De partijen die blindelings de EU steunen.quote:Op woensdag 17 december 2014 10:43 schreef Kaas- het volgende:
Wat is dat dan precies, het establishment waar D66 en GL toe behoren?
Dergelijke partijen bestaan niet eens in Nederland.quote:Op woensdag 17 december 2014 10:47 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
De partijen die blindelings de EU steunen.
Kom, kom. Je bent lid van zo'n club.quote:Op woensdag 17 december 2014 10:51 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Dergelijke partijen bestaan niet eens in Nederland.
Nope.quote:Op woensdag 17 december 2014 10:53 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Kom, kom. Je bent lid van zo'n club.
Dit keer ben ik het met je eens; dat staat haaks op de hele open access benadering.quote:Op woensdag 17 december 2014 10:47 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
De partijen die blindelings de EU steunen.
`quote:Op donderdag 18 december 2014 11:05 schreef Klopkoek het volgende:
http://nos.nl/artikel/2009554-meer-arme-mensen-in-nederland.html
SP: helden
Komt dit onzinargument weer...quote:Op donderdag 18 december 2014 11:07 schreef GSbrder het volgende:
[..]
`
Toch behoren zij, naar inkomen, alsnog tot de 13% rijkste mensen ter wereld.
Ook een beetje merkwaardig om bij een bericht over een toename van arme mensen de SP tot helden te betitelen.quote:Op donderdag 18 december 2014 11:09 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Komt dit onzinargument weer...
Laat dit eens zien trouwens?quote:Op donderdag 18 december 2014 11:07 schreef GSbrder het volgende:
[..]
`
Toch behoren zij, naar inkomen, alsnog tot de 13% rijkste mensen ter wereld.
http://www.universiteitva(...)man-meer-geld-heeft/quote:Op donderdag 18 december 2014 11:12 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Laat dit eens zien trouwens?
Komt ook naar voren in die Robert Reich documentaire: hoe de kosten van levensonderhoud veel meer zijn gestegen dan het inkomen.
De SP betekent niets voor deze mensen. Tenzij je iemand afhankelijk maken en onder de duim houden helpen vindt.quote:Op donderdag 18 december 2014 11:05 schreef Klopkoek het volgende:
http://nos.nl/artikel/2009554-meer-arme-mensen-in-nederland.html
SP: helden
Ga eens kijken in de gemeenten waar ze een flinke vinger in de pap hebben...quote:Op donderdag 18 december 2014 11:29 schreef waht het volgende:
[..]
De SP betekent niets voor deze mensen. Tenzij je iemand afhankelijk maken en onder de duim houden helpen vindt.
quote:Op donderdag 18 december 2014 11:29 schreef waht het volgende:
[..]
De SP betekent niets voor deze mensen. Tenzij je iemand afhankelijk maken en onder de duim houden helpen vindt.
VVD lidquote:Op donderdag 18 december 2014 21:47 schreef VVDer het volgende:
Verschrikkelijk en kansloze partij, maar mag van mij uiteraard blijven.
Wat precies is hier kwalijk aan? Het is nu niet dat de rijken armer worden omdat de rijken rijker worden. Iedereen even arm en hongerig zou jouw oplossing zijn? -Vrij naar Marget Thatcherquote:Op zaterdag 20 december 2014 16:29 schreef LinkseHollander66 het volgende:
Ik schrik toch wel van deze vraag. Waarom bestaat de SP nog? Er zijn in Nederland nog nooit zulke grote verschillen tussen arm en rijk geweest als nu, en die kloof groeit nog steeds.
Het kabinet bezuinigd niet er wordt veel veel meer geld uitgegeven dan 10 jaar geleden en dan ook gewoon extreem veel meer. Strenge wetgeving betreft ontslag zorgt vooral voor minder kansen op werk. Wat wel onder het motto van de SP past, minder werk, meer staat, allemaal even arm.quote:De rechten van werknemers worden er door de versoepeling van het ontslagrecht niet beter op. Gouden handdrukken bestaan nog steeds, ondanks jaren van crisis en ellende. Het kabinet Rutte II bezuinigd fors op zaken als onderwijs, zorg en armoedebestrijding. Juist om die reden vind ik dat het goed is dat er een partij als de SP is, die dit aan de kaak stelt.
Ja, alleen in tegenstelling tot de SGP krijgen ze het niet 25 zetels nog niet voor elkaar.quote:Qua regeringsverantwoordelijkheid, dat vind ik een non-argument. De SGP heeft ook nog nooit in een kabinet gezeten, maar Kees van de Staaij en zijn vriendjes zijn toch regelmatige gasten op het Torentje bij Mark Rutte. Ook zonder in een coalitie te zitten kun je veel invloed uitoefenen op het beleid.
De SGP stelt zich op veel onderwerpen redelijk constructief zodat ze wel serieus genomen worden. De SP weigert dat.quote:Op zaterdag 20 december 2014 16:29 schreef LinkseHollander66 het volgende:
Ik schrik toch wel van deze vraag. Waarom bestaat de SP nog? Er zijn in Nederland nog nooit zulke grote verschillen tussen arm en rijk geweest als nu, en die kloof groeit nog steeds. De rechten van werknemers worden er door de versoepeling van het ontslagrecht niet beter op. Gouden handdrukken bestaan nog steeds, ondanks jaren van crisis en ellende. Het kabinet Rutte II bezuinigd fors op zaken als onderwijs, zorg en armoedebestrijding. Juist om die reden vind ik dat het goed is dat er een partij als de SP is, die dit aan de kaak stelt.
Qua regeringsverantwoordelijkheid, dat vind ik een non-argument. De SGP heeft ook nog nooit in een kabinet gezeten, maar Kees van de Staaij en zijn vriendjes zijn toch regelmatige gasten op het Torentje bij Mark Rutte. Ook zonder in een coalitie te zitten kun je veel invloed uitoefenen op het beleid.
Landelijk gezien wel.quote:Op zaterdag 20 december 2014 17:13 schreef 99.999 het volgende:
[..]
De SGP stelt zich op veel onderwerpen redelijk constructief zodat ze wel serieus genomen worden. De SP weigert dat.
Ach, onlangs stapte de SP nog uit het college van Kampen omdat ze van het politbureau opdracht kregen toch niet mee te werken aan de nodige en afgesproken bezuinigingen.quote:
Op provinciaal niveau kunnen ze zelfs met de VVD overweg. Maar nu gemeenten meer bevoegdheden krijgen zal de SP wellicht meer centraal, strakker, worden aangestuurd. Rest wel de vraag wat nou belangrijker is: ideologische puurheid of dingen bereiken.quote:Op zaterdag 20 december 2014 17:22 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Ach, onlangs stapte de SP nog uit het college van Kampen omdat ze van het politbureau opdracht kregen toch niet mee te werken aan de nodige en afgesproken bezuinigingen.
Dan maak je jezelf wel onmogelijk.
NVU zou je exact hetzelfde over kunnen zeggen, maar sorry vond hun standpunten toch te verwerpelijkquote:Op zaterdag 20 december 2014 17:34 schreef DemonRage het volgende:
Ik snap trouwens niet dat er nog stemvee is dat op CDA, PvdA of VVD stemt na alle naaierij en draaikonterij van die partijen.
Dan ben je net als een wanhopig wijf dat er heilig in blijft geloven dat haar vriendje nog gevoelens voor haar heeft nadat ze door hem misbruikt is.
Dus ja, ik ben er wel voor om andere partijen, waaronder de SP, ook een kans te geven en als die zich niet aan hun beloften houden dan is het na 4 jaar![]()
![]()
(als ze dat halen)
De provincie voert niets spannends uit en heeft over het algemeen geld zat. Dan is er wel samen te werkenquote:Op zaterdag 20 december 2014 17:25 schreef Morendo het volgende:
[..]
Op provinciaal niveau kunnen ze zelfs met de VVD overweg. Maar nu gemeenten meer bevoegdheden krijgen zal de SP wellicht meer centraal, strakker, worden aangestuurd. Rest wel de vraag wat nou belangrijker is: ideologische puurheid of dingen bereiken.
Probleem is dat Roemer gewoon de teloorgang van de PvdA niet om kan zetten in zetelwinst. Alles lijkt regelrecht door te schuiven naar de PVV. Jammer genoeg.quote:Op zondag 21 december 2014 19:00 schreef Draaimolen5 het volgende:
Ooit komt een dag waarop veel Nederlanders echt gaan realiseren dat er maar een partij is die op durft te komen voor mensen met een laag inkomen en mensen uit de middenklasse. De SP gaat dan ook nog weleens de grootste partij worden denk ik en bij regeringsdeelname zal dan duidelijk worden dat het echt een verschil maakt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |