abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_146064836
quote:
0s.gif Op woensdag 29 oktober 2014 10:17 schreef sjoemie1985 het volgende:
Haal jij dan even een recorder op uit de jaren dat keizer nero leefde om al zijn uitspraken na te luisteren, of een gesprek van darwin over zijn conclusies, want wie weet zijn zijn papieren wel allemaal vervalst en alles wat hij heeft doorverteld wel weer verdraaid door is gegeven aan andere professors etc.
Quoten kun je ook al niet. :')

Er waren mensen bij toen Nero iets zei, niemand was bij de profeten. Je bent echt simpel.

Iemand van het Vaticaan, weet er meer van vergeleken met sjoemie1985.
Jehovah=Power of God Lucifer=Light of God Satan=Love of God Jesus=Unity of God
pi_146064847
quote:
Haal jij dan even een recorder op uit de jaren dat keizer nero leefde om al zijn uitspraken na te luisteren, of een gesprek van darwin over zijn conclusies, want wie weet zijn zijn papieren wel allemaal vervalst en alles wat hij heeft doorverteld wel weer verdraaid door is gegeven aan andere professors etc.
Het gaat nu om de woorden van God, niet over keizer Nero of Darwin.
pi_146064894
quote:
1s.gif Op woensdag 29 oktober 2014 10:20 schreef Halcon het volgende:

[..]

Het gaat nu om de woorden van God, niet over keizer Nero of Darwin.
En Darwin schreef zijn eigen boeken, de almachtige God kan zelf nog geen boek schrijven.
pi_146064925
Door de zonde kon bijna niemand met God spreken alleen enkelen zoals mozes en ook de hoge pristers konden met God spreken in de tempel of enkele andere heilige plekken.
Dat had gewoon met de heiligheid van God te maken.

Dus mozes gaf door aan het volk wat God heeft gezegd.
I'm no longer a slave of fear.
I am a child of God
God is not dead.
pi_146064941
quote:
Of Father George Coyne van het Vaticaan.

Mensen met verstand. :Y
pi_146064944
quote:
0s.gif Op woensdag 29 oktober 2014 10:22 schreef laforest het volgende:

[..]

En Darwin schreef zijn eigen boeken, de almachtige God kan zelf nog geen boek schrijven.
Ja. Er wordt niet geclaimd dat die teksten afkomstig zijn van een alwetend wezen. Dat God geen boek kan schrijven, weet je ook niet natuurlijk. :) Wie weet bestaat hij en heeft hij totaal geen interesse om een boek te schrijven. Waarom zou hij dat doen? Het zou immers veel eenvoudiger zijn voor een alwetend wezen om gewenst gedrag in de boordcomputer van de mens te programmeren. Als het gedrag van de mens hem al zou interesseren...
pi_146064965
quote:
0s.gif Op woensdag 29 oktober 2014 10:22 schreef sjoemie1985 het volgende:
Door de zonde kon bijna niemand met God spreken alleen enkelen zoals mozes en ook de hoge pristers konden met God spreken in de tempel of enkele andere heilige plekken.

:')
pi_146064967
quote:

En hoe weet je dat Mozes inderdaad met God heeft gesproken en een correct verslag heeft gegeven van zijn woorden?
pi_146065012
quote:
0s.gif Op woensdag 29 oktober 2014 10:23 schreef Halcon het volgende:

[..]

Ja. Er wordt niet geclaimd dat die teksten afkomstig zijn van een alwetend wezen. Dat God geen boek kan schrijven, weet je ook niet natuurlijk. :) Wie weet bestaat hij en heeft hij totaal geen interesse om een boek te schrijven. Waarom zou hij dat doen? Het zou immers veel eenvoudiger zijn voor een alwetend wezen om gewenst gedrag in de boordcomputer van de mens te programmeren.
Waarom zou hij een mens überhaupt iets zeggen? Wij spreken toch ook niet met een mier of een virus. Wij zijn voor God niet interessant, dat is een illusie van mensen.
pi_146065015
quote:
0s.gif Op woensdag 29 oktober 2014 10:23 schreef Halcon het volgende:

[..]

Ja. Er wordt niet geclaimd dat die teksten afkomstig zijn van een alwetend wezen. Dat God geen boek kan schrijven, weet je ook niet natuurlijk. :) Wie weet bestaat hij en heeft hij totaal geen interesse om een boek te schrijven. Waarom zou hij dat doen? Het zou immers veel eenvoudiger zijn voor een alwetend wezen om gewenst gedrag in de boordcomputer van de mens te programmeren. Als het gedrag van de mens hem al zou interesseren...
als het hem al niks zou interesseren zou hij de mens in eerste instantie al niet hebben gemaakt.
I am a child of God
God is not dead.
pi_146065066
quote:
0s.gif Op woensdag 29 oktober 2014 10:25 schreef sjoemie1985 het volgende:

[..]

als het hem al niks zou interesseren zou hij de mens in eerste instantie al niet hebben gemaakt.
Dan neem je aan dat God de mens heeft gemaakt. Waar baseer je die aanname op? Daarnaast maakt iedereen weleens dingen waar hij/zij later niet meer naar omkijkt. Ik heb alle kunstwerken die ik op de basis- en middelbare school heb gemaakt, niet meer bewaard hoor. :)
pi_146065076
quote:
0s.gif Op woensdag 29 oktober 2014 10:25 schreef laforest het volgende:

[..]

Waarom zou hij een mens überhaupt iets zeggen? Wij spreken toch ook niet met een mier of een virus. Wij zijn voor God niet interessant, dat is een illusie van mensen.
omdat wij door hem zijn gemaakt.
God heeft ons naar zijn evenbeeld gemaakt, dus als wij mensen een gevoel hebben heeft hij ook een gevoel.
I am a child of God
God is not dead.
pi_146065118
quote:
0s.gif Op woensdag 29 oktober 2014 10:27 schreef sjoemie1985 het volgende:

[..]

God heeft ons naar zijn evenbeeld gemaakt, dus als wij mensen een gevoel hebben heeft hij ook een gevoel.
Ik ben door mijn vader en moeder gemaakt. :Y

En hoe weet jij dit? Ook van een ander gehoord? :X
pi_146065149
nee dat lees ik in de bijbel en ik kan ook conclusies trekken.
I am a child of God
God is not dead.
pi_146065156
quote:
0s.gif Op woensdag 29 oktober 2014 10:27 schreef sjoemie1985 het volgende:

[..]

Waar baseer je dat op?
pi_146065198
quote:
0s.gif Op woensdag 29 oktober 2014 10:30 schreef sjoemie1985 het volgende:
En dan komen we weer terug bij de kernvraag: Waaruit blijkt dat de inhoud van de Bijbel van God afkomstig is en dat het een correct en volledig verslag is van zijn woorden?
pi_146065259
quote:

Wat betreft die ' zonde ' -obsessie heb ik je al meerdere malen uitgelegd dat dit kul is.
En wat Mozes en co. betreft heb je hier wat ( wetenschappelijke ) informatie betreft die figuranten:
http://skepp.be/nl/levens(...)jericho#.VFC0aI80kYy
En geloof me, dit is niet door ' demonen ' geschreven.
pi_146065372
Omdat ik in God geloof en dat dus de bijbel waarheid, wat voor antwoord verwacht je anders dan?

ooit in het woorden boek gekeken wat geloven betekent?
I am a child of God
God is not dead.
pi_146065405
quote:
0s.gif Op woensdag 29 oktober 2014 10:01 schreef sjoemie1985 het volgende:

[..]

daarom staan er zeker ook BRIEVEN van johannes in en van paulus enzo is allemaal mond op mond zeker ?
de helft van de brieven van Paulus zijn niet van Paulus en geen van de brieven van Johannes zijn van die Johannes, of van de schrijver(s) van het evangelie van Johannes (en dat is ook niet geschreven door die Johannes)

geen enkel evangelie is geschreven door de auteur die er later aan toegeschreven is
  woensdag 29 oktober 2014 @ 10:41:38 #170
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_146065463
quote:
0s.gif Op woensdag 29 oktober 2014 10:37 schreef sjoemie1985 het volgende:
Omdat ik in God geloof en dat dus de bijbel waarheid, wat voor antwoord verwacht je anders dan?

Heb je nog een goede niet-bijbelse reden om de bijbel als centraal punt van al je aannames te laten gelden.

Of was het gewoon een kwestie van... het eerste boek dat je las waarin stond dat dit de absolute waarheid is neem jij als absolute waarheid aan?
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_146065577
God zegt zus en zo, want de Bijbel zegt zus en zo en de Bijbel klopt, want God zus en zo. Daar komt het op neer.

Wat ik me dan altijd afvraag is bij wat voor argument of vaststelling iemand afstapt van zijn eigen cirkelredenering? Zelfs mensen als Jan Rein de Wit hebben een antwoord op zo'n vraag.
pi_146065812
quote:
0s.gif Op woensdag 29 oktober 2014 10:39 schreef Mr.44 het volgende:

[..]

de helft van de brieven van Paulus zijn niet van Paulus en geen van de brieven van Johannes zijn van die Johannes, of van de schrijver(s) van het evangelie van Johannes (en dat is ook niet geschreven door die Johannes)

geen enkel evangelie is geschreven door de auteur die er later aan toegeschreven is
ligt er aan wat je met die johannes bedoelt want er waren in die tijd wel meer mensen met een zelfde naam.

Maar als ik kijk naar de bijbel en hoe het er nu aan toe gaat in de wereld zie ik gewoon veel overeenkomsten.

neeem bijvoorbeeld dat verhaal in de bijbel over het beeld van nebukadnessar's droom.
Dat uit verschillende metalen/ grondstoffen bestond en het onderste deel bestond uit leem en ijzer dus metalen die niet te combineren zijn.
dat valt beste te vergelijken met de huidige europese unie wat eigenlijk geen unie is want elk land wil toch zijn eigen regeltjes etc behouden.
I am a child of God
God is not dead.
pi_146065973
quote:
0s.gif Op woensdag 29 oktober 2014 10:52 schreef sjoemie1985 het volgende:

[..]

ligt er aan wat je met die johannes bedoelt want er waren in die tijd wel meer mensen met een zelfde naam.
Ik neem aan dat met 'Johannes' maar 1 persoon wordt bedoeld, en niet zomaar iemand die 'Jan' heet.

quote:
0s.gif Op woensdag 29 oktober 2014 10:52 schreef sjoemie1985 het volgende:

Maar als ik kijk naar de bijbel en hoe het er nu aan toe gaat in de wereld zie ik gewoon veel overeenkomsten.
Ik hoop dat je ook wel wat verschillen ziet. Ze springen nogal in het oog namelijk.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_146066020
quote:
0s.gif Op woensdag 29 oktober 2014 10:30 schreef sjoemie1985 het volgende:
Cirkelredenatie, de Bijbel is waar omdat het in de Bijbel staat.
Sorry, dat telt niet. Jij weet het beter dan de mensen in het Vaticaan, priesters, theologen, etc.
Wellicht bij jij ook een profeet? Ik zou zeggen, schrijf er een boek over en schrijf dan ook meteen dat het zo is omdat het in je boek staat. :)
pi_146066043
quote:
0s.gif Op woensdag 29 oktober 2014 10:37 schreef sjoemie1985 het volgende:

Ja, ik heb de Bijbel, Koran, en Oude Testament gelezen, verrek, ik studeer ook nog een filosofie der religie aan de universiteit in Dublin dit jaar. :o
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')