Good luck with that one, zullen de Turken echt niet accepteren.quote:Voorlopig alleen humanitaire hulp voor Kobani
09/10/14, 17:31 − bron: ANP
© anp. Minister Frans Timmermans van Buitenlandse Zaken tijdens de schorsing van het overleg over de situatie in de door IS belegerde Syrische stad Kobani.
Een resolutie van de VN-Veiligheidsraad die militair ingrijpen van Nederland in Syrië mogelijk maakt, zit er voorlopig niet in. Maar het kabinet gaat wel zoeken naar brede steun voor andere mogelijkheden. Het gaat dan om een bufferzone, humanitaire corridor naar Turkije en een vliegverbod.
De meerwaarde van een inzet boven Syrië lijkt beperkt
Dat zei minister Frans Timmermans (Buitenlandse Zaken) donderdag in een debat in de Tweede Kamer over de situatie in de Syrische grensstad Kobani. De stad wordt aan drie kanten belegerd door terreurgroep Islamitische Staat (IS). Die heeft volgens de minister inmiddels een derde van de stad in handen.
Volgens hem is er geen gebrek aan 'capaciteit' om strijders van IS bij Kobani te bombarderen, maar is er een 'gebrek aan effectiviteit'. De burgerbevolking in de stad loopt grote risico's als doelen van IS in Kobani worden gebombardeerd.
Militaire hulp aan de oppositie in Syrië ziet hij niet zitten. De oppositie is niet homogeen en hij is bang dat wapens in verkeerde handen terecht zullen komen. Over wapens aan Koerden die Kobani verdedigen, denkt hij nog na. Daar krijgt de Kamer snel een brief over.
Wel is het kabinet bereid te kijken naar extra humanitaire hulp voor de vluchtelingen. Daarbij zal ook gekeken worden of Syrische plaatsen langs de grens met Turkije hulp kunnen krijgen. Timmermans wees er wel op dat dit een gevaarlijke en moeilijke opdracht is voor hulpverleners.
'Bereid zijn'
Een meerderheid schaarde zich achter de bewindsman. Een aantal partijen, waaronder CDA, PVV en Groep Bontes/Van Klaveren, vindt dat ons land ook in Syrië moet bombarderen. We moeten 'in elk geval bereid zijn' daar op te treden, zei Pieter Omtzigt (CDA). De ChristenUnie wil alleen in Kobani ingrijpen.
Maar een Kamermeerderheid wil daar niet aan. De PvdA wil niet omdat een VN-resolutie ontbreekt, maar 'ook en vooral omdat ik er niet van overtuigd ben dat het uitvoeren van bombardementen de oplossing voor de uiterst complexe Syrische burgeroorlog dichterbij brengt', zei Michiel Servaes.
VVD'er Han ten Broeke wees erop dat door het Nederlandse militaire optreden dat beperkt is tot Irak, de Amerikanen ruimte krijgen om IS in Syrië aan te pakken. Ook D66 en GroenLinks willen niet in Syrië interveniëren. ,,De meerwaarde van een inzet boven Syrië lijkt beperkt'', oordeelde Sjoerd Sjoerdsma (D66).
Tegenstrijdigheden over strijd in Kobani
Het verloop van de slag om Kobani werd er donderdag niet duidelijker op. 's Ochtends meldde het Syrische Observatorium voor de Mensenrechten dat militante strijders van de IS de stad voor een derde in handen hebben. Het opperbevel van de Amerikaanse strijdkrachten, Centcom, verklaarde later op de dag juist dat Koerdische milities stand houden en IS redelijk buiten de deur weten te houden.
De VS hebben woensdag en donderdag met bondgenoten vijf luchtaanvallen uitgevoerd op Kobani en omgeving om te helpen IS terug te dringen. Doelen waren een trainingskamp, een pand, twee voertuigen en twee groepjes strijders van IS. De soennitische jihadisten belagen de plaats aan de Turkse grens al weken. De Koerdische verdedigers willen Turkse en andere buitenlandse hulp om IS terug te slaan.
Turkije meldde donderdag niet op eigen houtje militair te gaan optreden tegen IS in de Syrische grensplaats. Het is niet realistisch te denken dat we dit alleen gaan doen, aldus de Turkse minister van Buitenlandse Zaken Mevlut Cavusoglu. ''We zijn in gesprek en als er een gezamenlijk besluit valt, deinzen we er niet voor terug onze taak uit te voeren'', zei de Turkse bewindsman.
De afwachtende houding is een doorn in het oog van de Verenigde Staten. ''Er bestaat geen twijfel over het feit dat de Amerikaanse regering denkt dat Turkije meer kan doen, meer moet doen en dat het smoesjes gebruikt om niet meer te doen'', klaagde een Amerikaanse functionaris woensdag.
In Turkije steeg het dodental van de demonstraties door Koerden voor de bescherming van Kobani naar 23.
twitter:AJANSAMED twitterde op donderdag 09-10-2014 om 20:56:30Beşir Nusaybin (10), a Kurdish kid from #Rojava (Syrian Kurdistan) killed by Turkish soldiers today at SYR-TR border. http://t.co/cDkL9BGdqq reageer retweet
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Anti-Turkije
twitter:ArjDnn twitterde op donderdag 09-10-2014 om 22:06:38MT @AmedDcle: DBP leader in Gaziantep Bedran Fermanoglu: "They [Fascist mob] put our Şahinbey office on fire and murdered two persons" reageer retweet
twitter:Iran twitterde op donderdag 09-10-2014 om 21:36:18#Iran warns #Turkey over military presence in #Syria #SaveKobani #Kobani #Kobane #ISIL #ISIShttp://t.co/WzdBxLFzpZ http://t.co/QJdV3X4wLf reageer retweet
quote:Erdogans Turkey in deep crisis and disorientation.Cld hve been avoided:Open the border
Aan de handbewegingen te zien zijn het ClapClaps homeboys.quote:Op donderdag 9 oktober 2014 22:49 schreef SadPanda het volgende:
[ afbeelding ][ afbeelding ]twitter:ArjDnn twitterde op donderdag 09-10-2014 om 22:06:38MT @AmedDcle: DBP leader in Gaziantep Bedran Fermanoglu: "They [Fascist mob] put our Şahinbey office on fire and murdered two persons" reageer retweet
En dan te bedenken dat de samenwerking tussen de staat en die Hizbullah vroeger nog zo fijn wasquote:Op donderdag 9 oktober 2014 22:57 schreef Bilge het volgende:
Twitteraccount van de Koerdische Hizbullah.
Ze beweren dat de PKK 5 Hizbullah-leden heeft gedood, ze klagen dat de Turkse overheid niet ingrijpt, en ze claimen dat Hizbullah vanuit 'verdedigingspositie' 20 PKK'ers heeft gedood, en dat binnenkort de aanvalmodus zal worden ingezet.
twitter:ornekali twitterde op donderdag 09-10-2014 om 21:49:43BREAKING-Two police officers were killed, Police Chief wounded in an armed attack in eastern Kurdish province of Bingöl- #Turkey reageer retweet
quote:Op donderdag 9 oktober 2014 22:19 schreef SadPanda het volgende:
twitter:AJANSAMED twitterde op donderdag 09-10-2014 om 20:56:30Beşir Nusaybin (10), a Kurdish kid from #Rojava (Syrian Kurdistan) killed by Turkish soldiers today at SYR-TR border. http://t.co/cDkL9BGdqq reageer retweet
RIP !SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nee jog gekkie.quote:Op donderdag 9 oktober 2014 23:09 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Dreigt er nu een burgeroorlog in Turkije?
Leuk voor die neef.quote:Op donderdag 9 oktober 2014 23:42 schreef firefly3 het volgende:
The Daily Star
BEIRUT: A powerful cousin of Syrian President Bashar Assad has relocated to Belorussia with his wife, according to multiple sources.
They said that Hafez Makhlouf, Assad’s maternal cousin, had left the country amid speculation the move came after his falling-out with the president’s inner circle.
Hij was kolonel.quote:
Hezbollah !quote:Op donderdag 9 oktober 2014 23:56 schreef firefly3 het volgende:
Alle hezbollah liefhebbers worden geregistreerd en staan in de db van de VS vanwege voorkeur hebben voor terroristische organisaties. Omdat Hezbollah tot de dag van vandaag nog als terroristische organisatie bestempeld is door de VS, is Nederland zelfs verplicht alles vrij te geven aan derde partijen die betrokken zijn met het onderzoek naar het in beeld brengen hiervan.
Ok, fuck VS.quote:Op donderdag 9 oktober 2014 23:56 schreef firefly3 het volgende:
Alle hezbollah liefhebbers worden geregistreerd en staan in de db van de VS vanwege voorkeur hebben voor terroristische organisaties. Omdat Hezbollah tot de dag van vandaag nog als terroristische organisatie bestempeld is door de VS, is Nederland zelfs verplicht alles vrij te geven aan derde partijen die betrokken zijn met het onderzoek naar het in beeld brengen hiervan.
Het lukt de helden van Hezbollah alleen nog niet zo goed om Israel te stoppen tegen hun daden tegen Palestina he.quote:
Vanwaar deze persoonlijke aanval?quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 00:00 schreef luxerobots het volgende:
Hoe oud zijn jullie Hezbollah-droeftoeters?
Vanwaar Hezbollah fanboygedrag?quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 00:01 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Vanwaar deze persoonlijke aanval?
Hezbollah vecht keihard tegen walgelijke terroristen als IS , Al Nusra en alleen daarvoor verdienen ze al zeer veel respect.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 00:10 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Vanwaar Hezbollah fanboygedrag?
Hezbollah is nu ineens lief of zo?quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 00:12 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Hezbollah vecht keihard tegen walgelijke terroristen als IS , Al Nusra en alleen daarvoor verdienen ze al zeer veel respect.
Je kan toch lezen neem ik aan?quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 00:18 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Hezbollah is nu ineens lief of zo?
Respect geven aan terroristen... Dat is wat ik leesquote:Op vrijdag 10 oktober 2014 00:19 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Je kan toch lezen neem ik aan?
okquote:Op vrijdag 10 oktober 2014 00:20 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Respect geven aan terroristen... Dat is wat ik lees
Je trollpogingen zijn weer erg schattig.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 00:21 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Jij heult met terroristen. Wat maakt dat van jou?
quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 00:22 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Je trollpogingen zijn weer erg schattig.
Hezbollah-droeftoeterquote:Op vrijdag 10 oktober 2014 00:21 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Jij heult met terroristen. Wat maakt dat van jou?
quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 00:27 schreef theunderdog het volgende:
https://twitter.com/KarlKouki/status/520338661670674433
#BREAK: The border between #Nusaybin and #Qamishli is demolished so Kurds from Turkey can enter #Syria!
[ afbeelding ]
Oh Yeah !
Nee natuurlijk niet.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 00:31 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Hebben ze wapens om de strijd aan te gaan?
Die gasten hebben geen wapens hoor. Er is zover ik weet een klein groepje in Qamishli dat wapens heeft (ook deel van de PKK) maar voor de rest zijn dit gewoon burgers die Kobani willen beschermen tegen de IS barbaren.quote:
Ahquote:Op vrijdag 10 oktober 2014 00:35 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Die gasten hebben geen wapens hoor. Er is zover ik weet
Met de blote handen! Hoppa. Dat wordt victory voor de Koerden!quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 00:35 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Die gasten hebben geen wapens hoor. Er is zover ik weet een klein groepje in Qamishli dat wapens heeft (ook deel van de PKK) maar voor de rest zijn dit gewoon burgers die Kobani willen beschermen tegen de IS barbaren.
De Koerden doen het voor alsnog vrij goed hoor.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 00:44 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Met de blote handen! Hoppa. Dat wordt victory voor de Koerden!
quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 00:31 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]![]()
Hebben ze wapens om de strijd aan te gaan?
Foto is oud, want het is daar nu ook donker
ja, maar die lui die zonder wapens de grens over steken... Daar doelde ik op. Als het al waar is.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 00:45 schreef theunderdog het volgende:
[..]
De Koerden doen het voor alsnog vrij goed hoor.
Uhhhh??quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 00:45 schreef J0kkebr0k het volgende:
Ik ga slapen. Hoe meer ik er over nadenk hoe minder deze kankerbende me boeit. Geniet van wat je hebt.
Oh ja , kanonnenvoer.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 00:46 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
ja, maar die lui die zonder wapens de grens over steken... Daar doelde ik op. Als het al waar is.
Ik hoop zo erg dat dit Erdogan gaat opbreken. Hij is een onbetrouwbare partner voor het Westen gebleken.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 00:40 schreef theunderdog het volgende:
https://twitter.com/curdistani/status/520338464831971328
4 Kurds in Gaziantep slaughtered by racist mobs backed by Turkish state 2 of them were 15 &16 yeras old girl and boy
![]()
Mwaaah. Ze komen uit het Noorden, daar zit Isis nog niet. Ze kunnen vast wel wat wapens van dode haatbaarden krijgen. Plus nu kunnen er ook wapenleveranties komen.quote:
Ik hoop het.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 00:49 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Mwaaah. Ze komen uit het Noorden, daar zit Isis nog niet. Ze kunnen vast wel wat wapens van dode haatbaarden krijgen. Plus nu kunnen er ook wapenleveranties komen.
Het interesseert je allemaal toch geen moer meer?quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 00:52 schreef J0kkebr0k het volgende:
NWS / Koerdische opstand in Turkije?
Mijn eigen hachje en die van mijn familie en vrienden uiteraard wel. Be prepared.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 00:53 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Het interesseert je allemaal toch geen moer meer?
Wat heeft dat met dit conflict te maken?quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 00:54 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Mijn eigen hachje en die van mijn familie en vrienden uiteraard wel. Be prepared.
Nietsquote:Op vrijdag 10 oktober 2014 00:55 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Wat heeft dat met dit conflict te maken?
Als je alles op die manier gaat bekijken dan kunnen we dit soort topics eindigen met de zin: "Het Midden Oosten is triest en onbeschaafd"...quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 00:57 schreef TeenWolf het volgende:
Vechten om een kutdorp Copa Kobane.....triest eigenlijk als je het simpel bekijkt.
Opkomen voor je medemens.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 00:57 schreef TeenWolf het volgende:
Vechten om een kutdorp Copa Kobane.....triest eigenlijk als je het simpel bekijkt.
Que? Mhp???quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 00:59 schreef Che_ het volgende:
[..]
Opkomen voor je medemens.
Kennen jullie MHP'ers niet.
En iets zegt me dat jij dat stiekem helemaal niet erg vindt. Ik zou overigens nog maar niet te hard fappen. De FSA is de Koerden al te hulp gekomen en kennelijk kunnen er nu ook Koerden via Turkije bij.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 01:05 schreef TeenWolf het volgende:
Spijtig voor de Koerden, maar er zal binnen een weekje helaas een zwart vlaggetje worden gehesen in zonnig Copa Kobane.
Ik snap zowiezo niet waarom ze de lappen Koerdisch grond in oost Syrië niet beschermen ipv Kobane.
squote:Op vrijdag 10 oktober 2014 01:05 schreef TeenWolf het volgende:
Spijtig voor de Koerden, maar er zal binnen een weekje helaas een zwart vlaggetje worden gehesen in zonnig Copa Kobane.
Ik snap zowiezo niet waarom ze de lappen Koerdisch grond in oost Syrië niet beschermen ipv Kobane.
Ja ja, de op Twitter en FB gebaseerde analyses komen weer tevoorschijnquote:Op vrijdag 10 oktober 2014 01:14 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[ afbeelding ]
Shit is aan, Türk Kürt Kardesdir is nergens meer te zien. Men wilt dat het leger gaat schieten.
gebersin it heriflerquote:Op vrijdag 10 oktober 2014 01:19 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[ afbeelding ]
13 PKK-ers in verschillende steden afgeschoten
Gefeliciteerd, zo doorgaan en Turkije is de volgende gefaalde staat waar milities willekeurige mensen neerschieten in het Midden-Oostenquote:Op vrijdag 10 oktober 2014 01:14 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[ afbeelding ]
Shit is aan, Türk Kürt Kardesdir is nergens meer te zien. Men wilt dat het leger gaat schieten.
twitter:FiratGunay twitterde op vrijdag 10-10-2014 om 02:03:25Weapondeliveries arrived to YPG, not clear how they were delivered but weapons are provided by PUK & #Iran. Confirmed #TwitterKurds reageer retweet
Nice. Het doel heiligt de middelen.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 07:45 schreef De_Guidance het volgende:
Ik ga iets geks zeggen, terecht dat Twitter offline is.
Prioriteit lijkt me nu rust herstellen.
twitter:selingirit twitterde op donderdag 09-10-2014 om 21:38:16AKP Vice Chair Yasin Aktay tells BBC’s @marklowen “There’s no tragedy in #Kobane.It’s war between 2 terrorist groups” http://t.co/2zHTTHlKOF reageer retweet
Niet echt noemenswaardig en correct. Staatsreklame dus.quote:
Is gewoon normaal.quote:
Doet me denken aan Hamas die snoepjes op straat uitdeelt nadat er een jood is ontvoerd of vermoord. Een beetje werving voor het goede doel of hebben ze spijt van hun kindermoorden in Alawitische dorpen?quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 08:40 schreef firefly3 het volgende:
Ik ben geen al nusra fan, maar ze delen wel speelgoed uit aan kinderen terwijl assad de meeste kinderen dood maandelijks. Er lopen ook schoolmeisjes rond zonder hoofddoek.
Je kunt het niet vergelijken want er zijn nogal verschillende niveaus van extremisme binnen deze groep.Er zijn zelfs IS leden die binnen andere groepen opereren als slapende cel.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 08:51 schreef Toga het volgende:
[..]
Doet me denken aan Hamas die snoepjes op straat uitdeelt nadat er een jood is ontvoerd of vermoord. Een beetje werving voor het goede doel of hebben ze spijt van hun kindermoorden in Alawitische dorpen?
Goed nieuws.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 08:08 schreef SadPanda het volgende:
twitter:FiratGunay twitterde op vrijdag 10-10-2014 om 02:03:25Weapondeliveries arrived to YPG, not clear how they were delivered but weapons are provided by PUK & #Iran. Confirmed #TwitterKurds reageer retweet
Nouen, praktisch alle JAN-leden willen een op sharia gebaseerde islamtische staat van Syrië maken. Daarbij staat JAN gewoon te boek als een terroristische organisatie, die hoef je niet op te hemelen.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 08:58 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Je kunt het niet vergelijken want er zijn nogal verschillende niveaus van extremisme binnen deze groep.Er zijn zelfs IS leden die binnen andere groepen opereren als slapende cel.
Turkije was al geïnfecteerd door dit conflict. Ze zitten er tot hun nek in.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 07:44 schreef waht het volgende:
Dus Turkije laat zich infecteren door het conflict.
Het was op voorhand al duidelijk dat je speelt met vuur door de anti-Assad-bende vrij spel te geven.
Wat vallen die Turken me tegen zeg in dit conflictquote:Op vrijdag 10 oktober 2014 08:34 schreef SadPanda het volgende:
twitter:selingirit twitterde op donderdag 09-10-2014 om 21:38:16AKP Vice Chair Yasin Aktay tells BBC’s @marklowen “There’s no tragedy in #Kobane.It’s war between 2 terrorist groups” http://t.co/2zHTTHlKOF reageer retweet
De aard van het (Turkse) beestje komt nu wel uitdrukkelijk naar voren hè...quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 10:00 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Wat vallen die Turken me tegen zeg in dit conflictook die lui hier op Fok!
Gelukkig gaat IS zwaar op z'n klote krijgen in Kobani
Jep. Na ontkenningen van de Armeense genocide blijkt dat een Koerdische genocide ook geen probleem is. In Kobane wonen immers alleen maar PKK'ers en mensen die op straat werden overreden in Turkije waren ook Koerdische terroristen. Ook mag het leger met scherp op ze schieten.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 10:01 schreef Halcon het volgende:
[..]
De aard van het (Turkse) beestje komt nu wel uitdrukkelijk naar voren hè...
In plaats van de Ieren zullen dit keer de Schotten wel in opstand komen waardoor ze weg kunnen komen met hun misdadenquote:Op vrijdag 10 oktober 2014 10:01 schreef Halcon het volgende:
[..]
De aard van het (Turkse) beestje komt nu wel uitdrukkelijk naar voren hè...
Ze juichen het hier ook weer toe om het vervolgens in de toekomst weer te gaan ontkennen. Raar volkje.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 10:20 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Jep. Na ontkenningen van de Armeense genocide blijkt dat een Koerdische genocide ook geen probleem is. In Kobane wonen immers alleen maar PKK'ers en mensen die op straat werden overreden in Turkije waren ook Koerdische terroristen. Ook mag het leger met scherp op ze schieten.
Voer voor psychologen.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 10:25 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ze juichen het hier ook weer toe om het vervolgens in de toekomst weer te gaan ontkennen. Raar volkje.
Mooi boek van Mulischquote:
Jep, het kan haast niet anders of hun ouders hebben ze al met dat Nazistische gedachtengoed opgevoed. Ik ken trouwens een aantal "echte" Turken en die zijn stuk voor stuk veel gematigder dan die nazi's hier op Fok!quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 10:34 schreef primakov het volgende:
Het meest misselijke is dat types als ClapClap en ander Turkse grijze wolfjes hier de jacht op Koerden (ze steevast PKK'ers noemen) toejuichen, zo verblind zijn door haat..
Ik heb het genoteerd.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 11:05 schreef De_Guidance het volgende:
Niet zo generaliseren hè mensen.
Anders doen jullie hetzelfde wat jullie de ander verwijten.
quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 11:35 schreef TheMagnificent het volgende:
Stelletje hypocriete kaasjes hier...Jullie wensen hier Marokkaantjes die een bushokje molesteren al bijna aan de galg, maar wanneer steden kort en klein worden geslagen en miljoenen aan schade wordt veroorzaakt en bloed wordt vergoten door PKK-sympathisanten, kunnen jullie je bij de reactie van Turken helemaal niets voorstellen, hoezeer ik geweld en vijandigheid zelf ook veroordeel? En net doen of de PKK'ers vredesduifjes zijn die slechts opkomen voor hun rechten...
Ik vraag me af wat de reactie van het Nederlandse volk geweest zou zijn bij een vergelijkbare situatie in Nederland.
Dit soort pavlovreacties zullen je niet op weg helpen naar begrip voor jouw standpunt.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 11:35 schreef TheMagnificent het volgende:
Stelletje hypocriete kaasjes hier...Jullie wensen hier Marokkaantjes die een bushokje molesteren al bijna aan de galg, maar wanneer steden kort en klein worden geslagen en miljoenen aan schade wordt veroorzaakt en bloed wordt vergoten door PKK-sympathisanten, kunnen jullie je bij de reactie van Turken helemaal niets voorstellen, hoezeer ik geweld en vijandigheid zelf ook veroordeel? En net doen of de PKK'ers vredesduifjes zijn die slechts opkomen voor hun rechten...
Ik vraag me af wat de reactie van het Nederlandse volk geweest zou zijn bij een vergelijkbare situatie in Nederland.
Wat zegt ie?quote:
Precies...quote:
Van figuren als jij verwacht ik dat sowieso niet. Turken zijn bij voorbaat al fout en de onderdrukkers...quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 11:38 schreef primakov het volgende:
[..]
Dit soort pavlovreacties zullen je niet op weg helpen naar begrip voor jouw standpunt.
quote:Op donderdag 9 oktober 2014 23:56 schreef firefly3 het volgende:
Nou, stel dat de Nederlandse Friezen, die al jaren bomaanslagen plegen in Den Haag en Veghel omdat ze onafhankelijk willen zijn, de grens over willen om hun Duitse volksgenoten te helpen tegen aanvallen van de Rote Armee Fraction die een communistisch Kalifaat willen stichten in Nazistisch Duitsland en Polen, dan zwaai ik ze met liefde en bloemen uit en wens ze veel succes.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 11:35 schreef TheMagnificent het volgende:
Die zijn dat pas verplicht na 9 jaarquote:Op vrijdag 10 oktober 2014 08:40 schreef firefly3 het volgende:
Ik ben geen al nusra fan, maar ze delen wel speelgoed uit aan kinderen terwijl assad de meeste kinderen dood maandelijks. Er lopen ook schoolmeisjes rond zonder hoofddoek. [ afbeelding ]
Omg jullie Turken laten weer de ware aard zien. Nix geleerd van de jaren 80 en 90. Honden.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 01:14 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[ afbeelding ]
Ahhww ik lever kritiek op jou en andere Turkse nationalisten en dus zijn in mijn visie Turken al bij voorbaat fout en onderdrukkersquote:Op vrijdag 10 oktober 2014 11:44 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Precies...
[..]
Van figuren als jij verwacht ik dat sowieso niet. Turken zijn bij voorbaat al fout en de onderdrukkers...
Wsl omdat ze vanaf die leeftijd klaar zijn om te trouwen met een of andere ouwe zak ?quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 11:52 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Die zijn dat pas verplicht na 9 jaar
Gast. Ga.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 12:13 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Wsl omdat ze vanaf die leeftijd klaar zijn om te trouwen met een of andere ouwe zak ?
Als grote groepen gaan rellen dan moet je als politie,leger nu eenmaal hard optreden.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 07:41 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Gefeliciteerd, zo doorgaan en Turkije is de volgende gefaalde staat waar milities willekeurige mensen neerschieten in het Midden-Oosten
Ga je toch gewoon via omwegen? speciale sites, tornetwerk enz enz.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 08:37 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Is gewoon normaal.
Vrijwel alle vrijheden in de grondwet kunnen beperkt worden in het kader van de openbare orde. Is ook zo in Nederland.
quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 08:40 schreef firefly3 het volgende:
Ik ben geen al nusra fan, maar ze delen wel speelgoed uit aan kinderen terwijl assad de meeste kinderen dood maandelijks. Er lopen ook schoolmeisjes rond zonder hoofddoek. [ afbeelding ]
Dit dus.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 11:35 schreef TheMagnificent het volgende:
![]()
Ik hemel niet op, ik laat zien dat de SAA misschien wel extremer is met hun barrelbombs en gifgas op woonwijkenquote:Op vrijdag 10 oktober 2014 09:52 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Nouen, praktisch alle JAN-leden willen een op sharia gebaseerde islamtische staat van Syrië maken. Daarbij staat JAN gewoon te boek als een terroristische organisatie, die hoef je niet op te hemelen.
Ik heb tot nu toe nergens deze beschuldiging gezien. Kun je dit verder toelichten?quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 12:28 schreef MouzurX het volgende:
maar laten we nou niet gaan doen alsof een mogelijke genocide in Kobani hun schuld is.
turkije is bang voor de Koerden. Dat zie je toch ook wel aan de Turken hier?quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 12:39 schreef Che_ het volgende:
Wat ik nog kwalijker vind dan het in eerste instantie dichtgooien van de grenzen zodat men niet tegen ISIS kon vechten is het doorvoeren van eigen agenda en tegenstanders van ISIS (en dan niet alleen YPG, maar ook andere) op vele manieren proberen tegen te werken en daarmee (in?)direct je eigen bevolking in gevaar brengen.
Of denken de nationalistische Turken hier dat Turkije gespaard zal blijven áls IS steeds verder uitbreidt
De Turken mogen best meer begrip hebben voor het Koerdisch verzet tegen IS.
Ze zouden alleen nog banger voor ISIS moeten zijn, want zoals Che al zei: Turkije gaat echt niet gespaart blijven.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 12:42 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
turkije is bang voor de Koerden. Dat zie je toch ook wel aan de Turken hier?
Dat klopt zeker, maar hoe TR de situatie rond Kobane heeft aangepakt werkt averechts.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 12:42 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
turkije is bang voor de Koerden. Dat zie je toch ook wel aan de Turken hier?
Niet vergelijkbaar. Marokko is geen buurland dat wij bezet houden.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 11:35 schreef TheMagnificent het volgende:
![]()
Genoeg Koerdische strijdkrachten in zowel Irak als Syrië die Arabische dorpen en steden hebben meehelpen verdedigen en in collaboratie met Iraakse troepen belangrijke gebieden hebben heroveren/verdedigen.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 12:53 schreef Hattusa het volgende:
En waar waren de Koerdische strijdkrachten toen IS Arabische dorpen en steden innam? Zij hielpen de Iraakse troepen ook niet. Sterker nog, ze grepen juist hun kans om meer land toe te eigenen, nadat Iraakse troepen verslagen en gevlucht waren.
Dat weet ik. Maar Erdogan vergelijkt Koerden met Isisquote:Op vrijdag 10 oktober 2014 12:44 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ze zouden alleen nog banger voor ISIS moeten zijn, want zoals Che al zei: Turkije gaat echt niet gespaart blijven.
Want PKK = Koerden, Koerden = PKKquote:Op vrijdag 10 oktober 2014 13:00 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Dat weet ik. Maar Erdogan vergelijkt Koerden met IsisEn denkt dat Isis niet zal komen richting TR.
Volgens de gemiddelde Turk wel ja?quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 13:04 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Want PKK = Koerden, Koerden = PKK?
kerel. daar heb ik het ook niet over.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 12:21 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Als grote groepen gaan rellen dan moet je als politie,leger nu eenmaal hard optreden.
Dat is nogal evident.
Erdogan is niet nou echt de gemiddelde Turk, tevens lieg je of over Erdogan of heb je niet naar zijn uitspraak geluisterd, beiden sieren je niet.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 13:05 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Volgens de gemiddelde Turk wel ja?
Turkije is de laatste tientallen jaren al niet stabiel geweest, maak je geen illusies.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 13:05 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
kerel. daar heb ik het ook niet over.
Dat ging over genieten van de etnische rellen tussen de groepen mensen en denken dat daar iets nuttigs uit komt.
het is de overheid die het geweldsmonopolie hoort te dragen in een beschaafd land. milities die elkaar te lijf gaan doe je maar in Syrië.
Trigger pleasequote:Op vrijdag 10 oktober 2014 13:06 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Erdogan is niet nou echt de gemiddelde Turk, tevens lieg je of over Erdogan of heb je niet naar zijn uitspraak geluisterd, beiden sieren je niet.
Trigger for Gods sake!quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 13:08 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Je argumentatie is er iig flink op vooruit gegaan.
Het moet pijn doen dat Alevieten alleen geslacht worden tijdens de regimes van CHP en niet tijdens die van Erdogan, snap dat je dan in de war raakt.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 13:08 schreef Stimorol- het volgende:
Vervang die fake sultan dan met akp. Dekt de lading zelfs preciezer.
Goh echt?quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 13:07 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Turkije is de laatste tientallen jaren al niet stabiel geweest, maak je geen illusies.
Alsof IS ook ook maar enige kans op succes heeft tegen het Turkse leger.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 12:44 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ze zouden alleen nog banger voor ISIS moeten zijn, want zoals Che al zei: Turkije gaat echt niet gespaart blijven.
Natuurlijk gaat Kobani vallen, denk dat weinig mensen dit meer ontkennen. De YPG hebben en vechten nog steeds als leeuwen, maar ISIS heeft beter materiaal en zijn met zoveel meer.....quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 13:13 schreef luxerobots het volgende:
http://www.nu.nl/buitenla(...)en-in-kobani-in.html
Even wat belangrijke info uit het bericht
IS neemt hoofdkwartier van de Koerden in.
IS zou nu 40% van de stad in handen hebben.
Bombardementen tegen IS gaan door.
IS doet aanval op grenspost vlakbij Turkije om Kobani nog meer af te sluiten.
Het meest logische is dat Kobani uiteindelijk toch wel valt. Die aanval op de grenspost is nieuwswaardig, blijkbaar kunnen de Koerden toch nog een beetje contact houden met Turks gebied. Daarnaast is het interessant wat Turkije gaat doen, ik denk dat ze niet ingrijpen, ze hebben veel te verliezen, maar het kan zeker spannend worden en nog verder escaleren.
Sowieso dit een "big deal" vinden, het is niet alsof er doden vallen ofzo.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 13:15 schreef firefly3 het volgende:
Kobani is ineens een big deal, aleppo is niet bijzonder meer. Lol
Ja, want het is een gevecht op een leeg veld?quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 13:10 schreef Hathor het volgende:
[..]
Alsof IS ook ook maar enige kans op succes heeft tegen het Turkse leger.
Ga je persoonlijke vete ergers anders verkondigen en niet hier.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 13:10 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Het moet pijn doen dat Alevieten alleen geslacht worden tijdens de regimes van CHP en niet tijdens die van Erdogan, snap dat je dan in de war raakt.
Lekker selectief weer he? stimorol generaliseert keihard en Triggershot reageert daar slechts op.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 13:18 schreef mrstylo het volgende:
[..]
Ga je persoonlijke vete ergers anders verkondigen en niet hier.
Jij gooit wel echt overal olie op het vuur. Meestertroll gewoonquote:Op vrijdag 10 oktober 2014 13:19 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Lekker selectief weer he? stimorol generaliseert keihard en Triggershot reageert daar slechts op.
Ik vetrouw alleen haar. Nog zeven minuten wachten dusquote:Op vrijdag 10 oktober 2014 13:24 schreef Frutsel het volgende:
Kobani zou zijn gevallen... aldus een Twittergerucht... via @AFP
Kobani is nu zeker een big deal ook al zou het het militair niet zijn. Dikke PR voor whoever wint.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 13:15 schreef firefly3 het volgende:
Nee. Tijdens AKP gelukkig niet.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 13:10 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Het moet pijn doen dat Alevieten alleen geslacht worden tijdens de regimes van CHP en niet tijdens die van Erdogan, snap dat je dan in de war raakt.
Ja, IS bereikt en spreekt met zijn ideologie meer moslims over de hele wereld aan dan het Turkse leger. Zolang de ideologie van IS niet veranderd of wordt hervormd en men steeds meer aanhang krijgt onder de moslims van wat voor afkomst of herkomst dan ook bij IS is het gevaarlijker dan een officieel leger.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 13:10 schreef Hathor het volgende:
[..]
Alsof IS ook ook maar enige kans op succes heeft tegen het Turkse leger.
Jij bent zo dom.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 13:19 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Lekker selectief weer he? stimorol generaliseert keihard en Triggershot reageert daar slechts op.
Persoonlijke vete, rot op man, dit is de manier hoe ik en stimo elkaar altijd te woord staan.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 13:18 schreef mrstylo het volgende:
[..]
Ga je persoonlijke vete ergers anders verkondigen en niet hier.
Inshallah.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 13:27 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Nee. Tijdens AKP gelukkig niet.
Ze werden ook afgeslacht tijdens periode dat DSP en MHP aan de macht waren he? Nu nog niet, hopen het zo te houden.
Wij zeggen dan ook; allaha dank voor de Koerden. Die zijn een grotere zorg en houdt Fake sultan van ons af.
Die had ik ook open staan jaquote:Op vrijdag 10 oktober 2014 13:24 schreef mrstylo het volgende:
[..]
Ik vetrouw alleen haar. Nog zeven minuten wachten dus
@jenanmoussa: Just spoke to YPG sources inside #Kobane. Ill tweet an update in 10 mins. Stay turned. @akhbar
Inonuyu sikimquote:Op vrijdag 10 oktober 2014 13:29 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Inshallah.
Maar de prominente wat soort van 'sacred' is geworden voor Alevieten zijn toch wel Madimak en Dersim. Dat moet je echt Inonu hebben als fake sultan.
Dan heb je mijn posts gisteren niet gelezen.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 13:15 schreef firefly3 het volgende:
Heb hier geen woorden voor....quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 13:41 schreef Che_ het volgende:
[ afbeelding ]
Raped and beaten of 13 year old girl in front of eyes of her brother in #Kobane by #ISIS. @DrWidadAkrawi @CNN
Wtf man..............quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 13:41 schreef Che_ het volgende:
[ afbeelding ]
Raped and beaten of 13 year old girl in front of eyes of her brother in #Kobane by #ISIS. @DrWidadAkrawi @CNN
Zolang de Koerden maar niet winnen is het motto in TR..quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 13:42 schreef Nintex het volgende:
IS loopt zo Turkije in straks, met die 3 antieke tanks van Erdogan op de berg.
WTF is er met de wereld aan de hand, zijn ze vergeten wat er kan gebeuren als je een ogenschijnlijk zwakke vijand veel ruimte geeft om zich te hergroeperen?
quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 13:41 schreef Che_ het volgende:
[ afbeelding ]
De Islamitische wereld heeft gewoon een nieuwe Hajjaj nodig.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 13:46 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Alsof Obama wat doet. Vuile flikker.
Ik mis Bush gewoon.
Obama is de Koeman onder de wereldleiders. Heeft totaal geen plan B. Hij wilt zo snel mogelijk president af zijn en al zijn shit achterlaten voor de nieuwe president.quote:
Wat moeten die mensen bang zijn zeg, als ratten in de val.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 13:49 schreef Che_ het volgende:
Acc to #Kobane Chief: "there are btwn 1000 to 3000 civilians in #Kobane. Many more on border. Corridor needed to get them out" @akhbar
Het is verschrikkelijk en die dingen gebeuren bij IS. Toch moeten we er rekening mee houden dat het oorlog is en er ook veel propaganda is. Ik zie een lijk en een jongen, geen bewijs van het doodslaan en verkrachten van zijn zusje.quote:
Je weet dat ik dat nooit heb gezegd.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 13:48 schreef Che_ het volgende:
[..]
Nee joh, zijn allemaal PKK gasten daar
True, maar hoe dan ook is IS direct verantwoordelijk voor het onstaan van die chaos en het leed wat zich daar afspeelt, in die zin maakt het mij vrij weinig uit of ze dat meisje hebben mishandeld.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 13:50 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Het is verschrikkelijk en die dingen gebeuren bij IS. Toch moeten we er rekening mee houden dat het oorlog is en er ook veel propaganda is. Ik zie een lijk en een jongen, geen bewijs van het doodslaan en verkrachten van zijn zusje.
Het feit dat ISIS die dingen doet, is toch al genoeg?quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 13:50 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Het is verschrikkelijk en die dingen gebeuren bij IS. Toch moeten we er rekening mee houden dat het oorlog is en er ook veel propaganda is. Ik zie een lijk en een jongen, geen bewijs van het doodslaan en verkrachten van zijn zusje.
Beeld is nu gefocust op de stad zonder de tanks.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 13:40 schreef Che_ het volgende:
http://www.n24.de/n24/Med(...)i-syrien-grenze.html
Foto is van 2 Juni en waarschijnlijk niet in Kobane, maar wel triest natuurlijk.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 13:41 schreef Che_ het volgende:
[ afbeelding ]
Klopt is al een tijdje, maar zag em net pas. Is volgens mij wel in Kobane (omgeving).quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 13:54 schreef Reki het volgende:
[..]
Foto is van 2 Juni en waarschijnlijk niet in Kobane, maar wel triest natuurlijk.
https://twitter.com/kovandire/status/473611254977003520/photo/1
Tja, hulp van andere (maja...quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 13:55 schreef Karelnoord het volgende:
Hebben de koerden in Kobane nog een andere optie dan zichzelf doodvechten? Moet echt verschrikkelijk zijn. Als je jezelf overgeeft dan ga je dood en als je het niet doet heel waarschijnlijk ook..
Door paar grote Facebook pagina's(waaronder wareislam(ofzo iets)) was er opgeroepen om ze aan te vallen.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 13:54 schreef Che_ het volgende:
[ afbeelding ]
Dutch Kurds are about to start a peaceful protest against ISIS in The Hague. #Twitterkurds #Kobane (via @fverhoef)
Hopelijk gaat daar in praktijk niets van komen.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 13:58 schreef mrstylo het volgende:
[..]
Door paar grote Facebook pagina's(waaronder wareislam(ofzo iets)) was er opgeroepen om ze aan te vallen.
Met onthoofdingen en alles? Hopelijk doen die gestoorde gekken dat, kunnen we er daarna zonder schuldgevoel met scherp op schieten.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 13:58 schreef mrstylo het volgende:
[..]
Door paar grote Facebook pagina's(waaronder wareislam(ofzo iets)) was er opgeroepen om ze aan te vallen.
Grote onzin, Turken moeten hun bek houden over de Amerikanen en zelf iets doen, in plaats van burgers neerknuppelen met de ME. Die lachwekkende staat uit de NAVO flikkeren is nu prioriteit 1 wat mij betreft.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 14:02 schreef TheMagnificent het volgende:
ISIS heeft een stuk of 12 tanks rondom Kobane, vertelde een Turkse journalist gisteren op tv. De VS zouden deze als ze willen gemakkelijk uit kunnen schakelen en gerichtere bombardementen kunnen verrichten op ISIS-doelen, maar dat doen ze bewust niet. Hij zei ook dat de VS mede hierdoor ook onrust willen bewerkstelligen onder Koerden in Turkije omdat Turkije Kobane geen helpende hand biedt, zodat vijandigheid tussen Koerden en Turken vergroot wordt en om Turkije zo onder druk te zetten.
Op zich interessante theorie, even los van of ik het ermee eens ben of niet.
quote:Turkey’s main opposition suggests limited ground operation into Kobane
DIPLOMACY >
Turkey’s main opposition suggests limited ground operation into Kobane
ANKARA
Republican People’s Party (CHP) leader Kemal Kılıçdaroğlu speaks during a press conference on Oct. 9. DHA Photo
Republican People’s Party (CHP) leader Kemal Kılıçdaroğlu speaks during a press conference on Oct. 9. DHA Photo
The main opposition Republican People’s Party (CHP) has suggested that the government should renew a parliamentary mandate authorizing the Turkish army to mobilize in neighboring Syria by clarifying that it would solely aim to save the border town of Kobane from jihadists. The current mandate gives broad and vague authority for cross border operations into Iraq and Syria.
“Let’s limit our army’s ground operation to the target of rescuing Kobane and driving ISIL [the Islamic State of Iraq and the Levant] from there. Let’s definitely drop from the motion the article about allowing foreign soldiers to be stationed in our country. Instead, let’s add an expression that states that we could provide cooperation for air strikes,” CHP leader Kemal Kılıçdaroğlu said at a press conference on Oct. 9.
“Within this framework, as the CHP, we would lend all kinds of support,” he added.
Kılıçdaroğlu’s party voted against a motion adopted on Oct. 2 that gave the government new powers to launch military incursions into Syria and Iraq, and to allow foreign forces to use Turkish territory for possible operations against ISIL.
At the time, the CHP head argued that the motion brought to Parliament by the government was not aimed at broadening the struggle against terror, but was directed against Syria itself.
“We would support a motion on the struggle against the Islamic State of Iraq and the Levant or the Kurdistan Workers’ Party [PKK], in short, against terrorist organizations. This was also what the Western coalition was looking for: A struggle against the terrorist organization of ISIL. But this is not the motion that came to Parliament. On the contrary, it is about struggling against Syria,” Kılıçdaroğlu said when that motion was debated.
Suggesting that the Oct. 2 motion was “an omnibus motion, the meaning of which could not be understood by anybody,” the opposition leader described on Oct. 9 their alternative motion as having “a definite target and content.”
“Let’s immediately adopt afresh such a motion. In this way, let’s not allow a terror organization like ISIL to kill the relatives of our people. Let’s personally provide their protection and their return to their homes safe and sound,” Kılıçdaroğlu said.
“As for rebuilding of our internal peace; the AKP’s [the ruling Justice and Development’ Party] exercise of detaining our Kurdish citizens and deceiving all of us until it realizes its expansionist delusions – which is called ‘resolution process’ – turned out to be hot air,” he added, referring to the government-led Kurdish resolution process, which has become endangered upon pro-Kobane street protests across Turkey.
The unrest has claimed the lives of at least 22 people in less than 48 hours, in reaction to the government’s perceived inaction against jihadist attacks against Syrian Kurds in Kobane.
Oke, ga er meteen werk van maken, ik vertrouw je, je kunt het bro.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 14:04 schreef Nintex het volgende:
[..]
Grote onzin, Turken moeten hun bek houden over de Amerikanen en zelf iets doen, in plaats van burgers neerknuppelen met de ME. Die lachwekkende staat uit de NAVO flikkeren is nu prioriteit 1 wat mij betreft.
quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 14:04 schreef Nintex het volgende:
[..]
Grote onzin, Turken moeten hun bek houden over de Amerikanen en zelf iets doen, in plaats van burgers neerknuppelen met de ME. Die lachwekkende staat uit de NAVO flikkeren is nu prioriteit 1 wat mij betreft.
quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 14:04 schreef Nintex het volgende:
[..]
Die lachwekkende staat uit de NAVO flikkeren is nu prioriteit 1 wat mij betreft.
quote:Time to Kick Turkey Out of NATO?
The mess in Syria only confirms an inconvenient truth: The Turks are no longer reliable allies.
The Kurdish town of Kobane in western Syria is under siege by the Islamic State. A U.S.-led coalition has hit at the jihadists sieging Kobane—with 13 strikes on Wednesday and Thursday—but bombs alone may not suffice. It is the Turkish military, whose tanks are currently sitting on the Syrian border, that may be in the best position to save stave off a mass slaughter. But the Turks refuse to join the fight, even though the Turkish Parliament voted on Oct. 2 to deploy the Turkish army to fight in Iraq and Syria, and to allow foreign troops on Turkish soil. A week after the vote, Turkey has not participated in any U.S.-led operations against the Islamic State.
Turkey’s stock as a Western ally is plummeting. Ankara stubbornly resists joining the coalition unless it broadens its fight to topple Syria’s Bashar al-Assad. Turkey’s 200 or more F-16 fighter jets sit idle as the Islamic State makes alarming gains across Syria and Iraq. This stands in sharp contrast to other Muslim world allies – including Saudi Arabia, Bahrain, the United Arab Emirates, Qatar and even Jordan – that have taken part in the aerial campaign against the Islamic State.
Turkey’s absence is conspicuous. It’s the only NATO ally among these Muslim world partners. To be clear, the fight against the Islamic State is not a NATO mission, but it serves as a reminder of how little Erdogan’s regime has done to help preserve order in the Middle East.
In many ways, Turkey has made the fight against the Islamic State more difficult. Apart from permitting some unarmed American drones to fly out of its territory, Ankara has refused to allow the West to operate from Turkish airbases. This has forced strike aircraft to fly their sorties from the Al Udeid airbase in Qatar, Shaheed Mwaffaq in Jordan or Al Dhafra in the UAE. As for the Incirlik air base that NATO operates in Eastern Turkey, Ankara has made it clear that for the time being, it is currently off limits for armed operations.
But this should come as no surprise. Incirlik has long been off limits. Ankara refused to allow the United States to utilize the air base for kinetic operations in the 2003 Iraq war and its aftermath. Instead, the base has been used for logistics, support and training. Turkey owns the facility, but technically, according to Article 5 of the NATO charter, it cannot restrict the NATO activities on the base in an approved operation. Still, it can restrict U.S. personnel and equipment. And it has consistently done so, to the frustration of American military planners.
Admittedly, one could argue that the Turks were right to hold off on joining America’s ill-fated war in Iraq. But that would be ignoring Turkey’s role in other international conflicts. Take the NATO-led mission in Afghanistan since 2001, where Turkey limited its role to logistics and training and refused to take part in combat. Similarly, Turkey deployed nearly 400 personnel to NATO forces in Kosovo, as well as other personnel to other international operations in the Balkans, but with responsibilities limited to training, observation and support.
''Burgers'' die zelf politie neerschieten en andere burgers vogelvrij hebben verklaard (die van Hüda Par)? Flikker toch op man. Kijk hoe je zelf reageert wanneer in Nederland dit soort ongeregeldheid zich mogelijk voor kan doen...quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 14:04 schreef Nintex het volgende:
[..]
En de Amerikanen hebben niets te willen wanneer ze zelf een van de hoofdverantwoordelijken zijn van de hele teringbende in het Midden-Oosten en nu specifiek in Syrië. Dat Turkije overigens hierin is meegegaan door de Amerikanen te ondersteunen in de strijd tegen Assad, geef ik eerlijk toe, ja, maar daar heb ik de AKP-regering al vaker op bekritiseerd.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 14:01 schreef Nintex het volgende:
[..]
Met onthoofdingen en alles? Hopelijk doen die gestoorde gekken dat, kunnen we er daarna zonder schuldgevoel met scherp op schieten.
Kwaliteitspost hulde!quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 12:53 schreef Hattusa het volgende:
Turkije is niet verantwoordelijk voor het lot van die stad. Kobani ligt niet in Turkije en het heeft geen Turkse bevolking. Technisch gezien heeft Assad die verantwoordelijkheid (als je hem erkent). Van een genocide zal geen sprake zijn, aangezien de meeste burgers al veilig in Turkije zitten. Als de stad valt, zijn het voornamelijk militanten die de klos zijn, maar dat is het risico dat je loopt als je de wapens oppakt.
En waar waren de Koerdische strijdkrachten toen IS Arabische dorpen en steden innam? Zij hielpen de Iraakse troepen ook niet. Sterker nog, ze grepen juist hun kans om meer land toe te eigenen, nadat Iraakse troepen verslagen en gevlucht waren. Als IS geen Koerdisch gebied had aangevallen, dan zouden de Koerden ook toegekeken hebben. Alle partijen in dit conflict dienen hun eigen belangen, niemand is heilig.
Wat een bullshit. De Amerikanen zijn zelf helemaal niet bereid om een vinger uit te steken behalve wat ineffectieve bombardementen voor de schijn, maar van Turkije wel eisen dat het zich in een avontuur stort. Laten we de VS dan maar uit de NAVO gooien...quote:
twitter:jenanmoussa twitterde op vrijdag 10-10-2014 om 14:10:38"ISIS now controls between 30 to 40% of #Kobane" Defense chief inside city tells me over phone. @akhbar reageer retweet
Wat moet het Turkse leger dan doen, de eerst aanval uitvoeren tegen IS met het risico dat er een onvoorspelbaar scenario gaat volgen.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 14:04 schreef Nintex het volgende:
[..]
Dat zegt toch genoeg, hier hebben de NAVO belastingbetalers aan mee betaald en als we het nodig hebben mag er geen gebruik van worden gemaakt. Wel met hangende pootjes vragen om Nederlandse patriots, omdat ze bang waren voor een afzwaaier van Assad.quote:As for the Incirlik air base that NATO operates in Eastern Turkey, Ankara has made it clear that for the time being, it is currently off limits for armed operations.
Het Midden Oosten is zelf hoofdverantwoordelijk, Assad, Iran, Hezbollah, Saudi's die geilen op oorlog. Saudi's wilde zelfs het Amerikaanse leger inhuren om Assad op te ruimen, maar Kerry zei dat het Amerikaanse leger niet te koop was. Het lukt de Amerikanen al niet om in eigen land 1 pijpleiding aan te leggen (Key stone) of een ministerie voor veteranen te runnen en dan moet ik geloven dat ze in het Midden Oosten aan de touwtjes trekken.quote:En de Amerikanen hebben niets te willen wanneer ze zelf een van de hoofdverantwoordelijken zijn van de hele teringbende in het Midden-Oosten en nu specifiek in Syrië.
Ik geef het max een week.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 13:24 schreef Frutsel het volgende:
Kobani zou zijn gevallen... aldus een Twittergerucht... via @AFP
Komt goed. Turkije heeft veel krediet verspeeld.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 14:04 schreef Nintex het volgende:
[..]
twitter:DanieleRaineri twitterde op vrijdag 10-10-2014 om 12:32:56Abu Khatab al Kurdi, leader of the Islamic State offensive in Kobane http://t.co/sWARW52jeC reageer retweet
Je wil de VS wel erg graag veilig stellen hoor.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 14:15 schreef Nintex het volgende:
[..]
Dat zegt toch genoeg, hier hebben de NAVO belastingbetalers aan mee betaald en als we het nodig hebben mag er geen gebruik van worden gemaakt. Wel met hangende pootjes vragen om Nederlandse patriots, omdat ze bang waren voor een afzwaaier van Assad.
[..]
Het Midden Oosten is zelf hoofdverantwoordelijk, Assad, Iran, Hezbollah, Saudi's die geilen op oorlog. Saudi's wilde zelfs het Amerikaanse leger inhuren om Assad op te ruimen, maar Kerry zei dat het Amerikaanse leger niet te koop was. Het lukt de Amerikanen al niet om in eigen land 1 pijpleiding aan te leggen (Key stone) of een ministerie voor veteranen te runnen en dan moet ik geloven dat ze in het Midden Oosten aan de touwtjes trekken.
Dat zou pas een unicum zijnquote:Op vrijdag 10 oktober 2014 14:15 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Laten we de VS dan maar uit de NAVO gooien...
Echt een intimiderende indruk maakt die niet he....quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 14:20 schreef Reki het volgende:
[ afbeelding ]twitter:DanieleRaineri twitterde op vrijdag 10-10-2014 om 12:32:56Abu Khatab al Kurdi, leader of the Islamic State offensive in Kobane http://t.co/sWARW52jeC reageer retweet
Euhm, Amerika zorgt alleen dat de welwillende heersende partijen die met Amerika willen handelen in het midden oosten op hun plaats komen te staan en voorzien hun van"'in" directe steun. Als je bepaalde personen kan aansturen zoals je dat jou gunstig uitkomt behoef je maar zelf weinig aan de touwtjes te trekken.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 14:15 schreef Nintex het volgende:
[..]. Het lukt de Amerikanen al niet om in eigen land 1 pijpleiding aan te leggen (Key stone) of een ministerie voor veteranen te runnen en dan moet ik geloven dat ze in het Midden Oosten aan de touwtjes trekken.
Andere bronnen geven weer aan dat een Chechen de commandant is.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 14:20 schreef Reki het volgende:
[ afbeelding ]twitter:DanieleRaineri twitterde op vrijdag 10-10-2014 om 12:32:56Abu Khatab al Kurdi, leader of the Islamic State offensive in Kobane http://t.co/sWARW52jeC reageer retweet
Dat is ook zo.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 14:23 schreef mrstylo het volgende:
[..]
Andere bronnen geven weer aan dat een Chechen de commandant is.
Hopelijk kopt ie wat kogels.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 14:20 schreef Reki het volgende:
Dat heb je idd al vaker in de mainstream media gezien.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 14:23 schreef mrstylo het volgende:
[..]
?quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 14:23 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Dat heb je idd al vaker in de mainstream media gezien.
Wat zijn salafisten toch KK lelijk.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 14:20 schreef Reki het volgende:
Ja die ginger Tsjetsjeen al-Shishani, die zou ook al 10 keer om het leven zijn gekomenquote:Op vrijdag 10 oktober 2014 14:23 schreef mrstylo het volgende:
[..]
Uitgekostst door de maatschapij.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 14:35 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Wat zijn salafisten toch KK lelijk.
Ik zie een verband.
Daarom verkrachten ze vrouwen. Anders krijgen ze niets.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 14:37 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Uitgekostst door de maatschapij.
Als je geen ziel hebt kan je ook niet dood he.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 14:36 schreef Reki het volgende:
[..]
Ja die ginger Tsjetsjeen al-Shishani, die zou ook al 10 keer om het leven zijn gekomen
Omgquote:Op vrijdag 10 oktober 2014 13:41 schreef Che_ het volgende:
[ afbeelding ]
Waarom zou er iets mis gaan?quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 14:41 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Hoe staat het momenteel met de Koerdische demonstratie in de binnenstad van Den Haag?
Is de pleuris al uitgebroken?
Schilderswijk komt zo even buurten.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 14:42 schreef NaturalScience het volgende:
[..]
Waarom zou er iets mis gaan?
Het is toch prima dat ze daar protesteren? Ik denk ook niet dat er veel mensen problemen mee hebben, behalve misschien wat ontspoorde jeugd die nergens iets van begrijpt.
Zelden zoveel bagger in 1 post gezien.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 12:53 schreef Hattusa het volgende:
Turkije is niet verantwoordelijk voor het lot van die stad. Kobani ligt niet in Turkije en het heeft geen Turkse bevolking. Technisch gezien heeft Assad die verantwoordelijkheid (als je hem erkent). Van een genocide zal geen sprake zijn, aangezien de meeste burgers al veilig in Turkije zitten. Als de stad valt, zijn het voornamelijk militanten die de klos zijn, maar dat is het risico dat je loopt als je de wapens oppakt.
En waar waren de Koerdische strijdkrachten toen IS Arabische dorpen en steden innam? Zij hielpen de Iraakse troepen ook niet. Sterker nog, ze grepen juist hun kans om meer land toe te eigenen, nadat Iraakse troepen verslagen en gevlucht waren. Als IS geen Koerdisch gebied had aangevallen, dan zouden de Koerden ook toegekeken hebben. Alle partijen in dit conflict dienen hun eigen belangen, niemand is heilig.
En anders onze oosterburen wel.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 14:47 schreef Happel het volgende:
[..]
Schilderswijk komt zo even buurten.
Je kan ook overdrijven.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 14:48 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Zelden zoveel bagger in 1 post gezien.![]()
Begin jij dan eens bij Bush, Saddam, McCain.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 14:50 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Hij geeft iedereen de schuld, behalve de schuldigen zelf.
Als we nog verder terug gaan redeneren zijn we nog wel even bezig.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 14:51 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Begin jij dan eens bij Bush, Saddam, McCain.
Het is de schuld van Cleopatra!! Zowiesoquote:Op vrijdag 10 oktober 2014 14:53 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Als we nog verder terug gaan redeneren zijn we nog wel even bezig.
Wie zijn volgens jou dan de schuldigen en waarom? Zonder verder terug te gaan redeneren.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 14:53 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Neuh, zo ver hoef je niet te gaan, een ebola-besmetting opdoen door mij zal jouw hele gezondheid verkrachten, tot hoogstwaarschijnlijk de dood op toe, kan je allemaal zitten focussen op wat ebola met je lichaam doet, dat in kaart brengen en je volledige focus alsof het eindresultaat daardoor komt, maar ik dat geval ben ik nog de hoofdschuldige.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 14:53 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
In eerste instantie de Britten en de Fransen, die de grenzen hebben getrokken dwars door de reeds bestaande bevolkingssamenstellingen van het gebied. Het bestaansrecht van Syrië en Irak valt op geen enkele manier te verdedigen.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 14:55 schreef -mosrednA het volgende:
[..]
Wie zijn volgens jou dan de schuldigen en waarom? Zonder verder terug te gaan redeneren.
Erdogan steunt terroristen die de Syrische regering bestrijden.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 12:53 schreef Hattusa het volgende:
Technisch gezien heeft Assad die verantwoordelijkheid (als je hem erkent).
Ja en ISIS staat echt bekend om haar actieve strijd tegen Assad.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 15:00 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Erdogan steunt terroristen die de Syrische regering bestrijden.
Dan heb je vast de executieflimpjes niet gezien van honderden SAA-militairen in het oosten van Syrië.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 15:01 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ja en ISIS staat echt bekend om haar actieve strijd tegen Assad.
Die kleine militaire checkpoints die vanwege strategische waarden zijn overgenomen bedoel jequote:Op vrijdag 10 oktober 2014 15:02 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Dan heb je vast de executieflimpjes niet gezien van honderden SAA-militairen in het oosten van Syrië.
Militaire bases kleine checkpoints noemen.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 15:04 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Die kleine militaire checkpoints die vanwege strategische waarden zijn overgenomen bedoel je?
Assad's bolwerk is in het Zuiden van Syrie en tot nu toe trekt ISIS zich alleen maar massaal naar het Noord/Oosten.
Precies, in zeker zin komt ISIS voor hem goed uit. Zowel qua imago als de oppositie uitputten.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 15:03 schreef NaturalScience het volgende:
Assad heeft dit gewoon briljant slim gespeeld. Hij heeft zijn eigen oorlog op zo'n manier bespeeld dat hij het kon laten escaleren in een religieuze strijd en vervolgens zelf vrijuit kon gaan.
Ja. Maar wat is de relevantie? Als Turkije geen terroristen steunt kan de Syrische regering beter ISIS bestrijden...quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 15:01 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ja en ISIS staat echt bekend om haar actieve strijd tegen Assad.
Isis is een creatie van Assadquote:Op vrijdag 10 oktober 2014 15:04 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Precies, in zeker zin komt ISIS voor hem goed uit. Zowel qua imago als de oppositie uitputten.
ISIS heeft ook nog zoiets als een strategie, kijk anders even op de kaart, ze hebben wel degelijk een front in centraal-Syrië.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 15:04 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Assad's bolwerk is in het Zuiden van Syrie en tot nu toe trekt ISIS zich alleen maar massaal naar het Noord/Oosten.
Wat een onzin, een religeuze strijd verliest hij sowieso.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 15:03 schreef NaturalScience het volgende:
Assad heeft dit gewoon briljant slim gespeeld. Hij heeft zijn eigen oorlog op zo'n manier bespeeld dat hij het kon laten escaleren in een religieuze strijd en vervolgens zelf vrijuit kon gaan.
Reageer eens op complete berichten ipv cherrypicking.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 15:04 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Militaire bases kleine checkpoints noemen.
Deze beau gosse krijgt die hete salafi-ladies anders aardig platquote:Op vrijdag 10 oktober 2014 14:35 schreef Stimorol- het volgende:
Wat zijn salafisten toch KK lelijk.
Ik zie een verband.
De relevantie is dat Turkije en ISIS al sinds mei op koude voet liggen met elkaar en dat Turkse steun aan de Syrische oppositie niet gelijk staat aan steun aan ISIS. Assad is um momenteel lekker aan het chillen, ook terwijl de oppositie - waaronder ISIS - elkaar aan het uitputten zijn.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 15:06 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Ja. Maar wat is de relevantie? Als Turkije geen terroristen steunt kan de Syrische regering beter ISIS bestrijden...
Ja, en als de Britten dan in de jaren 30 eindelijk oprotten uit Irak moord het Iraakse leger een groot deel van de christelijke bevolking uit was het toch?quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 14:58 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
In eerste instantie de Britten en de Fransen, die de grenzen hebben getrokken dwars door de reeds bestaande bevolkingssamenstellingen van het gebied. Het bestaansrecht van Syrië en Irak valt op geen enkele manier te verdedigen.
Strategie van ISIS is behoorlijk duidelijk ja.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 15:06 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
ISIS heeft ook nog zoiets als een strategie, kijk anders even op de kaart, ze hebben wel degelijk een front in centraal-Syrië.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |