Moet ie wel een allrisk hebben.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 18:17 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Waarom was het via jouw verzekering niet mogelijk? Voor zover ik weet zijn aanhangers achter een auto automatisch meeverzekerd.
Zelfs dan is een aanhanger alleen WA verzekerd (bij de meeste partijen)quote:Op woensdag 8 oktober 2014 09:27 schreef BloedendeVagina het volgende:
[..]
Moet ie wel een allrisk hebben.
Fijn dat je dat in elk geval inzietquote:Op dinsdag 7 oktober 2014 18:28 schreef slangpie het volgende:
[..]
Nee bedenk me nu dat dat ook wel krom is
Nee, die bestaan niet.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 17:26 schreef Buikboor het volgende:
Heb je geen gewone aansprakelijkheidsverzekering die dit dekt?
Alle aansprakelijkheidsverzekeringen (voor zover ik weet) sluiten schade veroorzaakt met een motorvoertuig uit van dekking. Daarvoor heb je je autoverzekering. Als je in jouw polis kijkt staat dat er gegarandeerd ook in.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 17:29 schreef Buikboor het volgende:
Huh? Je hebt toch schade aan iemands eigendom gemaakt? Ik ben er voor verzekerd i.e.g.
Zou kunnen dat die aanhanger net uitgesloten is voor die verzekering omdat ie achter een auto hingquote:Op vrijdag 10 oktober 2014 17:29 schreef Buikboor het volgende:
Huh? Je hebt toch schade aan iemands eigendom gemaakt? Ik ben er voor verzekerd i.e.g.
Een lantarenpaal ook niet. Toch is die gedekt als je er met de auto tegenaan rijdt.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 17:32 schreef Buikboor het volgende:
Maar een aanhanger is geen motorvoertuig....
Ja, dat is dus niet waar. De schade is veroorzaakt met een motorvoertuig, dus valt niet onder je aansprakelijkheidsverzekering. Daarnaast is de aanhangwagen meestal ook nog automatisch meeverzekerd met de auto waar 'ie achter hangt dus het is totaal onzinnig om dit op een WA te gooien.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 17:43 schreef Buikboor het volgende:
appels en peren dit hè..... Het lijkt mij gewoon een normale schade waarvoor je persoonlijk WA verzekerd voor bent, of het nou een een fiets of een aanhanger is doet er niet toe.
Zucht. Als jij een aanhanger een sloot in duwt is dat geen schade door een motorvoertuig. Als jij schade rijdt (het staat nota bene in de titel van dit topic) is dat het wel.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 17:50 schreef Buikboor het volgende:
De aanhanger werd voort getrokken door een motorvoertuig, de schade is niet ontstaan door het motorvoertuig maar door mijn onkunde. Stel ik had die aanhanger aan de hand en veroorzaak schade aan de aanhanger door hem in de sloot te laten lopen waardoor dat ding op de kant valt, dan dekt mijn verzekering het toch ook gewoon?
Dat doet er dus wel toe, en dat is wat iedereen hier zegt. Doordat de aanhanger gekoppeld is aan een motorvoertuig en daarmee als 'onderdeel' van zo'n combi in gebruik is, valt ie onder de WA-polis van de autoverzekering.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 17:43 schreef Buikboor het volgende:
appels en peren dit hè..... Het lijkt mij gewoon een normale schade waarvoor je persoonlijk WA verzekerd voor bent, of het nou een een fiets of een aanhanger is doet er niet toe.
Dat doet er helemaal niet toe. Als je door onkunde een ongeluk met je auto veroorzaakt valt dat toch ook niet eens magisch onder je aansprakelijkheidsverzekering?quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 17:56 schreef Buikboor het volgende:
Maar de schade kwam niet door het motorvoertuig, het was een zover ik kan lezen een éénzijdig ongelukje waardoor de aanhanger op de kant kwam te liggen. Dat is mij persoonlijk aan te rekenen die onkunde en niet het trekkende voertuig.
Hoe wou je met de hand een vrachtwagen laten kantelen?quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 17:56 schreef Buikboor het volgende:
Maar de schade kwam niet door het motorvoertuig, het was een zover ik kan lezen een éénzijdig ongelukje waardoor de aanhanger op de kant kwam te liggen. Dat is mij persoonlijk aan te rekenen die onkunde en niet het trekkende voertuig.
Niemand heeft het over een vrachtwagen hier toch? En dan nog....quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 18:01 schreef BloedendeVagina het volgende:
[..]
Hoe wou je met de hand een vrachtwagen laten kantelen?
Dat klopt. Hier een voorbeeld van een aansprakelijkheidsverzekering die dat uitsluit en hier een caravanverzekering die dat wel dekt.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 18:00 schreef Buikboor het volgende:
Dus als ik jou caravan leen en ik heb te hard door de bochten gereden waardoor de koelkast van de wand is gevallen dan is mij dat niet aansprakelijk te stellen op mijn persoonlijke WA?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |