Gast op die foto heeft (bijna) geen progress geboekt. Het is vooral belichting, houding en beetje pomp.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 21:05 schreef Lightweight het volgende:
[ afbeelding ]
Zo kan ik het ook wel, ja. Is werkelijk iedereen aan de juice? Vraag me echt af of er nog échte naturals zijn, om mee te vergelijken. Niets is meer echt, lijkt wel.
In mijn gym heb je ze ook, eentje die ook aan wedstrijden meedoet en op motivationals in de gym staat (quote:Op woensdag 8 oktober 2014 23:43 schreef DarkNoize het volgende:
Toch zijn er ook in onze gym soms gastjes die binnen een paar maanden opeens kasten zijn (wel lelijke kasten want alles is uit proportie).
Hoeveel was je laatste?quote:Op donderdag 9 oktober 2014 00:07 schreef stinkie het volgende:
Vrijdag soort van vrije dag en geen plannen voor zaterdag. Denk dat ik mijn squat eens ga maxen. Lang niet meer gedaan, eens zien hoe ver ik ben
quote:
quote:
Bedanktquote:
5rm 125 Half jaar geleden. 3 maanden terug 110 Voor reps. Ik leg de grens nu steeds op 4*12 max 100 kg.quote:Op donderdag 9 oktober 2014 00:24 schreef gekoeldnetzolekker het volgende:
[..]
Hoeveel was je laatste?
En wanneer?
Dan word het idd tijd om te maxen imoquote:Op donderdag 9 oktober 2014 07:38 schreef stinkie het volgende:
[..]
5rm 125 Half jaar geleden. 3 maanden terug 110 Voor reps. Ik leg de grens nu steeds op 4*12 max 100 kg.
Naast van verkeerde houding tijdens kantoorwerk, korte borstspieren zal met name je achterkant (rear delts en upper en middel traps)misschien under developed kunnen zijn ook.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 23:41 schreef Drinky het volgende:
[..]
Ik was gister zelf met schouderproblems naar de fysio geweest. Altijd last van bij bankdrukken ongeacht vorm of gewicht, lagere gewichten op BP dan OHP (lol), arm die altijd in slaap valt en heel slechte mobiliteit. Bij mij is het kraakbeen enigszins aangetast blijkbaar en wordt mijn schouder naar voren getrokken waardoor er achter weinig ruimte is. Ik heb met yoga ook altijd last van oefeningen waarbij je armen boven je hoofd moeten of naar achteren
.
Als je wil kan ik je de oefeningen van de fysio doorsturen. Ik heb ook een beetje het gevoel dat boksen en deadlifts met bolle bovenrug hieraan hebben meegedragen (schouders komen dan ook helemaal naar voren).
Strakke pec minor? Oprekken en met een lacrosse ball erin. Ik had een impingement en een strakke pec minor in mijn rechterschouder en ondervond dezelfde dingen.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 23:41 schreef Drinky het volgende:
[..]
Ik was gister zelf met schouderproblems naar de fysio geweest. Altijd last van bij bankdrukken ongeacht vorm of gewicht, lagere gewichten op BP dan OHP (lol), arm die altijd in slaap valt en heel slechte mobiliteit. Bij mij is het kraakbeen enigszins aangetast blijkbaar en wordt mijn schouder naar voren getrokken waardoor er achter weinig ruimte is. Ik heb met yoga ook altijd last van oefeningen waarbij je armen boven je hoofd moeten of naar achteren
.
Als je wil kan ik je de oefeningen van de fysio doorsturen. Ik heb ook een beetje het gevoel dat boksen en deadlifts met bolle bovenrug hieraan hebben meegedragen (schouders komen dan ook helemaal naar voren).
Haha, freak of nature gains mag ook wel bij jou. Beter zet jij een zieke bulk.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 23:47 schreef Drinky het volgende:
[..]
Gast op die foto heeft (bijna) geen progress geboekt. Het is vooral belichting, houding en beetje pomp.
Deuce heeft wel wat goeie progresspics, met tolliepics als bewijs voor noriods. Ik heb ze ook maar post ze liever niet hier (nohomo). Naturel is er veel te bereiken. Afgelopen anderhalve maand 1,5kg aangekomen in gewicht en 0,5% in BF gezakt, freak of nature gains.
Thx voor de linkquote:Op donderdag 9 oktober 2014 13:16 schreef Cataclyst het volgende:
Waarom hou je het niet simpel voor jezelf? Zoek een kcal calculator op als baseline. Track je gewicht, calorieën en macro's voor een periode en pas het aan dat gegeven aan. Het is naar mijn idee beetje rommelen met details wat je doet.
Zal zo ff calculator zoeken die veel op reddit aangeraden wordt.
Edit- volgens mij was het deze
http://www.1percentedge.com/ifcalc/
Sowieso bij activity level sedentary invullen.
De fout die je maakt is denken dat het wat uitmaakt.quote:Op donderdag 9 oktober 2014 13:09 schreef nickhguitar het volgende:
Ben nu m'n schema even aan het ombouwen van Bulk naar Cut, kom al met al (uitgaande van 2 gram eiwit per kg. lichaamsgewicht en 1 gram vet per kg. lichaamsgewicht) op een verhouding van 29% eiwit, 33% vet, en 38% koolhydraten. Als ik dan vervolgens op de kev verhouding zoek via google voor een cut schema, dan zie ik heel wat anders. Waar maak ik dan de fout?
Je moet ophouden te proberen alles zo precies te doen en gewoon gaan trainen. Dan ZIE je wat er gebeurt en kan je op basis daarvan dingen aanpassen. Dit heeft echt geen enkel nut behalve dat je jezelf half gestoord zit maken om wat procenten.quote:Op donderdag 9 oktober 2014 13:09 schreef nickhguitar het volgende:
Ben nu m'n schema even aan het ombouwen van Bulk naar Cut, kom al met al (uitgaande van 2 gram eiwit per kg. lichaamsgewicht en 1 gram vet per kg. lichaamsgewicht) op een verhouding van 29% eiwit, 33% vet, en 38% koolhydraten. Als ik dan vervolgens op de kev verhouding zoek via google voor een cut schema, dan zie ik heel wat anders. Waar maak ik dan de fout?
Ik kreeg 1 rekoefening mee, een houding oefening en 2 cable oefeningen. Voel ze allemaal overigens goed dus hopelijk werkt het ook over een langere termijn.quote:Op donderdag 9 oktober 2014 11:04 schreef RaymondK het volgende:
[..]
Naast van verkeerde houding tijdens kantoorwerk, korte borstspieren zal met name je achterkant (rear delts en upper en middel traps)misschien under developed kunnen zijn ook.
Aandacht aan die 3 dingen hebben de stand van mn schouders en bovenrug, maar zelfs mn armen significant verbeterd. Maar zeker niet de flexibiliteit.
Daar maakte ik onlangs vids over. Zie mn sign Misschien heb je er wat aan.
Zijn het rekoefeningen die je mee kreeg? Dan wil ik ze wel weten ja.
De percentages zijn nietszeggend zonder de calorieinname te weten (of zou afleidbaar zijn als ik je lichaamsgewicht wist)quote:Op donderdag 9 oktober 2014 13:09 schreef nickhguitar het volgende:
Ben nu m'n schema even aan het ombouwen van Bulk
Cut, kom al met al (uitgaande van 2 gram eiwit per kg. lichaamsgewicht en 1 gram vet per kg. lichaamsgewicht) op een verhouding van 29% eiwit, 33% vet, en 38% koolhydraten. Als ik dan vervolgens op de kev verhouding zoek via google voor een cut schema, dan zie ik heel wat anders. Waar maak ik dan de fout?
Geen idee of het de pecs zijn maar we hebben net een nieuwe Yoga release waarbij schouderflexibiliteit erg belangrijk is en het meeste lukt me (bijna) niet, daarnaast zou het ook goed kunnen dat de pecs strak zijn, maar ik merk er zelf vrij weinig van. Ik vind het overigens opmerkelijk dat ik cable flyes kan uitvoeren met eenzelfde of hoger gewicht als gasten die 100+kg bankdrukken zonder een beetje pijn, maar met 60kg BP al last begin te krijgen van mijn schoudersquote:Op donderdag 9 oktober 2014 14:32 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Strakke pec minor? Oprekken en met een lacrosse ball erin. Ik had een impingement en een strakke pec minor in mijn rechterschouder en ondervond dezelfde dingen.
[..]
Haha, freak of nature gains mag ook wel bij jou. Beter zet jij een zieke bulk.
Gewoon eten wat de pot schaft. Zolang je een beetje op je kcal's let moet dat echt geen probleem zijn.quote:Op donderdag 9 oktober 2014 17:33 schreef BredeBroeder het volgende:
Iemand hulp? Ik zit vanaf maandagochtend in Duitsland tot en met donderdagnacht. Ik ga vandaag en zaterdag voor het laatst naar de sportschool en kan tot en met zondag nog fatsoenlijk eten, daarna ben ik vastgepind om wat de Duitsers mij aanbieden in 't gastgezin, dat kunnen ontbijtjes zijn met snoep e.d. erin enzo, dus ik kan m'n voeding onmogelijk controleren daar. Ik heb geen zin om shakes etc. allemaal mee te nemen dusseh ja, hoe ga ik dit aanpakken?
`quote:Op donderdag 9 oktober 2014 15:57 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Nou, als je schouders naar voren trekken dan betekent het o.a. dat je pec minor te strak staat (klinkt logisch, toch?).
Mijn schouders zijn tegenwoordig echt solid, terwijl ik er in het verleden vaak erg veel last van had. Doe ook 3x p.w. voordat ik bench wat oefeningen met een elastiek.
Lacrosse bal is wat harder, een tennisbal is te zacht.
100 gr. eiwit per dag is trouwens wel erg weinig, vooral in een cut.
Wat houdt het precies in?quote:Op donderdag 9 oktober 2014 18:13 schreef Cataclyst het volgende:
Ik begin te houden van mijn gzcl schema. Vandaag Max week dus door middel van amrap met 100% 1rm. Gisteren dus die bench gezet voor zes reps en vandaag deadlift met 170 vier reps gehaald!
Mensen die zitten te tobben met programma's moeten anders een keer gzcl proberen.
Mwah, een minimum van 100g per dag is voor velen al genoeg. Ik houd het zelf al 3 maanden aan en geen terugval gezien in gains, maar zoals eerder gezegd smokkel ik wel een beetje met de dagen qua inname. Netto zou ik op een week op gemiddeld 120g eiwitten/dag uitkomen. De realiteit bij mij is vaak dat ik op een dag 180g naar binnen werk en op de andere 60g ofzo. Daarnaast, mijn cut inname is berekend als een nettowaarde, dat betekent dus dat alle activiteit daar vanaf gehaald wordt. En dan komt het in de praktijk dus vaker voor dat ik aan de 3000kcal+ zit dan aan 2200kcal, die 2200kcal bruto is echt op dagen dat ik thuis een beetje chill.quote:Op donderdag 9 oktober 2014 15:57 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Nou, als je schouders naar voren trekken dan betekent het o.a. dat je pec minor te strak staat (klinkt logisch, toch?).
Mijn schouders zijn tegenwoordig echt solid, terwijl ik er in het verleden vaak erg veel last van had. Doe ook 3x p.w. voordat ik bench wat oefeningen met een elastiek.
Lacrosse bal is wat harder, een tennisbal is te zacht.
100 gr. eiwit per dag is trouwens wel erg weinig, vooral in een cut.
Boerenmetworst en chocomel in de tas om je kcals te halenquote:Op donderdag 9 oktober 2014 17:33 schreef BredeBroeder het volgende:
Iemand hulp? Ik zit vanaf maandagochtend in Duitsland tot en met donderdagnacht. Ik ga vandaag en zaterdag voor het laatst naar de sportschool en kan tot en met zondag nog fatsoenlijk eten, daarna ben ik vastgepind om wat de Duitsers mij aanbieden in 't gastgezin, dat kunnen ontbijtjes zijn met snoep e.d. erin enzo, dus ik kan m'n voeding onmogelijk controleren daar. Ik heb geen zin om shakes etc. allemaal mee te nemen dusseh ja, hoe ga ik dit aanpakken?
Er zijn gewoon onderzoeken gedaan naar eiwitinnames in een cut/bulk hoor. Mja, je bent wel vaag wat eten betreft idd.quote:Op donderdag 9 oktober 2014 18:45 schreef Drinky het volgende:
[..]
Mwah, een minimum van 100g per dag is voor velen al genoeg. Ik houd het zelf al 3 maanden aan en geen terugval gezien in gains, maar zoals eerder gezegd smokkel ik wel een beetje met de dagen qua inname. Netto zou ik op een week op gemiddeld 120g eiwitten/dag uitkomen. De realiteit bij mij is vaak dat ik op een dag 180g naar binnen werk en op de andere 60g ofzo. Daarnaast, mijn cut inname is berekend als een nettowaarde, dat betekent dus dat alle activiteit daar vanaf gehaald wordt. En dan komt het in de praktijk dus vaker voor dat ik aan de 3000kcal+ zit dan aan 2200kcal, die 2200kcal bruto is echt op dagen dat ik thuis een beetje chill.
Volgens mij zitten de Hodge Twins () ook aan 100g/dag tegenwoordig.
Maar ik ga morgen eens op zoek naar een lacrossebal, neem aan dat een hockeybal net zo goed werk? Thanks voor de tip iig, ben dat schoudergedoe een beetje zat, terwijl het meeste wat ik doe pull oefeningen zijn. Hoop dat het kraakbeen niet te beschadigd is, maar ik hoor het altijd zo'n "ploppend" geluid maken als ik het in die sommige posities wrik om te stretchen. Nu heb ik hypermobiliteit in mijn vingers en pols, maar betwijfel of dat hetzelfde is voor mijn schouders. Verder geen chronische pijn of andere klachten dus ik hoop dat het allemaal meevalt.
Huidige stats 76kg +/- 0.5 op 12,5% BF, 1.83mquote:Op donderdag 9 oktober 2014 20:38 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Er zijn gewoon onderzoeken gedaan naar eiwitinnames in een cut/bulk hoor. Mja, je bent wel vaag wat eten betreft idd.Wat zijn je stats? Misschien ben je gewoon kort en zo waardoor 100 gr. genoeg is.
Ik weet niet of een hockeybal net zo goed werkt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |