abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_145321562
Uitslag wel hier posten he.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
  woensdag 8 oktober 2014 @ 09:27:38 #27
425331 BloedendeVagina
Steun het rode kruis!
pi_145321611
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 18:17 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Waarom was het via jouw verzekering niet mogelijk? Voor zover ik weet zijn aanhangers achter een auto automatisch meeverzekerd.
Moet ie wel een allrisk hebben.
Het Rode Kruis is met ruim 97 miljoen vrijwilligers in 186 landen de grootste humanitaire organisatie in de wereld.
pi_145324459
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 09:27 schreef BloedendeVagina het volgende:

[..]

Moet ie wel een allrisk hebben.
Zelfs dan is een aanhanger alleen WA verzekerd (bij de meeste partijen)
Bij mijn allrisk staat het er duidelijk bij dat de aanhange WA verzekerd is en de lading helemaal niet verzekerd is. Hier kan je wel een uitbreiding op 'kopen'

Maar was de aanhanger in dusdanige slechte staat dat het onverantwoord was om ermee te rijden (slechte kop, slechte remmen) dan is het nog je eigen verantwoording als je er toch mee gaat rijden. (1 van de balangrijke dingen die je leert bij het halen van BE is dat je zelf verantwoordelijk bent voor de staat van de aanhanger waar je mee rijd)

Een vraag hier is ook, mocht je eigenlijk wettelijk gezien wel met de aanhanger rijden. Heb je BE? en of is er voor je combinatie geen BE nodig?

En dan nog, je leent iets, je sloopt het en nu wil je het niet vergoeden? Zie je het al voor je, mag ik je auto lenen, jij zegt ja en vervolgens zegt je vriend, hij ligt daar in de sloot, hier heb je de helft van de waarde, want ja... je remmen waren niet nieuw en je had nog maar 3 mm profiel op je banden...
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
pi_145325785
Misschien wil je werkgever je wel matsen door het van je brutoloon af te halen....
Fingerspitzgefühl
pi_145335688
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 18:28 schreef slangpie het volgende:

[..]

Nee bedenk me nu dat dat ook wel krom is :')
Fijn dat je dat in elk geval inziet :D

Privé lenen betekent gewoon volle bak betalen, dat is het risico. Voordeel is natuurlijk dat je geen huur betaalt enzo. Dus het heeft voor- en nadelen, jij zit nu even aan de verkeerde kant van de balans.

Wat ik vrijdag op gesprek zou zeggen is dat je natuurlijk de schade vergoedt, maar dat je wel graag samen wil kijken of er creatief iets te regelen is. Bijv maandelijkse termijn, verrekening met brutosalaris, reparatie buiten werktijd (geen BTW), zoiets. En kan dat allemaal niet, heb je pech ;)
Schip ahoy!
  woensdag 8 oktober 2014 @ 17:29:06 #31
425331 BloedendeVagina
Steun het rode kruis!
pi_145335905
Dan zou ik het toch anders laten doen. Zakelijk laten repareren door je baas en hem dan prive onderhands vergoeden. Dan betaalt de belasting indirect mee en gezien die aanhanger waarschijnlijk zakelijk gekocht is prima te verantwoorden ook.
Het Rode Kruis is met ruim 97 miljoen vrijwilligers in 186 landen de grootste humanitaire organisatie in de wereld.
pi_145401592
Heb je geen gewone aansprakelijkheidsverzekering die dit dekt?
pi_145401659
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 oktober 2014 17:26 schreef Buikboor het volgende:
Heb je geen gewone aansprakelijkheidsverzekering die dit dekt?
Nee, die bestaan niet.
pi_145401682
Huh? Je hebt toch schade aan iemands eigendom gemaakt? Ik ben er voor verzekerd i.e.g.
pi_145401743
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 oktober 2014 17:29 schreef Buikboor het volgende:
Huh? Je hebt toch schade aan iemands eigendom gemaakt? Ik ben er voor verzekerd i.e.g.
Alle aansprakelijkheidsverzekeringen (voor zover ik weet) sluiten schade veroorzaakt met een motorvoertuig uit van dekking. Daarvoor heb je je autoverzekering. Als je in jouw polis kijkt staat dat er gegarandeerd ook in. ;)
  vrijdag 10 oktober 2014 @ 17:32:20 #36
425331 BloedendeVagina
Steun het rode kruis!
pi_145401775
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 oktober 2014 17:29 schreef Buikboor het volgende:
Zou kunnen dat die aanhanger net uitgesloten is voor die verzekering omdat ie achter een auto hing ;)
Zou je dr bijv. met een fiets tegenaan gereden zijn, had je het wel op je AVP kunnen gooien. Nu dus waarschijnlijk niet. Op zich logisch wel.
pi_145401778
Maar een aanhanger is geen motorvoertuig....
pi_145401979
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 oktober 2014 17:32 schreef Buikboor het volgende:
Maar een aanhanger is geen motorvoertuig....
Een lantarenpaal ook niet. Toch is die gedekt als je er met de auto tegenaan rijdt.
pi_145402053
appels en peren dit hè..... Het lijkt mij gewoon een normale schade waarvoor je persoonlijk WA verzekerd voor bent, of het nou een een fiets of een aanhanger is doet er niet toe.
pi_145402078
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 oktober 2014 17:43 schreef Buikboor het volgende:
appels en peren dit hè..... Het lijkt mij gewoon een normale schade waarvoor je persoonlijk WA verzekerd voor bent, of het nou een een fiets of een aanhanger is doet er niet toe.
Ja, dat is dus niet waar. De schade is veroorzaakt met een motorvoertuig, dus valt niet onder je aansprakelijkheidsverzekering. Daarnaast is de aanhangwagen meestal ook nog automatisch meeverzekerd met de auto waar 'ie achter hangt dus het is totaal onzinnig om dit op een WA te gooien.
pi_145402240
De aanhanger werd voort getrokken door een motorvoertuig, de schade is niet ontstaan door het motorvoertuig maar door mijn onkunde. Stel ik had die aanhanger aan de hand en veroorzaak schade aan de aanhanger door hem in de sloot te laten lopen waardoor dat ding op de kant valt, dan dekt mijn verzekering het toch ook gewoon?
pi_145402279
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 oktober 2014 17:50 schreef Buikboor het volgende:
De aanhanger werd voort getrokken door een motorvoertuig, de schade is niet ontstaan door het motorvoertuig maar door mijn onkunde. Stel ik had die aanhanger aan de hand en veroorzaak schade aan de aanhanger door hem in de sloot te laten lopen waardoor dat ding op de kant valt, dan dekt mijn verzekering het toch ook gewoon?
Zucht. Als jij een aanhanger een sloot in duwt is dat geen schade door een motorvoertuig. Als jij schade rijdt (het staat nota bene in de titel van dit topic) is dat het wel.
pi_145402293
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 oktober 2014 17:43 schreef Buikboor het volgende:
Dat doet er dus wel toe, en dat is wat iedereen hier zegt. Doordat de aanhanger gekoppeld is aan een motorvoertuig en daarmee als 'onderdeel' van zo'n combi in gebruik is, valt ie onder de WA-polis van de autoverzekering.

Maar als jij denkt dat het anders is, nodig ik je uit om je polisvoorwaarden erbij te pakken en ons te laten zien dat we ongelijk hebben. Ik leer graag :).
Schip ahoy!
pi_145402423
Maar de schade kwam niet door het motorvoertuig, het was een zover ik kan lezen een éénzijdig ongelukje waardoor de aanhanger op de kant kwam te liggen. Dat is mij persoonlijk aan te rekenen die onkunde en niet het trekkende voertuig.
pi_145402464
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 oktober 2014 17:56 schreef Buikboor het volgende:
Maar de schade kwam niet door het motorvoertuig, het was een zover ik kan lezen een éénzijdig ongelukje waardoor de aanhanger op de kant kwam te liggen. Dat is mij persoonlijk aan te rekenen die onkunde en niet het trekkende voertuig.
Dat doet er helemaal niet toe. Als je door onkunde een ongeluk met je auto veroorzaakt valt dat toch ook niet eens magisch onder je aansprakelijkheidsverzekering? :?

En ik sluit me aan bij Piet_Piraat: laat maar een polis zien waaruit anders blijkt.
pi_145402535
Dus als ik jou caravan leen en ik heb te hard door de bochten gereden waardoor de koelkast van de wand is gevallen dan is mij dat niet aansprakelijk te stellen op mijn persoonlijke WA?
  vrijdag 10 oktober 2014 @ 18:01:07 #47
425331 BloedendeVagina
Steun het rode kruis!
pi_145402555
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 oktober 2014 17:56 schreef Buikboor het volgende:
Hoe wou je met de hand een vrachtwagen laten kantelen?
pi_145402570
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 oktober 2014 18:01 schreef BloedendeVagina het volgende:
[..]
Hoe wou je met de hand een vrachtwagen laten kantelen?
Niemand heeft het over een vrachtwagen hier toch? En dan nog....
pi_145402593
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 oktober 2014 18:00 schreef Buikboor het volgende:
Dus als ik jou caravan leen en ik heb te hard door de bochten gereden waardoor de koelkast van de wand is gevallen dan is mij dat niet aansprakelijk te stellen op mijn persoonlijke WA?
Dat klopt. Hier een voorbeeld van een aansprakelijkheidsverzekering die dat uitsluit en hier een caravanverzekering die dat wel dekt.
pi_145403089
heb er nu 2 doorgelezen die van jou en van de Ohra, en bij allebei voor zover ik dat kan interpreteren word het gedekt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')