Weet je wat ook trending isquote:Op woensdag 8 oktober 2014 00:40 schreef De_Guidance het volgende:
Trending Twitter Turkije.
Turken en Koerden zijn broeders, bewaar de eenheid.
In een hashtag
Ik denk dat de Koerden zich in de steek gelaten en gesaboteerd voelen door hun 'broeders' betreft Kobane.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 00:40 schreef De_Guidance het volgende:
Trending Twitter Turkije.
Turken en Koerden zijn broeders, bewaar de eenheid.
In een hashtag
Vertaling please.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 00:43 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Weet je wat ook trending is
İsyanEtmeDevlete SıkıysaGitKobaneye
#SabrımıZorlama
ÜlkeninAnasını ZiktilerNecati
Het is geen Barzani gebied he?quote:Op woensdag 8 oktober 2014 00:44 schreef ChanceThePepper het volgende:
[..]
Ik denk dat de Koerden zich in de steek gelaten en gesaboteerd voelen door hun 'broeders' betreft Kobane.
vertaling aub? niet iedereen in dit top spreekt alle talen uit het midden oosten. oproep aan iedereen om teksten in het Turks/Arabisch/etc even te vertalen. Ja, ik weet dat google translate bestaat, maar die kan niet zoveel met bovenstaand stukje tekstquote:Op woensdag 8 oktober 2014 00:43 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Weet je wat ook trending is
#SabrımıZorlama
Hizb zal wraak willen nemen vrees ik.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 00:45 schreef expans het volgende:
Jokkebrok, dat is wat eerder op de avond hier werd betoogd.
Ik heb in elk geval weer een paar doden gezien van Hizb. Zal nog een flink staartje krijgen.
En waarom noemt de media Hizb pro-ISIS?
Kom niet in opstand tegen de staat maar ga naar Kobaniquote:Op woensdag 8 oktober 2014 00:46 schreef Bensel het volgende:
[..]
vertaling aub? niet iedereen in dit top spreekt alle talen uit het midden oosten. oproep aan iedereen om teksten in het Turks/Arabisch/etc even te vertalen. Ja, ik weet dat google translate bestaat, maar die kan niet zoveel met bovenstaand stukje tekst
İsyanEtmeDevlete SıkıysaGitKobaneyequote:
Die laatstequote:Op woensdag 8 oktober 2014 00:48 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Kom niet in opstand tegen de staat, ga als je durft naar Kobane
#SabrımıZorlama
Tast mijn geduld niet
Ze hebben de moeder van het land geneukt
Lekkere verzoeningsstrategie dan he? De Syrische Koerden hebben daar een autonomische regio verloren mede dankzij Turks handelen en daarom zijn veel Koerden (terecht) gefrustreerd.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 00:45 schreef TeenWolf het volgende:
[..]
Het is geen Barzani gebied he?![]()
Het krioelt er van de pkk en daar wilt Turkije (terecht) niets van weten. De bevolking is voor de meerderheid gelukkig wel geevacueerd.
Dat laten die Turkse helden aan de grens weer niet toe.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 00:45 schreef De_Guidance het volgende:
Veel zeggen ook:
Als ze daadwerkelijk helden zijn, kunnen ze beter tegen die IS idioten vechten in plaats van tegen ambulances, ziekenhuizen en pinautomaten. Inderdaad Clap.
quote:Op woensdag 8 oktober 2014 00:48 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Is ook een bekende uitspraak in het Koerdischquote:Op woensdag 8 oktober 2014 00:50 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Figuurlijke uitspraak in het Turks uiteraard
Ik neuk jullie allemaal de moeder!quote:Op woensdag 8 oktober 2014 00:50 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
het wordt laat. Ik zag al zo'n 70 jarige vrouw op boerenland staan, geneukt worden totdat ze van het land af is :pquote:Op woensdag 8 oktober 2014 00:50 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 8 oktober 2014 00:51 schreef Bensel het volgende:
[..]
het wordt laat. Ik zag al zo'n 70 jarige vrouw op boerenland staan, geneukt worden totdat ze van het land af is :p
quote:Op woensdag 8 oktober 2014 00:52 schreef De_Guidance het volgende:
Maar Turken en Koerden zijn broeders staat op nummer 2 gelukkig
Zulke broeders dat wij onze eigen taal mogen onderwijzen in Koerdische gebieden? Of autonomie mogen beoefenen? Helaas niet he?quote:Op woensdag 8 oktober 2014 00:52 schreef De_Guidance het volgende:
Maar Turken en Koerden zijn broeders staat op nummer 2 gelukkig
Wat dan?quote:Op woensdag 8 oktober 2014 00:51 schreef ChanceThePepper het volgende:
[..]
Is ook een bekende uitspraak in het Koerdisch
Zou niet lang meer duren.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 00:55 schreef Senor__Chang het volgende:
[..]
Zulke broeders dat wij onze eigen taal mogen onderwijzen in Koerdische gebieden? Of autonomie mogen beoefenen? Helaas niet he?
vertaling AUB. Nogmaals, niet iedereen spreekt turks op een nederlands forum, en een plaatje kun je niet door google translate halenquote:
Je plaatst het wel twee keer, maar daardoor kan ik niet ineens Turks pratenquote:
Die uitspraak van ypg tegen hudapar is wel heel erg vies en provocatief.quote:
Komt er op neer dat de PKK-ers en Hezbollah fans elkaar in de poepert willen nemen.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 00:58 schreef mrstylo het volgende:
[..]
Je plaatst het wel twee keer, maar daardoor kan ik niet ineens Turks praten
Flikker daar eens mee op. NL graag.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 00:59 schreef ChanceThePepper het volgende:
[..]
dayki ba gan tsu ~ dayki am wlatayan ba gan da
In het sorani.
Zodat ze elkaar in het Midden-Oosten de hersenen in kunnen slaan?quote:Op woensdag 8 oktober 2014 00:59 schreef J0kkebr0k het volgende:
Denk dat er binnenkort ook een hoop Koerden en Turken uit NL zullen vertrekken.
Waaromquote:Op woensdag 8 oktober 2014 00:59 schreef J0kkebr0k het volgende:
YPG zegt dat elke hudapar lid die ze zien op straat wordt doodgeschoten.quote:
Ja.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 01:00 schreef HexHunter het volgende:
[..]
Zodat ze elkaar in het Midden-Oosten de hersenen in kunnen slaan?
Laat zien dat de YPG echt criminele terroristen zijn.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 01:01 schreef expans het volgende:
Links roept leden op om zich te bewapenen om Hizb. leden ter plekke te doden.
Rechts zegt we hebben 4 martelaars, zegt fuck PKK, en dat ze zich zullen laten zien op de straten.
Awaquote:Op woensdag 8 oktober 2014 00:59 schreef ChanceThePepper het volgende:
[..]
dayki ba gan tsu ~ dayki am wlatayan ba gan da
In het sorani.
Denk het niet. De meeste Turken hier zijn verkaast en de Koerden hier zijn juist gevlucht voor zulke dingen.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 00:59 schreef J0kkebr0k het volgende:
Maar wat als Turkije valt en er een burgeroorlog uitbreekt? Zoals in meer landen daar is gegaan?quote:Op woensdag 8 oktober 2014 01:04 schreef mrstylo het volgende:
[..]
Denk het niet. De meeste Turken hier zijn verkaast en de Koerden hier zijn juist gevlucht voor zulke dingen.
Verkaast? Vandaar dat extreme nationalisme van ze.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 01:04 schreef mrstylo het volgende:
[..]
Denk het niet. De meeste Turken hier zijn verkaast en de Koerden hier zijn juist gevlucht voor zulke dingen.
Dude, waar zie je YPG staan?quote:Op woensdag 8 oktober 2014 01:02 schreef TeenWolf het volgende:
[..]
Laat zien dat de YPG echt criminele terroristen zijn.
Turkije had gelijk, handen af van kobani.
Is allemaal nep. Ze zijn ver van Turkije en door nationalisme proberen zij hunzelf er meer bij te betrekken.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 01:06 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Verkaast? Vandaar dat extreme nationalisme van ze.
Ze hebben allemaal een dienstplicht, dus dan wel.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 01:06 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Maar wat als Turkije valt en er een burgeroorlog uitbreekt? Zoals in meer landen daar is gegaan?
Oke, draai de namen eens om. Ik zie werkelijk geen verschil in de meldingquote:Op woensdag 8 oktober 2014 01:02 schreef TeenWolf het volgende:
[..]
Laat zien dat de YPG echt criminele terroristen zijn.
Turkije had gelijk, handen af van kobani.
Soort medium Char uitspraakquote:Op woensdag 8 oktober 2014 01:10 schreef mrstylo het volgende:
[..]
Is allemaal nep. Ze zijn ver van Turkije en door nationalisme proberen zij hunzelf er meer bij te betrekken.
Ook niet waar.quote:Ze hebben allemaal een dienstplicht, dus dan wel.
Die anderen zijn ook verkapte IS'ers, maar zij zeggen tenminste niet dat ze de straat op gaan om te doden.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 01:12 schreef paddy het volgende:
[..]
Oke, draai de namen eens om. Ik zie werkelijk geen verschil in de melding
Volgens mij is er wel een groot verschil tussen shoot om sight (links) vs we zullen de straten niet aan jullie overlaten (rechts)quote:Op woensdag 8 oktober 2014 01:12 schreef paddy het volgende:
[..]
Oke, draai de namen eens om. Ik zie werkelijk geen verschil in de melding
Dan is de Turkse maffia "de grijze wolven"? Je weet dat ze hier zijn en wat ze doen.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 01:07 schreef TeenWolf het volgende:
PKK heroine maffia en het vergiftigen van Europese jongeren.
De Turken in Turkije die ik ken haten IS.En dan bedoel ik Istanbul waar ik wat familie heb.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 01:19 schreef paddy het volgende:
[..]
Dan is de Turkse maffia "de grijze wolven"? Je weet dat ze hier zijn en wat ze doen.
Maar PKK is hier gewoon verboden. Grijze wolven niet (helaas)
Hoe het ook zei; ik hoop dat ze zich samen Turk kunnen noemen tegen IS. Onderling gezeur is nu niet handig. NAVO heeft trouwens aangegeven achter Turkije te staan wanneer het aangevallen gaat worden. Zou IS daar op uit zijn?. Hoe denken de meeste Turken (ik hou het globaal) over IS?
quote:Op woensdag 8 oktober 2014 01:22 schreef TeenWolf het volgende:
[..]
De Turken in Turkije die ik ken haten IS.En dan bedoel ik Istanbul waar ik wat familie heb.
Verder heb ik geen idee wat IS wilt bereiken met het opleggen van geloof op mensen.
Idd, net als ze in het begin over wilden komen alsof ze "de dictator"wilden verdrijven in Syrië om de bevolking te helpen. Was helemaal de opzet niet. Lieten ze wel blijken door al die moorden op onschuldige burgers. Alleen omdat ze niet hetzelfde geloof aanhingen. Het gaat ze puur om macht. Ik vind het erg wat daar aan de hand is. Ik vind het nog erger dat wij al jaren toelaten dat Nederlanders die kant op mogen gaan om de massamoordenaars mee te helpen. Zij zijn de mensen die Nederland in dit conflict hebben getrokken.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 01:24 schreef TeenWolf het volgende:
Ahum ik bedoel natuurlijk niet opleggen van 'geloof', dit heeft er natuurlijk niets mee te maken.
Dat is ook al gebeurd. Irak is in feite al in 3'en gesplitst. Koerdistan, Islamitische Staat en Nieuw-Irak.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 01:13 schreef J0kkebr0k het volgende:
Het gaat allemaal goed mis. Volkjes daar in de regio moeten het maar gewoon uitvechten en nieuwe lijntjes trekken.
Is het al klaar dan?quote:Op woensdag 8 oktober 2014 04:41 schreef mylamboisblack het volgende:
[..]
Dat is ook al gebeurd. Irak is in feite al in 3'en gesplitst. Koerdistan, Islamitische Staat en Nieuw-Irak.
quote:Amerikanen gefrustreerd door Turkse houding omtrent Kobani
Binnen de Amerikaanse regering groeit de frustratie over de passieve houding die Turkije aanneemt in de situatie rond de door de Islamitische Staat (IS) belegerde stad Kobani.
Dat hebben anonieme regeringsmedewerkers laten weten aan The New York Times.
De door de Amerikanen geleide coalitie schroefde dinsdag het aantal luchtaanvallen rond Kobani op. In de tegen de Turkse grens gelegen stad vechten Koerdische strijders een op het oog verloren strijd tegen IS, dat met meer man en modernere wapens steeds grotere delen van de stad in handen krijgt.
De Turkse regering heeft wel troepen en tanks gestationeerd langs de grens, maar van ingrijpen is vooralsnog geen sprake.
Toestellen van de coalitie hebben een 'no-fly zone' gecreëerd boven het noorden van Syrië, waardoor de Turkse troepen vrij eenvoudig de grens over zouden kunnen steken om IS aan te vallen. Dat had de Turkse president Recep Tayyip Erdogan eerder geëist.
Hel
"De frustratie over het uitblijven van een Turkse reactie groeit", zegt een regerinsmedewerker tegen de Amerikaanse krant. "De Turken hebben lang woede geuit over de humanitaire ramp die zich afspeelt in het noorden van Syië, maar nu bedenken ze steeds redenen om niet in te grijpen, terwijl ze een nieuwe catastrofe kunnen voorkomen."
"Dit is niet hoe een NAVO-bondgenoot hoort te reageren terwijl de hel zich op een steenworp afstand van hun grens ontvouwt."
De Amerikaanse minister van Buitenlandse Zaken John Kerry heeft de afgelopen dagen veel gebeld met de Turkse premier Ahmet Davutoglu en de Turkse minister van Buitenlandse Zaken Mevlut Cavusoglu om een oplossing te vinden.
Niet geheel onterecht op het moment.quote:
Wel degelijk, mensen laten liever hun emotie spreken dan dat ze zich een beetje verdiepen in geopolitiek/diplomatiek.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 11:03 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Niet geheel onterecht op het moment.
Let's agree to disagree.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 11:04 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Wel degelijk, mensen laten liever hun emotie spreken dan dat ze zich een beetje verdiepen in geopolitiek/diplomatiek.
Want IS zorgt er voor dat er niemand ingrijpt? Die lui doen maar wat. Het is dat alles waar ze tot nog toe tegen gevochten hebben onthutsend amateuristisch is. Daardoor schreeuwt men hier moord en brand, want het is zo'n geavanceerde vijand! Ze maken geen kans, als er maar grondtroepen ingezet worden. Een beetje aanmodderen met wat bommen hier en daar staat gelijk aan niets doen. Ook een oplossing, maar bemoei je er dan helemaal niet mee.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 09:56 schreef Pleun2011 het volgende:
De weigering van het Westen om de Koerden in Kobani te helpen doet mij een beetje denken aan de genocide in Rwanda. Het Westen had geen zin zijn vingers te branden aan een conflict waar ze zelf geen belang bij hebben en keek de andere kant op. Zo is het nu ook.. Amerika heeft geen zin om grondtroepen te sturen, het is dan wachten op de eerste beelden van onthoofde militairen. De terreur van IS is eigenlijk zeer succesvol als je erover nadenkt..
quote:Op woensdag 8 oktober 2014 11:17 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Want IS zorgt er voor dat er niemand ingrijpt? Die lui doen maar wat. Het is dat alles waar ze tot nog toe tegen gevochten hebben onthutsend amateuristisch is. Daardoor schreeuwt men hier moord en brand, want het is zo'n geavanceerde vijand! Ze maken geen kans, als er maar grondtroepen ingezet worden. Een beetje aanmodderen met wat bommen hier en daar staat gelijk aan niets doen. Ook een oplossing, maar bemoei je er dan helemaal niet mee.
Er is al een reeks over demonstraties in Turkije. Nav Gezi park. Daar kan je je ei kwijt over demonstraties en rellen in Turkije.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 08:21 schreef Toga het volgende:
Tijd voor een nieuw topic: Turkije?
(en 80% kan op nog een ander topic "zeik iemand af")
Ik heb er geen ei voor over, nog geen larvenei..quote:Op woensdag 8 oktober 2014 11:20 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Er is al een reeks over demonstraties in Turkije. Nav Gezi park. Daar kan je je ei kwijt over demonstraties en rellen in Turkije.
Want jij gelooft de angstzaaierij dat ISIS een echt lastige tegenstander is? Het is een club opstandelingen die landje speelt. Alleen met bombardementen krijg je niemand op de knieën. Dus er zal toch echt over land ingegrepen moeten worden, anders kun je het er net zo goed bij laten.quote:
Het is net een omgebouwde kerelquote:Op woensdag 8 oktober 2014 11:23 schreef theunderdog het volgende:
https://twitter.com/RozaGermian/status/519778983513047041
IS Conflict: IS fighters pull back from #Kobani after air strikes
+ ik zou haar doen.
1: ISIS is zeker een lastige organisatie, het is gewoonweg de best georganiseerde terroristische organisatie op dit moment (buiten Hezbollah).quote:Op woensdag 8 oktober 2014 11:22 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Want jij gelooft de angstzaaierij dat ISIS een echt lastige tegenstander is? Het is een club opstandelingen die landje speelt. Alleen met bombardementen krijg je niemand op de knieën. Dus er zal toch echt over land ingegrepen moeten worden, anders kun je het er net zo goed bij laten.
Roepen dat je ISIS zo verschrikkelijk vindt, maar vervolgens niet meer doen dan bommen gooien, dan vind je ze blijkbaar toch niet zo verschrikkelijk. Het zet geen zoden aan de dijk.
Is zo'n terroristische organisatie ooit in direct grondconflict gekomen met een Westerse militaire macht? Nee. Relatief gezien zijn ze sterk, maar dat is afgezet tegen de macht van het Syrische en Irakese leger.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 11:24 schreef theunderdog het volgende:
[..]
1: ISIS is zeker een lastige organisatie, het is gewoonweg de best georganiseerde terroristische organisatie op dit moment (buiten Hezbollah).
2: Het zet wel degelijk zoden aan de dijk, de bombardementen verzwakt ISIS en de Koerden en andere groepen moeten de rest doen.
Klaar als een klontje.
1: Whuutt??quote:Op woensdag 8 oktober 2014 11:27 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Is zo'n terroristische organisatie ooit in direct grondconflict gekomen met een Westerse militaire macht? Nee. Relatief gezien zijn ze sterk, maar dat is afgezet tegen de macht van het Syrische en Irakese leger.
Verzwakken is niet voldoende, als je de speech van Obama moet geloven. Dus tenzij ze na het verzwakken de finale klap uit komen delen op de grond, schiet je hier op de lange termijn niets mee op.
Wat ik bedoel te zeggen is, alsof ISIS ook maar enige kans maakt tegen een coalitie van Westerse grondtroepen.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 11:29 schreef theunderdog het volgende:
[..]
1: Whuutt??![]()
2: Ah, je moet nu ook al een politicus op zijn woorden geloven?
Mystikvm, kom op man..........
Het zwaartepunt van ISIS ligt in Irak. De soennieten werden achtergesteld, vooral door Al Maliki. In feite pleegden de soennieten een soort staatsgreep, veel soennieten in het Irakese leger doen dan ook niet al te veel moeite om tegen ISIS te vechten.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 01:35 schreef paddy het volgende:
[..]
[..]
Idd, net als ze in het begin over wilden komen alsof ze "de dictator"wilden verdrijven in Syrië om de bevolking te helpen. Was helemaal de opzet niet. Lieten ze wel blijken door al die moorden op onschuldige burgers. Alleen omdat ze niet hetzelfde geloof aanhingen. Het gaat ze puur om macht. Ik vind het erg wat daar aan de hand is. Ik vind het nog erger dat wij al jaren toelaten dat Nederlanders die kant op mogen gaan om de massamoordenaars mee te helpen. Zij zijn de mensen die Nederland in dit conflict hebben getrokken.
Hoop dat Turkse burgers overweldigend hun anti IS stem laten horen (bedoel de burgers in Turkije)
Ah, tja maar dan is het maar net wat je onder "winnen" verstaat he.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 11:35 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Wat ik bedoel te zeggen is, alsof ISIS ook maar enige kans maakt tegen een coalitie van Westerse grondtroepen.
De reden dat we dat niet doen, is omdat het een pyrrhusoverwinning zou zijn (altijd al eens willen zeggen!). Als ISIS er niet meer is, blijft de ideologie bestaan. Het zou mij daarom niks verbazen als ze ISIS op beperkte schaal in het zadel zouden willen houden. Een beetje als Noord-Korea, een controleerbaar regime van gekkies is beter dan de één na de andere opstand. Het heeft op de lange termijn geen enkele zin om ISIS uit te roeien, want in hun plaats komt gewoon weer een andere club idioten.
Yep, multitasking.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 11:35 schreef Bensel het volgende:
Kobane dreigt van de aarbodem geveegd te worden, maar hier word er gediscussieerd of een twitteraarster te doen is of niet
Van de aarbodem? lijkt mij niet.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 11:35 schreef Bensel het volgende:
Kobane dreigt van de aarbodem geveegd te worden, maar hier word er gediscussieerd of een twitteraarster te doen is of niet
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |