Als je die kleding van ze niet koopt worden ze mishandeld en de straat op gestuurd om te bedelen. Een blauw oog is zieliger en levert meer op. Koop bij Primark als je tegen kindermishandeling bent.quote:Op zondag 12 oktober 2014 01:35 schreef Yaaar het volgende:
[..]
Verdienen ze toch ook wat ipv niks? Of denk ik nu heel fout?
Maar in India en Taiwan is 2 dollar per dag een behoorlijk inkomen.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 15:32 schreef Isabeau het volgende:
Als ik kleding in mijn handen heb die echt absurd goedkoop is, dan koop ik het niet. Ik denk dan direct dat kleine kindjes voor een hongerloontje dat shirt in elkaar hebben gezet. Primark zelf ken ik niet.
Die laten je er toch niet alleen mee?quote:Op zondag 12 oktober 2014 01:35 schreef Yaaar het volgende:
[..]
Ik steek ze nooit aan, vind ik eng dus dat doen andere mensen voor mij.. Scheelt weer 😘
Naar school gaan. Dat horen kinderen namelijk te doen als ze 13 zijn.quote:
Dat komt waarschijnlijk ook doordat er bij die middenklasse behoorlijk veel geld wordt geïnvesteerd voor reclame en de juiste modellen. Een bekend voorbeeld daarvan is Nike of Adidas. Overigens niet zo vreemd, aangezien die een veel grotere doelgroep hebben dan bijvoorbeeld LV en dus meer aan marketing doen.quote:Op zondag 12 oktober 2014 01:31 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik zeg ook altijd: extreem goedkoop is een garantie voor uitbuiting en kutkwaliteit, meer betalen geen garantie voor het tegendeel.
G-star is middenklasse. Juist in die middenklasse zie je nogal eens dat je betaalt voor een product wat bij nader inzien de meerprijs niet (geheel) rechtvaardigt
Grapje (echt). Ik vind het wel heel erg, maar sta er niet bewust bij stil als ik daar eens leuke roze waxinelichtjes koop die ik nergens kan vinden. 🙊 Of een schapenpakkie.quote:
Kost geld, materialen, docenten etc. Simpel gezegd dus.quote:Op zondag 12 oktober 2014 01:38 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Naar school gaan. Dat horen kinderen namelijk te doen als ze 13 zijn.
Als dat nou geregeld wordt...quote:Op zondag 12 oktober 2014 01:38 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Naar school gaan. Dat horen kinderen namelijk te doen als ze 13 zijn.
En Primark dan..quote:Op zondag 12 oktober 2014 01:41 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Als dat nou geregeld wordt...Zou fijn zijn iig.
At best worden mensen die voor primark kleding maken afgescheept met 1/3e van het bedrag wat nodig is om lokaal rond te komen...quote:Op zondag 12 oktober 2014 01:37 schreef Nober het volgende:
[..]
Maar in India en Taiwan is 2 dollar per dag een behoorlijk inkomen.
Jij houdt blijkbaar met liefde en plezier het 'systeem' in stand door die rotzooi te blijven kopen. En blijkbaar verdedig je het door jezelf wijs te maken dat die kinderen het nog slechter zouden hebben als je het niet zou doen.quote:Op zondag 12 oktober 2014 01:39 schreef Yaaar het volgende:
[..]
Kost geld, materialen, docenten etc. Simpel gezegd dus.
Ik let er eigenlijk ook nooit op hoor.. Koop nu vrij veel van Ted Baker, maar of dat een beetje MVO is, al sla je me dood.quote:Op zondag 12 oktober 2014 01:38 schreef Yaaar het volgende:
[..]
Grapje (echt). Ik vind het wel heel erg, maar sta er niet bewust bij stil als ik daar eens leuke roze waxinelichtjes koop die ik nergens kan vinden. 🙊 Of een schapenpakkie.
Wat bedoel je?quote:
Nike en adidas leveren doorgaans prima spul voor het geld. Dus die bedoel ik juist niet.quote:Op zondag 12 oktober 2014 01:38 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Dat komt waarschijnlijk ook doordat er bij die middenklasse behoorlijk veel geld wordt geïnvesteerd voor reclame en de juiste modellen. Een bekend voorbeeld daarvan is Nike of Adidas. Overigens niet zo vreemd, aangezien die een veel grotere doelgroep hebben dan bijvoorbeeld LV en dus meer aan marketing doen.
Die moeten toch ook hun spullen goedkoop kunnen inkopen, anders verliezen ze hun marktpositie.quote:
Nou en wat doe jij of juist niet? Voor die arme kindjes? 90% dat jij zo een slimme telefoon hebt?quote:Op zondag 12 oktober 2014 01:42 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Jij houdt blijkbaar met liefde en plezier het 'systeem' in stand door die rotzooi te blijven kopen. En blijkbaar verdedig je het door jezelf wijs te maken dat die kinderen het nog slechter zouden hebben als je het niet zou doen.
Ik twijfel nog even tussen naief en hypocriet, maar je mag het wat mij betreft zelf invullen.
Failliet laten gaan en de leidinggevenden voor straf de rest van hun leven 80 uur per week kutkleding laten produceren voor een hongerloon.quote:
Beter slavenhandel weer invoeren. Lekker werken tegen kost en inwoning. Gaan ze er ook op vooruit.quote:Op zondag 12 oktober 2014 01:44 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Die moeten toch ook hun spullen goedkoop kunnen inkopen, anders verliezen ze hun marktpositie.
Is er een alternatief in die branche dan?quote:Op zondag 12 oktober 2014 01:44 schreef Geerd het volgende:
[..]
Nou en wat doe jij of juist niet? Voor die arme kindjes? 90% dat jij zo een slimme telefoon hebt?
Och nee, ik heb er maar 1 keer wat gekocht en dat waren roze waxinelichtjes. Ik vind het qua kleding etc helemaal niks, maar ik heb er geen spijt van dat ik waxinelichtjes heb gekocht. Ik verdedig mezelf niet, want uiteindelijk kan het mij echt niet boeien hoe m'n waxinelichtjes zijn gemaakt. Hypocriet dus. Als we er 1 moeten kiezen.quote:Op zondag 12 oktober 2014 01:42 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Jij houdt blijkbaar met liefde en plezier het 'systeem' in stand door die rotzooi te blijven kopen. En blijkbaar verdedig je het door jezelf wijs te maken dat die kinderen het nog slechter zouden hebben als je het niet zou doen.
Ik twijfel nog even tussen naief en hypocriet, maar je mag het wat mij betreft zelf invullen.
Mijn kleding niet inkopen bij ketens waarvan ik zeker weet dat ze Aziatische kinderen uitbuiten. Maar het blijft een gok - dat weet ik ook wel.quote:Op zondag 12 oktober 2014 01:44 schreef Geerd het volgende:
[..]
Nou en wat doe jij of juist niet? Voor die arme kindjes? 90% dat jij zo een slimme telefoon hebt?
Prima spul kan ook door kinderen gemaakt worden. En Nike is wel degenlijk het juiste voorbeeld. Bezuinigen op arbeid en vervolgens veel geld uitgeven aan marketing.quote:Op zondag 12 oktober 2014 01:43 schreef DS4 het volgende:
[..]
Nike en adidas leveren doorgaans prima spul voor het geld. Dus die bedoel ik juist niet.
Slavernij is inderdaad een step up voor de mensen die nu door primark droog in hun hol genomen worden...quote:Op zondag 12 oktober 2014 01:45 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Beter slavenhandel weer invoeren. Lekker werken tegen kost en inwoning. Gaan ze er ook op vooruit.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |