Eigenlijk is dat allemaal who cares.quote:Op donderdag 9 oktober 2014 15:48 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Nou en? Dat is hetzelfde als even melden dat je geen producten koopt met Zwarte Piet er op. Who cares?
Jup, en toch is het een geinige discussie. Behalve als er zo triest op de man wordt gespeeld maarja.quote:Op donderdag 9 oktober 2014 15:49 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Eigenlijk is dat allemaal who cares.
Je stelt echt domme vragen voor iemand die journalist is. Je hoort goed te kunnen lezen en scherpe vragen te kunnen stellen; jij doet regelmatig het tegenovergestelde.quote:Op donderdag 9 oktober 2014 15:47 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Denk je nou werkelijk dat 96 procent van de Nederlanders de AH gaat lopen boycotten.
Als iemand mij de vraag had gesteld of ZP moet blijven zoals die is, dan had ik ook ja gezegd. Want het hele feest hoeft van mij ook niet te veranderen.
Maar ga ik daarom boos worden op een bedrijf waar ik boodschappen doe? Nee, want zo'n trieste beer ben ik niet.
En dat is het punt. Niet alle ZP-voorstanders boycotten de AH. Enkel de trieste gevallen.
Die reacties zijn idd genieten. Mensen die op de betreffende sociale media van die winkels moeten laten weten dat ze niet meer komenquote:Op donderdag 9 oktober 2014 15:50 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Jup, en toch is het een geinige discussie. Behalve als er zo triest op de man wordt gespeeld maarja.
Ik kom überhaupt nooit bij de Albert Heijn. Zoals in het vorige deel al gemeld, woon ik bijna naast een Jumbo, waar ik standaard mijn boodschappen doe.quote:Op donderdag 9 oktober 2014 15:49 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Kijk mensen, dit is nou zo'n triesteling waar ik het hierboven over had.
Daar komen niet alleen de extreme pro pieten, maar ook de extreme anti pieten. Beide groepen gooien plaatjes vol spelfouten neer en zeggen dat ze gaan boycotten of dat ze juist naar de AH gaan. Even sneu dus. Soms is het wel leuk om wat olie op het vuur te gooienquote:Op donderdag 9 oktober 2014 15:51 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Die reacties zijn idd genieten. Mensen die op de betreffende sociale media van die winkels moeten laten weten dat ze niet meer komen
Ja das waar. Nja laat ze maar lekker doorgaan. Wachten op de volgende winkel die hun Zwarte Pieten beleid zullen aanpassen.quote:Op donderdag 9 oktober 2014 15:53 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Daar komen niet alleen de extreme pro pieten, maar ook de extreme anti pieten. Beide groepen gooien plaatjes vol spelfouten neer en zeggen dat ze gaan boycotten of dat ze juist naar de AH gaan. Even sneu dus. Soms is het wel leuk om wat olie op het vuur te gooien
De reden trouwens waarom ik vandaag geen product ging kopen met een Zwarte Piet er op is omdat ik het niet nodig heb.quote:Op donderdag 9 oktober 2014 15:52 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik kom überhaupt nooit bij de Albert Heijn. Zoals in het vorige deel al gemeld, woon ik bijna naast een Jumbo, waar ik standaard mijn boodschappen doe.
Volgens mij zijn er weinig winkels die echt hun beleid aanpassen hoor. Hooguit minder versieringen om de Zeurpieten maar niet te verliezen als klant.quote:Op donderdag 9 oktober 2014 15:54 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ja das waar. Nja laat ze maar lekker doorgaan. Wachten op de volgende winkel die hun Zwarte Pieten beleid zullen aanpassen.
Nja geloof dat de Hema Rode Pieten chocolade poppetjes hebben liggen ?quote:Op donderdag 9 oktober 2014 15:55 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Volgens mij zijn er weinig winkels die echt hun beleid aanpassen hoor. Hooguit minder versieringen om de Zeurpieten maar niet te verliezen als klant.
Geen idee.quote:Op donderdag 9 oktober 2014 15:56 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Nja geloof dat de Hema Rode Pieten chocolade poppetjes hebben liggen ?
Wat ik van de AH begrijp, is dat het bedrijf meer diversiteit aanbrengt in het Sinterklaas-assortiment.quote:Op donderdag 9 oktober 2014 15:51 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Je stelt echt domme vragen voor iemand die journalist is. Je hoort goed te kunnen lezen en scherpe vragen te kunnen stellen; jij doet regelmatig het tegenovergestelde.
Nee, ik denk uiteraard niet dat 96 procent van de Nederlanders Albert Heijn gaat boycotten. Ik denk ook niet dat 96 procent van de Nederlanders daar hun boodschappen doet. Een paar procent omzetverlies zou al wonderen doen. Ook al zou maar 5 procent van de boodschappers de komende tijd Albert Heijn links laten liggen, dan is het signaal krachtig en duidelijk.
Nja dat werd gezegd in reacties. Maar die mensen zeggen ook dat de Hema burqa's verkopen dus...quote:
Omdat Nederlanders een stel zeikerds zijn. En kuddedieren. Maar dat is menselijkquote:Op donderdag 9 oktober 2014 15:57 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Wat ik van de AH begrijp, is dat het bedrijf meer diversiteit aanbrengt in het Sinterklaas-assortiment.
Ik snap echt niet dat mensen zich daar boos om kunnen maken. Je kunt nog steeds het feest vieren zoals jij het wel.
Maar je hebt wel met je vuistje op tafel lopen rammen toen je het nieuws las over de Appie Heijn?quote:Op donderdag 9 oktober 2014 15:52 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik kom überhaupt nooit bij de Albert Heijn. Zoals in het vorige deel al gemeld, woon ik bijna naast een Jumbo, waar ik standaard mijn boodschappen doe.
Geloof niet ze het zo zienquote:Op donderdag 9 oktober 2014 15:57 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Wat ik van de AH begrijp, is dat het bedrijf meer diversiteit aanbrengt in het Sinterklaas-assortiment.
Ik snap echt niet dat mensen zich daar boos om kunnen maken. Je kunt nog steeds het feest vieren zoals jij het wel.
En z'n bonuskaart heeft doorgeknipt ?quote:Op donderdag 9 oktober 2014 15:59 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Maar je hebt wel met je vuistje op tafel lopen rammen toen je het nieuws las over de Appie Heijn?
Je snapt weinig en je bent weinig doortastend.quote:Op donderdag 9 oktober 2014 15:57 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Op de facebook van hema heb ik niet gekeken omdat ik genoeg te lachen had bij de AH.quote:Op donderdag 9 oktober 2014 15:57 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Nja dat werd gezegd in reacties. Maar die mensen zeggen ook dat de Hema burqa's verkopen dus...
' ja maar jullie verkopen wel halal vlees !quote:Op donderdag 9 oktober 2014 16:02 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Op de facebook van hema heb ik niet gekeken omdat ik genoeg te lachen had bij de AH.
Klopt wel degelijk. Dit is Echt HEMA, anno 2014:quote:Op donderdag 9 oktober 2014 15:57 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Nja dat werd gezegd in reacties. Maar die mensen zeggen ook dat de Hema burqa's verkopen dus...
'lekkur winkele bij de albert hijn zonder die tokkies nu'quote:Op donderdag 9 oktober 2014 16:03 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
' ja maar jullie verkopen wel halal vlees !'
Nou prima tochquote:Op donderdag 9 oktober 2014 16:03 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Klopt wel degelijk. Dit is Echt HEMA, anno 2014:
[ afbeelding ]
Op het plaatje is het niet echt te zien dat het rood is. Als het rood is, is het tegen het bruine aan.quote:Op donderdag 9 oktober 2014 16:03 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Klopt wel degelijk. Dit is Echt HEMA, anno 2014:
[ afbeelding ]
Z'n hand is trouwens ook donkerder.quote:Op donderdag 9 oktober 2014 16:05 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Op het plaatje is het niet echt te zien dat het rood is. Als het rood is, is het tegen het bruine aan.
Nee, helaas voor jou niet. Maar ik vind het wel bijzonder interessant om te zien wat de ontwikkelingen nu zullen zijn. Want laten we wel zijn: miljoenen Nederlanders hebben de Pietitie gesteund, uit enquêtes blijkt dat 92-96 procent geen verandering van Zwarte Piet wil. De komende tijd wordt duidelijk of dat alleen stoere taal van achter de computer is, of dat Nederlanders ook echt bereid zijn om bewust inkopen te doen.quote:Op donderdag 9 oktober 2014 15:59 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Maar je hebt wel met je vuistje op tafel lopen rammen toen je het nieuws las over de Appie Heijn?
In die zak zit dan ook geen strooigoed of cadeau's, maar buit. Want dit is geen Zwarte Piet maar een negerquote:Op donderdag 9 oktober 2014 16:05 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Z'n hand is trouwens ook donkerder.
quote:rHEMA
6 uur ·
Wat discrimineren jullie de echte Nederlanders met jullie rare pieten maar wel burka's verkopen terwijl onze zwarte Piet niet bruin hoort te zijn want zwarte Piet is zwart door de roet uit de schoorsteen dus wij hebben nooit gediscrimineerd maar jullie doen dit nu wel naar ons.
Nederlanders kennende, is dit gewoon stoere taalquote:Op donderdag 9 oktober 2014 16:06 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Nee, helaas voor jou niet. Maar ik vind het wel bijzonder interessant om te zien wat de ontwikkelingen nu zullen zijn. Want laten we wel zijn: miljoenen Nederlanders hebben de Pietitie gesteund, uit enquêtes blijkt dat 92-96 procent geen verandering van Zwarte Piet wil. De komende tijd wordt duidelijk of dat alleen stoere taal van achter de computer is, of dat Nederlanders ook echt bereid zijn om bewust inkopen te doen.
Zelfs al besluit Ahold om Zwarte Piet uit zijn winkels te verbannen. Wat dan nog? Hoe beïnvloedt dat jouw beleving van het Sinterklaasfeest?quote:Op donderdag 9 oktober 2014 16:02 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Je snapt weinig en je bent weinig doortastend.
Bij de Jumbo - ik kom er net vandaan en heb er speciaal op gelet - zie je ook wel Sint-snoepgoed-verpakkingen liggen waar geen Zwarte Piet op te zien is. Het punt is niet de diversiteit in het assortiment, het punt is de krampachtige wijze waarop Albert Heijn Zwarte Piet bewust verzwijgt in de communicatie. Die foto met de hulppietjes; pure politieke-correctheid.
En nu beroepen ze zich op de diversiteit van het assortiment "zodat mensen zelf een keuze kunnen maken". Laffe onzin is het. Mensen die iets tegen Sinterklaas en Zwarte Piet hebben, moeten het feest gewoon niet vieren en dus ook het snoepgoed links laten liggen.
Wil je mijn naam even weghalen?quote:
Dat is wat er zo interessant aan is: de fase waarin dat duidelijk wordt, gaan we nu in. In de linkerhoek, met rode handschoenen de beroepsklagers (zoals Quinsy) en winkels zonder ruggengraat (zoals HEMA en Albert Heijn), in de rechterhoek met blauwe handschoenen: circa 92-96 procent van alle Nederlanders.quote:Op donderdag 9 oktober 2014 16:07 schreef Sunshine1982 het volgende:
0000
[..]
Nederlanders kennende, is dit gewoon stoere taal
Gahaha dat ben jij niet toch ....quote:Op donderdag 9 oktober 2014 16:09 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Wil je mijn naam even weghalen?
Mensen hebben het volste recht om ergens boos over te zijn. Die opmerking over "dat extreem boze gedoe", zeg je dat ook tegen Quinsy en zijn legertje beroepsklagers? Of alleen tegen mensen die tegen de afbraak van Zwarte Piet ageren?quote:Op donderdag 9 oktober 2014 16:08 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Zelfs al besluit Ahold om Zwarte Piet uit zijn winkels te verbannen. Wat dan nog? Hoe beïnvloedt dat jouw beleving van het Sinterklaasfeest?
Kritisch zijn is verder prima, maar dat extreem boze gedoe slaat toch nergens op?
quote:Op donderdag 9 oktober 2014 16:10 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Gahaha dat ben jij niet toch ....
Je kunt prima vinden dat ZP onveranderd moet blijven zonder dat je als een trieste beer een winkelketen gaat boycotten.quote:Op donderdag 9 oktober 2014 16:06 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Nee, helaas voor jou niet. Maar ik vind het wel bijzonder interessant om te zien wat de ontwikkelingen nu zullen zijn. Want laten we wel zijn: miljoenen Nederlanders hebben de Pietitie gesteund, uit enquêtes blijkt dat 92-96 procent geen verandering van Zwarte Piet wil. De komende tijd wordt duidelijk of dat alleen stoere taal van achter de computer is, of dat Nederlanders ook echt bereid zijn om bewust inkopen te doen.
Hoezo niet?quote:
Ja, dat zeg ik ook over Quincy. Want die vent is gewoon een eikel.quote:Op donderdag 9 oktober 2014 16:11 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Mensen hebben het volste recht om ergens boos over te zijn. Die opmerking over "dat extreem boze gedoe", zeg je dat ook tegen Quinsy en zijn legertje beroepsklagers? Of alleen tegen mensen die tegen de afbraak van Zwarte Piet ageren?
Volgens mij is 'ie serieus.quote:Op donderdag 9 oktober 2014 16:10 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Gahaha dat ben jij niet toch ....
Volgens mij ook.quote:
Wiens naam?quote:Op donderdag 9 oktober 2014 16:14 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Hmmmm
Nja als et goed is de naam weg....
Het is echt bizar en opmerkelijk hoe kortzichtig jij bent. Je bent verdomme journalist van beroep. Ik weet dat ik daar niet over mag praten, maar ik moet het toch kwijt. Doorzie je dan echt helemaal niks?quote:Op donderdag 9 oktober 2014 16:12 schreef KoosVogels het volgende:
Je kunt prima vinden dat ZP onveranderd moet blijven zonder dat je als een trieste beer een winkelketen gaat boycotten.
Hehe ik maakte maar een grapjequote:Op donderdag 9 oktober 2014 16:16 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Waarvan jij zegt dat het jouw naam is
Ghahahahahahahahaahahahahhahahahahahahahahquote:Op donderdag 9 oktober 2014 16:16 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Hehe ik maakte maar een grapje
Wel lief hoor
Who cares dat zwarte piet verdwijnt? Dat is met heksenverbrandingen ook gebeurd.quote:Op donderdag 9 oktober 2014 16:16 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Het is echt bizar en opmerkelijk hoe kortzichtig jij bent. Je bent verdomme journalist van beroep. Ik weet dat ik daar niet over mag praten, maar ik moet het toch kwijt. Doorzie je dan echt helemaal niks?
Snap je dan werkelijk niet dat Zwarte Piet ten dode is opgeschreven als we lijdzaam gaan toezien hoe bedrijven stukje bij beetje zwichten voor het gezeik van een kleine groep klagers? Ben je zo dom en kortzichtig, of doe je gewoon graag alsof?
Ik wil, net als vele, vele anderen, dat Zwarte Piet onaangetast blijft. Dat betekent dus dat we publiek afkeuring laten blijken als bedrijven toch lafjes zwichten voor een kleine groep klagers. En je kunt dat soort winkels niet beter treffen dan in hun portemonnee.
Ja, maar.. Heksen bestaan niet.quote:Op donderdag 9 oktober 2014 16:18 schreef remlof het volgende:
[..]
Who cares dat zwarte piet verdwijnt? Dat is met heksenverbrandingen ook gebeurd.
Ik type meestal niet zulke lange zinnenquote:Op donderdag 9 oktober 2014 16:17 schreef Yasmin23 het volgende:
Door Tem's opmerking was ik toch overtuigd
Ja leuke troll remlofquote:Op donderdag 9 oktober 2014 16:18 schreef remlof het volgende:
[..]
Who cares dat zwarte piet verdwijnt? Dat is met heksenverbrandingen ook gebeurd.
IJzersterk.quote:Op donderdag 9 oktober 2014 16:18 schreef remlof het volgende:
[..]
Volgens mij is dit toch echt het gevolg van de overdreven paniekerige reacties van de pro pieten.quote:Op donderdag 9 oktober 2014 16:16 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Het is echt bizar en opmerkelijk hoe kortzichtig jij bent. Je bent verdomme journalist van beroep. Ik weet dat ik daar niet over mag praten, maar ik moet het toch kwijt. Doorzie je dan echt helemaal niks?
Snap je dan werkelijk niet dat Zwarte Piet ten dode is opgeschreven als we lijdzaam gaan toezien hoe bedrijven stukje bij beetje zwichten voor het gezeik van een kleine groep klagers? Ben je zo dom en kortzichtig, of doe je gewoon graag alsof?
Ik wil, net als vele, vele anderen, dat Zwarte Piet onaangetast blijft. Dat betekent dus dat we publiek afkeuring laten blijken als bedrijven toch lafjes zwichten voor een kleine groep klagers. En je kunt dat soort winkels niet beter treffen dan in hun portemonnee.
Ik denk dat ik de situatie juist net iets beter overzie en daardoor honderd procent zeker weet dat Zwarte Piet helemaal nergens heengaat. En al helemaal niet door een aanpassing van het Sint-assortiment door de AH.quote:Op donderdag 9 oktober 2014 16:16 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Of bedrijven graven hun eigen graf. Met name de HEMA begeeft zich op bijzonder glad ijs, want het gaat al een tijdje slecht. Als consumenten door de Zwarte Piet-discussie ook nog eens massaal wegblijven, zou het maar zo de nekslag kunnen worden voor de HEMA.quote:Op donderdag 9 oktober 2014 16:15 schreef remlof het volgende:
Prima dat AH en Hema duidelijk positie nemen in deze discussie. De wereld verandert snel en het zijn juist bedrijven die daarop in weten te spelen.
Sorry, maar je bent zo extreem kortzichtig dat het me beter lijkt om even niet meer op je in te gaan. Het spijt me oprecht. Ik zou mezelf rap laten omscholen als ik jou was.quote:Op donderdag 9 oktober 2014 16:20 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik denk dat ik de situatie juist net iets beter overzie en daardoor honderd procent zeker weet dat Zwarte Piet helemaal nergens heengaat. En al helemaal niet door een aanpassing van het Sint-assortiment door de AH.
Misschien moet je eens gaan praten met mensen die daadwerkelijk intochten organiseren. Je beseft dat dat niet wordt gedaan door gemeenten, toch?
Doe es niet zo arrogant man. Hoeveel mensen blijven er nog over die wel met jou in discussie 'mogen' ?quote:Op donderdag 9 oktober 2014 16:22 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Sorry, maar je bent zo extreem kortzichtig dat het me beter lijkt om even niet meer op je in te gaan. Het spijt me oprecht. Ik zou mezelf rap laten omscholen als ik jou was.
Hema verliest miljoenen in het eerste kwartaal van 2014 en daaruit concludeert GS dat de boycot effect sorteert.quote:Op donderdag 9 oktober 2014 16:20 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Of bedrijven graven hun eigen graf. Met name de HEMA begeeft zich op bijzonder glad ijs, want het gaat al een tijdje slecht. Als consumenten door de Zwarte Piet-discussie ook nog eens massaal wegblijven, zou het maar zo de nekslag kunnen worden voor de HEMA.
Zie dit bericht van GeenStijl over de onrust bij de HEMA:
http://www.geenstijl.nl/m(...)cot_sloopt_hema.html
SVP niet de bron in twijfel trekken, maar doorklikken naar de achterliggende links van betrouwbare websites zoals het FD. Het rommelt daar flink.
Op een gegeven moment heeft een discussie geen zin meer en heeft het ook geen zin om verder te discussiëren.quote:Op donderdag 9 oktober 2014 16:23 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Doe es niet zo arrogant man. Hoeveel mensen blijven er nog over die wel met jou in discussie 'mogen' ?
Nah Elfje heeft dit probleem in elk topic. Aan wie ligt het dan ? Die arrogante houding van hem is echt ongepast.quote:Op donderdag 9 oktober 2014 16:24 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Op een gegeven moment heeft een discussie geen zin meer en heeft het ook geen zin om verder te discussiëren.
Als jij de situatie zo goed overziet, vind ik het jammer dat je je wijze kennis hier niet deelt, uit je posts tot op heden blijkt eerder het tegenovergestelde.quote:Op donderdag 9 oktober 2014 16:20 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik denk dat ik de situatie juist net iets beter overzie en daardoor honderd procent zeker weet dat Zwarte Piet helemaal nergens heengaat. En al helemaal niet door een aanpassing van het Sint-assortiment door de AH.
Misschien moet je eens gaan praten met mensen die daadwerkelijk intochten organiseren. Je beseft dat dat niet wordt gedaan door gemeenten, toch?
Er zijn wel meer mensen die daar last van hebbenquote:Op donderdag 9 oktober 2014 16:25 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Nah Elfje heeft dit probleem in elk topic. Aan wie ligt het dan ? Die arrogante houding van hem is echt ongepast.
Over ongepast gedrag gesproken...quote:Op donderdag 9 oktober 2014 16:25 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Nah Elfje heeft dit probleem in elk topic. Aan wie ligt het dan ? Die arrogante houding van hem is echt ongepast.
Regenboog-Pieten zijn geen nieuw fenomeen. Die zijn jaren geleden geïntroduceerd. Is ZP inmiddels verdwenen? Neen.quote:Op donderdag 9 oktober 2014 16:22 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Sorry, maar je bent zo extreem kortzichtig dat het me beter lijkt om even niet meer op je in te gaan. Het spijt me oprecht. Ik zou mezelf rap laten omscholen als ik jou was.
Nah hij zit hier op een discussieforum. Snap die houding echt niet.quote:Op donderdag 9 oktober 2014 16:27 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Er zijn wel meer mensen die daar last van hebbenIeder heeft zijn eigen mening en het is een keuze om in discussie te gaan. Je kan het laf of arrogant vinden, maar dan nog is het beter dan een scheldpartij o.i.d.
Typfout huilie.quote:Op donderdag 9 oktober 2014 16:27 schreef Kanjer het volgende:
[..]
Over ongepast gedrag gesproken...
Pot-> ketel.
En zelfs dan moet je af en toe een discussie verlaten.quote:Op donderdag 9 oktober 2014 16:28 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Nah hij zit hier op een discussieforum. Snap die houding echt niet.
Ik ken echt niemand in mijn vrienden- en kennissenkring die nu zegt niet meer naar de Hema of AH te gaan.quote:Op donderdag 9 oktober 2014 16:20 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Of bedrijven graven hun eigen graf. Met name de HEMA begeeft zich op bijzonder glad ijs, want het gaat al een tijdje slecht. Als consumenten door de Zwarte Piet-discussie ook nog eens massaal wegblijven, zou het maar zo de nekslag kunnen worden voor de HEMA.
Zie dit bericht van GeenStijl over de onrust bij de HEMA:
http://www.geenstijl.nl/m(...)cot_sloopt_hema.html
SVP niet de bron in twijfel trekken, maar doorklikken naar de achterliggende links van betrouwbare websites zoals het FD. Het rommelt daar flink.
Prima maar verlaat hem dan zonder de discussie partner zo weg te zetten.quote:Op donderdag 9 oktober 2014 16:29 schreef bijdehand het volgende:
[..]
En zelfs dan moet je af en toe een discussie verlaten.
Waarom zou je dan nog een Sinterklaasfeest houden, als je geen kruidnoten of chocoladeletters mag eten?quote:Op donderdag 9 oktober 2014 16:20 schreef Kanjer het volgende:
Wat men wel kan doen is gewoon al die politiek correcte sintartikelen lekker laten liggen in iedere winkel die dat heeft, laat ze maar zitten met 100.000 kilo onverkochte kruidnootjes of 10.000den chocoladeletters.
Geen enkel comité is voornemens de kleur van ZP te veranderen. Sterker nog, de houding van de AH zal vooral een tegengesteld effect hebben. De comité blijven juist meer vasthouden aan ZP.quote:Op donderdag 9 oktober 2014 16:26 schreef Kanjer het volgende:
[..]
Als jij de situatie zo goed overziet, vind ik het jammer dat je je wijze kennis hier niet deelt, uit je posts tot op heden blijkt eerder het tegenovergestelde.
Trouwens, niets mis met een tik op de vingers van die bedrijven.
Dat komt van twee kanten en het is vaker raak tussen die twee users.quote:Op donderdag 9 oktober 2014 16:30 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Prima maar verlaat hem dan zonder de discussie partner zo weg te zetten.
Oke ik hou er over opquote:Op donderdag 9 oktober 2014 16:31 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Dat komt van twee kanten en het is vaker raak tussen die twee users.
Zat winkels die het wel normaal verkopen.quote:Op donderdag 9 oktober 2014 16:30 schreef Arth_NL het volgende:
[..]
Waarom zou je dan nog een Sinterklaasfeest houden, als je geen kruidnoten of chocoladeletters mag eten?![]()
Wat maakt het uit wat voor kleur Piet heeft, zolang al het lekkers maar beschikbaar blijft.
Als iemand de gevaren niet inziet en niet in staat is om verder te kijken dan z'n neus lang is, is het niet zinvol om tijd te verkwisten aan een discussie over de toekomst.quote:Op donderdag 9 oktober 2014 16:23 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Doe es niet zo arrogant man. Hoeveel mensen blijven er nog over die wel met jou in discussie 'mogen' ?
Het ging me niet om dat GeenStijl-sausje en ook niet om de suggestie te wekken dat het zo slecht gaat met HEMA vanwege Zwarte Piet. Ik wilde Remlof duidelijk maken dat de HEMA er niet al te best voor staat, dus is het extra link om nu een boycot van consumenten op je dak te krijgen. Een kerngezond bedrijf kan wel een stootje hebben, maar de HEMA is een zieke patiënt.quote:Op donderdag 9 oktober 2014 16:23 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Hema verliest miljoenen in het eerste kwartaal van 2014 en daaruit concludeert GS dat de boycot effect sorteert.
Eerste kwartaal mensen...
De wens is de vader van de gedachte.
Ik heb het onderwerp nog niet met mensen in mijn vrienden- en kennissenkring besproken. Ik ken wél veel mensen die voor het behoud van Zwarte Piet zijn; zeer veel mensen zelfs. En nee, dat zijn geen PVV-tokkies, maar allerlei soorten mensen, tot zeer hoogopgeleid aan toe.quote:Op donderdag 9 oktober 2014 16:29 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik ken echt niemand in mijn vrienden- en kennissenkring die nu zegt niet meer naar de Hema of AH te gaan.
We verwachten zo wel een sfeerverslag van je hè... Was het er gezellig? Was het er druk? Lag er snoepgoed met Zwarte Piet erop? Boze briefjes op het advertentiebord?quote:Op donderdag 9 oktober 2014 16:31 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Oke ik hou er over op
Ik ga naar de AH
We zullen het gaan meemaken en dan met name in Gouda.quote:Op donderdag 9 oktober 2014 16:30 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Geen enkel comité is voornemens de kleur van ZP te veranderen. Sterker nog, de houding van de AH zal vooral een tegengesteld effect hebben. De comité blijven juist meer vasthouden aan ZP.
En het zijn dergelijke clubjes vrijwilligers die het feest uiteindelijk maken. Niet de AH.
Waarom post je dan niet het oorspronkelijke artikel van het FD in plaats van het suggestieve geneuzel van GS?quote:Op donderdag 9 oktober 2014 16:34 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Als iemand de gevaren niet inziet en niet in staat is om verder te kijken dan z'n neus lang is, is het niet zinvol om tijd te verkwisten aan een discussie over de toekomst.
[..]
Het ging me niet om dat GeenStijl-sausje en ook niet om de suggestie te wekken dat het zo slecht gaat met HEMA vanwege Zwarte Piet. Ik wilde Remlof duidelijk maken dat de HEMA er niet al te best voor staat, dus is het extra link om nu een boycot van consumenten op je dak te krijgen. Een kerngezond bedrijf kan wel een stootje hebben, maar de HEMA is een zieke patiënt.
Maar die gaan echt niet de AH boycotten.quote:Op donderdag 9 oktober 2014 16:36 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik heb het onderwerp nog niet met mensen in mijn vrienden- en kennissenkring besproken. Ik ken wél veel mensen die voor het behoud van Zwarte Piet zijn; zeer veel mensen zelfs. En nee, dat zijn geen PVV-tokkies, maar allerlei soorten mensen, tot zeer hoogopgeleid aan toe.
Uit onderzoek van 1vandaag blijkt anders wel dat vooral laagopgeleiden en ouderen zich verzetten tegen een transformatie van het sinterklaasfeest.quote:Op donderdag 9 oktober 2014 16:36 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik heb het onderwerp nog niet met mensen in mijn vrienden- en kennissenkring besproken. Ik ken wél veel mensen die voor het behoud van Zwarte Piet zijn; zeer veel mensen zelfs. En nee, dat zijn geen PVV-tokkies, maar allerlei soorten mensen, tot zeer hoogopgeleid aan toe.
Omdat GS een aantal ontwikkelingen in één artikel overzichtelijk op een rij zet.quote:Op donderdag 9 oktober 2014 16:37 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Waarom post je dan niet het oorspronkelijke artikel van het FD in plaats van het suggestieve geneuzel van GS?
Of de Hema. Mensen die dat heel hard roepen komen waarschijnlijk sowieso alleen maar bij de Aldi en de Action.quote:Op donderdag 9 oktober 2014 16:37 schreef Tem het volgende:
[..]
Maar die gaan echt niet de AH boycotten.
Prima. Ook laagopgeleiden en ouderen hebben recht op hun mening en hun tradities. En er zijn genoeg hoogopgeleiden die hun mening delen.quote:Op donderdag 9 oktober 2014 16:39 schreef remlof het volgende:
[..]
Uit onderzoek van 1vandaag blijkt anders wel dat vooral laagopgeleiden en ouderen zich verzetten tegen een transformatie van het sinterklaasfeest.
Zie uitzending vanavond.
En de auteur legt voor het gemak even verbanden die er niet zijn.quote:Op donderdag 9 oktober 2014 16:40 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Omdat GS een aantal ontwikkelingen in één artikel overzichtelijk op een rij zet.
Je kunt echt gewoon NIET lezen hè?quote:Op donderdag 9 oktober 2014 16:42 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
En de auteur legt voor het gemak even verbanden die er niet zijn.
Maar dat is volgens jou natuurlijk goede journalistiek. Weten we ook gelijk waarom jij niet meer werkzaam bent in die business.
Dat wist ik al uit het Metro-onderzoek, waar de mensen mochten kiezen tussen Roet Piet en Zwarte Piet, 96% wil Zwarte Piet.quote:Op donderdag 9 oktober 2014 16:39 schreef remlof het volgende:
[..]
Uit onderzoek van 1vandaag blijkt anders wel dat vooral laagopgeleiden en ouderen zich verzetten tegen een transformatie van het sinterklaasfeest.
Zie uitzending vanavond.
Je moet dan ook een zielig bestaan leiden om de AH of HEMA te boycotten vanwege zwarte Piet.quote:Op donderdag 9 oktober 2014 16:41 schreef remlof het volgende:
[..]
Of de Hema. Mensen die dat heel hard roepen komen waarschijnlijk sowieso alleen maar bij de Aldi en de Action.
Nogmaals, als jij duidelijk wil maken dat het slecht gaat met de Hema, dan is het beter om de afzonderlijke artikelen te plaatsen in plaats van het suggestieve gebral van GS.quote:Op donderdag 9 oktober 2014 16:45 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Je kunt echt gewoon NIET lezen hè?
Ik heb je hier verteld waarom ik dat bericht heb geplaatst:
NWS / Zwarte Piet #20 Net als het paard blijft iig wit
Probeer het nog eens. Of nee, doe ook maar niet. Want dan moet ik zeker weer op je kortzichtigheid reageren. Serieus: zoek ander werk. Je kunt EN niet begrijpend lezen EN je doorziet geen ontwikkelingen. Rampzalige combinatie voor een journalist.
En ik zal nu ophouden, anders krijg ik de dinosauraus onder de NWS-mods weer op m'n dak over dat ik te veel op de man speel en zo.
Mij interesseert het gewoon geen ruk, maar ik snap wel dat tradities met de tijd veranderen cq veranderd worden.quote:Op donderdag 9 oktober 2014 16:47 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Dat wist ik al uit het Metro-onderzoek, waar de mensen mochten kiezen tussen Roet Piet en Zwarte Piet, 96% wil Zwarte Piet.
De anti-pieten hebben een probleem met de uitvoering. Een minderheid van de Nederlanders wil best een aanpassing. Maar het is niet zo dat er duidelijkheid is over het alternatief. Er is geen eenheid bij de anti-pieten. Quinsy Gario wil helemaal van Zwarte Piet af. Terwijl anderen alleen Roet Piet willen, of Bonte Piet, of een combinatie van Zwarte Piet met Bonte Piet.
Ik vind de discussie ook overtrokken.quote:Op donderdag 9 oktober 2014 16:48 schreef nikk het volgende:
[..]
Je moet dan ook een zielig bestaan leiden om de AH of HEMA te boycotten vanwege zwarte Piet.
Het uitbuiten van werknemers, plofkippen/dieronvriendelijk vlees, chanteren en uitknijpen van toeleveranciers, het misleiden van consumenten, etc, allemaal geen probleem. Maar zwarte Piet moet je afblijven!x 1000
Hoho, je doorziet ontwikkelingen niet. Een iets meer paniekerige houding is gewenst.quote:Op donderdag 9 oktober 2014 16:51 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ik vind de discussie ook overtrokken.
En ik zie Zwarte Piet de komende tijd gewoon blijven, ik kan niet ver in de toekomst kijken, maar Piet blijft voorlopig gewoon. Te veel mensen vinden het leuk. Een traditie veranderd meestal langzaam van binnenuit, niet door zeurpieten van buitenaf.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |