http://www.ad.nl/ad/nl/55(...)an-Zwarte-Piet.dhtmlquote:Grootwinkelbedrijven als HEMA, Bijenkorf, Albert Heijn (AH) en Bart Smit worstelen met de uitmonstering van Zwarte Piet en de winkelinrichting in de sinterklaasperiode.
De voorbereidingen voor de belangrijke verkoopperiode zijn begonnen en zijn voor vele winkelketens reden aanpassingen te doen. Wat die wijzigingen zijn, houden zij echter voor zich. AH en Bart Smit zeggen geen onderdeel te willen worden van het maatschappelijke debat over Zwarte Piet.
HEMA zegt de discussie rond Zwarte Piet op de voet te volgen. 'Vooruitlopend op welke uitkomst dan ook, hebben we besloten om voor dit jaar nog vast te houden aan Sint en Piet', aldus het concern. 'Wel zijn enkele aanpassingen gedaan aan verpakkingen'.
Claim actiecomité
Het bedrijf gaat niet in op een claim van het Actiecomité Malle Piet dat 'volgend jaar het hele assortiment Zwarte Piet-vrij zal zijn'. Initiatiefnemer Marc Nelissen stelt dat de verkoopdirecteur van HEMA dat in een e-mail aan hem zou hebben beloofd.
Volgens Nelissen, opsteller van het Malle Piet Manifest, zou HEMA positief staan tegenover zijn initiatief om de Pieten voortaan in allerhande kleuren te schminken. 'Ik ben lelieblank, maar terugblikkend besef ik dat sommige mensen zich gekwetst kunnen voelen door Zwarte Piet', verduidelijkt Nelissen zijn streven naar verandering.
Cadeaupapier
De middenstand is volgens fabrikanten van geschenkpapier nog niet zo ver om Zwarte Piet in de ban te doen. De bestellingen voor cadeaupapier met Sint én Zwarte Piet komen gewoon binnen, bevestigt directeur Dave Adriaans van Decoma Verpakkingen in Lieshout. 'We merken geen verandering in bestellingen van onze klanten.'
Bijenkorf zegt dat de klimpieten als vanouds de lichthal van de vestiging in Amsterdam zullen sieren. Het uiterlijk van Zwarte Piet wordt volgens de Bijenkorf aangepast in lijn met aanbevelingen van Nederlands Centrum voor Volkscultuur en Immaterieel Erfgoed. Hoe de pieten er uit moeten zien, blijft echter onduidelijk. Dat centrum pleit na onderzoek voor kleinschalige experimenten en aanpassingen, onder meer in Amsterdam.
Iets met een pot en een ketel. Oproepen tot geweld is als Quinsy Gario in een demonstratie zou roepen: "zo, en nu gaan we allemaal met de komende Sinterklaas Zwarte Pieten in elkaar schoppen".quote:
Ja, je lach je te barsten, he? Zou Paul van Vliet zeggen.quote:Op maandag 6 oktober 2014 22:05 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Iets met een pot en een ketel. Oproepen tot geweld is als Quinsy Gario in een demonstratie zou roepen: "zo, en nu gaan we allemaal met de komende Sinterklaas Zwarte Pieten in elkaar schoppen".
Wel een vermakelijke reeks dit. Quinsy zou hier nog wel wat inspiratie uit kunnen halen om z'n overdrijvingen aan te scherpen. Terreur.
Om de overdrijvingen die hier van stal worden gehaald ja.quote:Op maandag 6 oktober 2014 22:09 schreef Kanjer het volgende:
[..]
Ja, je lach je te barsten, he? Zou Paul van Vliet zeggen.
Verpesten en daarbij lol hebben? Denk je echt dat het daarom draait? Dat er een afgunst is en dat het feest "de blanke Nederlander" niet gegund wordt?quote:Op maandag 6 oktober 2014 22:09 schreef Kanjer het volgende:
Lol hoor, kinderfeestjes verpesten, lachen man!
Terugtrekken? Nee, aanblijven en zo'n regel aan je laars lappen! Anders een verzetsbeweging opstarten en buiten dat clubje het feest grootschalig gaan organiseren.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 22:48 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Sinterklaas komt zondag 16 november met zijn Zwarte Pieten naar Sint Willebrord voor een bezoek aan het dorp.
Piet blijft in Sint Willebrord gewoon zwart. Het plaatselijke Sint Nicolaascomité laat weten geen boodschap te hebben aan de landelijke discussie over de kleur van Piet. “Daar doen wij in het dorp niet aan”, meldt Bas Hermans van het comité. Dit jaar vindt ook weer de sinterklaasmusical plaats in de Lanteern. Hermans maakt zich oprecht zorgen over het voortbestaan van het Sinterklaasfeest. “Het eeuwenoude volksfeest loopt zeker gevaar”, meent Hermans. Daarom roept hij iedereen op het landelijke Pietengilde te steunen. Hermans kondigt aan zich op zijn positie te beraden in de lokale Sinterklaasorganisatie als er landelijk regels worden opgelegd over de kleur van Piet. “Ik zal me dan na 38 jaar actief te zijn geweest in het 5-december-gebeuren zeker terugtrekken”, kondigt Hermans aan, “om zo’n feest af te laten breken, daar pas ik voor.
http://internetbode.nl/ed(...)ebrord-bekend-237774
Cerebut en de waarheid, een onmogelijke combi.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 23:27 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Ik zie dat Ceberut het sprookje van "velen" nog niet heeft losgelaten ondanks dat hij dat niet heeft kunnen onderbouwen.
De boycotters krijgen het maar moeilijk dit jaar. Met hun politiek correcte zwarte piet gedrag kunnen ze straks nergens meer iets kopen. Best wel zielig voor ze.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 11:20 schreef Paul het volgende:
Witte Piet bij de Albert Heijn dit jaar!
<knip>
quote:Op woensdag 8 oktober 2014 11:26 schreef Kingstown het volgende:
[..]
De boycotters krijgen het maar moeilijk dit jaar. Met hun politiek correcte zwarte piet gedrag kunnen ze straks nergens meer iets kopen. Best wel zielig voor ze.
Terwijl in bijna alle gemeentes Zwarte Piet zwart blijft, zoals het hoortquote:Op woensdag 8 oktober 2014 11:26 schreef Kingstown het volgende:
[..]
De boycotters krijgen het maar moeilijk dit jaar. Met hun politiek correcte zwarte piet gedrag kunnen ze straks nergens meer iets kopen. Best wel zielig voor ze.
Mooi, hoef ik ook niet meer zolang in de rij te staan.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 11:36 schreef KoosVogels het volgende:
Dit is het einde van de Albert Heijn. Niemand doet straks meer z'n boodschappen bij de Appie.
Zie em blie zijn, die kleuter.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 11:37 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Terwijl in bijna alle gemeentes Zwarte Piet zwart blijft, zoals het hoortZelfs bij de intocht zullen er enorm veel Zwarte Pieten zijn
Hoho....4% van de mensen nog wel!quote:Op woensdag 8 oktober 2014 11:36 schreef KoosVogels het volgende:
Dit is het einde van de Albert Heijn. Niemand doet straks meer z'n boodschappen bij de Appie.
Nederlanders verkopen hun eigen moeder als ze bij de concurrent een dubbeltje goedkoper uit kunnen zijn.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 11:51 schreef Montagui het volgende:
Wel raar eigenlijk dat de commercie zich nu in principe niet commercieel opstelt door mee te gaan met een erg kleine minderheid. Als commercieel bedrijf wil je je toch een zo groot mogelijke markt bereiken? Ze zullen wel denken dat het allemaal wel los loopt met die pro-Zwarte Pieters. En dat zal ook wel gelet op de over het algemeen apatische Nederlandse bevolking.
zie je wel.... die sint is dus toch een slavendrijverquote:Op woensdag 8 oktober 2014 11:48 schreef Yasmin23 het volgende:
[ afbeelding ]
Van de Nederland mijn vaderland facebook ...
verkettering door de zogenaamde ZP-fans.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 11:20 schreef Paul het volgende:
[ afbeelding ]
dit jaar is de Zaanse grootgrutter dus definitief gezwicht voor de terreur van de minderheid.
Ja, anders is hij een vuile racist omdat hij een neger na wil doen.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 12:04 schreef Karina het volgende:
Ik begrijp helemaal niets van deze discussie. 'Piet' mag niet meer zwart zijn. Ergo, stel dat mijn Surinaamse buurman 'Piet' wil spelen, houdt dat dan in dat hij zich wit moet schminken? Of hoe werkt dit.
Ok, en een witte piet is dan niet racistisch??? Belachelijk! Verbieden aub!quote:Op woensdag 8 oktober 2014 11:20 schreef Paul het volgende:
[ afbeelding ]
Foto. Gistermiddag live gemaakt in de Albert Heijn, Zuidplein te Rotterdam, waar sinds deze week het Sinterklaas-seizoen voor geopend is verklaard middels in store reclame-uitingen. U ziet het (klik voor groot). Zwarte Piet is niet meer zwart en heet geen Zwarte Piet meer. Zwarte Piet is nu een wit jongetje dat "HulpPietje" heet. Een blank onervaren kindslaafje dat door weer en wind en met gevaar voor eigen leven pakjes door schoorstenen moet gooien - een klus die voorheen geklaard werd door geoefende ervaren meerderjarige Zwarte Pieten, maar die in het huidige NL'se klimaat (is niks, is een neger) aan de kant zijn geschoven. Duidelijk. Waren de Zwarte Pieten bij Albert Heijn vorig jaar november nog enigszins getint, dit jaar is de Zaanse grootgrutter dus definitief gezwicht voor de terreur van de minderheid. Nu we toch uw aandacht hebben. Dit zijn de DRIE RECHTERS die door de Raad van State zijn aangewezen in het Hoger Beroep dd 16 oktober van de Quinsy Brigades. Een enge paap, een enge zwartkousgrefo uit hellhole Capelle en een enge D66-wegkijker. Slechter kan Dit is Nederland het niet treffen...
http://www.geenstijl.nl/m(...)_zwarte_piet_do.html
dat is jouw dubieuze meningquote:Op woensdag 8 oktober 2014 12:08 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Ja, anders is hij een vuile racist omdat hij een neger na wil doen.
Wat verbieden? Een jochie op een foto die geen schmink op zijn gezicht heeft ?quote:Op woensdag 8 oktober 2014 12:12 schreef WhateverWhatever het volgende:
[..]
Ok, en een witte piet is dan niet racistisch??? Belachelijk! Verbieden aub!
Doe dan blanke piet!
Je moet de HEMA en AH gaan boycotten en je Surinaamse buurman moet hetzelfde doen.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 12:04 schreef Karina het volgende:
Ik begrijp helemaal niets van deze discussie. 'Piet' mag niet meer zwart zijn. Ergo, stel dat mijn Surinaamse buurman 'Piet' wil spelen, houdt dat dan in dat hij zich wit moet schminken? Of hoe werkt dit.
Zie je nou eindelijk eens in hoe belachelijk deze hele fucking discussie is?quote:Op woensdag 8 oktober 2014 12:36 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Wat verbieden? Een jochie op een foto die geen schmink op zijn gezicht heeft ?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 4% gewijzigd door WhateverWhatever op 08-10-2014 13:15:12 ]
Het sluipt erin he.....voor je het weet zijn alle Zwarte Pieten vervangen door groene marsmannetjes.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 12:55 schreef JackHerrer het volgende:
[..]
Vrouwelijke zwarte pietenDeze behoren toch ook niet tot de traditie.
quote:Op woensdag 8 oktober 2014 12:50 schreef WhateverWhatever het volgende:
[..]
Zie je nou eindelijk eens in hoe belachelijk deze hele fucking discussie is?ja.. belachelijk dat jij een foto met dat jochie wilt verbiedenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Je snapt het echt niet he? Of wil je het niet snappen?quote:Op woensdag 8 oktober 2014 13:50 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
ja.. belachelijk dat jij een foto met dat jochie wilt verbieden
jaja joden hebben ook niet het monopolie om massaal vermoord te worden..quote:Op woensdag 8 oktober 2014 13:24 schreef Montagui het volgende:
Maar goed, marsmannetjes hebben niet zo min het monopolie op de kleur groen als negers dat hebben op de kleur zwart.
Ik snap dat jij doet alsof er iemand is die deze foto wilt verbieden Of wilt verbieden als een jochie als hulppiet optreedt ?quote:Op woensdag 8 oktober 2014 13:51 schreef WhateverWhatever het volgende:
[..]
Je snapt het echt niet he? Of wil je het niet snappen?
Draai de rollen nu eens om?
Wat een verschrikkelijk zielige vergelijking in dit topic zeg.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 13:52 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
jaja joden hebben ook niet het monopolie om massaal vermoord te worden..
Dus klagen mag pas als men dat monopolie wel heeft ?
Jij geeft al bijna zelf antwoord op je vraag:quote:Op woensdag 8 oktober 2014 13:54 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Ik snap dat jij doet alsof er iemand is die deze foto wilt verbieden Of wilt verbieden als een jochie als hulppiet optreedt ?
Nee ... bedoel je dat ook niet ?
Zeg het dan eens rechtuit wat je bedoelt...
quote:Wat verbieden? Een jochie op een foto die geen schmink op zijn gezicht heeft ?
Je bent nog niet rechtuit. De lezer moet telkens gissen wat je bedoelt.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 14:07 schreef WhateverWhatever het volgende:
[..]
Jij geeft al bijna zelf antwoord op je vraag:
[..]
Wat verbieden? Een jochie op een foto die geen schmink op zijn gezicht heeft ?quote:Op woensdag 8 oktober 2014 14:14 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Je bent nog niet rechtuit. De lezer moet telkens gissen wat je bedoelt.
zeg het nou gewoon direct.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 14:22 schreef WhateverWhatever het volgende:
[..]
Wat verbieden? Een jochie op een foto die geen schmink op zijn gezicht heeft ?
Wat verbieden? Een jochie op een foto die schmink op zijn gezicht heeft ?
Zoek het verschil.
Ach ja..... dat is normaal in deze topicserie...quote:Op woensdag 8 oktober 2014 14:07 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Wat een verschrikkelijk zielige vergelijking in dit topic zeg.
welnee... dat houd deze topicserie gaande.... maar je kunt niet jouw pointe direct zeggen ?quote:Op woensdag 8 oktober 2014 14:49 schreef WhateverWhatever het volgende:
[..]
Gewoon jammer dat er 5 posts nodig zijn om dit te begrijpen.
Dan mogen negers ook niet klagen over slavernij. En jij mag niet klagen over je geestelijke beperking. Met je vergelijkingen. Godverdomme wat laagquote:Op woensdag 8 oktober 2014 14:47 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Ach ja..... dat is normaal in deze topicserie...
Maar het punt is dat het onzin is dat mensen pas mogen klagen als ze het monopolie hebben op iets.
Dat is een nonargument.
Nee, het houdt alleen maar in dat ook uit- en afbeeldingen van andere buitenaardse wezens dan marsmannetjes groen kunnen zijn, net zoals er ook karakters, typetjes en uitbeeldingen anders dan negers zwart kunnen zijn.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 13:52 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
jaja joden hebben ook niet het monopolie om massaal vermoord te worden..
Dus klagen mag pas als men dat monopolie wel heeft ?
Wat heeft dat er mee te maken....?quote:Op woensdag 8 oktober 2014 14:53 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Dan mogen negers ook niet klagen over slavernij.
Shit... hoe weet je nou van mijn geestelijke beperking? Of roep je maar wat denigrerends ?quote:En jij mag niet klagen over je geestelijke beperking. Met je vergelijkingen. Godverdomme wat laag
Goed lezen... Ik stel een vraag.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 14:54 schreef Montagui het volgende:
[..]
Nee, het houdt alleen maar in dat ook uit- en afbeeldingen van andere buitenaardse wezens dan marsmannetjes groen kunnen zijn, net zoals er ook karakters, typetjes en uitbeeldingen anders dan negers zwart kunnen zijn.
Snap alleen niet waarom je me nu woorden in de mond left betreffende het klagen??? Heb ik ergens gezegd dat 'wie dan ook' pas bij een monopolie mag klagen? Zo ja, dan mag je me dat aanwijzen.![]()
Voor de verder rest mag natuurlijk iedereen klagen wanneer hij wil en over wat hij wil.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |