Ah kijk, dat is analytisch bekeken. Mja, tel je zegeningen inderdaad dat ze gezond eten wel lekker vindt! Je zou dr best frikandellen geven waarschijnlijk als dat t enige was dat ze lustte, maar toch liever niet he... Ze zal heus ooit wel gaan eten ja. Maar hopelijk zonder al teveel af te vallen voor die tijd.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 23:05 schreef .Sparkling. het volgende:
Spirit, we dachten inderdaad aan kiezen toen het net begon. Maar de kiezen zijn door en eigenlijk heeft ze natuurlijk altijd al slecht gegeten. Ondertussen denk ik niet zo meer aan iets lichamelijks maar wat het wel is..
LB, lief dat je meedenktwe proberen inderdaad van alles, hebben toen ze kleiner was zelfs van die mierzoete papjes gekocht omdat iedereen zei dat ze dat echt wel eten ging
Ze vindt standaard dingen nog het lekkerste, bruin brood en fruit. Wel gezond he
Krentenbollen lust ze niet, die krenten hebben een structuur die ze niet verwacht en dan is het drama. Ze wil ook het liefste eten waarvan de structuur duidelijk is zeg maar. Yoghurt met stukjes fruit? Direct reden tot uitspugen
In principe hebben we wel geaccepteerd dat ze gewoon moeilijk eet maar als we dan zien dat ze afvalt is het wel moeilijk..
Reflex wel ja, daar heeft ze Nexium en ranitidine voor gehad.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 23:09 schreef Cwen het volgende:
Heeft ze ooit een sonde of iets gehad, Spark? Of reflux?
Tja, ik zat te denken, mss heeft ze een heel nare keelassociatie. Je kan natuurlijk niet in de koppies kijken... Maar vervelend hoor!quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 23:28 schreef .Sparkling. het volgende:
[..]
Reflex wel ja, daar heeft ze Nexium en ranitidine voor gehad.
Sonde niet, gelukkig. Wel op het randje toen ze opgenomen was wegens afvallen maar het hoefde toen gelukkig niet.
Waarom zou je naar een diëtiste moeten? Als hij actief is en zich goed ontwikkelt is het toch goed?quote:Op zaterdag 11 oktober 2014 10:43 schreef Fieder het volgende:
Hier gaat het eten heel erg op en af. Heb keihard gelachen om Gulara's 'as van het kwaad', zo herkenbaar.Dingen die hij vorige week verslond zijn nu VIES!! en dan net een voorraad aangelegd hebben
![]()
De laatste tijd gaat het avondeten weer goed maar er zijn weken dat hij met moeite 2 hapjes eet. Nu het avondeten goed gaat merk ik dat hij minder brood eet. Fruit krijg ik er tussendoor altijd wel in.
Volgende week weer meten en wegen, ben benieuwd. Geen zin in doorverwijzing naar een dietiste![]()
LE fijne vakantie, hoop dat je je goed voelt
Met geld? Lekker dan...quote:Op zaterdag 11 oktober 2014 14:11 schreef Fieder het volgende:
Mmmm Gulara homemade appelmoes![]()
Vorige keer was het lijntje van L afgebogen en moesten we tussendoor een keer extra komen. Als het dan niet bijgetrokken was moesten we naar de dietiste. Was toen niet nodig maar ze zijn er hier kennelijk nogal snel mee? Zal wel met geld te maken hebben denk ik?
quote:Op zaterdag 11 oktober 2014 13:05 schreef Gulara het volgende:
Komt ie ineens naar me toe gelopen, pakt m'n hand en stopt er een warm nat prutje in.
Draai het om! Geef haar spruitjes!quote:Op zaterdag 11 oktober 2014 15:36 schreef XcUZ_Me het volgende:
Wat een stel Kyara. Die boots van M
Noor geniet niet echt van eten. Ik heb nog niks kunnen ontdekken waar ze echt van smulde. Het is allemaal omdat het nou eenmaal moet. Pannenkoeken, patat en croissants zijn ook vies. Eigenlijk alles waarvan je denkt, nou dát vindt een dreumes vast heerlijk.
Nee, alles wat groen is is zeer verdacht en dient uit het eten verwijderd te worden. Of uit de mond als het daar toch op een miraculeuze wijze is belandquote:Op zaterdag 11 oktober 2014 15:52 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
Draai het om! Geef haar spruitjes!
quote:Op zaterdag 11 oktober 2014 15:58 schreef mousemicky het volgende:
Al het andere is afhankelijk van J's humeur, de maanstand, het weer en het feit of de kat in de kamer is of niet in andere woorden, totally random
+1, hier was het vandaag ook heel erg. En baldadig.... pffffquote:Op zaterdag 11 oktober 2014 20:45 schreef Omentielvo het volgende:
Ik heb wel wat tips nodig om om te gaan met die buien. Ik vond het vanmorgen best wel moeilijk hoor. Niks was goed. En ik wil dan zo graag weten, waarom ze die buien heeft. Zodat ik daarop kan reageren. Maar ik zie het dan niet
Waarom mag ze er niet op slaan? Gaat hij dan open staan (bij zo'n drukklep) of vind je het vies? Of iets anders?quote:Op zaterdag 11 oktober 2014 21:51 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ik begin er niet eens aan. Heb Noor 1x los laten lopen in de supermarkt, dat duurde 2 minuten en toen liep ze overal al in de weg en heb ik haar snel teruggezet in de kar. Ik laat haar nog nergens loslopen eigenlijk.. Ja, thuis.
Cwen, leuke foto! Noor lust ook geen kaas trouwens
Hier strijd om haar te leren van de vuilnisbak af te blijven. Elke keer gaat ze er weer heen en dan erop slaan en mij uitdagend aankijken terwijl ik negeer/boos word/waarschuw/whatever. Het maakt niks uit. We hebben m nu maar omgedraaid, zodat de opening naar de muur staat. Dat werkt vooralsnog.
Toch die schapendoes?quote:Op zaterdag 11 oktober 2014 22:17 schreef Kyara het volgende:
In de supermarkt kan ik ook niet meer dan 1 kind los handelen. En dan ook alleen als ik weinig nodig heb. Ik heb ze vorige week een keer samen los laten lopen in de supermarkt. Was NIET voor herhaling vatbaar
En ja, hoe je ze mee krijgt. Ik loop meestal een beetje overenthousiast te doen om ze mee te krijgen (ik ken geen schaamte meer vrees ik). En als ze met z'n tweetjes zijn dan loop ik achter ze om ze een beetje op te drijven.
quote:Op zaterdag 11 oktober 2014 22:03 schreef Omentielvo het volgende:
Daarom houd ik ook van dit forum LB.
Het is zo'n drukklep idd. Dus dat én ik vind het vies. Ik maak m nu wel meer schoon, maar toch...quote:Op zaterdag 11 oktober 2014 22:16 schreef [url=http:/forum.fok.nl/user/profile/282655]danic[/url] het volgende:
[..]
Waarom mag ze er niet op slaan? Gaat hij dan open staan (bij zo'n drukklep) of vind je het vies? Of iets anders?
Rosalie mag er prima bij komen, ze mag em alleen niet leeghalen. Maar dat lijkt me logisch. En sinds ze ons begrijpt vindt ze het ook leuk als ze mag helpen met dingetjes weggooien.
Ze weet heel goed wat erin hoort. Ze loopt dus wel eens met een dwarrelende pluk haar van poes en die gaat dan onder luid geroep van 'pluis! Pluis!' In de prullenbak.
Dit vind ik echt een fijne en constructieve tip!! Thanks!quote:Op zaterdag 11 oktober 2014 22:59 schreef Gulara het volgende:
Qua loslopen, probeer eens een vast stukje en kijk wat er de mogelijkheden zijn:
-Kleine randjes om aan het handje op te lopen.
-Roostertjes om over te lopen.
-Putten om op te springen.
-Een stukje gras met klavertjes om te plukken.
-Iets waar je kiekeboe kan doen.
-Iets leuks om aan te wijzen (tuinkabouter, weet ik het).
En dat doe je dan gewoon elke keer als je er langsloopt.Dreumesen doen graag 6miljoenmiljard keer hetzelfde. Dus wij lopen volledige voorspelbaar een paar keer per week 650m heen en terug naar de winkel.
En passant leer je ook nog wat (verkeers)regels aan: waar mag je wel en niet lopen, handje vasthouden bij het oversteken. Die van mij zwaait zelfs naar automobilisten die voor hem stoppen.
Ach die schaamte, ik liep vandaag langs een man en zijn zoontje bij de supermarkt en de man had een plastic emmertje op zijn hoofd. Je bent duidelijk niet de enige die zich er geen moer meer van aantrektquote:Op zaterdag 11 oktober 2014 22:17 schreef Kyara het volgende:
In de supermarkt kan ik ook niet meer dan 1 kind los handelen. En dan ook alleen als ik weinig nodig heb. Ik heb ze vorige week een keer samen los laten lopen in de supermarkt. Was NIET voor herhaling vatbaar
En ja, hoe je ze mee krijgt. Ik loop meestal een beetje overenthousiast te doen om ze mee te krijgen (ik ken geen schaamte meer vrees ik). En als ze met z'n tweetjes zijn dan loop ik achter ze om ze een beetje op te drijven.
quote:Op zaterdag 11 oktober 2014 23:23 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
Ach die schaamte, ik liep vandaag langs een man en zijn zoontje bij de supermarkt en de man had een plastic emmertje op zijn hoofd. Je bent duidelijk niet de enige die zich er geen moer meer van aantrekt![]()
En terecht overigens!
Ohhhhquote:Op zaterdag 11 oktober 2014 23:24 schreef danic het volgende:
Als ik Rosalie kwijt ben in de supermarkt komt dat 9 van de 10 keer omdat ze een stuk eerder ineens is gestopt met lopen omdat ze de (achtergrond) muziek hoort en midden in het gangpad staat te dansen
En dan kan ik aanmoedigen wat ik wil, maar ik zal moeten wachten tot het liedje klaar is of zij klaar is met dansen
Dat is hier ook het geval en toch laten we haar vaak wel los lopen. Ze moet het toch leren en het valt eerlijk gezegd best mee. In de supermarkt bijvoorbeeld gaat de een met Isa mee terwijl de ander boodschappen doet en dat is eigenlijk supergezelligquote:Op zaterdag 11 oktober 2014 23:00 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Het is zo'n drukklep idd. Dus dat én ik vind het vies. Ik maak m nu wel meer schoon, maar toch...
Ik geloof dat Noor ons niet zou volgen. Het is zo'n allemansvriend. Ze zwaait naar iedereen, lacht naar iedereen. sterker nog, als we zowaar eens een kusje krijgen, krijgt iedereen in de kamer een kusje. Dus als iemand haar aandacht zou trekken, zou ze daar gerust achteraan gaan of meegaan. Niet zo'n relaxed idee. Dus het los laten lopen waar drukte is, laten we nog maar even zitten.
Graag gedaan.quote:Op zaterdag 11 oktober 2014 23:07 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Dit vind ik echt een fijne en constructieve tip!! Thanks!
We zitten hier natuurlijk in het fietsland, dus ik doe bijna alles op de fiets met E. Maar niets weerhoudt mij (ik werk natuurlijk niet nu, dus dat is wel een luxepositie) om gewoon mañana mañana te gaan lopen naar de supermarkt of het kinderdagverblijf. Slaan we de hele strijd om het fietszitje over, en tegen de tijd dat we bij de supermarkt zijn wil ze dan misschien wel in het karretje.
De meeste niet.quote:Op zondag 12 oktober 2014 08:46 schreef Gulara het volgende:
Inca, klinkt heerlijk dat boodschappen doen.![]()
Wat ik me trouwens afvroeg, hebben Nederlandse winkelwagentjes ook een riempje (voor over de buik) in het kinderzitje?
Hier bij AH en Lidl niet in elk geval. Is wel handig denk ik ja!quote:Op zondag 12 oktober 2014 08:46 schreef Gulara het volgende:
Inca, klinkt heerlijk dat boodschappen doen.![]()
Wat ik me trouwens afvroeg, hebben Nederlandse winkelwagentjes ook een riempje (voor over de buik) in het kinderzitje?
quote:Op zondag 12 oktober 2014 09:33 schreef Spirit82 het volgende:
Ooohhh mijn dochter gaf net haar pop de fles, haar speen, een knuffel en ging toen slaap kindje slaap zingen![]()
Ik zit ernaast te janken op de bank
Ooohquote:Op zondag 12 oktober 2014 09:33 schreef Spirit82 het volgende:
Ooohhh mijn dochter gaf net haar pop de fles, haar speen, een knuffel en ging toen slaap kindje slaap zingen![]()
+1quote:
Een hele rijsttafel achter de hand houden vind ik toch echt wel wat ver gaan hoor...quote:Op zondag 12 oktober 2014 12:40 schreef Animalmix het volgende:
[..]
Boodschappen doen met twee kindjes gaat hier prima. N. in het zitje in de wagen (blijft prima zitten en ik houd altijd een rijsttafel achter de hand voor het geval dat) en grote broer loopt of mee en helpt of staat op het rekje voor de kratjes.
Ieks! Hoe vond ze het zelf smaken?quote:Op zondag 12 oktober 2014 15:20 schreef Spirit82 het volgende:
Iets minder maar ook huil, kind at dus net een kattendrol
quote:Op zondag 12 oktober 2014 17:20 schreef Kyara het volgende:
Hier ging ie naar een soort tokkiemoeder. Maar het voelde wel goed dat ze bijna de vraagprijs heeft betaald
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |