abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_145355602


Teams:

- Ferrari
- Force India
- Lotus F1 Team
- McLaren
- Mercedes AMG
- Red Bull Racing
- Sauber
- Scuderia Toro Rosso
- Caterham F1 Team
- Marussia F1 Team
- Williams


WCC 2013
Chassis/Motor: RB10 - Renault V6 turbo
01. Sebastian Vettel WDC 2010/11/12/13
03. Daniel Ricciardo


Chassis/Motor: Mercedes F1 W05 - Mercedes V6 turbo
44. Lewis Hamilton WDC 2008
06. Nico Rosberg


Chassis/Motor: Ferrari F14-T - Ferrari V6
14. Fernando Alonso WDC 2005/06
07. Kimi Räikkönen WDC 2007


Chassis/Motor: Lotus E22 - Renault V6 Turbo
08. Romain Grosjean
13. Pastor Maldonado


Chassis/Motor: McLaren MP4-29 - Mercedes V6 Turbo
22. Jenson Button WDC 2009
20. Kevin Magnussen


Chassis/Motor: Force India VJM07 - Mercedes V6 Turbo
27. Nico Hulkenberg
11. Sergio Perez


Chassis/Motor: Sauber C33 - Ferrari V6 Turbo
99. Adrian Sutil
21. Esteban Gutierrez


Chassis/Motor: Toro Rosso STR9 - Renault V6 Turbo
25. Jean-Éric Vergne
26. Daniil Kvyat


Chassis/Motor: Williams FW36 - Mercedes V6 Turbo
19. Felipe Massa
77. Valteri Bottas


Chassis/Motor: Marussia MR-03 - Ferrari V6 Turbo
17. Jules Bianchi
04. Max Chilton


Chassis/Motor: Caterham CT04 - Renault V6 Turbo
10. Kamui Kobayashi
09. Marcus Ericsson

Voor meer info zie de [F1] Silly season topics

F1 nieuws portal:
- FOK!sport, Formule 1-gedeelte
- NewsNow
- NewsNow NL
- Formule1.nl
- F1 Racing
- F1 Today
- Autosport.com
- Blog James Allen
- Auto Motor und Sport
- BBC F1

(Aankomende) Nederlandse coureurs:
- Ho-Pin Tung
- Beitske Visser
- Giedo van der Garde
- Nigel Melker
- Robin Frijns
- Max & Jos Verstappen
- Nyck de Vries
- Jeroen Slaghekke
- Kelvin Snoeks
- Daniël de Jong

Zie verder de topics over Nederlandse Talenten.

Official F1 Sites:
- The Official Formula 1 Site
- FIA
- Live Timing (F1.com)

Sporting & Technical Regulations + gerelateerden (o.a. apendices)
Regulations pagina van FIA

Racekalender 2014, bestaande uit 19 races


Wijzigingen 2014 uitgelegd
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_145355610
Omdat niemand het deed :)
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
  donderdag 9 oktober 2014 @ 09:55:52 #3
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_145355892
Veronica zend trouwens de GP van de VS uit.
Alle avond races (voor ons in de avond) doen ze.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_145357519
quote:
0s.gif Op donderdag 9 oktober 2014 09:55 schreef nils7 het volgende:
Veronica zend trouwens de GP van de VS uit.
Alle avond races (voor ons in de avond) doen ze.
Alleen die van Brazilië met een uur vertraging omdat ze pas vanaf 18.00 uur uitzenden.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_145360234
Zeker weten? Die van Canada zonden ze ook niet uit.
pi_145361032
quote:
0s.gif Op donderdag 9 oktober 2014 12:20 schreef JohnB52 het volgende:
Zeker weten? Die van Canada zonden ze ook niet uit.
Canada hebben ze wel live uitgezonden, volgens uitzending gemist. Verder las ik een bericht waarin stond dat ze naast Canada alleen de VS live uitzenden.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  donderdag 9 oktober 2014 @ 12:52:26 #7
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_145361173
Elke coureur rijdt dit weekend met de volgende sticker op zijn helm:

Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
pi_145361460
Formule 1-coureurs moeten voortaan verplicht een bitje dragen. Autosportfederatie FIA wil ze zo beschermen tegen ernstige gebitsschade. Voorzitter Jean Todt wijst erop dat je bij een crash met een snelheid van boven de 300 kilometer per uur zelfs je voortanden zou kunnen kwijtraken.

http://www.speld.nl/2014/(...)plicht-in-formule-1/

_O-
జ్ఞ‌ా
  donderdag 9 oktober 2014 @ 13:22:50 #9
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_145362164
Speld dan weten we t wel hej
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  donderdag 9 oktober 2014 @ 13:23:54 #10
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_145362194
quote:
0s.gif Op donderdag 9 oktober 2014 13:22 schreef nils7 het volgende:
Speld dan weten we t wel hej
Meeste briljante website op het Nederlandse net
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
  donderdag 9 oktober 2014 @ 15:44:46 #11
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_145366063
Het is dat ik De Speld ken, maar anders had ik het nog geloofd ook :{
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
  donderdag 9 oktober 2014 @ 15:48:03 #12
105393 IkWilbert
-Tukker 4 life-
pi_145366164
Rossi zal dit weekend in de tweede Marussia plaatsnemen.
* I intend to live forever, so far so good! *
  donderdag 9 oktober 2014 @ 15:51:42 #13
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_145366264
quote:
0s.gif Op donderdag 9 oktober 2014 15:48 schreef IkWilbert het volgende:
Rossi zal dit weekend in de tweede Marussia plaatsnemen.
Is nog niet bevestigd, hij staat dan wel op de inschrijflijst maar of hij ook daadwerkelijk zal racen is nog niet bekend.
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
  donderdag 9 oktober 2014 @ 16:22:45 #14
105393 IkWilbert
-Tukker 4 life-
pi_145367129
quote:
99s.gif Op donderdag 9 oktober 2014 15:51 schreef Fiorano het volgende:

[..]

Is nog niet bevestigd, hij staat dan wel op de inschrijflijst maar of hij ook daadwerkelijk zal racen is nog niet bekend.
OK thanks, ging er vanuit dat het definitief was.
* I intend to live forever, so far so good! *
pi_145367646
quote:
1s.gif Op donderdag 9 oktober 2014 16:22 schreef IkWilbert het volgende:
[..]
OK thanks, ging er vanuit dat het definitief was.
Nee, wordt morgenvroeg pas beslist of ze met één wagen of met Rossi gaan rijden.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  donderdag 9 oktober 2014 @ 16:49:01 #16
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_145367935
Officiële F1 website meld dat hij de vervanger is, en zijn racedebuut gaat maken

Bron:

http://www.formula1.com/news/headlines/2014/10/16464.html
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
pi_145368365
quote:
99s.gif Op donderdag 9 oktober 2014 16:49 schreef Fiorano het volgende:
Officiële F1 website meld dat hij de vervanger is, en zijn racedebuut gaat maken
Bron:
http://www.formula1.com/news/headlines/2014/10/16464.html
Daar staat niets meer in dan dat hij geregistreerd is en het team het nog moet bevestigen. Het team zegt zelf dat ze pas morgenvroeg bekendmaken of Rossi gaat rijden.

quote:
Marussia have entered reserve driver Alexander Rossi in Sunday's race and will announce whether he will run before first practice on Friday.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_145368544
Lotus deal met Mercedes officieel
quote:
Lotus has now formally confirmed that it will use Mercedes power from next season, after the team successfully completed the paperwork for its exit from Renault.

The deal will last “until the end of the current Power Unit generation,” and as part of it Lotus will become a partner of Petronas. The Enstone team will continue to build its own gearbox.

“We intend to return to the front of the field with the goals of winning Grands Prix and being a strong championship contender once more,” said Lotus F1 CEO Matthew Carter. “And we see this new agreement as one step towards this aim. The Mercedes-Benz Power Unit has shown good performance on track and it is our goal to marry this motive force to Enstone’s chassis expertise. It is our desire that the E23 Hybrid, powered by Mercedes-Benz, heralds a new era of success for Enstone. At this juncture we would also like to thank Renault, who have been so closely associated with the team over its history and for the joint success we have achieved together.”

Andy Cowell, Managing Director of Mercedes AMG HPP said: “Lotus F1 Team is a strong technical group with excellent facilities and I am confident that together we will deliver a step forward in track performance next year. In 2014, the organisation at Brixworth has demonstrated that it can support three customer teams to the high standards expected of Mercedes-Benz, in addition to our focus on the works Silver Arrows. We are very pleased to have the opportunity to continuing doing so from 2015, as we seek to make further gains in both performance and reliability.”

Toto Wolff added: “It was strategically important for Mercedes-Benz to continue to supply three customers throughout this generation of Power Unit, in addition to the primary focus on our Silver Arrows works team, and it was therefore clear that we would be looking for a new customer from 2015. Lotus F1 Team is an impressive organisation that has delivered competitive on-track performances in recent seasons. We are pleased to welcome them to the Mercedes-Benz family and look forward to building a productive and performant working relationship in the years ahead.”
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  donderdag 9 oktober 2014 @ 17:44:50 #19
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_145369673
20 jaar met Renault motoren sinds het nog Benetton was, knap lang zullen we maar zeggen voor een sport die zo verandelijk is als F1.
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_145370010
quote:
99s.gif Op donderdag 9 oktober 2014 12:52 schreef Fiorano het volgende:
Elke coureur rijdt dit weekend met de volgende sticker op zijn helm:
[ afbeelding ]
Mooi gebaar. Vergne heeft dat opgezet en die stickers laten maken.

Ik denk niet dat er ook maar 1 coureur is die zo een sticker niet aanneemt.
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_145370071
quote:
Scuderia Toro Rosso-coureur Jean-Eric Vergne heeft een mooi gebaar richting collega en landgenoot Jules Bianchi gemaakt. De Fransman heeft aan alle rijders uit de Formule 1, GP2 en GP3 helmstickers met de boodschap 'Tous avec Jules #17' uitgedeeld. Zo laten de coureurs dit weekend in Rusland zien dat ze met hun gedachten ook bij de zwaar gewonde Bianchi zijn.

Morgan Caron van de Franse autosportbond FFSA vertelde aan RMC Sport over het initiatief van Vergne: "Jean-Eric is goed bevriend met Jules en hij is diep geraakt door de gebeurtenissen in Japan, dus bedacht hij deze sticker. Hij verspreidt ze in de paddock in Sotsji onder alle coureurs in de Formule 1, GP2 en GP3. Dit is een klein gebaar ter ondersteuning van Bianchi en zijn familie."
Niet alleen de F1 dus :)
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  donderdag 9 oktober 2014 @ 23:02:37 #22
49501 4-elements
Arrectis Auribus
pi_145380157
Ik word wel een beetje moe van figuren die nu zeggen dat er een discussie nodig is over een gesloten cockpit. Dit was een freakaccident, niet alle regels hoeven gelijk op de schop. Het doet je juist beseffen hoe veilig de F1 tegenwoordig is. En alle risico's kun je nooit uitsluiten zolang ze met honderden km/u over het circuit razen. Eerlijk gezegd hoort dat beetje risico ook bij de sport.
That's history. I say history because it happened in the past.
Murray Walker
pi_145380624
Mn hele verhaal hier weg geedit O-) , in ieder geval stond er ook in dat ik het helemaal met eens ben met dit stuk van Stirling Moss..
http://en.espnf1.com/f1/motorsport/story/4802.html
pi_145380635
Indd.. en daarbij, ik denk dat een glazen koepeltje in dit incident ook verpulverd was geweest, overal repen/splinters met lexaan/plexiglas. Echt glas zullen ze ook wel niet gebruiken, of het moet gelaagd suikerglas zijn... maarja.. komt er zo'n veer op je af, zoals bij Massa, springt het glas en coureur schrikt en rijdt zo uit paniekreactie het circuit af waar net een heuveltje ligt...het publiek in..
pi_145380862
TOPquote ......... if a tightrope was only one foot above the ground anyone would try it, if its 50 feet in the air not many would and without a safety net even fewer. That was the appeal of racing to me."
pi_145380928
quote:
0s.gif Op donderdag 9 oktober 2014 23:23 schreef Meike26 het volgende:
Indd.. en daarbij, ik denk dat een glazen koepeltje in dit incident ook verpulverd was geweest, overal repen/splinters met lexaan/plexiglas. Echt glas zullen ze ook wel niet gebruiken, of het moet gelaagd suikerglas zijn... maarja.. komt er zo'n veer op je af, zoals bij Massa, springt het glas en coureur schrikt en rijdt zo uit paniekreactie het circuit af waar net een heuveltje ligt...het publiek in..
Dat zal ook wel weer meevallen denk ik :9
  donderdag 9 oktober 2014 @ 23:50:59 #27
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_145381775
quote:
0s.gif Op donderdag 9 oktober 2014 23:30 schreef Marks het volgende:
[..]
Dat zal ook wel weer meevallen denk ik :9
De kans dat iemand op een natte baan met hoge snelheid er af vliegt en recht op een wiellader afstevent, die toevallig een wagen bergt die een ronde eerder gecrasht was, en met zijn hoofd er onder komt valt ook wel mee.

Als ze het echt veilig willen houden dan beginnen ze maar Formula Simulator.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
  vrijdag 10 oktober 2014 @ 09:38:01 #28
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_145386899
quote:
0s.gif Op donderdag 9 oktober 2014 23:50 schreef twiFight het volgende:
[..]
De kans dat iemand op een natte baan met hoge snelheid er af vliegt en recht op een wiellader afstevent, die toevallig een wagen bergt die een ronde eerder gecrasht was, en met zijn hoofd er onder komt valt ook wel mee.
Als ze het echt veilig willen houden dan beginnen ze maar Formula Simulator.
Die laatste is de FIA al begonnen.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_145387890
quote:
0s.gif Op donderdag 9 oktober 2014 23:50 schreef twiFight het volgende:
[..]
De kans dat iemand op een natte baan met hoge snelheid er af vliegt en recht op een wiellader afstevent, die toevallig een wagen bergt die een ronde eerder gecrasht was, en met zijn hoofd er onder komt valt ook wel mee.
Als ze het echt veilig willen houden dan beginnen ze maar Formula Simulator.
Als coureurs de gele vlaggen respecteren is de kans nog kleiner.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_145424430
RTL GP op facebook:

quote:
Laatste berichten vanuit de F1 paddock: Vettel en Alonso zouden ook met Mercedes in gesprek zijn, Hamilton met Ferrari, Vergne is weer in de running bij Toro Rosso, Lotus volgend jaar met Mercedes-motoren, Total daar weg en daarmee Grosjean onzeker.
Hoe dan ook is het de stoelendans van de eeuw...
pi_145424569
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 oktober 2014 12:25 schreef Ferry_76 het volgende:
RTL GP op facebook:
[..]
Het is duidelijk silly season :o
pi_145425545
'Schumacher wordt langzaam wakker'

quote:
Ten months after his life threatening skiing fall, Michael Schumacher is now waking up very slowly from his serious brain injuries.

That is the claim of the respected French Formula 1 commentator Jean-Louis Moncet, who told Europe 1 radio he recently spoke about the seven time world champion’s condition with Schumacher’s kart-racing son Mick.

“I saw his son and he told me that Schumi is waking up very slowly; very slowly,” said Moncet.

Recently, Schumacher left a rehabilitation clinic in Switzerland and returned home to his estate on the shores of Lake Geneva.

Moncet continued: “Although things are going at a slow pace, he (Schumacher) has a lot of time, I would say his whole life in front of him to get back on track.”

Moncet, 69, also revealed more information about the way Schumacher was injured when he fell and struck a rock whilst skiing with Mick in France last late December.

“The problem for Michael was not the hit, but the mounting of the Go-Pro (camera) that he had on his helmet that injured his brain,” he said. (GMM)
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  zaterdag 11 oktober 2014 @ 15:16:29 #33
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_145428834
quote:
Even heh, hier wordt beweerd dat de bevestiging van de Go Pro camera op z'n helm de hersenschade heeft veroorzaakt. Dat zou toch wel bizar zijn, wat mij betreft kan er dan een verbod komen om die dingen.
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
  zaterdag 11 oktober 2014 @ 15:33:28 #34
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_145429250
Waarom nou gelijk weer een verbod? Het is geen binaire keuze - of zoals het nu is, of helemaal niet - hoor. Als die bevestiging gevaar oplevert dan pas je gewoon die bevestiging aan.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
  zaterdag 11 oktober 2014 @ 16:38:19 #35
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_145430999
Al die berichten over Schumacher spreken elkaar gewoon tegen. Laatst was ie nog bij bewustzijn en kon die communiceren dmv knipperen met zijn ogen :{
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_145443161
Calm down, please!
  Moderator / Redactie Sport zondag 12 oktober 2014 @ 22:40:01 #37
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_145475664
Ik zit erover te denken om voor de fp F1 nieuws te gaan brengen, aangezien het nu nogal kaal is en met de waarschijnlijk toenemende interesse vanaf volgend jaar. Weet iemand die er al bij betrokken is of hier behoefte aan is? :)
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  Redactie Frontpage / Sport zondag 12 oktober 2014 @ 23:13:42 #38
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_145477666
quote:
0s.gif Op zondag 12 oktober 2014 22:40 schreef Nattekat het volgende:
Ik zit erover te denken om voor de fp F1 nieuws te gaan brengen, aangezien het nu nogal kaal is en met de waarschijnlijk toenemende interesse vanaf volgend jaar. Weet iemand die er al bij betrokken is of hier behoefte aan is? :)
Er is zeker behoefte aan posters van Formule 1/autosportnieuws. De nieuwtjes worden met regelmaat goed gelezen en dan is er vaak een leuke discussie. In de crew zelf is het zeer gezellig :)
Altijd onderweg naar het avontuur
  Moderator / Redactie Sport zondag 12 oktober 2014 @ 23:45:36 #39
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_145479111
quote:
14s.gif Op zondag 12 oktober 2014 23:13 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Er is zeker behoefte aan posters van Formule 1/autosportnieuws. De nieuwtjes worden met regelmaat goed gelezen en dan is er vaak een leuke discussie. In de crew zelf is het zeer gezellig :)
Mooi :P
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_145490243
Ocon volgend jaar bij Lotus..? : http://www.racer.com/f1/i(...)ed-for-lotus-f1-role
  maandag 13 oktober 2014 @ 13:49:08 #41
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_145490321
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2014 13:46 schreef Ferry_76 het volgende:
Ocon volgend jaar bij Lotus..? : http://www.racer.com/f1/i(...)ed-for-lotus-f1-role
Hopelijk ten koste van die brokkenpiloot!
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_145490382
Vergne naar Force India, Hulkenberg gefrustreerd uit de F1 en naar Porsche in het WEC..?: http://www.racexpress.nl/index.php?nav=Artikel&nid=61668

(Zleden zo'n silly silly season gezien geloof ik..)
  Redactie Frontpage / Sport maandag 13 oktober 2014 @ 13:52:26 #43
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_145490419
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2014 13:49 schreef nils7 het volgende:
[..]
Hopelijk ten koste van die brokkenpiloot!
Nee, Malledonna is al voor 2015 bevestigd bij Lotus.
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 13 oktober 2014 @ 13:53:02 #44
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_145490437
quote:
14s.gif Op maandag 13 oktober 2014 13:52 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Nee, Malledonna is al voor 2015 bevestigd bij Lotus.
kak
Vond Grosjean erg gegroeid in 2013!
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  Redactie Frontpage / Sport maandag 13 oktober 2014 @ 13:53:55 #45
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_145490475
Het hangt er heel erg vanaf of McLaren beide coureurs wil vervangen of niet, wat er voor 2015 gaat gebeuren. Zo ja, dan zie ik Grosjean ook nog wel naar een ander team (McLaren of Ferrari) verkassen namelijk.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_145490514
quote:
14s.gif Op maandag 13 oktober 2014 13:53 schreef Peterselieman het volgende:
Het hangt er heel erg vanaf of McLaren Honda beide coureurs wil vervangen of niet,
pi_145512318
Caterham kan/mag/wil/durft niet meer terug naar de UK?

quote:
Laatste nieuws vanuit de UK over Caterham: "The cars which raced at the Japanese Grand Prix and Russian Grand Prix are not being sent back to the teams base at Leafield, England, instead they will be prepared for the Grand Prix of the Americas at the Kolles-Kodewa facility in Greding, Germany."
Via RTL GP.
  maandag 13 oktober 2014 @ 22:27:33 #48
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_145512929
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2014 22:18 schreef Ferry_76 het volgende:
Caterham kan/mag/wil/durft niet meer terug naar de UK?

[..]

Via RTL GP.
op de een of andere manier laat me dit allemaal denken aan het laatste jaar van Arrows :{ niets anders dan dit soort verhalen en van de een op de andere dag verschenen ze niet meer op de piste :N
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_145513139
quote:
1s.gif Op maandag 13 oktober 2014 22:27 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
op de een of andere manier laat me dit allemaal denken aan het laatste jaar van Arrows :{ niets anders dan dit soort verhalen en van de een op de andere dag verschenen ze niet meer op de piste :N
Precies, en maar glashard blijven beweren dat de recente inbeslagnames geen enkele invloed hebben op het raceteam.. :{
  Redactie Frontpage / Sport maandag 13 oktober 2014 @ 22:49:01 #50
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_145514358
quote:
1s.gif Op maandag 13 oktober 2014 22:27 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
op de een of andere manier laat me dit allemaal denken aan het laatste jaar van Arrows :{ niets anders dan dit soort verhalen en van de een op de andere dag verschenen ze niet meer op de piste :N
Caterham gaat het seizoen wel afmaken. Het is ook de enige manier waarop Kolles die licentie mogelijk binnen kan hengelen voor zijn Forza Rossa waarvoor hij nu in Duitsland een auto bouwt, eentje die al stukken beter schijnt te zijn dan de huidige Caterham.
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2014 22:30 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]
Precies, en maar glashard blijven beweren dat de recente inbeslagnames geen enkele invloed hebben op het raceteam.. :{
Toch wel. Mocht je tijd hebben, dan moet je dit stuk lezen. Deze persoon lijkt zeer goed ingevoerd te zijn in de situatie bij Caterham en heeft bij mijn weten goede contacten in Leafield
http://thejudge13.com/2014/10/07/f1-features-the-caterham-scam/
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_145514727
quote:
14s.gif Op maandag 13 oktober 2014 22:49 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Caterham gaat het seizoen wel afmaken. Het is ook de enige manier waarop Kolles die licentie mogelijk binnen kan hengelen voor zijn Forza Rossa waarvoor hij nu in Duitsland een auto bouwt, eentje die al stukken beter schijnt te zijn dan de huidige Caterham.

Even voor mijn begrip, hij bouwt die nieuwe wagen op dezelfde plek als waar de Caterham wagens nu zouden staan?
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
  Redactie Frontpage / Sport maandag 13 oktober 2014 @ 22:59:44 #52
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_145514865
quote:
2s.gif Op maandag 13 oktober 2014 22:56 schreef Karstman het volgende:
[..]
Even voor mijn begrip, hij bouwt die nieuwe wagen op dezelfde plek als waar de Caterham wagens nu zouden staan?
Half, half. Kolles gebruikt namelijk ook de windtunnel van Toyota in Keulen, naast zijn eigen hoofdkwartier
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_145514889
quote:
14s.gif Op maandag 13 oktober 2014 22:49 schreef Peterselieman het volgende:

Toch wel. Mocht je tijd hebben, dan moet je dit stuk lezen. Deze persoon lijkt zeer goed ingevoerd te zijn in de situatie bij Caterham en heeft bij mijn weten goede contacten in Leafield
http://thejudge13.com/2014/10/07/f1-features-the-caterham-scam/
Morgen even lezen, maar ik roep hier al langer dat Caterham volgend jaar opgaat in Forza Rosso, maar dat kan alleen als Caterham het eind van het seizoen haalt inderdaad. Daarna mag het team failliet gaan en Kolles en co de stukken oprapen.
pi_145532401
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2014 23:00 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]
Morgen even lezen, maar ik roep hier al langer dat Caterham volgend jaar opgaat in Forza Rosso, maar dat kan alleen als Caterham het eind van het seizoen haalt inderdaad. Daarna mag het team failliet gaan en Kolles en co de stukken oprapen.
Interessant, ben benieuwd naar de verdere ontwikkelingen omtrent dit team.
  dinsdag 14 oktober 2014 @ 15:49:11 #55
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_145533645
quote:
14s.gif Op maandag 13 oktober 2014 22:49 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Caterham gaat het seizoen wel afmaken. Het is ook de enige manier waarop Kolles die licentie mogelijk binnen kan hengelen voor zijn Forza Rossa waarvoor hij nu in Duitsland een auto bouwt, eentje die al stukken beter schijnt te zijn dan de huidige Caterham.
[..]
Toch wel. Mocht je tijd hebben, dan moet je dit stuk lezen. Deze persoon lijkt zeer goed ingevoerd te zijn in de situatie bij Caterham en heeft bij mijn weten goede contacten in Leafield
http://thejudge13.com/2014/10/07/f1-features-the-caterham-scam/
Roept Kolles zelf dat die auto beter is? Dat snap ik namelijk wel, klinkt een stuk aantrekkelijker voor potentiële sponsoren....
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 14 oktober 2014 @ 16:15:11 #56
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_145534671
quote:
99s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 15:49 schreef Fiorano het volgende:
[..]
Roept Kolles zelf dat die auto beter is? Dat snap ik namelijk wel, klinkt een stuk aantrekkelijker voor potentiële sponsoren....
Het is ook niet echt lastig om een betere auto te bouwen dan de huidige Caterham. De vraag is alleen hoeveel die knakenbak beter zal worden.
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 14 oktober 2014 @ 16:33:54 #57
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_145535309
quote:
14s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 16:15 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Het is ook niet echt lastig om een betere auto te bouwen dan de huidige Caterham. De vraag is alleen hoeveel die knakenbak beter zal worden.
Goed punt.
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
  dinsdag 14 oktober 2014 @ 16:56:41 #58
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_145536025
quote:
14s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 16:15 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Het is ook niet echt lastig om een betere auto te bouwen dan de huidige Caterham.
Nou blijkbaar wel, anders had Caterham het ook wel gedaan.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_145537509
Vette bonus voor Mercedes personeel, contractbesprekingen van Hamilton verder na de laatste race:

http://www.rtl.nl/(/sport/rtl_gp/formule1/nieuws/)/sport/rtl_gp/components/formule1/nieuws/2014/10_oktober/141014_Mercedes_beloont_personeel_na_constructeurstitel.xml
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 14 oktober 2014 @ 17:35:40 #60
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_145537541
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 17:34 schreef Ferry_76 het volgende:
Vette bonus voor Mercedes personeel, contractbesprekingen van Hamilton verder na de laatste race:

http://www.rtl.nl/(/sport(...)nstructeurstitel.xml
En nu met url tags ;)
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 14 oktober 2014 @ 17:36:02 #61
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_145537551
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 16:56 schreef twiFight het volgende:
[..]
Nou blijkbaar wel, anders had Caterham het ook wel gedaan.
mja, die hebben geen geld in de ontwikkeling van de auto gestoken. Kolles steekt al het geld dat er nu nog in het bedrijf zit in zijn bolide en laat aan het einde van het seizoen de boel ploffen
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_145540218
Schijnbaar mag Vergne nu gewoon toch blijven.. Komt het door zijn goede prestaties de laatste races of zijn de rest van de Red Bull protegés er nog niet klaar voor?

quote:
Het is nog niet zeker wie volgend jaar de teamgenoot van Verstappen is bij Toro Rosso. Red Bull-talent Carlos Sainz Jr. is een belangrijke kandidaat voor het stoeltje naast Verstappen, maar Franz Tost, de teambaas van Toro Rosso, sloot afgelopen weekend niet uit dat Jean-Eric Vergne nog een vierde jaar bij de renstal uit Faenza krijgt. Mateschitz bevestigde tegenover Speedweek dat er nog een kans is voor Vergne: "Het is doorgaans niet onverstandig om een ervaren coureur naast een zeer jonge rijder te hebben."
http://www.gpupdate.net/n(...)ppen-men-is-jaloers/
  dinsdag 14 oktober 2014 @ 19:12:04 #63
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_145540751
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 17:34 schreef Ferry_76 het volgende:
Vette bonus voor Mercedes personeel, contractbesprekingen van Hamilton verder na de laatste race:
http://www.rtl.nl/(/sport/rtl_gp/formule1/nieuws/)/sport/rtl_gp/components/formule1/nieuws/2014/10_oktober/141014_Mercedes_beloont_personeel_na_constructeurstitel.xml
Toch een ~9 miljoen aan bonus wat naar het personeel gaat, goed bezig! Overigens twijfel ik er niet aan dat er nog eens zo'n bedrag naar de top 1% gaat. Maar 12.500,- zou ik op mijn loonstrookje willen zien.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_145541738
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 18:58 schreef Ferry_76 het volgende:
Schijnbaar mag Vergne nu gewoon toch blijven.. Komt het door zijn goede prestaties de laatste races of zijn de rest van de Red Bull protegés er nog niet klaar voor?

[..]

http://www.gpupdate.net/n(...)ppen-men-is-jaloers/
Of door de kritiek van Sainz JR op Red Bull.
  dinsdag 14 oktober 2014 @ 20:07:12 #65
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_145543415
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 19:34 schreef JohnB52 het volgende:
[..]
Of door de kritiek van Sainz JR op Red Bull.
Dat lijkt me ook... kijk maar wat kritiek kan doen (zie Frijns)
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  dinsdag 14 oktober 2014 @ 20:17:41 #66
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_145543883
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 19:34 schreef JohnB52 het volgende:

[..]

Of door de kritiek van Sainz JR op Red Bull.
dat zou zeer goed kunnen ja, dat kostte Algersuari ook zijn zitje uiteindelijk. Maar met Sainz lijkt dat al moeilijker: Vergne en Ricciardo zijn beiden vice-kampioen geworden in het WSR , als de kampioen van dit jaar dan geen F1 rijder wordt schendt Marko wel zijn aangezicht.....
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
  dinsdag 14 oktober 2014 @ 20:58:22 #67
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_145545756
Sainz jr zit wel in de laatste promo video van RB

https://www.facebook.com/(...)27798&type=2&theater
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_145549940
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 18:58 schreef Ferry_76 het volgende:
Schijnbaar mag Vergne nu gewoon toch blijven.. Komt het door zijn goede prestaties de laatste races of zijn de rest van de Red Bull protegés er nog niet klaar voor?
[..]
http://www.gpupdate.net/n(...)ppen-men-is-jaloers/
Ik denk eerder dat ze dan een goede benchmark voor Verstappen willen hebben.
pi_145553141
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 22:14 schreef wimderon het volgende:
[..]
Ik denk eerder dat ze dan een goede benchmark voor Verstappen willen hebben.
Of ze dat willen weet ik niet, ik denk in elk geval wel dat het beter voor Verstappen zou zijn.

Als ie zich tegen een ervaren coureur staande kan houden zegt dat heel wat meer dan dat het stuivertje wisselen is met een andere rookie. Om maar een tweetal voorbeelden te noemen. Of dat ie een andere rookie om zn oren rijdt. Beter gewoon die ervaren man kloppen. Goed voor je marktwaarde. :)
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_145559369
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 20:17 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
dat zou zeer goed kunnen ja, dat kostte Algersuari ook zijn zitje uiteindelijk. Maar met Sainz lijkt dat al moeilijker: Vergne en Ricciardo zijn beiden vice-kampioen geworden in het WSR , als de kampioen van dit jaar dan geen F1 rijder wordt schendt Marko wel zijn aangezicht.....
Ze kijken niet naar wie de kampioen wordt, ze kijken wie de beste racer is.
In de f3 is Verstappen ook geen kampioen, maar wel de beste, wie de meeste potentie heeft en het snelst leert etc.
  woensdag 15 oktober 2014 @ 10:22:29 #71
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_145559735
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 10:08 schreef Marks het volgende:
[..]
Ze kijken niet naar wie de kampioen wordt, ze kijken wie de beste racer is.
In de f3 is Verstappen ook geen kampioen, maar wel de beste, wie de meeste potentie heeft en het snelst leert etc.
Idd die inhaalraces.
Hij is alleen geen kampioen geworden ivm mechanische pech.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_145560617
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 10:22 schreef nils7 het volgende:
[..]
Idd die inhaalraces.
Hij is alleen geen kampioen geworden ivm mechanische pech.
Ja, zei Olav Mol ook een keer goed. Bijvoorbeeld Red Bull kijkt bij Saintz als hij pole position heeft, of hij de druk aankan om van die plek te starten en hoe hij dat kan omzetten in een goede eindklassering. Dat soort dingen is waar het team naar kijkt, gelukkig, in plaats van scorebordjournalistiek en alleen naar de uitslagen te kijken.
pi_145560877
En even wat anders, bij het zien van de F1 afgelopen weekend dacht ik opeens:
''weer een baan met een rondetijd van 1.4X seconden''
Waarom maakt men niet een baan van 40 tot 50 seconden?

Bij NASCAR hebben ze ook soortgelijke verschillen qua banen. De baan hoeft dan niet eens spectaculair te zijn, maar alleen het feit al dat het zo kort is, zal de dynamiek totaal anders maken!
pi_145560998
Dat doen ze waarschijnlijk niet omdat Bernie (en de FIA?) dat niet wil(len). Ergo Bernie gooit een eisenpakket op tafel bij Tilke en zijn team en die realiseren dat.
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 15 oktober 2014 @ 11:15:31 #75
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_145561058
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 11:08 schreef Marks het volgende:
En even wat anders, bij het zien van de F1 afgelopen weekend dacht ik opeens:
''weer een baan met een rondetijd van 1.4X seconden''
Waarom maakt men niet een baan van 40 tot 50 seconden?
Bij NASCAR hebben ze ook soortgelijke verschillen qua banen. De baan hoeft dan niet eens spectaculair te zijn, maar alleen het feit al dat het zo kort is, zal de dynamiek totaal anders maken!
Je kunt de Formule 1 en de NASCAR niet vergelijken. In de NASCAR wordt op enkele races per jaar na alleen maar op ovals gereden. Je hebt wel gelijk dat iedere soort baan daar een eigen dynamiek heeft, zoals de 0,5 mijl ovals, 1,5 mijl ovals of bijvoorbeeld de superspeedways als Talladega waar je in de draft per ronde anderhalf tot twee seconden sneller bent dan wanneer je in je uppie zou rijden.

Toch heeft ook de Formule 1 wel zoiets, want het verschil tussen bijvoorbeeld een Monaco of een Monza is levensgroot, ook al zie je op beide circuits vaak dezelfde coureurs vooraan rijden.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_145561191
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 11:08 schreef Marks het volgende:
En even wat anders, bij het zien van de F1 afgelopen weekend dacht ik opeens:
''weer een baan met een rondetijd van 1.4X seconden''
Waarom maakt men niet een baan van 40 tot 50 seconden?

Bij NASCAR hebben ze ook soortgelijke verschillen qua banen. De baan hoeft dan niet eens spectaculair te zijn, maar alleen het feit al dat het zo kort is, zal de dynamiek totaal anders maken!
Omdat je dan n teringzooi krijgt tijdens een race, pitstops, achterblijvers, zou n flinke chaos worden. Tenzij elke 10 ronden een SC om de boel weer kunstmatig bij elkaar te rapen.
  woensdag 15 oktober 2014 @ 11:50:45 #77
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_145562088
Vinden jullie niet dat de F1 niet zo heel veel verandert is de afgelopen 14 jaar?
Natuurlijk heeft dat met regels te maken maar een auto uit 2000 lijkt veel meer op een auto van nu dan een auto uit 1986 op die van 2000...

Auto van nu:


Auto uit 2000:


Auto uit 1986:
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  woensdag 15 oktober 2014 @ 12:05:46 #78
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_145562600
Dat ligt volgens mij voornamelijk aan de toegenomen kennis van en belang van aerodynamica. Daar naast zijn de eisen niet zo sterk veranderd qua uiterlijk.
Please sir. When moon? When Mustang?
  woensdag 15 oktober 2014 @ 14:00:50 #79
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_145566101
quote:
3s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 12:05 schreef Rossdale het volgende:
Dat ligt volgens mij voornamelijk aan de toegenomen kennis van en belang van aerodynamica. Daar naast zijn de eisen niet zo sterk veranderd qua uiterlijk.
Daarnaast zijn de moderne veiligheidseisen aan Formule 1 auto's (in het post-Senna tijdperk) er voor een groot deel verantwoordelijk voor dat bolides er al jaren uit zien zoals ze eruit zien.
Denk aan de vorm van de monocoque (heel bepalend voor het uiterlijk van de bolide), de hoogte van de neus, afmetingen van de vleugels, afmetingen en plaatsing van de side-pods, de roll-bar, hoge cockpitranden etc.
pi_145566111
quote:
3s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 12:05 schreef Rossdale het volgende:
Dat ligt volgens mij voornamelijk aan de toegenomen kennis van en belang van aerodynamica. Daar naast zijn de eisen niet zo sterk veranderd qua uiterlijk.
Steeds meer regels zijn er ook voor wat wel en niet mag
quote:
1s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 11:20 schreef JohnB52 het volgende:
[..]
Omdat je dan n teringzooi krijgt tijdens een race, pitstops, achterblijvers, zou n flinke chaos worden. Tenzij elke 10 ronden een SC om de boel weer kunstmatig bij elkaar te rapen.
Nouja, het kan aan mij liggen, maar chaos vind ik niet erg :)

[ Bericht 19% gewijzigd door Marks op 15-10-2014 14:32:16 ]
pi_145566183
quote:
14s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 11:15 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Je kunt de Formule 1 en de NASCAR niet vergelijken. In de NASCAR wordt op enkele races per jaar na alleen maar op ovals gereden. Je hebt wel gelijk dat iedere soort baan daar een eigen dynamiek heeft, zoals de 0,5 mijl ovals, 1,5 mijl ovals of bijvoorbeeld de superspeedways als Talladega waar je in de draft per ronde anderhalf tot twee seconden sneller bent dan wanneer je in je uppie zou rijden.
Toch heeft ook de Formule 1 wel zoiets, want het verschil tussen bijvoorbeeld een Monaco of een Monza is levensgroot, ook al zie je op beide circuits vaak dezelfde coureurs vooraan rijden.
Nee, klopt, maar ik vind dat de F1 wel kan kijken naar NASCAR om dingen eruit te halen die beter kunnen. Denk aan de split screens, waardoor meerdere gevechten in beeld worden gebracht.
Of wat denk je van MotoGP, waar ze gewoon slomo's van crashes op de social media gooien, terwijl de F1 crashes lijkt te censureren... Terwijl het juist de peper in de soep is...
pi_145568157
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 11:50 schreef nils7 het volgende:
Vinden jullie niet dat de F1 niet zo heel veel verandert is de afgelopen 14 jaar?
Natuurlijk heeft dat met regels te maken maar een auto uit 2000 lijkt veel meer op een auto van nu dan een auto uit 1986 op die van 2000...
Auto van nu:
[ afbeelding ]
Auto uit 2000:
[ afbeelding ]
Auto uit 1986:
[ afbeelding ]
Ik denk dat je de verkeerde Williams uit 1986 hebt.
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
  woensdag 15 oktober 2014 @ 15:08:00 #83
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_145568545
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 14:56 schreef Beach het volgende:
[..]
Ik denk dat je de verkeerde Williams uit 1986 hebt.
Ah ja



De typenummers kwamen niet overeen hahah had simpel op FW8 gezocht (FW22 minus 14)
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_145568978
Geen nieuws dit, maar ik realiseer me ineens het volgende:

Rubens Barichello heeft 326 races achter zn naam staan. Gestart 322.

Ferrari heeft 885 races achter zn naam staan.

Dus die knakker heeft 36,4% van alle races gereden die Ferrari gereden heeft in de F1.

Dat zou je toch niet zeggen zo op het oog wel? :o
Tuurlijk heeft ie er behoorlijk wat jaren op zitten, maar voor een sport die al zo lang bestaat had ik dat voor mijn gevoel niet gedacht zegmaar :@
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_145569048
quote:
7s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 15:18 schreef Geralt het volgende:
Geen nieuws dit, maar ik realiseer me ineens het volgende:
Rubens Barichello heeft 326 races achter zn naam staan. Gestart 322.
Ferrari heeft 885 races achter zn naam staan.
Dus die knakker heeft 36,4% van alle races gereden die Ferrari gereden heeft in de F1.
Dat zou je toch niet zeggen zo op het oog wel? :o
Tuurlijk heeft ie er behoorlijk wat jaren op zitten, maar voor een sport die al zo lang bestaat had ik dat voor mijn gevoel niet gedacht zegmaar :@
Barichello heeft wel bij meer teams dan alleen Ferrari gereden hoor.
pi_145569098
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 15:20 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Barichello heeft wel bij meer teams dan alleen Ferrari gereden hoor.
Dat weet ik, ik bedoel alleen maar te zeggen dat ie sinds Ferrari mee doet vanaf 1950 van het begin van het wereldkampioenschap van al die races dus 36,4% aan heeft meegereden.

Rubens meeste starts in de F1 als coureur en Ferrari als constructeur.
Dat dat zo een hoog percentage zou zijn had ik niet gedacht.

Dat bedoel ik :)
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_145569216
quote:
7s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 15:21 schreef Geralt het volgende:
[..]
Dat weet ik, ik bedoel alleen maar te zeggen dat ie sinds Ferrari mee doet vanaf 1950 van het begin van het wereldkampioenschap van al die races dus 36,4% aan heeft meegereden.
Rubens meeste starts in de F1 als coureur en Ferrari als constructeur.
Dat dat zo een hoog percentage zou zijn had ik niet gedacht.
Dat bedoel ik :)
Ah, op die manier. Ja, die Rubens heeft nogal wat jaren meegedraaid. Jammer dat hij eruit is trouwens. Hij had nog wel een paar jaar meegekund.

Trouwens, als Verstappen debuteert op z'n 17e en echt zo'n uniek talent is als gezegd wordt, dan zou het best wel eens kunnen dat hij de komende 25 jaar F1 rijdt. Da's bijna een normale beroepsduur.

Tering... Over 25 jaar ben ik zelf al bijna zestig...
pi_145569241
Ik 62 :+
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_145569263
quote:
7s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 15:25 schreef Geralt het volgende:
Ik 62 :+
Ouwe lul!
  woensdag 15 oktober 2014 @ 15:29:05 #90
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_145569390
quote:
7s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 15:25 schreef Geralt het volgende:
Ik 62 :+
Ik gepensioneerd :X
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_145569433
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 15:29 schreef flipsen het volgende:
[..]
Ik gepensioneerd :X
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 15:25 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Ouwe lul!
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_145569481
Oké, oké, oké... Over 25 jaar zijn we allemaal ouwe lullen.
pi_145569771
quote:
7s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 15:18 schreef Geralt het volgende:
Geen nieuws dit, maar ik realiseer me ineens het volgende:

Rubens Barichello heeft 326 races achter zn naam staan. Gestart 322.

Ferrari heeft 885 races achter zn naam staan.

Dus die knakker heeft 36,4% van alle races gereden die Ferrari gereden heeft in de F1.

Dat zou je toch niet zeggen zo op het oog wel? :o
Tuurlijk heeft ie er behoorlijk wat jaren op zitten, maar voor een sport die al zo lang bestaat had ik dat voor mijn gevoel niet gedacht zegmaar :@
En dan reken je nog verkeerd ook.

Of heb je gerekend tot pensioen van Rubens?
pi_145569785
322/885 * 100%
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_145569814
Ik heb alle races van Ferrari gerekend en alle races van Rubens in de F1. Alle starts dus van allebei.

Die berekening klopt toch gewoon? 8)7
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_145569821
quote:
7s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 15:25 schreef Geralt het volgende:
Ik 62 :+
Oh nog maar 10 jaar tot aan je pensioen!
pi_145569835
quote:
7s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 15:40 schreef Geralt het volgende:
Ik heb alle races van Ferrari gerekend en alle races van Rubens in de F1. Alle starts dus van allebei.

Die berekening klopt toch gewoon? 8)7
Ja maar dan gaat per race het percentage omlaag :-)
pi_145569917
quote:
1s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 15:41 schreef JohnB52 het volgende:
[..]
Ja maar dan gaat per race het percentage omlaag :-)
Dat weet ik. Ik verbaasde me juist over het hoge percentage wat hij kennelijk nog altijd heeft. Dat het omlaag gaat snap ik, maar zou jij als je de vraag kreeg hoeveel % van de F1 races waarin Ferrari sinds 1950 tot en met 2014 vandaag gestart is Rubens gestart is in een F1 race op ruim 36% geschat hebben?

Ik niet in elk geval :)
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_145569950
quote:
7s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 15:43 schreef Geralt het volgende:
[..]
Dat weet ik. Ik verbaasde me juist over het hoge percentage wat hij kennelijk nog altijd heeft. Dat het omlaag gaat snap ik, maar zou jij als je de vraag kreeg hoeveel % van de F1 races waarin Ferrari sinds 1950 tot en met 2014 vandaag gestart is Rubens gestart is in een F1 race op ruim 36% geschat hebben?
Ik niet in elk geval :)
Nou ja, 64 jaar F1, een jaar of 20 Barrichello, dus eh... Ja.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 15-10-2014 15:45:33 ]
pi_145570152
18 jaar Rubens.

Dan zit je pas op 28,13% he :+

Het ging me er juist om dat ik me ineens bedacht van WTF. De F1 bestond al 26 jaar voor ik geboren werd en Rubens reed mee vanaf het eerste volledige seizoen dat ik keek en toen was ik al 17 en hij rijdt nu al 3 jaar niet meer en dat ik vervolgens niet gedacht had dat dat meer dan 1/3 zou zijn.

Maargoed, geen nieuws verder dus. Gewoon even een momentje dat ik dacht wow :)
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')