abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 9 oktober 2014 @ 08:31:33 #76
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_145354564
quote:
0s.gif Op donderdag 9 oktober 2014 08:27 schreef DroogDok het volgende:

[..]

Weer een mooi voorbeeld van wat ik zeg: Rechtsspraak is prima, behalve voor mensen die van kindermisbruik worden beschuldigd of hiervoor worden veroordeeld.
Niet als het goed wordt uitgevoerd. Een halve maand is toch geen straf voor een recidivist? Daar zouden best wat klapjes bovenop mogen dan. Klapjes of maandjes/jaren. Het is heel simpel.
  donderdag 9 oktober 2014 @ 08:33:33 #77
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_145354585
Inderdaad. Mensen lekker helemaal de bek in elkaar trappen. Dat lost ongetwijfeld veel op _O_
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_145354586
quote:
1s.gif Op donderdag 9 oktober 2014 08:31 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Niet als het goed wordt uitgevoerd. Een halve maand is toch geen straf voor een recidivist? Daar zouden best wat klapjes bovenop mogen dan. Klapjes of maandjes/jaren. Het is heel simpel.
Ligt wat mij betreft aan de aard van de aanranding. Als hij het meisje vol in het kruis greep ben ik met je eens dat 2 weekjes wat aan de korte kant is.

Hij wordt wel verplicht behandeld nu, als dat in een gesloten kliniek is, is hij ook wel wat langer van de straat.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
  donderdag 9 oktober 2014 @ 08:36:22 #79
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_145354625
quote:
0s.gif Op donderdag 9 oktober 2014 08:33 schreef Dven het volgende:
Inderdaad. Mensen lekker helemaal de bek in elkaar trappen. Dat lost ongetwijfeld veel op _O_
Een halve maand cel voor een recidivist gaat hem ervan weerhouden om het nog een keer te doen? En biedt enig soelaas aan de ouders? Wat denk je zelf? Hoe zou overigens de gemiddelde Bulgaar reageren als je aan zijn dochter zit denk je?
pi_145354637
quote:
0s.gif Op donderdag 9 oktober 2014 08:33 schreef Dven het volgende:
Mensen lekker helemaal de bek in elkaar trappen. Dat lost ongetwijfeld veel op _O_
Luchten doet het zeker.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  donderdag 9 oktober 2014 @ 08:43:22 #81
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_145354684
quote:
1s.gif Op donderdag 9 oktober 2014 08:36 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Een halve maand cel voor een recidivist gaat hem ervan weerhouden om het nog een keer te doen?
Ah ja. Het is dus óf een halve maand cel óf iemand helemaal de kanker intrappen. Logiach, wel.

quote:
En biedt enig soelaas aan de ouders?
Ah ja. Laten we het strafrecht baseren op wat de ouders het liefste zien. Dus wanneer je de dochter of zoon van een vergevingsgezind persoon iets aandoet dan kom je er zeer goed vanaf, doe je het bij iemand die je het liefst helemaal de tyfus in elkaar getrapt ziet worden waarna je 50 jaar de cel inboet om vervolgens de doodstraf door middel van vierendelen moet ondergaan dan heb je simpelweg wat meer pech. Kan gebeuren joh. :')

quote:
Wat denk je zelf? Hoe zou overigens de gemiddelde Bulgaar reageren als je aan zijn dochter zit denk je?
Wat de neuk heeft de gemiddelde bulgaar hier nu weer mee te maken? :? Echt totaal niet relevant, vernoemenswaardig of indrukwekkend. Houd je bij de stof man.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_145354705
quote:
1s.gif Op donderdag 9 oktober 2014 08:36 schreef Richestorags het volgende:

Hoe zou overigens de gemiddelde Bulgaar reageren als je aan zijn dochter zit denk je?
Die eist 25 euro van je.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_145354776
Kinderen niet (meer) beschermen. Het lijkt wel Neerlands Trots. Naast mooi faalvoetbal, watermanagement en hard fietsen.

Gelukkig lossen Colombianen en ik weet zeker ook Bulgaren dat beter op dan trieste kinderloze dan wel -hatende trolletjes op een forumpje.
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

donderdag 9 oktober 2014 @ 08:52:30 #84
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_145354795
quote:
11s.gif Op donderdag 9 oktober 2014 08:51 schreef El_Matador het volgende:
Kinderen niet (meer) beschermen. Het lijkt wel Neerlands Trots. Naast mooi faalvoetbal, watermanagement en hard fietsen.

Gelukkig lossen Colombianen en ik weet zeker ook Bulgaren dat beter op dan trieste kinderloze dan wel -hatende trolletjes op een forumpje.
Oke henk.
pi_145354806
quote:
1s.gif Op donderdag 9 oktober 2014 08:52 schreef Dven het volgende:

[..]

Oke henk.
oh ja. :D :')

pi_145355444
quote:
0s.gif Op donderdag 9 oktober 2014 08:33 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Ligt wat mij betreft aan de aard van de aanranding. Als hij het meisje vol in het kruis greep ben ik met je eens dat 2 weekjes wat aan de korte kant is.
Hij wordt wel verplicht behandeld nu, als dat in een gesloten kliniek is, is hij ook wel wat langer van de straat.
Uiteindelijk staat of valt alles bij de kwaliteit van de behandeling en, aangezien autisme nog altijd ongeneeslijk is, de duur ervan.

Eeuwig achter slot en grendel vind ik te ver gaan, maar als iemand blijvend met een combinatie van stoornissen rondloopt die blijkbaar recidivisme sterk in de hand werken, dan valt er voor een blijvende niet-vrijblijvende begeleiding en behandeling veel te zeggen. Laten we zeggen TBS in "vrijheid".
pi_145360666
Afgaande op het artikel vind ik de straf inderdaad wel erg laag. Die verminderd toerekeningsvatbaarheid kan ik me wel zo voorstellen rond de PDD-NOS. Ik ken natuurlijk niet de specifieke persoon maar afgaande op de psychische gesteldheid van sommige mensen met de zelfde stoornis in mijn omgeving kan ik me zo voorstellen dat dit écht problematisch kan zijn.
Impulsieve handelingen e.d. gebeuren dan ook vaker. Wat ik vooral kwalijk vind is dat de betreffende man na z'n 2e vergrijp binnen 5 jaar kennelijk compleet is uitbehandeld. Die begeleiding kon waarschijnlijk een stuk intensiever. Dat vind de maatschappij nou eenmaal te duur. We laten de man liever gewoon verder zelf doormodderen dan dat we hem intensief behandelen. Dan neem je de risico's daarbij dus kennelijk gewoon op de koop toe.

Ik hoop dat de man nu wel echt de behandeling krijgt die nodig is en ik hoop dat het goed gaat met het slachtoffer, want ook voor het slachtoffer is vaak niet de hulp die nodig is beschikbaar.
I dare you all to write one more thing that you won't say to my face. - Marilyn Manson
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')