Als de dader ook een medeleerling is dan zullen ze hem wel snel pakkenquote:Steekpartij op school Voorburg
Op een middelbare school in Voorburg is iemand neergestoken. Het slachtoffer is vermoedelijk een leerling. Hij is zwaargewond geraakt. Er is een traumahelikopter ingezet.
De steekpartij rond 13.30 uur op het schoolplein van het Corbulo College, een vmbo-school voor Techniek & Economie.
Paniek
Volgens een leerling van de school is het slachtoffer een jongen, die waarschijnlijk ruzie had met iemand. "Ik zag hem in blinde paniek naar binnen rennen, met zijn hand op zijn nek. Niet lang daarna kwam de eerste hulp, het ging allemaal zo snel", zegt de ooggetuige tegen Omroep West. Volgens de leerling was er veel bloed te zien.
De verdachte is gevlucht.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.-XOXO-
Op de fiets. Shit, niet meer bij te houden..twitter:TPOnl twitterde op vrijdag 10-10-2014 om 14:30:24'Dader steekpartij VMBO-school Voorburg gevlucht met de fiets' http://t.co/FUcgSq665h Slachtoffer leerling van de school reageer retweet
Wat deed jij dan?quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 14:36 schreef reddevil1408 het volgende:
Op de vrijdagmiddag deed ik andere dingen op het schoolplein....
Andere dingen dan leegbloeden?quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 14:36 schreef reddevil1408 het volgende:
Op de vrijdagmiddag deed ik andere dingen op het schoolplein....
roken maakt meer kapot dan je lief isquote:Op vrijdag 10 oktober 2014 14:38 schreef Yasmin23 het volgende:
Dat kansloze gesteek. Paar jaar gelede slachtoffer van steekpartij gezien. Ging om een aansteker ofzo. Spijt dat ik had gekeken.
Dus dat. Slachtoffer was nog verder gestrompeld. Out gegaan naast de plek waar ik werkte op dat moment. In een bushokje. Kon daarna op verzoek van de politie het bloed weg spoelen....quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 14:39 schreef Frutsel het volgende:
[..]
roken maakt meer kapot dan je lief is
En dat doe je ook nog... dan ben je zelf ook niet slim.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 14:40 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Dus dat. Slachtoffer was nog verder gestrompeld. Out gegaan naast de plek waar ik werkte op dat moment. In een bushokje. Kon daarna op verzoek van de politie het bloed weg spoelen....
Misschien werkt(e( zij/hij daar wel johquote:Op vrijdag 10 oktober 2014 14:41 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
En dat doe je ook nog... dan ben je zelf ook niet slim.
Laat de brandweer maar langskomen om dat te doen.
Mja achteraf gezien had ik het niet moeten doen idd. Nja was nogal geschrokken dus niet echt helder nagedacht ook. Allemaal mensen die zich kwamen bemoeien, Messen kwamen vragenquote:Op vrijdag 10 oktober 2014 14:41 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
En dat doe je ook nog... dan ben je zelf ook niet slim.
Laat de brandweer maar langskomen om dat te doen.
Als zij bij de brandweer werkt, dan moet ze niet zeiken, want dat is haar werk.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 14:42 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Misschien werkt(e( zij/hij daar wel joh
Wees blij dat iemand het doet
Ik werk niet bij de brandweerquote:Op vrijdag 10 oktober 2014 14:43 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Als zij bij de brandweer werkt, dan moet ze niet zeiken, want dat is haar werk.
En nu in het Nederlands?quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 14:43 schreef Yasmin23 het volgende:
Allemaal mensen die zich kwamen bemoeien, Messen kwamen vragen
Oh vergeet een woordquote:
mocro strugglesquote:Op vrijdag 10 oktober 2014 14:45 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Oh vergeet een woord
Ze kwamen om messen vragen, zodat ze nog een beetje konden rond steken geloof ik
Volgens mij lopen er fucking veel mensen rond met een mes tegenwoordig.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 14:47 schreef DeJori het volgende:
Hoezo heb je ook een mes bij naar school
Hoe moet je anders de pindakaas op je brood smeren?quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 14:47 schreef DeJori het volgende:
Hoezo heb je ook een mes bij naar school
Da's nog geen reden om er zelf één bij je te hebben.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 14:47 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Volgens mij lopen er fucking veel mensen rond met een mes tegenwoordig.
quote:VOORBURG - Leerlingen van het Corbulo College in Voorburg zijn zwaar aangeslagen door de steekpartij op hun school, vrijdagmiddag. Tijdens een ruzie in de grote pauze werd een jonge jongen neergestoken.
‘Het zag er verschrikkelijk uit’, zegt een leerling die het slachtoffer zag rennen. ‘Er spoot allemaal bloed uit zijn nek.’ Volgens meerdere scholieren was er in de kleine pauze al ruzie. Dat zou rond 13.15 uur zijn geëscaleerd.
Een andere leerling heeft in de school een grote plas bloed zien liggen. ‘Die jongen is door een meester opgetild en daarna is hij gereanimeerd. We weten niet of hij nog leeft’, aldus de scholier. Meerdere jongeren bevestigen tegenover Omroep West dat het slachtoffer en de dader bij elkaar in de derde klas zaten.
Oh absoluut niet nee. Sowieso mensen neersteken...quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 14:48 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Da's nog geen reden om er zelf één bij je te hebben.
Dat was vroeger niet anders hoor.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 14:47 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Volgens mij lopen er fucking veel mensen rond met een mes tegenwoordig.
Juist dán ben je een gigantische klapmongool als je een mes bij je hebt.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 14:50 schreef DeJori het volgende:
Dat neersteken kan gebeuren in een opwelling van woede.
Heb je nu ebola?quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 14:40 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Dus dat. Slachtoffer was nog verder gestrompeld. Out gegaan naast de plek waar ik werkte op dat moment. In een bushokje. Kon daarna op verzoek van de politie het bloed weg spoelen....
Klinkt als een slagaderlijke bloeding. Anders spuit het bloed er niet uit. RIP alvast. Die gaat dat niet overleven. Slagaderlijke bloeding in je nek is lastig afbinden denk ikquote:
Nah als ze bij elkaar in de klas zitten lijkt mij van wel ja. Gelukkig maar ook.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 14:53 schreef spijkerbroek het volgende:
De dader zal wel vrij snel gevonden worden. En zijn naam en foto zal al wel eerder op twitter verschijnen.
Als ik lees dat het bloed eruit spoot en reanimeren dan vrees ik het ergste.quote:
Elektrische fiets.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 14:36 schreef spijkerbroek het volgende:
Op de fiets. Shit, niet meer bij te houden..twitter:TPOnl twitterde op vrijdag 10-10-2014 om 14:30:24'Dader steekpartij VMBO-school Voorburg gevlucht met de fiets' http://t.co/FUcgSq665h Slachtoffer leerling van de school reageer retweet
Nja waarschijnlijk heb je idd gelijk.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 14:56 schreef Geralt het volgende:
[..]
Als ik lees dat het bloed eruit spoot en reanimeren dan vrees ik het ergste.
Slagaderlijke bloeding als die niet direct gestelpt wordt is binnen een mum van tijd einde oefening.
twitter:RedactieD8 twitterde op vrijdag 10-10-2014 om 14:41:09Het slachtoffer is in kritieke toestand vervoerd naar het ziekenhuis. #CorbuloCollege #Steekpartij #Voorburg reageer retweet
Is de persoon al dood dan?quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 15:01 schreef Montagui het volgende:
Waar kunnen ze hem nu voor aanklagen? Doodslag?
Als het slachtoffer niet dood gaat, nee.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 15:01 schreef Montagui het volgende:
Waar kunnen ze hem nu voor aanklagen? Doodslag?
'Dat doet ie anders nooooit!'twitter:Joostbakkerr twitterde op vrijdag 10-10-2014 om 15:02:47Getuigen omschrijven de vermoedelijke dader als een aardige, stille jongen. http://t.co/gAsbwmbFsH #Voorburg reageer retweet
quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 14:54 schreef Yasmin23 het volgende:
John • 16 minuten geleden
De traumaheli was akelig snel weer vertrokken en de ambu's blijven bij de school staan. Het is te hopen dat dit niet betekent dat de steekpartij fataal blijkt.
Zou dit kunnen kloppen ?
twitter:LifelinerNL twitterde op vrijdag 10-10-2014 om 14:36:27De #Lifeliner2 is ter plekke geweest bij een steekpartij in #Voorburg. Slachtoffer in kritieke toestand met ambu naar ziekenhuis vervoerd. reageer retweet
Juist, dat zeg ik.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 14:50 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Juist dán ben je een gigantische klapmongool als je een mes bij je hebt.
Waarom niet in de lifeliner ?quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 15:05 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]twitter:LifelinerNL twitterde op vrijdag 10-10-2014 om 14:36:27De #Lifeliner2 is ter plekke geweest bij een steekpartij in #Voorburg. Slachtoffer in kritieke toestand met ambu naar ziekenhuis vervoerd. reageer retweet
Misschien is de ambulance sneller? Beter mogelijk aan het slachtoffer te werken? Ze zullen er wel hun redenen voor hebben.quote:
Ik had vroeger een luchtbuks meequote:Op vrijdag 10 oktober 2014 15:07 schreef S15 het volgende:
Een mes mee naar school nemen
Wij namen vroeger een bal mee.
Ik wa alleen maar aan het voetballen. Heerlijke tijdquote:Op vrijdag 10 oktober 2014 15:09 schreef Geralt het volgende:
[..]
Ik had vroeger een luchtbuks mee
En een biletto
Overigens nooit wat mee gedaan hoor, buiten in de pauze op wat blikjes schieten om beurten in het park bij de school.
Dat mes heeft nooit mijn broekzak verlaten op school.
Hmm ja. Nah hoop dat die het overleefd. Op de frontpage een reactie van iemand die heeft gehoord dat die is overleden.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 15:08 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Misschien is de ambulance sneller? Beter mogelijk aan het slachtoffer te werken? Ze zullen er wel hun redenen voor hebben.
Was ook aardige jongen, niet stil, wel aardig.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 15:04 schreef spijkerbroek het volgende:
'Dat doet ie anders nooooit!'twitter:Joostbakkerr twitterde op vrijdag 10-10-2014 om 15:02:47Getuigen omschrijven de vermoedelijke dader als een aardige, stille jongen. http://t.co/gAsbwmbFsH #Voorburg reageer retweet
'Hij doet geen vlieg kwaad!'
Jij kent hem?quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 15:10 schreef eimetei het volgende:
[..]
Was ook aardige jongen, niet stil, wel aardig.
Ziekenhuis in leidschendam is ongeveer een rechte weg er naar toe, en als ze naar Den haag gaan ligt Bronovo ook dichtbijquote:
Slecht teken? Wat een bullshit. Da's gewoon procedure.twitter:ljongbloed twitterde op vrijdag 10-10-2014 om 15:09:43Forensische opsporing in witte pakken naar binnen. Is slecht teken. #Corbulocollege #Voorburg http://t.co/AlILTvSsun reageer retweet
Waarom wel? Het is een stedelijk gebied, als hij al in de ambulance lag en het ziekenhuis niet heel ver is kan dat sneller zijn dan hem er weer uit halen, in de lifeliner proppen, en dat stukje vliegen.quote:
Ze laten zo'n lifeliner komen meer uit voorzorg dus ?quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 15:12 schreef Lehcimus het volgende:
[..]
Ziekenhuis in leidschendam is ongeveer een rechte weg er naar toe, en als ze naar Den haag gaan ligt Bronovo ook dichtbij
Jep, is procedure.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 15:13 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ze laten zo'n lifeliner komen meer uit voorzorg dus ?
Die kerel is hoop ik aan het trollenquote:Op vrijdag 10 oktober 2014 15:04 schreef spijkerbroek het volgende:
'Hij doet geen vlieg kwaad!'
Geweldig altijd bij dit soort dingen, van dat volk op Twitter wat wel meteen weet hoe het zit, en wat er allemaal goed en slecht isquote:Op vrijdag 10 oktober 2014 15:12 schreef spijkerbroek het volgende:
Slecht teken? Wat een bullshit. Da's gewoon procedure.twitter:ljongbloed twitterde op vrijdag 10-10-2014 om 15:09:43Forensische opsporing in witte pakken naar binnen. Is slecht teken. #Corbulocollege #Voorburg http://t.co/AlILTvSsun reageer retweet
Het zou me niks verbazenquote:Op vrijdag 10 oktober 2014 15:14 schreef spijkerbroek het volgende:
Ik vraag me af waar de dader in zo'n geval naartoe vlucht. Gaat ie naar huis, mam zegt "hee, ben je nu al thuis?", antwoord "ja, leraar wiskunde was ziek", en gaat naar zijn kamer?
Ik vraag me ook af waarom zo iemand vlucht. Iedereen kent hem, wil hij verder onderduiken of zo? En dat de eerstkomende 329 jaar?quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 15:14 schreef spijkerbroek het volgende:
Ik vraag me af waar de dader in zo'n geval naartoe vlucht. Gaat ie naar huis, mam zegt "hee, ben je nu al thuis?", antwoord "ja, leraar wiskunde was ziek", en gaat naar zijn kamer?
Denk paniek.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 15:16 schreef Zorro het volgende:
[..]
Ik vraag me ook af waarom zo iemand vlucht. Iedereen kent hem, wil hij verder onderduiken of zo? En dat de eerstkomende 329 jaar?
"Het komt wel dichtbij!"twitter:dianakleinjans twitterde op vrijdag 10-10-2014 om 14:44:33Steekpartij op school in #Voorburg. Dader (leerling?) gevlucht. Ik was daar net nog voor een boodschap. Bizar. #corbulocollege reageer retweet
Krijgen we dit weerquote:Op vrijdag 10 oktober 2014 15:18 schreef spijkerbroek het volgende:
"Het komt wel dichtbij!"twitter:dianakleinjans twitterde op vrijdag 10-10-2014 om 14:44:33Steekpartij op school in #Voorburg. Dader (leerling?) gevlucht. Ik was daar net nog voor een boodschap. Bizar. #corbulocollege reageer retweet
quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 15:13 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Die kerel is hoop ik aan het trollenMeestal komen dit soort berichten van andere moskeegangers bekenden pas als diegene al eventjes vastzit.
Potentiële Syriëstrijderquote:Op vrijdag 10 oktober 2014 15:14 schreef spijkerbroek het volgende:
Elkaar imiteren etc.. vmbo he..quote:
Zowel dader als slachtoffer zijn nederlandsquote:Op vrijdag 10 oktober 2014 15:17 schreef Yasmin23 het volgende:
Marq • 2 minuten geleden
Die school kennende zal dit een gevolg zijn van jarenlang gepest door bepaalde noord Afrikaanse afkomstigen en had de dader er eindelijk genoeg van. Hoop dat het een duidelijke les voor ze is..
• Beantwoorden•Delen ›
Las ergens anders dat het slachtoffer een Nederlandse jongen is.
Maar was je vandaag op school ?quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 15:21 schreef eimetei het volgende:
[..]
Zowel dader als slachtoffer zijn nederlands
Wij hebben eigenlijk veel overeenkomstenquote:Op vrijdag 10 oktober 2014 15:20 schreef yvonne het volgende:
* het komt wel dichtbij nu*
Ik heb ooit in Voorburg gewoond
En het bloed spoot eruit klinkt niet echt gezond
Klopt, het gros van de hedendaagse bontkraagjes zijn hier geborenquote:Op vrijdag 10 oktober 2014 15:21 schreef eimetei het volgende:
[..]
Ah, dan was het Adelbrecht-Jan met Diederik-Roelof.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 15:21 schreef eimetei het volgende:
[..]
En dat Voorburg is zo beschaafd hequote:Op vrijdag 10 oktober 2014 15:22 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Wij hebben eigenlijk veel overeenkomsten
Ligt eraan waar. Het deel rond de Herenstraat is nog een beetje oud geld en Bert-Willem met Fleur-Sophie met de kids lekker rose'tjes nippen. Maar er zijn ook genoeg mindere buurten.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 15:23 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
En dat Voorburg is zo beschaafd he
Ik heb vroeger kort in Voorburg gewoond. En zat er ook op school. Vlakbij het verschrikkelijke Veurscollegequote:Op vrijdag 10 oktober 2014 15:24 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Ligt eraan waar. Het deel rond de Herenstraat is nog een beetje oud geld en Bert-Willem met Fleur-Sophie met de kids lekker rose'tjes nippen. Maar er zijn ook genoeg mindere buurten.
Weet je hoe het nu met het slachtoffer gaat ?quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 15:21 schreef eimetei het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |