Bedoel je dit?quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 18:30 schreef Buikboor het volgende:
het valt onder opzicht, copy/pasten uit pdf lukt me niet.
quote:4.3 Opzicht
a Niet gedekt is de aansprakelijkheid voor schade:
(..)
3 aan motorrijtuigen, (sta)caravans, vouwwagens, motor- en zeilvaartuigen (waaronder zeilplanken) en luchtvaartuigen
Helaas gaat die vlieger niet op.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 18:43 schreef Buikboor het volgende:
o.a. ja, zoals je ziet staat er geen aanhanger bij.
Een aanhangwagen kantelen of een caravan beschadigen terwijl je rijdt is schade veroorzaakt met of door een motorrijtuig.quote:Niet gedekt is de aansprakelijkheid voor schade
veroorzaakt met of door een motorrijtuig dat een
verzekerde in eigendom heeft, bezit, houdt, bestuurt of
gebruikt.
Als je met een motorvoertuig de aanhanger trekt en daardoor ontstaat schade dan is het wel schade die is ontstaan met een motorvoertuig.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 18:59 schreef Buikboor het volgende:
Zo lees ik dat niet, het is niet veroorzaakt door het/een motorvoertuig en en ook niet zo zeer met. Ik ben er immers niet tegen aan gereden. Wat als ik een televisie van mijn buurman in/met mijn auto vervoer en ik moet plots hard remmen en heet beeld van de tv is kaduuk, dan betaald mijn verzekering dat niet?
Al je vergelijkingen ten spijt: als jij een motorvoertuig aan een aanhanger bevestigt en die raakt in het proces van rijden beschadigd is dat schade met of door een motorvoertuig.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 18:59 schreef Buikboor het volgende:
Zo lees ik dat niet, het is niet veroorzaakt door het/een motorvoertuig en en ook niet zo zeer met. Ik ben er immers niet tegen aan gereden. Wat als ik een televisie van mijn buurman in/met mijn auto vervoer en ik moet plots hard remmen en heet beeld van de tv is kaduuk, dan betaald mijn verzekering dat niet?
Dat is niet vergelijkbaar, maar ik kan me zomaar voorstellen dat een verzekeraar dat niet vergoedt.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 18:59 schreef Buikboor het volgende:
Ga er nou geen vaartuigen bij betrekken.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 19:47 schreef Piet__Piraat het volgende:
Dat is niet vergelijkbaar, maar ik kan me zomaar voorstellen dat een verzekeraar dat niet vergoedt.
Maar het betreft hier een aanhanger, die wordt getrokken door een motorvoertuig. Dan valt het onder je autoverzekering.
Als je met een losse aanhanger schade maakt (zonder dat ie aangekoppeld is) kun je een poging wagen op je APV, omdat ie niet aan een motorvoertuig vast zat. Maar dan nog is het tricky.
In jouw geval is het echter duidelijk: het moet onder de autoverzekering vallen en is die WA verzekerd, dan krijg je het niet vergoed. Je kunt nog met tachtig voorbeelden aankomen en zeggen dat jij het anders leest, prima. De meningen hier zijn unaniem. Succes met je strijd met de verzekering, maar ik durf de weddenschap wel aan dat je bakzeil haalt.
quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 18:59 schreef Buikboor het volgende:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |