Twee totaal verschillende nare zaken naast elkaar proberen te meten.quote:Op zaterdag 11 oktober 2014 18:31 schreef Ludd het volgende:
[..]
Dat ligt maar net aan je leeftijd, vakgebied ervaring en diploma's.
Ik denk dat de meeste mensen echt wel liever overvallen worden, dan dat ze ontslagen worden. Ik denk dat jij de gevolgen van het verliezen van je baan onderschat.
Ja joh, dat denk ik ook....quote:Op zaterdag 11 oktober 2014 18:31 schreef Ludd het volgende:
[..]
Ik denk dat de meeste mensen echt wel liever overvallen worden, dan dat ze ontslagen worden.
krijg de pipquote:Op zaterdag 11 oktober 2014 15:14 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ik doel helemaal niet op rechten schreeuwerd. Geef gewoon eens antwoord. Ben jij voor de democratie?
Daar is het al te laat dan blijkbaarquote:Op zaterdag 11 oktober 2014 16:40 schreef cempexo het volgende:
[..]
Haatverspreiding zeg je...
Je weet dat inmiddels de Zweden zelf de grote stad uitvluchten?
Je weet dat de Joden massaal Zweden verlaten ? Uhhh ik bedoel: hebben verlaten
Enge fascist. Iemand die tegen de democratie is gaat andere mensen even vertellen hoe ze moeten denken en levenquote:
In een volwaardige democratie worden minderheidsgroepen juist extra beschermd.quote:Op zaterdag 11 oktober 2014 20:33 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Enge fascist. Iemand die tegen de democratie is gaat andere mensen even vertellen hoe ze moeten denken en leven
Ik vind het knap hoe jij niet eens durft te zeggen dat je voor een democratie bent, maar wel met slechte statistieken durft te komen die in de verste verte niet kloppen.quote:Op zaterdag 11 oktober 2014 20:37 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
In een volwaardige democratie worden minderheidsgroepen juist extra beschermd.
De minderheidsgroep is in dit geval de 99,9% goedwillende marokkanen.
Over fascisme gesproken... tjonge jonge.
Ga jij mee in invoering van de sharia wanneer een meerderheid van de stemgerechtigden hiervoor zou zijn of in ieder geval hiervoor zou kiezen?quote:Op zaterdag 11 oktober 2014 20:41 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ik vind het knap hoe jij niet eens durft te zeggen dat je voor een democratie bent, maar wel met slechte statistieken durft te komen die in de verste verte niet kloppen.
Ik heb nooit gezegd dat ik pro democratie ben.quote:Op zaterdag 11 oktober 2014 20:46 schreef NotYou het volgende:
[..]
Ga jij mee in invoering van de sharia wanneer een meerderheid van de stemgerechtigden hiervoor zou zijn of in ieder geval hiervoor zou kiezen?
Waar haal jij je cijfers vandaan?quote:Op zaterdag 11 oktober 2014 20:37 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Het mooie is dat de cijfers en niet eens toe doen. Of de 'goede' groep nu 99,9 of maar 32% procent is.quote:
Cijfers of percentages doen er volgens jou totaal niet toe. Toch blijf je er mee strooien om je vage argument kracht bij te zetten.quote:Op zaterdag 11 oktober 2014 23:36 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Het mooie is dat de cijfers en niet eens toe doen. Of de 'goede' groep nu 99,9 of maar 32% procent is.
De crux is dat die 32% dan de bescherming verdiend die een democratie aan minderheden behoort te geven.
En dat is precies het doel van de vermeende actie om minder Marokkaanse misdrijven te laten zien: Het leidt tot stigmatisering in tokkieland.
De non-discussie begon met de vraag of ik voor democratie ben. Blijkbaar worden meerderheden heel relevant gevonden. Terwijl het er niet toe doet. Het gaat om het individu.quote:Op zaterdag 11 oktober 2014 23:51 schreef Staal het volgende:
[..]
Cijfers of percentages doen er volgens jou totaal niet toe. Toch blijf je er mee strooien om je vage argument kracht bij te zetten.
En dat tokkieargument? Ik weet het niet hoor. Term is al jaren populair op FOK! en elders. Ooit echt naar de Tokkies gekeken? Die man werkte gewoon voor zijn geld. Het komt alleen niet zo aan bij die HBO-ers op FOK! Over stigmatiseren gesproken.
Post je feiten, reageren users daar totaal niet op. Liever nondiscussie. Kennelijk.
Ik lig er niet wakker van hoor. Ergens is het wel leutig ook.
99.99%quote:Op zaterdag 11 oktober 2014 20:37 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
De discussie gaat in mijn beleving toch echt ergens anders over. Zie OP.quote:Op zaterdag 11 oktober 2014 23:55 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
De non-discussie begon met de vraag of ik voor democratie ben. Blijkbaar worden meerderheden heel relevant gevonden. Terwijl het er niet toe doet. Het gaat om het individu.
Daarom vroeg ik jou of je voor democratie bent. Je hebt zo'n lage dunk van andere individuen dat ik mij afvraag hoe je normaal gesproken met mensen praat. Laat staan dat je wil dat mensen kunnen stemmen.quote:Op zaterdag 11 oktober 2014 23:55 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
De non-discussie begon met de vraag of ik voor democratie ben. Blijkbaar worden meerderheden heel relevant gevonden. Terwijl het er niet toe doet. Het gaat om het individu.
Het westen is groot geworden met kritisch kijken naar problemen en niet dingen zoals corruptie en criminaliteit onder het tapijt schuiven. Als jij denkt dat Marokkanen die vertrokken zijn uit hun eigen land omdat het hier beter was er op vooruit gaan als wij richting Marokko bewegen qua bestuurlijke cultuur dan ben je totaal gestoord.quote:Op zaterdag 11 oktober 2014 23:36 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Het mooie is dat de cijfers en niet eens toe doen. Of de 'goede' groep nu 99,9 of maar 32% procent is.
De crux is dat die 32% dan de bescherming verdiend die een democratie aan minderheden behoort te geven.
En dat is precies het doel van de vermeende actie om minder Marokkaanse misdrijven te laten zien: minder stigmatisering (in tokkieland).
Precies het zelfde als iemand preventief als crimineel uitmaken.quote:Op zondag 12 oktober 2014 00:05 schreef Staal het volgende:
[..]
De discussie gaat in mijn beleving toch echt ergens anders over. Zie OP.
Of het bericht waar is dat weet ik niet. Is aanname en van daar uit verder. Er zijn wel harde cijfers mbt criminaliteit onder jonge Marokkaantjes. En kennelijk wil niemand het hier daarover hebben. Nee joh, maak elkaar liever onderling preventief uit voor Tokkie. #yolo
Als jij in elkaar geslagen bent door een lichtgetint persoon en twee maanden in het ziekenhuis hebt gelegen dan ga jij een uitzending proberen tegen te houden?quote:Op zondag 12 oktober 2014 00:12 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Precies het zelfde als iemand preventief als crimineel uitmaken.
Verder blijf je zelf zeuren over cijfers terwijl die er volgens ons beiden niet toe doen. De primaire discussie is of het wel of niet 'done' is om het aantal berichten bewust te beperken.
Cijfers en feiten doen er voor mij juist alles toe. En die liegen er toch niet om.quote:Op zondag 12 oktober 2014 00:12 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Precies het zelfde als iemand preventief als crimineel uitmaken.
Verder blijf je zelf zeuren over cijfers terwijl die er volgens ons beiden niet toe doen. De primaire discussie is of het wel of niet 'done' is om het aantal berichten bewust te beperken.
Niet van alle individuen. Ieder wordt op zijn eigen merites beoordeeld. Dát is de kracht van het westen.quote:Op zondag 12 oktober 2014 00:09 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Daarom vroeg ik jou of je voor democratie bent. Je hebt zo'n lage dunk van andere individuen dat ik mij afvraag hoe je normaal gesproken met mensen praat. Laat staan dat je wil dat mensen kunnen stemmen.
[..]
Het westen is groot geworden met kritisch kijken naar problemen en niet dingen zoals corruptie en criminaliteit onder het tapijt schuiven. Als jij denkt dat Marokkanen die vertrokken zijn uit hun eigen land omdat het hier beter was er op vooruit gaan als wij richting Marokko bewegen qua bestuurlijke cultuur dan ben je totaal gestoord.
Dan geef maar de cijfers volgens jou en dan zeg ik weer dat ze er niet toe doen voor degene die niet tot die groep behoort.quote:Op zondag 12 oktober 2014 00:15 schreef Staal het volgende:
[..]
Cijfers en feiten doen er voor mij juist alles toe. En die liegen er toch niet om.
Ik ben al een 'zeur' begrijp ik. Goed.
Jij zegt mensen te willen behandelen als individuen, maar ondertussen wil je wel dat onze publieke omroep en politie gaan selecteren op ras. De tokkies waar jij het de hele tijd over hebt zijn tenminste eerlijk.quote:Op zondag 12 oktober 2014 00:18 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Niet van alle individuen. Ieder wordt op zijn eigen merites beoordeeld. Dát is de kracht van het westen.
Het liberalisme van de individuele verantwoordelijkheid en de sociaal-democratie van het beschermen van minderheden en zwakkeren.
Dat zijn ze niet want ze roepen "minder Marokkanen" in plaats van "minder criminelen"quote:Op zondag 12 oktober 2014 00:24 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Jij zegt mensen te willen behandelen als individuen, maar ondertussen wil je wel dat onze publieke omroep en politie gaan selecteren op ras. De tokkies waar jij het de hele tijd over hebt zijn tenminste eerlijk.
Minder Marokkanen is automatisch minder criminelen, wat is je punt?quote:Op zondag 12 oktober 2014 00:26 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Dat zijn ze niet want ze roepen "minder Marokkanen" in plaats van "minder criminelen"
Als je de statistieken eens zou opzoeken dan zou je zien dat minder Marokkanen gelijk staat aan minder criminaliteit. Misschien niet zo lief verwoord, maar toch.quote:Op zondag 12 oktober 2014 00:26 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Dat zijn ze niet want ze roepen "minder Marokkanen" in plaats van "minder criminelen"
Anders lees je even terug, joh.quote:Op zondag 12 oktober 2014 00:21 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Dan geef maar de cijfers volgens jou en dan zeg ik weer dat ze er niet toe doen voor degene die niet tot die groep behoort.
Om niet racistisch te zijn moet je een politiek van rassen onderscheid en voorrechten invoeren. Je moet wel een vuile racist zijn om het daar niet mee eens te zijn.quote:Op zondag 12 oktober 2014 00:40 schreef Staal het volgende:
[..]
Anders lees je even terug, joh.
En dan ga jij dat fijn even warrig ontkrachten met argumentatie dat het zeker altijd om de individu gaat.
Jij bent veel te intelligent voor mij, waarschijnlijk.
Je kunt een groep van 30 neerzetten en daar zit een pisventje bij en dan moet kennelijk iedereen kijken naar dat ene pisventje, het individu. Sorry hoor, je kunt ook gewoon naar cijfers en de daadwerkelijk maatschappelijke problemen kijken en die zijn er echt. Maar niet voor politiek correct Nederland, kennelijk. Die lullen bananen tegenwoordig niet meer recht maar het allerliefst nog veel krommer.
Dude. Ik ga snurken.quote:Op zondag 12 oktober 2014 00:47 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Om niet racistisch te zijn moet je een politiek van rassen onderscheid en voorrechten invoeren. Je moet wel een vuile racist zijn om het daar niet mee eens te zijn.
Die, samen met bepaalde andere users, ontkent dit gewoon. Zal wel uit de context zijn, zal wel verkeerd gequote zijn, vast niet waar. En als het dan waar blijkt heel geforceerd het ermee eens zijn. Ja, misschien is het wel goed want als er minder Marokkanen te zien zijn volgen anderen hen niet.quote:Op zondag 12 oktober 2014 01:41 schreef penny-wise het volgende:
Goh, waar blijft LBK met zijn reactie.....?
Dom blaten maar reageren ho maar....
Wachtmuziekje...quote:Op zondag 12 oktober 2014 01:41 schreef penny-wise het volgende:
Goh, waar blijft LBK met zijn reactie.....?
Dom blaten maar reageren ho maar....
Laat ik nu altijd gedacht hebben dat de politiek de hoogte van de boetes bepaalt maar blijkbaar doet de politie het zelfquote:Op zondag 12 oktober 2014 03:17 schreef MakkieR het volgende:
Zolang het politie imago zo belabberd is door al die toren hoge boetes en de politie eerder hufterig is dan vriendelijk. Maakt het mij geen zak uit wat er op Opsporing Verzocht komt. Daar kijk ik allang niet meer naar. Politie je beste vriend?, nou ik dacht het niet.
Jij bent dus tegen het vergroten van de pakkans van criminelen? Of ben jij er zo eentje die een verkrachting of moord wel best vindt? Zolang het maar gepleegd is door armoedzaaiers.quote:Op zaterdag 11 oktober 2014 14:07 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Weg met het programma dan.
Ruftende verzuurde hersenloze bierdrinkende 50-plussers gaan maar wat zinnigs doen met hun tijd, i.p.v. naar dit programma te kijken met een telefoon met draaischijf in de hand.
Overigens niets mis met een telefoon met draaischijf.
Juist niet extra beschermd, maar hebben zij dezelfde rechten en krijgen dezelfde kansen.quote:Op zaterdag 11 oktober 2014 20:37 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Welk percentage lijkt jou realistisch?quote:Op zondag 12 oktober 2014 10:47 schreef MagicIsland1 het volgende:
[..]
Juist niet extra beschermd, maar hebben zij dezelfde rechten en krijgen dezelfde kansen.
en 99,9%...serieus.... dat er überhaupt mensen zijn dit nog steeds geloven
Wie of wat zou dat dan moeten bevestigen?quote:Op zondag 12 oktober 2014 10:35 schreef Yasmin23 het volgende:
Is dit bericht inmiddels al bevestigd ?
Cijfers kunnen wel degelijk liegen.quote:Op zondag 12 oktober 2014 00:15 schreef Staal het volgende:
[..]
Cijfers en feiten doen er voor mij juist alles toe. En die liegen er toch niet om.
Ik ben al een 'zeur' begrijp ik. Goed.
Hmm in die links staat niks over het weg laten van bepaalde groepen.quote:Op zondag 12 oktober 2014 10:59 schreef Halcon het volgende:
[..]
Wie of wat zou dat dan moeten bevestigen?
Kritiek op en proberen invloed uit te oefenen opOpsporing Verzocht is van alle tijden:
https://www.om.nl/onderwe(...)8/25-jaar-opsporing/
http://www.nu.nl/algemeen(...)poring-verzocht.html
http://www.trouw.nl/tr/nl(...)controversieel.dhtml
http://www.elsevier.nl/Cu(...)cht-ELSEVIER294050W/
Die links gaan over kritiek op en proberen invloed uit te oefenen op. Dat is iets van alle tijden.quote:Op zondag 12 oktober 2014 11:03 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Hmm in die links staat niks over het weg laten van bepaalde groepen.
Ik vind het een ongeloofwaardig bericht en hoop ook dat het niet waar is.
Dus als blonde mensen een overval willen plegen, iemand willen verkrachten, een inbraak willen plegen of een moord willen plegen, dan helpen omstandersquote:Op zondag 12 oktober 2014 11:00 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Cijfers kunnen wel degelijk liegen.
Allochtonen komen vaker in aanraking met de politie. Een deel daarvan kan door confirmation bias komen. In bijgaand filmpje stelen een blanke jongen, een zwarte jongen en een blonde meid een fiets.
Alleen bij de zwarte jongen wordt de politie gebeld, en hij komt dus in aanraking met de politie.
De blonde meid wordt zelfs geholpen
Nou zal confirmation bias bij zware misdaden niet voorkomen en zullen allochtonen ongetwijfeld meer misdaden plegen, maar confirmation bias zal zeker de cijfers vertekenen.
....quote:Op zondag 12 oktober 2014 11:10 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dus als blonde mensen een overval willen plegen, iemand willen verkrachten, een inbraak willen plegen of een moord willen plegen, dan helpen omstanders![]()
![]()
Heb je de laatste zin van mijn post ook gelezen?quote:Op zondag 12 oktober 2014 11:10 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dus als blonde mensen een overval willen plegen, iemand willen verkrachten, een inbraak willen plegen of een moord willen plegen, dan helpen omstanders![]()
![]()
Jezelf superieur vinden boven bepaalde mensen is dan ook weer een beetje zwak.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 14:52 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Dit.
Bijna een SBS-6-waardig programma, waar uitsluitend sterk verzuurde PVV-ers met een blik Euroshopper-bier al ruftend naar kijken samen met 'hun Anita'.
Lekker mopperend op de bank, terwijl 'het vrouwtje' de wietplantjes nog even water geeft, "Al die kutMarokkanen ook, onze Wilders gaat er tenminste wat aan doen. He, wijfie haalt jij nog wat knakworstjes uit de koelkast? En geeft mijn een extra bierahtje."
Mensen die echt falen in het leven gaan naar zo'n zuurbekjes-programma kijken.
Het vertekent de cijfers van overvallen, moorden, verkrachtingen, e.d. niet eens...quote:Op zondag 12 oktober 2014 11:12 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Heb je de laatste zin van mijn post ook gelezen?
Je hebt het duidelijk niet gelezen...quote:Op zondag 12 oktober 2014 11:18 schreef Halcon het volgende:
[..]
Het vertekent de cijfers van overvallen, moorden, verkrachtingen, e.d. niet eens...
Ah, nu snap ik je opmerking.quote:Op zondag 12 oktober 2014 11:18 schreef Halcon het volgende:
[..]
Het vertekent de cijfers van overvallen, moorden, verkrachtingen, e.d. niet eens...
Jawel, zie ook de reactie van de auteur van die post (Wombcat).quote:Op zondag 12 oktober 2014 11:20 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Je hebt het duidelijk niet gelezen...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |