abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_145444717
quote:
0s.gif Op zondag 12 oktober 2014 00:38 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Dat zal wel te maken hebben moet de hoeveelheid O2 uitstoot. Dure merken denken vaak dat die regels niet voor hen van toepassing zijn. :{
Dus je zat er naast.
pi_145444870
quote:
0s.gif Op zondag 12 oktober 2014 00:38 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Dat zal wel te maken hebben moet de hoeveelheid O2 uitstoot. Dure merken denken vaak dat die regels niet voor hen van toepassing zijn. :{
Maar heb je een bron over de werkomstandigheden die beamen wat jij zegt?
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_145445388
quote:
Die 'dure merken' scoren bij rankabrand slecht omdat men geen informatie verschaft. Zo weet je bij Vuitton exact waar iets gemaakt is (ieder atelier heeft een eigen twee letterige code), maar omdat Vuitton geen lijst daarvan naar rankabrand stuurt scoren ze daar alsof het onder de slechtst mogelijke omstandigheden wordt geproduceerd.

Is allemaal prima na te lezen op rankabrand, maar dat was voor de auteur van dit stukje kennelijk teveel moeite om te lezen. Gewoon kijken op de ranglijst, ben je na een minuutje al klaar...
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_145445454
quote:
0s.gif Op zondag 12 oktober 2014 00:45 schreef hetzalallemaalwel het volgende:
[..]
Dus je zat er naast.
nee
ROBODEMONS..................|:(
pi_145445498
quote:
0s.gif Op donderdag 9 oktober 2014 01:47 schreef Yiwei het volgende:

[..]

Ik heb ook naadloze slipjes gekocht bij Primark, vind het kwalitatief ook goed. Mijn slipjes van andere winkels; die worden dunner, gaan verrekken of zitten gewoon niet lekker. Die van Primark zitten nog steeds lekker, dezelfde kleur, dezelfde maat, niet dunner geworden.

Daarnaast heb ik ook basic BHs en sokken van de Primark, ook tevreden mee :Y Primark heeft ook duurdere sectie in hun collectie, die voelen best stevig aan. Daar heb ik een rok van :)

------------------------
Mensen die steeds zeuren over goedkope ketens terwijl ze aan de andere kant van de stad dezelfde soort kleding kopen voor hogere prijzen ... Waarom gaan jullie gewoon niet zelf kleren naaien dan? Mijn vriendinnen en ik gaan naar kringloopwinkels, kopen zelf ook stoffen om te naaien. Het is niet moeilijk hoor :)
Hahaha ik wil altijd nog eens zo'n schapen of koeien pyjama kopen daar. Super leuk :)
pi_145445613
quote:
1s.gif Op zondag 12 oktober 2014 01:18 schreef Yaaar het volgende:
[..]
Hahaha ik wil altijd nog eens zo'n schapen of koeien pyjama kopen daar. Super leuk :)
Ben je 13 ofzo.
pi_145445639
quote:
0s.gif Op zondag 12 oktober 2014 01:24 schreef hetzalallemaalwel het volgende:

[..]

Ben je 13 ofzo.
Nee tel dr 10 jr bij op. ik vind het gewoon heel erg cute zulke pakjes om in te slapen. 😁👍😁👍
pi_145445642
quote:
99s.gif Op zondag 12 oktober 2014 00:27 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Heb je een bron? Ik vraag me altijd af of dat wel het geval is namelijk :)
Lees de labels. De high end lijnen worden (uiteraard) door vakmensen in elkaar gezet en doorgaans in het land waar het label gevestigd is. Goedkopere lijnen en bv jeans kan ook bv in Roemenië worden geproduceerd. Maar ook daar gelden volstrekt andere omstandigheden dan in die uitbuitshops van primark.

Op milieuvlak kan ik overigens de meeste labels niet betrappen op veel moeite voor verbetering.

Van de andere kant: vuitton werkt vooral met canvas en leer, aangezien ready to wear bij hen echt maar een klein deel is van de omzet. Op milieugebied (zeker ook vanwege het gebruik van canvas) zal men alleen al daarom uitstekend scoren. Maar goed, geen lijstje ingevuld, dus verdacht... Wat ik toch wel een zwak punt vind van rankabrand.
pi_145445681
quote:
1s.gif Op zondag 12 oktober 2014 01:14 schreef DS4 het volgende:
[..]
Die 'dure merken' scoren bij rankabrand slecht omdat men geen informatie verschaft. Zo weet je bij Vuitton exact waar iets gemaakt is (ieder atelier heeft een eigen twee letterige code), maar omdat Vuitton geen lijst daarvan naar rankabrand stuurt scoren ze daar alsof het onder de slechtst mogelijke omstandigheden wordt geproduceerd.
Is allemaal prima na te lezen op rankabrand, maar dat was voor de auteur van dit stukje kennelijk teveel moeite om te lezen. Gewoon kijken op de ranglijst, ben je na een minuutje al klaar...
Er zullen best wat uitzonderingen zijn, maar het is wel naïef om te denken dat hoe duurdere merken dan de Primark, H&M en C&A allemaal 'rekening houden' met MVO. Vooral prul als G-Star etc. niet.
pi_145445693
quote:
1s.gif Op zondag 12 oktober 2014 01:25 schreef Yaaar het volgende:
[..]
Nee tel dr 10 jr bij op. ik vind het gewoon heel erg cute zulke pakjes om in te slapen. 😁👍😁👍
Dan heb ik niets gezegd :)
pi_145445738
Die kleding is zo goedkoop omdat er geen belachelijke bedragen aan marketing uitgegeven worden. Een schoen van Nike produceren is echt niet veel duurder.
pi_145445756
Primark net als fastfood, krijg je ook in een papieren zak mee, het is gewoon zooi.
We zijn uit eten geweest, waar dan? Mac donalds.

Nee kut je hebt teveel betaald voor je diabetes
Ik zwaai naar dieren.
pi_145445771
quote:
0s.gif Op zondag 12 oktober 2014 01:27 schreef hetzalallemaalwel het volgende:

[..]

Er zullen best wat uitzonderingen zijn, maar het is wel naïef om te denken dat hoe duurdere merken dan de Primark, H&M en C&A allemaal 'rekening houden' met MVO. Vooral prul als G-Star etc. niet.
Ik zeg ook altijd: extreem goedkoop is een garantie voor uitbuiting en kutkwaliteit, meer betalen geen garantie voor het tegendeel.

G-star is middenklasse. Juist in die middenklasse zie je nogal eens dat je betaalt voor een product wat bij nader inzien de meerprijs niet (geheel) rechtvaardigt
pi_145445778
quote:
0s.gif Op zondag 12 oktober 2014 01:29 schreef DrDentz het volgende:
Die kleding is zo goedkoop omdat er geen belachelijke bedragen aan marketing uitgegeven worden. Een schoen van Nike produceren is echt niet veel duurder.
Kletskoek.
pi_145445788
quote:
1s.gif Op zondag 12 oktober 2014 01:31 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ik zeg ook altijd: extreem goedkoop is een garantie voor uitbuiting en kutkwaliteit, meer betalen geen garantie voor het tegendeel.

G-star is middenklasse. Juist in die middenklasse zie je nogal eens dat je betaalt voor een product wat bij nader inzien de meerprijs niet (geheel) rechtvaardigt
Voor de middenklasse?
pi_145445804
quote:
1s.gif Op zondag 12 oktober 2014 01:31 schreef DS4 het volgende:
[..]
Eens.
pi_145445808
quote:
0s.gif Op zondag 12 oktober 2014 01:30 schreef Geerd het volgende:
Primark net als fastfood, krijg je ook in een papieren zak mee, het is gewoon zooi.
Heb er eens roze waxinelichtjes gekocht voor in m'n werkkamer, ook super leuk. :)
  zondag 12 oktober 2014 @ 01:32:59 #118
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_145445813
quote:
0s.gif Op zondag 12 oktober 2014 01:29 schreef DrDentz het volgende:
Die kleding is zo goedkoop omdat er geen belachelijke bedragen aan marketing uitgegeven worden.
Nee, de kleding is zo goedkoop omdat ze in elkaar wordt genaaid door 13-jarigen die twee dollar per week 'verdienen'.
Heb jij kinderen?
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_145445814
quote:
1s.gif Op zondag 12 oktober 2014 01:32 schreef Yaaar het volgende:
[..]
Voor de middenklasse?
Nee, G-star is voor pubers.
pi_145445833
quote:
[..]
Heb er eens roze waxinelichtjes gekocht voor in m'n werkkamer, ook super leuk. :)
Vrouwen en vuur? Zullen je buren blij mee zijn.
Ik zwaai naar dieren.
pi_145445838
quote:

[..]

Voor de middenklasse?
Nee, prijstechnisch middenklasse.
pi_145445859
quote:
0s.gif Op zondag 12 oktober 2014 01:32 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Nee, de kleding is zo goedkoop omdat ze in elkaar wordt genaaid door 13-jarigen die twee dollar per week 'verdienen'.
Heb jij kinderen?
Verdienen ze toch ook wat ipv niks? Of denk ik nu heel fout?
pi_145445871
quote:
0s.gif Op zondag 12 oktober 2014 01:30 schreef Geerd het volgende:
We zijn uit eten geweest, waar dan? Mac donalds.
Nee kut je hebt teveel betaald voor je diabetes
pi_145445875
quote:
0s.gif Op zondag 12 oktober 2014 01:33 schreef Geerd het volgende:

[..]

Vrouwen en vuur? Zullen je buren blij mee zijn.
Ik steek ze nooit aan, vind ik eng dus dat doen andere mensen voor mij.. Scheelt weer 😘
pi_145445878
quote:
1s.gif Op zondag 12 oktober 2014 01:35 schreef Yaaar het volgende:
[..]
Verdienen ze toch ook wat ipv niks? Of denk ik nu heel fout?
:')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')