel eens je tactische bondgenoten worden. Maar dat de VS echt handel met ISIS gaat bedrijven als ISIS helemaal een eigen staat heeft lijkt mij echt onwaarschijnlijk.
Dat kunnen ze toch moreel gezien niet verkopen?? Het feit dat ze handel drijven met een land dat de basis vormt voor groeperingen als ISIS wordt al heel slim genegeerd in de media.
2: Misschien heb je gelijk, hard bewijs is hier alleen niet voor.
Bedankt voor de tip !quote:Op zaterdag 11 oktober 2014 16:24 schreef primakov het volgende:
[..]
Onwaarschijnlijk, maar niet categorisch uit te sluiten, dergelijke onderhandelingen zullen zich dan natuurlijk achter de schermen afspelen, mede omdat de VS natuurlijk een 'moral highground' naar buiten dient te verkopen.
2 Hard bewijs is er natuurlijk weinig voor dit soort geopolitieke strategieën, het is simpelweg een deductieve redenering. Als je geïnteresseerd bent in dergelijke paradigma's dan raad ik je boeken van George Friedman aan, schrijver van boeken als 'The Next 100 years' (een zeer verhelderend boek), en 'America's secret war'. Hij is tevens de oprichter van StratFor (privaat inlichtingenbedrijf dat klanten heeft over de hele wereld, van bedrijven tot overheden) en een adviseur in het militaire wezen in de VS.
Dat zijn aardig wat mensen.quote:Op zaterdag 11 oktober 2014 16:28 schreef UpsideDown het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Free Öcalan
Save Kobanê
Voor Rusland en Iran staat vooralsnog bovenaan dat Assad aanblijft. Daarin zijn ze geslaagd. Deze twee hebben zulke grote belangen bij het aanblijven van Assad's regime dat ze zeker niet in de situatie nu gaan overwegen hem in te ruilen "om wat ervoor terug te krijgen".quote:Op zaterdag 11 oktober 2014 15:54 schreef Frikandelbroodje het volgende:
Ze hebben niet primair een reden om Assad te laten vallen inderdaad. Toch denk ik dat zowel Iran als Rusland er wel belang bij hebben dat er eens een einde aan dit conflict komt. Ze realiseren zich ook wel dat ondanks dat Assad het afgelopen jaar iets sterker in het zadel zit is, is het conflict nu in een impasse gekomen. Weinig progressie terwijl het regime en zijn bondgenoten steeds meer uitgeput raken en het conflict toch steeds meer escaleert.
Als je denkt dat Rusland en Iran Assad gaan opgeven zit je er echt naast. Dat doen ze alleen in het geval zijn val zo nabij is dat ze ervoor kiezen Assad als persoon in te ruilen voor bijv het aanblijven van een deel van zijn regime. En dat doet men dan omdat het scenario dat men aan een vallende Assad volledige steun blijft geven nog slechter uitpakt voor de Rusische en Iraanse invloedsfeer in Syrie omdat ze inzien dat in zo'n fictieve situatie zijn nabije val ze dan alle macht over Syrie definitief doen verliezen. Maar dit scenario is zo verschrikkelijk ver weg dat dit onrealistisch is.quote:En de opkomst van Daesh kunnen zij ook onmogelijk als iets positiefs zien. Vooral niet wanneer het westen zich weer steeds meer met de regio begint te bemoeien, wat uit kan vallen in hun nadeel.
Uiteindelijk zullen zowel Iran als Rusland wel beseffen dat Syrië onmogelijk zal normaliseren met Assad op zijn pluche.
Goede vraag. In principe is er een verschil tussen Assad's aanblijven en dat van het regime. Je kan stellen dat men inzet op aftreden van Assad maar (deels) aanblijven van het regime. Daar zouden landen in de coalitie wel voor openstaan. Maar Assad en ook Iran en Rusland hebben vanaf het begin deze optie al herhaaldelijk verworpen. Er is voor hen geen enkele sprake ervan dat Assad als president op welke manier dan ook aftreedt. Toen dacht men "we krijgen hem wel op zijn knieeen en dan moeten ze wel concessies doen want anders valt zijn hele regime". Alleen zover is het nooit gekomen, Assad staat gewoon overeind met opgeheven hoofd. En dus is er geen enkele reden voor hem en zijn bondgenoten om concessies te doen op dit punt. Het beste moment om hem wel op de knieeen te krijgen was toen Amerika heeft overwogen over te gaan tot luchtaanvallen op hem. Maar ik vermoed dat de Russische adviseurs van Assad goed inschatte dat Amerika was om te kopen met een deal om chemische wapens weg te doen en Obama eigenlijk zelf deep down ook niet wilde aanvallen. Dat hebben ze toen heel slim gedaan. Overigens is er een aanzienlijke kans dat Assad niet al zijn chemische wapens definitief weg heeft gedaan maar ergens anders een paar verstopt.quote:Met Assad verwijderen bedoel je het regime verwijderen of niet? Dat vind ik zelf ook geen goede oplossing, omdat je inderdaad niet weet wat de uitkomst zal zijn. Wel juich ik de beslissingen toe die Assad verder onder druk te zetten om eens serieus aan de onderhandelingstafel te zitten.
Ik zal je eerlijk zeggen dat ik Turkije wel snap vanuit hun positie. Hun vijand is de PKK en niet perse ISIS. ISIS heeft zich al die tijd gewoon vrij netjes aan de spelregels met Turkije gehouden. Ze hebben al een jaar een paar grensposten. Dus ISIS "is het probleem van de wereld en het Westen, niet van ons Turken. Wij hebben een probleem met de PKK. En laat ISIS die nou net goed bestrijden". Daarnaast snap ik dat als men dan dus eist dat Turkije het "Westerse ISIS probleem" gaat oplossen in Noord-Syrie dmv grondtroepen (want anders dan dat helpt niet) Turkije ook voorwaarden heeft. Een van die voorwaarden is dat men Assad definitief en hardhandig gaat aanpakken. Turkije gaat zich er niet voor lenen ISIS op te ruimen en vervolgens Assad te laten zitten en militairen naar het explosieve Syrisch Koerdistan sturen. Explosief voor Turken ivm de historie met de PKK (en dus YPG). Turkije is geen armoedige FSA die wat kogelvrije vesten krijgen van een bondgenoot als Amerika om Assad zwak te houden maar geen wapens om de oorlog definitief te winnen en zich daarom (vies) laten lenen voor o.a. Amerikaanse belangen (oftewel Assad wel bezig blijven houden maar niet verslaan).quote:Wat hij nu doet met Kobanê is echt walgelijk, ik acht hem verantwoordelijk als de Koerdische hoofden straks staan gespietst recht voor de neus van de Turkse grenswachten![]()
Serefsizlerquote:Op zaterdag 11 oktober 2014 16:28 schreef UpsideDown het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Free Öcalan![]()
Save Kobanê
En nu in het Nederlands?quote:
Is heeft Ramadi al 100% in handen.quote:Op zaterdag 11 oktober 2014 14:51 schreef IPA35 het volgende:
[..]
De Amerikanen zijn vooral bezig wapens van een half miljoen in te zetten tegen roestende Toyota's terwijl ISIS grote steden als Kobanê, Ramadi en Haditha aan het innemen is.
Iets van eerlozen, verachtelijk. Zoiets.quote:
Dit.quote:Op zaterdag 11 oktober 2014 16:47 schreef marsan het volgende:
[..]
Blijf t overigens belachelijk vinden dat er in t turks gepost wordt zonder vertaling. Wat mij betreft mogen al die posts meteen gedelete.
Die tanks zouden toch redelijk snel kapot moeten zijn d.m.v. luchtaanvallen lijkt me.quote:
Je kan maar 1 of 2 per aanval pakken, en de tanks zijn niet het grootste probleem.quote:Op zaterdag 11 oktober 2014 16:49 schreef MouzurX het volgende:
[..]
Die tanks zouden toch redelijk snel kapot moeten zijn d.m.v. luchtaanvallen lijkt me.
Empathie is zulke figuren natuurlijk vreemd. Zelfde als Teenwolf die steevast blijft beweren dat er 'alleen maar terroristen nu in Kobani zitten!11!1'quote:Op zaterdag 11 oktober 2014 16:48 schreef De_Guidance het volgende:
Turken die koken van woede als een foto van Öcalan zien
Inderdaad, wat er ook voor terugkomt, het zal altijd iets Soennitisch of radicaler zijn wat op de hand van de Golfstaten en/of Turkije en niet Iran en Rusland zal zijn. Bovendien zit Assad stevig in het zadel en boekt hij successen. Het momentum kan ook voor hem werken. Als de opmars van IS gaat stagneren, en dat gaat het gegarandeerd doen in de toekomst want op een gegeven moment komen ze te dichtbij een bepaalde staat die het zat is, dan stopt ook de aanwas omdat het succes dalende is. Assad kan dan aanblijven met een deel van zijn territorium behouden.quote:Op zaterdag 11 oktober 2014 16:30 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Voor Rsland en Iran staat vooralsnog bovenaan dat Assad aanblijft. Daarin zijn ze geslaagd. Deze twee hebben zulke grote belangen bij het aanblijven van Assad's regime dat ze zeker niet in de situatie nu gaan overwegen hem in te ruilen "om wat ervoor erug te krijgen".
Iran gaat zeker een grote rol spelen, al is het maar omdat als IS blijft uitbreiden ze te dicht bij Iran komen en dan gaat Iran ze rechtstreeks aanpakken.quote:Wat dikgedrukte betreft ben ik benieuwd wat je bedoelt. Ik heb nog niets gelezen waaruit blijkt dat Iran of Rusland echt "uitgeput" raken in hun steun aan Assad. Ik vermoed dat Iran via de Iraaks-sjitische milities die het nu traint ook rekening ermee houdt dat als Irak beter onder controle is een aantal van hen (weer) richting Syrie gaan als het moet. Dat is als de Iraaks-sjitische milities (met steun van Iran) over een jaar alles goed getraind op orde hebben en in de Iraakse strijd tegen ISIS een langzaamaan een grotere rol gaan spelen.
Inderdaad. Daar waar Obama is bijgedraaid is Erdogan zijn schaakspel tot op heden volledig gefaald. Dat van Obama trouwens ook, want ondanks dat hij is bijgedraaid en niet meer hardcore anti-Assad is, is zijn Coalition of willing best gefaald.quote:Als je denkt dat Rusland en Iran Assad gaan opgeven zit je er echt naast. Dat doen ze alleen in het geval zijn val zo nabij is dat ze ervoor kiezen Assad als persoon in te ruilen voor bijv het aanblijven van een deel van zijn regime. En dat doet men dan omdat het scenario dat men aan een vallende Assad volledige steun blijft geven nog slechter uitpakt voor de Rusische en Iraanse invloedsfeer in Syrie omdat ze inzien dat in zo'n fictieve situatie zijn nabije val ze dan alle macht over Syrie definitief doen verliezen. Maar dit scenario is zo verschrikkelijk ver weg dat dit onrealistisch is.
De Westerse coalitie met Arabische bondgenoten + Turkije hebben geprobeerd Assad op zijn knie te krijgen. Dat heeft Rusland met Iran kunnen tegenhouden door onvoorwaardelijke steun aan Assad. Vervolgens probeerde men het dmv van een uitputtingsoorlog (fase 2 van het proxy-conflict). Maar ook dat heeft tot op heden en 3 jaar verder nog geen vruchten afgeworpen. Een deel van de coalitie met voornamelijk Obama is bijgedraaid; ISIS is de grote vijand en Obama wil best Assad behouden. Een ander deel van de coalitie gaat naast het verdrijven van ISIS nog steeds ervoor ook Assad af te zetten (Golfstaten en Turkije). Hier ligt dan ook de breuklijn van de coalitie wat hun strategie ineffectief maakt. Assad's coalitie en Russische en Iraanse bondgenoten kent geen breuklijn tot op heden.
Dan nog hadden ze de grenzen kunnen openzetten voor Koerden. Dat zou ze minder gezeik met IS opleveren want geen directe steun en het levert ze geen gezeik met de PKK op. De Koerden verwachten niet dat Turkije IS aanvalt, maar wel dat zij zelf hun volk mogen verdedigen. Nu is Turkije in chaos gestort dankzij dit debiele schaakspel van Erdogan en je zal zien dat het een kwestie van tijd is voordat IS zich alsnog tegen hen keert.quote:Ik zal je eerlijk zeggen dat ik Turkije wel snap vanuit hun positie. Hun vijand is de PKK en niet perse ISIS. ISIS heeft zich al die tijd gewoon vrij netjes aan de spelregels met Turkije gehouden. Ze hebben al een jaar een paar grensposten. Dus ISIS "is het probleem van de wereld en het Westen, niet van ons Turken. Wij hebben een probleem met de PKK. En laat ISIS die nou net goed bestrijden". Daarnaast snap ik dat als men dan dus eist dat Turkije het "Westerse ISIS probleem" gaat oplossen in Noord-Syrie dmv grondtroepen (want anders dan dat helpt niet) Turkije ook voorwaarden heeft. Een van die voorwaarden is dat men Assad definitief en hardhandig gaat aanpakken. Turkije gaat zich er niet voor lenen ISIS op te ruimen en vervolgens Assad te laten zitten en militairen naar het explosieve Syrisch Koerdistan sturen. Explosief voor Turken ivm de historie met de PKK (en dus YPG). Turkije is geen armoedige FSA die wat kogelvrije vesten krijgen van een bondgenoot als Amerika om Assad zwak te houden maar geen wapens om de oorlog definitief te winnen en zich daarom (vies) laten lenen voor o.a. Amerikaanse belangen (oftewel Assad wel bezig blijven houden maar niet verslaan).
Jep. Moet ook hard op gemod worden. We zijn een Nederlandstalig forum.quote:Op zaterdag 11 oktober 2014 16:50 schreef primakov het volgende:
[..]
Empathie is zulke figuren natuurlijk vreemd. Zelfde als Teenwolf die steevast blijft beweren dat er 'alleen maar terroristen nu in Kobani zitten!11!1'
Geeft aardig de situatie weer. Dit schaakspelletje van de Sultan gaat echter nadelig voor hem uitpakken.quote:
En dat verklaart waarom het er zo'n teringzooi is. Ik bedoel we kunnen wel met het zelfhatende vingertje naar Engeland en Frankrijk blijven wijzen maar zou het werkelijk een bakermat van intellectuele vrijheid, beschaving en stabilitieit zijn als bepaalde beslissingen anders waren genomen destijds?quote:Op zaterdag 11 oktober 2014 16:57 schreef IPA35 het volgende:
Öcalan is een beetje de held voor Koerden zoals Atatürk de held is voor Turken.
Verworden tot een symbool voor iedereen, maar je kunt je in beide gevallen afvragen of de mensen daadwerkelijk hun handelingen wel zo geweldig vinden.
Ach ja, in het Midden-Oosten is je status nu eenmaal afhankelijk van hoeveel mensen je doodmaakt.
Met Assad is dat niet anders natuurlijk, zijn foto zie je overal terug.quote:Op zaterdag 11 oktober 2014 16:57 schreef IPA35 het volgende:
Öcalan is een beetje de held voor Koerden zoals Atatürk de held is voor Turken.
Verworden tot een symbool voor iedereen, maar je kunt je in beide gevallen afvragen of de mensen daadwerkelijk hun handelingen wel zo geweldig vinden.
Ach ja, in het Midden-Oosten is je status nu eenmaal afhankelijk van hoeveel mensen je doodmaakt.
Persoonsverheerlijking komt voor in elke min of meer niet vrije en gewelddadige samenleving.quote:Op zaterdag 11 oktober 2014 17:02 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Met Assad is dat niet anders natuurlijk, zijn foto zie je overal terug.
Er is nog steeds YPG aanwezig, ISIS is nog niet klaar.quote:Op zaterdag 11 oktober 2014 17:06 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Kobani bestaat in principe al niet meer, het is veroverd door de ISIS barbaren.
Nou ja, de stad staat er nog en het is onder die naam bekend. Toen Nederland veroverd was door Duitsland hield Nederland toch ook niet op te bestaan? Het is wel min of meer een spookstad geworden ja.quote:Op zaterdag 11 oktober 2014 17:06 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Kobani bestaat in principe al niet meer, het is veroverd door de ISIS barbaren.
Treurig genoeg gaat het wel vallen tenzij er Koerden vanuit andere gebieden mogen komen of er zware wapens komen. Of als de luchtaanvallen echt intensief gaan worden, constant en inclusief Apaches en alles.quote:Op zaterdag 11 oktober 2014 17:08 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Er is nog steeds YPG aanwezig, ISIS is nog niet klaar.
Jij kan er gewoon nog niet mee dealen.quote:Op zaterdag 11 oktober 2014 17:08 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Er is nog steeds YPG aanwezig, ISIS is nog niet klaar.
Luchtaanvallen halen weinig uit, ISIS moet in de rug aangevallen worden. Helaas is dat een zeer lastige operatie.quote:Op zaterdag 11 oktober 2014 17:09 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Treurig genoeg gaat het wel vallen tenzij er Koerden vanuit andere gebieden mogen komen of er zware wapens komen. Of als de luchtaanvallen echt intensief gaan worden, constant en inclusief Apaches en alles.
Waarom heist ISIS niet hun zwarte vlag in het centrum van Kobane?quote:Op zaterdag 11 oktober 2014 17:13 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Jij kan er gewoon nog niet mee dealen.
Helder stukquote:Turkey torn between ISIL and the PKK
MUSTAFA AKYOL >
Turkey torn between ISIL and the PKK
This has been a terrible week for Turkey. Riots hit dozens of cities, mostly in the predominantly Kurdish southeast, leading to more than 30 deaths. Most protestors were Kurdish nationalists mobilized by the Peoples’ Democratic Party (HDP), a political party that acts as the unofficial arm of the Kurdistan Workers’ Party (PKK), which Turkey considers a terrorist group.
They were angry at the government for not helping their brethren in the northern Syrian city of Kobane, who have been hopelessly resisting the ongoing onslaught of the so-called “Islamic State” of Iraq and Syria (ISIL). But the protesters’ anger, and their wanton violence, didn’t help much in convincing the Turkish public that Kurdish fighters in Kobane must indeed be supported.
For most Western observers, the stance of the Turkish government in all this mess is incomprehensible. Why, they wonder, is Turkey doing nothing to help the heroic defenders of Kobane against the brutal jihadist hordes. The answer often comes by concluding that the Turkish government must have some sympathy for ISIL, due to its Islamist sentiments and anti-Kurdish biases.
The reality, however, is a bit more complicated. There is plenty of evidence to conclude that Ankara does see ISIL as a threat, and does not want to see its dominance extend beyond its southern borders. However, Ankara has two other preoccupations that are not shared by Western capitals: First, the armed Kurds in Syria, which are ultimately an extension of the PKK. Second, the Bashar al-Assad regime, which Ankara still sees as the mother of all evil in Syria.
But are these considerations right? Well, yes and no. As for the Kurds, Turkey’s decades-old concern with the PKK cannot be trashed out overnight, especially in the face of a public which still sees the group as Turkey’s main enemy. Yet still, this is the same PKK with which the Justice and Development Party (AKP) government has been carrying out a much-hailed “peace process.” So, for the sake of both the process and Turkey’s domestic peace and stability, Ankara must be more amenable to the pro-PKK faction in Syria, which is now fighting for its survival.
As for al-Assad, it is true that his regime is evil, and deserves all sorts of condemnation, but Ankara must realize that now ISIL is an independent threat, with its own mania and bloodlust. Therefore the we-will-not-fight-ISIL-unless-al-Assad-is-also-fought mantra should be left aside, and ISIL must be confronted as a threat of its own, not as a mere “symptom” of the al-Assad disease.
But what does this all practically mean? It doesn’t mean that Turkey has to send its tanks over the Syrian border to help defend Kobane, as some have been suggesting. Even the Kurds are not asking for that. What they ask is rather for a “corridor” inside Turkey to connect Iraqi Kurdistan and Kobane to carry fighters, arms, and supplies, and they should get that immediately. Ankara should stop interrogating them about how close they are to al-Assad and other trivia, at a time when they are facing ultimate destruction.
Meanwhile, the leaders of Turkey’s Kurdish movement must see that they cannot convince the Turks that they are not a “terrorist organization” by terrorizing streets, vandalizing property and lynching opponents. Had they been wiser, they could have organized non-violent demonstrations, which could have helped more people realize the tragedy in Kobane and Turkey’s moral responsibility to help more.
October/11/2014
Omdat ze nog niet helemaal klaar zijn, YPG zit er nog zoals je zelf zei.quote:Op zaterdag 11 oktober 2014 17:14 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Waarom heist ISIS niet hun zwarte vlag in het centrum van Kobane?
Een paar Apaches in de rug halen echt wel wat uit. Er vinden nu tien aanvallen per dag plaats. Als dat er 200 worden inclusief helicopters weten die lui echt niet meer waar ze het moeten zoeken.quote:Op zaterdag 11 oktober 2014 17:13 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Luchtaanvallen halen weinig uit, ISIS moet in de rug aangevallen worden. Helaas is dat een zeer lastige operatie.
John Kerry gaf al toe te accepteren dat Kobani valt.quote:Op zaterdag 11 oktober 2014 17:19 schreef Richestorags het volgende:
Punt is: dat gebeurt allemaal niet. Het meest waarschijnlijke scenario is dat Kobani valt, tenzij ze het zo lang uithouden dat Obama onder publieke opinie zwicht en wat gaat doen. Anders is het over en uit. Laten we hopen dat ze zoveel mogelijk IS tuig meenemen in hun val in ieder geval als dat het geval is. Of dat na de val de hele stad wordt geclusterbombed.
Gaat Turkije nooit doen vermoed ik, en daarbij is het al te laat om Kobane nog te gaan redden.quote:
Klopt. Daarom zei ik ook laten we hopen. Ik snap niet dat zo'n man nog kan slapen 's nachtsquote:Op zaterdag 11 oktober 2014 17:21 schreef mylamboisblack het volgende:
[..]
John Kerry gaf al toe te accepteren dat Kobani valt.
Apaches kunnen dat gebied bijna niet bereiken, dus die optie valt gelijk al weg. De YPG zal zelf wat moeten ondernemen om de schrijnende situatie tot een ommekeer te brengen.quote:Op zaterdag 11 oktober 2014 17:19 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Een paar Apaches in de rug halen echt wel wat uit. Er vinden nu tien aanvallen per dag plaats. Als dat er 200 worden inclusief helicopters weten die lui echt niet meer waar ze het moeten zoeken.
In de rug aangevallen worden is ideaal inderdaad, dan zitten ze in de tang. Maar als er een paar honderd extra Koerden uit Turkije plus wapens van de VS kunnen komen, zou dat ook al flink helpen.
Punt is: dat gebeurt allemaal niet. Het meest waarschijnlijke scenario is dat Kobani valt, tenzij ze het zo lang uithouden dat Obama onder publieke opinie zwicht en wat gaat doen. Anders is het over en uit. Laten we hopen dat ze zoveel mogelijk IS tuig meenemen in hun val in ieder geval als dat het geval is. Of dat na de val de hele stad wordt geclusterbombed.
Waarom snap jij dat niet? diplomatiek/geopolitiek is onmenselijk hard, je dacht toch zeker niet dat die mensen die daarin werken net zo zijn als jij en ik?quote:Op zaterdag 11 oktober 2014 17:25 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Klopt. Daarom zei ik ook laten we hopen. Ik snap niet dat zo'n man nog kan slapen 's nachts
Natuurlijk snap ik dat niet alles weer op het bordje van de US kan komen, met weer honderden dode Amerikaanse soldaten en alles. Maar ik zou in zijn positie Turkije meer onder druk zetten, dat land is een totaal onbetrouwbare bondgenoot gebleken.
http://nypost.com/2014/10(...)made-a-huge-mistake/quote:Pregnant Austrian teens in ISIS: We’ve made a huge mistake
The two teens are believed to be married, pregnant and living in the Islamic State-controlled city of Raqqa.
Wel als Turkije de NAVO basis opent. Maar dat gebeurt niet helaas.quote:Op zaterdag 11 oktober 2014 17:25 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Apaches kunnen dat gebied bijna niet bereiken, dus die optie valt gelijk al weg. De YPG zal zelf wat moeten ondernemen om de schrijnende situatie tot een ommekeer te brengen.
Pas de derde keer.quote:Op zaterdag 11 oktober 2014 17:28 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
http://nypost.com/2014/10(...)made-a-huge-mistake/
twitter:SlemaniTimes twitterde op vrijdag 10-10-2014 om 12:03:31#YPG: "We have only received weapons from the #PUK. Reports of weapons deliveries from #KDP are false." #ISIL #ISIS reageer retweet
twitter:SlemaniTimes twitterde op zaterdag 11-10-2014 om 11:16:49#KDP has a force ready close to #Kobani, which will enter the city with Turkish troops if Kobani falls to #ISIS. #ISIL reageer retweet
Bosnische chicks en Tsjetsjeense baardapen.quote:Op zaterdag 11 oktober 2014 17:28 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
http://nypost.com/2014/10(...)made-a-huge-mistake/
Nou ja, daar heb je gelijk in. Toch vind ik het zo dubbel dat zo'n iemand gewoon een verhaaltje voor zijn kinderen voorleest 's avondsquote:Op zaterdag 11 oktober 2014 17:26 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Waarom snap jij dat niet? diplomatiek/geopolitiek is onmenselijk hard, je dacht toch zeker niet dat die mensen die daarin werken net zo zijn als jij en ik?
Nu is Slemani Times redelijk pro PUK en anti KDP, maar er zit wel een kern van waarheid in. Die anti-tank wapens moeten ze van de PUK hebben gekregen, ik zou niet weten van wie anders.quote:Op zaterdag 11 oktober 2014 17:29 schreef IPA35 het volgende:
twitter:SlemaniTimes twitterde op vrijdag 10-10-2014 om 12:03:31#YPG: "We have only received weapons from the #PUK. Reports of weapons deliveries from #KDP are false." #ISIL #ISIS reageer retweet
twitter:SlemaniTimes twitterde op zaterdag 11-10-2014 om 11:16:49#KDP has a force ready close to #Kobani, which will enter the city with Turkish troops if Kobani falls to #ISIS. #ISIL reageer retweet
Maar... wel nazaten met een enorme hekel aan Slavische volkerenquote:Op zaterdag 11 oktober 2014 17:30 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Bosnische chicks en Tsjetsjeense baardapen.
Geen interracial...
Daaroooooommmm.Daarna gaan ze richting noord Irak.quote:Op zaterdag 11 oktober 2014 17:21 schreef mylamboisblack het volgende:
[..]
John Kerry gaf al toe te accepteren dat Kobani valt.
AT wapens? Bron?quote:Op zaterdag 11 oktober 2014 17:31 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Nu is Slemani Times redelijk pro PUK en anti KDP, maar er zit wel een kern van waarheid in. Die anti-tank wapens moeten ze van de PUK hebben gekregen, ik zou anders niet weten van wie.
Two girls ten Chechensquote:Op zaterdag 11 oktober 2014 17:30 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Bosnische chicks en Tsjetsjeense baardapen.
Geen interracial...
De YPG in Kobane had de beschikking over MILAN's, ik weet niet of ze die nog steeds hebben.quote:
Nogal.quote:Iemand anders ook last van dat te drukke server gezeik?
ISIS successen in Syrie stagneren alleen definitief door grondtroepen die hen bevechten. Dan ontkom je er niet aan of delen van de rebellen te bewapenen en ze ook nog eens zo ver te krijgen dat ze ISIS gaan bestrijden (doen ze niet geheel vrijblijvend aangezien hun vijand Bashar blijft), de Koerdische YPG gaat bewapenen maar dat lijkt onwaarschijnlijk, of Turkije gaat een zone uitstallen in Noord-Syrie.quote:Op zaterdag 11 oktober 2014 16:50 schreef Richestorags het volgende:
Inderdaad, wat er ook voor terugkomt, het zal altijd iets Soennitisch of radicaler zijn wat op de hand van de Golfstaten en/of Turkije en niet Iran en Rusland zal zijn. Bovendien zit Assad stevig in het zadel en boekt hij successen. Het momentum kan ook voor hem werken. Als de opmars van IS gaat stagneren, en dat gaat het gegarandeerd doen in de toekomst want op een gegeven moment komen ze te dichtbij een bepaalde staat die het zat is, dan stopt ook de aanwas omdat het succes dalende is. Assad kan dan aanblijven met een deel van zijn territorium behouden.
Zou Spanje de grens openzetten voor Franse Basken die zich aansluiten bij de ETA ok in Baskenlang een andere groep te bevechten? Nee. Nooit. Omdat de Turkse Koerden die zich bij de YPG (oftewel PKK) aansluiten ookal is het in Syrie in potentie een gevaar voor de Turkse staat vormen. Dat soort risico's neem je gewoon niet en dan houd je de grens gewoon dicht. Je onderschat denk ik dat de PKK en dus ook Syrische YPG gewoon de grootste vijand van de Turkse staat is al decennialang.quote:Inderdaad. Daar waar Obama is bijgedraaid is Erdogan zijn schaakspel tot op heden volledig gefaald. Dat van Obama trouwens ook, want ondanks dat hij is bijgedraaid en niet meer hardcore anti-Assad is, is zijn Coalition of willing best gefaald.[/qupte]
Obama is voorlopig bijgedraaid. Denk dat dat niet meer verandert tot ie af gaat treden. Hij gaat niet opeens toch er vol voor kiezen Assad te verdrijven. Belangrijker is wie na hem komt.
[quote]
Dan nog hadden ze de grenzen kunnen openzetten voor Koerden. Dat zou ze minder gezeik met IS opleveren want geen directe steun en het levert ze geen gezeik met de PKK op.
De Syrische Koerden mogen zichzelf ook verdedigen in Syrie. En de Turkse staatsburgers van Koerdische afkomst mogen dat niet, omdat het gevaar bestaat dat ze bij een anti-Turkse partij gaan meevechten, gevechtservaring opdoen en vervolgens ook een (direct of indirect) gevaar vormen voor de Turkse staat. Dat is helemaal niet zo'n vreemde gedachtengang vanuit Turks oogpunt gezien.quote:De Koerden verwachten niet dat Turkije IS aanvalt, maar wel dat zij zelf hun volk mogen verdedigen.
Turkije is nog niet in een chaos gestort. Dat is veel te sensationele taal om dat zo aan te geven. Erdogan neemt wel een risico met ISIS ja.quote:Nu is Turkije in chaos gestort dankzij dit debiele schaakspel van Erdogan en je zal zien dat het een kwestie van tijd is voordat IS zich alsnog tegen hen keert.
Idd. Zou best vet zijn als ze dat doen. Ik snap deels wel dat Turkije de YPG niet kan helpen, ik zie Erdogan niet echt als een slechte man, maar hij moet ook denken aan stemmen blijven winnen.quote:Op zaterdag 11 oktober 2014 17:31 schreef theunderdog het volgende:
Ik bedacht mij opeens, Turkije kan natuurlijk ook helemaal los gaan op ISIS als Kobani van hen is.
Nee hoor. ISIS kiest altijd de zwakste schakel. Vermoedelijk zullen ze daarna weer sji'ieten aanvallen. Trouwens, YPG heeft nog een groot stuk in controle buiten Kobane. Al-Hasakah is hun thuisbasis, kobane was een enclave.quote:Op zaterdag 11 oktober 2014 17:32 schreef TeenWolf het volgende:
[..]
Daaroooooommmm.Daarna gaan ze richting noord Irak.
twitter:SlemaniTimes twitterde op vrijdag 10-10-2014 om 16:16:08#Russia states that if a no fly zone is imposed over northern #Syria it will send Syria the latest air defense systems. #ISIL #YPG #ISIS reageer retweet
Ehm, Bosniers zijn Slaven...quote:Op zaterdag 11 oktober 2014 17:32 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Maar... wel nazaten met een enorme hekel aan Slavische volkeren
twitter:BenjaminHarvey twitterde op zaterdag 11-10-2014 om 17:34:43Erdogan: "The PKK and its puppet are treating those who leave beards, wear headscarves or pray like they're ISIL and lynching them." reageer retweet
Bosniërs, Tsjetsjenen, Circassiërs. Allemaal één pot nat: lustobjecten voor rijke Ottomanen.quote:Op zaterdag 11 oktober 2014 17:32 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Maar... wel nazaten met een enorme hekel aan Slavische volkeren
Bosniërs zien als een pot nat..quote:Op zaterdag 11 oktober 2014 17:59 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Bosniërs, Tsjetsjenen, Circassiërs. Allemaal één pot nat: lustobjecten voor rijke Ottomanen.
Ben je mal, zij hebben hun ziel verkocht aan hun Turkse overlordsquote:Op zaterdag 11 oktober 2014 17:43 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Ehm, Bosniers zijn Slaven...
De geschiedeniskennis van deze man is wel in orde zeg.quote:Op zaterdag 11 oktober 2014 18:15 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Ben je mal, zij hebben hun ziel verkocht aan hun Turkse overlords
Ben je mal, wat heb je nu aan kennis? iedereen weet toch dat Turkije het centrum van de wereld is?quote:Op zaterdag 11 oktober 2014 18:16 schreef IPA35 het volgende:
[..]
De geschiedeniskennis van deze man is wel in orde zeg.
Sowieso.quote:Op zaterdag 11 oktober 2014 18:17 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Ben je mal, wat heb je nu aan kennis? iedereen weet toch dat Turkije het centrum van de wereld is?
Die stad aan de Bosporus is inderdaad het centrum van de wereld.quote:Op zaterdag 11 oktober 2014 18:17 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Ben je mal, wat heb je nu aan kennis? iedereen weet toch dat Turkije het centrum van de wereld is?
Rusland..quote:Op zaterdag 11 oktober 2014 18:18 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Russia strong but Turkey always number one.
Erdogan is zo'n klapmongool in Nederland had hij hooguit een baantje als concierge kunnen krijgen, in Turkije is hij president.quote:Op zaterdag 11 oktober 2014 17:44 schreef SadPanda het volgende:
twitter:BenjaminHarvey twitterde op zaterdag 11-10-2014 om 17:34:43Erdogan: "The PKK and its puppet are treating those who leave beards, wear headscarves or pray like they're ISIL and lynching them." reageer retweet
Jij hebt gewoon irrationele haat naar Turkije.quote:Op zaterdag 11 oktober 2014 18:22 schreef Nintex het volgende:
[..]
Erdogan is zo'n klapmongool in Nederland had hij hooguit een baantje als concierge kunnen krijgen, in Turkije is hij president.
Jaman, Erdogan is gewoon de baas.quote:Op zaterdag 11 oktober 2014 18:24 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Jij hebt gewoon irrationele haat naar Turkije.
Er is maar een baas en dat ben ik.quote:
Dat Amerika ISIS heeft getraind, is een feit.quote:Op zaterdag 11 oktober 2014 18:17 schreef theunderdog het volgende:
https://twitter.com/Charles_Lister/status/520962575903645696
PT: Note that ISIS appears to be using US Army tenting in the training camp shown in new video
[ afbeelding ]
Oeps
Voor de mensen met een alu hoedje wel ja.quote:Op zaterdag 11 oktober 2014 18:32 schreef mylamboisblack het volgende:
[..]
Dat Amerika ISIS heeft getraind, is een feit.
Heb je hier ook bronnen voor of loop je maar wat te zwammen? Een deel van hun (Amerikaanse) uitrusting hebben ze van het Irakese leger gepakt.quote:Op zaterdag 11 oktober 2014 18:32 schreef mylamboisblack het volgende:
[..]
Dat Amerika ISIS heeft getraind, is een feit.
Nounounouquote:Op zaterdag 11 oktober 2014 18:35 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Zou mooi zijn als er een aanslag op hem gepleegd wordt.
quote:Op zaterdag 11 oktober 2014 18:38 schreef theunderdog het volgende:
Het zou pas echt prachtig zijn als de NAVO het Midden-Oosten gaat bezetten en ISIS laat zien wie er nu echt goed zijn in onthoofdingen.
Niet zo,n bezetting, ik doel op een echte bezetting.quote:Op zaterdag 11 oktober 2014 18:40 schreef SadPanda het volgende:
[..]
De bezetting van Irak was zo'n succes.
Want de Franse bezetting van Algerije was een succes.quote:Op zaterdag 11 oktober 2014 18:40 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Niet zo,n bezetting, ik doel op een echte bezetting.
Qua dood, verderf en verdriet?quote:Op zaterdag 11 oktober 2014 18:42 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Want de Franse bezetting van Algerije was een succes.
Bij de PvdA had hij ook wel ver kunnen komen met manipulatie en zijn afkomst.quote:Op zaterdag 11 oktober 2014 18:22 schreef Nintex het volgende:
[..]
Erdogan is zo'n klapmongool in Nederland had hij hooguit een baantje als concierge kunnen krijgen, in Turkije is hij president.
Lekker polariseren, komt wel goed met Turkije.quote:Op zaterdag 11 oktober 2014 18:42 schreef De_Guidance het volgende:
Samenvatting erdoğan
Iedereen heeft de handen ineen geslagen tegen het Turkse volk
Chp (zusterpartij van Assad zegt hij gewoon)
PKK en BDP zijn terroristen die iedereen met baarden en hoofddoeken aanvallen
Gülen virus is nog aanwezig in de staat
Verenigd in een evil complot.
Je zal maar hem als president hebben, beschamend
Amerika heeft in het begin van de burgeroorlog zomaar iedereen getraind, waar ISIS-terroristen ook bijzaten.quote:Op zaterdag 11 oktober 2014 18:33 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Heb je hier ook bronnen voor of loop je maar wat te zwammen? Een deel van hun (Amerikaanse) uitrusting hebben ze van het Irakese leger gepakt.
quote:Op zaterdag 11 oktober 2014 18:44 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Lekker polariseren, komt wel goed met Turkije.
quote:Op zaterdag 11 oktober 2014 18:45 schreef mylamboisblack het volgende:
[..]
Amerika heeft in het begin van de burgeroorlog zomaar iedereen getraind, waar ISIS-terroristen ook bijzaten.
De bekende jokerquote:Op zaterdag 11 oktober 2014 18:42 schreef De_Guidance het volgende:
Samenvatting erdoğan
Iedereen heeft de handen ineen geslagen tegen het Turkse volk..
Erdogan is altijd zo'n complotdekker, best wel grappig.quote:Op zaterdag 11 oktober 2014 18:42 schreef De_Guidance het volgende:
Samenvatting erdoğan
Hij is de Zionisten vergeten? Zou hij aan Alzheimer lijden?quote:Op zaterdag 11 oktober 2014 18:42 schreef De_Guidance het volgende:
Samenvatting erdoğan
Duh, ik had laatst een discussie met een Koerdische pro-Erdogan chick die zei dat Erdogan een te goed mens zou zijn en nooit ISIS zou hebben gesteund. Het zou nooit kunnen volgens haar, omdat Erdogan een ''islamitische leider'' is en rechten gaf aan de Koerden. Als pro-Erdogan fanaten zo een harde mening hebben, zullen ze alles geloven wat Erdogan zegt.quote:Op zaterdag 11 oktober 2014 18:46 schreef Aloulou het volgende:
[..]
De bekende joker
Zouden Turken het geloven?
Jij denkt serieus dat Erdogan achter zijn eigen woorden staat ja?quote:Op zaterdag 11 oktober 2014 18:47 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Hij is de Zionisten vergeten? Zou hij aan Alzheimer lijden?
Genoeg wel helaas.quote:Op zaterdag 11 oktober 2014 18:46 schreef Aloulou het volgende:
[..]
De bekende joker![]()
Zouden Turken het geloven?
Geen zionisten of USAquote:Op zaterdag 11 oktober 2014 18:47 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Hij is de Zionisten vergeten? Zou hij aan Alzheimer lijden?
Die moet hij wel te vriend houden, dat snapt hij dan nog wel tenminste.quote:
Ja je moet wel ver heen zijn om op de oppositie te stemmen.quote:Op zaterdag 11 oktober 2014 18:54 schreef primakov het volgende:
Dat wordt 70% van de parlementszetels volgende verkiezingen! Niets op aan te dingen![]()
Ik zei eerder klapmongool, correctie Erdogan is een rasmongool.quote:Op zaterdag 11 oktober 2014 18:42 schreef De_Guidance het volgende:
Samenvatting erdoğan
Maar maar maar de economische voorspoed, de Koerden die rechten hebben gekregen, zijn krachtig optreden op het wereldtoneel tegen Israël, zijn verruiming van de persvrijheid en vrijheid van expressiequote:Op zaterdag 11 oktober 2014 18:55 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Ja je moet wel ver heen zijn om op de oppositie te stemmen.
Gewoon de ouderwetse guillotine weer van stal halen, alleen is dat een wat te humane dood voor deze wezens.quote:Op zaterdag 11 oktober 2014 18:38 schreef theunderdog het volgende:
Het zou pas echt prachtig zijn als de NAVO het Midden-Oosten gaat bezetten en ISIS laat zien wie er nu echt goed zijn in onthoofdingen.
quote:Op zaterdag 11 oktober 2014 18:57 schreef primakov het volgende:
[..]
Maar maar maar de economische voorspoed, de Koerden die rechten hebben gekregen, zijn krachtig optreden op het wereldtoneel tegen Israël, zijn verruiming van de persvrijheid en vrijheid van expressie![]()
![]()
Zij die ons dergelijke voorspoed brengen, zullen ons allengs in geluk plengenquote:
Hij zegt als een buikspreekpop in ruil voor zachte leningen precies wat zijn Arabische broodheren in de Golf willen.quote:Op zaterdag 11 oktober 2014 18:49 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Jij denkt serieus dat Erdogan achter zijn eigen woorden staat ja?
?quote:Op zaterdag 11 oktober 2014 18:57 schreef b4kl4p het volgende:
[..]
Gewoon de ouderwetse guillotine weer van stal halen, alleen is dat een wat te humane dood voor deze wezens.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Die zijn al onthoofd.quote:Op zaterdag 11 oktober 2014 19:07 schreef Slayage het volgende:
Zijn de eerste vrouwelijke ypg 'ers al onthoofd in kobani of ziet isis dat als zijnde haram?
Zo goed als, alleen de ekte ekte Koerden-lovers ontkennen.quote:Op zaterdag 11 oktober 2014 19:21 schreef Triggershot het volgende:
nieuws niet echt kunnen volgen, maar is Kobani gevallen?
De VN die dus zo de vijanden van Israël steunt, had Israël dus zoals altijd gelijk.quote:
Ze zijn nog aan het strijden, maar binnen 2 weken zal Kobani volledig in handen van ISIS zijn, helaas.quote:Op zaterdag 11 oktober 2014 19:21 schreef Triggershot het volgende:
nieuws niet echt kunnen volgen, maar is Kobani gevallen?
En de vijanden van een groot deel van de rest van de wereld..quote:Op zaterdag 11 oktober 2014 19:30 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
De VN die dus zo de vijanden van Israël steunt, had Israël dus zoals altijd gelijk.
Bedankt voor je post!
Waarom word Israel hier in bescherming genomen?quote:Op zaterdag 11 oktober 2014 19:35 schreef SadPanda het volgende:
[..]
En de vijanden van een groot deel van de rest van de wereld..
Hoe bedoel je?quote:Op zaterdag 11 oktober 2014 19:36 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Waarom word Israel hier in bescherming genomen?
Met nikaab erop gezet is het wel halal in ISIS kringen. Zonder nikaab haram, grote zonde.quote:Op zaterdag 11 oktober 2014 19:07 schreef Slayage het volgende:
Zijn de eerste vrouwelijke ypg 'ers al onthoofd in kobani of ziet isis dat als zijnde haram?
Die media hebben gelijk.quote:Op zaterdag 11 oktober 2014 19:41 schreef UpsideDown het volgende:
Media die al dagen roepen dat Kobane gevallen is.
Wij noemen dat Baathisten.quote:Op zaterdag 11 oktober 2014 19:42 schreef theunderdog het volgende:
Wisten jullie trouwens dat ISIS ook special forces heeft?
Bron?quote:Op zaterdag 11 oktober 2014 19:42 schreef theunderdog het volgende:
Het zijn gewoon special forces van ISIS waar ik het over heb.quote:Op zaterdag 11 oktober 2014 19:44 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Ga maar eens in Tikrit chillen, dan snap je wat ik bedoel.
Dat heeft zelfs Suriname.quote:Op zaterdag 11 oktober 2014 19:42 schreef theunderdog het volgende:
Dat is geen ISIS, dat is het IF.quote:
ISIS heeft steeds meer progressie in militair opzicht, het duurt niet al te lang meer voordat de ISIS vlag boven het witte huis hangtquote:
Dat is hetzelfde.quote:Op zaterdag 11 oktober 2014 19:45 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Dat is geen ISIS, dat is het IF.
Met het hoofd van hun leider eraan gespietst ja.quote:Op zaterdag 11 oktober 2014 19:46 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
ISIS heeft steeds meer progressie in militair opzicht, het duurt niet al te lang meer voordat de ISIS vlag boven het witte huis hangt
Trol, toch?quote:Op zaterdag 11 oktober 2014 19:46 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
ISIS heeft steeds meer progressie in militair opzicht, het duurt niet al te lang meer voordat de ISIS vlag boven het witte huis hangt
Qua roepen zie ik hem meer als een Geert eigenlijk.quote:Op zaterdag 11 oktober 2014 18:22 schreef Nintex het volgende:
[..]
quote:Israeli Arab who 'joined Islamic State' killed in Iraq
Israeli Arab Ahmad Habashi, believed to have been fighting alongside Islamic State militants, was killed in a fire exchange in Iraq, his family was told on Saturday.
Ynetnews
Nee IS is een creatie van terreurstaat Israel, puur zodat zij op de achtergrond gerakenquote:Op zaterdag 11 oktober 2014 19:51 schreef hafez1234 het volgende:
IS is een creatie van Iran. Ik weet het 100% zeker. Alles wat IS aan het doen is, is in het voordeel van Iran.
quote:Op zaterdag 11 oktober 2014 19:51 schreef hafez1234 het volgende:
IS is een creatie van de VS en Israel. Ik weet het 100% zeker. Alles wat IS aan het doen is, is in het voordeel van de VS en Israel.
IF strijdt tegen ISIS, dan is het niet hetzelfde. Het IF is de FSA + splintergroepen in een nieuw jasje. Wellicht bedoel jij al-Nusra, dat is vrijwel gelijk aan ISIS.quote:Op zaterdag 11 oktober 2014 19:50 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Jawel, allebei salafisten met als doel het kalifaat.
Nusra vecht tegen ISIS hoor.quote:Op zaterdag 11 oktober 2014 19:52 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
IF strijdt tegen ISIS, dan is het niet hetzelfde. Het IF is de FSA + splintergroepen in een nieuw jasje. Wellicht bedoel jij al-Nusra, dat is vrijwel gelijk aan ISIS.
Nee, ik bedoel IF.quote:Op zaterdag 11 oktober 2014 19:52 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
IF strijdt tegen ISIS, dan is het niet hetzelfde. Het IF is de FSA + splintergroepen in een nieuw jasje. Wellicht bedoel jij al-Nusra, dat is vrijwel gelijk aan ISIS.
je bent gewoon uitgeluld man, hou eens op met je gelijk te proberen halenquote:Op zaterdag 11 oktober 2014 19:53 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Nee, ik bedoel IF.
Dat ze tegen ISIS vechten is behoorlijk irrelevant he. Ze zijn qua groepering en doelstelling vrijwel exact hetzelfde, de enige reden waarom IF niet zo gruwelijk te werk gaan is omdat ze niet sterk genoeg zijn.
Uitgeluld is geen woord.quote:Op zaterdag 11 oktober 2014 19:54 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
je bent gewoon uitgeluld man, hou eens op met je gelijk te proberen halen
+1quote:Op zaterdag 11 oktober 2014 19:54 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Daarom steunt Iran het Syrische, Libanese en Iraakse leger die tegen IS vechten.
Ook binnen een complottheorie kan je daar een reden voor bedenken, makkelijk.quote:Op zaterdag 11 oktober 2014 19:54 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Daarom steunt Iran het Syrische, Libanese en Iraakse leger die tegen IS vechten.
Groenland is een creatie van de Denen en zoals vele Amerikanen denken is Denemarken de hoofdstad van Amsterdam.quote:Op zaterdag 11 oktober 2014 19:54 schreef theunderdog het volgende:
De zionisten zijn een creatie van Groenland.
Amsterdam is dan weer de creatie van de Joden.quote:Op zaterdag 11 oktober 2014 19:57 schreef marsan het volgende:
[..]
Groenland is een creatie van de Denen en zoals vele Amerikanen denken is Denemarken de hoofdstad van Amsterdam.
Ofzo
Het gedachtengoed is vrijwel hetzelfde, alleen beperkt het IF zich tot het omverwerpen van Assad en het omvormen van Syrië naar een islamitische staat. ISIS is wat dat betreft veel ambitieuzer met hun grensoverschrijdende kalifaatidee.quote:Op zaterdag 11 oktober 2014 19:53 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Nee, ik bedoel IF.
Dat ze tegen ISIS vechten is behoorlijk irrelevant he. Ze zijn qua groepering en doelstelling vrijwel exact hetzelfde, de enige reden waarom IF niet zo gruwelijk te werk gaan is omdat ze niet sterk genoeg zijn.
Natuurlijk, net als je ook kan zeggen dat Obama een reptilian is, Erdogan eigenlijk een joodse zionist is en de holocaust verzonnen is.quote:Op zaterdag 11 oktober 2014 19:56 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ook binnen een complottheorie kan je daar een reden voor bedenken, makkelijk.
Dank u.quote:Op zaterdag 11 oktober 2014 19:58 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Het gedachtengoed is vrijwel hetzelfde, alleen beperkt het IF zich tot het omverwerpen van Assad en het omvormen van Syrië naar een islamitische staat. ISIS is wat dat betreft veel ambitieuzer met hun grensoverschrijdende kalifaatidee.
Ik zit persoonlijk ook liever voor een Godin op mijn knieën dan voor een God, maar goed dat de meeste voor een man kiezen is hun persoonlijke voorkeur (Niet te serieus nemen)quote:Op zaterdag 11 oktober 2014 19:53 schreef Triggershot het volgende:
Zou de Godin niet gewoon een comeback willen maken?
Obama is een chameleon, niet voor niets Hussein toch.quote:Op zaterdag 11 oktober 2014 19:58 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Natuurlijk, net als je ook kan zeggen dat Obama een reptilian is, Erdogan eigenlijk een joodse zionist is en de holocaust verzonnen is.
CIDI????quote:Op zaterdag 11 oktober 2014 19:58 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Natuurlijk, net als je ook kan zeggen dat Obama een reptilian is, Erdogan eigenlijk een joodse zionist is en de holocaust verzonnen is.
En Iran gaat als het goed is binnenkort Israel met kernwapens aanvallenquote:Op zaterdag 11 oktober 2014 20:01 schreef hafez1234 het volgende:
Wat Iran allemaal heeft bereikt: Ten eerste is het Zuiden van Irak nu zo goed als van Iran door de opsplitsing van Irak. Daarnaast zijn de Koerden geen vriendjes meer van Turkije en benaderen ze Iran nu. De hele wereld heeft het over IS en iedereen is het nucleaire programma van Iran vergeten.
Neequote:Op zaterdag 11 oktober 2014 20:01 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
En Iran gaat als het goed is binnenkort Israel met kernwapens aanvallen
Wat is er mis met het nucleaire programma van Iran?quote:Op zaterdag 11 oktober 2014 20:01 schreef hafez1234 het volgende:
Wat Iran allemaal heeft bereikt: Ten eerste is het zuiden van Irak nu zo goed als van Iran door de opsplitsing van Irak. Daarnaast zijn de Koerden geen vriendjes meer van Turkije en benaderen ze Iran nu. De hele wereld heeft het over IS en iedereen is het nucleaire programma van Iran vergeten.
quote:Op zaterdag 11 oktober 2014 20:01 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
En Iran gaat als het goed is binnenkort Israel met kernwapens aanvallen
Het blijven moslims he.quote:Op zaterdag 11 oktober 2014 20:02 schreef Konijntjuh het volgende:
[..]
Wat is er mis met het nucleaire programma van Iran?
Je bent in de war met het christendom, in de Islam is hij man noch vrouw.quote:Op zaterdag 11 oktober 2014 19:59 schreef Konijntjuh het volgende:
[..]
Ik zit persoonlijk ook liever voor een Godin op mijn knieën dan voor een God, maar goed dat de meeste voor een man kiezen is hun persoonlijke voorkeur (Niet te serieus nemen)
Het Westen is tegen hun nucleaire programma en willen dat Iran ermee stopt.quote:Op zaterdag 11 oktober 2014 20:02 schreef Konijntjuh het volgende:
[..]
Wat is er mis met het nucleaire programma van Iran?
http://www.syrianperspect(...)-and-propaganda.htmlquote:Op zaterdag 11 oktober 2014 19:58 schreef hafez1234 het volgende:
Daarnaast hebben IS en het Syrische leger elkaar altijd vermeden.
Dat zijn slecht gevolgen die goed uitpakken voor Iran ja, betekent niet dat ISIS ze steunt.quote:Op zaterdag 11 oktober 2014 20:01 schreef hafez1234 het volgende:
Wat Iran allemaal heeft bereikt: Ten eerste is het zuiden van Irak nu zo goed als van Iran door de opsplitsing van Irak. Daarnaast zijn de Koerden geen vriendjes meer van Turkije en benaderen ze Iran nu. De hele wereld heeft het over IS en iedereen is het nucleaire programma van Iran vergeten.
lol watquote:Op zaterdag 11 oktober 2014 20:03 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Je bent in de war met het christendom, in de Islam is hij man noch vrouw.
Hij?quote:Op zaterdag 11 oktober 2014 20:03 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Je bent in de war met het christendom, in de Islam is hij man noch vrouw.
En zijn Joden een creatie van Jawel.quote:Op zaterdag 11 oktober 2014 19:58 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Amsterdam is dan weer de creatie van de Joden.
Hitler?quote:Op zaterdag 11 oktober 2014 20:07 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
En zijn Joden een creatie van Jawel.
Jij bent een echte visionair man.quote:Op zaterdag 11 oktober 2014 20:08 schreef hafez1234 het volgende:
Jullie hebben geen idee hoe de Iraniërs werken. Zijn jullie vergeten hoe de VS Irak binnenviel en Saddam vernietigde en ook Afghanistan binnenviel en de Taliban zwaar pakte. Saddam en de Taliban waren de grootste vijanden van Iran.
Jaja, geen smoesjes verzinnen. Binnen paar jaar is israel weggevaagd, jammer voor je.quote:Op zaterdag 11 oktober 2014 20:08 schreef hafez1234 het volgende:
Jullie hebben geen idee hoe de Iraniërs werken. Zijn jullie vergeten hoe de VS Irak binnenviel en Saddam vernietigde en ook Afghanistan binnenviel en de Taliban zwaar pakte. Saddam en de Taliban waren de grootste vijanden van Iran.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |