Haha nou wees blij man. Ik blijf op het moment rond hetzelfde gewicht schommelen op 2300kcal gemiddeld per dag. Voor mijn gevoel vandaag ook niet veel op, maar heb het net weer geteld en zit weer op 2300 en wil eigenlijk gaan snaaien op dit moment.quote:Op zondag 12 oktober 2014 22:52 schreef Drinky het volgende:
[..]
Als ik al zie hoeveel ik op een dag naar binnen werk incl snacks en troep ( wat overigens een groot deel van mijn dieet beslaat), dan nee, echt ik kom er werkelijk niet bij. Dan neem ik het kostenplaatje er niet eens in mee
Zelfde verhaal ook als je het woord cardio laat vallen, al helemaal in combinatie met het woord "Bulken". Het komt voor sommige bijna over alsof je door nul aan het delen bent, hele universum ontploft dit/dat
3x per week fullbody waarbij ik 1x per week tot fail ga.quote:Op zondag 12 oktober 2014 19:51 schreef Snorrenbaard het volgende:
Hoevaak per week trainen jullie? Doe nu iedere spiergroep 2x per week maar gaan dan niet tot echt extreem hard.
Gewoon veel eten en snel groeien. Dat dikke train je er wel weer in februari/maart af.quote:Op zondag 12 oktober 2014 21:43 schreef Drinky het volgende:
[..]
Je kan dan makkelijker een laag BF% vasthouden terwijl je groeit. Ja dat kan en nee een hoog BF% is helemaal niet nodig om spiermassa aan te zetten. Boven de 15% komen is gewoon onnodig en heb je weinig aan, daarnaast, hoe godsgruwelijk veel moet je dan wel niet op een dag eten?
Ik heb vaak een beetje het idee dat het hele "bulken" door velen als een smoes wordt gebruikt om exorbitant veel te eten en onnodig dik te worden, want "ik ben aan het bulken dus mag wel ja toch?".
Hoe lang en zwaar weeg jij? Je begrijpt dat niet iedereen dezelfde stofwisseling heeft of dezelfde training doet? Is leuk dat men lekker hun swag laten zien met 2500 kcal max om op onderhoud te blijven, maar als ik dat doe zit ik dus 800 onder onderhoud, grappig hoe dat werkt. Niet iedereen is hetzelfde. En het abs verhaaltje laat dat maar al te meer zien. Aanhechtingen van spieren is niet voor iedereen gelijk. De ene heeft abs bij 16%, de ander bij 10%. De ene wil in kracht toenemen, de ander draagt skinnyjeans en Nivea vitamine E littekencréme.quote:Op zondag 12 oktober 2014 22:52 schreef Drinky het volgende:
[..]
Als ik al zie hoeveel ik op een dag naar binnen werk incl snacks en troep ( wat overigens een groot deel van mijn dieet beslaat), dan nee, echt ik kom er werkelijk niet bij. Dan neem ik het kostenplaatje er niet eens in mee
quote:Op maandag 13 oktober 2014 00:46 schreef Push. het volgende:
Vandaag een 90 kg bench neergezet kinders. 20 kilo op m'n bench in een maandVolgende maand de 100 aantikken.
Lol, maat, maak jij wel gains?quote:Op zondag 12 oktober 2014 22:52 schreef Drinky het volgende:
Zelfde verhaal ook als je het woord cardio laat vallen, al helemaal in combinatie met het woord "Bulken". Het komt voor sommige bijna over alsof je door nul aan het delen bent, hele universum ontploft dit/dat
Ja dankje. Denk dat ik 95 ook al wel in de pocket heb. Dit was al na 8 werksetjes, maar wilde even testenquote:Op maandag 13 oktober 2014 00:47 schreef Lightweight het volgende:
[..]Grats! 100 heel mooi om dit jaar neer te zetten! Machtig getal.
3300 kcal onderhoud bij 86,7 kg?quote:Op maandag 13 oktober 2014 00:40 schreef Lightweight het volgende:
[..]
Hoe lang en zwaar weeg jij? Je begrijpt dat niet iedereen dezelfde stofwisseling heeft of dezelfde training doet? Is leuk dat men lekker hun swag laten zien met 2500 kcal max om op onderhoud te blijven, maar als ik dat doe zit ik dus 800 onder onderhoud, grappig hoe dat werkt. Niet iedereen is hetzelfde. En het abs verhaaltje laat dat maar al te meer zien. Aanhechtingen van spieren is niet voor iedereen gelijk. De ene heeft abs bij 16%, de ander bij 10%. De ene wil in kracht toenemen, de ander draagt skinnyjeans en Nivea vitamine E littekencréme.
En waarop je gequote wordt, alsof > 15% betekent dat je veel eet. Je kan 40% worden met 1 calorie boven je onderhoud, just saying. Liever 20% en wellicht een flinke cut dan 10% met meisjesabs.
93 kg, zit nu in 500-600 kcal cut wat al pokke traag gaat.quote:Op maandag 13 oktober 2014 01:04 schreef Phaelanx_NL het volgende:
[..]
3300 kcal onderhoud bij 86,7 kg?
Ja man, ook erg goede logica. Jezelf eerst onnodig vetmesten om daarna weer alles er met veel moeite af te moeten trainen, en vergeet ook niet de verminderde insulinegevoeligheid.quote:Op zondag 12 oktober 2014 23:56 schreef Herqules het volgende:
[..]
Gewoon veel eten en snel groeien. Dat dikke train je er wel weer in februari/maart af.
Ik heb zelf een redelijk langzame stofwisseling (zeg maar gerust bijna non-existentquote:Op maandag 13 oktober 2014 00:40 schreef Lightweight het volgende:
[..]
Hoe lang en zwaar weeg jij? Je begrijpt dat niet iedereen dezelfde stofwisseling heeft of dezelfde training doet? Is leuk dat men lekker hun swag laten zien met 2500 kcal max om op onderhoud te blijven, maar als ik dat doe zit ik dus 800 onder onderhoud, grappig hoe dat werkt. Niet iedereen is hetzelfde. En het abs verhaaltje laat dat maar al te meer zien. Aanhechtingen van spieren is niet voor iedereen gelijk.
En waarop je gequote wordt, alsof > 15% betekent dat je veel eet. Je kan 40% worden met 1 calorie boven je onderhoud, just saying. Liever 20% en wellicht een flinke cut dan 10% met meisjesabs.
Je groeit echt niet sneller als je meer (als in te veel) eet.quote:Op zondag 12 oktober 2014 23:56 schreef Herqules het volgende:
[..]
Gewoon veel eten en snel groeien. Dat dikke train je er wel weer in februari/maart af.
Of je vreet niet veel te veel, zodat een flink cut niet nodig is.quote:Op maandag 13 oktober 2014 00:40 schreef Lightweight het volgende:
[..]
Liever 20% en wellicht een flinke cut dan 10% met meisjesabs.
quote:Op maandag 13 oktober 2014 00:46 schreef Push. het volgende:
Vandaag een 90 kg bench neergezet kinders. 20 kilo op m'n bench in een maandVolgende maand de 100 aantikken.
Dan moet je wel héél oud wordenquote:Op maandag 13 oktober 2014 00:40 schreef Lightweight het volgende:
[..]
Je kan 40% worden met 1 calorie boven je onderhoud, just saying.
Kan gebeurenquote:
TL:DR?quote:Op maandag 13 oktober 2014 01:38 schreef Drinky het volgende:
[..]
Ja man, ook erg goede logica. Jezelf eerst onnodig vetmesten om daarna weer alles er met veel moeite af te moeten trainen, en vergeet ook niet de verminderde insulinegevoeligheid.
Voor je kracht maakt het iig weinig uit of je met een kleine caloric surplus zit of een hele grote. De "gains" qua gewicht die je maakt zijn dan vet. Grootste reden dat de meeste mensen tijdens een cut in kracht achteruit gaan komt door deze onnatuurlijke bulk/cut constructies, waarbij je jezelf eerst helemaal vetmest om je daarna uit te hongeren om snel weer het extra vet kwijt te raken, geen wonder dat je dan met 1600kcal op een dag (en veel van die mensen vergeten dan vaak ook hun extra verbruikte energie aan te vullen) geen kracht meer over hebt.
Dat je voor een competitie laag in kcals gaat is vaak wel logisch, maar die BB'ers zijn tijdens een wedstrijd op hun zwakst.
[..]
Ik heb zelf een redelijk langzame stofwisseling (zeg maar gerust bijna non-existent). Het is overigens geen swek, maar gewoon wat voor mij werkt idd. Maar ook hier is enige nuance wel belangrijk, want als jij onnodig extra gewicht aan het meezeulen bent dan kost het ook extra energie om dat te behouden.
Maar om even op je vraag terug te komen, ik ben 1.83 op 76kg, stelt qua stats niks voor, behalve het feit dat ik op ~67kg vvm zit. Ik had ook een "echte" bulk kunnen zetten, maar ik zou er niks mee opgeschoten zijn. De tijden van mijn noobgains zijn helaas al voorbij, maar het afgelopen jaar ben ik een goede 6~7kg aangekomen waarvan ongeveer 1~1,5kg aan vet, dus netto ergens tussen de 4,5 tot 6kg aan spiermassa. Ik weet niet wat dat voor jou betekent, maar voor mij betekent dat dus dat ik ongeveer de maximale spiergroei voor mijn lichaam haal en daar ben ik goed tevreden mee. Ik zie het nut er niet zo van in om mijn definitie kwijt te raken alleen maar om het getal op de weegschaal op te hogen, dan houd je alleen jezelf voor de gek.
Ik heb ook even mijn voedingslogs bekeken tot juni, en daar zit op 2300~2500kcal netto op een dag. Ik blijf daar de nadruk op leggen, want dat betekent niet dat ik ook zoveel op een dag eet, nee 9/10 keer is het een stuk meer.
Maar je hoeft niks van mij aan te nemen, ik deel je alleen mijn ervaring hierin. Ik ben overigens ook geen vreemde van veel eten gezien ik een aantal jaar terug op 110kg @ 40+% BF zat. Ieder lichaam werkt anders en behoeften kunnen per persoon verschillen, daarom is dat ook helemaal aan jezelf om het uit te vinden. Ik heb alleen alles van de afgelopen 2 jaar qua voeding en gains voor mezelf gedocumenteerd, verschillende dingen uitgeprobeerd en gekeken hoe mijn lichaam erop reageerde om daarna daarmee verder te werken. Ik heb alle lichaamstypes gehad, laag gewicht hoge BF, hoog gewicht hoge BF, laag gewicht lage BF, redelijk gewicht lage BF.
Dat jij liever onnodig naar 20% klimt moet je zelf weten, maar het is helemaal niet nodig om te groeien, en dat zeg ik overigens niet om te haten.
Daarnaast zijn mijn abs nu ook nauwelijks zichtbaar en ik geef geen fuck. Mocht ik willen kan ik met een simpele dieetaanpassing alles zichtbaar hebben binnen 2~3 weken zonder er op kracht achteruit te gaan (vaak heeft mijn "cut" helemaal geen invloed op krachtprogressie).
Verder, abs zijn mooi meegenomen, maar schouder en rug striation is in mijn optiek mooier en heb je bij 12~13% nog in redelijke mate
Samenvatting: onzin om veel vet aan te zetten, je wint er qua kracht niks mee en je gaat later hard cutten om al het overtollige vet kwijt te raken. De cut is vaak wel zo diep dat je ook gelijk kracht kwijtraakt. Gewoon lean gainen met een kleine caloric surplus.quote:
Ok.quote:Op maandag 13 oktober 2014 03:28 schreef Drinky het volgende:
[..]
Samenvatting: onzin om veel vet aan te zetten, je wint er qua kracht niks mee en je gaat later hard cutten om al het overtollige vet kwijt te raken. De cut is vaak wel zo diep dat je ook gelijk kracht kwijtraakt. Gewoon lean gainen met een kleine caloric surplus.
Ray, ik zou het jammer vinden als je niet meer zo posten, je bent altijd een aanwinst voor dit topic geweest, ook die filmpjes zijn altijd goed en om te lachen.quote:Op zondag 12 oktober 2014 19:17 schreef RaymondK het volgende:
Ray is geloof ik een beetje klaar met fok, en met mensen die het schijnbaar nogal moeilijk vinden andere een beetje in hun waarde te laten. Denk dat dat het is.
De groeten
Goed bezig brah. Doe je een programmaatje of zo?quote:Op maandag 13 oktober 2014 00:46 schreef Push. het volgende:
Respect, dat is nogal een verschil.quote:Op maandag 13 oktober 2014 01:38 schreef Drinky het volgende:
[..]
Maar om even op je vraag terug te komen, ik ben 1.83 op 76kg, Ik ben overigens ook geen vreemde van veel eten gezien ik een aantal jaar terug op 110kg @ 40+% BF zat.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Happiness is not getting more, but wanting less"
quote:Op maandag 13 oktober 2014 11:20 schreef ssebass het volgende:
[..]
Respect, dat is nogal een verschil.
Ben na twee maanden vakantie/werk weer aan de slag gegaan. Pijnlijk om die drop in gewichten te zien, zowel de lifts als mijn eigen gewicht. Nu weer twee weken bezig en kan mij al twee weken amper bewegen. Voelt goed om weer bezig te zijnZit nu op 72 kg 1.75m ~13%vet. Wil weer naar >80kg zoals aantal jaar geleden en vetpercentage <11% al is mij dat nooit gelukt op dat gewicht. Hopelijk lukt dat voor mijn 40ste. Anders wordt het volgens mij wel erg lastig.
Overigens sinds jaren weer aan het 21'en. Voelt lekker efficient met die verzuring.
Dit was ik na twee maanden niet trainen. Vooral mijn armen en schouders smelten dan weg. Is weer veel werk aan de winkel.nice n lean zo te zienSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Moet wel snel weer terug kunnen zijn toch? Hoe oud benje als ik vragen mag?
lache om weer wat te zien van iemand suc6!![]()
(cut en bulk) advies zou ik overigens met een flinke korrel zout nemen van een aantal hier.
De ene dag kun je prima zonder spierverlies diep door cutten geen enkel probleem en moet je niet zeuren. Paar maanden later word iemand die op 12% zit en er nog een paar % af wil hebben op bijzonder fraaie wijze geadviseerd om maar weer te gaan bulken want het is nog niet zoveel.
Dit alles terwijl ze zelf met een yolo lijf van 25% + rond lopen of zelf amper een keer gecut/gebulkt hebben
[ Bericht 1% gewijzigd door RaymondK op 13-10-2014 12:03:14 ]
Ben nu dertig dus heb tien jaar de tijdquote:Op maandag 13 oktober 2014 11:50 schreef RaymondK het volgende:
[..]
nice n lean zo te zienMoet wel snel weer terug kunnen zijn toch? Hoe oud benje als ik vragen mag?
cut en bulk advies zou ik overigens met een flinke korrel zout nemen van een aantal hier.
De ene dag kun je prima zonder spierverlies diep door cutten geen enkel probleem en moet je niet zeuren. Paar maanden later word iemand die op 12% zit en er nog een paar % af wil hebben op bijzonder fraaie wijze geadviseerd om maar weer te gaan bulken want het is nog niet zoveel.
Dit alles terwijl ze zelf met een yolo lijf van 25% + rond lopen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |