Onzinquote:Op zaterdag 11 oktober 2014 13:33 schreef theunderdog het volgende:
https://twitter.com/PKH__/status/520898100698050562
ATTENTION |
There is no any "civilian" in Ayn Al-Islam\#Kobane, but there are "ONLY" fighters from the #Kurdish militias
Seems legit.quote:Op zaterdag 11 oktober 2014 13:33 schreef theunderdog het volgende:
https://twitter.com/PKH__/status/520898100698050562
ATTENTION |
There is no any "civilian" in Ayn Al-Islam\#Kobane, but there are "ONLY" fighters from the #Kurdish militias
Ja natuurlijk is dat onzin, lijkt wel of ISIS zo alvast een excuus wil verzinnen voor een genocide.quote:
Erdogan heeft het schaakspelletje gewoon uitermate debiel gespeelt, hij is gewoon gaan onderhandelen met terroristen...quote:Op zaterdag 11 oktober 2014 14:06 schreef MouzurX het volgende:
Het domste wat Erdogan kan doen is Kobani laten vallen (alle koerden boos) en vervolgens met ISIS gaan vechten.
twitter:ArjDnn twitterde op zaterdag 11-10-2014 om 14:07:19“@iSMAiLESKiN_: YPG ambush ISIS vehicle in Menazê village, west of Kobane, killing 6 ISIS, 3 bodies in YPG possession.”#TwitterKurds #Syria reageer retweet
Propaganda.quote:Op zaterdag 11 oktober 2014 14:13 schreef .Exe het volgende:
twitter:ArjDnn twitterde op zaterdag 11-10-2014 om 14:07:19“@iSMAiLESKiN_: YPG ambush ISIS vehicle in Menazê village, west of Kobane, killing 6 ISIS, 3 bodies in YPG possession.”#TwitterKurds #Syria reageer retweet
twitter:jenanmoussa twitterde op zaterdag 11-10-2014 om 14:16:13Dignity of refugees: Mediya, Amina &Zaina tell me: pls come back 2mrw. We'll wear nicer clothes &brush our hair so we can look nice on pic. reageer retweet
twitter:guneyyildiz twitterde op zaterdag 11-10-2014 om 14:18:13Latest on Kobane from BBC + analysis of the situation: https://t.co/cFnViWRgc2 #Kobani #ISIS #YPG #Mursitpinar #IŞİD @sommervillebbc reageer retweet
twitter:CEMB_forum twitterde op zaterdag 11-10-2014 om 14:09:24Islamic extremism "has its roots in Salafism, an intellectual ebola spread from Saudi Arabia" (£) http://t.co/ZtQfR146j3 (@VictoriaPeckham) reageer retweet
twitter:
Libanon is zwaar fucked ...quote:
Die 100 tal Amerikaanse soldaten zijn dan vooral fucked.quote:Op zaterdag 11 oktober 2014 14:45 schreef MouzurX het volgende:
Ik vraag me af hoe enorm fucked IS in kobani zou zijn als er een.. zeg 100 tal amerikaanse soldaten daar gepositioneerd waren puur en alleen voor het spotten van targets.
Ja?quote:Op zaterdag 11 oktober 2014 14:46 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Die 100 tal Amerikaanse soldaten zijn dan vooral fucked.
Waarom?quote:Op zaterdag 11 oktober 2014 14:46 schreef IPA35 het volgende:
Helemaal niet. De Amerikanen zijn echt lachwekkend bezig.
Ja.quote:Op zaterdag 11 oktober 2014 14:47 schreef MouzurX het volgende:
[..]
Ja?
Zelfs als Amerika "broken arrow" style IS kapot bombardeert?
Minder dan Turkije. Het punt is dat we aan de ene kant blij kunnen zijn met Obama. Hadden we een Bush aan de macht gehad, was Assad nu allang omver geworpen en wie weet wat er dan was gebeurd de aankomende jarenquote:Op zaterdag 11 oktober 2014 14:46 schreef IPA35 het volgende:
Helemaal niet. De Amerikanen zijn echt lachwekkend bezig.
Het is allemaal eigenbelang. De VS vind om een of andere reden Kobani niet belangrijk genoeg om ISIS echt effectief te bestrijden.quote:Op zaterdag 11 oktober 2014 14:49 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Minder dan Turkije. Het punt is dat we aan de ene kant blij kunnen zijn met Obama. Hadden we een Bush aan de macht gehad, was Assad nu allang omver geworpen en wie weet wat er dan was gebeurd de aankomende jaren
De Amerikanen zijn vooral bezig wapens van een half miljoen in te zetten tegen roestende Toyota's terwijl ISIS grote steden als Kobanê, Ramadi en Haditha aan het innemen is.quote:Op zaterdag 11 oktober 2014 14:47 schreef MouzurX het volgende:
[..]
Ja?
Zelfs als Amerika "broken arrow" style IS kapot bombardeert?
Waarom doen ze dat denk jij? waarom vinden ze Kobani zo onbelangrijk?quote:Op zaterdag 11 oktober 2014 14:51 schreef IPA35 het volgende:
[..]
De Amerikanen zijn vooral bezig wapens van een half miljoen in te zetten tegen roestende Toyota's terwijl ISIS grote steden als Kobanê, Ramadi en Haditha aan het innemen.
Kobani valt -> Turkije meer onder druk -> Goed voor de VS.quote:Op zaterdag 11 oktober 2014 14:51 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Waarom doen ze dat denk jij? waarom vinden ze Kobani zo onbelangrijk?
Misschien is het "part of the plan".quote:Op zaterdag 11 oktober 2014 14:51 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Mwau, ik heb niet het idee dat de VS (Obama) überhaupt de intentie heeft gehad om ISIS echt effectief te bestrijden.quote:Op zaterdag 11 oktober 2014 14:52 schreef MouzurX het volgende:
[..]
Kobani valt -> Turkije meer onder druk -> Goed voor de VS.
Misschien willen ze idd Turkije onder druk zetten of meer goodwill onder de eigen bevolking kweken voor zwaarder ingrijpen. Ik vind het belachelijk. De wereld moet zich schamen voor Kobani, met Turkije voorop.quote:Op zaterdag 11 oktober 2014 14:51 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Denk het ook. Macht consolideren en richting Aleppo. Hoewel Deir Ezzour ook interessant is vanwege de olie.quote:Op zaterdag 11 oktober 2014 11:32 schreef Frikandelbroodje het volgende:
Voordat Daesh begon met haar offensief tegen Kobanê zag het ernaar uit dat ze Aleppo zouden aanvallen. Ze zijn tegelijkertijd bezig met een offensief richting Afrin nu, daarmee kunnen ze de aanvoerlijnen naar Aleppo afsnijden. Lijkt me vrij duidelijk dat Aleppo het volgende doel zal zijn.
Iran en Rusland hebben nog geen enkele reden Assad te laten vallen aangezien hij juist steeds minder geknield op zijn knieeen zit gezien de verbeterde positie van hem. Er zijn veel scenario's te bedenken. De moeilijkste beslissing is die de Republikeinen, Turkije en Golfstaten willen; Assad definitief verwijderen en tegelijkertijd ISIS crushen. Je hebt alleen wel een kans dat het dan een hele grote teringzooi gaat worden. En met buurlanden als Libanon en Irak die eenzelfde soort gemengde samenstelling hebben qua bevolking en direct de consequenties van Syrie ondervinden is dat een hele moeilijke beslissing om te nemen. Ik kan mij voorstellen dat Obama voor de minder moeilijke optie kiest; laat Assad zitten maar wel verzwakt en op ISIS richten nu. Alleen heeft ie onder zijn belangrijkste bondgenoten in de regio waaronder Turkije meningsverschillen die Obama's strategie nu helemaal teniet doen. Turkije sluit de deuren in Noord-Syrie voor Koerden en ziet liever ISIS dan de PKK. Obama kan platgooien wat ie wil maar deze keuze haalt zijn hele coalition of willing beleid in Syrie onderuit.quote:Als je Syrië enigszins wil stabiliseren kun je er niet omheen dat Assad exit moet. Met Assad op de pluche haal je de voedingsbodem niet weg waar Daesh van profiteert. En dus ook geen oplossing voor dit conflict. Ik denk dat zelfs Iran dit nu wel zal beseffen. Of Obama dat al doet is natuurlijk nog maar de vraag.
Verklaar je nader? dat as van het verzet gelul?quote:Op zaterdag 11 oktober 2014 14:54 schreef IPA35 het volgende:
Nee. Wat ISIS doet is in het voordeel van de Amerikanen in feite.
Wellicht. Onwelvallige regimes omver werpen. Wellicht hopen ze dat ISIS hen olie zal leveren en tof is met Israël. Verder hebben de Amerikanen een bepaald beeld bij moslims, die zullen wel denken dat ISIS is wat alle moslims willen.quote:Op zaterdag 11 oktober 2014 14:54 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Verklaar je nader? dat as van het verzet gelul?
Ik kan me niet voorstellen dat IS tof is met Israel. De enige reden dat IS nog niks met Israel gedaan heeft is dat ze weten dat ze de tering in geknald worden als ze dat gaan proberen.quote:Op zaterdag 11 oktober 2014 14:55 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Wellicht. Onwelvallige regimes omver werpen. Wellicht hopen ze dat ISIS hen olie zal leveren en tof is met Israël. Verder hebben de Amerikanen een bepaald beeld bij moslims, die zullen wel denken dat ISIS is wat alle moslims willen.
quote:Op zaterdag 11 oktober 2014 14:55 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Wellicht. Onwelvallige regimes omver werpen. Wellicht hopen ze dat ISIS hen olie zal leveren en tof is met Israël. Verder hebben de Amerikanen een bepaald beeld bij moslims, die zullen wel denken dat ISIS is wat alle moslims willen.
ISIS is net zo opportunistisch als ieder ander hoor.quote:Op zaterdag 11 oktober 2014 14:57 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Ik kan me niet voorstellen dat IS tof is met Israel. De enige reden dat IS nog niks met Israel gedaan heeft is dat ze weten dat ze de tering in geknald worden als ze dat gaan proberen.
Weet ik niet. Maar ze lijken niet serieus ISIS te willen verslaan. Waarschijnlijk willen ze Irak opdelen toch.quote:Op zaterdag 11 oktober 2014 14:58 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Allemaal nogal alu-hoedje vind je niet? en heel de NAVO zit dan in dat complot ofzo? Den Haag liegt ons keihard voor?
Wahhabieten zijn heel tof met Israël.quote:Op zaterdag 11 oktober 2014 14:57 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Ik kan me niet voorstellen dat IS tof is met Israel. De enige reden dat IS nog niks met Israel gedaan heeft is dat ze weten dat ze de tering in geknald worden als ze dat gaan proberen.
Ik denk dat Obama het gewoon over wil laten aan de volgende president.quote:Op zaterdag 11 oktober 2014 14:58 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Weet ik niet. Maar ze lijken niet serieus ISIS te willen verslaan. Waarschijnlijk willen ze Irak opdelen toch.
Zoals ik al zei, er moet een akkoord komen waar zoveel mogelijk partijen mee kunnen leven. Syrië is een conflict met veel buitenlandse/regionale bemoeienis. Juist daarom is een breed akkoord zo belangrijk. En je haalt daarmee ook grond onder de voeten van Deash weg. Daesh kan gewoon niet eenzijdig verslagen worden. Je hebt daar nou eenmaal de soennieten bij nodig, zowel in Irak of Syrië, of je nou wilt of niet. Je kunt Daesh niet tegengaan door sektarische, voornamelijk niet-soennitische troepen. Als je denkt niet dat extremistische milities in Irak of een Alawieten gedomineerd leger/milities in Syrië een oplossing zijn om Daesh tegen te gaan dan begrijp je al te weinig over hoe de groep zo heeft kunnen groeien. Ze voeden zich nou eenmaal met de onvrede en woede die soennieten hebben tegen de lokale regimes. Niet alleen lokaal, ook internationaal.quote:Op zaterdag 11 oktober 2014 12:54 schreef Halcon het volgende:
[..]
Wat voor consensus moet dat dan precies zijn, hoe zorg je dat iedereen dat naleeft en wie zou president moeten worden,
Hij heeft zeker niet de touwtjes in handen inderdaad.quote:Op zaterdag 11 oktober 2014 15:02 schreef De_Guidance het volgende:
Alsof Obama persoonlijk het buitenland beleid maakt.
Die man lacht gewoon naar camera's en kan heel goed voorlezen. That's it.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |