Alleen die van Brazilië met een uur vertraging omdat ze pas vanaf 18.00 uur uitzenden.quote:Op donderdag 9 oktober 2014 09:55 schreef nils7 het volgende:
Veronica zend trouwens de GP van de VS uit.
Alle avond races (voor ons in de avond) doen ze.
Canada hebben ze wel live uitgezonden, volgens uitzending gemist. Verder las ik een bericht waarin stond dat ze naast Canada alleen de VS live uitzenden.quote:Op donderdag 9 oktober 2014 12:20 schreef JohnB52 het volgende:
Zeker weten? Die van Canada zonden ze ook niet uit.
Meeste briljante website op het Nederlandse netquote:
Is nog niet bevestigd, hij staat dan wel op de inschrijflijst maar of hij ook daadwerkelijk zal racen is nog niet bekend.quote:Op donderdag 9 oktober 2014 15:48 schreef IkWilbert het volgende:
Rossi zal dit weekend in de tweede Marussia plaatsnemen.
OK thanks, ging er vanuit dat het definitief was.quote:Op donderdag 9 oktober 2014 15:51 schreef Fiorano het volgende:
[..]
Is nog niet bevestigd, hij staat dan wel op de inschrijflijst maar of hij ook daadwerkelijk zal racen is nog niet bekend.
Nee, wordt morgenvroeg pas beslist of ze met één wagen of met Rossi gaan rijden.quote:Op donderdag 9 oktober 2014 16:22 schreef IkWilbert het volgende:
[..]
OK thanks, ging er vanuit dat het definitief was.
Daar staat niets meer in dan dat hij geregistreerd is en het team het nog moet bevestigen. Het team zegt zelf dat ze pas morgenvroeg bekendmaken of Rossi gaat rijden.quote:Op donderdag 9 oktober 2014 16:49 schreef Fiorano het volgende:
Officiële F1 website meld dat hij de vervanger is, en zijn racedebuut gaat maken
Bron:
http://www.formula1.com/news/headlines/2014/10/16464.html
quote:Marussia have entered reserve driver Alexander Rossi in Sunday's race and will announce whether he will run before first practice on Friday.
quote:Lotus has now formally confirmed that it will use Mercedes power from next season, after the team successfully completed the paperwork for its exit from Renault.
The deal will last “until the end of the current Power Unit generation,” and as part of it Lotus will become a partner of Petronas. The Enstone team will continue to build its own gearbox.
“We intend to return to the front of the field with the goals of winning Grands Prix and being a strong championship contender once more,” said Lotus F1 CEO Matthew Carter. “And we see this new agreement as one step towards this aim. The Mercedes-Benz Power Unit has shown good performance on track and it is our goal to marry this motive force to Enstone’s chassis expertise. It is our desire that the E23 Hybrid, powered by Mercedes-Benz, heralds a new era of success for Enstone. At this juncture we would also like to thank Renault, who have been so closely associated with the team over its history and for the joint success we have achieved together.”
Andy Cowell, Managing Director of Mercedes AMG HPP said: “Lotus F1 Team is a strong technical group with excellent facilities and I am confident that together we will deliver a step forward in track performance next year. In 2014, the organisation at Brixworth has demonstrated that it can support three customer teams to the high standards expected of Mercedes-Benz, in addition to our focus on the works Silver Arrows. We are very pleased to have the opportunity to continuing doing so from 2015, as we seek to make further gains in both performance and reliability.”
Toto Wolff added: “It was strategically important for Mercedes-Benz to continue to supply three customers throughout this generation of Power Unit, in addition to the primary focus on our Silver Arrows works team, and it was therefore clear that we would be looking for a new customer from 2015. Lotus F1 Team is an impressive organisation that has delivered competitive on-track performances in recent seasons. We are pleased to welcome them to the Mercedes-Benz family and look forward to building a productive and performant working relationship in the years ahead.”
Mooi gebaar. Vergne heeft dat opgezet en die stickers laten maken.quote:Op donderdag 9 oktober 2014 12:52 schreef Fiorano het volgende:
Elke coureur rijdt dit weekend met de volgende sticker op zijn helm:
[ afbeelding ]
Niet alleen de F1 dusquote:Scuderia Toro Rosso-coureur Jean-Eric Vergne heeft een mooi gebaar richting collega en landgenoot Jules Bianchi gemaakt. De Fransman heeft aan alle rijders uit de Formule 1, GP2 en GP3 helmstickers met de boodschap 'Tous avec Jules #17' uitgedeeld. Zo laten de coureurs dit weekend in Rusland zien dat ze met hun gedachten ook bij de zwaar gewonde Bianchi zijn.
Morgan Caron van de Franse autosportbond FFSA vertelde aan RMC Sport over het initiatief van Vergne: "Jean-Eric is goed bevriend met Jules en hij is diep geraakt door de gebeurtenissen in Japan, dus bedacht hij deze sticker. Hij verspreidt ze in de paddock in Sotsji onder alle coureurs in de Formule 1, GP2 en GP3. Dit is een klein gebaar ter ondersteuning van Bianchi en zijn familie."
Dat zal ook wel weer meevallen denk ikquote:Op donderdag 9 oktober 2014 23:23 schreef Meike26 het volgende:
Indd.. en daarbij, ik denk dat een glazen koepeltje in dit incident ook verpulverd was geweest, overal repen/splinters met lexaan/plexiglas. Echt glas zullen ze ook wel niet gebruiken, of het moet gelaagd suikerglas zijn... maarja.. komt er zo'n veer op je af, zoals bij Massa, springt het glas en coureur schrikt en rijdt zo uit paniekreactie het circuit af waar net een heuveltje ligt...het publiek in..
De kans dat iemand op een natte baan met hoge snelheid er af vliegt en recht op een wiellader afstevent, die toevallig een wagen bergt die een ronde eerder gecrasht was, en met zijn hoofd er onder komt valt ook wel mee.quote:Op donderdag 9 oktober 2014 23:30 schreef Marks het volgende:
[..]
Dat zal ook wel weer meevallen denk ik
Die laatste is de FIA al begonnen.quote:Op donderdag 9 oktober 2014 23:50 schreef twiFight het volgende:
[..]
De kans dat iemand op een natte baan met hoge snelheid er af vliegt en recht op een wiellader afstevent, die toevallig een wagen bergt die een ronde eerder gecrasht was, en met zijn hoofd er onder komt valt ook wel mee.
Als ze het echt veilig willen houden dan beginnen ze maar Formula Simulator.
Als coureurs de gele vlaggen respecteren is de kans nog kleiner.quote:Op donderdag 9 oktober 2014 23:50 schreef twiFight het volgende:
[..]
De kans dat iemand op een natte baan met hoge snelheid er af vliegt en recht op een wiellader afstevent, die toevallig een wagen bergt die een ronde eerder gecrasht was, en met zijn hoofd er onder komt valt ook wel mee.
Als ze het echt veilig willen houden dan beginnen ze maar Formula Simulator.
quote:Laatste berichten vanuit de F1 paddock: Vettel en Alonso zouden ook met Mercedes in gesprek zijn, Hamilton met Ferrari, Vergne is weer in de running bij Toro Rosso, Lotus volgend jaar met Mercedes-motoren, Total daar weg en daarmee Grosjean onzeker.
Hoe dan ook is het de stoelendans van de eeuw...
quote:Ten months after his life threatening skiing fall, Michael Schumacher is now waking up very slowly from his serious brain injuries.
That is the claim of the respected French Formula 1 commentator Jean-Louis Moncet, who told Europe 1 radio he recently spoke about the seven time world champion’s condition with Schumacher’s kart-racing son Mick.
“I saw his son and he told me that Schumi is waking up very slowly; very slowly,” said Moncet.
Recently, Schumacher left a rehabilitation clinic in Switzerland and returned home to his estate on the shores of Lake Geneva.
Moncet continued: “Although things are going at a slow pace, he (Schumacher) has a lot of time, I would say his whole life in front of him to get back on track.”
Moncet, 69, also revealed more information about the way Schumacher was injured when he fell and struck a rock whilst skiing with Mick in France last late December.
“The problem for Michael was not the hit, but the mounting of the Go-Pro (camera) that he had on his helmet that injured his brain,” he said. (GMM)
Even heh, hier wordt beweerd dat de bevestiging van de Go Pro camera op z'n helm de hersenschade heeft veroorzaakt. Dat zou toch wel bizar zijn, wat mij betreft kan er dan een verbod komen om die dingen.quote:Op zaterdag 11 oktober 2014 13:13 schreef sasquatsch het volgende:
'Schumacher wordt langzaam wakker'
[..]
Er is zeker behoefte aan posters van Formule 1/autosportnieuws. De nieuwtjes worden met regelmaat goed gelezen en dan is er vaak een leuke discussie. In de crew zelf is het zeer gezelligquote:Op zondag 12 oktober 2014 22:40 schreef Nattekat het volgende:
Ik zit erover te denken om voor de fp F1 nieuws te gaan brengen, aangezien het nu nogal kaal is en met de waarschijnlijk toenemende interesse vanaf volgend jaar. Weet iemand die er al bij betrokken is of hier behoefte aan is?
Mooiquote:Op zondag 12 oktober 2014 23:13 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Er is zeker behoefte aan posters van Formule 1/autosportnieuws. De nieuwtjes worden met regelmaat goed gelezen en dan is er vaak een leuke discussie. In de crew zelf is het zeer gezellig
Hopelijk ten koste van die brokkenpiloot!quote:Op maandag 13 oktober 2014 13:46 schreef Ferry_76 het volgende:
Ocon volgend jaar bij Lotus..? : http://www.racer.com/f1/i(...)ed-for-lotus-f1-role
Nee, Malledonna is al voor 2015 bevestigd bij Lotus.quote:Op maandag 13 oktober 2014 13:49 schreef nils7 het volgende:
[..]
Hopelijk ten koste van die brokkenpiloot!
kakquote:Op maandag 13 oktober 2014 13:52 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Nee, Malledonna is al voor 2015 bevestigd bij Lotus.
quote:Op maandag 13 oktober 2014 13:53 schreef Peterselieman het volgende:
Het hangt er heel erg vanaf of McLaren Honda beide coureurs wil vervangen of niet,
Via RTL GP.quote:Laatste nieuws vanuit de UK over Caterham: "The cars which raced at the Japanese Grand Prix and Russian Grand Prix are not being sent back to the teams base at Leafield, England, instead they will be prepared for the Grand Prix of the Americas at the Kolles-Kodewa facility in Greding, Germany."
op de een of andere manier laat me dit allemaal denken aan het laatste jaar van Arrowsquote:Op maandag 13 oktober 2014 22:18 schreef Ferry_76 het volgende:
Caterham kan/mag/wil/durft niet meer terug naar de UK?
[..]
Via RTL GP.
Precies, en maar glashard blijven beweren dat de recente inbeslagnames geen enkele invloed hebben op het raceteam..quote:Op maandag 13 oktober 2014 22:27 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
op de een of andere manier laat me dit allemaal denken aan het laatste jaar van Arrowsniets anders dan dit soort verhalen en van de een op de andere dag verschenen ze niet meer op de piste
Caterham gaat het seizoen wel afmaken. Het is ook de enige manier waarop Kolles die licentie mogelijk binnen kan hengelen voor zijn Forza Rossa waarvoor hij nu in Duitsland een auto bouwt, eentje die al stukken beter schijnt te zijn dan de huidige Caterham.quote:Op maandag 13 oktober 2014 22:27 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
op de een of andere manier laat me dit allemaal denken aan het laatste jaar van Arrowsniets anders dan dit soort verhalen en van de een op de andere dag verschenen ze niet meer op de piste
Toch wel. Mocht je tijd hebben, dan moet je dit stuk lezen. Deze persoon lijkt zeer goed ingevoerd te zijn in de situatie bij Caterham en heeft bij mijn weten goede contacten in Leafieldquote:Op maandag 13 oktober 2014 22:30 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]
Precies, en maar glashard blijven beweren dat de recente inbeslagnames geen enkele invloed hebben op het raceteam..
Even voor mijn begrip, hij bouwt die nieuwe wagen op dezelfde plek als waar de Caterham wagens nu zouden staan?quote:Op maandag 13 oktober 2014 22:49 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Caterham gaat het seizoen wel afmaken. Het is ook de enige manier waarop Kolles die licentie mogelijk binnen kan hengelen voor zijn Forza Rossa waarvoor hij nu in Duitsland een auto bouwt, eentje die al stukken beter schijnt te zijn dan de huidige Caterham.
Half, half. Kolles gebruikt namelijk ook de windtunnel van Toyota in Keulen, naast zijn eigen hoofdkwartierquote:Op maandag 13 oktober 2014 22:56 schreef Karstman het volgende:
[..]
Even voor mijn begrip, hij bouwt die nieuwe wagen op dezelfde plek als waar de Caterham wagens nu zouden staan?
Morgen even lezen, maar ik roep hier al langer dat Caterham volgend jaar opgaat in Forza Rosso, maar dat kan alleen als Caterham het eind van het seizoen haalt inderdaad. Daarna mag het team failliet gaan en Kolles en co de stukken oprapen.quote:Op maandag 13 oktober 2014 22:49 schreef Peterselieman het volgende:
Toch wel. Mocht je tijd hebben, dan moet je dit stuk lezen. Deze persoon lijkt zeer goed ingevoerd te zijn in de situatie bij Caterham en heeft bij mijn weten goede contacten in Leafield
http://thejudge13.com/2014/10/07/f1-features-the-caterham-scam/
Interessant, ben benieuwd naar de verdere ontwikkelingen omtrent dit team.quote:Op maandag 13 oktober 2014 23:00 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]
Morgen even lezen, maar ik roep hier al langer dat Caterham volgend jaar opgaat in Forza Rosso, maar dat kan alleen als Caterham het eind van het seizoen haalt inderdaad. Daarna mag het team failliet gaan en Kolles en co de stukken oprapen.
Roept Kolles zelf dat die auto beter is? Dat snap ik namelijk wel, klinkt een stuk aantrekkelijker voor potentiële sponsoren....quote:Op maandag 13 oktober 2014 22:49 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Caterham gaat het seizoen wel afmaken. Het is ook de enige manier waarop Kolles die licentie mogelijk binnen kan hengelen voor zijn Forza Rossa waarvoor hij nu in Duitsland een auto bouwt, eentje die al stukken beter schijnt te zijn dan de huidige Caterham.
[..]
Toch wel. Mocht je tijd hebben, dan moet je dit stuk lezen. Deze persoon lijkt zeer goed ingevoerd te zijn in de situatie bij Caterham en heeft bij mijn weten goede contacten in Leafield
http://thejudge13.com/2014/10/07/f1-features-the-caterham-scam/
Het is ook niet echt lastig om een betere auto te bouwen dan de huidige Caterham. De vraag is alleen hoeveel die knakenbak beter zal worden.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 15:49 schreef Fiorano het volgende:
[..]
Roept Kolles zelf dat die auto beter is? Dat snap ik namelijk wel, klinkt een stuk aantrekkelijker voor potentiële sponsoren....
Goed punt.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 16:15 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Het is ook niet echt lastig om een betere auto te bouwen dan de huidige Caterham. De vraag is alleen hoeveel die knakenbak beter zal worden.
Nou blijkbaar wel, anders had Caterham het ook wel gedaan.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 16:15 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Het is ook niet echt lastig om een betere auto te bouwen dan de huidige Caterham.
En nu met url tagsquote:Op dinsdag 14 oktober 2014 17:34 schreef Ferry_76 het volgende:
Vette bonus voor Mercedes personeel, contractbesprekingen van Hamilton verder na de laatste race:
http://www.rtl.nl/(/sport(...)nstructeurstitel.xml
mja, die hebben geen geld in de ontwikkeling van de auto gestoken. Kolles steekt al het geld dat er nu nog in het bedrijf zit in zijn bolide en laat aan het einde van het seizoen de boel ploffenquote:Op dinsdag 14 oktober 2014 16:56 schreef twiFight het volgende:
[..]
Nou blijkbaar wel, anders had Caterham het ook wel gedaan.
http://www.gpupdate.net/n(...)ppen-men-is-jaloers/quote:Het is nog niet zeker wie volgend jaar de teamgenoot van Verstappen is bij Toro Rosso. Red Bull-talent Carlos Sainz Jr. is een belangrijke kandidaat voor het stoeltje naast Verstappen, maar Franz Tost, de teambaas van Toro Rosso, sloot afgelopen weekend niet uit dat Jean-Eric Vergne nog een vierde jaar bij de renstal uit Faenza krijgt. Mateschitz bevestigde tegenover Speedweek dat er nog een kans is voor Vergne: "Het is doorgaans niet onverstandig om een ervaren coureur naast een zeer jonge rijder te hebben."
Toch een ~9 miljoen aan bonus wat naar het personeel gaat, goed bezig! Overigens twijfel ik er niet aan dat er nog eens zo'n bedrag naar de top 1% gaat. Maar 12.500,- zou ik op mijn loonstrookje willen zien.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 17:34 schreef Ferry_76 het volgende:
Vette bonus voor Mercedes personeel, contractbesprekingen van Hamilton verder na de laatste race:
http://www.rtl.nl/(/sport/rtl_gp/formule1/nieuws/)/sport/rtl_gp/components/formule1/nieuws/2014/10_oktober/141014_Mercedes_beloont_personeel_na_constructeurstitel.xml
Of door de kritiek van Sainz JR op Red Bull.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 18:58 schreef Ferry_76 het volgende:
Schijnbaar mag Vergne nu gewoon toch blijven.. Komt het door zijn goede prestaties de laatste races of zijn de rest van de Red Bull protegés er nog niet klaar voor?
[..]
http://www.gpupdate.net/n(...)ppen-men-is-jaloers/
Dat lijkt me ook... kijk maar wat kritiek kan doen (zie Frijns)quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 19:34 schreef JohnB52 het volgende:
[..]
Of door de kritiek van Sainz JR op Red Bull.
dat zou zeer goed kunnen ja, dat kostte Algersuari ook zijn zitje uiteindelijk. Maar met Sainz lijkt dat al moeilijker: Vergne en Ricciardo zijn beiden vice-kampioen geworden in het WSR , als de kampioen van dit jaar dan geen F1 rijder wordt schendt Marko wel zijn aangezicht.....quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 19:34 schreef JohnB52 het volgende:
[..]
Of door de kritiek van Sainz JR op Red Bull.
Ik denk eerder dat ze dan een goede benchmark voor Verstappen willen hebben.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 18:58 schreef Ferry_76 het volgende:
Schijnbaar mag Vergne nu gewoon toch blijven.. Komt het door zijn goede prestaties de laatste races of zijn de rest van de Red Bull protegés er nog niet klaar voor?
[..]
http://www.gpupdate.net/n(...)ppen-men-is-jaloers/
Of ze dat willen weet ik niet, ik denk in elk geval wel dat het beter voor Verstappen zou zijn.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 22:14 schreef wimderon het volgende:
[..]
Ik denk eerder dat ze dan een goede benchmark voor Verstappen willen hebben.
Ze kijken niet naar wie de kampioen wordt, ze kijken wie de beste racer is.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 20:17 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
dat zou zeer goed kunnen ja, dat kostte Algersuari ook zijn zitje uiteindelijk. Maar met Sainz lijkt dat al moeilijker: Vergne en Ricciardo zijn beiden vice-kampioen geworden in het WSR , als de kampioen van dit jaar dan geen F1 rijder wordt schendt Marko wel zijn aangezicht.....
Idd die inhaalraces.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 10:08 schreef Marks het volgende:
[..]
Ze kijken niet naar wie de kampioen wordt, ze kijken wie de beste racer is.
In de f3 is Verstappen ook geen kampioen, maar wel de beste, wie de meeste potentie heeft en het snelst leert etc.
Ja, zei Olav Mol ook een keer goed. Bijvoorbeeld Red Bull kijkt bij Saintz als hij pole position heeft, of hij de druk aankan om van die plek te starten en hoe hij dat kan omzetten in een goede eindklassering. Dat soort dingen is waar het team naar kijkt, gelukkig, in plaats van scorebordjournalistiek en alleen naar de uitslagen te kijken.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 10:22 schreef nils7 het volgende:
[..]
Idd die inhaalraces.
Hij is alleen geen kampioen geworden ivm mechanische pech.
Je kunt de Formule 1 en de NASCAR niet vergelijken. In de NASCAR wordt op enkele races per jaar na alleen maar op ovals gereden. Je hebt wel gelijk dat iedere soort baan daar een eigen dynamiek heeft, zoals de 0,5 mijl ovals, 1,5 mijl ovals of bijvoorbeeld de superspeedways als Talladega waar je in de draft per ronde anderhalf tot twee seconden sneller bent dan wanneer je in je uppie zou rijden.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 11:08 schreef Marks het volgende:
En even wat anders, bij het zien van de F1 afgelopen weekend dacht ik opeens:
''weer een baan met een rondetijd van 1.4X seconden''
Waarom maakt men niet een baan van 40 tot 50 seconden?
Bij NASCAR hebben ze ook soortgelijke verschillen qua banen. De baan hoeft dan niet eens spectaculair te zijn, maar alleen het feit al dat het zo kort is, zal de dynamiek totaal anders maken!
Omdat je dan n teringzooi krijgt tijdens een race, pitstops, achterblijvers, zou n flinke chaos worden. Tenzij elke 10 ronden een SC om de boel weer kunstmatig bij elkaar te rapen.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 11:08 schreef Marks het volgende:
En even wat anders, bij het zien van de F1 afgelopen weekend dacht ik opeens:
''weer een baan met een rondetijd van 1.4X seconden''
Waarom maakt men niet een baan van 40 tot 50 seconden?
Bij NASCAR hebben ze ook soortgelijke verschillen qua banen. De baan hoeft dan niet eens spectaculair te zijn, maar alleen het feit al dat het zo kort is, zal de dynamiek totaal anders maken!
Daarnaast zijn de moderne veiligheidseisen aan Formule 1 auto's (in het post-Senna tijdperk) er voor een groot deel verantwoordelijk voor dat bolides er al jaren uit zien zoals ze eruit zien.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 12:05 schreef Rossdale het volgende:
Dat ligt volgens mij voornamelijk aan de toegenomen kennis van en belang van aerodynamica. Daar naast zijn de eisen niet zo sterk veranderd qua uiterlijk.
Steeds meer regels zijn er ook voor wat wel en niet magquote:Op woensdag 15 oktober 2014 12:05 schreef Rossdale het volgende:
Dat ligt volgens mij voornamelijk aan de toegenomen kennis van en belang van aerodynamica. Daar naast zijn de eisen niet zo sterk veranderd qua uiterlijk.
Nouja, het kan aan mij liggen, maar chaos vind ik niet ergquote:Op woensdag 15 oktober 2014 11:20 schreef JohnB52 het volgende:
[..]
Omdat je dan n teringzooi krijgt tijdens een race, pitstops, achterblijvers, zou n flinke chaos worden. Tenzij elke 10 ronden een SC om de boel weer kunstmatig bij elkaar te rapen.
Nee, klopt, maar ik vind dat de F1 wel kan kijken naar NASCAR om dingen eruit te halen die beter kunnen. Denk aan de split screens, waardoor meerdere gevechten in beeld worden gebracht.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 11:15 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Je kunt de Formule 1 en de NASCAR niet vergelijken. In de NASCAR wordt op enkele races per jaar na alleen maar op ovals gereden. Je hebt wel gelijk dat iedere soort baan daar een eigen dynamiek heeft, zoals de 0,5 mijl ovals, 1,5 mijl ovals of bijvoorbeeld de superspeedways als Talladega waar je in de draft per ronde anderhalf tot twee seconden sneller bent dan wanneer je in je uppie zou rijden.
Toch heeft ook de Formule 1 wel zoiets, want het verschil tussen bijvoorbeeld een Monaco of een Monza is levensgroot, ook al zie je op beide circuits vaak dezelfde coureurs vooraan rijden.
Ik denk dat je de verkeerde Williams uit 1986 hebt.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 11:50 schreef nils7 het volgende:
Vinden jullie niet dat de F1 niet zo heel veel verandert is de afgelopen 14 jaar?
Natuurlijk heeft dat met regels te maken maar een auto uit 2000 lijkt veel meer op een auto van nu dan een auto uit 1986 op die van 2000...
Auto van nu:
[ afbeelding ]
Auto uit 2000:
[ afbeelding ]
Auto uit 1986:
[ afbeelding ]
Ah jaquote:Op woensdag 15 oktober 2014 14:56 schreef Beach het volgende:
[..]
Ik denk dat je de verkeerde Williams uit 1986 hebt.
Barichello heeft wel bij meer teams dan alleen Ferrari gereden hoor.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 15:18 schreef Geralt het volgende:
Geen nieuws dit, maar ik realiseer me ineens het volgende:
Rubens Barichello heeft 326 races achter zn naam staan. Gestart 322.
Ferrari heeft 885 races achter zn naam staan.
Dus die knakker heeft 36,4% van alle races gereden die Ferrari gereden heeft in de F1.
Dat zou je toch niet zeggen zo op het oog wel?
Tuurlijk heeft ie er behoorlijk wat jaren op zitten, maar voor een sport die al zo lang bestaat had ik dat voor mijn gevoel niet gedacht zegmaar
Dat weet ik, ik bedoel alleen maar te zeggen dat ie sinds Ferrari mee doet vanaf 1950 van het begin van het wereldkampioenschap van al die races dus 36,4% aan heeft meegereden.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 15:20 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Barichello heeft wel bij meer teams dan alleen Ferrari gereden hoor.
Ah, op die manier. Ja, die Rubens heeft nogal wat jaren meegedraaid. Jammer dat hij eruit is trouwens. Hij had nog wel een paar jaar meegekund.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 15:21 schreef Geralt het volgende:
[..]
Dat weet ik, ik bedoel alleen maar te zeggen dat ie sinds Ferrari mee doet vanaf 1950 van het begin van het wereldkampioenschap van al die races dus 36,4% aan heeft meegereden.
Rubens meeste starts in de F1 als coureur en Ferrari als constructeur.
Dat dat zo een hoog percentage zou zijn had ik niet gedacht.
Dat bedoel ik
Ik gepensioneerdquote:
quote:
quote:
En dan reken je nog verkeerd ook.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 15:18 schreef Geralt het volgende:
Geen nieuws dit, maar ik realiseer me ineens het volgende:
Rubens Barichello heeft 326 races achter zn naam staan. Gestart 322.
Ferrari heeft 885 races achter zn naam staan.
Dus die knakker heeft 36,4% van alle races gereden die Ferrari gereden heeft in de F1.
Dat zou je toch niet zeggen zo op het oog wel?
Tuurlijk heeft ie er behoorlijk wat jaren op zitten, maar voor een sport die al zo lang bestaat had ik dat voor mijn gevoel niet gedacht zegmaar
Ja maar dan gaat per race het percentage omlaag :-)quote:Op woensdag 15 oktober 2014 15:40 schreef Geralt het volgende:
Ik heb alle races van Ferrari gerekend en alle races van Rubens in de F1. Alle starts dus van allebei.
Die berekening klopt toch gewoon?
Dat weet ik. Ik verbaasde me juist over het hoge percentage wat hij kennelijk nog altijd heeft. Dat het omlaag gaat snap ik, maar zou jij als je de vraag kreeg hoeveel % van de F1 races waarin Ferrari sinds 1950 tot en met 2014 vandaag gestart is Rubens gestart is in een F1 race op ruim 36% geschat hebben?quote:Op woensdag 15 oktober 2014 15:41 schreef JohnB52 het volgende:
[..]
Ja maar dan gaat per race het percentage omlaag :-)
Nou ja, 64 jaar F1, een jaar of 20 Barrichello, dus eh... Ja.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 15:43 schreef Geralt het volgende:
[..]
Dat weet ik. Ik verbaasde me juist over het hoge percentage wat hij kennelijk nog altijd heeft. Dat het omlaag gaat snap ik, maar zou jij als je de vraag kreeg hoeveel % van de F1 races waarin Ferrari sinds 1950 tot en met 2014 vandaag gestart is Rubens gestart is in een F1 race op ruim 36% geschat hebben?
Ik niet in elk geval
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |