abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_145422312
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 oktober 2014 00:32 schreef Vlinder88 het volgende:
Hoi! Ik hoop dat ik hier als meisje welkom ben :P Ik heb sinds vorige week het lef gevonden om voor het eerst de gewichtenhoek in te stappen, na lange tijd cardio te hebben gedaan zonder resultaat. Ik heb alleen geen idee of ik op de goede weg zit, vandaar mijn post hier.
Mijn doel is vetverlies, daarvoor heb ik inmiddels al een tijdje mijn voeding aangepast, en wil ik 2-3x pw krachttraining doen en 1-2x pw cardio (groepsles bodycombat). Op internet vond ik een schema, waar ik mee begonnen ben:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Is dit een beetje oké?
Verder probeer ik dus goed te letten op wat ik eet. Koolhydraten at ik al weinig, dus dat laag aanhouden is geen probleem, maar ik kom vaak niet aan genoeg eiwitten. Ik wil dit gaan aanvullen met shakes (in ieder geval na het sporten), maar kan ik dan beter kiezen voor alleen whey of whey + caseïne combi?
Alle tips zijn welkom!
Stronglifts/Starting Strength plus extra lunges en GHR voor je ass.
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
  zaterdag 11 oktober 2014 @ 11:22:18 #202
19297 stinkie
Homo Tampeloeris Collosalus
pi_145423173
Everything hurts. Vuilstort net was geen walk in the park :')
Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet
pi_145423224
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 oktober 2014 00:32 schreef Vlinder88 het volgende:
Hoi! Ik hoop dat ik hier als meisje welkom ben :P Ik heb sinds vorige week het lef gevonden om voor het eerst de gewichtenhoek in te stappen, na lange tijd cardio te hebben gedaan zonder resultaat. Ik heb alleen geen idee of ik op de goede weg zit, vandaar mijn post hier.
Mijn doel is vetverlies, daarvoor heb ik inmiddels al een tijdje mijn voeding aangepast, en wil ik 2-3x pw krachttraining doen en 1-2x pw cardio (groepsles bodycombat). Op internet vond ik een schema, waar ik mee begonnen ben:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Is dit een beetje oké?
Verder probeer ik dus goed te letten op wat ik eet. Koolhydraten at ik al weinig, dus dat laag aanhouden is geen probleem, maar ik kom vaak niet aan genoeg eiwitten. Ik wil dit gaan aanvullen met shakes (in ieder geval na het sporten), maar kan ik dan beter kiezen voor alleen whey of whey + caseïne combi?
Alle tips zijn welkom!
Zelf zou ik je adivseren om een kettlebell te kopen en dit topic door te lezen. Kettlebelltraining is m.i. de gulden middenweg tussen kracht en conditie. Gewicht verliezen is echter voornamelijk een kwestie van voeding. Je moet zorgen dat je minder eet dan wat je nodig hebt op een bepaalde dag.

Genormaliseerde behoefte + extra verbranding (bv: bodycombat) - beoogd kcal tekort = dagelijkse behoefte

Stel je hebt normaliter 1800 kcal nodig, je verbrand met bodycombat 600kcal en je wil 500 kcal onder je onderhoud eten dan heb je dus 1800+600-500 = 2100 kcal nodig die dag. Zou je geen bodycombat of andere extra activiteiten doen dan zou je uitkomen op 1500 kcal.

Wanneer je per se naar de sportschool wil gaan kan ik in ieder geval adviseren niet het schema te volgen wat je zelf hebt gevonden. Als beginner kan je het beste gewoon fullbody trainen in plaats van een split en op een laag gewicht beginnen om aan je techniek te werken.

Hoe lang ben je momenteel, wat weeg je en wat is je beoogde gewicht?

[ Bericht 0% gewijzigd door Klokov op 11-10-2014 11:52:08 ]
Together We Will Live Forever
SPT / [Kettlebell #2] Simple & Sinister
pi_145423829
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 oktober 2014 00:46 schreef Verbosity het volgende:
[..]
Vanwaar wil je afwisselen? Consistentie en progressive overload zijn de belangrijkste zaken in training.
Maar echt; lees eens wat gerespecteerde sites/boeken i.p.v. vragen te stellen welke makkelijk op te zoeken zijn. Het lijkt er nu op alsof je alles voorgeschoteld wilt hebben.
Vooral om de training leuk en interessant te houden voor mezelf ;) Ik lees juist wel veel, raak vaak verstrengeld in de theorie zodat de praktijk er niet of nauwelijks van komt (zo ook met het voedingsschema).
pi_145423883
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 oktober 2014 00:44 schreef Push. het volgende:

[..]

Met Sheiko balanceer je elke training op t randje. Dat is altijd doorbijten. En ook gewoon heel geregeld spierpijn en stijfheid, ondanks de gewenning aan t volume
Jup, ik dacht dat hij elke dag squatte. Zo letterlijk stond het er, dan is het onmogelijk om telkens je grenzen op te zoeken bedoelde ik.
pi_145424421
quote:
2s.gif Op zaterdag 11 oktober 2014 11:24 schreef Klokov het volgende:
[..]
Zelf zou ik je adivseren om een kettlebell te kopen en dit topic door te lezen. Kettlebelltraining is m.i. de gulden middenweg tussen kracht en conditie. Gewicht verliezen is echter voornamelijk een kwestie van voeding. Je moet zorgen dat je minder eet dan wat je nodig hebt op een bepaalde dag.
Genormaliseerde behoefte + extra verbranding (bv: bodycombat) - beoogd kcal tekort = dagelijkse behoefte
Stel je hebt normaliter 1800 kcal nodig, je verbrand met bodycombat 600kcal en je wil 500 kcal onder je onderhoud eten dan heb je dus 1800+600-500 = 2100 kcal nodig die dag. Zou je geen bodycombat of andere extra activiteiten doen dan zou je uitkomen op 1500 kcal.
Wanneer je per se naar de sportschool wil gaan kan ik in ieder geval adviseren niet het schema te volgen wat je zelf hebt gevonden. Als beginner kan je het beste gewoon fullbody trainen in plaats van een split en op een laag gewicht beginnen om aan je techniek te werken.
Hoe lang ben je momenteel, wat weeg je en wat is je beoogde gewicht?
Topic ga ik doorlezen, thnx! Heb vanaf de zomer wel thuis 2x het 30 Day Shred programma afgerond en daarnaast regelmatig extra bodyweight oefeningen gedaan (pushups, squats, lunges, planks). Beginner is dus wel relatief :P

Ik ben 1.63 en weeg nu 72 kg. Mijn streefgewicht was altijd 63kg, maar ik heb mijn focus niet meer zo op mijn gewicht, meer op vorm. In de afgelopen 3 maanden ben ik bijv. maar 4 kg afgevallen, maar ben wel 8cm buikomtrek en 4cm bovenbeen kwijtgeraakt. Dus ik ga liever voor 70kg met een slank lijf en een laag vetpercentage dan 65kg en nog steeds niet in vorm.

Mijn onderhoud zit volgens berekening op 2300 kcal (BMR=1450). Dus ik probeer standaard op 1800 te zitten, met iets meer op de dagen dat ik sport. Dat is dan goed toch?
pi_145424899
Pyramidesetjes. Doen jullie dat vaak?
pi_145425010
Toch maar overgestapt op HIIT voor 20 minuten dan 40 minuten lang saaie vieze cardio op een slakken tempo. Ik voel me goed :D

Jongens? Wat schatten jullie m;n VP?

Ik gok zelf zo'n 13%?
pi_145425066
Ik denk lager
pi_145425113
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 oktober 2014 12:51 schreef Halcon het volgende:
Ik denk lager
Hoeveel denk je? Dit is wel na sporten overigens.
pi_145425242
5,5%
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
  zaterdag 11 oktober 2014 @ 13:00:29 #212
356099 Awesome_
UNSTOPPABLE.
pi_145425267
ik denk 3% maar heb maar wiskunde a gedaan
BEASTMODE
pi_145425305
12.5 of zo. Veel lager zal het ook weer niet zijn.
pi_145425463
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 oktober 2014 13:02 schreef Halcon het volgende:
12.5 of zo. Veel lager zal het ook weer niet zijn.
Still waiting for the day dat ik tussenschotjes ga zien, als die er half november niet zijn stop ik ermee :6
  zaterdag 11 oktober 2014 @ 13:12:54 #215
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_145425525
Veel te laag. ga eerst eens spieren kweken voordat je gaat cutten.
pi_145425560
Laag genoeg om te beginnen met bulken. Voor een paar jaar. Even profiteren van die puberteit testosteron.
pi_145425654
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 oktober 2014 13:10 schreef BredeBroeder het volgende:

[..]

Still waiting for the day dat ik tussenschotjes ga zien, als die er half november niet zijn stop ik ermee :6
Waarom ben je daar zo mee bezig? Ik zou eerst eens gaan voor wat spieren.
  zaterdag 11 oktober 2014 @ 13:36:14 #218
241597 FunkyHomosapien
de macht, de mat.
pi_145426084
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 oktober 2014 13:17 schreef Halcon het volgende:
[..]
^
't logo goudgeel, oppervlag in kersenrood; symbool van de strijd tegen een systeem dat je hersens doodt.
pi_145426158
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 oktober 2014 13:12 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Veel te laag. ga eerst eens spieren kweken voordat je gaat cutten.
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 oktober 2014 13:14 schreef Sapstengel het volgende:
Laag genoeg om te beginnen met bulken. Voor een paar jaar. Even profiteren van die puberteit testosteron.
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 oktober 2014 13:17 schreef Halcon het volgende:
[..]
Eerst eens spieren kweken, ja ik zat op 17%, maar dat zag er naar nergens uit en voelde me gewoon dik. Ik ga cleanbulken zodra ik op een 0-punt zit, dat ik vanaf daar dus een hele lange tijd kan bulken zonder dat ik straks weer 3 maanden gains verlies en elke trainingsdag op die doodsaaie crosstrainer moet. Zo zag het er dus eerst uit

pi_145426201
Goede aanpak inderdaad ^O^ . Ik heb in het begin ook aardig yolo gebuikt, toen na een jaar cut gedaan en ben nu langzaam aan het bulken. In een jaar 10 kilo aangekomen, dan blijft het vet nog een beetje binnen de perken.
  zaterdag 11 oktober 2014 @ 13:41:08 #221
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_145426218
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 oktober 2014 13:39 schreef BredeBroeder het volgende:
[..]
[..]
[..]
Eerst eens spieren kweken, ja ik zat op 17%, maar dar zat er naar nergens uit en voelde me gewoon dik. Ik ga cleanbulken zodra ik op een 0-punt zit, dat ik vanaf daar dus een hele lange tijd kan bulken zonder dat ik straks weer 3 maanden gains verlies en elke trainingsdag op die doodsaaie crosstrainer moet. Zo zag het er dus eerst uit
[ afbeelding ]
Als je voldoende gespierd bent, gaat het er vanzelf beter uitzien, ook al heb je 17%.

Je benen zijn overigens netjes, maar je bovenlichaam kan veel beter.
pi_145426308
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 oktober 2014 13:41 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Als je voldoende gespierd bent, gaat het er vanzelf beter uitzien, ook al heb je 17%.
Je benen zijn overigens netjes, maar je bovenlichaam kan veel beter.
Dat heb je als je SL 5x5 doet, is gericht op kracht, pak alleen bench press en overhead press voor bovenlichaam (voorkant). Rugfoto zal ik binnenkort maken. ( 't lukt zelf niet echt)
  zaterdag 11 oktober 2014 @ 13:46:11 #223
356099 Awesome_
UNSTOPPABLE.
pi_145426386
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 oktober 2014 13:43 schreef BredeBroeder het volgende:
Rugfoto zal ik binnenkort maken. ( 't lukt zelf niet echt)
Voor een grote spiegel staan, rug naar de spiegel. met frontcam van je phone over je schouder. Easypeasylemonsqueezy
BEASTMODE
pi_145426579
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 oktober 2014 13:39 schreef BredeBroeder het volgende:

[..]

[..]

[..]

Eerst eens spieren kweken, ja ik zat op 17%, maar dat zag er naar nergens uit en voelde me gewoon dik. Ik ga cleanbulken zodra ik op een 0-punt zit, dat ik vanaf daar dus een hele lange tijd kan bulken zonder dat ik straks weer 3 maanden gains verlies en elke trainingsdag op die doodsaaie crosstrainer moet. Zo zag het er dus eerst uit

[ afbeelding ]
17% met spieren ziet er heel anders uit dan 17% zonder spieren.

Ik zou gewoon eens spieren gaan ontwikkelen zodat je je username wat eer aan doet. :) Je hebt er de leeftijd voor.
pi_145426692
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 oktober 2014 13:53 schreef Halcon het volgende:
[..]
17% met spieren ziet er heel anders uit dan 17% zonder spieren.
Ik zou gewoon eens spieren gaan ontwikkelen zodat je je username wat eer aan doet. :) Je hebt er de leeftijd voor.
Ga ik ook, alleen het schema wat ik deed was gericht op kracht, want zonder kracht begin je niet zoveel. Even van 17 nov 2013 tot vandaag, waarin ik in mei praktisch opnieuw kon beginnen door gebroken ribben waardoor ik 3 maanden "out" was. Deadlift van 40KG 5RM naar 135KG 5RM, Squat van 30KG 5RM naar 110KG 5RM, Bench Press 25KG 5RM naar 70KG 5RM, OHP van 20KG 5RM naar 42,5KG 5RM en BOR van 25KG 5RM naar 60KG 5RM, allemaal kracht dus, spieren komen nog wel.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')