abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 16 oktober 2014 @ 10:32:23 #226
379943 Paper_Tiger
Neem verantwoordelijkheid
pi_145596246
quote:
0s.gif Op donderdag 16 oktober 2014 10:30 schreef Igen het volgende:

[..]

Zoiets als het WK voetbal of WIDM werkt als een soort lijm in de samenleving. We moeten met z'n allen niet willen, dat mensen door geldgebrek zulke tv-uitzendingen niet kunnen zien en daardoor sociaal buiten de boot vallen. Daarom heeft zulke televisie ook een maatschappelijke taak en is subsidie gerechtvaardigd.
:P
Het is meer brood en spelen. houdt het volk dom en geef het dom vermaak en het doet wat de machthebbers willen. Dat hadden die Romeinen toch maar goed gezien. Voetbal hoort niet bij de PO. Ga maar lekker langs het veld staan bij de plaatselijke vereniging. Beetje met belastinggeld die dure salarissen betalen, de sluikreclame en dan ook nog eens alle schade als een groep ongeletterden slopend door de stad of een trein trekt.
a man convinced against his will is of the same opinion still
  donderdag 16 oktober 2014 @ 10:35:26 #227
136 V.
Like tears in rain...
pi_145596313
quote:
0s.gif Op donderdag 16 oktober 2014 10:28 schreef Chewie het volgende:

[..]

Het probleem is alleen dat het nu een "race to the bottom" lijkt te zijn waarin PO en commerciëlen vechten om de kijkcijfers met plat vermaak (en als je dan de kwaliteit van de productie bekijkt de commerciëlen een stukje beter zijn). Hiermee graven de PO hun eigen graf en tonen ze zelf aan dat ze nogal overbodig (aan het worden) zijn.
...maar dát heeft dus weer te maken met het combineren van kijkcijfereisen aan een publieke taak.
En er wordt, naast het belabberde vermaak, vooral heel veel anders, moois en goeds gemaakt. Wat je smaak kan zijn of niet, maar dat is nu eenmaal zo.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_145596328
quote:
0s.gif Op donderdag 16 oktober 2014 10:14 schreef Chewie het volgende:

[..]

Als er zoveel steun zo zijn dan is het nog niet nodig om iedereen maar mee te laten betalen. Voor kwaliteit wil ik best betalen maar dan is het wel mijn eigen keuze.
Er is zoveel steun, dus is het verantwoord om het ook deels uit publieke middelen te financieren.
En ze zenden ook veel programma's uit die financieel minder rendabel zijn maar toch het maatschappelijke belang dienen. De huidige constructie is dan gewoon praktisch :)
quote:
Wat vind jij er eigenlijk van dat de NPO, waar we al voor betaald hebben, ook nog eens geld vraagt als je een programma in je eigen tijd terug wil zien?
Hangt erg af van de situatie. Als er voor dat programma een overeenkomst is afgesloten met de producent die zomaar vrij herhalen op internet niet toestaat kan ik het wel begrijpen. Maar een paar cent extra budget richting PO om onbeperkt terugkijken mogelijk te maken heb ik niet zoveel problemen mee, en jij?
  donderdag 16 oktober 2014 @ 10:36:10 #229
136 V.
Like tears in rain...
pi_145596332
quote:
0s.gif Op donderdag 16 oktober 2014 10:32 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Het is meer brood en spelen. houdt het volk dom en geef het dom vermaak en het doet wat de machthebbers willen.
Da's dus PRECIES wat de publieke omroep niet doet, of althans niet beoogt te doen.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_145596341
quote:
0s.gif Op donderdag 16 oktober 2014 10:22 schreef Chewie het volgende:

[..]

Het begint al met dat het onzinnig is om iets triviaals als radio en tv als publiek te willen bestempelen.
Dat is natuurlijk zeer subjectief en daarmee zoals je zelf elke keer aangeeft geen argument.
  donderdag 16 oktober 2014 @ 10:40:13 #231
379943 Paper_Tiger
Neem verantwoordelijkheid
pi_145596415
quote:
0s.gif Op donderdag 16 oktober 2014 10:36 schreef Verbal het volgende:

[..]

Da's dus PRECIES wat de publieke omroep niet doet, of althans niet beoogt te doen.

V.
Dan falen ze jammerlijk.
a man convinced against his will is of the same opinion still
pi_145596430
quote:
0s.gif Op donderdag 16 oktober 2014 10:32 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Het is meer brood en spelen. houdt het volk dom en geef het dom vermaak en het doet wat de machthebbers willen. Dat hadden die Romeinen toch maar goed gezien.
Zeker. En als de Romeinen het al wisten, dan zouden we toch zeker goed gek zijn om van die kennis geen gebruik te maken. :Y
quote:
Voetbal hoort niet bij de PO. Ga maar lekker langs het veld staan bij de plaatselijke vereniging.
De taak van de overheid is niet om koppig economische principes erdoor te duwen, maar om voor een vreedzame samenleving te zorgen. En brood en spelen is daar nou eenmaal een cruciaal component van. Je ziet in landen als Egypte of Oekraïne, wat ervan komt als de regering die taak laat verslonzen.
  donderdag 16 oktober 2014 @ 10:42:22 #233
136 V.
Like tears in rain...
pi_145596464
quote:
0s.gif Op donderdag 16 oktober 2014 10:40 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Dan falen ze jammerlijk.
Nonsens.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_145597599
Zeg, even vwb het "ik wil niet gedwongen meebetalen aan de PO" argument.

Als ik de Albert Heijn binnenloop betaal ik ook mee aan hun reclames waarmee ze de commerciëlen van geld voorzien. En dat wil ik eigenlijk ook niet. Doe mij maar 1ct minder op die diepvriespizza.

Moet ik dan alle bedrijven die reclame maken op de commerciëlen gaan boycotten?
"As soon as the land of any country has all become private property, the landlords, like all other men, love to reap where they never sowed, and demand a rent even for its natural produce."
Das Kapital, Karl Marx Wealth of Nations, Adam Smith
pi_145597614
quote:
0s.gif Op donderdag 16 oktober 2014 10:22 schreef Chewie het volgende:

[..]

Het begint al met dat het onzinnig is om iets triviaals als radio en tv als publiek te willen bestempelen.
Dat is gesproken als een ware individualist. In deze dagen kan je moeilijk de invloed van media op elkander ontkennen. Dat jij vervolgens daar helemaal buiten wil staan is prima, maar neem het dan de Nederlander niet kwalijk dat zij wel vanuit de overheid sturing hierin willen. Belasting betalen aan goederen/diensten die je niet gebruikt of niet ondersteunt doen we allemaal. Leer ermee leven of doe er wat aan..
"We do not measure a culture by its output of undisguised trivialities, but by what it claims as significant"
Neil Postman - Amusing Ourselves to Death
pi_145597724
quote:
0s.gif Op donderdag 16 oktober 2014 11:27 schreef MadScientist het volgende:
Zeg, even vwb het "ik wil niet gedwongen meebetalen aan de PO" argument.

Als ik de Albert Heijn binnenloop betaal ik ook mee aan hun reclames waarmee ze de commerciëlen van geld voorzien. En dat wil ik eigenlijk ook niet. Doe mij maar 1ct minder op die diepvriespizza.

Moet ik dan alle bedrijven die reclame maken op de commerciëlen gaan boycotten?
Ja dan ga je niet naar AH, als je niet mee wil betalen aan hun reclame. Dan ga je bijvoorbeeld naar de Aldi.

Je voorbeeld is natuurlijk zo krom als een hoepel, AH dwingt je niet om bij hun producten af te nemen, Bij de PO word je wel gedwongen er aan mee te betalen ook al neem je hun producten niet eens af.
pi_145597744
quote:
0s.gif Op donderdag 16 oktober 2014 11:28 schreef keste010 het volgende:

[..]

Dat is gesproken als een ware individualist. In deze dagen kan je moeilijk de invloed van media op elkander ontkennen. Dat jij vervolgens daar helemaal buiten wil staan is prima, maar neem het dan de Nederlander niet kwalijk dat zij wel vanuit de overheid sturing hierin willen. Belasting betalen aan goederen/diensten die je niet gebruikt of niet ondersteunt doen we allemaal. Leer ermee leven of doe er wat aan..
Ik ben wat dat betreft een stuk socialer dan degenen die van mening zijn dat iedereen maar verplicht mee moet betalen
pi_145597827
quote:
0s.gif Op donderdag 16 oktober 2014 11:32 schreef Chewie het volgende:

[..]

Ik ben wat dat betreft een stuk socialer dan degenen die van mening zijn dat iedereen maar verplicht mee moet betalen
Mensen hun vermaak afpakken op basis van volstrekt subjectieve argumenten is zo zwaar sociaal?
pi_145597880
quote:
0s.gif Op donderdag 16 oktober 2014 11:32 schreef Chewie het volgende:

[..]

Ah geweldig, en ik ben een stuk socialer dan die mensen die menen recht te hebben op hypotheekrenteaftrek. Dat is democratie joh, leef er maar mee..
"We do not measure a culture by its output of undisguised trivialities, but by what it claims as significant"
pi_145597906
quote:
14s.gif Op donderdag 16 oktober 2014 11:35 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Mensen hun vermaak afpakken op basis van volstrekt subjectieve argumenten is zo zwaar sociaal?
Er is ook zonder de PO vermaak op TV. De tijd dat er geen alternatieven zijn voor de PO is wel voorbij.
pi_145597929
quote:
14s.gif Op donderdag 16 oktober 2014 11:35 schreef 99.999 het volgende:

[..]

:') Dat jij het prima vind om mensen te dwingen mee te betalen aan het vermaak van een ander is zeker niet sociaal te noemen.

En de commerciëlen, in oude en nieuwe vorm, zijn prima in staat vermaak te bieden zonder daarvoor anderen te dwingen.
pi_145598007
quote:
0s.gif Op donderdag 16 oktober 2014 11:36 schreef keste010 het volgende:

[..]

Ah geweldig, en ik ben een stuk socialer dan die mensen die menen recht te hebben op hypotheekrenteaftrek. Dat is democratie joh, leef er maar mee..
Waarom denk je dat ik voorstander ben van hypotheekrente aftrek? Dus democratie is prima als een kleine meerderheid, of in veel gevallen een hard schreeuwende minderheid, hun wil oplegt aan de rest? Dan heb jij verdomd weinig van democratie begrepen.
pi_145598057
Ik ben overigens tegen HRA. :)
pi_145598126
quote:
0s.gif Op donderdag 16 oktober 2014 11:40 schreef Chewie het volgende:

[..]

Waarom denk je dat ik voorstander ben van hypotheekrente aftrek? Dus democratie is prima als een kleine meerderheid, of in veel gevallen een hard schreeuwende minderheid, hun wil oplegt aan de rest? Dan heb jij verdomd weinig van democratie begrepen.
Nou dan hebben we in ieder geval 1 punt gevonden waarop we het politiek eens zijn.
Democratie betekent dat we de vertegenwoordigers kiezen die het beste keuzes voor ons kunnen maken. Dat daar vervolgens beslissingen uit voortvloeien die niet in jouw belang zijn is inherent daaraan. Ben heel benieuwd wat jij iemand met een politicologische achtergrond over democratie gaat uitleggen overigens...
pi_145598136
quote:
0s.gif Op donderdag 16 oktober 2014 11:41 schreef Halcon het volgende:
Ik ben overigens tegen HRA. :)
^O^
pi_145598243
quote:
0s.gif Op donderdag 16 oktober 2014 11:43 schreef keste010 het volgende:

Ben heel benieuwd wat jij iemand met een politicologische achtergrond over democratie gaat uitleggen overigens...
:')

Democratie houd ook in dat je rekening houd met de minderheid, blijkbaar vind jij dat als politicoloog minder belangrijk en kom je qua argumentatie niet verder dan "het is nu eenmaal zo"
pi_145598296
Ik ben overigens tegen elke vorm van subsidie vanuit de overheid. (ok HRA is strict genomen geen subsidie)

[ Bericht 23% gewijzigd door #ANONIEM op 16-10-2014 11:48:02 ]
pi_145598353
Het ad populum argument is overigens niet het sterkste argument, meneer de politicoloog.
pi_145598476
quote:
0s.gif Op donderdag 16 oktober 2014 11:46 schreef Chewie het volgende:

[..]

:')

Democratie houd ook in dat je rekening houd met de minderheid, blijkbaar vind jij dat als politicoloog minder belangrijk en kom je qua argumentatie niet verder dan "het is nu eenmaal zo"
Zeer zeker niet. Maar vertel mij eens: als Schotland een referendum houdt over onafhankelijkheid en er wordt door de meerderheid voor gestemd ipv nu, wat zou jij dan doen?
Ik ben juist voorstander van een open en transparant debat hierover. Niet zomaar een debat waar we na 5 minuten al overgaan tot een stemming. Alleen weinig mensen hebben hier een concrete mening over. Ook daar moet je je bij neerleggen. Op dezelfde manier erger ik me aan het slappe milieubeleid, maar moet me er ook bij neerleggen dat half Nederland geen flauw idee heeft van de ecologische voetafdruk van onze huidige consumptie en daarom liever tot de orde van de dag overgaat.

Het voordeel van democratie is overigens dat het daarin nut heeft om de ander te beïnvloeden. Weliswaar erg lastig zonder de benodigde hulpbronnen, maar het heeft in ieder geval op kleine schaal wel degelijk zin. Vandaar dat ik zeg: leer er mee leven of doe er wat aan. Enkel jouw standpunt hier blijven noemen dat het niet sociaal is tegenover degenen die geen PO is schieten we niets mee op, dat is namelijk inherent aan een democratie.
pi_145598558
quote:
0s.gif Op donderdag 16 oktober 2014 11:48 schreef Halcon het volgende:
Het ad populum argument is overigens niet het sterkste argument, meneer de politicoloog.
Dat was het argument dan ook niet; ik geef namelijk nergens aan dat de meerderheid gelijk heeft. Waar ik alleen een beetje moe van wordt bij de discussies over overheidsingrijpen is het zogenaamde vrijheids-argument van "ik heb hier niet voor gekozen dus ik wil ook geen belasting ervoor betalen". Dan degradeer je de samenleving tot de opvattingen van een verzameling individuen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')