buggles... hmmm niet mijn favoquote:Op vrijdag 10 oktober 2014 22:51 schreef FutureFairytale het volgende:
Borrelen met bugles en danish chef en ringlings
Ik vind alle chips lekker! Chipsverslaafd for surequote:Op vrijdag 10 oktober 2014 22:53 schreef uniekhoorn het volgende:
[..]
buggles... hmmm niet mijn favo
Ringlings![]()
Quinoa, het werkt gewoon niet voor me. Heb het nu op meerdere manieren geprobeerd. Vooral de textuur staat me echt niet aan.quote:
Ik zou het wel weten!quote:Op zaterdag 11 oktober 2014 13:38 schreef uniekhoorn het volgende:
Beker melk, sappige peer en zure appel
Vanavond misschien Chinees buffetten of anders kip, bloemkool, gebakken aardappelen, komkommersalade
Omdat het vies en giftig is.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 23:51 schreef Karzai het volgende:
Waarom kan je eigenlijk geen eikels eten?
[ afbeelding ]
Kan wel, maar dan moet je de bitterstoffen en het looizuur verwijderenquote:Op vrijdag 10 oktober 2014 23:51 schreef Karzai het volgende:
Waarom kan je eigenlijk geen eikels eten?
[ afbeelding ]
Oeh lekker! Wok zequote:Op zaterdag 11 oktober 2014 16:28 schreef Sylvana het volgende:
Net een Spicy Steak en Bacon melt bij de Subway gehad
Vanavond uit eten bij de wok
Precies dit.. wel rauwquote:
Hehe te snel met typenquote:Op zondag 12 oktober 2014 16:55 schreef houdjemond het volgende:
[..]
Precies dit.. wel rauwen met zelfgemaakte gehaktbal
wat denk je van carpaccio van gerookte runder entrecote, op een bedje van ruccola, en dan gebakken kastanjechampignons, pastinaakchips, en dan dresseren met een eenvoudige vinagrette. ? ( de dressing eerst en dan de pastinaakchips, anders raken ze de crisp kwijt)quote:Op maandag 13 oktober 2014 01:27 schreef Molo het volgende:
Na een weekend foie gras, truffel, eend, bouillabaise, ossenhaas, soufflé kaasjes, fruits de mer en andere Franse gerechten/hapjes nu maar thuis weer beetje 'balansen' met wat water.
Morgen maar weer eens aan de groenten
Heb nog pastinaak liggen, eens kijken of ik er een lekker soepje ofzo mee kan maken, uit de oven is ook altijd heerlijk, maar beetje voorspelbaar.
Klinkt heerlijk, maar vandaag na werk geen tijd voorquote:Op maandag 13 oktober 2014 01:31 schreef GekkePoes het volgende:
[..]
wat denk je van carpaccio van gerookte runder entrecote, op een bedje van ruccola, en dan gebakken kastanjechampignons, pastinaakchips, en dan dresseren met een eenvoudige vinagrette. ? ( de dressing eerst en dan de pastinaakchips, anders raken ze de crisp kwijt)
zit er lekker uit , wat is het ?quote:Op maandag 13 oktober 2014 16:00 schreef Iwanius het volgende:
Maar weer eens de Turk aangedaan.voor de lunch
Oehhh, dat is lang geleden zeg, trek...quote:Op maandag 13 oktober 2014 19:15 schreef FutureFairytale het volgende:
Later vanavond een zojuist gekregen moorkop.
Wordt je Hongaars nooit zat? Nooit trek in wat anders?quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 10:11 schreef Skeletor. het volgende:
Vanavond vadasmártás, een Hongaars gerecht die ik hier eerder heb beschreven. Het is vlees in een saus van ui en wortel, gepureerd. Erbij iets van aardappelen, ik weet nog niet wat.
Ik ben Hongaars en de keuken is zeer diversquote:Op dinsdag 14 oktober 2014 13:06 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Wordt je Hongaars nooit zat? Nooit trek in wat anders?
Ik vind Hollandse stamppot ook lekker maar om iedere dag stamppot te eten vind ik niks.
Vnv quiche lorraine.
Dit? Oh dat was gewoon een dagschotel met kipfilet & lam. Verder gemengde rijst en een salade en natuurlijk brood en een redbull. Smaakte allemaal wel.quote:
Nou ja ik ben Hollands maar eet lang niet altijd Hollands. Ik zie vrnml bij jou ui, tomaat, aardappel en vlees.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 14:26 schreef Skeletor. het volgende:
[..]
Ik ben Hongaars en de keuken is zeer divers. We eten vaak genoeg stamppotten, curry's etc. Maar vlees wordt vaak op "traditionele" wijze bereid.
Eet juist dan alleen de slagroom met een bakje cappuccino het liefstquote:Op maandag 13 oktober 2014 19:15 schreef FutureFairytale het volgende:
Werd aardappelpuree met een hamkiploempia
Later vanavond een zojuist gekregen moorkop. Ben alleen niet zo'n slagroomfan.
Klopt! Rijst heb ik weinig mee, sinds ik de ziekte van Crohn heb, trek ik pasta heel slecht (aardappelen ook op bepaalde manieren klaargemaakt), dus ik moet een beetje uitkijken. Maar Hongaren zijn redelijk conservatief, dus je hebt zeker gelijk. Maar hé, je kunt variëren metcde bereidingswijzequote:Op dinsdag 14 oktober 2014 17:49 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Nou ja ik ben Hollands maar eet lang niet altijd Hollands. Ik zie vrnml bij jou ui, tomaat, aardappel en vlees.
Maar als je t nooit zat wordt is het alleen maar mooi toch.
Ik zou het alleen niet kunnen. Teveel lekkere dingen op deze aardbol
met jalapenos, zure room en guacamolequote:Op dinsdag 14 oktober 2014 22:10 schreef Bienelientjee het volgende:
Ergens wat wezen drinken met een vriendin. Koffie, een glas witte wijn en samen een bak nacho's met gesmolten kaas gedeeld!
Aahquote:Op dinsdag 14 oktober 2014 22:44 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
met jalapenos, zure room en guacamole![]()
Ik heb alle roze nibb-its uit de zak gegeten. Fun in mn eentje
Wij kunnen niet samenquote:Op dinsdag 14 oktober 2014 22:44 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
met jalapenos, zure room en guacamole
Ik heb alle roze nibb-its uit de zak gegeten. Fun in mn eentje
Dat is lief!quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 22:47 schreef houdjemond het volgende:
[..]
Aahheb nog zelfgemaakte brownies over als je troostvoer wilt..
( daarvoor hele dikke groentesoep want zowel paps als ik zijn snottepopjes )
kokos zit er niet inquote:Op dinsdag 14 oktober 2014 22:47 schreef uniekhoorn het volgende:
[..]
Wij kunnen niet samenIk wil ook de roze!
Jij mag de kokosdingen, is dat goed?
Afgezien van dat zeewier trekt het me welquote:Op woensdag 15 oktober 2014 15:52 schreef minilot het volgende:
Ik ga zo aubergine bakken met knoflook en chilipeper en dan opeten met tof raar zeewier
Japanse mix is heel slecht voor je hèquote:Op woensdag 15 oktober 2014 16:07 schreef MaLo het volgende:
Wij eten straks quiche met spekjes, prei en courgette. Nu japanse mix en een vruchtensapje.
Dank voor je bezorgdheidquote:Op woensdag 15 oktober 2014 16:08 schreef hetzalallemaalwel het volgende:
[..]
Japanse mix is heel slecht voor je hè
Oe lekker, welke soorten?quote:
Als ik één zo'n ding heb gehad kan ik niet meer stoppen. Dan moet die zak leegquote:Op woensdag 15 oktober 2014 16:12 schreef MaLo het volgende:
[..]
Dank voor je bezorgdheid.
Zolang ik er geen kilo's van eet zal het wel meevallen. Alles met mate, is mijn motto.
[..]
Oe lekker, welke soorten?
Ik heb gewoon netjes één klein schaaltje gehadquote:Op woensdag 15 oktober 2014 16:16 schreef hetzalallemaalwel het volgende:
[..]
Als ik één zo'n ding heb gehad kan ik niet meer stoppen. Dan moet die zak leeg
combinatie van niksquote:Op woensdag 15 oktober 2014 16:12 schreef uniekhoorn het volgende:
Nu een Brand Dubbelbock en een blok pure chocolade
Iedere roerbakschotelquote:Op woensdag 15 oktober 2014 16:31 schreef DrNick het volgende:
Wat maak je binnen een minuut of 20 en is geen pannenkoek?
Omelet met kaas en paddenstoelen?quote:
Voor friet moet de frituur nog aanquote:Op woensdag 15 oktober 2014 16:35 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Omelet met kaas en paddenstoelen?
Een Schnitzel?
Steak en friet?
En waarom? Mijn vriend eet dat vrij veelquote:Op woensdag 15 oktober 2014 16:08 schreef hetzalallemaalwel het volgende:
[..]
Japanse mix is heel slecht voor je hè
Iets met je hart en slecht slapen.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 17:02 schreef emmyemmy het volgende:
[..]
En waarom? Mijn vriend eet dat vrij veel
Bron?quote:Op woensdag 15 oktober 2014 17:11 schreef hetzalallemaalwel het volgende:
[..]
Iets met je hart en slecht slapen.
Oh, dat MSG gezeikquote:Op woensdag 15 oktober 2014 17:12 schreef hetzalallemaalwel het volgende:
[..]
Google maar, ik ga eten
Pasta carbonaraquote:Op woensdag 15 oktober 2014 16:31 schreef DrNick het volgende:
Wat maak je binnen een minuut of 20 en is geen pannenkoek?
Foto? Klinkt heerlijkquote:Op donderdag 16 oktober 2014 12:28 schreef minilot het volgende:
Nu: khandvi (Indiase kikkererwtenmeel-rolletjes) met koriander en piccalilly
Vanavond spaghetti bolognese
Ik zit nog even zonder laptop momenteel (nog een uurtje!quote:
Tof!quote:Op donderdag 16 oktober 2014 18:04 schreef minilot het volgende:
[..]
Ik zit nog even zonder laptop momenteel (nog een uurtje!), dus die hou je nog tegoed. Had er namelijk inderdaad een foto van gemaakt
quote:
O, ik was de toelichting vergeten.. Ik heb met mijn lief drie zakken van dat spul weggewerkt tijdens een road tripje in Engeland twee weken geleden.quote:
Wat is het?quote:Op vrijdag 17 oktober 2014 11:24 schreef minilot het volgende:
[..]
O, ik was de toelichting vergeten.. Ik heb met mijn lief drie zakken van dat spul weggewerkt tijdens een road tripje in Engeland twee weken geleden.
quote:Op vrijdag 17 oktober 2014 11:41 schreef minilot het volgende:
Soort van kokertjes van rijstcracker, gevuld met satésmurrie
hoe heet het?quote:Op vrijdag 17 oktober 2014 11:41 schreef minilot het volgende:
Soort van kokertjes van rijstcracker, gevuld met satésmurrie
Geen idee meer, maar dat weet FFT vast welquote:
Joehoe!quote:
Roekoe roekoe!quote:Op vrijdag 17 oktober 2014 16:20 schreef minilot het volgende:
[..]
Geen idee meer, maar dat weet FFT vast wel
[..]
Joehoe!![]()
Mayo natuurlijk!quote:Op vrijdag 17 oktober 2014 20:09 schreef Njosnavelin het volgende:
Straks frietjes halen, ik twijfel nog over pinda of mayonaise..
*burp*quote:Op vrijdag 17 oktober 2014 10:01 schreef minilot het volgende:
Vanavond eendenborst met een slaatje van bosui, shiso en gemberbloem in ponzu-saus. Gebakken rijst met zeewier ernaast & gemberbier
Hee geen Hongaars!quote:Op vrijdag 17 oktober 2014 21:55 schreef Skeletor. het volgende:
Vanavond tonijnsteak, gepofte aardappelen en opgebakken worteltjes/bloemkool/broccoli in sojasaus. Erbij veldsla.
Nu knäckebröd met kaas, appel, peer.
Alweer niet! En vandaag geroerbakte verse spinazie, gehaktballetjes van kipfilet en iets met aardappelen. Dag vier geen Hongaarse keuken.quote:Op vrijdag 17 oktober 2014 22:29 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Hee geen Hongaars!![]()
Nu ringlings en blokjes belegen kaas met mosterd.
Ziet er fantastisch uitquote:Op zaterdag 18 oktober 2014 19:47 schreef borisz het volgende:
De Insanity Burger van Jamie Oliver.
Uit zijn nieuwste boek Comfort Food.
De kurk kan zo ademen.quote:Op zondag 19 oktober 2014 16:27 schreef Geerd het volgende:
Volgende week visite, en een paar lusten ook wel een wijntje. Dus ik gister even naar de mitra.
Op een paar flessen zit gewoon een draai dop, maar op 1 een kurk zo te zien.
Alleen zitten er 2 gaatjes aan de bovenkant, is dat zodat je idd kunt zien of er een kurk in zit?
[ afbeelding ]
Je zie je ze wel die dus.
Ziet er goed uit!quote:Op zondag 19 oktober 2014 19:57 schreef ddx het volgende:
Gisteravond Chili gemaakt, nachtje smaak lekker laten intrekken en vandaag (en morgen) smullen
[ link | afbeelding ]
Goeie. De walnoten vallen hier ook met bakken uit de lucht!quote:Op maandag 20 oktober 2014 14:18 schreef MutedFaith het volgende:
Pasta met paddestoelen en walnoten.
Het wordt een rasam; linzen/tomatensoep met gember en tamarinde. Versgebakken chapatis erbij.quote:Op maandag 20 oktober 2014 10:48 schreef minilot het volgende:
Vanavond een curry, maar ik weet nog niet welke. Heb puik Indiaas kookboek meegesleept naar mijn werk, straks als ik even niks te doen heb maar eens wat uitzoeken. Iets zonder vlees in elk geval.
Ik heb geen kachel, dus dat wordt de oven.quote:Op maandag 20 oktober 2014 14:31 schreef ikheetmartijn het volgende:
Droog je ze op de kachel of rooster je ze in de oven?
(en voor de meelezers in het vorige Hello Fresh-topic: dat komt als ik het grofweg uitreken uit rond de één euro en tien cent voor een flinke portie soep + brood per persoon, en dan heb ik de tig specerijen die erin gaan qua kosten voor het gemak naar boven afgerond en gebruik ik nog vijf keer meer ghee dan er in het recept staatquote:Op maandag 20 oktober 2014 14:36 schreef minilot het volgende:
[..]
Het wordt een rasam; linzen/tomatensoep met gember en tamarinde. Versgebakken chapatis erbij.
Staat hier morgen op t menu.quote:
Alleen staanders?quote:Op maandag 20 oktober 2014 19:50 schreef Geerd het volgende:
2 Broodjes hamburger gemaakt. plak kaas ertussen hatseflats kreeg het niet eens op.
Waarom zijn er geen single pakketten? Aantal alleen staanders is vrij groot.
Hij was weer jummie vnv!quote:Op maandag 20 oktober 2014 14:17 schreef Skeletor. het volgende:
Vanavond stamppot zuurkool met rookworst.
Wat is er nou weer mis met alleen staandersquote:Op maandag 20 oktober 2014 19:53 schreef Molo het volgende:
[..]
Alleen staanders?![]()
Kaasboer, slager, bakker etc. hebben wel 1-persoonsverpakkingen.
En anders dooreten of de helft weg gooien
Het is alleenstaanden.quote:Op maandag 20 oktober 2014 20:04 schreef Geerd het volgende:
[..]
Wat is er nou weer mis met alleen staandershoe noem jij ze?
Aah oke zal eens kijken !
Who wat denk jij breed!quote:Op maandag 20 oktober 2014 20:15 schreef Molo het volgende:
[..]
Het is alleenstaanden.
http://nl.m.wikipedia.org/wiki/Alleenstaande
Bij alleen staanders moet ik denken aam een gebodsbord waar op staat dat 'alleen staanders' toegestaan zijn![]()
[ afbeelding ]
Dat is even een snackje naar het eten hoop ik?quote:Op maandag 20 oktober 2014 20:23 schreef CherryOnTop het volgende:
2 wortels, en zometeen een bakje rode vruchten yoghurt.
Ja, had te weinig avondeten gemaaktquote:Op maandag 20 oktober 2014 20:25 schreef Geerd het volgende:
[..]
Dat is even een snackje naar het eten hoop ik?
Ohw gelukkig dacht alquote:Op maandag 20 oktober 2014 20:25 schreef CherryOnTop het volgende:
[..]
Ja, had te weinig avondeten gemaakt
Ben je ook al zo een alleen gaande of staandequote:Op maandag 20 oktober 2014 20:25 schreef CherryOnTop het volgende:
[..]
Ja, had te weinig avondeten gemaakt
Wij zijn met zijn drieën, is ook vaak lastig. Met name vlees is altijd per 2 of per 4 verpaktquote:Op maandag 20 oktober 2014 20:28 schreef Geerd het volgende:
[..]
Ben je ook al zo een alleen gaande of staande
Nooit van gehoord in die contextquote:
Lekker idee voor boontjes. Ik zal dat sausje eens onthouden maar kook mijn boontjes dan wel eerst even voor want ik hou van gaar (geen snot).quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 09:06 schreef minilot het volgende:
Vanavond dit: gebakken kaas-polenta (minus de spruitjes) + boontjes met mosterd/yoghurtdressing
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |