Idd, de laatste keer dat ik een toilet en badkamer heb laten verbouwen kostte dat zo'n ¤ 14.000, en dat zat behoorlijk onder de meeste offertes (18-20k) omdat ik het materiaal scherp wist in te kopen en apart iemand heb ingehuurd voor de klus.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 11:29 schreef Ardo het volgende:
ik zou graag een nieuw toilet/keuken en badkamer voor 10k willen hebben.....en dan wil ik wel zelf helemaal niets doen....
waar vind ik dat soort mannetjes ??
materiaal 5k en arbeidsloon 5k , daar zit je al heel snel op....of je moet zo'n ontzettend handige help-mijn-man-is klusser zijn...quote:Op woensdag 15 oktober 2014 11:44 schreef Acradavos het volgende:
Zoals BloedendeVagina al aangaf, de verkoper heeft hier zelf ook van geprofiteerd. Bovendien, de prijzen zijn behoorlijk gezakt de afgelopen 2 jaar. Keuken, badkamer en toilet heeft echt nooit zoveel gekost.
Ik heb besloten om mijn bod van 126.000 voorlopig te laten staan, ik wacht wel tot de makelaar contact met mij opneemt.
ik begrijp nooit zo goed waarom mensen anti-erfpacht zijn of waarom men de grond perse wil bezitten. In een flatje bezit je de grond ook niet...die is van alle bewoners gezamenlijk.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 10:18 schreef Leandra het volgende:
Nou nee, erfpacht kun je qua kosten wellicht wel wegstrepen tegen VVE, maar voor de waarde van de woning is het echt een heel ander verhaal.
Ik zou absoluut niet voor erfpacht gaan als ik het kon vermijden.
Dan ga je er van uit dat de verkoper nog ¤ 8k naar beneden wil. Daar geeft ie nu nog niet echt blijk van. Zelfs als het tegenbod een indicatie is van 'de prijs die we als gulden middenweg accepteren', dan is het nog een verschil van ¤ 5k.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 11:01 schreef Acradavos het volgende:
Kennissen, familie en vrienden geven aan dat ik niet verder moet gaan als 126k. "De verkoper zal er wel op terug komen." Echter, ik zou het zonde vinden als het om 2k ineens naar een ander gaat.
Ben je bereid méér te betalen als zij de vloer er maar uit halen?quote:De verkoper wil de overdracht uitstellen tot 18-12, echter heb ik dan ook wel een eis.
Ik wil dat de vloer kaal opgeleverd wordt. Ik heb begrepen dat een PVC vloer er niet zomaar uit te trekken is.
Ik zou die 'kale oplevering' achter de hand houden om een eventueel klein verschil later nog op te vangen. Verder zou ik het zeggen zo het is: "Ik ben niet enthousiast van het tegenbod en niet enthousiast over de uitstel van de oplevering. Ik kijk van het weekend nog even rond en kom er eventueel in de loop van volgende week op terug."quote:Wat ik kan doen een eindbod t/m aanstaande vrijdag, met als voorwaarde kale oplevering. Enkel heb ik geen idee wat reëel is. 126k was een tegenbod, maar kan ik zomaar hetzelfde bod doen als eindbod met andere voorwaarden?
Ten eerste al omdat het een stuk lastiger is een hypotheek te krijgen, ten tweede ben je gewoon de pineut als de grondbezitter z'n grond terug wil voor een of ander project.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 12:40 schreef Ardo het volgende:
[..]
ik begrijp nooit zo goed waarom mensen anti-erfpacht zijn of waarom men de grond perse wil bezitten. In een flatje bezit je de grond ook niet...die is van alle bewoners gezamenlijk.
ik ken de verhalen van onverkoopbare huizen met erfpacht ook, maar bij de nieuwere constructies bestaat ook vaak de mogelijkheid om na verloop van tijd alsnog de grond erbij te kopen.
Plus de kans dat de erfpacht flink stijgt na afloop van de looptijdquote:Op woensdag 15 oktober 2014 14:56 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ten eerste al omdat het een stuk lastiger is een hypotheek te krijgen, ten tweede ben je gewoon de pineut als de grondbezitter z'n grond terug wil voor een of ander project.
In dit specifieke geval staat zelfs al duidelijk aangekondigd dat de erfpacht nu met korting is....quote:Op woensdag 15 oktober 2014 15:06 schreef Mark het volgende:
[..]
Plus de kans dat de erfpacht flink stijgt na afloop van de looptijd
Ik heb de makelaar zojuist weer een mail gestuurd. Aangegeven dat ik het tegenbod zeer onserieus vind overkomen en dat eventuele onderhandelingen zullen vastlopen. Een risico, maar ik denk dat de makelaar toch wel snel met een antwoord zal komen.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 15:18 schreef Leandra het volgende:
Maar goed, als ik naar de overige te koop en verkocht prijzen kijk van die appartementen dan snap ik wel dat de verkoper niet gelijk hapt, het staat al scherp geprijsd vergeleken met de rest, dus op zich hebben ze het appartement al gunstig in de markt gezet voor een snelle verkoop.
Daar heb je idd best kans van, het staat echter pas een paar weken te koop.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 16:05 schreef Acradavos het volgende:
[..]
Ik heb de makelaar zojuist weer een mail gestuurd. Aangegeven dat ik het tegenbod zeer onserieus vind overkomen en dat eventuele onderhandelingen zullen vastlopen. Een risico, maar ik denk dat de makelaar toch wel snel met een antwoord zal komen.
Ideaal dus.. kun je gebruiken om een oplevering op zeer korte termijn mogelijk te maken. Denk dat aardig wat verkopers daar erg blij mee zullen zijn en dan graag zakken.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 10:24 schreef Acradavos het volgende:
[..]
Ik ben al langere tijd op zoek naar een appartement, het liefst koop ik dit jaar nog. Dit in verband met de regelingen die per 1 januari aangepast worden. Bij een eventuele overeenkomst heb ik mijn hypotheekvoorbereiding al op orde, het is een kwestie van de juiste papieren aanleveren.
equote:Klopt, ik weet ook zeker de totale verbouwing geen 10k heeft gekost. Keuken, badkamer en toilet zal ongeveer op 10k zitten. 125k + 10k = 135k, maar de prijzen zijn de afgelopen 2 jaar wel gezakt.
Daar zit het gevaar: de makelaar heeft dit mogelijk door en gebruikt dat tegen je. Geen zorgen om maken; dat is de bedoeling van een verkopend makelaar. En wellicht rekent ie er dus op dat je wederom met een hoger bod komt.quote:Dat zou een optie willen zijn, echter voel ik me toch teveel gefocussed op dit appartement.
Voor zover ik online kan vinden, heeft die buurman z'n prijs nooit aangepast en leurt ie al 4 jaar met zijn appartement. En gezien de prijzen gezakt zijn in die vier jaar, was ie toen al niet scherp geprijsd. Wellicht kun je je op dat appartement focussen en eens kijken of ie er inmiddels al vanaf wilt voor bijv 110-115k? Zou zomaar kunnen dat ie verschrikkelijk blij is met een bod na 4 jaar..quote:Wie bepaald de reeds scherpe vraagprijs? Het gaat om de marktwaarde anno 15 oktober 2014.. Misschien vraagt zijn buurman ook wel veel te veel.
10% onderhandelingsruimte op de vraagprijs in tijden van crisis vind ik best netjes. Daar zit je nu op met je reeds gedane (eind)bod. Een verkoper die snel van zn huis af wilt, mag ook best wat water bij de wijn doen. Dus ook ik zou zeggen: niet verhogen dat bod. Het is graag of niet.quote:Samenvatting:
- Vraagprijs is ¤ 139.500
- Eerste bod ¤ 118.000
Afwijzing, eindbod wordt gevraagd.
Tweede bod ¤ 126.000
Tegenbod verkoper ¤ 136.500
¤ 10.500 als verschil.
Ik had 1xx.000 als max vastgesteld, echter lijkt me dit achteraf toch te hoog. Ik moet me niet laten verleiden.
Zullen vastlopen.. dat suggereert toch dat je verder zou willen onderhandelen en wederom je eindbod wilt verhogen. Anders hoef je niet meer te onderhandelen namelijk.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 16:05 schreef Acradavos het volgende:
[..]
Ik heb de makelaar zojuist weer een mail gestuurd. Aangegeven dat ik het tegenbod zeer onserieus vind overkomen en dat eventuele onderhandelingen zullen vastlopen. Een risico, maar ik denk dat de makelaar toch wel snel met een antwoord zal komen.
Dat is gissen natuurlijk, maar als het een koophuis is heeft ie het wellicht gunstig kunnen kopen met als eis een snelle oplevering?quote:Op woensdag 15 oktober 2014 16:09 schreef Leandra het volgende:
[..]
Daar heb je idd best kans van, het staat echter pas een paar weken te koop.
Wat ik dan weer niet snap is dat de verkoper kennelijk al andere woonruimte had voor hij dit appartement te koop zette.
Vind ik niet. Blijkbaar hangt het er maar vanaf wie het leest.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 17:15 schreef BloedendeVagina het volgende:
[..]
Zullen vastlopen.. dat suggereert toch dat je verder zou willen onderhandelen en wederom je eindbod wilt verhogen. Anders hoef je niet meer te onderhandelen namelijk.
Is toch weer toegeven :/
Misschien heeft ie onverwachts een erfenis in zijn schoot geworpen gekregen...quote:Op woensdag 15 oktober 2014 16:09 schreef Leandra het volgende:
[..]
Daar heb je idd best kans van, het staat echter pas een paar weken te koop.
Wat ik dan weer niet snap is dat de verkoper kennelijk al andere woonruimte had voor hij dit appartement te koop zette.
quote:Op woensdag 15 oktober 2014 16:05 schreef Acradavos het volgende:
[..]
Niet reageren op een tegenbod. Jij zei dat 126 je eindbod is, als zij nu met 130 komen om je toch over te halen kan je fijntjes zeggen dat je het bij je eindbod laat.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 18:32 schreef Acradavos het volgende:
Zoals ik al verwacht had, ben ik bijna direct na het e-mailen gebeld door de makelaar.
Hij vroeg waar 'we' uit gingen komen.
Na een aantal opsommingen heb hem duidelijk gemaakt dat ik besloten heb om mijn eindbod op 126.000 te laten. De makelaar schrok hier wel van. Ik heb hem duidelijk gemaakt dat ik aan de eisen van de verkoper kan voldoen, maar dat mijn bod dan alleen deze week nog geldig is. Anders ga ik mijn zinnen zetten op een andere woning.Ik kan nu een Ja of een Nee krijgen, of weer een tegenbod. Afwachten.
Ken je de buurt daar?quote:Op woensdag 15 oktober 2014 18:32 schreef Acradavos het volgende:
Zoals ik al verwacht had, ben ik bijna direct na het e-mailen gebeld door de makelaar.
Hij vroeg waar 'we' uit gingen komen.
Na een aantal opsommingen heb hem duidelijk gemaakt dat ik besloten heb om mijn eindbod op 126.000 te laten. De makelaar schrok hier wel van. Ik heb hem duidelijk gemaakt dat ik aan de eisen van de verkoper kan voldoen, maar dat mijn bod dan alleen deze week nog geldig is. Anders ga ik mijn zinnen zetten op een andere woning.Ik kan nu een Ja of een Nee krijgen, of weer een tegenbod. Afwachten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |