Quoten kun je ook al niet.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 10:17 schreef sjoemie1985 het volgende:
Haal jij dan even een recorder op uit de jaren dat keizer nero leefde om al zijn uitspraken na te luisteren, of een gesprek van darwin over zijn conclusies, want wie weet zijn zijn papieren wel allemaal vervalst en alles wat hij heeft doorverteld wel weer verdraaid door is gegeven aan andere professors etc.
Het gaat nu om de woorden van God, niet over keizer Nero of Darwin.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 10:17 schreef sjoemie1985 het volgende:
Haal jij dan even een recorder op uit de jaren dat keizer nero leefde om al zijn uitspraken na te luisteren, of een gesprek van darwin over zijn conclusies, want wie weet zijn zijn papieren wel allemaal vervalst en alles wat hij heeft doorverteld wel weer verdraaid door is gegeven aan andere professors etc.
En Darwin schreef zijn eigen boeken, de almachtige God kan zelf nog geen boek schrijven.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 10:20 schreef Halcon het volgende:
[..]
Het gaat nu om de woorden van God, niet over keizer Nero of Darwin.
Of Father George Coyne van het Vaticaan.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 10:17 schreef sjoemie1985 het volgende:
Ja. Er wordt niet geclaimd dat die teksten afkomstig zijn van een alwetend wezen. Dat God geen boek kan schrijven, weet je ook niet natuurlijk.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 10:22 schreef laforest het volgende:
[..]
En Darwin schreef zijn eigen boeken, de almachtige God kan zelf nog geen boek schrijven.
quote:Op woensdag 29 oktober 2014 10:22 schreef sjoemie1985 het volgende:
Door de zonde kon bijna niemand met God spreken alleen enkelen zoals mozes en ook de hoge pristers konden met God spreken in de tempel of enkele andere heilige plekken.
Dat had gewoon met de heiligheid van God te maken.
Dus mozes gaf door aan het volk wat God heeft gezegd.
En hoe weet je dat Mozes inderdaad met God heeft gesproken en een correct verslag heeft gegeven van zijn woorden?quote:Op woensdag 29 oktober 2014 10:22 schreef sjoemie1985 het volgende:
Door de zonde kon bijna niemand met God spreken alleen enkelen zoals mozes en ook de hoge pristers konden met God spreken in de tempel of enkele andere heilige plekken.
Waarom zou hij een mens überhaupt iets zeggen? Wij spreken toch ook niet met een mier of een virus. Wij zijn voor God niet interessant, dat is een illusie van mensen.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 10:23 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ja. Er wordt niet geclaimd dat die teksten afkomstig zijn van een alwetend wezen. Dat God geen boek kan schrijven, weet je ook niet natuurlijk.Wie weet bestaat hij en heeft hij totaal geen interesse om een boek te schrijven. Waarom zou hij dat doen? Het zou immers veel eenvoudiger zijn voor een alwetend wezen om gewenst gedrag in de boordcomputer van de mens te programmeren.
als het hem al niks zou interesseren zou hij de mens in eerste instantie al niet hebben gemaakt.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 10:23 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ja. Er wordt niet geclaimd dat die teksten afkomstig zijn van een alwetend wezen. Dat God geen boek kan schrijven, weet je ook niet natuurlijk.Wie weet bestaat hij en heeft hij totaal geen interesse om een boek te schrijven. Waarom zou hij dat doen? Het zou immers veel eenvoudiger zijn voor een alwetend wezen om gewenst gedrag in de boordcomputer van de mens te programmeren. Als het gedrag van de mens hem al zou interesseren...
Dan neem je aan dat God de mens heeft gemaakt. Waar baseer je die aanname op? Daarnaast maakt iedereen weleens dingen waar hij/zij later niet meer naar omkijkt. Ik heb alle kunstwerken die ik op de basis- en middelbare school heb gemaakt, niet meer bewaard hoor.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 10:25 schreef sjoemie1985 het volgende:
[..]
als het hem al niks zou interesseren zou hij de mens in eerste instantie al niet hebben gemaakt.
omdat wij door hem zijn gemaakt.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 10:25 schreef laforest het volgende:
[..]
Waarom zou hij een mens überhaupt iets zeggen? Wij spreken toch ook niet met een mier of een virus. Wij zijn voor God niet interessant, dat is een illusie van mensen.
Ik ben door mijn vader en moeder gemaakt.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 10:27 schreef sjoemie1985 het volgende:
[..]
omdat wij door hem zijn gemaakt.
God heeft ons naar zijn evenbeeld gemaakt, dus als wij mensen een gevoel hebben heeft hij ook een gevoel.
Waar baseer je dat op?quote:Op woensdag 29 oktober 2014 10:27 schreef sjoemie1985 het volgende:
[..]
omdat wij door hem zijn gemaakt.
God heeft ons naar zijn evenbeeld gemaakt, dus als wij mensen een gevoel hebben heeft hij ook een gevoel.
En dan komen we weer terug bij de kernvraag: Waaruit blijkt dat de inhoud van de Bijbel van God afkomstig is en dat het een correct en volledig verslag is van zijn woorden?quote:Op woensdag 29 oktober 2014 10:30 schreef sjoemie1985 het volgende:
nee dat lees ik in de bijbel en ik kan ook conclusies trekken.
Wat betreft die ' zonde ' -obsessie heb ik je al meerdere malen uitgelegd dat dit kul is.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 10:22 schreef sjoemie1985 het volgende:
de helft van de brieven van Paulus zijn niet van Paulus en geen van de brieven van Johannes zijn van die Johannes, of van de schrijver(s) van het evangelie van Johannes (en dat is ook niet geschreven door die Johannes)quote:Op woensdag 29 oktober 2014 10:01 schreef sjoemie1985 het volgende:
[..]
daarom staan er zeker ook BRIEVEN van johannes in en van paulus enzo is allemaal mond op mond zeker ?
Heb je nog een goede niet-bijbelse reden om de bijbel als centraal punt van al je aannames te laten gelden.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 10:37 schreef sjoemie1985 het volgende:
Omdat ik in God geloof en dat dus de bijbel waarheid, wat voor antwoord verwacht je anders dan?
ooit in het woorden boek gekeken wat geloven betekent?
ligt er aan wat je met die johannes bedoelt want er waren in die tijd wel meer mensen met een zelfde naam.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 10:39 schreef Mr.44 het volgende:
[..]
de helft van de brieven van Paulus zijn niet van Paulus en geen van de brieven van Johannes zijn van die Johannes, of van de schrijver(s) van het evangelie van Johannes (en dat is ook niet geschreven door die Johannes)
geen enkel evangelie is geschreven door de auteur die er later aan toegeschreven is
Ik neem aan dat met 'Johannes' maar 1 persoon wordt bedoeld, en niet zomaar iemand die 'Jan' heet.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 10:52 schreef sjoemie1985 het volgende:
[..]
ligt er aan wat je met die johannes bedoelt want er waren in die tijd wel meer mensen met een zelfde naam.
Ik hoop dat je ook wel wat verschillen ziet. Ze springen nogal in het oog namelijk.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 10:52 schreef sjoemie1985 het volgende:
Maar als ik kijk naar de bijbel en hoe het er nu aan toe gaat in de wereld zie ik gewoon veel overeenkomsten.
Cirkelredenatie, de Bijbel is waar omdat het in de Bijbel staat.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 10:30 schreef sjoemie1985 het volgende:
nee dat lees ik in de bijbel en ik kan ook conclusies trekken.
Ja, ik heb de Bijbel, Koran, en Oude Testament gelezen, verrek, ik studeer ook nog een filosofie der religie aan de universiteit in Dublin dit jaar.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 10:37 schreef sjoemie1985 het volgende:
Omdat ik in God geloof en dat dus de bijbel waarheid, wat voor antwoord verwacht je anders dan?
ooit in het woorden boek gekeken wat geloven betekent?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |