Zeker ja, als de berg te scherp was. Of als die bergen nog vager zouden zijn geweest dan nu. De begroeiing ter linkerzijde van Lisanne blijft trouwens het allerbest in focus, lijkt alsof daar op scherpgesteld is.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 03:28 schreef oompaloompa het volgende:
Ik denk dat ik het nu beter begrijp, als bv naast haar ook een berg op de achtergrond er tegelijkertijd uit gehaald werd, dan zou dat zeker een teken geweest zijn van manipulatie (toch?).
Of dat ze eigenlijk meer naar zwart neigen?quote:Op woensdag 8 oktober 2014 00:38 schreef Perico het volgende:
Denk dat het dezelfde schoenen zijn als dat ze aanheeft op die foto met vrouw en man met rugzak.. hun schoenen zijn ook allemaal zwart/grijs en de hare kleuren idem.. twee keer kan dat toch niet gebeuren, als ze eigenlijk blauw zijn...
quote:Op woensdag 8 oktober 2014 00:26 schreef Grijzemassa het volgende:
Er zijn wel meer paden dan de bekende trails.
I have not written very much about describing our off the beaten path findings while trekking off the track. What are the risks? NONE! If you are in good health and in good shape then take a walk on the many hidden trails in Boquete.
Of foto 550. Daar is volgens mij met flitser naar beneden in het water gefotografeerd, alsof je een selfie maakt in de spiegel. Daar zou degene die de foto neemt in principe gewoon herkenbaar op kunnen staan.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 02:15 schreef Perico het volgende:
[..]
Daar is misschien een hele kleine kans op met de originele 7 megapixel foto. Nu, met zo weinig resolutie, wordt het al snel erg onscherp en blokkerig... zoals met de papiertjes van foto 550 discussie.
Misschien kun je ook op foto 505 aan bepaalde schaduwen het silhouet van de fotonemer afleiden.
Opmerkelijk dat de criminelen daar geen gidsen aanvallen. Hoe kan het dat zij immuun zijn voor berovingen met geweld en wapens?quote:Op woensdag 8 oktober 2014 00:55 schreef vronie het volgende:
11en 30 vroeg zich af waarom er hier nu een gids voor nodig was.
http://www.vermist.nl/nie(...)elroute-la-pianista/
Daarom dus
een verklaring zou kunnen zijn dat die wel in panama blijven tijdens het hele proces en dat ze dan dus de sjaak zijn. Een toerist die gaat daarvoor niet in Panama blijven, die wil zn vlucht terug daarvoor niet missen en dus is dat een prooi met een lagere pakkans.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 10:11 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Opmerkelijk dat de criminelen daar geen gidsen aanvallen. Hoe kan het dat zij immuun zijn voor berovingen met geweld en wapens?
Of ze werken samen.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 10:11 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Opmerkelijk dat de criminelen daar geen gidsen aanvallen. Hoe kan het dat zij immuun zijn voor berovingen met geweld en wapens?
Het idee dat de dames in een grot gezeten hebben, waar de foto's genomen zijn, lijkt mij niet aannemelijk. De temperatuur op de exif-data gaf 24 graden aan.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 11:15 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
OK, dat gedeelte van mijn scenario is zwak en kan verbeterd worden. Waarschijnlijker is dat ze in de fase op dezelfde plek zijn gebleven; in een grot of andere schuilplaats.
Dan blijf ik het raar vinden dat 2 ogenschijnlijk verantwoordelijke meiden voor de eerst hike in hun leven geen gids hadden.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 10:57 schreef agter het volgende:
Er staan wel wat meer waarschuwingen op dat bord dan alleen dat je met een een officiele gids moet gaan lopen:
[ afbeelding ]
Dit bord is onlangs geplaatst. Ik weet niet welke info K&L tot zich genomen hebben toen der tijd.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 11:00 schreef jackie12 het volgende:
[..]
Dan blijf ik het raar vinden dat 2 ogenschijnlijk verantwoordelijke meiden voor de eerst hike in hun leven geen gids hadden.
Ze hebben dus eigenlijk een lijst gemaakt van alle dingen die K. en L. niet gedaan hebben.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 10:57 schreef agter het volgende:
- It is not alowed to travel the path without a local certificate
Tour Guide
- You must calculate your route well, bring clothes, shoes,
first aid backpack and flashlight
- Follow the particular signals
- Please do not deviate from the marked route
- Please be careful wit the flora and fauna of the area, there
may be poisonous species
- Hydrate properly
- It is recommended to check weather conditions
- Walk with caution, do not take risks
Waarom zou je een gids wél aanvallen? Die loopt toch niet met creditcards, dure horloges en dollars op zak? Dat is net zoiets als Somalische piraten die een vissersboot beroven.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 10:19 schreef Marrije het volgende:
[..]
een verklaring zou kunnen zijn dat die wel in panama blijven tijdens het hele proces en dat ze dan dus de sjaak zijn. Een toerist die gaat daarvoor niet in Panama blijven, die wil zn vlucht terug daarvoor niet missen en dus is dat een prooi met een lagere pakkans.
Ik weet het niet zeker, maar zouden dat die "particular signals" kunnen zijn? Ik bedoel: borden die ze langs de route hebben geplaatst om aan te geven hoe je moet lopen?quote:Op woensdag 8 oktober 2014 10:57 schreef agter het volgende:
Iemand een idee wat die afbeeldingen links onderin betekenen?
Waar een paar toeristen op zitten met veel geld op zak en mooie gadgets als iphones en camera's.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 11:15 schreef JustinCase het volgende:
[..]
Waarom zou je een gids wél aanvallen? Die loopt toch niet met creditcards, dure horloges en dollars op zak? Dat is net zoiets als Somalische piraten die een vissersboot beroven.
Dan snap ik die pictogram met die kruising niet. Er zijn toch geen zijpaden?quote:Op woensdag 8 oktober 2014 11:18 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Ik weet het niet zeker, maar zouden dat die "particular signals" kunnen zijn? Ik bedoel: borden die ze langs de route hebben geplaatst om aan te geven hoe je moet lopen?
Ik las dat eerder als: ga niet van het pad af?quote:Op woensdag 8 oktober 2014 11:22 schreef agter het volgende:
[..]
Dan snap ik die pictogram met die kruising niet. Er zijn toch geen zijpaden?
Een pictogram met een kruis verwijst toch meestal naar een kruising.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 11:22 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Ik las dat eerder als: ga niet van het pad af?
Ik kan helaas de tekst eronder niet lezen; de foto is te onscherp.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 11:22 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Ik las dat eerder als: ga niet van het pad af?
Dit idd. Plus herkenning; de kans dat de gids ze herkent is groter.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 10:19 schreef Marrije het volgende:
[..]
een verklaring zou kunnen zijn dat die wel in panama blijven tijdens het hele proces en dat ze dan dus de sjaak zijn. Een toerist die gaat daarvoor niet in Panama blijven, die wil zn vlucht terug daarvoor niet missen en dus is dat een prooi met een lagere pakkans.
Ik zou daar nog aan toe willen voegen:quote:Op woensdag 8 oktober 2014 11:06 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Ze hebben dus eigenlijk een lijst gemaakt van alle dingen die K. en L. niet gedaan hebben.
wat een waardeloze aanwijzingen!quote:Op woensdag 8 oktober 2014 10:57 schreef agter het volgende:
Er staan wel wat meer waarschuwingen op dat bord dan alleen dat je met een een officiele gids moet gaan lopen:
[ afbeelding ]
Wat ik kan lezen als ik inzoom:
- It is not alowed to travel the path without a local certificate
Tour Guide
- You must calculate your route well, bring clothes, shoes,
first aid backpack and flashlight
- Follow the particular signals
- Please do not deviate from the marked route
- Please be careful wit the flora and fauna of the area, there
may be poisonous species
- Hydrate properly
- It is recommended to check weather conditions
- Walk with caution, do not take risks
Iemand een idee wat die afbeeldingen links onderin betekenen?
Overigens, dat noodnummer *335 wat zo pontificaal in beeld staat, is dat een nieuw nummer? Niet gebeld door K&L in elk geval.
Tja, afwijken van hoe je bekend staat wordt raar gevonden. Als een stel doorgewinterde gobetrotters die trail lopen mét een gids, vinden er vast ook mensen dat raar. Maar daar komt de spotlight niet op te staan. Het raarst is altijd nog iemand die nooit raar doet.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 11:00 schreef jackie12 het volgende:
[..]
Dan blijf ik het raar vinden dat 2 ogenschijnlijk verantwoordelijke meiden voor de eerst hike in hun leven geen gids hadden.
Er zijn ook meer trails dan de Pianista trail. Er zullen er vast zijn die wel paden kruisen. De Pianista trouwens ook in het eerste stuk waar die nog door bewoond gebied heen gaat. Pas wanneer die het tropisch bos bereikt wordt het één enkel pad.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 11:23 schreef agter het volgende:
[..]
Een pictogram met een kruis verwijst toch meestal naar een kruising.
Er staat zelfs heel groot een telefoonnummer bij: 335.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 11:24 schreef eigendeegcookie het volgende:
[..]
wat een waardeloze aanwijzingen!
-de gids is verplicht, maar als je doorleest kennelijk toch niet.
-calculate the route well? er staat niks over teruglopen.
-hoeveel water is properly hydrated?
-bij welk weer mag je niet gaan?
-als er nou gewoon gestaan had dat je geen bereik meer hebt als je hierheen gaat, dan denkt men vanzelf wel aan alle genoemde dingen.
-maar geen bereik staat er niet bij!
Dat is evident. Ze kunnen moeilijk alle dingen die er niet zijn op dat bord zetten:quote:Op woensdag 8 oktober 2014 11:24 schreef eigendeegcookie het volgende:
[..]
wat een waardeloze aanwijzingen!
-de gids is verplicht, maar als je doorleest kennelijk toch niet.
-calculate the route well? er staat niks over teruglopen.
-hoeveel water is properly hydrated?
-bij welk weer mag je niet gaan?
-als er nou gewoon gestaan had dat je geen bereik meer hebt als je hierheen gaat, dan denkt men vanzelf wel aan alle genoemde dingen.
-maar geen bereik staat er niet bij!
O, als het over een gids gaat die toeristen begeleidt? Is ook niet zo moeilijk, als die in de omgeving woont. Ons kent ons, en als die gids ze niet herkent kent hij wel mensen die weten wie het gedaan heeft.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 11:21 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Waar een paar toeristen op zitten met veel geld op zak en mooie gadgets als iphones en camera's.
Echt.. zo erg heb ik ze nog niet gelezen.
volgens mij weet men ook om welke personen het gaat, maar de mensen die aangifte doen die gaan het land uit voor het proces afgerond kan worden en daardoor gaan de daders vrijuit.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 11:31 schreef JustinCase het volgende:
[..]
O, als het over een gids gaat die toeristen begeleidt? Is ook niet zo moeilijk, als die in de omgeving woont. Ons kent ons, en als die gids ze niet herkent kent hij wel mensen die weten wie het gedaan heeft.
Ja, idd. Blijkbaar wordt in Panama zo'n aanklacht bij een crimineel feit niet gedaan door het OM maar door de slachtoffers zelf.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 11:40 schreef Marrije het volgende:
[..]
volgens mij weet men ook om welke personen het gaat, maar de mensen die aangifte doen die gaan het land uit voor het proces afgerond kan worden en daardoor gaan de daders vrijuit.
Dit topic kent op dit moment 450 'lurkers'; mensen die niet posten als ze eigenlijk niks te melden hebben wel meelezen maar niet posten.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 03:33 schreef jackie12 het volgende:
Jouw manier van praten is uniek.
Als jij al eerder hier een "persoon" was dan doe je het nu als kloon heel goed.
Toch denk ik dat je een kloon bent omdat je van de 1 op de andere dag hier binnen stapt en veelsteveel weet voor een nieuwkomer.
Als je geen kloon bent. petje af .
Hoe zie jij dat?quote:Op woensdag 8 oktober 2014 11:44 schreef Treinhomo het volgende:
[..]
Dit topic kent op dit moment 450 'lurkers'; mensen die niet posten als ze eigenlijk niks te melden hebben wel meelezen maar niet posten.
Die zullen doorgaans prima ingelezen zijn.
In het topic zelf boven de topictitel hoveren met je muis.quote:
quote:Bekijk het overzicht van deze reeks - views: 1672 - reacties: 133 - lurkers (volgen zonder te posten): 448
LOL, ja. Dit tropisch bos heeft geen airco. Maar met zo'n lijst had het er wel bij gekund, en er staat een telefoonnummer. Niet dat dat iets zegt, er stonden altijd al telefoonnummers op informatieborden, ver voor het GSM tijdperk.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 11:28 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Dat is evident. Ze kunnen moeilijk alle dingen die er niet zijn op dat bord zetten:
- Let op: er zijn hier geen toiletten.
- Let op: er zijn hier geen restaurants.
- Let op: er zijn hier geen taxi's.
- Let op: er zijn hier geen zwembaden.
- Let op: er zijn hier geen hotels.
Enz.
Niet volgens dat artikel. De aangifte was al gedaan, en de daders konden vervolgd worden. Maar het bewijs kwam niet rond, omdat de toeristen geen zin hadden om te getuigen. Wel begrijpelijk, maar zo blijft het in stand. Gaat in Nederland in zo'n geval natuurlijk net zo, dat een daders vrijuit kan gaan omdat een beroofde Amerikaan niet komt opdagen als getuige. Als je dat in eigen land zo doet, als slachtoffer, krijg je te horen dat je dan ook niet moet zeuren.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 11:43 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Ja, idd. Blijkbaar wordt in Panama zo'n aanklacht bij een crimineel feit niet gedaan door het OM maar door de slachtoffers zelf.
Het zoekgebied was te klein. De zoekactie was enorm slecht. Te laat begonnen en niet intensief genoeg. Men zocht overdag, maar aan het eind van de middag ging men gauw weer op een drafje naar huis om bij moeders te kunnen zijn. Men vond het ook te gevaarlijk, werd keer op keer vermeld.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 11:30 schreef MidnightB00m het volgende:
Vind het bord wel een goede actie. En zoals Dr.Kloothommel al zei: lijkt alsof L&K dat allemaal niet hebben gedaan inderdaad.
Heb net filmpje van Mata weer gezien op YT. Wat nu mijn aandacht trok waren de (weers)omstandigheden en bijzonderheden in de nacht van 7 op 8 april.
- SYNAPROC overnachtte die avond, locatie onbekend;
- Rond 4.00 uur 's ochtends was het erg bewolkt, dus zal daarvoor ook wel opgespeeld hebben;
- Er was nog minder zicht door de stand van de maan;
- Op forum van Boquete stond een post dat een helikopter die nacht heeft gevlogen om K&L te zoeken;
- Op 8 april kwamen de ouders aan in Panama.
(- Op de gemaakte foto's werd door meerdere mensen een man met rugzak gezien.)
Eigenlijk is het hoe dan ook logisch dat de camera is gebruikt, zowel qua zicht als om noodsignaal uit te zenden. 9 april werd er met honden gezocht. Weer niets.
Dit is echt een cruciale periode geweest. Waarom werd er helemaal niets gevonden? Geen broekje, geen tas, geen spoor van Lisanne&Kris.
Dat zullen wel alleen de ingelogde lurkers zijn. Hoe weten ze dat anders? Het aantal volgers kan wel een veelvoud zijn.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 12:06 schreef Treinhomo het volgende:
[..]
In het topic zelf boven de topictitel hoveren met je muis.
op dit moment:
[..]
Niet zozeer ingelogd, maar mensen die op het knopje 'volg topic' hebben gedrukt. Het topic komt dan in je 'mijn actieve topics' te staan zonder dat je erin hoeft te posten.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 12:33 schreef JustinCase het volgende:
Dat zullen denk ik alleen de ingelogde lurkers zijn. Want hoe weten ze dat anders? Oftewel, het aantal volgers kan wel een veelvoud zijn. Bovendien vind ik het nogal overdreven wat Jackie zegt. Zo lang heb ik helemaal niet gelurkt. De tweede keer begon ik een DM-chat met een FOK'er die lurkte maar nu even iets postte. Over dit topic, en hoe snel je posters begint te herkennen. O, Huppeldepup, niet meteen de tekst lezen, eerst proberen te raden. Niet op details van die verdwijning, het type argumentatie, hoe fel enzo. Zal zo'n 2 a 3 weken geleden geweest zijn.
Sorry, ik bedoelde users met een FOK! account. Dat je als volger niet ingelogd hoeft te zijn, wist ik wel. Maar daar komt dus iedereen zonder account bij, die volgt wat er gebeurt. Plus en minus de FOK'ers die jij noemt, met de volg-optie aan of uit, terwijl ze niet of wel volgen.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 12:42 schreef Treinhomo het volgende:
Niet zozeer ingelogd, maar mensen die op het knopje 'volg topic' hebben gedrukt. Het topic komt dan in je 'mijn actieve topics' te staan zonder dat je erin hoeft te posten.
Da's helemaal correct.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 12:55 schreef JustinCase het volgende:
Sorry, ik bedoelde users met een FOK! account. Dat je als volger niet ingelogd hoeft te zijn, wist ik wel. Maar daar komt dus iedereen zonder account bij, die volgt wat er gebeurt.
Plus de FOK!-ers die volgen zonder dat de volg-optie aan staat. Maar weer minus de FOK'ers, die jij noemt die niet volgen, maar dat niet uitgezet hebben.
Maar, ik neem aan, dat jullie je realiseren, dat het slechts bij benadering is, zo `n herkenning ?quote:Op woensdag 8 oktober 2014 12:33 schreef JustinCase het volgende:
[..]
Dat zullen wel alleen de ingelogde lurkers zijn. Hoe weten ze dat anders? Het aantal volgers kan wel een veelvoud zijn.
Verder vind ik het nogal overdreven wat Jackie zegt, over veel te veel weten. Daar was niet lang lurken voor nodig. De 2e of 3e lurksessie begon ik een DM-chat met een FOK'er die lurkte maar nu even iets postte. Over dit topic, en hoe snel je posters begint te herkennen. O, Huppeldepup, niet meteen de tekst lezen, eerst proberen te raden. Niet op details van die verdwijning, het type argumentatie, hoe fel enzo. Zal zo'n 2 a 3 weken geleden geweest zijn.
Als ik jouw posts lees krijg ik altijd het idee dat je uit Kinderdijk komt.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 13:02 schreef suddenintuition het volgende:
Maar, ik neem aan, dat jullie je realiseren, dat het slechts bij benadering is, zo `n herkenning ?
En dat je moet incalculeren, dat je er ook wel eens helemaal langs kan zitten ?
Of hou je daar geen rekening mee ? Als je daar namelijk geen rekening mee houdt, dan denk je
dus `iets ` over iemand, terwijl dat dus helemaal niet waar blijkt te zijn ?
Bovendien gaat het over kris en Lisanne, en niet over ons persoonlijk...is dus onnodig om te trachten uit te zoeken, WIE er nou eigenlijk ACHTER een post zit, en er proberen een scheldnaam voor te bedenken, en een stempeltje op te drukken. We zitten nu eenmaal niet achter een kop koffie in de huiskamer....Begrijp je wel wat ik bedoel ? En krijg ik nu weer een hatelijk antwoord terug met steken onder water ? Of kun je ook normaal antwoord terug geven ? Wat leesbaar is ?
De gidsen zouden de overvallers kunnen herkennen. Omdat ze ze kennen. Omdat het locals zijn.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 11:23 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Dit idd. Plus herkenning; de kans dat de gids ze herkent is groter.
Dit kwam ik ook nog tegen.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 11:06 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Ze hebben dus eigenlijk een lijst gemaakt van alle dingen die K. en L. niet gedaan hebben.
Volgers zonder account kun je als ruis kwijtraken, door elke post helemaal in een spoiler te zetten.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |