abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_146970889
quote:
0s.gif Op maandag 24 november 2014 19:25 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Maar die gewone werkenden willen ook dat het sinterklaasfeest wordt behouden.

Algemene vorming heeft iedereen wat aan, ook de werkenden.
Met dat laatste ben ik het eens, maar de relevantie met het commerciële sinterklaasfeest mis ik even.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 24-11-2014 21:48:30 ]
  maandag 24 november 2014 @ 22:00:11 #252
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_146971473
quote:
11s.gif Op maandag 24 november 2014 21:48 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Met dat laatste ben ik het eens, maar de relevantie met het commerciële sinterklaasfeest mis ik even.
De PVV stemmers, waar hij naar refereert, staan ook pal voor cultuurbehoud. Zoals Churchill al zei toen de cultuur eraan ging voor een paar oorlogsschepen: "Then what are we fighting for?" (volgens de overlevering)
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_146974392
quote:
0s.gif Op maandag 24 november 2014 22:00 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

De PVV stemmers, waar hij naar refereert, staan ook pal voor cultuurbehoud. Zoals Churchill al zei toen de cultuur eraan ging voor een paar oorlogsschepen: "Then what are we fighting for?" (volgens de overlevering)
Dat is waar. :)

Vanwaar dan de aversie bij veel PVV-stemmers voor kunst- en cultuursubsidies dan? Eerlijk gezegd denk ik dat de gemiddelde PVV-stemmer gewoon niet echt cultureel begaan is.

Nu besef ik me dat dit een vooroordeel is, maar als dit zo blijkt dan valt het die mensen niet kwalijk te nemen. Wellicht is kunst toch nog niet toegankelijk genoeg voor "het volk".
  dinsdag 25 november 2014 @ 21:52:03 #254
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_147004845
quote:
0s.gif Op maandag 24 november 2014 19:21 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

De SP heeft in het partijprogramma staan dat er veel meer naar kunst en cultuur moet. Dat dragen de volksvertegenwoordigers ook uit. Maar gewone werkenden hebben daar niets aan.
Hier hebben de werkenden zeker wat aan:
http://www.volkskrant.nl/(...)nstructies~a3798246/

Ook al komt het van de PvdA vandaan, en is het slechts een compromis. Ben benieuwd of het wat uit haalt. Kan best dat de vuige VVD wat achterdeurtjes erin heeft gepropt. En parasitaire elite van D66 natuurlijk.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  dinsdag 25 november 2014 @ 21:54:14 #255
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_147004935
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_147005364
quote:
Wel jammer van die verzonnen lijst. ;(
pi_147019483
Debat Sharon Gesthuizen (SP) vs. Sietse Fritsma (PVV) over de stroom asielzoekers, vanaf 30:30.
http://www.npo.nl/pauw/25-11-2014/VARA_101369208

Dit laat haarfijn zien dat de SP er niet meer is voor de gewone arbeiders. De SP is er voor werkers in de zieligheidsindustrie maar niet voor de gewone arbeider, die alleen maar ellende heeft van "vluchtelingen". Opvangen in eigen risico. Kost de helft, je kunt meer mensen helpen en we hebben er hier geen last van. Sietse Fritsma slaat de spijker op zijn kop en daarmee is de PVV de arbeiderspartij geworden (afgezien van de imperfecties van deze club).
pi_147019655
Volledige opvang in de eigen regio is echter helaas niet altijd mogelijk. De buurlanden van bijvoorbeeld Syrië vangen al vele miljoenen vluchtelingen op...
pi_147019671
quote:
2s.gif Op woensdag 26 november 2014 13:23 schreef 99.999 het volgende:
Volledige opvang in de eigen regio is echter helaas niet altijd mogelijk. De buurlanden van bijvoorbeeld Syrië vangen al vele miljoenen vluchtelingen op...
Er is in die landen veel meer ruimte. Door deze landen financiële steun te geven kan er veel meer opgevangen worden. Ik vind dat die mensen wel geholpen moeten worden, maar niet hier. Wij hebben geen ruimte en het draagvlak voor nog meer multikul is er niet bij de gewone mensen. En de regio bestaat uit meer dan alleen de buurlanden. De regio staat qua cultuur en welvaart veel dichterbij het land van herkomst, waardooe asielzoekers ook weer terugkeren. Een asielzoeker in Nederland keert nooit meer terug naar huis.
pi_147028462
Voor de één is de SP juist niet internationaal genoeg, en riekt het teveel naar 'eigen volk eerst'. Zie de 'interventie tegen IS' discussie waar de criticasters snel zeiden "solidariteit houdt voor hen op bij de grens." Dat is het standaard verwijt en onelinertje dat je ook in de Elsevier en zulks leest. Ook het eurokritische element wordt vaak op deze manier uitgelegd. Dat hun idealen stoppen bij de grens.

Een ander vindt weer het tegenovergestelde, zoals men hierboven kan lezen.

Terzijde, er is nu weer gerommel met Turkije... Welke politieke partijen waren ook alweer vóór toetreding van Turkije tot de EU? Dat was niet de SP, en zij leefden ook niet in de sprookjeswereld dat de Turken zo goed zijn geïntegreerd in Nederland.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_147047380
Goed punt door Naom Chomsky gisteren bij de BBC: de onderste 70% in de inkomensverdeling heeft praktisch geen enkel invloed op politiek beleid. Dat is idd onderzocht.

Ook daarom zijn partijen als de SP nodig.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_147069866
quote:
0s.gif Op donderdag 27 november 2014 08:58 schreef Klopkoek het volgende:
Goed punt door Naom Chomsky gisteren bij de BBC: de onderste 70% in de inkomensverdeling heeft praktisch geen enkel invloed op politiek beleid. Dat is idd onderzocht.

Ook daarom zijn partijen als de SP nodig.
Zolang die groep massaal weg blijft bij verkiezingen, zal ook de SP niets kunnen betekenen.
  maandag 1 december 2014 @ 10:13:08 #263
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_147176498
Deuger, Woke & Gutmensch
  donderdag 4 december 2014 @ 11:44:18 #265
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_147274379
quote:
0s.gif Op donderdag 27 november 2014 21:40 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Zolang die groep massaal weg blijft bij verkiezingen, zal ook de SP niets kunnen betekenen.
Ook die groep is gevoelig voor de verkiezingsleugens van de PvdA. Zelfde geldt voor de mensen met een modaal inkomen op de VVD stemmen...... Hopend op meer geld in de maand 8)7
pi_147274902

Lang leve de SP
Deuger, Woke & Gutmensch
  dinsdag 16 december 2014 @ 19:24:37 #267
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_147646331

Prachtige documentaire die onlangs ook op de Nederlandse TV was, maar dan wel helaas om 12 uur s'avonds.

Dan is de vervolgvraag of er in Nederland uberhaupt een politieke partij is hier een beetje garant voor kan staan. Ik kom niet verder dan partij voor de dieren en de SP. Al die blinde eurofielen zijn dat zeker niet.

Newt Gingrich moeten ze echt met pek en veren het land uit jagen. Die man heeft in één ruk alle wetenschappelijke ondersteuning voor congresleden wegbezuinigd.
http://en.wikipedia.org/wiki/Office_of_Technology_Assessment
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_147646449
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2014 19:24 schreef Klopkoek het volgende:

Prachtige documentaire die onlangs ook op de Nederlandse TV was, maar dan wel helaas om 12 uur s'avonds.

Dan is de vervolgvraag of er in Nederland uberhaupt een politieke partij is hier een beetje garant voor kan staan. Ik kom niet verder dan partij voor de dieren en de SP. Al die blinde eurofielen zijn dat zeker niet.

Newt Gingrich moeten ze echt met pek en veren het land uit jagen. Die man heeft in één ruk alle wetenschappelijke ondersteuning voor congresleden wegbezuinigd.
http://en.wikipedia.org/wiki/Office_of_Technology_Assessment
Wat de EU er mee te maken heeft ontgaat me eerlijk gezegd. :@ Een partij als GroenLinks staat ook altijd wel voor open informatie en dergelijke.

Volgens mij D66 ook.

Maar een zeer goede documentaire inderdaad!

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 16-12-2014 19:29:30 ]
  dinsdag 16 december 2014 @ 19:37:54 #269
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_147646712
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2014 19:29 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Wat de EU er mee te maken heeft ontgaat me eerlijk gezegd. :@
Als je blindelings de EU steunt, dan steun je de gecentraliseerde machten die dit soort vieze spelletjes kunnen en mogen uithalen.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_147661715
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2014 19:29 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Wat de EU er mee te maken heeft ontgaat me eerlijk gezegd. :@ Een partij als GroenLinks staat ook altijd wel voor open informatie en dergelijke.

Volgens mij D66 ook.
Je moet het denk ik zo zien; Obama en zijn kornuiten zijn het establishment en zijn één van de vijanden in die docu. Establishment = D66 + Groenlinks.

Een partij als PvdD is meer het counter-establishment.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_147663887
Wat is dat dan precies, het establishment waar D66 en GL toe behoren?
  woensdag 17 december 2014 @ 10:47:54 #272
379943 Paper_Tiger
Neem verantwoordelijkheid
pi_147663996
quote:
0s.gif Op woensdag 17 december 2014 10:43 schreef Kaas- het volgende:
Wat is dat dan precies, het establishment waar D66 en GL toe behoren?
De partijen die blindelings de EU steunen.
a man convinced against his will is of the same opinion still
pi_147664069
quote:
0s.gif Op woensdag 17 december 2014 10:47 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

De partijen die blindelings de EU steunen.
Dergelijke partijen bestaan niet eens in Nederland.
  woensdag 17 december 2014 @ 10:53:15 #274
379943 Paper_Tiger
Neem verantwoordelijkheid
pi_147664124
quote:
1s.gif Op woensdag 17 december 2014 10:51 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Dergelijke partijen bestaan niet eens in Nederland.
Kom, kom. Je bent lid van zo'n club.
a man convinced against his will is of the same opinion still
pi_147664451
quote:
10s.gif Op woensdag 17 december 2014 10:53 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Kom, kom. Je bent lid van zo'n club.
Nope.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: