Als je alleen WA hebt, heb je alleen WA.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 18:17 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Waarom was het via jouw verzekering niet mogelijk? Voor zover ik weet zijn aanhangers achter een auto automatisch meeverzekerd.
Wa verzekerd. Dus als ik met achteruitrijden oid de aanhanger ergens in ee andere auto druk. Niet de aanhanger zelf.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 18:17 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Waarom was het via jouw verzekering niet mogelijk? Voor zover ik weet zijn aanhangers achter een auto automatisch meeverzekerd.
"...Nou ja... Jullie hadden hem aan me uitgeleend hoor!"quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 18:21 schreef hottentot het volgende:
Maar TS je gaat toch niet serieus vrijdag tijdens het gesprek stellen dat zij 50% maar zelf moeten betalen?
"Je wist toch dat ik niet kan rijden...."quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 18:22 schreef Tchock het volgende:
[..]
"...Nou ja... Jullie hadden hem aan me uitgeleend hoor!"
Maar dat is wel wat TS wil, toch?quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 18:24 schreef hottentot het volgende:
[..]
"Je wist toch dat ik niet kan rijden...."
Niet slim, wel dapper.
Hey, jullie hadden moeten weten dat ik geen BE heb terwijl dat voor deze wel verplicht isquote:Op dinsdag 7 oktober 2014 18:25 schreef Tchock het volgende:
[..]
Maar dat is wel wat TS wil, toch?De enige manier om een deel van de schade en schuld bij dat bedrijf neer te leggen is door te stellen dat iets uitlenen aan TS blijkbaar zó onverstandig is dat je rekening moet houden met schade.
Vrijdag bij het inparkeren maar zijn verhaal onderbouwen door de bak van de wg even van een mooie streep te voorzien.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 18:25 schreef Tchock het volgende:
[..]
Maar dat is wel wat TS wil, toch?De enige manier om een deel van de schade en schuld bij dat bedrijf neer te leggen is door te stellen dat iets uitlenen aan TS blijkbaar zó onverstandig is dat je rekening moet houden met schade.
Nee bedenk me nu dat dat ook wel krom isquote:Op dinsdag 7 oktober 2014 18:21 schreef hottentot het volgende:
Maar TS je gaat toch niet serieus vrijdag tijdens het gesprek stellen dat zij 50% maar zelf moeten betalen?
Niet perse zoeken, maar het is nu eenmaal geen nieuwe aanhangwagen.. Weet dat de oplooprem redelijk versleten was, en de kop ook niet 100 procent.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 18:22 schreef CafeRoker het volgende:
Wat zijn die zwakke plekken? Ben je nu aan het zoeken naar strohalmen in de zin van een kapot lampje en een krasje op de lak? Of hebben we het over het wrak van de week en moet je denken aan kale banden, geen remmen, en voordat je hem leende al krom?
Is die 1600 euro dagwaarde naar jou idee discutabel?
Blijft natuurlijk wel jammer van het geld.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 18:28 schreef slangpie het volgende:
[..]
Nee bedenk me nu dat dat ook wel krom is
Wat je natuurlijk wél kunt doen, als die aanhangwagen inderdaad al enigszins sjofel was, is vragen of ze er mee akkoord gaan dat jij er eentje in dezelfde staat aanlevert in plaats van een duurdere die aan de schatting van de verzekeringsmaatschappij voldoet.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 18:28 schreef slangpie het volgende:
[..]
Je mag altijd om een goede onderbouwing van de schade vragen.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 18:31 schreef slangpie het volgende:
En of die dagwaarde klopt, tjah, zoveel verstand heb ik er ook niet van.
In elk geval verantwoordelijkheid nemen en excuses maken en dan hopen dat ze uit coulance aanbieden iets te willen bijdragen of laten zitten. Vraag anders of ze niet maandelijks een bedrag willen inhouden op het loon, dat scheelt ook al weer.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 18:28 schreef slangpie het volgende:
[..]
Succes met de afhandeling dan maar! Sportief dat je toegeeft dat het wat twijfelachtig was. Misschien heb je geluk en vonden ze het zelf ook een oud beestje dat eigenlijk al afgeschreven was.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 18:31 schreef slangpie het volgende:
[..]
Niet perse zoeken, maar het is nu eenmaal geen nieuwe aanhangwagen.. Weet dat de oplooprem redelijk versleten was, en de kop ook niet 100 procent.
Maar et is eigenlijk ook wel een domme veaag van mij inderdaad. We zullen het vrijdag wel zien.
En of die dagwaarde klopt, tjah, zoveel verstand heb ik er ook niet van.
Moet ie wel een allrisk hebben.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 18:17 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Zelfs dan is een aanhanger alleen WA verzekerd (bij de meeste partijen)quote:Op woensdag 8 oktober 2014 09:27 schreef BloedendeVagina het volgende:
[..]
Moet ie wel een allrisk hebben.
Fijn dat je dat in elk geval inzietquote:Op dinsdag 7 oktober 2014 18:28 schreef slangpie het volgende:
[..]
Nee, die bestaan niet.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 17:26 schreef Buikboor het volgende:
Heb je geen gewone aansprakelijkheidsverzekering die dit dekt?
Alle aansprakelijkheidsverzekeringen (voor zover ik weet) sluiten schade veroorzaakt met een motorvoertuig uit van dekking. Daarvoor heb je je autoverzekering. Als je in jouw polis kijkt staat dat er gegarandeerd ook in.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 17:29 schreef Buikboor het volgende:
Huh? Je hebt toch schade aan iemands eigendom gemaakt? Ik ben er voor verzekerd i.e.g.
Zou kunnen dat die aanhanger net uitgesloten is voor die verzekering omdat ie achter een auto hingquote:Op vrijdag 10 oktober 2014 17:29 schreef Buikboor het volgende:
Huh? Je hebt toch schade aan iemands eigendom gemaakt? Ik ben er voor verzekerd i.e.g.
Een lantarenpaal ook niet. Toch is die gedekt als je er met de auto tegenaan rijdt.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 17:32 schreef Buikboor het volgende:
Maar een aanhanger is geen motorvoertuig....
Ja, dat is dus niet waar. De schade is veroorzaakt met een motorvoertuig, dus valt niet onder je aansprakelijkheidsverzekering. Daarnaast is de aanhangwagen meestal ook nog automatisch meeverzekerd met de auto waar 'ie achter hangt dus het is totaal onzinnig om dit op een WA te gooien.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 17:43 schreef Buikboor het volgende:
appels en peren dit hè..... Het lijkt mij gewoon een normale schade waarvoor je persoonlijk WA verzekerd voor bent, of het nou een een fiets of een aanhanger is doet er niet toe.
Zucht. Als jij een aanhanger een sloot in duwt is dat geen schade door een motorvoertuig. Als jij schade rijdt (het staat nota bene in de titel van dit topic) is dat het wel.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 17:50 schreef Buikboor het volgende:
De aanhanger werd voort getrokken door een motorvoertuig, de schade is niet ontstaan door het motorvoertuig maar door mijn onkunde. Stel ik had die aanhanger aan de hand en veroorzaak schade aan de aanhanger door hem in de sloot te laten lopen waardoor dat ding op de kant valt, dan dekt mijn verzekering het toch ook gewoon?
Dat doet er dus wel toe, en dat is wat iedereen hier zegt. Doordat de aanhanger gekoppeld is aan een motorvoertuig en daarmee als 'onderdeel' van zo'n combi in gebruik is, valt ie onder de WA-polis van de autoverzekering.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 17:43 schreef Buikboor het volgende:
appels en peren dit hè..... Het lijkt mij gewoon een normale schade waarvoor je persoonlijk WA verzekerd voor bent, of het nou een een fiets of een aanhanger is doet er niet toe.
Dat doet er helemaal niet toe. Als je door onkunde een ongeluk met je auto veroorzaakt valt dat toch ook niet eens magisch onder je aansprakelijkheidsverzekering?quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 17:56 schreef Buikboor het volgende:
Maar de schade kwam niet door het motorvoertuig, het was een zover ik kan lezen een éénzijdig ongelukje waardoor de aanhanger op de kant kwam te liggen. Dat is mij persoonlijk aan te rekenen die onkunde en niet het trekkende voertuig.
Hoe wou je met de hand een vrachtwagen laten kantelen?quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 17:56 schreef Buikboor het volgende:
Maar de schade kwam niet door het motorvoertuig, het was een zover ik kan lezen een éénzijdig ongelukje waardoor de aanhanger op de kant kwam te liggen. Dat is mij persoonlijk aan te rekenen die onkunde en niet het trekkende voertuig.
Niemand heeft het over een vrachtwagen hier toch? En dan nog....quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 18:01 schreef BloedendeVagina het volgende:
[..]
Hoe wou je met de hand een vrachtwagen laten kantelen?
Dat klopt. Hier een voorbeeld van een aansprakelijkheidsverzekering die dat uitsluit en hier een caravanverzekering die dat wel dekt.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 18:00 schreef Buikboor het volgende:
Dus als ik jou caravan leen en ik heb te hard door de bochten gereden waardoor de koelkast van de wand is gevallen dan is mij dat niet aansprakelijk te stellen op mijn persoonlijke WA?
Kun je even citeren waar je dat uit haalt?quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 18:21 schreef Buikboor het volgende:
heb er nu 2 doorgelezen die van jou en van de Ohra, en bij allebei voor zover ik dat kan interpreteren word het gedekt.
Bedoel je dit?quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 18:30 schreef Buikboor het volgende:
het valt onder opzicht, copy/pasten uit pdf lukt me niet.
quote:4.3 Opzicht
a Niet gedekt is de aansprakelijkheid voor schade:
(..)
3 aan motorrijtuigen, (sta)caravans, vouwwagens, motor- en zeilvaartuigen (waaronder zeilplanken) en luchtvaartuigen
Helaas gaat die vlieger niet op.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 18:43 schreef Buikboor het volgende:
o.a. ja, zoals je ziet staat er geen aanhanger bij.
Een aanhangwagen kantelen of een caravan beschadigen terwijl je rijdt is schade veroorzaakt met of door een motorrijtuig.quote:Niet gedekt is de aansprakelijkheid voor schade
veroorzaakt met of door een motorrijtuig dat een
verzekerde in eigendom heeft, bezit, houdt, bestuurt of
gebruikt.
Als je met een motorvoertuig de aanhanger trekt en daardoor ontstaat schade dan is het wel schade die is ontstaan met een motorvoertuig.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 18:59 schreef Buikboor het volgende:
Zo lees ik dat niet, het is niet veroorzaakt door het/een motorvoertuig en en ook niet zo zeer met. Ik ben er immers niet tegen aan gereden. Wat als ik een televisie van mijn buurman in/met mijn auto vervoer en ik moet plots hard remmen en heet beeld van de tv is kaduuk, dan betaald mijn verzekering dat niet?
Al je vergelijkingen ten spijt: als jij een motorvoertuig aan een aanhanger bevestigt en die raakt in het proces van rijden beschadigd is dat schade met of door een motorvoertuig.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 18:59 schreef Buikboor het volgende:
Zo lees ik dat niet, het is niet veroorzaakt door het/een motorvoertuig en en ook niet zo zeer met. Ik ben er immers niet tegen aan gereden. Wat als ik een televisie van mijn buurman in/met mijn auto vervoer en ik moet plots hard remmen en heet beeld van de tv is kaduuk, dan betaald mijn verzekering dat niet?
Dat is niet vergelijkbaar, maar ik kan me zomaar voorstellen dat een verzekeraar dat niet vergoedt.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 18:59 schreef Buikboor het volgende:
Ga er nou geen vaartuigen bij betrekken.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 19:47 schreef Piet__Piraat het volgende:
Dat is niet vergelijkbaar, maar ik kan me zomaar voorstellen dat een verzekeraar dat niet vergoedt.
Maar het betreft hier een aanhanger, die wordt getrokken door een motorvoertuig. Dan valt het onder je autoverzekering.
Als je met een losse aanhanger schade maakt (zonder dat ie aangekoppeld is) kun je een poging wagen op je APV, omdat ie niet aan een motorvoertuig vast zat. Maar dan nog is het tricky.
In jouw geval is het echter duidelijk: het moet onder de autoverzekering vallen en is die WA verzekerd, dan krijg je het niet vergoed. Je kunt nog met tachtig voorbeelden aankomen en zeggen dat jij het anders leest, prima. De meningen hier zijn unaniem. Succes met je strijd met de verzekering, maar ik durf de weddenschap wel aan dat je bakzeil haalt.
quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 18:59 schreef Buikboor het volgende:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |