En ik word dus niet gestript. Morgenochtend zal het nu waarschijnlijk gebeuren, al had de andere verloskundige dan wel veel visites. Lekker dan. Als ik straks maar begeleiding heb bij mijn bevalling
 En ik word dus niet gestript. Morgenochtend zal het nu waarschijnlijk gebeuren, al had de andere verloskundige dan wel veel visites. Lekker dan. Als ik straks maar begeleiding heb bij mijn bevalling   Maar dus weer een dag later. Geen idee of ze het op zaterdag ook doen, want anders kan ik poging 3 wel vergeten.
 Maar dus weer een dag later. Geen idee of ze het op zaterdag ook doen, want anders kan ik poging 3 wel vergeten.

We kunnen er wel 1 verzinnen en voor waarheid aannemen als je dat wilt?quote:Op woensdag 8 oktober 2014 13:18 schreef Stormqueen het volgende:
Jammer, ik had gehoopt op een mooie theorie

quote:Op woensdag 8 oktober 2014 13:28 schreef Skittles het volgende:
[..]
We kunnen er wel 1 verzinnen en voor waarheid aannemen als je dat wilt?
De volle maan zorgt voor meer licht en in de natuur is dat veiliger dan in het pikkedonker bevallen (want stel je voor dat je aangevallen wordt!). Je lichaam komt meer tot rust en maakt grote(re) hoeveelheden oxytocine aan. En wat heb je nodig voor een bevalling? Juist, oxytocine! Et voilá - meer bevallingen.
/Dikkeduim.

Ah, bij jou zijn ze ook al zo subtielquote:Op woensdag 8 oktober 2014 13:30 schreef kwakz0r het volgende:
Ik ga sinds afgelopen week pas elke week, afspraken waren:
9 termijnecho
15 controle
19 SEO
21 2e poging SEO
21 gesprek verpleegkundige over bevallen in t ziekenhuis
25 controle en echo
30 controle
30 intake diabetespoli
32 diabetespoli exit
32 groei echo
34 controle
36 groei echo
37 controle
38 anaestesioloog en controle
Gesprek met anaesthesioloog was er een uit de categorie "weet u wel hoe gevaarlijk bevallen is als je obees bent. We willen je eigenlujk meteen een ruggeprik geven want dat is majkelijker dan met spoed als je toch een ks moet en die kans is GROOT"
Dus ik ben er echt van opgeknapt.

En ik moest er om huillachen, maar mijn behoefte aan een thuisbevalling is onderhand wel succesvol om zeep geholpen
 En ik moest er om huillachen, maar mijn behoefte aan een thuisbevalling is onderhand wel succesvol om zeep geholpen  

Nou ja zeg!quote:Op woensdag 8 oktober 2014 13:30 schreef kwakz0r het volgende:
Gesprek met anaesthesioloog was er een uit de categorie "weet u wel hoe gevaarlijk bevallen is als je obees bent. We willen je eigenlujk meteen een ruggeprik geven want dat is majkelijker dan met spoed als je toch een ks moet en die kans is GROOT"

quote:Op woensdag 8 oktober 2014 13:30 schreef kwakz0r het volgende:
 Lekker dan... Gelukkig mag je daar nog altijd zelf over beslissen
 Lekker dan... Gelukkig mag je daar nog altijd zelf over beslissen  .
.

quote:Op woensdag 8 oktober 2014 13:33 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Ah, bij jou zijn ze ook al zo subtiel
Mijn gyn had vandaag de fraaie uitspraak: "Als je het tòch thuis wil proberen is de kans 30% dat je het thuis afmaakt en 70% dat je alsnog met de ambulance wordt afgevoerd"
En deze constatering is enkel gefundeerd op mijn P95 kindEn ik moest er om huillachen, maar mijn behoefte aan een thuisbevalling is onderhand wel succesvol om zeep geholpen
 maar zo'n ritje naar t ziekenhuis is niet per sé een spoedritje he? Snap t heel goed. Voel me bijkans alweer schuldig dat ik het heb gewaagd om zwanger te worden...
 maar zo'n ritje naar t ziekenhuis is niet per sé een spoedritje he? Snap t heel goed. Voel me bijkans alweer schuldig dat ik het heb gewaagd om zwanger te worden... 

dan moet die knekwurst niet praten over "met een ambulance afvoeren"quote:Op woensdag 8 oktober 2014 13:35 schreef kwakz0r het volgende:
[..]maar zo'n ritje naar t ziekenhuis is niet per sé een spoedritje he? Snap t heel goed. Voel me bijkans alweer schuldig dat ik het heb gewaagd om zwanger te worden...
(Bii vragen, bel je vk)

serieus? Wat lullig zeg.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 13:30 schreef kwakz0r het volgende:
Ik ga sinds afgelopen week pas elke week, afspraken waren:
9 termijnecho
15 controle
19 SEO
21 2e poging SEO
21 gesprek verpleegkundige over bevallen in t ziekenhuis
25 controle en echo
30 controle
30 intake diabetespoli
32 diabetespoli exit
32 groei echo
34 controle
36 groei echo
37 controle
38 anaestesioloog en controle
 verder geen idee van hoe de risico's liggen maar iets meer nuance zou leuk zijn geweest.
  verder geen idee van hoe de risico's liggen maar iets meer nuance zou leuk zijn geweest. 

Tuurlijk komt het goed!quote:Op woensdag 8 oktober 2014 13:36 schreef kwakz0r het volgende:
Kut nu zit ik te huilen in de espressobar. Even resetten. Het komt allemaal wel goed.

ja whateverquote:Op woensdag 8 oktober 2014 13:30 schreef kwakz0r het volgende:
 , dan kun je ook ff bij alle andere afdelingen langs: sporten/lopen/stress ervaren/ALLES is namelijk mogelijkerwijs gevaarlijk, en al helemaal als obees! Dit niet om vervelend te doen
 , dan kun je ook ff bij alle andere afdelingen langs: sporten/lopen/stress ervaren/ALLES is namelijk mogelijkerwijs gevaarlijk, en al helemaal als obees! Dit niet om vervelend te doen   maar om het in perspectief te zetten.
  maar om het in perspectief te zetten.   

Hij heeft vast geen gewone auto. Gaat elke dag met de amberlamps naar het ziekenhuis.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 13:36 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
dan moet die knekwurst niet praten over "met een ambulance afvoeren"

Volgens mij zijn die kansen bij een eerste kindje ook ongeveer 30% thuis en 70% in ziekenhuis, en maar heel zelden dat er een ambulance aan te pas moet komen. Stom dat hij je P95 kind erbij betrekt terwijl het gewoon de gemiddelde percentages zijnquote:Op woensdag 8 oktober 2014 13:33 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Ah, bij jou zijn ze ook al zo subtiel
Mijn gyn had vandaag de fraaie uitspraak: "Als je het tòch thuis wil proberen is de kans 30% dat je het thuis afmaakt en 70% dat je alsnog met de ambulance wordt afgevoerd"
En deze constatering is enkel gefundeerd op mijn P95 kindEn ik moest er om huillachen, maar mijn behoefte aan een thuisbevalling is onderhand wel succesvol om zeep geholpen

persoonlijk heb ik drie grote kinders gebaard. Weliswaar niet thuis maar toch. En zonder complicaties verder. Dus het kán wel. Echt en heus.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 13:36 schreef Stormqueen het volgende:
gelukkig kon mijn vk er ook om lachen

Ach, mijn man hoeft iig geen bevalbed te monteren.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 13:38 schreef Skittles het volgende:
[..]
Volgens mij zijn die kansen bij een eerste kindje ook ongeveer 30% thuis en 70% in ziekenhuis, en maar heel zelden dat er een ambulance aan te pas moet komen. Stom dat hij je P95 kind erbij betrekt terwijl het gewoon de gemiddelde percentages zijn
Disclaimer: Dat is mij tenminste verteld bij een voorlichtingsmiddag in het ziekenhuis.

ja, mijn vk heeft ook drie negenponders gebaard en die heeft ongeveer het formaat van Phaidra, dus ik denk ook best dat het kan. Ik heb in elk geval nog steeds vertrouwen in mezelfquote:Op woensdag 8 oktober 2014 13:39 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
persoonlijk heb ik drie grote kinders gebaard. Weliswaar niet thuis maar toch. En zonder complicaties verder. Dus het kán wel. Echt en heus.

Want suiker (dat ze goed zin maakt niet uit) dus groot kind (heb ik volgens de echos en het voelen niet) maar dat kunnen ze toch slecht zien door mijn vet. En obese mensen kunnen minder goed bevallen blijkbaar, net als gymles op school (zei hij niet maar so kwam het over).quote:Op woensdag 8 oktober 2014 13:36 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
serieus? Wat lullig zeg.verder geen idee van hoe de risico's liggen maar iets meer nuance zou leuk zijn geweest.
Waarom is de kans groter?

vind het een wat fijner idee, voor een eerste. Uiteraard is er ook een deel van mij dat het daar wel mee eens is.. ach toe maar dan.
  vind het een wat fijner idee, voor een eerste. Uiteraard is er ook een deel van mij dat het daar wel mee eens is.. ach toe maar dan.  

Ja, ik kan me wel voorstellen dat als het heel lang duurt je puf misschien wat sneller op is. Maar dat lijkt me meer iets om op dat moment te bekijken en niet op voorhand al te bepalen. Misschien flubbert ie wel moeiteloos naar buitenquote:Op woensdag 8 oktober 2014 13:40 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Want suiker (dat ze goed zin maakt niet uit) dus groot kind (heb ik volgens de echos en het voelen niet) maar dat kunnen ze toch slecht zien door mijn vet. En obese mensen kunnen minder goed bevallen blijkbaar, net als gymles op school (zei hij niet maar so kwam het over).
Whatever. Ik zie het wel en laat me niet zomaar epiduraliserendingesen.

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |