geen spam, maar, volgende week is in utrecht een Study Abroad fair van Kilroy, waar ze als het goed is een aparte stand hebben voor financien. Misschien is dat iets waard?quote:Op zaterdag 29 augustus 2015 11:24 schreef LosBuenosMuchachos het volgende:
Jow auslanders! Hebben mensen hier toevallig een soort van lijstje met betaalbare buitenlandse uni's? Buiten EU.
Aan het International Office heb ik werkelijk waar geen zak en zelf kom ik er niet helemaal uit. Ik kom uit op San Diego State en RMIT Melbourne rond de 5000-6000¤, maar dan betaal je weer een shitload aan vliegtickets of kamers.
Niet dat deze opties al afgevallen zijn maar ik vroeg me af of er nog meer interessante opties zijn die ik nog niet tegengekomen ben. Vooral USA/Canada/Australië staan me aan. Wellicht opties met beurzen of iets dergelijks?
Hoor t graag
Ziet er wel interessant uit, maar ben bang dat ik dat niet ga halen. Moet uit Amsterdam komen na m'n stage, helaasquote:Op zaterdag 29 augustus 2015 11:48 schreef _Loki het volgende:
[..]
geen spam, maar, volgende week is in utrecht een Study Abroad fair van Kilroy, waar ze als het goed is een aparte stand hebben voor financien. Misschien is dat iets waard?
Ben zelf een half jaar in Sydney geweest toen ook wel rondgekeken voor een eventuele Uni daar..quote:Op zaterdag 29 augustus 2015 13:55 schreef LosBuenosMuchachos het volgende:
[..]
Ziet er wel interessant uit, maar ben bang dat ik dat niet ga halen. Moet uit Amsterdam komen na m'n stage, helaas
$12.000 AUD is slechts ¤7800. Een buitenlandse (niet-Europese) student aan een Nederlandse uni betaalt ongeveer het dubbelequote:Op zondag 6 september 2015 14:39 schreef Indiany het volgende:
[..]
Ben zelf een half jaar in Sydney geweest toen ook wel rondgekeken voor een eventuele Uni daar..
Australië is echt bizar duur.
''One of the most important aspects of choosing your study abroad destination is cost. Studying in Australia is more affordable than other options.
Estimated living expenses – AU$12,000 – $18,000 per year
Undergraduate course fees on average range from AU$10,000 to AU$16,500 per year.* Graduate course fees on average range from AU$11,000 to AU$18,500 per year.*
Course duration ranges from 3-4 years for undergraduate courses and 1+ years for postgraduate courses
Find out useful information about the costs of studying abroad at StudyCostCompare.
*Please note that courses in medicine and some engineering programs will be more expensive than the costs given. See the course descriptions on this site for the most up-to-date course costs.''
Verder kan je naar de USA: http://www.graduateshotline.com/costs.html#.VewzjPntmko (beetje naar beneden scrollen, je bent natuurlijk out of state)
Canada meestal hetzelfde verhaal..
Dit is dan ook de reden waarom ik naar Schotland ga voor een verkorte BA met subsidiëring van de Schotse regering via de SAAS.
Beste was als je die website niet bekeken had (sites zijn niet altijd 100% up to date). Daarnaast is het bericht is van 14 december, gisteren dus.quote:Op dinsdag 15 december 2015 09:08 schreef Eufje. het volgende:
Hi!
Ik vroeg me af of iemand van jullie bekend is met de volgende situatie:
Daar maak je een goed punt. Het zou best kunnen dat ik me onnodig druk loop te maken. Echter, heb ik meerdere ervaringen op het internet gelezen, waarbij precies hetzelfde is gebeurd. Er zijn gevallen waarbij het lang heeft geduurd voordat het visum werd ontvangen. Die tijd heb ik helaas niet, met name omdat de feestdagen voor de deur staan.quote:Op dinsdag 15 december 2015 09:13 schreef Thormodo het volgende:
[..]
Beste was als je die website niet bekeken had (sites zijn niet altijd 100% up to date). Daarnaast is het bericht is van 14 december, gisteren dus.
Als ze zeggen dat het is goedgekeurd is het goedgekeurd. Die van mij was ook binnen een paar dagen binnen.
Ik denk dat ze dat voor de zekerheid doen. De eerste 2 keer dat ik Visum kreeg duurde het ongeveer 3 dagen, de derde keer stond er blijkbaar iets niet goed in het syeteem bij home security en duurde het een paar weken, dit kreeg ik na 2-3 dagen te horen. Ik denk dat de kans dat zoiets gebeurd extreem klein is, maar het kan gebeuren, daarom waarschijnlijk de paar weken op de website.quote:Op dinsdag 15 december 2015 09:08 schreef Eufje. het volgende:
Hi!
Ik vroeg me af of iemand van jullie bekend is met de volgende situatie:
Ik ben gisteren bij het Amerikaanse consulaat geweest voor mijn visumaanvraag. Na een heel kort gesprek is mij verteld dat mijn visumaanvraag is geaccepteerd en dat ik mijn paspoort met mijn visum daarin binnen 2/3 werkdagen per post kan verwachten. Nu is het zo dat als ik de status van mijn visum check op CEAC.state.gov., ik de volgende bericht krijg:
Administrative Processing
Case Creation Date: 14-Dec-2015
Status Updated Date: 14-Dec-2015
Your visa case is currently undergoing necessary administrative processing. This processing can take several weeks. Please follow any instructions provided by the Consular Officer at the time of your interview. If further information is needed, you will be contacted. If your visa application is approved, it will be processed and mailed/available within two business days.
Nu begin ik me toch wel zorgen te maken, omdat ik mijn visum voor eind december moet ontvangen wil ik beginnen aan mijn uitwisselingsprogramma in Amerika. Nou is mij vraag aan jullie; is er iemand die in een dergelijke situatie zat en wat is je ervaring hiermee?
Dat zou je inderdaad denken. De reden dat ik me zorgen begon te maken is omdat op de site van het consulaat het volgende staat omtrent administrative processing:quote:Op dinsdag 15 december 2015 09:59 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Ik denk dat ze dat voor de zekerheid doen. De eerste 2 keer dat ik Visum kreeg duurde het ongeveer 3 dagen, de derde keer stond er blijkbaar iets niet goed in het syeteem bij home security en duurde het een paar weken, dit kreeg ik na 2-3 dagen te horen. Ik denk dat de kans dat zoiets gebeurd extreem klein is, maar het kan gebeuren, daarom waarschijnlijk de paar weken op de website.
That said, met druk maken schiet je niets op, beste gewoon afwachten
Dit is veranderd, het heet nu Erasmus +, deze beurs kun je 1x aanvragen tijdens je studie voor zowel je stage of exchange.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 23:03 schreef motorbloempje het volgende:
Welkom in het grote Studeren en stage in het buitenland topic op Fok!
......
Enkele tips:
• Als je voor je studie een tijdje in het buitenland verblijft is er vaak de mogelijkheid om een beurs aan te vragen. Zo heb je de Erasmusbeurs voor studies in europa en de Leonardo Davinci beurs voor stagaires in europa. Voor deze beide beurzen moet je wel nog altijd ingeschreven staan bij een Nederlandse hoge school of universiteit.
Naar welke uni wil je?quote:Op woensdag 17 februari 2016 16:53 schreef SantaClausNorthPole het volgende:
Een klein kickje.
Na jaren in mijn hoofd gehad te hebben dat ik naar een bepaalde universiteit in Amerika wilde, ga ik het nu eindelijk doen. De examencommissie heeft toestemming gegeven, alle barrières om daarom niet te gaan zijn weg, het geld is aanwezig, dus het kan gewoon.
Mijn plan is om eerst een halfjaar ELI te doen (English Language Institute) te doen om mijn Engels op te krikken, want mijn Engels is best beroerdNa het eerste semester ben ik in staat om juridische vakken te volgen (wel Amerikaans recht) in het Engels en bij terugkeer kunnen ze op mijn diploma geplaatst worden (en dan bachelor als het goed is
).
Heb de OP gelezen, paar dingen was ik heul vergeten.
Nou, totzover.
Ik stuur wel even een DM.quote:Op woensdag 17 februari 2016 18:08 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Naar welke uni wil je?
Suffe aanrader die mij erg heeft geholpen met Engels, als je van gamen houdt, join een groep die een voice-server gebruikt en oefen zo casual engels praten.
Dat is een hele brede vraag! Studeren of stage is al een groot verschil. Heb je al een idee van de regio of een specifiek land waar je heen wilt?quote:Op woensdag 17 februari 2016 18:52 schreef Pewl het volgende:
Momenteel ben ik eerstejaars commerciële economie student, en het gaat me erg goed af. Gemiddeld sta ik een 7,1, ik steven dus zonder al te veel problemen op mijn Propedeuse af. Het lijkt me erg tof om een jaar in het buitenland te studeren of mijn stage in het buitenland te doen. Wat raden jullie mij aan, en/of hebben jullie nog tips?
Mijn tip: doe je minor in het buitenland en niet je stage. Ben net terug van mijn 4.5mnd durende minor in Indonesië. Had daar geregeld dat ik 3dgn school / 4dgn weekend had. Lekker veel doen en reizen dus. Dat wordt met een stage waarschijnlijk toch een ander verhaal.quote:Op woensdag 17 februari 2016 18:52 schreef Pewl het volgende:
Momenteel ben ik eerstejaars commerciële economie student, en het gaat me erg goed af. Gemiddeld sta ik een 7,1, ik steven dus zonder al te veel problemen op mijn Propedeuse af. Het lijkt me erg tof om een jaar in het buitenland te studeren of mijn stage in het buitenland te doen. Wat raden jullie mij aan, en/of hebben jullie nog tips?
Het liefste zou ik in een grote stad willen studeren of stage lopen, regio of specifiek land maakt mij niet gek veel uit. Voor mij is het alleen een must om drukte om me heen te hebben. Wat zou jij aanraden?quote:Op woensdag 17 februari 2016 21:50 schreef _Loki het volgende:
[..]
Dat is een hele brede vraag! Studeren of stage is al een groot verschil. Heb je al een idee van de regio of een specifiek land waar je heen wilt?
Wat ik sowieso kan aanraden, is vroeg beginnen met oriënteren, maar dat ben je al aan het doen
Top bedankt! Dat is wel slim inderdaad. Las dat mijn school deze partner scholen heeft:quote:Op woensdag 17 februari 2016 22:19 schreef br210 het volgende:
[..]
Mijn tip: doe je minor in het buitenland en niet je stage. Ben net terug van mijn 4.5mnd durende minor in Indonesië. Had daar geregeld dat ik 3dgn school / 4dgn weekend had. Lekker veel doen en reizen dus. Dat wordt met een stage waarschijnlijk toch een ander verhaal.
Wat boven mij ook al gezegd is: begin vroeg met oriënteren en kijk welke mogelijkheden school biedt. Minoren van partnerships die jouw school met andere uni's heeft zijn vaak gratis/goedkoper. Tuition fee en huur werden betaald door de uni in indo.
Je doet hbo? Even ter info want dit lijken hbo partners. In het buitenland maken ze het onderscheid hbo/wo niet.quote:Op woensdag 17 februari 2016 23:00 schreef Pewl het volgende:
[..]
Top bedankt! Dat is wel slim inderdaad. Las dat mijn school deze partner scholen heeft:
Austria FHS Kufstein Tirol, Kufstein (English)
Belgium University College Gent, Faculty of Applied Business,
Faculty of Business and Information Management, Gent (English)
Haute Ecole EPHEC, Brussels (French/English)
Bulgaria American University, Blagoevgrad (English)
Czech Republic Sleszka University, Karvina (English)
Denmark University College Northern Denmark, Aalborg (English)
CPH Business, Copenhagen/Lyngby (English)
TEKO, VIA University College, Herning (English)
France ESDES, Lyon (French/English)
ESA 3, Paris (French/English)
Université de Lorraine, Nancy (French)
EDC Paris, Courbevoie (French/English)
Finland Laurea Polytechnic, Hyvinkää (English)
Lapland University of Applied Sciences, Rovaniemi (English)
Greece University of Piraeus, Athens (English)
Germany FH Düsseldorf (German/English)
FH Offenburg (German)
FH Osnabrück (German)
FH Ostfriesland (German/English)
Hungary Int. Business school Budapest, Budapest (English)
Kodolanyi Janos University of Applied Sciences, Budapest and Szekesfehervar (English)
Ireland GMIT, Galway (English)
IT Tallaght, Dublin (English)
Italy University of Rome Tor Vergata, Rome (English)
Norway Trondheim Business School, Trondheim (English)
Poland Ryszard Lazarski, Warsaw (English)
Vistula University, (Former Academy of Finance) Warsaw (English)
Romania University of Sibiu, (English)
Spain Florida Universitaria, Valencia (Spanish)
Universidad de Alicante, Alicanta (Spanish)
Universidad Jaume I, Castellón, Castellon (Spanish)
Universidad Pablo de Olavide, Sevilla (Spanish/English)
Universitat de les Illes Belears, Palma de Mallorca (Spanish/English)
Sweden Jönköping University, Jönköping (English)
University of Karlskrona, Karlskrona (English)
University of Karlstad, Karlstad (English)
Switzerland Haute ecole de gestion Geneve, Carouge (English/French)
Turkey Dokuz Eylul, Izmir (English)
Çukurova University, Adana (English)
Bahcesehir University, Istanbul (English)
Dogus University, Istanbul (English)
United Kingdom Robert Gordon University, Aberdeen (English)
Agreements, Non Erasmus Partners
Chile Universidad Mayor Santiago de Chile, Santiago and Temuco (Spanish)
China Beijing University of Technology, Beijing (English)
Indonesia Binus University, Jakarta (English)
Gadjah Mada University, Yogyakarta (English)
Petra University, Surabaya (English)
Universitas Islamic Indonesia Yogyakarta (English)
Peru Universidad de Lima, Lima (Spanish)
South Korea Yeugnam University, Gyeongbuk (English)
Yonsei University, Seoul (English)
Konkuk University , Seoul (English)
Kyung Hee University, Seoul (English)
University of Seoul, Seoul (English)
Soongsil University, Seoul (English)
Dongguk University, Seoul (English)
Hanyang University, Seoul (English)
Taiwan NTUB, Taipei (English)
Feng Chia University, Taipei (English)
USA Ferris State University (English)
Hij doet commerciële economie, hbo dus.quote:Op donderdag 18 februari 2016 09:55 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Je doet hbo? Even ter info want dit lijken hbo partners. In het buitenland maken ze het onderscheid hbo/wo niet.
Ik doe HBO inderdaad.quote:Op donderdag 18 februari 2016 09:55 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Je doet hbo? Even ter info want dit lijken hbo partners. In het buitenland maken ze het onderscheid hbo/wo niet.
Kan toch ook eco op wo zijn?quote:Op donderdag 18 februari 2016 10:37 schreef wimjongil het volgende:
[..]
Hij doet commerciële economie, hbo dus.
Daarop afgaande: De grote steden die eruit springen in dat lijstje, zijn Seoul en Beijing. Dat zijn echt miljoenensteden. Verder is Parijs ook een goede optie denk ik.quote:Op woensdag 17 februari 2016 22:57 schreef Pewl het volgende:
[..]
Het liefste zou ik in een grote stad willen studeren of stage lopen, regio of specifiek land maakt mij niet gek veel uit. Voor mij is het alleen een must om drukte om me heen te hebben. Wat zou jij aanraden?
Nee.quote:Op donderdag 18 februari 2016 15:12 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Kan toch ook eco op wo zijn?
Hey, SCNP hier, even een klein vraagje.quote:Op woensdag 17 februari 2016 18:08 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Naar welke uni wil je?
Suffe aanrader die mij erg heeft geholpen met Engels, als je van gamen houdt, join een groep die een voice-server gebruikt en oefen zo casual engels praten.
Hmm vreemd, ik heb dat helemaal niet gehad. Het enige is dat ik voor mn greencard application een lijstje moet hebben met vaccinaties maar that's it.quote:Op donderdag 10 maart 2016 09:45 schreef Etsu het volgende:
[..]
Hey, SCNP hier, even een klein vraagje.
Gisteren ben ik bezig geweest met het papierwerk regelen en blijkt dus dat ze ook alles van mij willen weten qua medische geschiedenis (7 pagina's aan vragen). En ik moet ook allerlei vaccinaties halen. Moest jij dat ook, zo ja, hoe heb jij dit gedaan? Via de HA? Ging die dan alles voor je invullen of..?
Misschien een rare vraag, maar ik weet het allemaal niet zo heel erg goed.En ik vind het ook een beetje raar dat ik zo'n 5 vaccinaties moet halen voor de VS (en een röntgenfoto van mn longen etc.).
Dat je in het buitenland kunt werken betekent niet per se dat je dat ook mag. Nu kun je dat in princiepe wel redelijk stiekem doen maar dan valt waarschijnlijk een officiele deeltijd buitenland-trip wel af.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 20:19 schreef imaij het volgende:
Zit erover na te denken om Engels taal en cultuur te gaan studeren, maar wil dit in deeltijd doen ivm combi met werk is dit voor mij een pre. Het liefst wil ik ook nog een tijd naar het buitenland - UK of USA - om daar te studeren. Echter gelden de beurzen alleen voor voltijd studenten en vraag ik me dus ook af of het uberhaupt mogelijk is om je studie in het buitenland te volgen als je in deeltijd studeert? Voor mijn werk maakt locatie an sich niet uit, dus zou dat ook in het buitenland kunnen combineren.
Iemand hier bekend mee?
Is een eigen bedrijf waarbij wel mogelijk is om in buitenland te werken, gezien de handelingen nog wel in NL plaats vinden maar kan vanuit buitenland het nodige regelen, dit was al gecheckt.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 20:48 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Dat je in het buitenland kunt werken betekent niet per se dat je dat ook mag. Nu kun je dat in princiepe wel redelijk stiekem doen maar dan valt waarschijnlijk een officiele deeltijd buitenland-trip wel af.
Ik zou dat heel goed checken, mijn vriend heeft eigen bedrijf in NL en mag officieel niet vanuit de US werken. Dat doet hij wel, hij gaat gewoon 6 maanden per jaar "met vakantie" maar ik kan me voorstellen dat dat moeilijker te verkopen valt met een deeltijd opleiding.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 22:38 schreef imaij het volgende:
[..]
Is een eigen bedrijf waarbij wel mogelijk is om in buitenland te werken, gezien de handelingen nog wel in NL plaats vinden maar kan vanuit buitenland het nodige regelen, dit was al gecheckt.Maar een deeltijd studie in buitenland zal moeilijk worden dus?
Oh man, succes met het accentquote:Op donderdag 6 oktober 2016 20:04 schreef gerben58 het volgende:
Goedenavond,
Ik heb een vraagje, ik ben zeer geïnteresseerd in een stage in Engeland. Ik zou vanaf februari graag vijf maanden stage lopen in Liverpool in de richting van marketing. Nu is alleen mijn grootste struikelblok mijn Engelse vaardigheid. Ik ben wat onzeker of mijn niveau wel voldoende is om daar een stage te kunnen gaan lopen. De reden dat ik kies voor Liverpool is dan ook om naast de werkervaring die ik op doe mijn Engelse taal sterk te verbeteren.
Heeft iemand tips/ervaringen voor mij? Misschien mensen die hetzelfde struikelblok hadden bij het kiezen om naar het buitenland te gaan voor een stage? Viel het daar ter plekke mee of tegen?
Alvast bedankt voor jullie reacties (;
quote:Op maandag 13 februari 2017 21:49 schreef jatochneetoch het volgende:
Hallo,
1 Maart ga ik voor 4 maand naar Canada voor een stage. Ik zal hierbij ook aardige stagevergoeding krijgen.
Nu kom ik er niet helemaal uit hoe het zit met de volgende dingen:
Loonbelasting:
Ik neem aan dat er in Canada loonbelasting wordt geheven over mijn salaris. Moet ik dit volgend jaar ook opgeven op mijn Nederlandse aangifte en hoe zorg ik ervoor dat ik geen dubbele belasting ga betalen?
Zorg:
Wat ik ervan begreep, omdat ik minder dan een jaar naar het buitenland ga blijf ik verplicht om mijn Nederlandse basiszorgverzekering te houden en krijg ik hiervoor dus ook gewoon zorgtoeslag ontvangen. Echter is deze zorgverzekering niet geldig omdat ik inkomsten uit het buitenland ontvang. Op andere forums lees ik dat mensen deze inkomsten verzwijgen zodat ze geen expat verzekering af hoeven te sluiten. Hebben mensen hier ervaring mee? Is dit verstandig? Zo niet, weet iemand waar ik een goedkope zorgverzekering kan afsluiten? Doe ik dat ik NL, internationaal of in Canada zelf?
Huurtoeslag:
Ik ontvang op dit moment huurtoeslag, en ik zal in de periode dat ik afwezig ben gewoon mijn kamer behouden. Kan ik mij gewoon in NL ingeschreven laten staan en mijn huurtoeslag blijven ontvangen zonder problemen?
Ik hoop dat er mensen zijn die hier ervaring mee hebben![]()
gr gr
Heb je al gekeken met welke Taiwanese universiteiten jouw school een uitwisselingsprogramma heeft?quote:Op dinsdag 2 januari 2018 21:05 schreef badschaap het volgende:
Dag Allen,
Momenteel ben ik een 3e jaars Informatica ( HBO) student, en ik moet dus in september een minor volgen. Ik zou dit graag in Taiwan willen doen, omdat daar er een goede IT industrie is en de prijzen nog wel meevallen voor Nederlandse begrippen. Weet iemand hier hoe makkelijk het is om in Taiwan een IT-gerelateerde minor te vinden is, en als dat niet lukt een economische minor. Google geeft lastige resultaten.
Jaa, ééntje in taiwan, een business universityquote:Op dinsdag 2 januari 2018 21:20 schreef Igen het volgende:
[..]
Heb je al gekeken met welke Taiwanese universiteiten jouw school een uitwisselingsprogramma heeft?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |