abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_145608350
quote:
0s.gif Op donderdag 16 oktober 2014 16:47 schreef Syamsu het volgende:
Maar wat atheisten, evolutie-wetenschappers, dus eigenlijk doen, is zeggen dat een mening hebben fout is.
Atheisten zijn geen evolutie-wetenschappers, en evolutie-wetenschappers zijn geen atheisten.

Bedenk nou even waar je het over wilt hebben, maar als dat evolutie is dan hoort het nadrukkelijk niet thuis in dit topic.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_145609724
Ah, Syamsu heeft gewoon moeite met het concept van determinisme. Er heel hard tegen schoppen maakt het niet minder waarschijnlijk.
pi_145609743
Ik heb afgelopen weekend trouwens de film The Unbelievers gezien. Keurige film die weer een hoop dogma's van het geloof onderuit haalt.
pi_145609796
quote:
0s.gif Op donderdag 16 oktober 2014 17:57 schreef Mystikvm het volgende:
Ik heb afgelopen weekend trouwens de film The Unbelievers gezien. Keurige film die weer een hoop dogma's van het geloof onderuit haalt.
Hé, die staat op Netflix. Binnenkort maar eens kijken. Klinkt wel aardig, als ik er zo eens wat over lees.
pi_145610928
quote:
0s.gif Op donderdag 16 oktober 2014 17:57 schreef Mystikvm het volgende:
Wat mij een beetje stoorde aan deze film is dat Krauss en Dawkins zich daarin profileren als datgene waar ze tegen ageren: een stel profeten.

Verder was het wel vermakelijk, maar inhoudelijk niet erg interessant wat mij betreft. Krauss en Dawkins on tour, zeg maar. :)
pi_145618952
quote:
0s.gif Op donderdag 16 oktober 2014 18:48 schreef Molurus het volgende:

[..]

Wat mij een beetje stoorde aan deze film is dat Krauss en Dawkins zich daarin profileren als datgene waar ze tegen ageren: een stel profeten.

Verder was het wel vermakelijk, maar inhoudelijk niet erg interessant wat mij betreft. Krauss en Dawkins on tour, zeg maar. :)
Ik snap wel waarom ze dat doen. In een maatschappij waarin niet geloven in God wordt weggehoond is het bijna noodzakelijk om een harde koers te varen om dit soort bijgeloof aan de kaak te stellen.

Kritisch denken mag best gepromoot worden. Veel geloofsovertuigingen worden er van jongs af aan ingestampt. Niet iedereen kan die indoctrinatie zelf van zich af schudden.
pi_145813642
quote:
5s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 13:03 schreef Karboenkeltje het volgende:

[..]

Serieus? Jij wil zeggen dat de stelling; "Eenhoorns bestaan niet." slechts een redelijke aanname is?
Correct. Die stelling is fundamenteel onbewijsbaar. Net als alle stellingen van de vorm 'X bestaat niet'.
  woensdag 22 oktober 2014 @ 13:41:15 #58
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_145814496
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 13:38 schreef totalvamp het volgende:

[..]

Huh wat?
Als het verkeerd gaat is het of de schuld van een persoon of meerdere personen, tenzij het buiten menselijk doen is(natuurramp).
Waarom zou je iets waarin je niet gelooft de schuld ergens van geven?
Sjoemie heeft, net als veel christenen, een heel raar beeld van wat het inhoudt om atheïst te zijn.
pi_145814687
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 13:41 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Sjoemie heeft, net als veel christenen, een heel raar beeld van wat het inhoudt om atheïst te zijn.
"Immorele moordlustige communistische godenhaters" is ongeveer het beeld dat Sjoemie daarvan heeft, zo lijkt het.
  woensdag 22 oktober 2014 @ 13:49:47 #60
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_145814752
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 13:47 schreef Molurus het volgende:

[..]

"Immorele moordlustige communistische godenhaters" is ongeveer het beeld dat Sjoemie daarvan heeft, zo lijkt het.
Ja, dat is een beeld dat bij veel christenen leeft. En het getuigt van een absoluut gebrek aan empathie, aangezien die mensen kennelijk niet in staat zijn om in te zien dat anderen hun ideeën net zo oprecht koesteren als zijzelf.
pi_145815724
Ik zie gewoon meer dat atheïsten een totaal verkeerd beeld hebben van God en de Bijbel.
En dat met name bij de athïsten hier op het forum, want zo anti als dat ik ze hier tegen kom ben ik ze in het dagelijks leven nog niet tegen gekomen.
I'm no longer a slave of fear.
I am a child of God
God is not dead.
  woensdag 22 oktober 2014 @ 14:22:58 #62
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_145815762
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 14:21 schreef sjoemie1985 het volgende:
Ik zie gewoon meer dat atheïsten een totaal verkeerd beeld hebben van God en de Bijbel.
En dat met name bij de athïsten hier op het forum, want zo anti als dat ik ze hier tegen kom ben ik ze in het dagelijks leven nog niet tegen gekomen.
Dat we niet hetzelfde beeld van God en de Bijbel hebben als jij, betekent niet dat ons beeld van God en de Bijbel onjuist is.

Het feit dat jij atheïsten dingen aanwrijft die nergens op slaan, betekent wel dat jouw beeld van atheïsten onjuist is.
pi_145815944
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 14:21 schreef sjoemie1985 het volgende:
Zoals je zelf al aangaf: atheïsten geloven niet in goden. Dus hebben ze ook geen negatief beeld van die goden.

De Bijbel valt wel het 1 en ander op aan te merken. Leviticus zou ik nou niet bepaald een moreel werk noemen. Of wat te denken van Job?

http://videosift.com/video/The-Book-of-Job-South-Park-ed

Maar zoals gezegd: atheïsten geven god daar niet te schuld van, want die geloven helemaal niet dat die god bestaat. Zij houden Christenen verantwoordelijk voor dit soort verwerpelijke ideeën.
pi_145815985
En aan de andere kant door het geen dat jij over christenen zegt en of bijbelse gegevens verdraaid betekent dat jij een verkeerd beeld van christenen hebt.

Want als jij beweert dat Jezus het zelfde is als satan terwijl dat nergens in de bijbel staat en je het ook nergens uit kunt opmaken dan heb je een verkeerd beeld.
I am a child of God
God is not dead.
  woensdag 22 oktober 2014 @ 14:30:22 #65
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_145816026
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 14:28 schreef sjoemie1985 het volgende:
En aan de andere kant door het geen dat jij over christenen zegt en of bijbelse gegevens verdraaid betekent dat jij een verkeerd beeld van christenen hebt.

Want als jij beweert dat Jezus het zelfde is als satan terwijl dat nergens in de bijbel staat en je het ook nergens uit kunt opmaken dan heb je een verkeerd beeld.
Nee, dat bleek uit die droom van die TS. Jij zei dat die droom voorspellend was, ik wees erop dat dat zou betekenen dat Jezus slecht is.

Overigens acht ik de kans groot dat ik meer weet van het christendom dan jij, en dat is niet omdat ik zo'n geweldige kenner van het christendom ben.
pi_145816043
quote:

Heb ik ergens gezegd dat Jezus hetzelfde is als Satan? Voor jouw informatie: ik geloof evenmin in Satan.

Probeer het verschil te zien tussen feitelijke goden / duivels en geloofsovertuigingen daarover. Ik besef dat die voor jou hetzelfde zijn, maar voor atheïsten zijn dat echt verschillende dingen.
  woensdag 22 oktober 2014 @ 14:31:24 #67
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_145816068
quote:

Maar in gaan op de (terechte) opmerking van Ser_Ciappelletto, dat jij een totaal verkeerd beeld hebt van atheïsten, ga je verder niet? :)
Putting the Fun back into Fundamentally Wrong since 1975.
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
  woensdag 22 oktober 2014 @ 14:32:58 #68
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_145816136
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 14:30 schreef Molurus het volgende:

[..]

Heb ik ergens gezegd dat Jezus hetzelfde is als Satan? Voor jouw informatie: ik geloof evenmin in Satan.
Ik betwijfel zelfs of jezus wel heeft bestaan (zeker zoals hij is beschreven in de bijbel. :) )
Putting the Fun back into Fundamentally Wrong since 1975.
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
pi_145816208
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 14:30 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Nee, dat bleek uit die droom van die TS. Jij zei dat die droom voorspellend was, ik wees erop dat dat zou betekenen dat Jezus slecht is.

Overigens acht ik de kans groot dat ik meer weet van het christendom dan jij, en dat is niet omdat ik zo'n geweldige kenner van het christendom ben.
Als christen gaat het er eerst om dat je een volgeling van Jezus bent en Hem kent, en wat hij ook voor de leden van dit forum heeft gedaan.

quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 14:30 schreef Molurus het volgende:

[..]

Probeer het verschil te zien tussen feitelijke goden / duivels en geloofsovertuigingen daarover. Ik besef dat die voor jou hetzelfde zijn, maar voor atheïsten zijn dat echt verschillende dingen.
nee, dat had ik ook tegen ser_ciappelleto
I am a child of God
God is not dead.
pi_145816248
quote:
12s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 14:32 schreef Semisane het volgende:

[..]

Ik betwijfel zelfs of jezus wel heeft bestaan (zeker zoals hij is beschreven in de bijbel. :) )
Het zou mij echt niet verbazen als de Bijbelse Jezus gebaseerd is op een historisch persoon. Maar dan was het wel iemand die in zijn eigen tijd geen noemenswaardige invloed had, en die in de verste verte niet lijkt op de mythe Jezus zoals die wordt neergezet in de Bijbel.
pi_145816262
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 14:34 schreef sjoemie1985 het volgende:

[..]

nee, dat had ik ook tegen ser_ciappelleto
Ok. ;)
  woensdag 22 oktober 2014 @ 14:38:33 #72
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_145816352
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 14:34 schreef sjoemie1985 het volgende:

[..]

Als christen gaat het er eerst om dat je een volgeling van Jezus bent en Hem kent, en wat hij ook voor de leden van dit forum heeft gedaan.
Wat betekent dit nou weer? :')
pi_145816434
Jezus moet op z'n knieen gaan en mijn voeten kussen voor wat ik allemaal voor deze wereld heb betekend. Zijn eigen CV is een stuk minder indrukwekkend.

Beetje dom doodgaan aan een kruis. Zo kan ik het ook :')
Conscience do cost.
pi_145816653
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 14:41 schreef ems. het volgende:
Jezus moet op z'n knieen gaan en mijn voeten kussen voor wat ik allemaal voor deze wereld heb betekend. Zijn eigen CV is een stuk minder indrukwekkend.

Beetje dom doodgaan aan een kruis. Zo kan ik he0

:')
:N
I am a child of God
God is not dead.
pi_145816686
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 14:46 schreef sjoemie1985 het volgende:

[..]

:N
Ga je mij ook aanbidden na mijn dood?