Alleen die van Brazilië met een uur vertraging omdat ze pas vanaf 18.00 uur uitzenden.quote:Op donderdag 9 oktober 2014 09:55 schreef nils7 het volgende:
Veronica zend trouwens de GP van de VS uit.
Alle avond races (voor ons in de avond) doen ze.
Canada hebben ze wel live uitgezonden, volgens uitzending gemist. Verder las ik een bericht waarin stond dat ze naast Canada alleen de VS live uitzenden.quote:Op donderdag 9 oktober 2014 12:20 schreef JohnB52 het volgende:
Zeker weten? Die van Canada zonden ze ook niet uit.
Meeste briljante website op het Nederlandse netquote:
Is nog niet bevestigd, hij staat dan wel op de inschrijflijst maar of hij ook daadwerkelijk zal racen is nog niet bekend.quote:Op donderdag 9 oktober 2014 15:48 schreef IkWilbert het volgende:
Rossi zal dit weekend in de tweede Marussia plaatsnemen.
OK thanks, ging er vanuit dat het definitief was.quote:Op donderdag 9 oktober 2014 15:51 schreef Fiorano het volgende:
[..]
Is nog niet bevestigd, hij staat dan wel op de inschrijflijst maar of hij ook daadwerkelijk zal racen is nog niet bekend.
Nee, wordt morgenvroeg pas beslist of ze met één wagen of met Rossi gaan rijden.quote:Op donderdag 9 oktober 2014 16:22 schreef IkWilbert het volgende:
[..]
OK thanks, ging er vanuit dat het definitief was.
Daar staat niets meer in dan dat hij geregistreerd is en het team het nog moet bevestigen. Het team zegt zelf dat ze pas morgenvroeg bekendmaken of Rossi gaat rijden.quote:Op donderdag 9 oktober 2014 16:49 schreef Fiorano het volgende:
Officiële F1 website meld dat hij de vervanger is, en zijn racedebuut gaat maken
Bron:
http://www.formula1.com/news/headlines/2014/10/16464.html
quote:Marussia have entered reserve driver Alexander Rossi in Sunday's race and will announce whether he will run before first practice on Friday.
quote:Lotus has now formally confirmed that it will use Mercedes power from next season, after the team successfully completed the paperwork for its exit from Renault.
The deal will last “until the end of the current Power Unit generation,” and as part of it Lotus will become a partner of Petronas. The Enstone team will continue to build its own gearbox.
“We intend to return to the front of the field with the goals of winning Grands Prix and being a strong championship contender once more,” said Lotus F1 CEO Matthew Carter. “And we see this new agreement as one step towards this aim. The Mercedes-Benz Power Unit has shown good performance on track and it is our goal to marry this motive force to Enstone’s chassis expertise. It is our desire that the E23 Hybrid, powered by Mercedes-Benz, heralds a new era of success for Enstone. At this juncture we would also like to thank Renault, who have been so closely associated with the team over its history and for the joint success we have achieved together.”
Andy Cowell, Managing Director of Mercedes AMG HPP said: “Lotus F1 Team is a strong technical group with excellent facilities and I am confident that together we will deliver a step forward in track performance next year. In 2014, the organisation at Brixworth has demonstrated that it can support three customer teams to the high standards expected of Mercedes-Benz, in addition to our focus on the works Silver Arrows. We are very pleased to have the opportunity to continuing doing so from 2015, as we seek to make further gains in both performance and reliability.”
Toto Wolff added: “It was strategically important for Mercedes-Benz to continue to supply three customers throughout this generation of Power Unit, in addition to the primary focus on our Silver Arrows works team, and it was therefore clear that we would be looking for a new customer from 2015. Lotus F1 Team is an impressive organisation that has delivered competitive on-track performances in recent seasons. We are pleased to welcome them to the Mercedes-Benz family and look forward to building a productive and performant working relationship in the years ahead.”
Mooi gebaar. Vergne heeft dat opgezet en die stickers laten maken.quote:Op donderdag 9 oktober 2014 12:52 schreef Fiorano het volgende:
Elke coureur rijdt dit weekend met de volgende sticker op zijn helm:
[ afbeelding ]
Niet alleen de F1 dusquote:Scuderia Toro Rosso-coureur Jean-Eric Vergne heeft een mooi gebaar richting collega en landgenoot Jules Bianchi gemaakt. De Fransman heeft aan alle rijders uit de Formule 1, GP2 en GP3 helmstickers met de boodschap 'Tous avec Jules #17' uitgedeeld. Zo laten de coureurs dit weekend in Rusland zien dat ze met hun gedachten ook bij de zwaar gewonde Bianchi zijn.
Morgan Caron van de Franse autosportbond FFSA vertelde aan RMC Sport over het initiatief van Vergne: "Jean-Eric is goed bevriend met Jules en hij is diep geraakt door de gebeurtenissen in Japan, dus bedacht hij deze sticker. Hij verspreidt ze in de paddock in Sotsji onder alle coureurs in de Formule 1, GP2 en GP3. Dit is een klein gebaar ter ondersteuning van Bianchi en zijn familie."
Dat zal ook wel weer meevallen denk ikquote:Op donderdag 9 oktober 2014 23:23 schreef Meike26 het volgende:
Indd.. en daarbij, ik denk dat een glazen koepeltje in dit incident ook verpulverd was geweest, overal repen/splinters met lexaan/plexiglas. Echt glas zullen ze ook wel niet gebruiken, of het moet gelaagd suikerglas zijn... maarja.. komt er zo'n veer op je af, zoals bij Massa, springt het glas en coureur schrikt en rijdt zo uit paniekreactie het circuit af waar net een heuveltje ligt...het publiek in..
De kans dat iemand op een natte baan met hoge snelheid er af vliegt en recht op een wiellader afstevent, die toevallig een wagen bergt die een ronde eerder gecrasht was, en met zijn hoofd er onder komt valt ook wel mee.quote:Op donderdag 9 oktober 2014 23:30 schreef Marks het volgende:
[..]
Dat zal ook wel weer meevallen denk ik
Die laatste is de FIA al begonnen.quote:Op donderdag 9 oktober 2014 23:50 schreef twiFight het volgende:
[..]
De kans dat iemand op een natte baan met hoge snelheid er af vliegt en recht op een wiellader afstevent, die toevallig een wagen bergt die een ronde eerder gecrasht was, en met zijn hoofd er onder komt valt ook wel mee.
Als ze het echt veilig willen houden dan beginnen ze maar Formula Simulator.
Als coureurs de gele vlaggen respecteren is de kans nog kleiner.quote:Op donderdag 9 oktober 2014 23:50 schreef twiFight het volgende:
[..]
De kans dat iemand op een natte baan met hoge snelheid er af vliegt en recht op een wiellader afstevent, die toevallig een wagen bergt die een ronde eerder gecrasht was, en met zijn hoofd er onder komt valt ook wel mee.
Als ze het echt veilig willen houden dan beginnen ze maar Formula Simulator.
quote:Laatste berichten vanuit de F1 paddock: Vettel en Alonso zouden ook met Mercedes in gesprek zijn, Hamilton met Ferrari, Vergne is weer in de running bij Toro Rosso, Lotus volgend jaar met Mercedes-motoren, Total daar weg en daarmee Grosjean onzeker.
Hoe dan ook is het de stoelendans van de eeuw...
quote:Ten months after his life threatening skiing fall, Michael Schumacher is now waking up very slowly from his serious brain injuries.
That is the claim of the respected French Formula 1 commentator Jean-Louis Moncet, who told Europe 1 radio he recently spoke about the seven time world champion’s condition with Schumacher’s kart-racing son Mick.
“I saw his son and he told me that Schumi is waking up very slowly; very slowly,” said Moncet.
Recently, Schumacher left a rehabilitation clinic in Switzerland and returned home to his estate on the shores of Lake Geneva.
Moncet continued: “Although things are going at a slow pace, he (Schumacher) has a lot of time, I would say his whole life in front of him to get back on track.”
Moncet, 69, also revealed more information about the way Schumacher was injured when he fell and struck a rock whilst skiing with Mick in France last late December.
“The problem for Michael was not the hit, but the mounting of the Go-Pro (camera) that he had on his helmet that injured his brain,” he said. (GMM)
Even heh, hier wordt beweerd dat de bevestiging van de Go Pro camera op z'n helm de hersenschade heeft veroorzaakt. Dat zou toch wel bizar zijn, wat mij betreft kan er dan een verbod komen om die dingen.quote:Op zaterdag 11 oktober 2014 13:13 schreef sasquatsch het volgende:
'Schumacher wordt langzaam wakker'
[..]
Er is zeker behoefte aan posters van Formule 1/autosportnieuws. De nieuwtjes worden met regelmaat goed gelezen en dan is er vaak een leuke discussie. In de crew zelf is het zeer gezelligquote:Op zondag 12 oktober 2014 22:40 schreef Nattekat het volgende:
Ik zit erover te denken om voor de fp F1 nieuws te gaan brengen, aangezien het nu nogal kaal is en met de waarschijnlijk toenemende interesse vanaf volgend jaar. Weet iemand die er al bij betrokken is of hier behoefte aan is?
Mooiquote:Op zondag 12 oktober 2014 23:13 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Er is zeker behoefte aan posters van Formule 1/autosportnieuws. De nieuwtjes worden met regelmaat goed gelezen en dan is er vaak een leuke discussie. In de crew zelf is het zeer gezellig
Hopelijk ten koste van die brokkenpiloot!quote:Op maandag 13 oktober 2014 13:46 schreef Ferry_76 het volgende:
Ocon volgend jaar bij Lotus..? : http://www.racer.com/f1/i(...)ed-for-lotus-f1-role
Nee, Malledonna is al voor 2015 bevestigd bij Lotus.quote:Op maandag 13 oktober 2014 13:49 schreef nils7 het volgende:
[..]
Hopelijk ten koste van die brokkenpiloot!
kakquote:Op maandag 13 oktober 2014 13:52 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Nee, Malledonna is al voor 2015 bevestigd bij Lotus.
quote:Op maandag 13 oktober 2014 13:53 schreef Peterselieman het volgende:
Het hangt er heel erg vanaf of McLaren Honda beide coureurs wil vervangen of niet,
Via RTL GP.quote:Laatste nieuws vanuit de UK over Caterham: "The cars which raced at the Japanese Grand Prix and Russian Grand Prix are not being sent back to the teams base at Leafield, England, instead they will be prepared for the Grand Prix of the Americas at the Kolles-Kodewa facility in Greding, Germany."
op de een of andere manier laat me dit allemaal denken aan het laatste jaar van Arrowsquote:Op maandag 13 oktober 2014 22:18 schreef Ferry_76 het volgende:
Caterham kan/mag/wil/durft niet meer terug naar de UK?
[..]
Via RTL GP.
Precies, en maar glashard blijven beweren dat de recente inbeslagnames geen enkele invloed hebben op het raceteam..quote:Op maandag 13 oktober 2014 22:27 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
op de een of andere manier laat me dit allemaal denken aan het laatste jaar van Arrowsniets anders dan dit soort verhalen en van de een op de andere dag verschenen ze niet meer op de piste
Caterham gaat het seizoen wel afmaken. Het is ook de enige manier waarop Kolles die licentie mogelijk binnen kan hengelen voor zijn Forza Rossa waarvoor hij nu in Duitsland een auto bouwt, eentje die al stukken beter schijnt te zijn dan de huidige Caterham.quote:Op maandag 13 oktober 2014 22:27 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
op de een of andere manier laat me dit allemaal denken aan het laatste jaar van Arrowsniets anders dan dit soort verhalen en van de een op de andere dag verschenen ze niet meer op de piste
Toch wel. Mocht je tijd hebben, dan moet je dit stuk lezen. Deze persoon lijkt zeer goed ingevoerd te zijn in de situatie bij Caterham en heeft bij mijn weten goede contacten in Leafieldquote:Op maandag 13 oktober 2014 22:30 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]
Precies, en maar glashard blijven beweren dat de recente inbeslagnames geen enkele invloed hebben op het raceteam..
Even voor mijn begrip, hij bouwt die nieuwe wagen op dezelfde plek als waar de Caterham wagens nu zouden staan?quote:Op maandag 13 oktober 2014 22:49 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Caterham gaat het seizoen wel afmaken. Het is ook de enige manier waarop Kolles die licentie mogelijk binnen kan hengelen voor zijn Forza Rossa waarvoor hij nu in Duitsland een auto bouwt, eentje die al stukken beter schijnt te zijn dan de huidige Caterham.
Half, half. Kolles gebruikt namelijk ook de windtunnel van Toyota in Keulen, naast zijn eigen hoofdkwartierquote:Op maandag 13 oktober 2014 22:56 schreef Karstman het volgende:
[..]
Even voor mijn begrip, hij bouwt die nieuwe wagen op dezelfde plek als waar de Caterham wagens nu zouden staan?
Morgen even lezen, maar ik roep hier al langer dat Caterham volgend jaar opgaat in Forza Rosso, maar dat kan alleen als Caterham het eind van het seizoen haalt inderdaad. Daarna mag het team failliet gaan en Kolles en co de stukken oprapen.quote:Op maandag 13 oktober 2014 22:49 schreef Peterselieman het volgende:
Toch wel. Mocht je tijd hebben, dan moet je dit stuk lezen. Deze persoon lijkt zeer goed ingevoerd te zijn in de situatie bij Caterham en heeft bij mijn weten goede contacten in Leafield
http://thejudge13.com/2014/10/07/f1-features-the-caterham-scam/
Interessant, ben benieuwd naar de verdere ontwikkelingen omtrent dit team.quote:Op maandag 13 oktober 2014 23:00 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]
Morgen even lezen, maar ik roep hier al langer dat Caterham volgend jaar opgaat in Forza Rosso, maar dat kan alleen als Caterham het eind van het seizoen haalt inderdaad. Daarna mag het team failliet gaan en Kolles en co de stukken oprapen.
Roept Kolles zelf dat die auto beter is? Dat snap ik namelijk wel, klinkt een stuk aantrekkelijker voor potentiële sponsoren....quote:Op maandag 13 oktober 2014 22:49 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Caterham gaat het seizoen wel afmaken. Het is ook de enige manier waarop Kolles die licentie mogelijk binnen kan hengelen voor zijn Forza Rossa waarvoor hij nu in Duitsland een auto bouwt, eentje die al stukken beter schijnt te zijn dan de huidige Caterham.
[..]
Toch wel. Mocht je tijd hebben, dan moet je dit stuk lezen. Deze persoon lijkt zeer goed ingevoerd te zijn in de situatie bij Caterham en heeft bij mijn weten goede contacten in Leafield
http://thejudge13.com/2014/10/07/f1-features-the-caterham-scam/
Het is ook niet echt lastig om een betere auto te bouwen dan de huidige Caterham. De vraag is alleen hoeveel die knakenbak beter zal worden.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 15:49 schreef Fiorano het volgende:
[..]
Roept Kolles zelf dat die auto beter is? Dat snap ik namelijk wel, klinkt een stuk aantrekkelijker voor potentiële sponsoren....
Goed punt.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 16:15 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Het is ook niet echt lastig om een betere auto te bouwen dan de huidige Caterham. De vraag is alleen hoeveel die knakenbak beter zal worden.
Nou blijkbaar wel, anders had Caterham het ook wel gedaan.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 16:15 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Het is ook niet echt lastig om een betere auto te bouwen dan de huidige Caterham.
En nu met url tagsquote:Op dinsdag 14 oktober 2014 17:34 schreef Ferry_76 het volgende:
Vette bonus voor Mercedes personeel, contractbesprekingen van Hamilton verder na de laatste race:
http://www.rtl.nl/(/sport(...)nstructeurstitel.xml
mja, die hebben geen geld in de ontwikkeling van de auto gestoken. Kolles steekt al het geld dat er nu nog in het bedrijf zit in zijn bolide en laat aan het einde van het seizoen de boel ploffenquote:Op dinsdag 14 oktober 2014 16:56 schreef twiFight het volgende:
[..]
Nou blijkbaar wel, anders had Caterham het ook wel gedaan.
http://www.gpupdate.net/n(...)ppen-men-is-jaloers/quote:Het is nog niet zeker wie volgend jaar de teamgenoot van Verstappen is bij Toro Rosso. Red Bull-talent Carlos Sainz Jr. is een belangrijke kandidaat voor het stoeltje naast Verstappen, maar Franz Tost, de teambaas van Toro Rosso, sloot afgelopen weekend niet uit dat Jean-Eric Vergne nog een vierde jaar bij de renstal uit Faenza krijgt. Mateschitz bevestigde tegenover Speedweek dat er nog een kans is voor Vergne: "Het is doorgaans niet onverstandig om een ervaren coureur naast een zeer jonge rijder te hebben."
Toch een ~9 miljoen aan bonus wat naar het personeel gaat, goed bezig! Overigens twijfel ik er niet aan dat er nog eens zo'n bedrag naar de top 1% gaat. Maar 12.500,- zou ik op mijn loonstrookje willen zien.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 17:34 schreef Ferry_76 het volgende:
Vette bonus voor Mercedes personeel, contractbesprekingen van Hamilton verder na de laatste race:
http://www.rtl.nl/(/sport/rtl_gp/formule1/nieuws/)/sport/rtl_gp/components/formule1/nieuws/2014/10_oktober/141014_Mercedes_beloont_personeel_na_constructeurstitel.xml
Of door de kritiek van Sainz JR op Red Bull.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 18:58 schreef Ferry_76 het volgende:
Schijnbaar mag Vergne nu gewoon toch blijven.. Komt het door zijn goede prestaties de laatste races of zijn de rest van de Red Bull protegés er nog niet klaar voor?
[..]
http://www.gpupdate.net/n(...)ppen-men-is-jaloers/
Dat lijkt me ook... kijk maar wat kritiek kan doen (zie Frijns)quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 19:34 schreef JohnB52 het volgende:
[..]
Of door de kritiek van Sainz JR op Red Bull.
dat zou zeer goed kunnen ja, dat kostte Algersuari ook zijn zitje uiteindelijk. Maar met Sainz lijkt dat al moeilijker: Vergne en Ricciardo zijn beiden vice-kampioen geworden in het WSR , als de kampioen van dit jaar dan geen F1 rijder wordt schendt Marko wel zijn aangezicht.....quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 19:34 schreef JohnB52 het volgende:
[..]
Of door de kritiek van Sainz JR op Red Bull.
Ik denk eerder dat ze dan een goede benchmark voor Verstappen willen hebben.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 18:58 schreef Ferry_76 het volgende:
Schijnbaar mag Vergne nu gewoon toch blijven.. Komt het door zijn goede prestaties de laatste races of zijn de rest van de Red Bull protegés er nog niet klaar voor?
[..]
http://www.gpupdate.net/n(...)ppen-men-is-jaloers/
Of ze dat willen weet ik niet, ik denk in elk geval wel dat het beter voor Verstappen zou zijn.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 22:14 schreef wimderon het volgende:
[..]
Ik denk eerder dat ze dan een goede benchmark voor Verstappen willen hebben.
Ze kijken niet naar wie de kampioen wordt, ze kijken wie de beste racer is.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 20:17 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
dat zou zeer goed kunnen ja, dat kostte Algersuari ook zijn zitje uiteindelijk. Maar met Sainz lijkt dat al moeilijker: Vergne en Ricciardo zijn beiden vice-kampioen geworden in het WSR , als de kampioen van dit jaar dan geen F1 rijder wordt schendt Marko wel zijn aangezicht.....
Idd die inhaalraces.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 10:08 schreef Marks het volgende:
[..]
Ze kijken niet naar wie de kampioen wordt, ze kijken wie de beste racer is.
In de f3 is Verstappen ook geen kampioen, maar wel de beste, wie de meeste potentie heeft en het snelst leert etc.
Ja, zei Olav Mol ook een keer goed. Bijvoorbeeld Red Bull kijkt bij Saintz als hij pole position heeft, of hij de druk aankan om van die plek te starten en hoe hij dat kan omzetten in een goede eindklassering. Dat soort dingen is waar het team naar kijkt, gelukkig, in plaats van scorebordjournalistiek en alleen naar de uitslagen te kijken.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 10:22 schreef nils7 het volgende:
[..]
Idd die inhaalraces.
Hij is alleen geen kampioen geworden ivm mechanische pech.
Je kunt de Formule 1 en de NASCAR niet vergelijken. In de NASCAR wordt op enkele races per jaar na alleen maar op ovals gereden. Je hebt wel gelijk dat iedere soort baan daar een eigen dynamiek heeft, zoals de 0,5 mijl ovals, 1,5 mijl ovals of bijvoorbeeld de superspeedways als Talladega waar je in de draft per ronde anderhalf tot twee seconden sneller bent dan wanneer je in je uppie zou rijden.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 11:08 schreef Marks het volgende:
En even wat anders, bij het zien van de F1 afgelopen weekend dacht ik opeens:
''weer een baan met een rondetijd van 1.4X seconden''
Waarom maakt men niet een baan van 40 tot 50 seconden?
Bij NASCAR hebben ze ook soortgelijke verschillen qua banen. De baan hoeft dan niet eens spectaculair te zijn, maar alleen het feit al dat het zo kort is, zal de dynamiek totaal anders maken!
Omdat je dan n teringzooi krijgt tijdens een race, pitstops, achterblijvers, zou n flinke chaos worden. Tenzij elke 10 ronden een SC om de boel weer kunstmatig bij elkaar te rapen.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 11:08 schreef Marks het volgende:
En even wat anders, bij het zien van de F1 afgelopen weekend dacht ik opeens:
''weer een baan met een rondetijd van 1.4X seconden''
Waarom maakt men niet een baan van 40 tot 50 seconden?
Bij NASCAR hebben ze ook soortgelijke verschillen qua banen. De baan hoeft dan niet eens spectaculair te zijn, maar alleen het feit al dat het zo kort is, zal de dynamiek totaal anders maken!
Daarnaast zijn de moderne veiligheidseisen aan Formule 1 auto's (in het post-Senna tijdperk) er voor een groot deel verantwoordelijk voor dat bolides er al jaren uit zien zoals ze eruit zien.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 12:05 schreef Rossdale het volgende:
Dat ligt volgens mij voornamelijk aan de toegenomen kennis van en belang van aerodynamica. Daar naast zijn de eisen niet zo sterk veranderd qua uiterlijk.
Steeds meer regels zijn er ook voor wat wel en niet magquote:Op woensdag 15 oktober 2014 12:05 schreef Rossdale het volgende:
Dat ligt volgens mij voornamelijk aan de toegenomen kennis van en belang van aerodynamica. Daar naast zijn de eisen niet zo sterk veranderd qua uiterlijk.
Nouja, het kan aan mij liggen, maar chaos vind ik niet ergquote:Op woensdag 15 oktober 2014 11:20 schreef JohnB52 het volgende:
[..]
Omdat je dan n teringzooi krijgt tijdens een race, pitstops, achterblijvers, zou n flinke chaos worden. Tenzij elke 10 ronden een SC om de boel weer kunstmatig bij elkaar te rapen.
Nee, klopt, maar ik vind dat de F1 wel kan kijken naar NASCAR om dingen eruit te halen die beter kunnen. Denk aan de split screens, waardoor meerdere gevechten in beeld worden gebracht.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 11:15 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Je kunt de Formule 1 en de NASCAR niet vergelijken. In de NASCAR wordt op enkele races per jaar na alleen maar op ovals gereden. Je hebt wel gelijk dat iedere soort baan daar een eigen dynamiek heeft, zoals de 0,5 mijl ovals, 1,5 mijl ovals of bijvoorbeeld de superspeedways als Talladega waar je in de draft per ronde anderhalf tot twee seconden sneller bent dan wanneer je in je uppie zou rijden.
Toch heeft ook de Formule 1 wel zoiets, want het verschil tussen bijvoorbeeld een Monaco of een Monza is levensgroot, ook al zie je op beide circuits vaak dezelfde coureurs vooraan rijden.
Ik denk dat je de verkeerde Williams uit 1986 hebt.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 11:50 schreef nils7 het volgende:
Vinden jullie niet dat de F1 niet zo heel veel verandert is de afgelopen 14 jaar?
Natuurlijk heeft dat met regels te maken maar een auto uit 2000 lijkt veel meer op een auto van nu dan een auto uit 1986 op die van 2000...
Auto van nu:
[ afbeelding ]
Auto uit 2000:
[ afbeelding ]
Auto uit 1986:
[ afbeelding ]
Ah jaquote:Op woensdag 15 oktober 2014 14:56 schreef Beach het volgende:
[..]
Ik denk dat je de verkeerde Williams uit 1986 hebt.
Barichello heeft wel bij meer teams dan alleen Ferrari gereden hoor.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 15:18 schreef Geralt het volgende:
Geen nieuws dit, maar ik realiseer me ineens het volgende:
Rubens Barichello heeft 326 races achter zn naam staan. Gestart 322.
Ferrari heeft 885 races achter zn naam staan.
Dus die knakker heeft 36,4% van alle races gereden die Ferrari gereden heeft in de F1.
Dat zou je toch niet zeggen zo op het oog wel?
Tuurlijk heeft ie er behoorlijk wat jaren op zitten, maar voor een sport die al zo lang bestaat had ik dat voor mijn gevoel niet gedacht zegmaar
Dat weet ik, ik bedoel alleen maar te zeggen dat ie sinds Ferrari mee doet vanaf 1950 van het begin van het wereldkampioenschap van al die races dus 36,4% aan heeft meegereden.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 15:20 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Barichello heeft wel bij meer teams dan alleen Ferrari gereden hoor.
Ah, op die manier. Ja, die Rubens heeft nogal wat jaren meegedraaid. Jammer dat hij eruit is trouwens. Hij had nog wel een paar jaar meegekund.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 15:21 schreef Geralt het volgende:
[..]
Dat weet ik, ik bedoel alleen maar te zeggen dat ie sinds Ferrari mee doet vanaf 1950 van het begin van het wereldkampioenschap van al die races dus 36,4% aan heeft meegereden.
Rubens meeste starts in de F1 als coureur en Ferrari als constructeur.
Dat dat zo een hoog percentage zou zijn had ik niet gedacht.
Dat bedoel ik
Ik gepensioneerdquote:
quote:
quote:
En dan reken je nog verkeerd ook.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 15:18 schreef Geralt het volgende:
Geen nieuws dit, maar ik realiseer me ineens het volgende:
Rubens Barichello heeft 326 races achter zn naam staan. Gestart 322.
Ferrari heeft 885 races achter zn naam staan.
Dus die knakker heeft 36,4% van alle races gereden die Ferrari gereden heeft in de F1.
Dat zou je toch niet zeggen zo op het oog wel?
Tuurlijk heeft ie er behoorlijk wat jaren op zitten, maar voor een sport die al zo lang bestaat had ik dat voor mijn gevoel niet gedacht zegmaar
Ja maar dan gaat per race het percentage omlaag :-)quote:Op woensdag 15 oktober 2014 15:40 schreef Geralt het volgende:
Ik heb alle races van Ferrari gerekend en alle races van Rubens in de F1. Alle starts dus van allebei.
Die berekening klopt toch gewoon?
Dat weet ik. Ik verbaasde me juist over het hoge percentage wat hij kennelijk nog altijd heeft. Dat het omlaag gaat snap ik, maar zou jij als je de vraag kreeg hoeveel % van de F1 races waarin Ferrari sinds 1950 tot en met 2014 vandaag gestart is Rubens gestart is in een F1 race op ruim 36% geschat hebben?quote:Op woensdag 15 oktober 2014 15:41 schreef JohnB52 het volgende:
[..]
Ja maar dan gaat per race het percentage omlaag :-)
Nou ja, 64 jaar F1, een jaar of 20 Barrichello, dus eh... Ja.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 15:43 schreef Geralt het volgende:
[..]
Dat weet ik. Ik verbaasde me juist over het hoge percentage wat hij kennelijk nog altijd heeft. Dat het omlaag gaat snap ik, maar zou jij als je de vraag kreeg hoeveel % van de F1 races waarin Ferrari sinds 1950 tot en met 2014 vandaag gestart is Rubens gestart is in een F1 race op ruim 36% geschat hebben?
Ik niet in elk geval
Ja, het is ook wel tof.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 15:51 schreef Geralt het volgende:
18 jaar Rubens.
Dan zit je pas op 28,13% he
Het ging me er juist om dat ik me ineens bedacht van WTF. De F1 bestond al 26 jaar voor ik geboren werd en Rubens reed mee vanaf het eerste volledige seizoen dat ik keek en toen was ik al 17 en hij rijdt nu al 3 jaar niet meer en dat ik vervolgens niet gedacht had dat dat meer dan 1/3 zou zijn.
Maargoed, geen nieuws verder dus. Gewoon even een momentje dat ik dacht wow
Ik al over de 70.quote:
http://wtf.nl/home/24172/vos-chillt-in-kroeg-na-gekke-val.htmlquote:Op woensdag 15 oktober 2014 15:51 schreef Geralt het volgende:
En ik weet ook heus wel dat tegenwoordig veel meer races op de kalender staan dan vroeger en dat dat daardoor komt. Ik verbaasde me er alleen eventjes over. Dat is alles.
Over naar de orde van de dag weer
Dat zal inderdaad ook een grote factor zijn. Desalniettemin deel ik jouw verbazing.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 15:51 schreef Geralt het volgende:
En ik weet ook heus wel dat tegenwoordig veel meer races op de kalender staan dan vroeger en dat dat daardoor komt. Ik verbaasde me er alleen eventjes over. Dat is alles.
Over naar de orde van de dag weer
1950 en 1951 hadden ze 6 races (en Indy500).quote:Op woensdag 15 oktober 2014 18:43 schreef twiFight het volgende:
Zou misschien ook wel leuk zijn een grafiekje te zien van het aantal races per seizoen over de jaren heen. ben helaas veel te lui die zelf te maken.
Bronquote:Een langer verblijf van Fernando Alonso bij Ferrari leek al zo goed als uitgesloten te zijn, waardoor er volop gespeculeerd werd over de toekomst van de 33-jarige coureur. Luca di Montezemolo, de afzwaaiende president van het F1-team, heeft het vertrek van de Spanjaard woensdag op de Italiaanse televisie bevestigd.
Het vertrek van Alonso komt totaal niet uit de lucht vallen. Zijn plaats bij Ferrari leek al te worden overgenomen door Sebastian Vettel, die na dit seizoen afscheid neemt van Red Bull. "Fernando vertrekt omwille van twee redenen", stelt Di Montezemolo. "Ten eerste wil hij een andere omgeving, ten tweede heeft hij een leeftijd bereikt waarop hij niet meer lang kan wachten om weer te gaan winnen", vervolgt de Ferrari-president.
De Spaanse coureur zou Di Montezemolo afgelopen zomer al hebben verzocht om zijn contract te ontbinden, nadat hij het vertrouwen in het team kwijtgeraakt was. Alonso rijdt sinds 2010 voor het oudste raceteam in de Formule 1. Hij werd drie keer tweede in de afgelopen vier jaar. "Hij is teleurgesteld dat hij in de afgelopen jaren niet gewonnen heeft en is toe aan een nieuwe impuls", stelt Di Montezemolo, die bij Ferrari vertrekt en opgevolgd wordt door Fiat-topman Sergio Marchionne.
Alonso lijkt te gaan kiezen tussen McLaren, dat een lucratieve aanbieding voor hem klaar heeft liggen, of een jaartje sabbatical, met de hoop dat hij in 2016 een stoeltje bij Mercedes kan bemachtigen.
Dan gaat hij naar McLaren, Vettel wordt nog niet bevestigd bij Ferrari omdat de deal van Alonso nog niet rond is en Ferrari daarom nog niets kan zeggen.quote:Op donderdag 16 oktober 2014 09:39 schreef nils7 het volgende:
Alonso vertrekt volgens Luca Di Montezemolo
[..]
Bron
Ik vraag het me eigenlijk wel af... Dit jaar rijden ze ook gewoon met Mercedes motoren en toch presteren ze tov de overige teams met dezelfde motor behoorlijk ondermaats. Stel dat de Honda motor volgend jaar minimaal net zo goed is als de Mercedes motor, dan moeten ze toch ook op aerodynamisch vlak behoorlijke stappen gaan maken om constant voor de overwinningen mee te gaan doen.quote:Op donderdag 16 oktober 2014 10:16 schreef Peterselieman het volgende:
Ik denk dat McLaren volgend jaar best wel eens kan gaan verrassen. Die auto heeft in de afgelopen races stukken beter gepresteerd dan ze het hele jaar door deden.
Twee jaar geleden hoorden ze bij de top van het veld en ik heb de verwachting dat ze er in de komende jaren weer bij gaan horen.quote:Op donderdag 16 oktober 2014 10:23 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Ik vraag het me eigenlijk wel af... Dit jaar rijden ze ook gewoon met Mercedes motoren en toch presteren ze tov de overige teams met dezelfde motor behoorlijk ondermaats. Stel dat de Honda motor volgend jaar minimaal net zo goed is als de Mercedes motor, dan moeten ze toch ook op aerodynamisch vlak behoorlijke stappen gaan maken om constant voor de overwinningen mee te gaan doen.
Als McLaren nu met een Renault of Ferrari motor had gereden, dan zou ik inderdaad een flinke upgrade in performance verwachten, maar nu vraag ik me af of ze zo veel beter zullen zijn volgend jaar tov de andere teams met Mercedes motoren...
Ik hoop het wel natuurlijk, dat is alleen maar goed voor het kampioenschap
En zo niet gaat Alonso in 2016 naar Mercedes als er een plek vrij komt.quote:Op donderdag 16 oktober 2014 10:09 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Dan gaat hij naar McLaren, Vettel wordt nog niet bevestigd bij Ferrari omdat de deal van Alonso nog niet rond is en Ferrari daarom nog niets kan zeggen.
Als Alonso met sabbatical zou gaan, had de komst van Vettel al lang bevestigd kunnen zijn.
Ik verwacht wel dat als McLaren volgend jaar geen superauto heeft, Alonso in 2016 niet meer in de F1 is te vinden.
Of aan Nigel Mansellquote:Op donderdag 16 oktober 2014 09:43 schreef Marks het volgende:
Sabbatical klinkt mij niet goed, doet me denken aan Hakkinen... die is nog steeds met sabbatical
Raikkonen was in 2012 gewoon goed.quote:Op donderdag 16 oktober 2014 12:46 schreef Jigzoz het volgende:
En zelfs als ze wel terugkomen gaat dat niet altijd geweldig. Zie Schumacher, Räikkönen en De la Rosa.
Eh... Waar haal je die wijsheid vandaan?quote:Op donderdag 16 oktober 2014 12:54 schreef Fir3fly het volgende:
Ah Alonso blijft dus bij Ferrari. Wat ik al dacht.
O ja, was ik even vergeten.quote:Op donderdag 16 oktober 2014 12:56 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Raikkonen was in 2012 gewoon goed.
als ie met pensioen gaat ja; anders zie ik hem dat echt niet doen.quote:Op donderdag 16 oktober 2014 13:05 schreef Jigzoz het volgende:
In andere geruchtenbronnen: Alonso gaat naar Audi.
Als di Montezemelo het zegt is het dus het tegenovergestelde.quote:Op donderdag 16 oktober 2014 12:59 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Eh... Waar haal je die wijsheid vandaan?
Zou wel een flinke impuls voor het WEC zijn.quote:Op donderdag 16 oktober 2014 13:15 schreef Geralt het volgende:
[..]
als ie met pensioen gaat ja; anders zie ik hem dat echt niet doen.
Ik dacht dat de Formula E dat was?quote:Op donderdag 16 oktober 2014 13:50 schreef Jigzoz het volgende:
Nou ja, de DTM was de klasse voor oud-F1-rijders, maar als het WEC dat nu wordt, dan zou ik dat helemaal niet erg vinden.
Webber en Räikkönen bij Porsche, Alonso bij Audi, Button bij Nissan en Kobayashi bij Toyota? Lijkt mij prachtig.
Ik denk dat de lol van de FE vrij snel af is. Ik vond die eerste race wel leuk omdat het zo raar was, maar als dat nieuwe eraf is, dan zie ik het geen heel grote klasse worden.quote:Op donderdag 16 oktober 2014 13:53 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Ik dacht dat de Formula E dat was?
zeg dat nu niet, je bent voor anderen een non-fan als je commentaar op het geluid hebt.quote:Op donderdag 16 oktober 2014 13:54 schreef Jigzoz het volgende:
Zover zijn we nog lang niet, maar het zou er op den duur wel van kunnen komen. Om een voorbeeld te noemen: vergelijk het geluid van een F1-wagen met het geluid van een Rebellion. Bij die laatste ga je echt kapot.
Fixedquote:Op donderdag 16 oktober 2014 14:16 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
zeg dat nu niet, je maakt non-fans boos als je commentaar op het geluid hebt.
Gaat hij MotoGP voor Ducati rijden dan?quote:Op donderdag 16 oktober 2014 13:05 schreef Jigzoz het volgende:
In andere geruchtenbronnen: Alonso gaat naar Audi.
Ik lees juist overal dat Domenicali naar Audi gaat. Voorlopig buiten de autosporttak, maar toch...quote:Op donderdag 16 oktober 2014 15:15 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Gaat hij MotoGP voor Ducati rijden dan?
Want daar gaat Domenicali naar toe en is de basis van deze geruchten.
Ducati is van Audi.quote:Op donderdag 16 oktober 2014 15:18 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Ik lees juist overal dat Domenicali naar Audi gaat. Voorlopig buiten de autosporttak, maar toch...
Na ja VAGquote:
Hülkenberg schijnt ook naar Porsche te kunnen.quote:Op donderdag 16 oktober 2014 13:50 schreef Jigzoz het volgende:
Webber en Räikkönen bij Porsche, Alonso bij Audi, Button bij Nissan en Kobayashi bij Toyota? Lijkt mij prachtig.
Had er ook mee te maken dat de FIA even voorschreef dat Groep C en F1 dezelfde 3.5 liter motoren moesten gaan gebruiken, waardoor veel fabrikanten afhaakten omdat zij geen nieuwe motor wilden ontwikkelen.quote:Op donderdag 16 oktober 2014 13:51 schreef Fir3fly het volgende:
Wat mij betreft blijft het WEC zo ver mogelijk van F1 af als mogelijk. Group C werd ook gedood door de FIA toen dat populairder werd bij rijders en publiek dan F1.
Ik denk dat die nog wel even in de F1 terecht kan.quote:Op donderdag 16 oktober 2014 16:26 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]
Hülkenberg schijnt ook naar Porsche te kunnen.
Waar dan? Ferrari, McLaren, Red Bull, Mercedes vallen af, Force India schijnt Vergne wel naast Perez te willen hebben dus een stap vooruit zit er voor Nico wéér niet in..quote:Op donderdag 16 oktober 2014 16:28 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Ik denk dat die nog wel even in de F1 terecht kan.
Nou ja dat is dus hoe de FIA het gedaan heeft. Het doel was gewoon het doden van Group C.quote:Op donderdag 16 oktober 2014 16:27 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]
Had er ook mee te maken dat de FIA even voorschreef dat Groep C en F1 dezelfde 3.5 liter motoren moesten gaan gebruiken, waardoor veel fabrikanten afhaakten omdat zij geen nieuwe motor wilden ontwikkelen.
Hm. Inderdaad wel een goed punt. Nou ja, FI. Anders zou ik het ook niet weten.quote:Op donderdag 16 oktober 2014 16:29 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]
Waar dan? Ferrari, McLaren, Red Bull, Mercedes vallen af, Force India schijnt Vergne wel naast Perez te willen hebben dus een stap vooruit zit er voor Nico wéér niet in..
Daarvoor zijn de races veelste lang.quote:Op donderdag 16 oktober 2014 16:28 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Ik denk dat die nog wel even in de F1 terecht kan.
Maar hoe meer grote namen in het WEC, hoe beter. Laat het maar een verdomd populaire klasse worden.
Ik vind dat juist een van de voordelen.quote:Op donderdag 16 oktober 2014 16:55 schreef nils7 het volgende:
[..]
Daarvoor zijn de races veelste lang.
Een soort Blancpain Sprint?quote:Ik zie eerder graag een goed GT kampioenschap in een soort F1 opzet.
McLaren, Ferrari, Lamborghini, Ford, Nissan, Aston Martin, Audi, Porsche, Corvette, Dodge
Supercars van die merken...
1 motor per seizoen
Hybride ook verplichten (minimaal 20% van het vermogen van een rondje hybride kunnen rijden).
Op F1 circuits
Voor de rest vrij laten qua technologie...
Ik ben voor
Ben na 2011 al afgehaakt.. Mij te veel bugs om me nog aan een nieuw deel te wagen.quote:Op donderdag 16 oktober 2014 17:41 schreef Geralt het volgende:
F1 2014 ligt in de schappen vanaf vandaag geloof ik.
Ik ben hem nu aan het binnenhalen etc. Dus zal het vanavond eens proberen...quote:Op donderdag 16 oktober 2014 17:41 schreef Geralt het volgende:
F1 2014 ligt in de schappen vanaf vandaag geloof ik.
Zou Codemasters het aandurven om Bianchi als AI driver tijdens de race in Japan van de baan te laten vliegen?
Wel realistisch natuurlijk, maar ik denk dat ze dat niet doen
Die trekt m'n videokaart niet, althans DirectX 11 is niet compatibel met mijn kaart. En ik betaal nooit meer voor (commerciële) Games....quote:Op donderdag 16 oktober 2014 17:51 schreef Geralt het volgende:
Ik laat hem schieten nu gisteren Assetto Corsa uitgekomen is. Ofja release candidate 1 is uitgekomen en eigenlijk alles werkt wel wat ik zo vlug zag.
Die is heel wat beter qua sim dan de F1 games.
Misschien dat ik 2014 een keer uit de grabbelbak trek later.
Ik heb die Williams uit de Damon Hill tijd altijd bewonderd om het mooie sonore geluid dat ze maakten.quote:
Bij Prost ging het niet zo slecht.quote:Op donderdag 16 oktober 2014 09:43 schreef Marks het volgende:
Sabbatical klinkt mij niet goed, doet me denken aan Hakkinen... die is nog steeds met sabbatical
Maar dat was dan ook de beste F1 coureur ooit ...quote:Op donderdag 16 oktober 2014 19:02 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Bij Prost ging het niet zo slecht.
Een jaartje eruit, daarna contract bij het beste team als nr.1 en wereldkampioen.
Nou, dan zijn de circuits zoals ik dat zie ´´te groot´´ voor de auto´s. Dat vind ik persoonlijk niet echt spannend in het algemeen.quote:Op donderdag 16 oktober 2014 16:55 schreef nils7 het volgende:
[..]
Daarvoor zijn de races veelste lang.
Ik zie eerder graag een goed GT kampioenschap in een soort F1 opzet.
McLaren, Ferrari, Lamborghini, Ford, Nissan, Aston Martin, Audi, Porsche, Corvette, Dodge
Supercars van die merken...
1 motor per seizoen
Hybride ook verplichten (minimaal 20% van het vermogen van een rondje hybride kunnen rijden).
Op F1 circuits
Voor de rest vrij laten qua technologie...
Ik ben voor
Ehm ze gaan dan wel iets sneller dan nu door de tech wat vrijer te laten dus een beetje a la DTM/WEC snelheid.quote:Op donderdag 16 oktober 2014 21:38 schreef Marks het volgende:
[..]
Nou, dan zijn de circuits zoals ik dat zie ´´te groot´´ voor de auto´s. Dat vind ik persoonlijk niet echt spannend in het algemeen.
Zo iets ja, alleen dan moeten ze wel iets rapper gaan zeg maar.quote:Op donderdag 16 oktober 2014 17:03 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Ik vind dat juist een van de voordelen.
[..]
Een soort Blancpain Sprint?
Heb m toch maar besteldquote:Op donderdag 16 oktober 2014 17:41 schreef Geralt het volgende:
F1 2014 ligt in de schappen vanaf vandaag geloof ik.
Zou Codemasters het aandurven om Bianchi als AI driver tijdens de race in Japan van de baan te laten vliegen?
Wel realistisch natuurlijk, maar ik denk dat ze dat niet doen
Ik koop hem niet. Ik download hem eerst en als het goed is dan overweeg ik hem te kopen.quote:Op donderdag 16 oktober 2014 17:41 schreef Geralt het volgende:
F1 2014 ligt in de schappen vanaf vandaag geloof ik.
Zou Codemasters het aandurven om Bianchi als AI driver tijdens de race in Japan van de baan te laten vliegen?
Wel realistisch natuurlijk, maar ik denk dat ze dat niet doen
Ze kunnen niet met alles rekening mee houden. Volgens mij veranderd het volgend jaar wel het één en ander.quote:Op vrijdag 17 oktober 2014 10:41 schreef Beach het volgende:
Matige game zeg.
Lotterer zit er bijv. niet in in Spa.
Het is gewoon niet echt leuk. De scenario mode is poep.
Dingen die niet gebeurd zijn naspelen
Dat denk ik niet. Ik gok op McLaren-Honda, want Honda heeft er heel veel voor over om Alonso aan te trekken.quote:Op donderdag 16 oktober 2014 15:11 schreef Fir3fly het volgende:
Of gewoon bij Ferrari blijven. Wat ook gaat gebeuren.
Ja want dan zit Verstappen in de gamequote:Op vrijdag 17 oktober 2014 10:42 schreef WEST het volgende:
[..]
Ze kunnen niet met alles rekening mee houden. Volgens mij veranderd het volgend jaar wel het één en ander.
Jammer dat tabaksreclame niet meer mag; anders zouden we misschien de rood witte Marlboro livery weer terug krijgenquote:Op vrijdag 17 oktober 2014 11:04 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Dat denk ik niet. Ik gok op McLaren-Honda, want Honda heeft er heel veel voor over om Alonso aan te trekken.
Van Group B wel:quote:Op vrijdag 17 oktober 2014 12:30 schreef Beach het volgende:
Is er van Group C net zo'n soort filmpje als dit?
Dat kan toch nog maar dan zonder Marlboroquote:Op vrijdag 17 oktober 2014 12:28 schreef Geralt het volgende:
[..]
Jammer dat tabaksreclame niet meer mag; anders zouden we misschien de rood witte Marlboro livery weer terug krijgen![]()
[ afbeelding ]
Of zouden ze toch met een dergelijke livery gaan rijden?
Zou ik wel tof vinden. De oude Martini livery is weer terug, doe dan ook maar die Marlboro livery er weer bij
Geen idee of dat kan. Zit je dan niet met beeldkenmerk of zoiets te kijken? Dat iedereen weet dat het Marlboro is, maar Marlboro is geen sponsor en die zullen dat dan niet goed vinden denk ik wel?quote:Op vrijdag 17 oktober 2014 12:58 schreef WEST het volgende:
[..]
Dat kan toch nog maar dan zonder Marlboro
Geen idee. Iedereen kent het beeldmerk wel. Net als toen Ferrari met die streepjescode ging rijden op plekken waar je geen tabaksreclame mocht maken.quote:Op vrijdag 17 oktober 2014 12:59 schreef Geralt het volgende:
[..]
Geen idee of dat kan. Zit je dan niet met beeldkenmerk of zoiets te kijken? Dat iedereen weet dat het Marlboro is, maar Marlboro is geen sponsor en die zullen dat dan niet goed vinden denk ik wel?
Ja dat weet ik wel, maar Marlboro sponsort McLaren niet he. Die zullen daar vast niet mee instemmen.quote:Op vrijdag 17 oktober 2014 13:11 schreef WEST het volgende:
[..]
Geen idee. Iedereen kent het beeldmerk wel. Net als toen Ferrari met die streepjescode ging rijden op plekken waar je geen tabaksreclame mocht maken.
Ze sponsoren Ferrari nog dus dan acht ik die kans erg kleinquote:Op vrijdag 17 oktober 2014 13:15 schreef Geralt het volgende:
[..]
Ja dat weet ik wel, maar Marlboro sponsort McLaren niet he. Die zullen daar vast niet mee instemmen.
Of ze gaan wel sponsoren; dat zou denk ik de enige mogelijkheid zijn voor een dergelijke livery.
Nou, die is er duidelijk klaar mee.quote:Op vrijdag 17 oktober 2014 15:26 schreef sasquatsch het volgende:
Tony Fernandes heeft ook zijn GP2 team verkocht
Teddy Yip, die van Theodore?quote:Op vrijdag 17 oktober 2014 15:26 schreef sasquatsch het volgende:
Tony Fernandes heeft ook zijn GP2 team verkocht
Zoon van. Teddy sr is al in 2003 overleden.quote:
quote:
ook gamesquote:Op vrijdag 17 oktober 2014 21:15 schreef JohnB52 het volgende:
Check out F1 in the 1990's (@1990sF1): https://twitter.com/1990sF1?s=09
Voor de liefhebbers van plaatjes van F1 wagens uit de jaren '90.
Zitten veel toffe plaatjes tussen!
Lijkt me gewoon geverfde gravel.quote:
Zijn die erquote:Op vrijdag 17 oktober 2014 23:32 schreef twiFight het volgende:
En voor de "vroeger was alles beter" roepers die de F1 niet meer spannend vinden en zeggen dat de achterhoede teams rijdende chicanes zijn:
Ja flauw je gaat die Lola ook meetellen...quote:Op vrijdag 17 oktober 2014 23:32 schreef twiFight het volgende:
En voor de "vroeger was alles beter" roepers die de F1 niet meer spannend vinden en zeggen dat de achterhoede teams rijdende chicanes zijn:
kijk op 9:34. Tijdens de sessie (FP1) zit het veld 15 seconden uit elkaar. Tijdens dezelfde sessie in Rusland maar 5 seconden. (FP2 10 sec vs. 5 sec).
50% flauw, maar 50% ook niet. Tenslotte rijdt élk team dit jaar in een grotendeels nieuwe auto.quote:Op vrijdag 17 oktober 2014 23:43 schreef JohnB52 het volgende:
[..]
Ja flauw je gaat die Lola ook meetellen...
Vroeger heeft er niets mee te maken, vergeleken met de rest van het veld rijden ze gewoon zinloos rond.quote:Op zaterdag 18 oktober 2014 00:33 schreef twiFight het volgende:
[..]
50% flauw, maar 50% ook niet. Tenslotte rijdt élk team dit jaar in een grotendeels nieuwe auto.
Maar als ik zo snel even de tijden van drie jaren naast elkaar zet (1997, 2004 en 2014), allen de race in Australie (eerste race), allen de kwalificatie (lijkt me de eerlijkste sessie), dan zijn de verschillen tussen de pole en de laatste gekwalificeerde rijder:
1997: 6,6 sec (hier zitten dus geen Lola's bij)
2004: 6,2 sec
2014: 5,3 sec (Q1) en dat was zelfs een Lotus en geen Marussia/Caterham.
Dus ik vind het grote bullshit dat Marussia en Caterham verguisd worden met "dat wordt nooit wat, ze kunnen beter de F1 uit" en "ze komen niet eens in de buurt van de rest" en "het zijn rijdende chicanes".
Okquote:Op zaterdag 18 oktober 2014 00:37 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Vroeger heeft er niets mee te maken, vergeleken met de rest van het veld rijden ze gewoon zinloos rond.
Dat soort teams zijn er altijd geweestquote:Op zaterdag 18 oktober 2014 00:37 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Vroeger heeft er niets mee te maken, vergeleken met de rest van het veld rijden ze gewoon zinloos rond.
Hoe is het met je hoofd?quote:
Nog steeds lekkerquote:
Een beetje kick back is Bernie niet vies van, hij heeft laatst een aardige boete moeten betalen aan de Duitse justitie, dus spekken waar het kan.quote:Op zaterdag 18 oktober 2014 09:20 schreef Meike26 het volgende:
Ik las net dat Herman Tilke ook weer een baantje mag ontwerpen in Vegas... volgens mij is het adressenboekje van Bernie net zo dik als 3 laags toilet papier
Laat hem liever naar de Nederlandse duinen komen, of het IJsselmeer zoals eerder is voorgesteldquote:Op zaterdag 18 oktober 2014 09:20 schreef Meike26 het volgende:
Ik las net dat Herman Tilke ook weer een baantje mag ontwerpen in Vegas... volgens mij is het adressenboekje van Bernie net zo dik als 3 laags toilet papier
Uitslag:quote:Op zaterdag 18 oktober 2014 10:50 schreef Nieuwschierig het volgende:
Max Verstappen nu live op Motors TV te zien.
F3 Hockenheim
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 12% gewijzigd door Nieuwschierig op 18-10-2014 11:12:49 ]Wie dit leest is gek![]()
quote:Op zaterdag 18 oktober 2014 11:06 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Uitslag:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zie ook SPT / [Divers] Junior Formule Klassen #14SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward![]()
Vroeger was er (buiten de spaning van de race zelf) ook de spanning dat een auto maar zo in de fik vloog bij een aanrijding en de coureur dan vrijwel kansloos was.quote:Op vrijdag 17 oktober 2014 23:32 schreef twiFight het volgende:
En voor de "vroeger was alles beter" roepers die de F1 niet meer spannend vinden en zeggen dat de achterhoede teams rijdende chicanes zijn:
kijk op 9:34. Tijdens de sessie (FP1) zit het veld 15 seconden uit elkaar. Tijdens dezelfde sessie in Rusland maar 5 seconden. (FP2 10 sec vs. 5 sec).Wie dit leest is gek![]()
Dat was geen boete. Dat was een rechtzaak wegens behoorlijke verdenkingen van corruptie afkopen. Dat is iets anders als een boete.quote:Op zaterdag 18 oktober 2014 09:50 schreef Tarado het volgende:
[..]
Een beetje kick back is Bernie niet vies van, hij heeft laatst een aardige boete moeten betalen aan de Duitse justitie, dus spekken waar het kan."The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"![]()
Ja mij ook. F1 2013 is vrij nerveus met sturen.quote:Op vrijdag 17 oktober 2014 23:48 schreef nils7 het volgende:
Humm F1 2014 ligt me iets beter dan 2013
morgen verder spelenFind your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one![]()
Ik heb het idee dat Assetto Corsa straks meer geliefd gaat zijn bij de echte simracers dan pCARSquote:Op zaterdag 18 oktober 2014 21:14 schreef Ferry_76 het volgende:
Echte F1 auto's in een echte sim:
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Maar het ziet er retestrak uit natuurlijk
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"![]()
Ik kan het niet vaak genoeg zeggen: Op dit moment vind ik pCars in bijna alles beter dan Assetto Corsa.quote:Op zaterdag 18 oktober 2014 21:48 schreef Geralt het volgende:
Ik heb het idee dat Assetto Corsa straks meer geliefd gaat zijn bij de echte simracers dan pCARS![]()
iRacing is mijn favoriet. Niet goedkoop maar wel goed.And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll![]()
Dat is zeker 5 jaar terug dat ik dat speelde. Misschien wel langer. Waarschijnlijk zelfs.quote:Op zondag 19 oktober 2014 00:19 schreef Fir3fly het volgende:
iRacing is mijn favoriet. Niet goedkoop maar wel goed.
Hoe is iRacing anno 2014 qua graphics? Kan dat een beetje mee? Ik speelde het in de rFactor tijd zegmaar. En toen vond ik de graphics al mwoa. Wel ok, maar niet meer dan dat.
Is dat een hoop verbeterd tegenwoordig?
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"![]()
Ja het ziet er prima uit. Maar iRacing speel je voor de uitstekende online faciliteiten en community, niet voor graphics. De physics zijn ook top.quote:Op zondag 19 oktober 2014 02:55 schreef Geralt het volgende:
[..]
Dat is zeker 5 jaar terug dat ik dat speelde. Misschien wel langer. Waarschijnlijk zelfs.
Hoe is iRacing anno 2014 qua graphics? Kan dat een beetje mee? Ik speelde het in de rFactor tijd zegmaar. En toen vond ik de graphics al mwoa. Wel ok, maar niet meer dan dat.
Is dat een hoop verbeterd tegenwoordig?And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll![]()
Overigens ex A1 auto's aan het racen op Assen nu, kan ze op het station horen.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll![]()
is toch gewoon een boete, maakt verder niet uit maar het was veel geldquote:Op zaterdag 18 oktober 2014 14:29 schreef Geralt het volgende:
[..]
Dat was geen boete. Dat was een rechtzaak wegens behoorlijke verdenkingen van corruptie afkopen. Dat is iets anders als een boete.![]()
Wie dacht dat Caterham helemaal niets klaarspeelde heeft het mis. Ze zijn namelijk wereldkampioen geworden
[ Bericht 0% gewijzigd door Peterselieman op 19-10-2014 13:27:48 ]Altijd onderweg naar het avontuur![]()
Ach, wie het kleine niet eert...quote:Op zondag 19 oktober 2014 13:19 schreef Peterselieman het volgende:
Wie dacht dat Caterham helemaal niet klaarspeelde heeft het mis. Ze zijn namelijk wereldkampioen geworden![]()
WTF F3 en VES38 bij de NOS
Cool ook zn moeder ff aan t woord die er van t weekend bij was.
Zowaar een leuke mini docu
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen![]()
En weer een nieuw hoofdstuk in de Caterham saga. Caterham Sports Ltd heeft faillissement aangevraagd.
Voorlopig heeft dit nog geen invloed op het F1 team, want de entry is in handen van 1Malaysia Racing Team Sdn Bhd. En het is ook nog onduidelijk van wie de in beslag genomen goederen zijn. Volgens het team zijn ze van 1Malaysia en dus onrechtmatig in beslag genomen. Vandaar dat de goederen nog niet verkocht zijn, want dit moet eerst worden uitgezocht.
En dat hele judge13 verhaal van eerder in dit topic wordt door Joe Saward met een dikke korrel zout genomen.The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward![]()
Ik hoop dat ze dit wel gaan bestraffen eigenlijk. Normaal vind ik dat de FIA te veel ingrijpt, maar zulk soort dingen zijn levensgevaarlijk...
Als je een zwarte cross rijdt is zo'n houtje touwtje oplossing allemaal wel mooi, maar met de enorme snelheden van de F1 wil je er toch niet aan denken dat dit uit elkaar klapt
Please sir. When moon? When Mustang?![]()
Onzin. Tendentieuze berichtgeving van F1Today (wat toch al niet zo'n betrouwbare site is) door maar de helft te posten (en dus niet de reactie van Caterham).quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 13:43 schreef JohnB52 het volgende:
Zie je, ik geloofde het al niet van die remmenquote:The photo of the patched-up suspension part has again raised concerns about Caterham not having enough spare parts and using old parts on the car, which is not a common practice in modern F1. In this case, it appears to be a repair using carbon fibre to a suspension part that had been damaged previously.
However, Caterham today confirmed that the repair had been frequently evaluated across the course of the race weekend, that “at no time did [Kobayashi] have any reason to believe it was not safe” and the team has once again reiterated that it retired the Japanese driver’s car due to a brake issue.
“After Friday practice at the Russian Grand Prix, the team performed the standard checks on the cars and we noticed a small inconsistency on the left rear suspension of Kamui Kobayashi’s car,” read a team statement.
“It was extensively evaluated at Sochi and Leafield and ultimately a carbon fibre wrap was applied to provide additional reinforcement – a normal procedure. The component was signed off as safe and re-checked between each subsequent session, to be absolutely sure there was no issue.
“Kamui withdrew the [Facebook] post mentioned and drove the car in this form throughout the rest of the weekend, with no hint of any other problem with the suspension. Kamui was kept informed at all times and at no time did he have any reason to believe it was not safe.
“The fact of Kamui having to retire from the race has nothing to do with the above,” concluded the statement. “We saw an issue on the brakes – a problem that Kamui had already reported on Saturday during FP3 – so we decided to change them, but the problem persisted so we decided to stop.”
Kobayashi’s manager Chikara Funada has also tried to dampen any repercussions caused by his driver’s comments telling the BBC: “On that morning, Kamui was informed of a certain issue by the team. He immediately told me what he just been told and we told the team our concern.
“In the end, the team cleared the concern which we had in our minds.
“This comment was Kamui’s immediate reaction when he heard about an issue, which he meant to say only to his close friends and families as this was on his private account.”
Funada added Kobayashi was “very shocked” his comment had been made public, adding: “He and the team are preparing for (the next race in) Austin.”The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward![]()
Is toch allang duidelijk dat ze Kobayashi met oud materiaal de baan op sturen, is ineens veel langzamer dan Ericsson.![]()
Doet me denken aan de grap:
Hoe los je een technisch probleem op:
als het beweegt en het moet niet bewegen: ducttape
beweegt het niet en moet het wel bewegen: WD40
Alleen bij Caterham is dat dus geen grap, maar de bedrijfsfilosofie![]()
![]()
Alleen is Carbon Fiber wel iets sterker dan Ducttape.quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 18:05 schreef Wombcat het volgende:
Doet me denken aan de grap:
Hoe los je een technisch probleem op:
als het beweegt en het moet niet bewegen: ducttape
beweegt het niet en moet het wel bewegen: WD40
Alleen bij Caterham is dat dus geen grap, maar de bedrijfsfilosofie
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward![]()
quote:Madrid wil F1-race organiseren in straten van hoofdstad
Krijgen we vanaf 2017 een F1-race doorheen de straten van de Spaanse hoofdstad Madrid?
Die vraag mogen we ons beginnen stellen nu de Spaanse website 'El Confidencial' bericht over het feit dat Bernie Ecclestone in gesprek zou zijn met een groep investeerders voor het organiseren van een F1-race in Madrid.
Het zou daarbij de bedoeling zijn om een race te organiseren doorheen de straten van Madrid. Het project zou bovendien niet gesteund worden door overheidsgeld, waardoor Bernie Ecclestone positief gereageerd zou hebben op het voorstel.
Momenteel heeft het Circuit de Barcelona-Catalunya echter nog een contract tot eind 2016 om de GP van Spanje te organiseren. Aangezien Bernie Ecclestone eerder reeds liet doorschijnen dat hij geen twee races in hetzelfde land wil, mogen we ons ten vroegste in 2017 aan een F1-race doorheen de straten van Madrid verwachten.![]()
quote:Het project zou bovendien niet gesteund worden door overheidsgeld, waardoor Bernie Ecclestone positief gereageerd zou hebben op het voorstel.Yeah, right. Dat is ook echt iets waar Ecclestone zich druk om maakt. Volgens mij interesseert het hem geen hol wie betaalt, als het maar veel is.
![]()
Van GPupdate:quote:Kopers Caterham F1-team trekken zich mogelijk terug
Het nieuwe management van het Caterham Formule 1-team trekt de handen mogelijk weer van de renstal af. In een persbericht deelt zij mee dat de verkoop nooit volledig is afgerond en dat Tony Fernandes, drie maanden na de wisseling van de wacht, feitelijk nog steeds eigenaar is van het team.
De soap rond het Caterham Formule 1-team is op woensdagavond een nieuw hoofdstuk ingegaan. In een verklaring deelt het nieuwe management mee dat de aandelen nooit van eigenaar zijn gewisseld, ondanks een juridisch bindend koopcontract met Tony Fernandes en consorten. Zij laat weten dat de koper, een consortium aan investeerders dat zichzelf de naam Engavest SA heeft gegeven, zodoende in een situatie terecht is gekomen waarin zij een team aan het financieren is zonder dat zij daar eigenaar van is geworden.
In het persbericht valt verder te lezen dat een schuldeiser van Tony Fernandes en de Caterham Group, de Export-Import Bank of Malaysia Berhid, ervoor heeft gezorgd dat Caterham Sports Limited onder curatele is gesteld. Caterham Sports Limited is officieel een toeleverancier van het Caterham Formule 1-team, maar herbergt eigenlijk alles wat nodig is om te kunnen racen. Tot voor kort viel ook tweehonderd man personeel onder Caterham Sports Limited. Die contracten zijn onlangs echter nog overgezet naar het Caterham Formule 1-team.
"De ondercuratelestelling van Caterham Sports Limited heeft helaas een verwoestende impact op de activiteiten van het Formule 1-team", wordt nu toegegeven. "De curatoren hebben sinds hun benoeming ook verschillende persverklaringen naar buiten gebracht die zeer schadelijk zijn geweest voor het nieuwe management van het Caterham F1-team. Na drie maanden geleden de activiteiten van het team in goed vertrouwen te hebben overgenomen, wordt de koper nu gedwongen om alle opties te bekijken, waaronder ook het terugtrekken van het nieuwe management. De koper heeft advocaten de opdracht gegeven om juridische stappen te ondernemen tegen de betrokken partijen, waaronder Fernandes, die, eigenaar zijnde, het team nu zal moeten runnen."That's history. I say history because it happened in the past.
Murray Walker![]()
Ericsson schijnt meer geld mee te kunnen brengen (Ook kan het team via hem goedkoper in de Toyota windtunnel terecht), maar dan moeten zijn sponsors wel overtuigt worden, dus krijgt Ericsson eerst de nieuwe updates.quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 15:42 schreef M.Melandri het volgende:
Is toch allang duidelijk dat ze Kobayashi met oud materiaal de baan op sturen, is ineens veel langzamer dan Ericsson.![]()
In ieder geval is het een enorm zooitje daar. Kan een streep door het voortbestaan van het team denk ik zo.twitter:F1Times twitterde op woensdag 22-10-2014 om 21:30:51TP Ravetto says he will step back from running the team. Fernandes in charge again. Admits racing in Austin looking unlikely #F1 reageer retweet
That's history. I say history because it happened in the past.
Murray Walker![]()
Staat al sinds vanochtend op de Frontpage.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 20:58 schreef JohnB52 het volgende:
Hier nog geen nieuws over Caterham? Lees op Twitter dat ze niet in Amerika racen?The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward![]()
Bekijk de tweet van @tonyfernandes: https://twitter.com/tonyfernandes/status/525013496917143552?s=09![]()
In dit geval dus een redelijk normale auto en niet een aan elkaar geplakte zoals Kamui.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 21:36 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]
Ericsson schijnt meer geld mee te kunnen brengen (Ook kan het team via hem goedkoper in de Toyota windtunnel terecht), maar dan moeten zijn sponsors wel overtuigt worden, dus krijgt Ericsson eerst de nieuwe updates.![]()
Behalve als aan zijn auto een probleem ontdekt zou zijn ipv die van Kamui.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 23:00 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
In dit geval dus een redelijk normale auto en niet een aan elkaar geplakte zoals Kamui.The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward![]()
Oftewel Fernandes heeft het team nooit overgedragen en zou dus formeel nog steeds de eigenaar, en dus de oorzaak van het niet betalen van de schulden van Caterham Sports Ltd., zijn. Echter beweerde hij op 3 oktober nog niets meer met het team te maken te hebben.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 22:57 schreef JohnB52 het volgende:
Bekijk de tweet van @tonyfernandes: https://twitter.com/tonyfernandes/status/525013496917143552?s=09Dus hier spreekt hij zichzelf tegen. Het is gewoon een zooitje en de vraag is of en zo ja waarom de eigendom nog niet is overgedragen. Dat moet dus uitgezocht worden.quote:Caterham Group wishes to clarify that, following the sale of the F1 business in July, it has no affiliation with Caterham F1 Team.
Een voordeel is dat er nog maar 3 races te gaan zijn en Caterham normaal gesproken zijn licentie behoudt, omdat die pas vervalt als er meer dan 3 races gemist worden. Dus als er een oplossing gevonden wordt of het team wordt wederom overgenomen (Forza Rossa?) kan het volgend jaar gewoon op de grid verschijnen.The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward![]()
Dit verhaal begint toch Andrea Moda-achtige proporties aan te nemen. Of lijkt het meer op March/Leyton House?That's history. I say history because it happened in the past.
Murray Walker![]()
Op papier zal Tony Fernandes ongetwijfeld nog de eigenaar van het team zijn aangezien de Arabische investeerders van Collin Kolles natuurlijk niet bestaan. Ik snap alleen niet waarom Fernandes het team niet voor een symbolisch bedrag van $1 verkocht heeft, want dan was hij nergens meer aansprakelijk voor geweest en had hij geen rechtszaken meer aan zijn broek kunnen krijgen.Op vrijdag 14 april 2023 07:00 schreef Lokale_Notabele het volgende:
"Orkun Kokcu is een dynamischere verbeterde versie van Andrea Pirlo".![]()
Het is in ieder geval duidelijk waarom Albers het alweer zo snel voor gezien hield
Please sir. When moon? When Mustang?![]()
Het is een bestaand bedrijf Engavest SA, dat al bestond voor de verkoop van het Caterham F1 team. Maar of het enige substantie heeft is nog maar de vraag.quote:Op donderdag 23 oktober 2014 12:18 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Op papier zal Tony Fernandes ongetwijfeld nog de eigenaar van het team zijn aangezien de Arabische investeerders van Collin Kolles natuurlijk niet bestaan. Ik snap alleen niet waarom Fernandes het team niet voor een symbolisch bedrag van $1 verkocht heeft, want dan was hij nergens meer aansprakelijk voor geweest en had hij geen rechtszaken meer aan zijn broek kunnen krijgen.quote:The revelation that the sale was made to a Swiss company called Engavest SA reveals a little more. This firm was previously called Dragon Global Entertainment SA before changing its name to Engavest and then in July – after the sale date – it became CF1 Grand Prix Holdings SA. It is not clear who owns this as the only names linked to the firm seem to be nominees. The same seems to be true of Caterham Sports which used to be owned by 1MRT but seems to have been transferred to a Romanian individual called Constantin Cojocar. He became a director just two weeks ago. The administrators say that Cojocar has indicated in court papers that the plan had been for his associates to pay $3 million a week to pay off creditors, but the money did not arrive. While this might suggest that there was no money behind the new owners of 1MRT, it might equally mean that they are not willing to invest their money until the sale is completed.The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward![]()
En werknemers mogen nu niet meer de fabriek inquote:Staff working for the Caterham F1 team have been locked out of the firm's Oxfordshire site, the administrator has confirmed to the BBC.
Finbarr O'Connell, from Smith & Williamson, said Caterham F1 operator 1MRT had made an "inadequate" offer to continue using the Leafield site.
Smith & Williamson owns the building, where the F1 cars were made.
Mr O'Connell said he was trying to resolve the situation with 1MRT, but until then has locked staff out.
Employees from Caterham Sports Limited were transferred to 1MRT when the company was placed into administration.The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward![]()
Dat absoluut. Die zitten al veel langer in het geslinger dat nu langzaam maar zeker naar buiten komtquote:Op donderdag 23 oktober 2014 14:17 schreef Rossdale het volgende:
Ik heb medelijden met de werknemers...Altijd onderweg naar het avontuur![]()
En een tweede partij meldt zich in de strijd om geld van Caterham te zien.En volgens de koper is Fernandes nog steeds eigenaar, omdat ondanks het voldoen aan alle voorwaarden de aandelen nog niet zijn overgedragen.quote:The previous owners of the Caterham F1 team failed to pay over £256,000 in legal fees before the team was sold to a consortium in June, court documents show.
The fees represent one of a number of unpaid bills left behind by the previous regime that the new owners have come across since the takeover.
Legal firm Macfarlanes LLP has taken steps to recover the money plus interest in an action against both 1Malaysia Racing Team and a second defendant, Caterham Sports.
Most of the bills relate to Caterham suppliers Aerolab and Fondtech, and a legal battle with Force India over IP.quote:The Swiss-based organisation that purchased Caterham F1 in June insisted today that the shares had not been transferred by the previous owners, and that Tony Fernandes thus remains “responsible” for the team.
As the battle of words continues Fernandes said yesterday on Twitter “If you buy something, you should pay for it.”
A statement from the buyer said: “On 29 June 2014 Engavest SA signed a Sale and Purchase Agreement with Tony Fernandes and the Caterham Group to acquire the shares of 1Malaysia Racing Team/Caterham F1.
“Engavest SA has fulfilled all the conditions precedent, including paying the purchase price for the shares.
“The shares have not been transferred and therefore Mr Fernandes remains the owner of Caterham F1 and is fully responsible for all its activities.”The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward![]()
Ricciardo's helm voor de '14 finale race in Abu Dhabi, proest zeg![]()
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]![]()
Statement van Tony FernandesFernandes vindt het betalen van personeel en schuldeisers zo belangrijk, terwijl hij dat zelf altijd nagelaten heeft, Nu mag hij er waarschijnlijk alsnog voor opdraaien want formeel is hij nog steeds eigenaar.quote:Tony Fernandes has hit back in the war of words over Caterham F1 by claiming that the buyers – Swiss consortium Engavest – have not fulfilled their part of the deal.
Engavest said today that Fernandes was still responsible for Caterham F1 as he had failed to transfer the shares.
Fernandes said in a statement: “In June 2014, I decided, together with my co-shareholders, to sell my stake in the Caterham F1 team. We agreed in good faith to sell the shares to a Swiss company named ‘Engavest’ on the basis that Engavest undertook to pay all of the existing and future creditors, including the staff. The continued payment of staff and creditors was so important to me that I ensured that the shares would not be transferred to the new buyers unless they complied with this condition.
“Sadly, Engavest has failed to comply with any of the conditions in the agreement and Caterham Sports Ltd (the UK operating company of the F1 team) has had to be put into administration by the bank, with large sums owing to numerous creditors. Our agreement with Engavest was very clear: there was no legal obligation to transfer the shares to them unless certain conditions – which included paying creditors – were met. Those conditions have not been met. Our lawyers have asked Engavest several times to comply with these conditions but they have failed to engage.
“If you agree to buy a business, you must pay its bills. They have breached that promise and now, sadly, it is others such as the employees and the fans of the Caterham F1 team that will suffer if the team ceases to race. I sincerely hope that this will not be the case and that a solution can be found.”
Meanwhile Graham Macdonald, Caterham Group CEO, said: “We genuinely believed, at the time, that the sale of the team was the best route for the staff and creditors of the Company, as we felt it secured its long term future. The whole agreement with Engavest was based around a low consideration for the business, with easy payment terms so that creditors and staff could be paid.
“The buyers were made fully aware at the time of all outstanding liabilities. However, it appears to me that they never had any intention of paying these liabilities. I go on to question how anyone who was interested in the long term future of the business would appoint one of their cleaners – Constantin Cojocar – as the sole director and shareholder of the UK operating Company?
“We continue to see claims and counter claims from the F1 team which are totally unfounded. Not only have they failed to pay the creditors (and have even left our shareholders to pay some of the creditors on their behalf), but they have failed to pay us anything for use of our factory and site, or anything for the use our brand name. In short the new owners have paid us nothing and now the administrators have been appointed they want to walk away from their liabilities.”The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward![]()
3 statements vandaag: Fernandez, de "nieuwe" eigenaren en de zaakvoerders van dit moment (alweer zonder teamleider aangezien Ravetto alweer afgetreden zou zijn). 3 verschillende....
Caterham is atm een kip zonder kop, en die beestjes hebben op die manier geen kans op overleven
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]![]()
En het antwoord van Engavest SAquote:Caterham buyer Engavest "strongly refutes allegations" made by Tony Fernandes and Caterham Group CEO Graham Macdonald, claiming once more that it met its obligations following the sale of the team.
In a statement on Thursday afternoon, Fernandes declared that he had not transferred relevant shares in the team due to Engavest failing to pay creditors.
But the escalation continued when Engavest issued a counter-statement to reiterate that it fulfilled the required conditions and that it was Fernandes who did not keep to the deal.
"Engavest SA, strongly refutes the allegations of Tony Fernandes and Caterham Group CEO Graham Macdonald regarding its conduct while trying to purchase Caterham F1. Our statement of earlier today still stands," read a statement from the buyer.
"Every single condition precedent of the Sales and Purchase Agreement for which Engavest was responsible has been met. Only the seller, which includes Mr Fernandes, failed to meet his obligations. All salaries have been paid.
"Engavest sold CSL. It did not appoint Mr [Constantin] Cojocar who, we believe, was a former top footballer for Steaua Bucarest during the 1980s.
"The claims of Mr Fernandes and Mr Macdonald contradict their own press statement dated 03 October 2014:
"Caterham Group wishes to clarify that, following the sale of the F1 business in July, it has no affiliation with Caterham F1 Team".
"That one sentence alone contains two errors:
"1, the date was June 29,
"2, having failed to transfer the shares Caterham Group and Mr Fernandes wholly owned Caterham F1 at the time of the statement, as they do today.
"Incidents such as a Caterham Group representative forcibly breaking into a filing cabinet containing our private and confidential documents and the continued refusal to deal with the outstanding loan of Exim Bank and complete the agreement has culminated in Engavest's total comtempt of Mr Fernandes and his Group executives with whom we entered a deal in good faith."The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward![]()
Die hele soap is leuker dan het seizoen zelf.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll![]()
Denk dat Fernandes wilde voorkomen dat Kolles & Co 3 maanden zouden feesten op de F1 jetset, ondertussen alles wat nog waarde heeft (technische ontwerpen enz..) overhevelen naar Forza Rosso en dan alsnog de boel laten klappen.
De advocaten van Kolles zijn er nu pas achter dat Fernandes het toch wel slim in elkaar gestoken heeft en gaan nu met modden smijten..![]()
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward![]()
Caterham is klaar dus. Dus Marussia zal ook wel binnen afzienbare tijd de sport verlaten. Nog 9 teams..[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]![]()
Hoera.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll![]()
Als dat voor het eind van het seizoen zou gebeuren, dan zitten we met teams die 3 auto's moeten inzetten, omdat er minimaal 20 auto's aan de start moeten verschijnen. Of Haas moet z'n team een jaar eerder laten rijden maar dat doet al heel gauw denken aan Lolaquote:Op vrijdag 24 oktober 2014 00:20 schreef Mexicanobakker het volgende:
Caterham is klaar dus. Dus Marussia zal ook wel binnen afzienbare tijd de sport verlaten. Nog 9 teams..![]()
![]()
Waarom?quote:
Minder teams is slecht voor de F1 en 3 auto's per team al helemaal.The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward![]()
quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 08:40 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Waarom?
Minder teams is slecht voor de F1 en 3 auto's per team al helemaal.fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad![]()
Hoerbquote:
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen![]()
Wel raar dat Fernandes als voorwaarde gesteld zou hebben dat de nieuwe eigenaren eerst al de achterstallige rekeningen van meneer Fernandes zouden moeten betalen voordat de aandelen overgedragen zouden worden. Wel grappig dat de nieuwe eigenaren nu hun handen ervan af getrokken hebben en hij nu alsnog met dit team in zijn maag zit. Het is alleen wel triest voor het personeel om overgeleverd te zijn aan de grillen van mensen als Tony Fernandes en Collin Kolles.
[ Bericht 0% gewijzigd door Lokale_Notabele op 24-10-2014 10:16:18 ]Op vrijdag 14 april 2023 07:00 schreef Lokale_Notabele het volgende:
"Orkun Kokcu is een dynamischere verbeterde versie van Andrea Pirlo".![]()
Kut Fernandesquote:
Zonder Kolles (en die financiers) zou het team al niet meer op Silverstone aan de start hebben gestaan. Kolles en de financiers hebben geprobeerd het team langer te laten voortbestaan, maar dat is dus niet veel langer geweest.The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward![]()
Waarom? Ze krijgen een prima bedrag aan prijzengeld mee aan het einde van dit seizoen, omdat ze punten hebben en vooralsnog op twee na laatste staan. Ik denk dat Marussia nog nooit zo'n goed jaar gehad heeft als ze volgend jaar zullen hebben.quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 00:20 schreef Mexicanobakker het volgende:
Caterham is klaar dus. Dus Marussia zal ook wel binnen afzienbare tijd de sport verlaten. Nog 9 teams..He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise![]()
Marussia gaat nu inderdaad niet stoppen. Maar als ze de aansluiting maar niet blijven vinden houdt het eens op.quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 10:49 schreef twiFight het volgende:
[..]
Waarom? Ze krijgen een prima bedrag aan prijzengeld mee aan het einde van dit seizoen, omdat ze punten hebben en vooralsnog op twee na laatste staan. Ik denk dat Marussia nog nooit zo'n goed jaar gehad heeft als ze volgend jaar zullen hebben.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]![]()
En komen er waarschijnlijk twee voor terug. Haas en Forza Rossa, waardoor er in 2016 weer 11 teams op de grid staan.quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 10:50 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Marussia gaat nu inderdaad niet stoppen. Maar als ze de aansluiting maar niet blijven vinden houdt het eens op.The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward![]()
Marussia waarschijnlijk ook niet aanwezig in Austin?
http://www.motorsport.com(...)ssing-us-gp-reports/![]()
oh, te vroeg geroepen
die crash drukt natuurlijk ook wel zwaar voor ze, a la Simtek. Die zijn kopje onder gegaan aan Ratzenbergers dood uiteindelijk.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]![]()
Nah Verstappen heeft in '95 nog bij Simtek gereden.Op vrijdag 14 april 2023 07:00 schreef Lokale_Notabele het volgende:
"Orkun Kokcu is een dynamischere verbeterde versie van Andrea Pirlo".![]()
Hoe slechter voor F1 hoe beter. Jammer voor die mensen die hun baan kwijtraken maar wat mij betreft kan de huidige F1 niet snel genoeg ten onder gaan.quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 08:40 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Waarom?
Minder teams is slecht voor de F1 en 3 auto's per team al helemaal.And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll![]()
Op dat punt heb je wel gelijk. Maar dan moeten er geen 3 wagens per team toegelaten worden.quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 12:43 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Hoe slechter voor F1 hoe beter. Jammer voor die mensen die hun baan kwijtraken maar wat mij betreft kan de huidige F1 niet snel genoeg ten onder gaan.
Als de FOM niet aan zijn verplichtingen kan voldoen door 20 auto's per race te leveren, vervalt mogelijk de licentie om de commerciële kan van de F1 uit te baten. Dit zou Ecclestone en de CVC buiten spel zetten, waardoor de FIA de commerciële kant weer kan overnemen en fatsoenlijke (transparante) regelingen treffen met de teams en de circuits over de verdeling van de inkomsten. Dit zou een win-win situatie kunnen betekenen voor de 'kleinere' teams (Sauber, FI, Lotus, etc), door een eerlijkere verdeling en het publiek, omdat circuits minder hoeven te betalen voor een F1 race (en er dus betere circuits gekozen kunnen worden dan Sochi, Azerbeidjan, etc) en de toegangsprijzen omlaag kunnen zodat er meer publiek op af komt.
Edit: 3 wagens per team is nog slechter dan de huidige F1, omdat dan alleen de topteams punten scoren (maar niet voor de derde wagen) en de kleinere teams die nu de middenmoot vormen vervallen tot achterhoede teams, die minder sponsoren kunnen aantrekken doordat ze minder (tot geen) punten scoren en dus nauwelijks in beeld zullen zijn. Het gevolg is dat die de huidige rol van Caterham en Marussia zullen overnemen en langzaam verdwijnen omdat er geen kans is om naar voren te komen, ook al omdat onder de huidige regeling alle inkomsten naar de topteams blijven gaan. Deze teams zullen dus op den duur ook verdwijnen waardoor de F1 steeds kleiner en kleiner wordt en de teams dus steeds meer wagens moeten inzetten waardoor er meer teams naar de achtergrond schuiven en verdwijnen totdat er misschien 4 teams met elk 5 wagen overblijven.
Dit gebeurde ook in de NASCAR toen teams gingen fuseren en deze de sponsors van de kleinere teams naar zich toe trokken, die vervolgens gedwongen waren om te stoppen. Om dat tegen te gaan is er toen een limiet op 4 wagens per teams gezet, want reëel is voor de NASCAR puntentelling en grootte van het veld.
[ Bericht 29% gewijzigd door sasquatsch op 24-10-2014 13:02:12 ]The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward![]()
Ecclestone moet gewoon buitenspel gezet worden, daar zijn we het allemaal over eens neem ik aan.And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll![]()
jup, nu nog een manier vinden hoe. En het laten klappen van teams, zodat Bernie niet meer aan z'n commerciële verplichtingen kan voldoen is er ietwat hard, maar wel werkende methodequote:Op vrijdag 24 oktober 2014 13:07 schreef Fir3fly het volgende:
Ecclestone moet gewoon buitenspel gezet worden, daar zijn we het allemaal over eens neem ik aan.Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking![]()
Het schijnt ook nog maar de vraag te zijn of Force India in Austin aan de start verschijnt. Volgens Blick.ch moeten ze voor 27 oktober een volgende termijn voor de motoren betalen en als ze dat niet doen wordt de 5de motor voor Hulkenberg en Perez niet geleverd.The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward![]()
Ecclestone is het spoor een beetje bijster. Eerst lanceerde hij ideeën om nieuwe teams toe te laten treden tot de F1, wat ook gebeurde, maar toen HRT kapot ging zei hij dat het hem niet uitmaakte omdat het ideale aantal teams volgens hem 10 is. Nu er nog meer teams dreigen om te vallen maakt het hem nog steeds niet uit omdat hij de betere teams met drie auto's wil laten rijden. Kortom er valt geen touw vast te knopen aan wat hij nou eigenlijk wil. Ondertussen rijdt de F1 op exotische locaties in allerlei uithoeken van de wereld in landen waar geen fans zijn en die geen autosport historie hebben. (Turkije/India/Zuid-Korea/Bahrain/Abu Dhabi/Azerbeidjan/Rusland) Het enige wat relevant lijkt te zijn is hoeveel geld er aan de strijkstok blijft hangen voor dhr. Ecclestone. Zelfs het sportieve aspect van de F1 moet lijden onder de commerciële belangen van Ecclestone, want om volstrekt onduidelijke redenen worden tijdens de Grand Prix van Abu Dhabi dubbele punten uitgekeerd. Sportief gezien is er geen enkele aanleiding toe om voor winst van de Abu Dhabi Grand Prix dubbel zoveel punten uit keren als voor winst in de Grand Prix van bijvoorbeeld Monaco of België. Ik hoop zo dat die dubbele punten regel de uitkomst van het kampioenschap gaat bepalen want dan zal de frustratie groot zijn bij de verliezer en staat de F1 voor schut.Op vrijdag 14 april 2023 07:00 schreef Lokale_Notabele het volgende:
"Orkun Kokcu is een dynamischere verbeterde versie van Andrea Pirlo".![]()
De reden voor de dubbele punten is wel duidelijk. Dat is om het kampioenschap zo lang mogelijk spannend te houden, want dat trekt meer kijkers. Dus heb ik liever dat het kampioenschap al voor die tijd beslist is, want dat dan hebben die dubbele punten geen effect.The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward![]()
Caterham is op weg naar Austin, wordt nu gerund door de curator.quote:The latest statement from Caterham F1 says that the team is now being run by the administrator of Caterham Sports, and confirms that the intention is to carry on competing.
The team has to send its cars and equipment to Austin this weekend.
The statement said: “Following a request of yesterday evening at 21.55hrs CET from Caterham Sports Limited’s administrators and the legal advisors of Mr Tony Fernandes’ related EXIM Bank, representatives of 1MRT/Caterham F1 Team have agreed, with all rights reserved, to hand-over management of the Caterham F1 Team to the administrator Mr Finbarr O’Connell in the higher interest of allowing the team to continue operating and preparing for the next events.”The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward![]()
Ik ben nog steeds voor een soort van Tour de France systeem qua tijd.quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 13:44 schreef sasquatsch het volgende:
De reden voor de dubbele punten is wel duidelijk. Dat is om het kampioenschap zo lang mogelijk spannend te houden, want dat trekt meer kijkers. Dus heb ik liever dat het kampioenschap al voor die tijd beslist is, want dat dan hebben die dubbele punten geen effect.
Dan moet altijd de laatste race gereden worden tenzij het tijdverschil meer dan 2 uur bedraagt.
Maar dat zal hoogstens pas maximaal 1 of 2 races voor het einde zijn.N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen![]()
Ja maar dat is dus een regel die puur uit commerciële belangen ingevoerd is en niet uit sportieve. Sportief gezien hoort de winnaar van de Abu Dhabi GP niet twee keer zoveel punten te krijgen als de winnaar van de Monaco GP. Abu Dhabi betaald natuurlijk flink om een GP te mogen organiseren, dus is er een kunstmatige ingreep voor nodig om het kampioenschap hopelijk tot de laatste race spannend te houden zodat die sjeiks niet teleurgesteld raken. Kortom de sportieve belangen zijn onderschikt aan de commerciële.quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 13:44 schreef sasquatsch het volgende:
De reden voor de dubbele punten is wel duidelijk. Dat is om het kampioenschap zo lang mogelijk spannend te houden, want dat trekt meer kijkers.Op vrijdag 14 april 2023 07:00 schreef Lokale_Notabele het volgende:
"Orkun Kokcu is een dynamischere verbeterde versie van Andrea Pirlo".![]()
Dat is al minimaal 20 jaar zo...quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 13:48 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Ja maar dat is dus een regel die puur uit commerciële belangen ingevoerd is en niet uit sportieve. Sportief gezien hoort de winnaar van de Abu Dhabi GP niet twee keer zoveel punten te krijgen als de winnaar van de Monaco GP. Abu Dhabi betaald natuurlijk flink om een GP te mogen organiseren, dus is er een kunstmatige ingreep voor nodig om het kampioenschap hopelijk tot de laatste race spannend te houden zodat die sjeiks niet teleurgesteld raken. Kortom de sportieve belangen zijn onderschikt aan de commerciële.Please sir. When moon? When Mustang?![]()
Het gaat natuurlijk wel ver om daar de puntentelling van het kampioenschap voor aan te passen.quote:Op vrijdag 14 april 2023 07:00 schreef Lokale_Notabele het volgende:
"Orkun Kokcu is een dynamischere verbeterde versie van Andrea Pirlo".![]()
Wel leuk als je dan in australie uitvalt, dan is het seizoen meteen voorbijquote:Op vrijdag 24 oktober 2014 13:48 schreef nils7 het volgende:
[..]
Ik ben nog steeds voor een soort van Tour de France systeem qua tijd.
Dan moet altijd de laatste race gereden worden tenzij het tijdverschil meer dan 2 uur bedraagt.
Maar dat zal hoogstens pas maximaal 1 of 2 races voor het einde zijn.
blablablablablablablablablablablablablabla![]()
2 uur + je achterstand - de tijd dat je gereden hebt als strafquote:Op vrijdag 24 oktober 2014 14:27 schreef Schunckelstar het volgende:
[..]
Wel leuk als je dan in australie uitvalt, dan is het seizoen meteen voorbij
100.000 katjes
Fuck the EBU!
Forum Opties Forumhop: Hop naar: