Ja dat is mogelijk, hier is een voorbeeld:quote:Op woensdag 8 oktober 2014 01:49 schreef kintp het volgende:
[..]
Dat is wel eens bij een tv-serie (dacht CSI) voorbij gekomen..
Of het ook daadwerkelijk kan betwijfel ik.
Lijkt me wel iets dat je zelf kunt uittesten met een hele goede foto
Wat denk jij wat er is gebeurd met de meiden Suddenintuition?quote:Op woensdag 8 oktober 2014 01:51 schreef suddenintuition het volgende:
[..]
p a r d o n ??????????????
wie ben jij ??? Begin je weer ???
Iets serieuzer nu:quote:Op woensdag 8 oktober 2014 01:49 schreef kintp het volgende:
[..]
Dat is wel eens bij een tv-serie (dacht CSI) voorbij gekomen..
Of het ook daadwerkelijk kan betwijfel ik.
Lijkt me wel iets dat je zelf kunt uittesten met een hele goede foto
Dus zo gek nog niet?!quote:Op woensdag 8 oktober 2014 02:06 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Iets serieuzer nu:
http://www.kurzweilai.net/images/Corneal-reflections.png
Ik ga wel even kijken of jouw onzinnige post daar onzinnig gevonden wordt.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 01:12 schreef jackie12 het volgende:
heb net voor de 1e keer iets onzinnigs op WS gepost.
Wie zit daar ook op van hier en onder welke naam?
En WS? is t wat?
Tip, misschien overbodig, maar toch: Google vertaalt niet rechtstreeks naar Nederlands, maar altijd via Engels (Engels wel rechtstreeks uiteraard). Wie maar een beetje redelijk Engels leest, of beter, kan dus beter dat kiezen, en geen Nederlands.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 01:21 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
Ja sorry ik kan er ook alleen een google vertaling van maken. La Prensa doet wel vaak later een Engelse versie maar die zag ik nu nog niet
Als Baru het onzinnig vind dat ik me daar alleen maar voorstel...dan weet ik genoeg!quote:Op woensdag 8 oktober 2014 02:08 schreef JustinCase het volgende:
[..]
Ik ga wel even kijken of jouw onzinnige post daar onzinnig gevonden wordt.
[..]
Tip, misschien overbodig, maar toch: Google vertaalt niet rechtstreeks naar Nederlands, maar altijd via Engels (Engels wel rechtstreeks uiteraard). Wie maar een beetje redelijk Engels leest, of beter, kan dus beter dat kiezen, en geen Nederlands.
Euh.. is dit serieus bedoeld Kan hoor, dat je plotselinge intuïties krijgt of zo.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 01:54 schreef jackie12 het volgende:
[..]
Via de link die ik gaf wel.
(maar of dat altijd zo is?)
Mn moeder vertelde me altijd dat iemand die je niet in de ogen kunt kijken niet te vertrouwen is.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 02:11 schreef JustinCase het volgende:
[..]
Euh.. is dit serieus bedoeld Kan hoor, dat je plotselinge intuïties krijgt of zo.
Heeft iemand apparatuur om voor de gein eens te kijken?quote:Op woensdag 8 oktober 2014 02:10 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Helemaal niet gek als je een goede foto hebt:
Daar is misschien een hele kleine kans op met de originele 7 megapixel foto. Nu, met zo weinig resolutie, wordt het al snel erg onscherp en blokkerig... zoals met de papiertjes van foto 550 discussie.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 01:30 schreef jackie12 het volgende:
Niet lachen. Maar kun je als je de foto 10000000000 x vergroot op de mirador in het spiegelbeeld in haar ogen ook zien wie de foto maakt?
Je voorstellen is natuurlijk geen bijdrage, dus ja... maar zei je er meteen bij, dat je alleen dat kwam doen? Anders kan hij dat toch niet weten? Sorry hoor, met logica kom ik hier niet uit.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 02:09 schreef jackie12 het volgende:
[..]
Als Baru het onzinnig vind dat ik me daar alleen maar voorstel...dan weet ik genoeg!
toch vastgehouden, ergens...in de eerste dagen, na de eerste 2 noodoproepen geloof ik eigenlijk niet dat zij beschikking hebben gehad over die telefoons, mij lijkt het dat die dan toch afgenomen zouden zijn...aan de andere kant schreef straks iemand ( weet nie meer wie ) dat die donkere foto `s gemaakt konden zijn, terwijl hun vastgebonden lagen...dat vond ik ook wel een mogelijkheid, maar dan hebben ze die telefoons, moeten kunnen pakken..( en waar waren dan die daders ?) Wat is er dan daarna gebeurd ? Kan van alles zijn, maar toch zitten we met een zeer beperkt aantal resten...waar is de rest ? ....zeer dubieus...sowieso, dat ze geen berichten hebben gestuurd of geprobeerd naar huis, na die 1e april, kan er bij mij niet in....ook een ongeluk in eerste instantie is mogelijk, waarbij hulp gehad van derden....maar bleek geen echte `hulp `dus....( en dan doel ik op die geruchten, van dat ze meegenomen naar een huis in de buurt....kan...maar dan is het vanaf daar fout gelopen, en wie weet waar terecht gekomen, uiteindelijk....) en die rugtas heeft zeer beslist niet zo lang in die bossen gelegen daar, aan de foto te zien....dus later neergelegd alles, ik denk vanwege de media-ophef, om het op een verdwaling te laten lijkenquote:Op woensdag 8 oktober 2014 02:01 schreef jackie12 het volgende:
[..]
Wat denk jij wat er is gebeurd met de meiden Suddenintuition?
Kloothommel zit te dollen, of hij leest de beschrijving niet. Er is ingezoomd op de man z'n oog, In een fotostudio. Niet op een foto. "The zoom begins with a passport photo-style framing of the subject," Photo-style framing, dat slaat op de uitsnede waarmee het zoomen begint. Die is ALS een foto.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 02:14 schreef jackie12 het volgende:
[..]
Mn moeder vertelde me altijd dat iemand die je niet in de ogen kunt kijken niet te vertrouwen is.
Jouw ogen en zelfs mond zijn bedekt Just in Case.
Over mijn fotootje....ik verwacht wel iets origineels!
Als ik t Google is t mogelijk. Misschien meestal niet maar wie niet waagt die niet wintquote:Op woensdag 8 oktober 2014 02:28 schreef JustinCase het volgende:
[..]
Kloothommel zit te dollen, of hij leest de beschrijving niet. Er is ingezoomd op de man z'n oog, In een fotostudio. Niet op een foto. "The zoom begins with a passport photo-style framing of the subject," Photo-style framing, dat slaat op de uitsnede waarmee het zoomen begint. Die is ALS een foto.
Noem iets waarvan beweerd wordt dat het mogelijk is, maar volgens jou bullshit is, en doe dezelfde Google test. Een Canon Powershot, en jpg compressie. Hoeveel pixels is dat oog, en hoeveel blokken maakt de compressie daarvan? Ik denk dat je al blij mag zijn als daar het verschil tussen onder en boven de horizon in te zien is.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 02:31 schreef jackie12 het volgende:
[..]
Als ik t Google is t mogelijk. Misschien meestal niet maar wie niet waagt die niet wint
Ik geloof dat de kans dat je iets kunt zien via het oog heeeeeeeel klein is.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 02:41 schreef JustinCase het volgende:
[..]
Noem iets waarvan beweerd wordt dat het mogelijk is, maar volgens jou bullshit is, en doe dezelfde Google test. Een Canon Powershot, en jpg compressie. Hoeveel pixels is dat oog, en hoeveel blokken maakt de compressie daarvan? Ik denk dat je al blij mag zijn als daar het verschil tussen onder en boven de horizon in te zien is.
Dat had je gedacht., niks afvinken.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 02:45 schreef jackie12 het volgende:
[..]
Ik geloof dat de kans dat je iets kunt zien via het oog heeeeeeeel klein is.
Desalniettemin het proberen waard zodat we dat kunnen afvinken
Ahum.. met "subject" bedoelen ze wel degelijk een foto. Heb het artikel in PlosOne erbij gepakt.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 02:45 schreef jackie12 het volgende:
[..]
Ik geloof dat de kans dat je iets kunt zien via het oog heeeeeeeel klein is.
Desalniettemin het proberen waard zodat we dat kunnen afvinken
Uh dat FC Groningen dit jaar kampioen kan worden?!
Dit zal van persoon tot persoon verschillen inderdaad. De één zal eerder het idee van elkaar verliezen proberen te ontwijken, de ander denkt er juist wel over na. Net als dat de één (door omstandigheden) sneller de realiteit verliest dan de ander, er zijn ook gevallen bekend waarbij dat al na 2/3 dagen begon.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 14:20 schreef JustinCase het volgende:
[..]
Misschien geeft het juist wel aan hoe sterk je bij afnemende helderheid, alles inzet om te overleven. In beginsel uiteraard om er samen levend uit komen. Het vergt een extra stap om te bedenken, bespreken en maatregelen te nemen voor het geval één van beiden alleen verder moet. Je zet dan het eerste doel a.h.w. even in de wacht. Ik ben benieuwd hoeveel mensen dat opbrengen, en nog op tijd doen ook. Aan mezelf heb ik niets als vergelijking, ik vertel mijn PIN al terwijl de tent nog wordt opgezet op een camping, en ik zie dat het maar 30 meter van een rivier is. Na het inloggen op de Wifi, dat wel. First things first.
Lijkt me een tof plan, maar erg moeilijk uit te voeren want ik denk dat we een halve wereld uit elkaar wonen.quote:Zeker weten. En bijzonder. Als je zin hebt in een weddenschap: een goede fles wijn. Voor mij als het me lukt om in een half uur tien verbaasde reacties te oogsten, met "Goh, ik dacht dat jij een vrouw was!".![]()
En nog een fles als na een uur niemand JustinCase ontdekt heeft. Voor een fles als er een andere poster dubbel aanwezig blijkt te zijn, en jij me van tevoren DM't wie dat is. En nog een fles als die na een half uur nog steeds in tweevoud rondloopt.
Snap ik niet. Als het om de "alleen" gaat: dat moest uiteraard "allen" zijn, typfout.quote:Gut, wat een achterdocht. Maar wel een plausibele verklaring. Dan wil je die weddenschap natuurlijk ook niet. Hoe lang krijg ik om te bewijzen dat het niet zo is?
Thanks voor de heldere uitleg.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 00:59 schreef Perico het volgende:
[..]
Nee je hebt gelijk, daarom was ik zelf ook niet zo overtuigd reeds van de bevinding.. al blijft het wel zowat de enige functie waar lagen loslaten, vandaar mijn interesse.
Dan resteert alleen nog de vraag: wat is gangbaar binnen de marges, en wat is echt teveel out of focus, behorend bij de foto. Dit moet je zien tegen de achtergrond, dat foto 500 een hele betrokken lucht heeft. Sommigen meenden hier, dat Lisanne geplakt was voor P.M.'s mirador foto, bijvoorbeeld.
Maar bij nader inzien kom ik je tegemoet en stel dat er toch teveel onzerkerheid is om te stellen dat er gesleuteld is aan foto 499, het gaat om focus range waarden die waarschijnlijk binnen de gangbare marges vallen.
Ik denk dat ik het nu beter begrijp, als bv naast haar ook een berg op de achtergrond er tegelijkertijd uit gehaald werd, dan zou dat zeker een teken geweest zijn van manipulatie (toch?).quote:Deze functie is met name ook bruikbaar als je twee scherpe objecten in een foto waarneemt, als indicatie dat het beeld bewerkt is. Of als de achtergrond te veel out of focus is, omdat iemand die uitgerekt heeft als laag of niet goed heeft bijgelicht.
Dan is hoe ik het deed zo gek nog niet. Dat is letterlijk zo gegaan: ik zei, zonder enige lading (was ook geen reden voor) hoe ze mijn telefoon konden ontsluiten.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 03:14 schreef blondetrien het volgende:
[..]
Dit zal van persoon tot persoon verschillen inderdaad. De één zal eerder het idee van elkaar verliezen proberen te ontwijken, de ander denkt er juist wel over na. Net als dat de één (door omstandigheden) sneller de realiteit verliest dan de ander, er zijn ook gevallen bekend waarbij dat al na 2/3 dagen begon.
Die act van mij. Is natuurlijk nu al kapot. Voorzover er al kans was op een dubbele aanwezigheid. En dan nog, denkt de helft dat die nep is, en ik twee posters ben.quote:[..]
Lijkt me een tof plan, maar erg moeilijk uit te voeren want ik denk dat we een halve wereld uit elkaar wonen.
Ah, dat 'alleen' was inderdaad de oorzaak. Er waren nog maar twee posters aan het posten. En er gaan toch al geruchten over klonen, dus ja.. Maar ik ging door dat foutje wel twijfelen of het wel zo tof is, dat plan.quote:[..]
Snap ik niet. Als het om de "alleen" gaat: dat moest uiteraard "allen" zijn, typfout.
Jouw manier van praten is uniek.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 03:28 schreef JustinCase het volgende:
[..]
Dan is hoe ik het deed zo gek nog niet. Dat is letterlijk zo gegaan: ik zei, zonder enige lading (was ook geen reden voor) hoe ze mijn telefoon konden ontsluiten.
[..]
Die act van mij. Is natuurlijk nu al kapot. Voorzover er al kans was op een dubbele aanwezigheid. En dan nog, denkt de helft dat die nep is, en ik twee posters ben.
[..]
Ah, dat 'alleen' was inderdaad de oorzaak. Er waren nog maar twee posters aan het posten. En er gaan toch al geruchten over klonen, dus ja.. Maar ik ging door dat foutje wel twijfelen of het wel zo tof is, dat plan.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |