Ah kijk, dat is analytisch bekeken. Mja, tel je zegeningen inderdaad dat ze gezond eten wel lekker vindt! Je zou dr best frikandellen geven waarschijnlijk als dat t enige was dat ze lustte, maar toch liever niet he... Ze zal heus ooit wel gaan eten ja. Maar hopelijk zonder al teveel af te vallen voor die tijd.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 23:05 schreef .Sparkling. het volgende:
Spirit, we dachten inderdaad aan kiezen toen het net begon. Maar de kiezen zijn door en eigenlijk heeft ze natuurlijk altijd al slecht gegeten. Ondertussen denk ik niet zo meer aan iets lichamelijks maar wat het wel is..
LB, lief dat je meedenktwe proberen inderdaad van alles, hebben toen ze kleiner was zelfs van die mierzoete papjes gekocht omdat iedereen zei dat ze dat echt wel eten ging
Ze vindt standaard dingen nog het lekkerste, bruin brood en fruit. Wel gezond he
Krentenbollen lust ze niet, die krenten hebben een structuur die ze niet verwacht en dan is het drama. Ze wil ook het liefste eten waarvan de structuur duidelijk is zeg maar. Yoghurt met stukjes fruit? Direct reden tot uitspugen
In principe hebben we wel geaccepteerd dat ze gewoon moeilijk eet maar als we dan zien dat ze afvalt is het wel moeilijk..
Reflex wel ja, daar heeft ze Nexium en ranitidine voor gehad.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 23:09 schreef Cwen het volgende:
Heeft ze ooit een sonde of iets gehad, Spark? Of reflux?
Tja, ik zat te denken, mss heeft ze een heel nare keelassociatie. Je kan natuurlijk niet in de koppies kijken... Maar vervelend hoor!quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 23:28 schreef .Sparkling. het volgende:
[..]
Reflex wel ja, daar heeft ze Nexium en ranitidine voor gehad.
Sonde niet, gelukkig. Wel op het randje toen ze opgenomen was wegens afvallen maar het hoefde toen gelukkig niet.
Waarom zou je naar een diëtiste moeten? Als hij actief is en zich goed ontwikkelt is het toch goed?quote:Op zaterdag 11 oktober 2014 10:43 schreef Fieder het volgende:
Hier gaat het eten heel erg op en af. Heb keihard gelachen om Gulara's 'as van het kwaad', zo herkenbaar.Dingen die hij vorige week verslond zijn nu VIES!! en dan net een voorraad aangelegd hebben
![]()
De laatste tijd gaat het avondeten weer goed maar er zijn weken dat hij met moeite 2 hapjes eet. Nu het avondeten goed gaat merk ik dat hij minder brood eet. Fruit krijg ik er tussendoor altijd wel in.
Volgende week weer meten en wegen, ben benieuwd. Geen zin in doorverwijzing naar een dietiste![]()
LE fijne vakantie, hoop dat je je goed voelt
Met geld? Lekker dan...quote:Op zaterdag 11 oktober 2014 14:11 schreef Fieder het volgende:
Mmmm Gulara homemade appelmoes![]()
Vorige keer was het lijntje van L afgebogen en moesten we tussendoor een keer extra komen. Als het dan niet bijgetrokken was moesten we naar de dietiste. Was toen niet nodig maar ze zijn er hier kennelijk nogal snel mee? Zal wel met geld te maken hebben denk ik?
quote:Op zaterdag 11 oktober 2014 13:05 schreef Gulara het volgende:
Komt ie ineens naar me toe gelopen, pakt m'n hand en stopt er een warm nat prutje in.
Draai het om! Geef haar spruitjes!quote:Op zaterdag 11 oktober 2014 15:36 schreef XcUZ_Me het volgende:
Wat een stel Kyara. Die boots van M
Noor geniet niet echt van eten. Ik heb nog niks kunnen ontdekken waar ze echt van smulde. Het is allemaal omdat het nou eenmaal moet. Pannenkoeken, patat en croissants zijn ook vies. Eigenlijk alles waarvan je denkt, nou dát vindt een dreumes vast heerlijk.
Nee, alles wat groen is is zeer verdacht en dient uit het eten verwijderd te worden. Of uit de mond als het daar toch op een miraculeuze wijze is belandquote:Op zaterdag 11 oktober 2014 15:52 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
Draai het om! Geef haar spruitjes!
quote:Op zaterdag 11 oktober 2014 15:58 schreef mousemicky het volgende:
Al het andere is afhankelijk van J's humeur, de maanstand, het weer en het feit of de kat in de kamer is of niet in andere woorden, totally random
+1, hier was het vandaag ook heel erg. En baldadig.... pffffquote:Op zaterdag 11 oktober 2014 20:45 schreef Omentielvo het volgende:
Ik heb wel wat tips nodig om om te gaan met die buien. Ik vond het vanmorgen best wel moeilijk hoor. Niks was goed. En ik wil dan zo graag weten, waarom ze die buien heeft. Zodat ik daarop kan reageren. Maar ik zie het dan niet
Waarom mag ze er niet op slaan? Gaat hij dan open staan (bij zo'n drukklep) of vind je het vies? Of iets anders?quote:Op zaterdag 11 oktober 2014 21:51 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ik begin er niet eens aan. Heb Noor 1x los laten lopen in de supermarkt, dat duurde 2 minuten en toen liep ze overal al in de weg en heb ik haar snel teruggezet in de kar. Ik laat haar nog nergens loslopen eigenlijk.. Ja, thuis.
Cwen, leuke foto! Noor lust ook geen kaas trouwens
Hier strijd om haar te leren van de vuilnisbak af te blijven. Elke keer gaat ze er weer heen en dan erop slaan en mij uitdagend aankijken terwijl ik negeer/boos word/waarschuw/whatever. Het maakt niks uit. We hebben m nu maar omgedraaid, zodat de opening naar de muur staat. Dat werkt vooralsnog.
Toch die schapendoes?quote:Op zaterdag 11 oktober 2014 22:17 schreef Kyara het volgende:
In de supermarkt kan ik ook niet meer dan 1 kind los handelen. En dan ook alleen als ik weinig nodig heb. Ik heb ze vorige week een keer samen los laten lopen in de supermarkt. Was NIET voor herhaling vatbaar
En ja, hoe je ze mee krijgt. Ik loop meestal een beetje overenthousiast te doen om ze mee te krijgen (ik ken geen schaamte meer vrees ik). En als ze met z'n tweetjes zijn dan loop ik achter ze om ze een beetje op te drijven.
quote:Op zaterdag 11 oktober 2014 22:03 schreef Omentielvo het volgende:
Daarom houd ik ook van dit forum LB.
Het is zo'n drukklep idd. Dus dat én ik vind het vies. Ik maak m nu wel meer schoon, maar toch...quote:Op zaterdag 11 oktober 2014 22:16 schreef [url=http:/forum.fok.nl/user/profile/282655]danic[/url] het volgende:
[..]
Waarom mag ze er niet op slaan? Gaat hij dan open staan (bij zo'n drukklep) of vind je het vies? Of iets anders?
Rosalie mag er prima bij komen, ze mag em alleen niet leeghalen. Maar dat lijkt me logisch. En sinds ze ons begrijpt vindt ze het ook leuk als ze mag helpen met dingetjes weggooien.
Ze weet heel goed wat erin hoort. Ze loopt dus wel eens met een dwarrelende pluk haar van poes en die gaat dan onder luid geroep van 'pluis! Pluis!' In de prullenbak.
Dit vind ik echt een fijne en constructieve tip!! Thanks!quote:Op zaterdag 11 oktober 2014 22:59 schreef Gulara het volgende:
Qua loslopen, probeer eens een vast stukje en kijk wat er de mogelijkheden zijn:
-Kleine randjes om aan het handje op te lopen.
-Roostertjes om over te lopen.
-Putten om op te springen.
-Een stukje gras met klavertjes om te plukken.
-Iets waar je kiekeboe kan doen.
-Iets leuks om aan te wijzen (tuinkabouter, weet ik het).
En dat doe je dan gewoon elke keer als je er langsloopt.Dreumesen doen graag 6miljoenmiljard keer hetzelfde. Dus wij lopen volledige voorspelbaar een paar keer per week 650m heen en terug naar de winkel.
En passant leer je ook nog wat (verkeers)regels aan: waar mag je wel en niet lopen, handje vasthouden bij het oversteken. Die van mij zwaait zelfs naar automobilisten die voor hem stoppen.
Ach die schaamte, ik liep vandaag langs een man en zijn zoontje bij de supermarkt en de man had een plastic emmertje op zijn hoofd. Je bent duidelijk niet de enige die zich er geen moer meer van aantrektquote:Op zaterdag 11 oktober 2014 22:17 schreef Kyara het volgende:
In de supermarkt kan ik ook niet meer dan 1 kind los handelen. En dan ook alleen als ik weinig nodig heb. Ik heb ze vorige week een keer samen los laten lopen in de supermarkt. Was NIET voor herhaling vatbaar
En ja, hoe je ze mee krijgt. Ik loop meestal een beetje overenthousiast te doen om ze mee te krijgen (ik ken geen schaamte meer vrees ik). En als ze met z'n tweetjes zijn dan loop ik achter ze om ze een beetje op te drijven.
quote:Op zaterdag 11 oktober 2014 23:23 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
Ach die schaamte, ik liep vandaag langs een man en zijn zoontje bij de supermarkt en de man had een plastic emmertje op zijn hoofd. Je bent duidelijk niet de enige die zich er geen moer meer van aantrekt![]()
En terecht overigens!
Ohhhhquote:Op zaterdag 11 oktober 2014 23:24 schreef danic het volgende:
Als ik Rosalie kwijt ben in de supermarkt komt dat 9 van de 10 keer omdat ze een stuk eerder ineens is gestopt met lopen omdat ze de (achtergrond) muziek hoort en midden in het gangpad staat te dansen
En dan kan ik aanmoedigen wat ik wil, maar ik zal moeten wachten tot het liedje klaar is of zij klaar is met dansen
Dat is hier ook het geval en toch laten we haar vaak wel los lopen. Ze moet het toch leren en het valt eerlijk gezegd best mee. In de supermarkt bijvoorbeeld gaat de een met Isa mee terwijl de ander boodschappen doet en dat is eigenlijk supergezelligquote:Op zaterdag 11 oktober 2014 23:00 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Het is zo'n drukklep idd. Dus dat én ik vind het vies. Ik maak m nu wel meer schoon, maar toch...
Ik geloof dat Noor ons niet zou volgen. Het is zo'n allemansvriend. Ze zwaait naar iedereen, lacht naar iedereen. sterker nog, als we zowaar eens een kusje krijgen, krijgt iedereen in de kamer een kusje. Dus als iemand haar aandacht zou trekken, zou ze daar gerust achteraan gaan of meegaan. Niet zo'n relaxed idee. Dus het los laten lopen waar drukte is, laten we nog maar even zitten.
Graag gedaan.quote:Op zaterdag 11 oktober 2014 23:07 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Dit vind ik echt een fijne en constructieve tip!! Thanks!
We zitten hier natuurlijk in het fietsland, dus ik doe bijna alles op de fiets met E. Maar niets weerhoudt mij (ik werk natuurlijk niet nu, dus dat is wel een luxepositie) om gewoon mañana mañana te gaan lopen naar de supermarkt of het kinderdagverblijf. Slaan we de hele strijd om het fietszitje over, en tegen de tijd dat we bij de supermarkt zijn wil ze dan misschien wel in het karretje.
De meeste niet.quote:Op zondag 12 oktober 2014 08:46 schreef Gulara het volgende:
Inca, klinkt heerlijk dat boodschappen doen.![]()
Wat ik me trouwens afvroeg, hebben Nederlandse winkelwagentjes ook een riempje (voor over de buik) in het kinderzitje?
Hier bij AH en Lidl niet in elk geval. Is wel handig denk ik ja!quote:Op zondag 12 oktober 2014 08:46 schreef Gulara het volgende:
Inca, klinkt heerlijk dat boodschappen doen.![]()
Wat ik me trouwens afvroeg, hebben Nederlandse winkelwagentjes ook een riempje (voor over de buik) in het kinderzitje?
quote:Op zondag 12 oktober 2014 09:33 schreef Spirit82 het volgende:
Ooohhh mijn dochter gaf net haar pop de fles, haar speen, een knuffel en ging toen slaap kindje slaap zingen![]()
Ik zit ernaast te janken op de bank
Ooohquote:Op zondag 12 oktober 2014 09:33 schreef Spirit82 het volgende:
Ooohhh mijn dochter gaf net haar pop de fles, haar speen, een knuffel en ging toen slaap kindje slaap zingen![]()
+1quote:
Een hele rijsttafel achter de hand houden vind ik toch echt wel wat ver gaan hoor...quote:Op zondag 12 oktober 2014 12:40 schreef Animalmix het volgende:
[..]
Boodschappen doen met twee kindjes gaat hier prima. N. in het zitje in de wagen (blijft prima zitten en ik houd altijd een rijsttafel achter de hand voor het geval dat) en grote broer loopt of mee en helpt of staat op het rekje voor de kratjes.
Ieks! Hoe vond ze het zelf smaken?quote:Op zondag 12 oktober 2014 15:20 schreef Spirit82 het volgende:
Iets minder maar ook huil, kind at dus net een kattendrol
quote:Op zondag 12 oktober 2014 17:20 schreef Kyara het volgende:
Hier ging ie naar een soort tokkiemoeder. Maar het voelde wel goed dat ze bijna de vraagprijs heeft betaald
Gewoon goede verkoper ben jequote:Op zondag 12 oktober 2014 20:13 schreef Kyara het volgende:
Hey, hij was gewoon scherp geprijsd.
En mijn kindjes moeten ook eten he
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Home is where the O+ is...
Den Haag - vlak bij het Centraal Stationquote:Op zondag 12 oktober 2014 19:52 schreef Animalmix het volgende:
[..]
Ieks! Hoe vond ze het zelf smaken?
[..]Afzetter
Sylver wat leuk! Waar is het (te lui om te googlen)?
Dat zijn flink wat boterhammen!quote:Op zondag 12 oktober 2014 19:53 schreef olivia_321 het volgende:
Oudste op het bier rek resulteert in dik drama. Jongste schopt oudste dan en oudste knijpt jongste.
Oudste gaat soms tussen de boodschappen loopt los.
Frozen was hier geen succes. Oudste vroeg na 10 minuten of hij alsjeblieft uit mocht. Ze kon m nog niet hebben.
Jakkes zeg kattepoep.
Jongste weigert al een week of wat om in de avond te eten. Hij haalt het de volgende ochtend wel in. Hij ontbijt met 4 a 5 boterhammen.
Ja. Die zag ze ook. Geitje volgde haar eerst en besefte toen dat ie haar kwijt wasquote:Op zondag 12 oktober 2014 22:03 schreef Sylver_ het volgende:
Awwwh RileyZiet er uit als een leuke kinderboerderij! Met een speeltuintje tussen de geitjes?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Kyara, wat fijn dat je je mental image weer terug hebt gevonden.Het klinkt echt überschattigsupersnoes!
![]()
en jij was daarbij! want het waren jouw meisjes.
![]()
Herkenbaar, hier komen er ook soms binnen boven drijven van in het ziekenhuis. Logisch ook want er gebeurt natuurlijk ook veel.quote:Op zondag 12 oktober 2014 22:37 schreef Kyara het volgende:
Leuke foto XM!
En "fijn" dat jij ook niet alles herinnert Omen. Hoewel ik dat eigenlijk ook wel weet want van M's eerste weken weet ik eigenlijk ook niet zoveel meer. Maar volgens mij ook omdat er toen zo weinig gebeurde
En idd, Gulara, blij dat ik het me weer herinner. Wel erg stom trouwens want het was zo'n mooi moment. Maar denk dat ik op dat moment nog teveel van het padje af was om het te beseffen (automatische piloot). Gelukkig is dat nu wel anders
Ik vond het er echt fijn. Maar inderdaad er is zoveel meer dan alleen je eigen huis en cocoonen met je baby.quote:Op zondag 12 oktober 2014 22:46 schreef Kyara het volgende:
Je wordt zo geleefd in zo'n ziekenhuis ook he.
Omen, ik snap dat je het nu niet aandurft met de onzekerheid van je baan (hoe was het eigenlijk afgelopen maandag op je werk? Weet je al wanneer je meer duidelijkheid hebt?). Ik hoop dat je ooit het vertrouwen hebt om voor een 2e te gaan. Maar snap ook wel dat dat toch net even anders ligt als je alleen bent.
Blegh wat ellendig.quote:Op maandag 13 oktober 2014 11:05 schreef Keshet het volgende:
Iemand tips om een dreumes van 22 maanden te laten snappen dat het om 5 uur 's ochtends écht nog te vroeg is om uit je ledikant te klimmen?
quote:Op maandag 13 oktober 2014 11:05 schreef Keshet het volgende:
Iemand tips om een dreumes van 22 maanden te laten snappen dat het om 5 uur 's ochtends écht nog te vroeg is om uit je ledikant te klimmen?
quote:Op maandag 13 oktober 2014 11:05 schreef Gulara het volgende:
Oh en ik heb vandaag zo'n leuke dag gehad met m'n dreumes. Gezwommen en naar twee speeltuinen en veel buiten geweest. Samen geluncht. Het is echt een fijn kind.Zo leuk dat hij op stap gaan met mij haast hetzelfde lijkt te ervaren als ik.
En ze dachten maar drie keer dat ie een meisje was.![]()
Afgelopen maandag was raar. Ik heb deze donderdag een gesprek. Maar ik hoor van mensen die het gesprek al hebben gehad dat die weinig voorstelt. Ik heb in ieder geval geen goede hoop. Er zijn een aantal beschikbare functies. Maar daar is de volgorde van terecht komen ook dienstjaren en leeftijdquote:Op zondag 12 oktober 2014 22:46 schreef Kyara het volgende:
Omen, ik snap dat je het nu niet aandurft met de onzekerheid van je baan (hoe was het eigenlijk afgelopen maandag op je werk? Weet je al wanneer je meer duidelijkheid hebt?).
Ik geloof dat vrijwel iedereen die een kind op neo heeft gehad daar wel verhalen over te vertellen heeft. Er zijn altijd wel een paar rokers bij die vervolgens een dysmatuur kindje hebben gekregen (goh verrassing). Maar dat ligt nooit aan het roken (want de buurvrouw van de oma van de nicht van de collega van de exman van de zwager van je juffrouw van je neefje rookte ook en die baarde een 8 ponder) en bovendien is stoppen met roken veeeeeeeeeel slechter want stress. En dat dan gecombineerd met panterprint badjas, complete families aan het bed (ze nemen nog net een kratten bier mee), mee gebrachte snackbarmaaltijden en namen met teveel rare lettercombinaties.quote:Op maandag 13 oktober 2014 12:52 schreef Omentielvo het volgende:
Gulara, ik ben benieuwd naar wat van de Tokkie verhalen op de kraamafdeling
Die tape zou je bijna overwegen ja.quote:Op maandag 13 oktober 2014 11:45 schreef Kyara het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Pfff, pittig zeg. Het klinkt wel heel schattig maar dan toch liever om 7 uur of zo. Wel knap dat hij uit zijn ledikant klimt trouwens. Met slaapzak aan?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
Voel je vooral niet schuldig! Iedereen maakt op zulke momenten de beslissing die op dat moment de juiste is.quote:Op maandag 13 oktober 2014 13:50 schreef mousemicky het volgende:
Hmm, misschien hoorde ik ook wel bij die moeders die een aantal nu wel erg kort door de bocht onbetrokken noemen. Toen ik eenmaal na 8 dagen het ziekenhuis moest verlaten (ik was graag langer gebleven, ik vind het erg fijn op de moeder-kindafdeling) waren wij 2 keer per dag bij J, en dan elke keer ook maar (relatief) kort. Hij lag nog deels onder de blauwe lampen, buidelen mocht dus niet. We deden dan de verzorging en een voeding, maar de uk sliep verder alleen maar. Daarnaast, ik had toen ook gewoon even genoeg aan mezelf, moest herstellen, resetten. Bevallen met 34 weken en HELPP is niet niks...
Dit echt helemaal!quote:Op maandag 13 oktober 2014 14:28 schreef Kyara het volgende:
Ja, zo zie je maar weer. Elke situatie is anders en iedereen moet doen waar hij zich zelf goed bij voelt. En je oordeelt zo makkelijk (ik ook hoor), zonder dat je op de hoogte bent van de situatie.
En als ik terug kijk naar die periode dan was daar ook nog niet het instant moedergevoel voor de meiden. Dat heeft echt moeten groeien.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.3!
Nee Kyara echt niet.quote:Op maandag 13 oktober 2014 13:38 schreef Kyara het volgende:
Nou, moet wel zegge dat mensen dat misschien ook wel van ons gedacht hebben. Ik was er ook maar een paar uurtjes per dagGelukkig nooit een preek gehad van de zuster. Als dat wel het geval was geweest dan had ik M bij haar ondergebracht
Maar, mijn man ging inderdaad wel om s avonds heel laat de afgekolfde melk brengen en deed toen ook de verzorging en zo
Hier was het een miskoop!quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 09:47 schreef -Bubseltje- het volgende:
Iemand ervaring met de avent oefenbeker? Is die net zo goed als zo'n kiddyboo beker?
Wij hebben zo'n advent beker met zo'n 'duwdeskeltje'. Zodra hij dan wilt drinken, drukt ie het met z'n neus open. Bedoel je die?quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 09:47 schreef -Bubseltje- het volgende:
Iemand ervaring met de avent oefenbeker? Is die net zo goed als zo'n kiddyboo beker?
Aapie
Xm al een beetje bijgekomen?
Aiden kiept standaard zijn bekertje om. Deed ie met z'n flesjes ook al. En inderdaad, gelijk uitsmeren.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 10:04 schreef Tally het volgende:
Bij de eerste werkte de Avent beker perfect. Met Fee werkt hij gewoon niet
Die probeert alles uit zodat hij lekt en ze de limonade/water over de tafel/grond/bank/.. kan uitsmeren.
Hier duwt ze op met dr tong of gewoon met dr vinger het dekseltje in.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 10:15 schreef vencodark het volgende:
[..]
Aiden kiept standaard zijn bekertje om. Deed ie met z'n flesjes ook al. Heel irritant want je kan hem er niet alleen mee vertrouwen.
Ik laat Aiden weleens even rondlopen met een bekertje want geen zin om hem netjes op schoot te nemen steeds. Dan kan ik ook even wat doen maar dat moet ik met melk en siroop of iets gewoon niet proberen. Drinken = zitten.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 10:16 schreef Tally het volgende:
[..]
Hier duwt ze op met dr tong of gewoon met dr vinger het dekseltje in.
En houdt hem dan lekker op de kop. En soms ook boven dr kop
Ze drinkt trouwens het liefst uit pakjes met een rietje. Als ze dan klaar is houdt ze die ook op zn kop en schudden om te kijken of er nog iets in zit. Mijn vloer plakt geregeld als ze weer eens een pakje van haar zus te pakken heeft gehad.
Met een bekertje drinken doe ik alleen als het niet anders kan en dan houd ik hem beet.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 10:22 schreef vencodark het volgende:
[..]
Ik laat Aiden weleens even rondlopen met een bekertje want geen zin om hem netjes op schoot te nemen steeds. Dan kan ik ook even wat doen maar dat moet ik met melk en siroop of iets gewoon niet proberen. Drinken = zitten.
Ja ik bedoel ook nog zo'n tuitbekers hè. Maar die kiept hij dus na een paar slokken gewoon om. Gewoon voor de lol.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 10:23 schreef Tally het volgende:
[..]
Met een bekertje drinken doe ik alleen als het niet anders kan en dan houd ik hem beet.
Of ze mag het proberen in bad. Dan maakt het niet uit als ze knoeit en kan ik zien hoe goed het gaat.
Ze kan het aardig. Maar dan komen die streken naar boven en moet alles nat
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
Graag! Liefst een roze. En als 't niet lukt is het ook goedquote:Op dinsdag 14 oktober 2014 08:50 schreef hilliebillie het volgende:
Als ik tijd heb kan ik straks even kijken cwen. Gisteren toen ik winterjassen ging kopen hadden ze ook nog veel skipakken. Maar de Lidl hier in het dorp is aan het verbouwen dus moet het doen tussen het wegbrengen van de kinderen naar het kdv en het werken in, is opzich wel te halen als dat eerste niet uit loopt om wat voor reden ook.
Voorkeur voor kleur? Mag me ook via Facebook laten weten (ook als je er ondertussen al een hebt, ik kan pas rond 13.15 kijken)
Ik ben blij met grote zus die roept dat ze ergens vanaf moet blijvenquote:Op dinsdag 14 oktober 2014 10:59 schreef vencodark het volgende:
Vraagje: hier staat de box nog ondanks dat hij er amper in zit. Heel soms als hij écht stout blijft en je hem even niet ' om je heen kan gebruiken'. Ook zijn we nog te lui geweest om hm weg te halen.
Maar hoe doen jullie dat zonder box? Zet je je kind dan bijvoorbeeld in z'n stoeltje?
Want soms kan ik amper koken zonder dat ik steeds achter hem moet hobbelen omdat hij weer dingen van de eettafel pakt of constant in de kastjes zit.
Of luisteren jullie kindjes beter als je zegt dat ie ergens mee op moet houden?
Dat laatste doe ik ook wel hoor. Maar daar heeft hij ook niet altijd zin in.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 11:04 schreef Tally het volgende:
[..]
Ik ben blij met grote zus die roept dat ze ergens vanaf moet blijven
Op zich luistert ze aardig. Ze kijkt tv of speelt met dr poppen. En soms hangt ze aan mn been en dan zet ik dr in de stoel bij me neer. Kan ze vast wat avondeten snoepen
Ik denk dat ik een braaf kind heb danquote:Op dinsdag 14 oktober 2014 10:59 schreef vencodark het volgende:
Vraagje: hier staat de box nog ondanks dat hij er amper in zit. Heel soms als hij écht stout blijft en je hem even niet ' om je heen kan gebruiken'. Ook zijn we nog te lui geweest om hm weg te halen.
Maar hoe doen jullie dat zonder box? Zet je je kind dan bijvoorbeeld in z'n stoeltje?
Want soms kan ik amper koken zonder dat ik steeds achter hem moet hobbelen omdat hij weer dingen van de eettafel pakt of constant in de kastjes zit.
Wij hebben een trip trap met baby inzet (zo'n ding waar die beentjes doorheen moeten) en ze stond opeens op dr zitjequote:Op dinsdag 14 oktober 2014 11:09 schreef vencodark het volgende:
[..]
Dat laatste doe ik ook wel hoor. Maar daar heeft hij ook niet altijd zin in.
Hij wert zich trouwens ook al los te wurmen van die stoel. Ondanks de riempjes!
Misschien verveeld Aiden zich ofzo. Hij rolt de eetkamerstoel naar de bar waar dus weer allerlei interessants op staat. Begint wel zot te worden zo. Nog even en de bar moet ook helemaal leeg.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 11:10 schreef mousemicky het volgende:
[..]
Ik denk dat ik een braaf kind heb dan![]()
Die pakt niks van de eettafel, en de kastjes kan ie niet inkomen (zit zo'n deurklemmetje op). Op de eettafel ligt hier trouwens ook niets wat hij niet zou mogen hebben...
Hij wil alleen graag mee koken, dus hij mag wel eens in de pan roeren (staan op een houten ikea trappetje), of kijken wat er in de oven gebeurt.
Vaak gaat ie ook in z'n eigen keukentje spelen (met aanwijzingen van mij: nu gaan we worstjes bakken, en groenten in de pan doen) of even met papa wat doen. Box is hier al een half jaar weg, en in zijn stoel gaat ie alleen als er ook echt gegeten wordt...
Aiden staat op vanaf z'n zitvlak, die kan ik moeilijk weghalen. De riempjes zodanig strak dat hij z'n armen er niet uit krijgt lijkt mij ook niet comfortabel.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 11:11 schreef Tally het volgende:
[..]
Wij hebben een trip trap met baby inzet (zo'n ding waar die beentjes doorheen moeten) en ze stond opeens op dr zitje
Plankje wat lager gezet en het lukt dr niet meer
Ik moet zeggen dat Isa redelijk luistert eigenlijk. Vaak is het wel brullen als ze iets niet mag, maar so be it. Als ik ga koken, zet ik haar vaak ook op de bank met een soepstengel en een tuitbeker drinken en Sesamstraat. Ze komt me tegenwoordig pas opzoeken als dat is afgelopenquote:Op dinsdag 14 oktober 2014 10:59 schreef vencodark het volgende:
Da's balen. Ik hoop dat genieten van dreumes lukt. Mijn ervaring bij burnout is dat dat zelfs af en toe teveel gevraagd is. Neem dus ook echt tijd voor jezelf, helemaal alleen, doe dingen die jij leuk vindt, waarvan je ontspant. Want hoe lief en leuk dreumessen ook zijn, het zijn ook kleine energievreters natuurlijkquote:Op dinsdag 14 oktober 2014 11:51 schreef aapieannie het volgende:
Vanmorgen een goed gesprek gehad bij de psycholoog. Conclusie is dat ik tegen een burn out aan zit en nu goed voor mezelf moet gaat zorgen. Even niet werken maar genieten van mn dreumes dus!
+1quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 10:04 schreef Tally het volgende:
Bij de eerste werkte de Avent beker perfect. Met Fee D & J werkt hij gewoon niet
Die probeert alles uit zodat hij lekt en ze water over de tafel/grond/bank/.. kan uitsmeren.
Hebbes. Een roze. Bakken vol hier.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 10:41 schreef Cwen het volgende:
[..]
Graag! Liefst een roze. En als 't niet lukt is het ook goed
Oh, serieusquote:Op dinsdag 14 oktober 2014 18:52 schreef Spirit82 het volgende:
Nee zo heet dat programma serieus. Gaat over Artis. Gezien m'n schrijfvouten snap ik je reactie wel hoor, ik kan gewoon niet met die telefoon overweg
Dan eet ik vanaf nu elke dag bij jouquote:Op dinsdag 14 oktober 2014 18:57 schreef Sylver_ het volgende:
We eten gewoon net zolang stoofpeertjes totdat ze het eet!![]()
![]()
Gezellig! Er is genoeg, ik eet nu een kilo peertjes in mijn eentje (man lust het niet)quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 19:02 schreef aapieannie het volgende:
[..]
Dan eet ik vanaf nu elke dag bij jou
Jep gelukkig sinds tien minuten (hopelijk voor heel lang. Fingers crossed.)quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 19:34 schreef Sylver_ het volgende:
[..]
Am; oeps! Is het al gelukt om haar te overtuigen om te gaan slapen?
Met een smart-tv met youtube en omroep.nl-app? Ik zou er geen extra geld aan uitgeven, dan kun je m.i. echt genoeg behoorlijke kindertv on demand krijgen.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 14:55 schreef mousemicky het volgende:
Aah, weer meer tips, ik ga mijn afspeellijsten op youtube weer eens bijwerken, thanks!
En dat kidsTV, heeft dat echt een meerwaarde als je dus via je TV youtube op kunt en zo alles kunt streamen? Wij hebben gewoon een basispakket, heb me er eigenlijk nog nooit zo in verdiept...
*noteert Aap, noot, pies. Thnx!quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 18:09 schreef Spirit82 het volgende:
wij.hebben ook een smart tv met netflix en youtube, ideaal! Geen kids pakket nodig dus. Sesamstraat en andere kindertelevisie is een hit en terug te kijken via npo. bumba enteletubbies dus via youtube en ze heeft net supergeconcentreerd naar Aap Poot Pies gekeken. kindje en.betis dieren in een, groot succes!
Nee heeft echt geen meerwaarde, vind ikquote:Op dinsdag 14 oktober 2014 14:55 schreef mousemicky het volgende:
Aah, weer meer tips, ik ga mijn afspeellijsten op youtube weer eens bijwerken, thanks!
En dat kidsTV, heeft dat echt een meerwaarde als je dus via je TV youtube op kunt en zo alles kunt streamen? Wij hebben gewoon een basispakket, heb me er eigenlijk nog nooit zo in verdiept...
Ik geloof je hoor, ik kan alleen niet lezen.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 21:25 schreef Spirit82 het volgende:
Ophelia, het is echt Aap Poot Pies...Niemand gelooft mij...
Omen, om zo'n opmerking zou ik serieus overwegen om een officiele klacht over iemand in te dienen. Dit soort dingen zeg je gewoon NIET. Nooit. En excuses zijn te laat.
Volgende week (of misschien deze week al) is het op tv bij Zapp.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 21:43 schreef mousemicky het volgende:
Ik had al zo'n vermoeden. Ideale uitvinding, dat smart tv![]()
Ik ben nu wel nieuwsgierig geworden naar Aap Noot Pies trouwens...
We hebben toestraks Jokie geprobeerd, en dat vond J. geloof ik wel interessant, want LUCHTBALLON en die behoren tot de allertofste dingen ooit
Wat een idioot. Geen kinderen zelf?quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 20:33 schreef Omentielvo het volgende:
Hier vandaag maakte iemand de stomste grap ever. Ik vind het niet eens een grap. We hadden overleg. En ik neem dan mijn telefoon mee voor het geval dat het kdv zou bellen. Dus die man zegt dat je de telefoon niet mee mag nemen. Ik leg uit waarom ik hem bij me heb. Zegt hij: "kind gaat vanzelf dood"
Ik vond het echt niet normaal. Zoiets zeg je toch niet? Hij heeft wel meerdere malen zijn excuses aangeboden.
Ze slaapt nog steeds bij ons in bed (net als haar zus). Ze ligt naast haar zus net naast de muur. Ze moet slaapdronken geweest zijn en verder gekropen zijn op bed. Ze lag echt heel ver weg van de randquote:Op dinsdag 14 oktober 2014 22:16 schreef Spirit82 het volgende:
Vandaag was de eerste uitzending, over poep. Via NPO/uitzending gemist terug te kijken.
Aawww Tal, hoe kan dat nou?? Arm popje, ze zal goed geschrokken zijn. Hopelijk slaap ze inmiddels weer
Heel bekend! Niet op de iPad mogen is Heel Ergquote:Op woensdag 15 oktober 2014 09:09 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ze kan tegenwoordig ook Heel Erg Verdrietig worden als ze niet op de iPad mag.
Saar kijkt tegenwoordig vooral graag dit:quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 13:21 schreef mousemicky het volgende:
Kijken jullie dreumessen echt geconcentreerd tv? J. vindt Nijntje of de teletubbies 5 minuten leuk, maar hij zal er echt niet stil bij blijven zitten. Klimt op de bankt, wiebelt, springt, loopt rond de tafel, maar zitten, neuh. Na 5 minuten is de interesse ook helemaal weg, en gaat ie iets anders doen.
En dit!quote:Op woensdag 15 oktober 2014 09:47 schreef Kyara het volgende:
Nieuwe dreumes in tha house!
GotC, gefeliciteerd met je dreumes en welkom!
Schrik je je ook kapot zeg.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 09:57 schreef Cocotrimonium het volgende:
Wij werden vannacht om 1:00u wakker van Saar die heel hard huilde, bizar veel en hard aan het hoesten was (als een zeehond), en zwaar gierend ademhaalde. Schrokken ons rot. Nightcare gebeld omdat ze echt last leek te hebben met ademhalen, en het hoesten klonk gewoon eng.
Is het pseuokroep (kon die vrouw me aan de telefoon al vertellen toen ze Saar had gehoord door de telefoon en de rest van de klachten met me had doorgenomen). Daar had ik inderdaad wel eens van gehoord, maar wist eigenlijk niet wat het inhoudt. Nu wel dus
Onschuldig, maar poeh, we waren behoorlijk geschrokken.
Echt ja!quote:
Pseudokroep hebben ze hier (nog) niet gehad.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 10:08 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Echt ja!
Ook al eens meegemaakt? Zal t een volgende nog steeds niet tof vinden, maar dan herken ik t in ieder geval meteen.
Oh bah, dat is ook zo naar ja :/ Die arme kleintjesquote:Op woensdag 15 oktober 2014 10:14 schreef Tally het volgende:
[..]
Pseudokroep hebben ze hier (nog) niet gehad.
Maar toen de oudste 7 maanden was, was ze zo erg verkouden dat het leek alsof ze astma had. Ze kreeg ook bijna geen lucht. Liggen ging helemaal niet. Dus heb ik een aantal dagen rechtop geslapen met d'r. Das meteen ook de reden waarom ze nog steeds in ons bed ligt
Zoë word van een bom nog niet wakker dus dat is geen probleemquote:Op woensdag 15 oktober 2014 10:57 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Oh bah, dat is ook zo naar ja :/ Die arme kleintjes(Oh, ik ging voor een gewoon droef kijkende smiley, maar die lukt me niet mobiel, blijkbaar)
Dat in bed slapen vind ik zelf trouwens vooral heel gezelligWij zijn er mee gestopt (saar bij ons in bed) na de geboorte van Tom. Die ligt in een cosleeper naast ons, en Saar werd wakker van zijn gehuil.
Lullig, een te weinig.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 12:21 schreef LadyBlack het volgende:
Mijn kleine guppie ligt alweer een uur in bed (ca 2 uur vroeger dan normaal); ze is drie dagen laat naar bed geweest en nog steeds verkouden, dus ze was helemaal op geloof ik... t zieltje. Zondag en maandag is ze respectievelijk door papa en oma naar bed gebracht, dus huilen en zich verzetten tegen slaap, en pas tegen 22:00 in bed
gisteravond was oma er nog steeds dus is ze de halve dag helemaal door het dolle heen geweest en lukt slapen ook al niet
![]()
![]()
We hebben het gevierd met een halve muffin
XM, Riley doet dus precies hetzelfde. Ik vind het soms ook jammer. Maar ik vind het ook wel heel fijn dat haar eigen bedje zo veilig voelt dat ze daar heerlijk kan slapenquote:Op woensdag 15 oktober 2014 11:09 schreef XcUZ_Me het volgende:
En ik ben stiekem wel jaloers op jullie dreumesen die gezellig bij jullie in bed slapen! Als we Noor er eens bijhalen, gaat ze keten, ons beklimmen, de telefoon pakken, haar vinger op het lampje van de projectiewekker houden, een boek verscheuren, etc etc. Van alles, behalve slapen.
quote:
Wat goed! Ik trek dat soort 'grappen' ook heel slecht hoorquote:Op woensdag 15 oktober 2014 13:04 schreef Omentielvo het volgende:
Dank jullieIk vond het ook een opmerking die je echt nooit mag maken. Vandaag is hij er nogmaals op teruggekomen en weer zijn excuses aangeboden.
quote:Mocht ik ooit de loterij winnen, zien jullie me binnen drie maanden terug in ‘een dubbeltje op zijn kant’, omdat ik alles uitgegeven hebt aan kleding voor Riley![]()
+1! Gefeliciteerd!!quote:Op woensdag 15 oktober 2014 09:47 schreef Kyara het volgende:
Nieuwe dreumes in tha house!
GotC, gefeliciteerd met je dreumes en welkom!
Als ik haar 's avonds gewoon rond bedtijd bij mij in bed lig, gaat ze ook spokenquote:Op woensdag 15 oktober 2014 11:09 schreef XcUZ_Me het volgende:
En ik ben stiekem wel jaloers op jullie dreumesen die gezellig bij jullie in bed slapen! Als we Noor er eens bijhalen, gaat ze keten, ons beklimmen, de telefoon pakken, haar vinger op het lampje van de projectiewekker houden, een boek verscheuren, etc etc. Van alles, behalve slapen.
Ik heb haar hoest opgenomen, zal straks eens kijken of ik het kan linken ofzo. Pseudokroep gaat binnen enkele uren over (en kan dus maar kort zijn). Kan echter ook meerdere nachten achter elkaar terug komen. Ben dus benieuwd voor komende nacht.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 12:10 schreef LadyBlack het volgende:
Jeetje Coco, schrikken!
Ik ben nu even gaan googlen op pseudokroep, en ik weet bijna zeker dat E dat een tijdje geleden ook heeft gehad. Echt een bizarre blafhoest, en toen ik ging kijken lag ze inderdaad gierend adem te halenBen toen met haar in het logeerbed gaan liggen en na flink drinken bij mij werd het gelukkig minder. Ik dacht toen dat het dan wel geen pseudokroep zou zijn omdat ik meende dat dat langer duurde. Maar dat hoeft dus (gelukkig) helemaal niet!
Verder heb ik net even 2 dagen bijgelezen, pfoe! Iig eenvoor XM en aapie.
Hij is inderdaad echt een knapperdquote:Op woensdag 15 oktober 2014 17:23 schreef LadyBlack het volgende:
Echt een supermooi jochie, met fenomenaal lieve krulletjes
Hier ook... behalve dan dat vetgedrukte, want praten, lopen en trap klauteren doen we hier (nog) niet. Maar in bed leggen is ook altijd prima, duimpje gaat erin, en we horen haar vaak niet meer tot de volgende ochtendquote:Op woensdag 15 oktober 2014 22:13 schreef XcUZ_Me het volgende:
Klinkt als een puik dagje Shandaly! Spannend hoor, zo'n nieuw huis!
LB, het klinkt heel schattig, maar het is niet ideaal zo natuurlijk. Ik heb maar een raar kind.. zo ergens tussen 19-19:30 zeggen we "wil je naar bed?" Kind zegt dan: BET! En gaat bij de deur staan en zegt dan "open". Wij doen de deur open, kind klautert trap op, het bedritueel volgt en na het voorlezen gaan we naar beneden en is het eigenlijk direct muisstil. Volgens mij gaat ze uit op het moment dat wij de trap aflopen.
Maar goed, zij eet weer geen stukjes. Zo is er altijd wel iets denk ik.
Heb je mijn pm nog gezien?quote:Op woensdag 15 oktober 2014 22:27 schreef Cwen het volgende:
Dat hoopte ik, Shandaly! Dus ik doe het soms voor op de trap. Maar waar ze keurig van de bank af gaat, lukt het met de trap zo niet
.
+1quote:Op woensdag 15 oktober 2014 22:31 schreef Kyara het volgende:
Hier gaat het ook zoals bij XM. Maar ze slapen dan dus niet de hele nacht door. Gemiddrld toch nog wel 3x wakker of zo.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |