Hoe moeten ze weten dat die foto bestaat? De ontvanger ligt misschien wel te slapen aan de andere kant van de aardbol. Of is in Patagonië aan het hiken, en ontvangt 'm pas als hij weer bereik heeft. Als ik het misdrijf-kamp was, zou ik je 1000 euro bieden om naar het verdwaalkamp over te lopen, en omgekeerd precies zo. Met de pet rond, voor het goeie doelquote:Op vrijdag 10 oktober 2014 00:16 schreef Grijzemassa het volgende:
Het ging om een kwestie van leven en dood. Denk jij nou echt dat ze de foto van de laatst bekende locatie niet interessant zouden vinden?
Dat weet ik ook wel. Het gaat om de foto niet om de naamquote:Op vrijdag 10 oktober 2014 00:24 schreef agter het volgende:
[..]
Nogmaals, je weet niet of die foto getoond is.
Overigens zijn er daar veel meer Miradors dan deze ene. Er zijn zelfs trails die "miradorterrain" heten.
Ja natuurlijk als een vriendin of familielid vermist is vergeet je die foto gewoon tot de rugtas in juni gevonden wordtquote:Op vrijdag 10 oktober 2014 00:24 schreef JustinCase het volgende:
[..]
Hoe moeten ze weten dat die foto bestaat? De ontvanger ligt misschien wel te slapen aan de andere kant van de aardbol. Of is in Patagonië aan het hiken, en ontvangt 'm pas als hij weer bereik heeft. Als ik het misdrijf-kamp was, zou ik je 1000 euro bieden om naar het verdwaalkamp over te lopen, en omgekeerd precies zo. Met de pet rond, voor het goeie doel
Ik trek bij dezen in, dat ik over een verzonden foto vanaf die berg iets op FOK! heb gelezen.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 00:25 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
Dat weet ik ook wel. Het gaat om de foto niet om de naam
Is gewoon een discussie en men hoeft het niet altijd eens te wordenquote:Op vrijdag 10 oktober 2014 00:29 schreef JustinCase het volgende:
[..]
Ik trek bij dezen in, dat ik over een verzonden foto vanaf die berg iets op FOK! heb gelezen.
Zoeken heeft geen zin. Jouw gelijk is verpletterend, de logica is daar niet tegen opgewassen.
Dan zijn feiten helemaal futiel.
Ja, dit heeft helemaal geen zin.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 00:29 schreef JustinCase het volgende:
[..]
Ik trek bij dezen in, dat ik over een verzonden foto vanaf die berg iets op FOK! heb gelezen.
Zoeken heeft geen zin. Jouw gelijk is verpletterend, de logica is daar niet tegen opgewassen.
Dan zijn feiten helemaal futiel.
Aangezien niemand de waarheid weet zou het op een forum als dit toch moeten kunnen dat verschillende users verschillen uitgangspunten hebben? Ik zie ook lang niet altijd wat in inzichten van iedereen maar wie dat wil haakt gewoon aan of af tochquote:Op vrijdag 10 oktober 2014 00:31 schreef agter het volgende:
[..]
Ja, dit heeft helemaal geen zin.
Dit topic bestaat ook niet.
Om hier even mee verder te gaan. Als ze om 13:00 uur bij de quebrada waren, dan had Kris volgens deze calculator een schaduw moeten hebben van 24 cm. Als ze daar om 15:00 uur waren een schaduw van 130 cm. Volgens de huidige tijdlijn (14:00) 65 cm. Oordeel zelf:quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 00:23 schreef Geruisloos het volgende:
[..]
Ok. Volgens mijn calculatie moet een object van 175 cm (lengte Kris) op de coördinaten 8° 50 34.8" N 82° 25 26.4" W om 13:55 op 1 april 2014 een schaduw geven van exact 64,96 cm.
Dit kun je uitrekenen met behulp van een zon-positie algoritme zoals deze.
Klopt zo te zien redelijk met de foto.
Ze waren daar om 14:00 uur. 13:00 Mirador.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 00:33 schreef Geruisloos het volgende:
[..]
Om hier even mee verder te gaan. Als ze om 13:00 uur bij de quebrada waren, dan had Kris volgens deze calculator een schaduw moeten hebben van 24 cm. Als ze daar om 15:00 uur waren een schaduw van 130 cm.
[ afbeelding ]
Het is ook wat moeilijk te zien omdat de schaduw naar beneden over een steen en een stukje begroeiïng valtquote:Op vrijdag 10 oktober 2014 00:33 schreef Geruisloos het volgende:
[..]
Om hier even mee verder te gaan. Als ze om 13:00 uur bij de quebrada waren, dan had Kris volgens deze calculator een schaduw moeten hebben van 24 cm. Als ze daar om 15:00 uur waren een schaduw van 130 cm.
[ afbeelding ]
Ik kan niet oordelen, want ik kan niet zien waar die schaduw eindigt. De oranje lijn kan best te ruim zijn.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 00:33 schreef Geruisloos het volgende:
[..]
Om hier even mee verder te gaan. Als ze om 13:00 uur bij de quebrada waren, dan had Kris volgens deze calculator een schaduw moeten hebben van 24 cm. Als ze daar om 15:00 uur waren een schaduw van 130 cm. Volgens de huidige tijdlijn (14:00) 65 cm. Oordeel zelf:
[ afbeelding ]
Dat lijkt mij wel te kloppen. Rond 1400 uur.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 00:33 schreef Geruisloos het volgende:
[..]
Om hier even mee verder te gaan. Als ze om 13:00 uur bij de quebrada waren, dan had Kris volgens deze calculator een schaduw moeten hebben van 24 cm. Als ze daar om 15:00 uur waren een schaduw van 130 cm. Volgens de huidige tijdlijn (14:00) 65 cm. Oordeel zelf:
[ afbeelding ]
Ja bewust ruim gedaan anders zie de grens niet goed meerquote:Op vrijdag 10 oktober 2014 00:35 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ik kan niet oordelen, want ik kan niet zien waar die schaduw eindigt. De oranje lijn kan best te ruim zijn.
Toch vond je de schaduw net nog "vrij lang". Maar nu is het moeilijk te zien ineens?quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 00:35 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
Het is ook wat moeilijk te zien omdat de schaduw naar beneden over een steen en een stukje begroeiïng valt
Is geen insinuatie naar jouw toe oidquote:Op vrijdag 10 oktober 2014 00:36 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
Ja bewust ruim gedaan anders zie de grens niet goed meer
Als ik de schaduw vergelijk met de lengte van Kris lijkt hij mij langer dan 65 cmquote:Op vrijdag 10 oktober 2014 00:33 schreef Geruisloos het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
en ingesteld met `2013 ` las ik toen..quote:Op donderdag 9 oktober 2014 17:58 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dat weet ik allemaal wel, dat wijzigen kan. Dat wil nog niet zeggen dat het gebeurd is.
Ik mag toch aannemen dat de onderzoekers niet alleen naar de metadata hebben gekeken. En dat het wel uitgekomen was als er iets falikant mis was. Zoals dagfoto's op nachttijden of andersom.
Overigens klopten de tijden uiteraard ook niet, de camera stond nog op NL wintertijd.
En wie zegt dat de schaduw niet toevallig (gezien het tijdstip) precies tot het randje van die steen loopt? De andere grote stenen hebben ook een donkere schaduw aan die kant en daar staat niemand opquote:Op vrijdag 10 oktober 2014 00:38 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
Als ik de schaduw vergelijk met de lengte van Kris lijkt hij mij langer dan 65 cm
Ik vind hem nog steeds vrij langquote:Op vrijdag 10 oktober 2014 00:38 schreef Geruisloos het volgende:
[..]
Toch vond je de schaduw net nog "vrij lang". Maar nu is het moeilijk te zien ineens?
Ik schrijf ook dat het jaartal niet klopt. Ff terug- of doorlezen.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 00:38 schreef suddenintuition het volgende:
[..]
en ingesteld met `2013 ` las ik toen..
Nee snap ik hoor, maar zoals ik het zie valt de schaduw ook nog over dat plantje vlak voor de oranje lijnquote:Op vrijdag 10 oktober 2014 00:38 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Is geen insinuatie naar jouw toe oidZeg slechts dat ik niet kan oordelen omdat ik het eind van de schaduw niet kan zien en naar mijn idee ook niet op de oranje lijn kan vertrouwen
Dat laatste blijkt iig te kloppen.
Maar je snapt dat die plantjes "onder" die steen sowieso ook al in de schaduw van die steen vallen? En de steen zelf ook eigen schaduw creëert aan die kant?quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 00:41 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
Nee snap ik hoor, maar zoals ik het zie valt de schaduw ook nog over dat plantje vlak voor de oranje lijn
quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 00:44 schreef Geruisloos het volgende:
Hier een lijn met de lengte van Kris erbij. Er zal wel iets van een kleine perspectief correctie bij moeten, maar dit geeft in ieder geval een idee hoe lang een schaduw van 175 cm zou zijn.
[ afbeelding ]
13:00 - 24 cm
14:00 - 65 cm
15:00 - 130 cm
Zeg het maar.
Valt voor mij dus niet te beoordelen.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 00:43 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Maar je snapt dat die plantjes "onder" die steen sowieso ook al in de schaduw van die steen vallen? En de steen zelf ook eigen schaduw creëert aan die kant?
Vandaar dat ik zeg "ik kan niet zien waar die schaduw eindigt".
Heb je de tijdzone goed ingesteld? Mij staat bij dat Panama het anders doet dan de naburige republieken.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 00:33 schreef Geruisloos het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Panama heeft geen zomertijd. Zou ook onzinnig zijn. Of de buurlanden dat wel hebben zou ik op moeten zoeken. Ligt aan de lengtegraad lijkt me.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 00:46 schreef Gorraay het volgende:
[..]
Heb je de tijdzone goed ingesteld? Mij staat bij dat Panama het anders doet dan de naburige republieken.
Geen idee. Ik doe ook maar wat. Als het verkeerd berekend is zie ik graag een correctie.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 00:46 schreef Gorraay het volgende:
[..]
Heb je de tijdzone goed ingesteld? Mij staat bij dat Panama het anders doet dan de naburige republieken.
Ik wil je even een compliment geven! Goed werk, hoor.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 00:48 schreef Geruisloos het volgende:
[..]
Geen idee. Ik doe ook maar wat. Als het verkeerd berekend is zie ik graag een correctie.
Nee dat klopt niet, die lijn is langer dan Kris.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 00:44 schreef Geruisloos het volgende:
Hier een lijn met de lengte van Kris erbij. Er zal wel iets van een kleine perspectief correctie bij moeten, maar dit geeft in ieder geval een idee hoe lang een schaduw van 175 cm zou zijn.
[ afbeelding ]
Zeg het maar.
Hoeveel langer dan precies?quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 00:50 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
Nee dat klopt niet, die lijn is langer dan Kris.
Dat heeft niet met zomertijd te maken maar met de afwijkende zonnestand rond de evenaarquote:Op vrijdag 10 oktober 2014 00:48 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Panama heeft geen zomertijd. Zou ook onzinnig zijn. Of de buurlanden dat wel hebben zou ik op moeten zoeken. Ligt aan de lengtegraad lijkt me.
Ja en? Schaduwen zijn idd soms langer dan je zelf bentquote:Op vrijdag 10 oktober 2014 00:50 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
Nee dat klopt niet, die lijn is langer dan Kris.
LIGT AAN DE LENGTEGRAAD LIJKT MEquote:Op vrijdag 10 oktober 2014 00:51 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
Dat heeft niet met zomertijd te maken maar met de afwijkende zonnestand rond de evenaar
Klopt, maar de lijn is bedoeld om de lengte van Kris aan te geven.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 00:51 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ja en? Schaduwen zijn idd soms langer dan je zelf bent
14.00 lijkt heel aannemelijk als ik naar de verhouding hoogte/schaduw van de planten linksonder kijk.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 00:44 schreef Geruisloos het volgende:
[ afbeelding ]
Zeg het maar.
Sorry, hoofd zit vol snotquote:Op vrijdag 10 oktober 2014 00:52 schreef Geruisloos het volgende:
[..]
Klopt, maar de lijn is bedoeld om de lengte van Kris aan te geven.
Jep. Met nadruk op lijkt.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 00:53 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Sorry, hoofd zit vol snot
Maar die rode lijn lijkt optisch iig langer dan het figuurtje op de foto.
In procenten dan.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 00:53 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
Op het scherm ongeveer 1 cm. ik weet niet hoeveel dat omgerekend is
1 cm is te groot geschat lijkt me. Hoe stom het ook klinkt: een cm is vrij groot (op zo'n foto).quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 00:53 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
Lengtegraad, breedtgraad,tijd. alle 3quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 00:52 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
LIGT AAN DE LENGTEGRAAD LIJKT ME![]()
![]()
Dit is onjuist. Knip die lijn maar uit, en leg 'm maar naast Kris.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 00:53 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
Daarom staat er ook keurig netjes en zorgvuldig geformuleerd: "lijkt optisch iig langer"quote:
Geruisloos zij dat de schaduw 1.75 m is. Dat is Kris ook dus zou de lengte gelijk moeten zijn in dit geval beiden 1.75 m als voorbeeld. Bovendien zou volgens zijn berekening de schaduw om 15.00 uur 1.30 m moeten zijn. Maar dan heeft hij nog geen rekening gehouden met de afwijking rond de evenaarquote:Op vrijdag 10 oktober 2014 00:51 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ja en? Schaduwen zijn idd soms langer dan je zelf bent
quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 00:55 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Daarom staat er ook keurig netjes en zorgvuldig geformuleerd " lijkt optisch iig langer"
dat ligt maar net aan de grootte van je scherm hè... Op mijn iPhone is 1 cm te groot iets heel anders dan op een 30 inch scherm.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 00:54 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
1 cm is te groot geschat lijkt me. Hoe stom het ook klinkt: een cm is vrij groot (op zo'n foto).
Ik heb de berekening laten doen door deze calculator waar de exacte coordinaten van de plek zijn ingevoerd. Als deze calculatie niet deugd, hoor ik graag waarom niet. En wat de correctie dan zou moeten zijn volgens jou.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 00:56 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
Geruisloos zij dat de schaduw 1.75 m is. Dat is Kris ook dus zou de lengte gelijk moeten zijn in dit geval beiden 1.75 cm als voorbeeld. Bovendien zou volgens zijn berekening de schaduw om 15.00 uur 1.30 m moeten zijn. Maar dan heeft hij nog geen rekening gehouden met de afwijking rond de evenaar
Ok. Misschien heeft ze een erg groot schermquote:Op vrijdag 10 oktober 2014 00:57 schreef agter het volgende:
[..]
dat ligt maar net aan de grootte van je scherm hè... Op mijn iPhone is 1 cm te groot iets heel anders dan op een 30 inch scherm.
Ja, dat vertekent wel wat, dat maakt haar optisch kleiner. Dus eigenlijk was ze langer.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 00:59 schreef JustinCase het volgende:
Kris is schuin van bovenaf gefotografeerd. Haar hoogte kan dus niet kloppen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |