abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 15 oktober 2014 @ 22:32:53 #201
379943 Paper_Tiger
Neem verantwoordelijkheid
pi_145586531
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 22:23 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Je draait er omheen.
Als het gaat om centrale banken, betaald met publiek geld (incl. de salarissen), dan wil je geen directe bemoeienis.
Bij media en opinievorming moet de betaler alles direct kunnen bepalen.
Geld is het enige dat telt; zo kent men de rechtsmens weer.
Ik zou ook liever geen centrale banken zien. Nee geen politieke bemoeienis met geld. Wel met de pulp die op de TV komt. Zonder geld kunnen we niet en het is van belang dat dat waarde heeft en houdt. De markt moet die waarde bepalen en niet de politiek die er zeepbellen mee creëert en zo massa's mensen in de ellende stort.
a man convinced against his will is of the same opinion still
  donderdag 16 oktober 2014 @ 06:57:10 #202
136 V.
Like tears in rain...
pi_145593419
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 22:09 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Hahahaha. De PO wordt betaald met belastinggeld. Natuurlijk bepaalt de politiek de inhoud. Het zal even lekker zijn als dat anders is.
De overheid mag uiteraard kaders schetsen en in grove lijnen genres aangeven, maar in een fatsoenlijk land is de inhoud onafhankelijk. Maar die kaders moet je niet ongeveer eens in de twee jaar compleet overhoop knallen, natuurlijk, want dat is visieloos gemuts.

Daarnaast houdt de NPO zich uitermate netjes aan die geschetste kaders. Er wordt soms vanuit de politiek gedaan alsof 'Hilversum' een losgeslagen opstandige enclave is, maar het tegendeel is waar.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  donderdag 16 oktober 2014 @ 08:31:27 #203
379943 Paper_Tiger
pi_145594048
quote:
0s.gif Op donderdag 16 oktober 2014 06:57 schreef Verbal het volgende:

[..]

De overheid mag uiteraard kaders schetsen en in grove lijnen genres aangeven, maar in een fatsoenlijk land is de inhoud onafhankelijk. Maar die kaders moet je niet ongeveer eens in de twee jaar compleet overhoop knallen, natuurlijk, want dat is visieloos gemuts.

Daarnaast houdt de NPO zich uitermate netjes aan die geschetste kaders. Er wordt soms vanuit de politiek gedaan alsof 'Hilversum' een losgeslagen opstandige enclave is, maar het tegendeel is waar.

V.
Gezien de baggerprogramma's die net zo goed van SBS6 kunnen zijn zijn die kaders niet zo goed afgebakend. Erg goed dat de staat daar nu paal en perk aan stelt. De PO had geen loopje met de overheid moeten nemen bij de vorige herziening. Ze krijgen nu gewoon wat hen toekomt. Als ze nog verder gaan met het spelletje van de grenzen opzoeken is het straks exit voor ze. Ik hoop dat de staatssecretaris zijn keutel niet op het laatst intrekt.
  donderdag 16 oktober 2014 @ 08:54:43 #204
136 V.
Like tears in rain...
pi_145594322
quote:
0s.gif Op donderdag 16 oktober 2014 08:31 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Gezien de baggerprogramma's die net zo goed van SBS6 kunnen zijn zijn die kaders niet zo goed afgebakend. Erg goed dat de staat daar nu paal en perk aan stelt. De PO had geen loopje met de overheid moeten nemen bij de vorige herziening. Ze krijgen nu gewoon wat hen toekomt. Als ze nog verder gaan met het spelletje van de grenzen opzoeken is het straks exit voor ze. Ik hoop dat de staatssecretaris zijn keutel niet op het laatst intrekt.
Over die 'amusementsprogramma's' heb je met mij geen discussie. Maar ik ben zeer benieuwd welk 'loopje' je bedoelt.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  donderdag 16 oktober 2014 @ 09:00:53 #205
379943 Paper_Tiger
pi_145594428
quote:
0s.gif Op donderdag 16 oktober 2014 08:54 schreef Verbal het volgende:

[..]

Over die 'amusementsprogramma's' heb je met mij geen discussie. Maar ik ben zeer benieuwd welk 'loopje' je bedoelt.

V.
Gewoon doorgaan op de oude voet terwijl je nieuwe richtlijnen krijgt. Een flutprogramma maken en het dan educatief noemen. De vermoorde onschuld spelen en zeggen dat je je keurig aan de richtlijnen houdt.
pi_145594949
quote:
0s.gif Op donderdag 16 oktober 2014 08:31 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Elk land doet aan amusement en de Nederlandse PO zeker niet meer dan andere landen.

Ondanks dat het ongeveer de goedkoopste PO van West Europa is, is het verschil in kwaliteit met de commerciëlen nog steeds merkbaar. Das Dekker natuurlijk een doorn in het oog.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  donderdag 16 oktober 2014 @ 09:37:40 #207
379943 Paper_Tiger
pi_145595070
quote:
0s.gif Op donderdag 16 oktober 2014 09:30 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Elk land doet aan amusement en de Nederlandse PO zeker niet meer dan andere landen.

Ondanks dat het ongeveer de goedkoopste PO van West Europa is, is het verschil in kwaliteit met de commerciëlen nog steeds merkbaar. Das Dekker natuurlijk een doorn in het oog.
Je bent een ware kenner zo blijkt. Ik ben zo iemand die het verschil niet proeft tussen wijn van 3 Euro en die van 30 Euro per fles. Met amusement op TV is het net zo. Ik zie geen verschil tussen PO en de commerciëlen. ik ben vast niet de enige. Mijn sterke vermoeden is dat dit voor het gros van de belastingbetalers geldt. Dekker neemt dus de enige juiste stap door pulp te laten maken door de commerciële omroep voor eigen rekening. Hulde hiervoor.
  donderdag 16 oktober 2014 @ 10:04:10 #208
136 V.
Like tears in rain...
pi_145595578
quote:
0s.gif Op donderdag 16 oktober 2014 09:00 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Gewoon doorgaan op de oude voet terwijl je nieuwe richtlijnen krijgt. Een flutprogramma maken en het dan educatief noemen. De vermoorde onschuld spelen en zeggen dat je je keurig aan de richtlijnen houdt.
Kolder. De omroep houdt zich tot op heden aan de gestelde eisen. Die worden nu aangescherpt. En daar zal de PO zich ook weer aan houden.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_145595608
quote:
0s.gif Op donderdag 16 oktober 2014 09:30 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Kwaliteit is geen argument om iedereen verplicht mee te laten betalen aan het vermaak van een kleine groep.
pi_145595623
quote:
0s.gif Op donderdag 16 oktober 2014 10:05 schreef Chewie het volgende:

[..]

Kwaliteit is geen argument om iedereen verplicht mee te laten betalen aan het vermaak van een kleine groep.
Ware het niet dat er zeer veel steun is voor de PO en bijna iedereen ook met regelmaat naar de PO kijkt. Dat argument gaat dus niet op.
pi_145595639
quote:
0s.gif Op donderdag 16 oktober 2014 09:37 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Je bent een ware kenner zo blijkt. Ik ben zo iemand die het verschil niet proeft tussen wijn van 3 Euro en die van 30 Euro per fles. Met amusement op TV is het net zo. Ik zie geen verschil tussen PO en de commerciëlen. ik ben vast niet de enige. Mijn sterke vermoeden is dat dit voor het gros van de belastingbetalers geldt. Dekker neemt dus de enige juiste stap door pulp te laten maken door de commerciële omroep voor eigen rekening. Hulde hiervoor.
Wat dat laatste betreft heb je gelijk: entertainment kan prima door de commerciëlen gemaakt worden, terwijl kwaliteitsTV bij de publieken moet blijven om niet door commerciële belangen geregeerd te worden (uiteraard is het niet zo zwart-wit dus er zal nog wel discussie zijn over welk programma waar mag blijven enzo).

Wat wel een kwalijke zaak is, is dat hij private partijen de helft van het budget geeft. Dat zou nog wel eens de ondergang van de PO kunnen worden..
"We do not measure a culture by its output of undisguised trivialities, but by what it claims as significant"
Neil Postman - Amusing Ourselves to Death
pi_145595699
quote:
0s.gif Op donderdag 16 oktober 2014 10:05 schreef Chewie het volgende:

[..]

Zeer zeker dat het een argument is, jij bent het er alleen niet mee eens. Dan zal je je best moeten doen om daar anderen van te overtuigen en te zogen dat in het parlement een meerderheid voor jou plan komt. Tot die tijd moet je je maar neerleggen bij wat Nederland vindt; dat moeten we allemaal wel eens..
"We do not measure a culture by its output of undisguised trivialities, but by what it claims as significant"
  donderdag 16 oktober 2014 @ 10:11:05 #213
379943 Paper_Tiger
pi_145595725
quote:
0s.gif Op donderdag 16 oktober 2014 10:07 schreef keste010 het volgende:

[..]

Wat dat laatste betreft heb je gelijk: entertainment kan prima door de commerciëlen gemaakt worden, terwijl kwaliteitsTV bij de publieken moet blijven om niet door commerciële belangen geregeerd te worden (uiteraard is het niet zo zwart-wit dus er zal nog wel discussie zijn over welk programma waar mag blijven enzo).

Wat wel een kwalijke zaak is, is dat hij private partijen de helft van het budget geeft. Dat zou nog wel eens de ondergang van de PO kunnen worden..
Ik meen dat allerhande maatschappelijke organisatie aanspraak kunnen maken op de helft van het budget. Daarbij wordt het verstrekken ervan getoetst aan eerder genoemde doelstellingen. Wat zijn omroepverenigingen anders dan commerciële bedrijven? Het zijn toch ook gewoon graaiers en zakkenvullers?
  donderdag 16 oktober 2014 @ 10:11:41 #214
379943 Paper_Tiger
pi_145595741
quote:
0s.gif Op donderdag 16 oktober 2014 10:09 schreef keste010 het volgende:

[..]

Zeer zeker dat het een argument is, jij bent het er alleen niet mee eens. Dan zal je je best moeten doen om daar anderen van te overtuigen en te zogen dat in het parlement een meerderheid voor jou plan komt. Tot die tijd moet je je maar neerleggen bij wat Nederland vindt; dat moeten we allemaal wel eens..
Kwaliteit is natuurlijk een rekbaar begrip.
pi_145595752
quote:
0s.gif Op donderdag 16 oktober 2014 10:04 schreef Verbal het volgende:

[..]

Kolder. De omroep houdt zich tot op heden aan de gestelde eisen. Die worden nu aangescherpt. En daar zal de PO zich ook weer aan houden.

V.
Meen je nu serieus dat die RTL5 achtige real life troep wat BNN, inclusief ingehuurde acteurs, tegenwoordig uitzend op npo3 voldoet aan de eisen?
pi_145595798
quote:
2s.gif Op donderdag 16 oktober 2014 10:06 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Ware het niet dat er zeer veel steun is voor de PO en bijna iedereen ook met regelmaat naar de PO kijkt. Dat argument gaat dus niet op.
Als er zoveel steun zo zijn dan is het nog niet nodig om iedereen maar mee te laten betalen. Voor kwaliteit wil ik best betalen maar dan is het wel mijn eigen keuze.

Wat vind jij er eigenlijk van dat de NPO, waar we al voor betaald hebben, ook nog eens geld vraagt als je een programma in je eigen tijd terug wil zien?

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 16-10-2014 10:15:24 ]
  donderdag 16 oktober 2014 @ 10:15:15 #217
136 V.
Like tears in rain...
pi_145595826
quote:
0s.gif Op donderdag 16 oktober 2014 10:11 schreef Paper_Tiger het volgende:

Wat zijn omroepverenigingen anders dan commerciële bedrijven? Het zijn toch ook gewoon graaiers en zakkenvullers?
Nou... nee.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_145595849
quote:
0s.gif Op donderdag 16 oktober 2014 10:09 schreef keste010 het volgende:

[..]

Zeer zeker dat het een argument is, jij bent het er alleen niet mee eens.
Het is wel een argument alleen een hele slechte en een moreel verwerpelijke
  donderdag 16 oktober 2014 @ 10:17:12 #219
136 V.
Like tears in rain...
pi_145595871
quote:
0s.gif Op donderdag 16 oktober 2014 10:12 schreef Chewie het volgende:

[..]

Meen je nu serieus dat die RTL5 achtige real life troep wat BNN, inclusief ingehuurde acteurs, tegenwoordig uitzend op npo3 voldoet aan de eisen?
Ik heb het niet over kwaliteitseisen, daar worden omroepen vanzelf op afgerekend (niet genoeg kwaliteit, niet genoeg kijkers?, dan gaat het tijdslot naar anderen). Ik heb het over toegestane percentages enterntainment. En in ons pluriforme bestel hebben verschillende omroepen verschillende visies op de vorm van entertainment, ja.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  donderdag 16 oktober 2014 @ 10:17:50 #220
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_145595887
quote:
0s.gif Op donderdag 16 oktober 2014 10:16 schreef Chewie het volgende:

[..]

Wat Keste zegt, dus.
Choking on those tossed salads and scrambled eggs
pi_145595930
quote:
0s.gif Op donderdag 16 oktober 2014 10:16 schreef Chewie het volgende:

[..]

Onzin, hetzelfde argument wordt voor veel publieke goederen gebruikt (zie de discussie in de eerste versie van dit topic). Nogmaals: jij bent het er gewoon niet mee eens, dat is wat anders.
pi_145596011
quote:
0s.gif Op donderdag 16 oktober 2014 10:19 schreef keste010 het volgende:

[..]

Onzin, hetzelfde argument wordt voor veel publieke goederen gebruikt (zie de discussie in de eerste versie van dit topic). Nogmaals: jij bent het er gewoon niet mee eens, dat is wat anders.
Het begint al met dat het onzinnig is om iets triviaals als radio en tv als publiek te willen bestempelen.
  donderdag 16 oktober 2014 @ 10:27:36 #223
379943 Paper_Tiger
pi_145596111
quote:
0s.gif Op donderdag 16 oktober 2014 10:22 schreef Chewie het volgende:

[..]

Het begint al met dat het onzinnig is om iets triviaals als radio en tv als publiek te willen bestempelen.
Zeker als het om plat vermaak gaat. Bij educatie kan ik me er nog een voorstelling van maken.
pi_145596147
quote:
0s.gif Op donderdag 16 oktober 2014 10:17 schreef Verbal het volgende:

[..]

Ik heb het niet over kwaliteitseisen, daar worden omroepen vanzelf op afgerekend (niet genoeg kwaliteit, niet genoeg kijkers?, dan gaat het tijdslot naar anderen). Ik heb het over toegestane percentages enterntainment. En in ons pluriforme bestel hebben verschillende omroepen verschillende visies op de vorm van entertainment, ja.

V.
Het probleem is alleen dat het nu een "race to the bottom" lijkt te zijn waarin PO en commerciëlen vechten om de kijkcijfers met plat vermaak (en als je dan de kwaliteit van de productie bekijkt de commerciëlen een stukje beter zijn). Hiermee graven de PO hun eigen graf en tonen ze zelf aan dat ze nogal overbodig (aan het worden) zijn.
pi_145596198
quote:
0s.gif Op donderdag 16 oktober 2014 10:27 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Zeker als het om plat vermaak gaat. Bij educatie kan ik me er nog een voorstelling van maken.
Zoiets als het WK voetbal of WIDM werkt als een soort lijm in de samenleving. We moeten met z'n allen niet willen, dat mensen door geldgebrek zulke tv-uitzendingen niet kunnen zien en daardoor sociaal buiten de boot vallen. Daarom heeft zulke televisie ook een maatschappelijke taak en is subsidie gerechtvaardigd.
:P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')