SunChaser | maandag 6 oktober 2014 @ 21:40 |
› WAT IESCH DEESCHE TOPIQ? In deel 1 maakte KaMo een topic aan om videografie met digitale spiegelreflexcamera's centraal ergens onder te brengen. Met als doel 'om bevindingen met elkaar te delen om te kijken of we van elkaar kunnen leren'. Zijn openingspost eindigde als volgt: Bespreek hier dus hoe jij filmt met je DSLR f hoe ben je van plan te gaan filmen, mocht je op het moment genteresseerd, maar nog niet bezig ermee zijn. › MENSEN KIEZEN SERIEUS EEN DSLR OM TE FILMEN? › DSLR'S ZIJN TOCH VOOR FOTO'S? NEEM TOCH EEN VIDEOCAMERA JOH! › WAT HEBBEN WIJ VOOR GEAR Om jullie een indicatie te geven wat wijzelf allemaal gebruiken hebben we een klein inventaris van de users hier en hun materialen. Het is niet zo dat wanneer je dit niet hebt je kansloos bent en je heft niet dezelfde gear te hebben! Het is een indicatie en geen boodschappenlijst. › Peter_Aragorn › Susteren › Drommelsch85 › Boy_Snakeye › shiznuts Aanschaftips Europa: Geizhals / Google shopping / Tweakers Pricewatch China/worldwide: eBay / AliExpress / China webshops zoekmachine / Topicreeks: Chinese Webshops › CONCLUSIE Voor videoproductie is een DSLR dus de beste keuze qua prijs/kwaliteit/mogelijkheden en flexibiliteit zonder tientallen duizenden euro's uit te geven aan een professioneler systeem. Hiermee is het schieten van HD-video dus ook voor iedereen met een klein budget binnen handbereik gekomen. Let wel! Behalve geld in gear, moet je ook tijd investeren in kennis/skills! Vergeet ook niet dit bazige topic: FOT / Micro Four Thirds Fanzone #1 - Panalympus magic! | |
shiz | maandag 6 oktober 2014 @ 23:27 |
3:17 - 3:42 linksboven. | |
Susteren | dinsdag 7 oktober 2014 @ 00:33 |
Gelukkig niet mijn body. | |
SunChaser | dinsdag 7 oktober 2014 @ 00:40 |
Body's zitten vol met deadpixels | |
shiz | dinsdag 7 oktober 2014 @ 00:46 |
Hotpixels zijn ergerderder. Ik ken het helaas maar al te goed van de BMPCC... de eerste ging terug, de tweede body heeft sporadisch een 1-frame 1-pixel light up (2 3 in een minuut ofzo). Mja, watchyagoondo. | |
SunChaser | dinsdag 7 oktober 2014 @ 07:10 |
Gewoon negeren. Of remappen. Volgens mij bestaan er geen body's zonder hot/ dead pixels Over t algemeen zie je ze niet of verdwijnen ze weer | |
videonatic | dinsdag 7 oktober 2014 @ 10:33 |
Kun je geen ABB draaien om oneffenheden eruit te halen? | |
SunChaser | dinsdag 7 oktober 2014 @ 10:34 |
Je kunt remappen | |
shiz | donderdag 9 oktober 2014 @ 00:36 |
Gaat iemand hier nog een Axiom aanbetalen? https://www.indiegogo.com(...)igital-cinema-camera | |
SunChaser | donderdag 9 oktober 2014 @ 00:46 |
Je lenzen die je eropzet van vanon of Nikon zijn passief dus nee | |
shiz | donderdag 9 oktober 2014 @ 00:52 |
Ze gaan een active EF adapter ontwikkelen staat er (stretched goal). Wel een leuke investering misschien... | |
KaMo | donderdag 9 oktober 2014 @ 10:16 |
Mwa. Nog niet. Misschien als hij af is. | |
videonatic | donderdag 9 oktober 2014 @ 14:58 |
Weet iemand nog goeie denoisers voor Premiere osx? Weet alleen van Neat Video en de denoiser in het magic bullet pakket. | |
shiz | donderdag 9 oktober 2014 @ 15:12 |
Had Ryan het laatst over, er was er nog eentje die verrekte duur was. Maar verder zijn dat de main two, ja. http://darkenergyforaftereffects.com , die? On another note, check hoe tof deze in elkaar steekt: | |
nietzman | donderdag 9 oktober 2014 @ 15:12 |
Neat video is mijn go-to plugin. Wel belachelijk zwaar, meestal denoise ik eerst alle losse footage in een batch voordat ik er berhaupt mee bezig ga. | |
videonatic | donderdag 9 oktober 2014 @ 15:19 |
Hoe werkt die batch workflow dan? aangezien je niet elk clipje gaat denoisen en exporteren. | |
nietzman | donderdag 9 oktober 2014 @ 16:57 |
Waarom niet? Een batch aanmaken in AE met de meest de meest noisy shotjes en gaan? 'm een paar uurtjes laten stampen en klaar is Kees. | |
FritsFlits | donderdag 9 oktober 2014 @ 17:44 |
Goed, ik werk dan alleen in ProTools en doe verder weinig met Premire, maar het lijkt me behoorlijk onhandig om een batch te hebben om te denoisen. Bij mijn geluid heb ik al 9 van de 10 keer niet hetzelfde denoise-profiel bij verschillende audiobestanden, dus waarom video wel? Daarbij onhandig als dingen toch niet matchen in de montage. In ProTools is het soms al een uitdaging om een scne te laten doorlopen waar er ruis is. Maar goed, een aantal denoisers: - Sonic NoNoise. Heel goed, maar duur en volgens mij alleen voor ProTools - Cedas DNS1000. Een extern apparatuur, heel goed, alleen duur en onpraktisch. Cedar heeft tegenwoordig ook plugins. - Sonnox Denoiser. Werkt heel goed, ook voor stereobestanden, maar nog vrij prijzig - iZotope RX4. Ik gebruik heel veel de (Dialogue) Denoiser. Gaat vaak goed, maar tast een stereoweergave wel aan. - Waves X-noise. Geen ervaring mee, maar ik vind al die Waves dingen niet fijn klinken. Verder is er nog een x aantal aan denoisers te vinden. De bovenstaande worden meestal in ProTools gebruikt. Audiodeluxe, Pluginboutique hebben vaak plugins met korting. Trouwens, wat ik zelf nog vaak doe is een Expander gebruiken. Die maakt zachte signalen zachter, bijvoorbeeld ruis, waardoor harde signalen, bijvoorbeeld dialoog, wat meer naar voren komen. Er zit natuurlijk een grens op, maar vaak helpt het wel. Ligt er ook aan wat je wil denoisen. Waarvoor wil jij hem gebruiken? | |
videonatic | donderdag 9 oktober 2014 @ 18:19 |
Wat ik bedoel is, ben je in 3 klikken klaar en gaat alles automatisch of moet je echt elk clipje openen, denoiser erop, exporteren. x100 | |
KaMo | donderdag 9 oktober 2014 @ 19:16 |
En dat dan pre-grade? Voor audio heb je natuurlijk hele andere tools nodig dan voor video noise | |
KaMo | zondag 12 oktober 2014 @ 17:57 |
Eerste teaser voor een project waar ik Focus Puller was en wat B-roll voor gedraaid heb op een Gimbal (het koeienshot is van mij ) Allemaal BMPCC Raw met Sigma 18-35 | |
videonatic | maandag 13 oktober 2014 @ 13:33 |
Nieuw item https://href.li/?http://youtu.be/5lkAnN-20S8 [ Bericht 2% gewijzigd door videonatic op 13-10-2014 16:34:47 ] | |
KaMo | maandag 13 oktober 2014 @ 16:31 |
Mega tof weer! Inspirerende videos die je makkelijk (ondanks de lange vorm) in n keer uitkijkt! Doe je ook BTS voor films? | |
angel008 | dinsdag 14 oktober 2014 @ 10:05 |
voelt een beetje aan de docu waar ik aan meegewerkt heb vorig jaar.. het hele jaar door filmen waar nodig tussen de opdrachten door. altijd leuk om te doen | |
videonatic | dinsdag 14 oktober 2014 @ 10:34 |
Zo pittig hoor als ik die draaidagen en uren optel uit die docu. Ik ben nu ook aan het draaien voor een docu in die nachtelijke party setting, 4 shows op een nacht etc, moet toch wel elke avond een liter koffie meenemen om scherp te blijven draaien zo'n nacht | |
KaMo | dinsdag 14 oktober 2014 @ 10:35 |
Haha, ik heb er ook wel eens last van op een 'gewone' set. Dit weekend na dag draaien pas om half 5 thuis. Sja, je moet wat overhebben voor mooie nachtshots | |
SunChaser | donderdag 16 oktober 2014 @ 12:21 |
Ik zoek een lowbudget jib Zijn er mensen hier die wel eens werken met een jib? | |
whY... | donderdag 16 oktober 2014 @ 12:41 |
Wat is je budget? http://www.aliexpress.com(...)8&isViewCP=y&catId=0 | |
KaMo | donderdag 16 oktober 2014 @ 13:35 |
Ja, maar niet zo vaak met goedkope, wat wil je weten? | |
SunChaser | donderdag 16 oktober 2014 @ 14:00 |
Ik wil m gebruiken voor kleine shots Is dit iets? http://www.cameranu.nl/nl(...)ers-en-tracks,cranes | |
KaMo | donderdag 16 oktober 2014 @ 14:17 |
Zulke modellen zijn prima, houd er wel rekening mee dat je deze head niet zomaar kan tilten. Je kan eventueel een fluid head monteren en dan de camera zelf operaten. | |
SunChaser | donderdag 16 oktober 2014 @ 15:04 |
Ik denk dat ik voor deze ga http://www.fotokonijnenberg.nl/proam-dvc200-camera-crane-jib Die is 2 meter 40, de ander 1 meter 50, ik wil wel een beetje boven mensen kunnen uitstijgen | |
Drommelsch85 | donderdag 16 oktober 2014 @ 18:14 |
Voor jullie Panasonic GH2/GH3 bezitters.. Ik wil op termijn gaan werken met 4K. Logisch zou zijn de GH4, maar de (fullframe) sensor, geen cropfactor en lichtgevoeligheid van de Sony A7s spreekt me enorm aan. Heeft het zin om over te stappen? Ik heb momenteel een GH3 met 20mm prime en 12-35 lens. | |
KaMo | donderdag 16 oktober 2014 @ 18:18 |
Houd je wel rekening met het feit dat door een groter apparaat je mobiliteit, en je dus in praktijk minder snel je jib zult meenemen? Het is een ander systeem, andere stijl. Als je graag fullframe wilt, ga je voor A7s. Ben je wel tevreden met de crop, neem dan GH4. Dat is een keuze die van je eigen smaak afhangt. | |
SunChaser | donderdag 16 oktober 2014 @ 19:19 |
Das waar. Maar een jib van 1,60, is dat hoog genoeg? | |
SunChaser | donderdag 16 oktober 2014 @ 19:22 |
Ik bedenk me nu dat ik de jib toch op mijn statief zet dus de jib kan natuurlijk ook al een startpunt hebben van 2 meter hoog | |
KaMo | donderdag 16 oktober 2014 @ 19:24 |
Ja, dat is zeker een punt ja! | |
SunChaser | donderdag 16 oktober 2014 @ 19:31 |
Dus een kortere is zoals je zegt op meerdere punten beter, want ook indoors wil ik m gebruiken Enige is dat je dan kortere jibshots hebt maar dat hoeft geen problleem te zijn | |
KaMo | donderdag 16 oktober 2014 @ 19:53 |
Beter is het niet, wel makkelijker | |
SunChaser | donderdag 16 oktober 2014 @ 20:40 |
wat gebruik jij dan? | |
KaMo | donderdag 16 oktober 2014 @ 23:32 |
Ooit een DIY jib gemaakt, destijd veel gebruikt. Nu huur ik af en toe een crane. Meestal niks, maar ik doe nog wel eens grip op een set | |
KaMo | zondag 19 oktober 2014 @ 13:35 |
Voor de liefhebbers: De film die ik in maart maakte voor het 48 hour film project in Breda Niet foutloos, maar was een leuk project om te doen | |
shiz | zondag 19 oktober 2014 @ 18:43 |
Je weet wel dat alleen de GH4 4K intern doet, h? De A7s doet dat niet, doet 4K uitsluitend extern via een externe recorder (= added bulk). En momenteel kan dat alleen omslachtig met allerlei kastjes en een desktop pc, moet je wachten tot Atomos / Odyssey met een externe 4K recorder/monitor komt die samenwerkt met de A7s (zou eigenlijk nu zo'n beetje moeten zijn trouwens, niet? Eigenlijk nog niks van meegekregen dat het al zover was). Als je dan extern gaat recorden, de Sony is 'maar' 8-bit, de GH4 tenminste nog 10-bit. Beide 4:2:2. Anyways, als je budget en gedachten alleen rekening hielden met een A7s en tad 4K... think again. Maar ja, het is wel een erg gave low light camera. Al heeft 'ie ook zo z'n mindere kanten. Rolling shutter is niet bepaald optimaal (gaan lui deze fullframe camera in APS-C mode gebruiken om dit lichtelijk te omzeilen )... de beruchte clipping op vooral blauwe kleuren als je de ISO crankt... Natuurlijk is de GH4 ook niet zo zonder gebreken. Vooral lowlighttechnisch is het natuurlijk een beetje behelpen. Liefste houd je 'em op ISO400 ofzo. ISO800, ISO1600 okay, maar richting ISO3200 en ISO6400... mweh, dan ga je z'n zwakte merken. Betekent: je scene goed uitlichten en zo toch op lagere ISO-waarden schieten, de noise met gejammer accepteren... of je haalt n de GH4 n de A7s voor lowlight. Een setje die best geinig op elkaar aansluit. Flexibiliteit die ze samen opleveren is natuurlijk geweldig. Zelf heb ik geen fullframe glas en ook niet echt heel sterk de behoefte aan de A7s. Misschien leuk als ik nog eens echt geld te veel heb.. hoewel, als je wat geld te smijten hebt, zo'n FS7, of URSA... of gewoon meteen een ARRI... Maar goed, snap back to reality, oh there goes gravity. | |
shiz | zondag 19 oktober 2014 @ 19:00 |
Nice look & feel to de footage, hoor. Af en toe de schaduwen aardig wat artifacts, maar weet ook uit ervaring dat het origineel en uiteindelijk bekeken Vimeo-compressie veel verschil kunnen opleveren. Shot van 04:00-04:15 was natuurlijk wel een hippe movement. Alleen kom ik weer op de Nederlandse-acteervorm. Televisie en film in Nederland heeft altijd een theater-vibe, alsof je een theatervoorstelling bekijkt. Door die theaterse vorm van acteren raak ik er persoonlijk echt helemaal uit altijd omdat er voor mij geen realiteit vanuit gaat. Maar goed, pech voor mij dat ik dat vind/zo beleef natuurlijk. | |
SunChaser | zondag 19 oktober 2014 @ 19:26 |
Heb een probleem Heb de DVC200 nu best zwaar en een manfrotto statief kon m wel hebben maar de 501 boog steeds naar voren. Daarna overdwars er opgezet Uiteindelijk viel het geheel en is de 501 kop gebroken. Maar ik had het statief ook hoog staan en de hele jib tot de grond bij de camera en niet genoeg gebalanceerd. Was dat ook het probleem? Dat ik alle gewicht van de jib en camera op de balhoofd liet komen ongebalanceerd? Moet ik er eigenlijk als ie rust een stoel onder de camera zetten zodat hij niet helemaal tot de grond komt?want op tuttorials gebruiken ze ook gewoon statieven | |
KaMo | zondag 19 oktober 2014 @ 21:07 |
Probeer het anders direct op de poten? Zodra er een balans tussen Camera en gewichten ontstaat zit er natuurlijk ook minder zijwaartse kracht op je head, dus dat kan je uiteraard nog proberen! | |
KaMo | zondag 19 oktober 2014 @ 21:08 |
Thanks Mijn komende film mogen we gaan vertonen in de Pathe, dus daar ga ik wel een DCP voor uitdraaien om artifacts zoveel mogelijk te voorkomen | |
SunChaser | zondag 19 oktober 2014 @ 21:12 |
Maar dan zit er geen zijwaartse draai in toch? Ik krijg trouwens de kapotte 501 head niet van t statief | |
shiz | zondag 19 oktober 2014 @ 21:20 |
This guy is going places. | |
KaMo | zondag 19 oktober 2014 @ 21:22 |
Ik ken dit type niet, maar ik begrijp dat er dus geen Pan mogelijkheid zit op de bevestigingsplek? | |
SunChaser | zondag 19 oktober 2014 @ 21:23 |
Volgens mij niet maar kan m vergissen, eerst dat ding eraf. Is me ooit gelukt maar kan m er niet afdraaien. Schroefjes eruit maar kan m niet loskrijgen | |
KaMo | zondag 19 oktober 2014 @ 21:23 |
Haha, het is een besloten filmfestivalletje van mijn school, maar zeker een toffe ervaring! | |
KaMo | zondag 19 oktober 2014 @ 21:25 |
Dat is vervelend ja, en als je alles op vast zet en dan de head probeert te draaien? Dan zou hij los moeten komen van het middenkolom. | |
SunChaser | zondag 19 oktober 2014 @ 21:30 |
Ja zit nog steeds vast Maar kop en statief best vaak gevallen Denk dat de kop daardoor al scheurtjes had | |
videonatic | maandag 20 oktober 2014 @ 10:47 |
Iemand ervaring met deze qua video? http://www.kamera-express(...)mm-f-4-5-5-6-is-stm/ Ik ben bang dat de horizon te gebogen word zoals ) ipv | De bedoeling is gewoon van heel dichtbij veel mee kunnen pakken. | |
ebeaydojraes | maandag 20 oktober 2014 @ 20:15 |
valt mee: http://www.the-digital-pi(...)era=736&LensComp=948 | |
SunChaser | dinsdag 21 oktober 2014 @ 09:39 |
Gisteren een 2e hands 501 + 144b statief gekocht voor 135 euro En voor 15 euro 16 kilo aan dumbellschijven Geprobeerd en nu doet de jib t goed zodra de balans erzit, met de 5D3 en de 16mm lens 6 kilo en een beetje, statief houdt het ook en pannen gaat smooth Ben ook blij met de 144b, die is klein en licht, had een oude manfrotto die echt looiig is en niet echt klein wordt. Nu nog even de oude kop eraf en heb een goede backup | |
KaMo | dinsdag 21 oktober 2014 @ 22:52 |
Fijn goed om te horen dat het nu werkt. Ben benieuwd naar je resultaten | |
Drommelsch85 | woensdag 22 oktober 2014 @ 01:04 |
Fijn, da's heldere uitleg... ik mag eigenlijk niet eens zeiken over de lichtgevoeligheid van mijn GH3 + 12-35 mm. Eerst maar eens investeren in stabilizer spul en goed glas, de GH4 upgrade is dan relatief eenvoudig. Bovenstaande is een still van een stukje film met 1600 ISO. Schijtweer (zoals nu) en het enigste licht zat op de hoogwerker zelf. | |
ebeaydojraes | woensdag 22 oktober 2014 @ 08:16 |
http://www.newsshooter.co(...)-dual-pixel-cmos-af/ 60fps en een betere viewfinder/LCD... Well. It's better then the original .. | |
videonatic | woensdag 22 oktober 2014 @ 12:00 |
Niet echt een goeie upgrade | |
shiz | woensdag 22 oktober 2014 @ 12:48 |
Typische Canon 'innovatie'. En nu Nikon, Sony en Panasonic wel met vrij toffe dingen komen, weet ik niet of Canon er nu wel goed aan doet om de lamme zak uit te hangen... 't Liefst zie ik een betaalbare 700D-achtige camera uitkomen met GH4-achtige features, maar dan met APS-C sensor dus. Dat zou ze weer terug op de kaart zetten denk ik. Een succes zoals de 550D destijds. Want er zijn denk ik aardig wat mensen die van Canon weglopen en wisselen naar een andere fabrikant. Zonde. | |
Drommelsch85 | woensdag 22 oktober 2014 @ 17:17 |
Tsja, hebben ze dat zelf niet door? Of houden ze stevig vast aan hun eigen antieke businessmodel en vinden ze dat een GH4 achtig model niet voor minder dan 10k verkocht hoeft te worden? Voor het uitkomen van de 5D mk3 was er 4 jaar vrijwel niet gennoveerd, alleen maar herkauwen van dezelfde sensor in een ander jasje. Beetje zoals Apple nu zijn iPads aan de man brengt. | |
SunChaser | woensdag 22 oktober 2014 @ 17:43 |
de 5D4 moet idd wel op zn minst 60 fps 1080 en 4k video hebben | |
angel008 | donderdag 23 oktober 2014 @ 09:54 |
4k zal de 5d IV nooit krijgen, daarmee cripplen ze hun 1D C Ik ben bang dat canon niet meer mee zal willen komen.. Als ze richting de gh4/a7s specs gaan komen met hun dslrs (afgezien van de 1D series) schieten ze hun eigen Cinema lijn helemaal kapot en ik zou niet weten wie er nu nog eentje zou kopen op de ENG mensen na, en zelfs daar zijn nu zoveel 4k alternatieven voor die betaalbaar zijn dat het gewoon niet meer uitmaakt.. | |
SunChaser | donderdag 23 oktober 2014 @ 13:12 |
Twee keer in n week stress omdat ik dacht dat mijn 5d3 stuk was Beide keren ging ie niet meer aan, batterij verwisseld nog niks. Andere batterij weer niks Eerste keer bleek dus de SD kaartklep niet goed te zijn afgesloten Tweede keer had ik Magic lantern genstalleerd en als je t betreffende SD kaartje vervangt gaat ie ook niet meer aan, moet je eerst ML denstalleren | |
Boy_Snakeye | vrijdag 24 oktober 2014 @ 09:25 |
ML staat toch op het kaartje? Althans bij de 650D wel. | |
over_hedge | vrijdag 24 oktober 2014 @ 09:27 |
ja en nee. Je firmware wordt een andere, en die roept de dingen op die op je kaartje staan. Zo ver ik weet. Daarom doet die het niet zonder een kaartje waar ML opstaat. | |
Boy_Snakeye | vrijdag 24 oktober 2014 @ 10:29 |
Vreemd, zal wel aan de opbouw van ML liggen. Ik kan gewoon een leeg SD kaartje in mijn 650D doen zonder dat ik problemen krijg. | |
Koelkastje | vrijdag 24 oktober 2014 @ 11:13 |
Ik heb een ander probleem met mijn 50D. Als ik na het werken met ML het kaartje eruit haal en hem er na een tijd weer in doe dan wil de camera niet meer opstarten omdat de batterijen compleet leeg getrokken zijn ! | |
SunChaser | vrijdag 24 oktober 2014 @ 16:28 |
Ja Maar als ik het kaartje er dan uithaal en vervang gaat de camera niet meer aan | |
ebeaydojraes | vrijdag 24 oktober 2014 @ 19:01 |
Tsja. Canon is nooit een early adopter geweest, maar altijd een volger. Voor 2015 staan wel 5K producten op de lijst. De C300 zal een 4K update krijgen in februari (waarschijnlijk) en er zal een XF500 komen met 4K. In de SLR lijn verwacht ik dat niet. Waarom? Canon ziet (net als ARRI overigens en veel DOP's) 4K niet als een volwaardige techniek en zeker niet voor consumenten. Dynamisch bereik en scherpte/contrast zijn veel belangrijker, alsmede autofocus. Ergens hebben ze daar gelijk in, maar nu Samsung ook in de 4K zit, kunnen ze gewoon niet achter blijven. Ik hoop alleen wel dat ze net als Samsung dan op H265 zullen overstappen om nog enigszins " nieuw" te zijn, maar ik ben bang van niet. Die zullen we pas in 2016 of 2017 gaan zien. | |
SunChaser | zaterdag 25 oktober 2014 @ 09:43 |
Van de week opnames gemaakt vanuit een hoogwerker die ik gebruikte als superjib | |
shiz | zaterdag 25 oktober 2014 @ 11:03 |
Gearlist: Canon 5Dm3 [..] hoogwerker. Hendig sjiek wel. Ik mot eigenlijk eerst nog maar eens aan de slider. Iedereen op YouTube zweert zo'n beetje bij Konova... Meningen? | |
KaMo | zaterdag 25 oktober 2014 @ 11:04 |
Dat zijn de betere selfies | |
IrCute | zaterdag 25 oktober 2014 @ 22:33 |
Hoi, ik had al een topic aangemaakt maar misschien dat ik hier betere antwoorden kan krijgen. Ik ben van plan een YT kanaal te beginnen en zoek hiervoor een camera. Nu gebruiken heel veel youtubers de Canon Rebel T3i, alleen deze is dus alweer een aantal jaar oud. Ik zoek iets met dezelfde soort videokwaliteit, alleen iets compacter dan een DLSR (ik heb eigenlijk weinig interesse in fotografie, op zich zou iets wat redelijke foto's maakt wel fijn zijn, maar het is geen vereiste). Meeste filmpjes zullen binnenhuis worden geschoten met lampen. Ik wil uiteraard niet al te veel uitgeven, max is toch wel rond de 600 euro denk ik Iemand? | |
TheFreshPrince | zaterdag 25 oktober 2014 @ 22:39 |
Begin met een HD Webcam aan een laptop of PC, heb je veel views en vind je het leuk, investeer dan in wat beters. Je hebt ongeveer 500.000 views nodig om 500-700 Euro terug te verdienen. | |
IrCute | zaterdag 25 oktober 2014 @ 22:40 |
Ik heb al een HD webcam, alleen dat is beetje moeilijk filmen met wat ik wil (kookfilmpjes enz). | |
TheFreshPrince | zaterdag 25 oktober 2014 @ 22:52 |
Smartphone? Ben zelf met de Samsung Note als camera begonnen en nu 30.000 abonnees en >15.000.000 views. Gebruik nu een Nikon D5300 als camera maar een GH4 lijkt me ook gaaf. Panasonic LX100 doet ook 4k video, wel net wat boven budget. | |
SunChaser | zaterdag 25 oktober 2014 @ 22:56 |
Ik heb een gemotoriseerde homemade lijn gekocht , prima ding | |
Susteren | zaterdag 25 oktober 2014 @ 23:29 |
Hij's af. www.vimeo.com/mincomedia/the-power-of-dreams | |
KaMo | zondag 26 oktober 2014 @ 09:27 |
Wow tof! En die Voice over , ook zeer gaaf. Heb je die gekocht? | |
Peter_Aragorn | zondag 26 oktober 2014 @ 09:41 |
Cool! Hier eentje die we op mijn stage laatst afgeleverd hebben. | |
Susteren | zondag 26 oktober 2014 @ 11:26 |
Haha thanks, yes klopt! | |
Susteren | zondag 26 oktober 2014 @ 11:27 |
Thanks! Ziet er goed uit! Wat doe je eig precies op je stage? Ben ook beetje aan het kijken waar ik stage ga lopen, wil het liefste zo veel mogelijk leren. | |
Peter_Aragorn | zondag 26 oktober 2014 @ 16:12 |
Ik volg een stage bij New Day Studio (http://newdaystudio.nl). Hier loop ik met alle projecten mee, op elk gebied. Dus preproductie, productie en postproductie. De projecten zijn erg divers. Zo hebben we vandaag weer een gedeelte van de videoclip voor Angerfist gemaakt. Recent hebben we dingen voor Amstel, Heineken, Samsung, JBL en dergelijken gedaan. Gaat eigenlijk vooral om commercile foto en video. | |
shiz | zondag 26 oktober 2014 @ 17:42 |
Nice. + sowieso... vliegen = Dat moet ook wel tof zijn om te doen. Sweet. | |
Susteren | zondag 26 oktober 2014 @ 19:32 |
Nice man, zoiets lijkt me echt gaaf om te doen. Maar moet je daar echt een filmgerelateerde opleiding voor doen? Doe nu namelijk bedrijfscommunicatie, er zit wel beetje design en video in maar is natuurlijk zo basic als maar kan. | |
Susteren | zondag 26 oktober 2014 @ 19:32 |
Thanks! Haha ja toch! | |
Peter_Aragorn | zondag 26 oktober 2014 @ 20:20 |
Ik doe geen fimmgerelateerde opleiding nee. Wel iets met media en marketing. Die combinatie maakt dit een perfect stageadres | |
Susteren | zondag 26 oktober 2014 @ 21:29 |
CMD ofzo? | |
Peter_Aragorn | zondag 26 oktober 2014 @ 21:31 |
MIC | |
Susteren | zondag 26 oktober 2014 @ 21:42 |
Okey! | |
KaMo | maandag 27 oktober 2014 @ 01:02 |
*IMEMer meldt | |
SunChaser | maandag 27 oktober 2014 @ 08:50 |
Even een vraagje. Wie wil je met de film aanspreken, de Nederlandse of de buitenlandse markt? | |
nietzman | maandag 27 oktober 2014 @ 08:59 |
Die video probeert in elk geval iets te hard een inspirationele apple clip te zijn en slaat wmb daardoor de plank mis. | |
whY... | maandag 27 oktober 2014 @ 09:18 |
Even snel een vraag, ik ben al een tijdje over op windows 8, nu loopt constant mijn Premiere Pro (cs 6) stuk met het slepen van een normaal 720p clipjes... Ik ben ten einde raad, cuda driver geinstalleerd, premiere herinstalleerd. Patch van Premiere geinstalleerd, niks helpt. Het lijkt aan de avi files te liggen, kan het zijn dat Adobe daar niet mee om kan gaan? | |
Boy_Snakeye | dinsdag 28 oktober 2014 @ 09:49 |
Erg mooi beelden. In het begin denk je waar gaat dit over, maar het einde is alleszeggend Erg vet! Vind vaak aftermovies van hardcore feestje veel beter. Daar zit, mede door de muziek, veel meer energie in. Kun je de avi niet omzetten naar MOV of MP4? | |
whY... | dinsdag 28 oktober 2014 @ 09:50 |
Dat is best wel wat werk dus vroeg mij af of het daar uberhaupt aan kan liggen. | |
videonatic | dinsdag 28 oktober 2014 @ 09:51 |
Hoe kom je in 2014 uberhoud nog aan .avi files? | |
Boy_Snakeye | dinsdag 28 oktober 2014 @ 09:55 |
Werk voor je pc lijkt me toch? Je zet het aan en je hebt er ff geen omkijken meer naar.. Maar je krijgt geen errors hij loopt gewoon vast? Volgens mij kon je bij de settings ook de importsettings aanpassen dat hij het niet om moet zetten... staat me iets van bij...maar zit op mijn werk en heb geen premiere.... | |
whY... | dinsdag 28 oktober 2014 @ 09:58 |
Je wilt natuurlijk gelijk lekker aan het werk. Hij geeft de windowsmelding: een serieus probleem is geconstateerd en Adobe Premiere Pro word afgesloten. Tenminste in die strekking. Ik had al iets van Performance aangepast op geheugen ofzo. Ik zal er thuis nog eens naar kijken, thanks for the tip. | |
JasonSub | dinsdag 28 oktober 2014 @ 17:09 |
@Peter Erg vet! New day maakt echt veel moois de laatste tijd. Je leert vast een hoop daar. Dillema, GH4 of A7s Vind alles aan de GH4 chiller, meer lenzen, goedkoper, internal 4K, slow mo. Maar ga hem vooral gebruiken voor aftermovies/DJ's filmen en videoclips. Oftewel aardig wat low light. Is het dan echt onverstandig om de GH4 aan te schaffen of valt het wel mee? A7s ligt ook weer buiten het budget (aangezien er ook nog lenzen e.d. bijgekocht moeten worden) Wil er de komende 2 jaar wel mee vooruit kunnen. | |
SunChaser | dinsdag 28 oktober 2014 @ 17:11 |
Wie heeft er ervaring mee om echt muziek af te kopen, dus kopenn qua licentie Via Buma of de artiest aanschrijven> | |
Susteren | dinsdag 28 oktober 2014 @ 20:30 |
De a7s kan meer fps schieten dan de GH4 h? Maar de GH4 is zeker een leuke camera, maar (volgens mijn vooronderzoek) is de A7s op vrijwel alle fronten qua beeldkwalteit beter (afgezien van de resolutie uiteraard). Kijk eens naar die killer dynamic range, het komt gewoon in het Arri Alexa gebied. Met beiden camera's doe je geen miskoop, ik ben voor de A7s gegaan en heb er geen spijt van. ISO noise is nooit meer een limiterende factor. | |
Susteren | dinsdag 28 oktober 2014 @ 20:31 |
Grappig dat je het vraagt, ik heb deze inderdaad geschoten met Duitse bedrijven in gedachten. Uiteraard ook de Nederlandse, maar ik heb me tot nu toe nog niet echt op buitenlandse bedrijven gericht terwijl dat (zeker voor mij) vaak nog dichterbij is. | |
SunChaser | dinsdag 28 oktober 2014 @ 22:03 |
Ik dacht dat Duitsers alleen Duits praten | |
Peter_Aragorn | dinsdag 28 oktober 2014 @ 22:18 |
Je kent ons ? We maken zeker vette dingen En er komt nog genoeg aan | |
JasonSub | donderdag 30 oktober 2014 @ 02:39 |
@Peter_Aragorn Ja zie vaak dingen op facebook voorbij komen van New Day. Leuk om te zien dat in een korte tijd de kwaliteit zo gestegen is van de producties. Pfff, na uren vergelijken, lezen en zoeken ben ik er nog niet uit. Waar ben ik naar opzoek: Camera setup voor : Videoclips Aftermovies/DJ Promo's (Dus ook veel in clubs/festivals met weinig licht) Slow mo (clich I know) Moet er voorlopig mee voorruit kunnen, daarom valt de 5D voor mij af. + lens vergelijkbaar met de Canon 24-70 2.8 (qua range, en aperture. Niet zozeer de kwaliteit) Budget 2000 euro (maar dat wordt vrij krap volgens mij) Opties A7s: 2400 euro + lens (600 euro ongeveer) is 3000 euro. GH4: 1500 + lens is 2500 (zo op het eerste gezicht zijn de olympus/panasonic lenzen relatief duur. de 12-35 2.8 is bijvoorbeeld 1000 euro) GH4: 1500 + speedbooster + Tamron/Sigma/Rokinon lens 2600 (Behalve meer licht en minder crop geeft het de optie om een hele hoop relatief goedkope lenzen er op te knallen) Fs7000: te ver boven het budget Heeft iemand voor hetzelfde dilemma gestaan? | |
SunChaser | donderdag 30 oktober 2014 @ 07:29 |
Als je wordt betaald voor producties hoef je niet alles in. 1 x te kopen. Huren is n goede optie, een gemiddelde lens kost 25 euro per dag, is ook aftrekbaar. Dan koop je langzaam wat je nodig hebt. | |
Boy_Snakeye | donderdag 30 oktober 2014 @ 08:42 |
Ik zit alleen te twijfelen of ik nou GH4 koop en mijn tamron 24-70 behoud en dus een speedbooster moet kopen. Of dat ik de Tamron 24-70 verkoop, GH 4 + 12-35 mm koop. Laatste optie is dus ongeveer 300 euro goedkoper, maar wat extra stops door de speedbooster is wel prettig Maar de A7s is geen optie voor mij. Zeker omdat je voor 4K nog een externe recoder nodig hebt en 4K is iets wat ideaal is samen met de 60fps | |
SunChaser | donderdag 30 oktober 2014 @ 10:01 |
Want? | |
Boy_Snakeye | donderdag 30 oktober 2014 @ 11:21 |
Dat zijn weer leuke berichten na al dat gezeur met het laatste bruidspaar. | |
Susteren | donderdag 30 oktober 2014 @ 11:22 |
En waarom heb je 4k nodig? De 1080p codec van de a7s is scherp zat. | |
Boy_Snakeye | donderdag 30 oktober 2014 @ 11:24 |
Dat kan, maar met 4K kun je meer spelen met het beeld. Makkelijk croppen en je hebt meer details als je downscaled naar 1080 Niks te nadelen tegenover de A7s. Zal met alle lof een uitstekende camera zijn, maar ik werk helaas met een budget | |
angel008 | donderdag 30 oktober 2014 @ 12:24 |
gh4 4k is 30fps geen 60 (a7s doet ook maar 30fps op 4k trouwens) | |
JasonSub | donderdag 30 oktober 2014 @ 19:38 |
Ja huren is zeker een prima optie. Doe ik af en toe ook, maar woon in Tilburg dus ben met het ophalen en retourneren van apparatuur zo 4-5 uur verder. Dat schiet helaas niet op als ik dat elke keer moet doen. Daarom ben ik opzoek naar een basis kit en als een opdracht iets extra's nodig heeft kan ik altijd bij huren. Dus: GH4 + Speedbooster + Tamron SP 24-70mm of GH4+ 12-35 mm is wat ik minimaal moet hebben denk ik. Ik neig naar de speedbooster versie om toch wat meer op het lowlight aspect in te spelen. | |
Boy_Snakeye | vrijdag 31 oktober 2014 @ 07:33 |
nu zit je dus in hetzelfde bootje als ik Sorry je hebt gelijk. Desalniettemin 60 fps is straks een verademing. Ik had zelfs de 7d mark II als optie in mijn hoofd...maar daar zonder ML is het niks. Focus peak is gewoon ideaal | |
shiz | vrijdag 31 oktober 2014 @ 10:16 |
Imho is de 7DmkII ook niks. Misschien als je vanwege de APS-C crop makkelijker op tele zit en dat gepaard met wildlife of sportsfotografie, wat betere autofocus, aardige burst. Maar voor video is het natuurlijk altijd nog vrij 'mweh' vergeleken met al het andere. Had je net zo goed de 70D kunnen nemen, want daar haal je videotechnisch dan vrijwel hetzelfde uit. Nee, dan beter de GH4. Kun je allerlei glas opmikken, je kunt de setup echt heel minimaal houden voor covert ops, of je rigged de boel als een cinema camera. Superflexibel natuurlijk. Dan alles in-camera mogelijk. Ja, niet uncompressed out misschien, maar wel de 4K natuurlijk. Vergeet niet het tilty-flippy touchscreen! Als je er nooit mee gewerkt heb, hoef je het ook niet te missen natuurlijk, maar het is wel heel chill. Peaking, zebra's, crop modes, cineprofiles. Prima uitgerust in principe. 't Enige zwaktepunt is natuurlijk lowlight. Dus als je zegt, ja, maar ik heb weleens dat ik denk 'shit, ik had 'em nu graag op ISO6400 of ISO12800 gebruikt', mja, kun je vergeten. ISO3200 is al wat tricky misschien. Maar ja, wanneer heb je dat nodig? Misschien als je in het donker je lens wat afstopt voor een grote depth-of-field, of als je niet in 4K/24p schiet, maar 1080/50p ofzo. En verder natuurlijk ook niet echt de fullframe look. De boel is niet heel zacht, bokeh is niet zo heel bokehlicious misschien... maar ja, met een speedbooster kom je al een heel eind, of sowieso met het juiste glas. Verder is het gewoon makkelijker om alles in focus te houden. Maar qua lowlight is where the A7s kicks in, natuurlijk. Die is wel gaaf. Maar ja, ook niet zonder z'n eigenaardigheden. En tenzij je een fullframe camera constant in APS-C wilt gebruiken, moet je fullframe lenzen in huis gaan halen. Ik heb persoonlijk niet zo'n behoefte om nog eens zoveel uit te gaan lopen geven voor lenzen en/of speedboosters voor de APS-C mode. Bovendien heb je dan zo'n added bulk, pfff, liever niet. Geef mij maar lekker de GH4 hoor. Gooi er een pancake op en have fun. Of tuig de boel op als een kerstboom als dat je ding is. 't Kan allemaal. Adapteert makkelijk andere lenzen en de eigen M43 line-up is ook vrij briljant (en heerlijk compact). Als je twijfelt gewoon beetje YouTube- en Vimeon naar footage van beide camera's in situaties die vergelijkbaar zijn met hoe jij van plan bent de camera in te zetten. | |
KaMo | vrijdag 31 oktober 2014 @ 19:40 |
Yes, domein voor nieuwe film is binnen! http://www.ToForget.nl/ Binnenkort delen we daar de BTS en trailer Maar nu eerst een crowdspeaking actie! /spam | |
Puala | donderdag 6 november 2014 @ 10:25 |
Moet je inloggen voor de preview? Of waarom staat dat er op? | |
KaMo | donderdag 6 november 2014 @ 13:42 |
4 uur komen ze online via onze Thunderclap https://www.thunderclap.it/projects/18413-how-it-s-made-to-forget 2 uurtjes geduld nog dus EDIT: Ah, hij is ondertussen online gezet [ Bericht 6% gewijzigd door KaMo op 06-11-2014 14:13:25 ] | |
Boy_Snakeye | woensdag 12 november 2014 @ 09:43 |
Heeft toevallig iemand de Tokina AT-X 11-16mm f/2.8 Pro DX II? | |
shiz | woensdag 12 november 2014 @ 10:27 |
Heb de Nikon-mount 11-16 (want manual aperture mogelijk met M43 adapters/focal reducers), maar niet versie II.Aldus ome Ken. Anijs! Us ff bekijken. Cool. | |
Boy_Snakeye | woensdag 12 november 2014 @ 13:08 |
Ik zoek eigenlijk met de Canon Mount... | |
THeeF | donderdag 13 november 2014 @ 15:48 |
Experts, Ik ben een in de running voor een DSLR die ik bedrijfsmatig aankoop. Dat zal bestaan uit wat bedrijfsfilmpjes, en natuurlijk wat mooie foto's. (Ook voor vakantie ed) Een fullframe is te duur voor me dus heb even wat onderzoek verricht. Ik ben uitgekomen op de Nikon D5200. Deze schijnt `goed` met video overweg te kunnen. Een beetje een allrounder. Natuurlijk heb ik ook liever een GH4 maar dat zit er helaas niet in. Vraag; Mensen ervaring met het HD video bewerken van een Nikon 5200 of een andere APS-C DSLR. Nog tips voor andere modellen? Thnx | |
Peter_Aragorn | donderdag 13 november 2014 @ 16:27 |
Nja het bewerken zal niet veel verschillen met wat ik met een 5d of fs700 doe. Dus wat wil je weten daarover? Verder schijnt de d5200 inderdaad een goede keus te zijn. GH3 eventueel ook nog, heeft volgens mij een hogere bitrate. Maar dat weet ik niet zeker. Overigens: Is er hier iemand die interesse heeft in een Sony FS700? | |
THeeF | donderdag 13 november 2014 @ 16:36 |
Volgens mij is het ook safe keuze. Ik zag op internet al diverse hacks om de bitrate op te pompen. GH3 zal ik eens bekijken! | |
Peter_Aragorn | donderdag 13 november 2014 @ 16:48 |
Of dan eventueel zelfs een GH2. Die is helemaal goed gehackt. Hele dikke beelden komen daar uit. | |
shiz | donderdag 13 november 2014 @ 23:27 |
G6 zijn mensen ook wel blij mee. Voor foto's is de D5200/D5300 natuurlijk bij uitstek een goede keuze. @ Peter... gaade gij voor un FS7? | |
Peter_Aragorn | donderdag 13 november 2014 @ 23:32 |
Ikzelf niet, maar een vriend van me wel ja. Ff polsen hier voor de zekerheid. Heb zelf ff het geld niet over voor een FS700. Wel wat mee geschoten en ik moet zeggen dat er een heerlijk plaatje uitkomt Zelf laatst wel een dikke LED knaller van een lamp gekocht Pixapro LED100D. Prima ding, zeker voor de prijs! Binnenkort wat studiowerk mee doen en wellicht wat meer van die lampen halen. Ff wat investeren in de toekomst | |
shiz | donderdag 13 november 2014 @ 23:38 |
Ik ben aan het kijken voor een Aputure kitje. Nitsan noemde de AL-160 laatst de beste budget oplossing. Misschien zoiets. Of de kleurinstelbare AL-198... | |
Peter_Aragorn | donderdag 13 november 2014 @ 23:39 |
Nitsan is awesome! Van hem heb ik ook die Pixapro afgekeken | |
shiz | donderdag 13 november 2014 @ 23:47 |
Ah, cool beans! Ja, die heeft wel coole aanbevelingen. - Oh en ff een crosspostje, al gezien?
Had zo uit een game kunnen komen... Beetje een Portal game-vibe. | |
Peter_Aragorn | donderdag 13 november 2014 @ 23:56 |
Jup gezien. Philip Bloom he. Vet ding hoor! Echt vet! Die DJI Ronin is trouwens fijn joh! Ding kost 2200 ofzo en wat je er dan allemaal voor krijgt is echt gestoord. Super goed! Trouwens: Gelezen over die nieuwe Sony sensor met 240fps op 6k en 16000fps(!) op 2k? | |
shiz | vrijdag 14 november 2014 @ 00:07 |
Nou ja, dat was de theoretische output v/d sensor. Dus of de processing en het wegschrijven dat toelaten en de hoeveelheid beschikbaar licht genoeg is voor zulke rates is nog maar de vraag geloof ik. Maar echt tof dat men niet door blijft kwakkelen op oude principes. Want zulke technologische innovatie gaat je als gebruiker echt zoveel flexibiliteit brengen. Zeggen we binnenkort 'haha, weet je nog vroegah, toen we nog rolling shutter, moire en noise issues hadden, dat de dynamic range niet groter was dan het aantal kleuren in een stoplicht zo'n beetje en we 96fps naar 24p al slow-mo noemden?'. - Ow. En over handheld stabilizers gesproken. Was er hier niet iemand die een Movi had gewonnen? | |
Peter_Aragorn | vrijdag 14 november 2014 @ 00:24 |
Ja oke. Maar het is in ieder geval tof dat het theoretisch zou kunnen. Opslag houdt het waarschijnlijk niet bij etc. etc. etc... Maar toch Haha! Inderdaad. "Pffff een camera met 6k. Mijn opbouwbare telefoon schiet 10k die ik meteen kan delen met al mijn vrienden die het met hun telefoon weer kunnen projecteren in 10k..." Oh we hadden vandaag trouwens twee Reds in de studio. 5k en 6k | |
Boy_Snakeye | vrijdag 14 november 2014 @ 09:17 |
Een Red, daar wil ik nog wel eens een dagje mee werken Voor de rest is alles wat net genoemd werd toch wel ver boven mijn paygrade.... - Movi - Red - DJI Inspire 1 Ik heb andere zaken om naar te verlangen en om over na te denken... | |
DonJames | maandag 17 november 2014 @ 11:58 |
Hallo Fotografie ben ik redelijk in thuis, maar filmen met m'n DSLR (EOS 6D) heb ik nog nooit gedaan. Heeft er iemand een simpele, basic tutorial voor filmen? Ik begrijp de basis gewoon niet. Waar heb je sluitertijd voor nodig bij filmen Wat gebruik je voor nabewerking Wie heeft een duidelijke site, niveau "filmen voor dummies met een verstandelijke beperking"? | |
shiz | maandag 17 november 2014 @ 12:44 |
So, basicly...Doe hier eens beginnen... Digital Photography 1 on 1: Episode 48: HDSLR Pt.1: Shooting Video W/ a DSLR: Adorama Photography TV | |
shiz | maandag 17 november 2014 @ 12:57 |
Maar to break it down.
[ Bericht 6% gewijzigd door shiz op 17-11-2014 13:04:16 ] | |
DonJames | maandag 17 november 2014 @ 13:11 |
Thanks Shiz, daar kan ik wel wat mee | |
shiz | maandag 17 november 2014 @ 13:27 |
No problemo. In de OP vind je ook veel linkjes hea, zo kom je via http://blog.planet5d.com/training/ bijvoorbeeld uit op http://learn.usa.canon.co(...)ideo_tutorials.shtml wat misschien voor jou als 6D gebruiker handig kan zijn. Vb. Vergeet ook ML niet: http://www.magiclantern.fm & http://magiclantern.wikia.com/wiki/Magic_Lantern_Firmware_Wiki | |
ebeaydojraes | maandag 17 november 2014 @ 19:18 |
we verkopen sinds kort de DJI Ronin. Binnenkort maar eens een paar testruns maken | |
Peter_Aragorn | maandag 17 november 2014 @ 20:15 |
Op stage ook mee gespeeld. Fijn ding! | |
THeeF | woensdag 19 november 2014 @ 13:21 |
Ik ben me aan het orinteren voor verschillende DSLR onderdelen; - Stabilizer - Slider - Dolly - Fluid Video Head voor een tripod Nu heb ik zoveel producten gezien dat ik er gek van word. Er is zoveel te vinden dat ik er gek van word. Typisch NL; Ik wil zo min mogelijk betalen voor de beste kwaliteit. Daarmee wil zeggen geen Konova / Steadicam etc. Maar goedkope equivalenten. Ik ben een hobbyist. Kleine fouten haal ik er nog wel software matig uit. Nu heb ik al veel producten op mijn shortlist staan, maar even aan jullie advies gevraagd; - Wie heeft ervaring met de goedkopere sliders zoals Kamerar / Studio FX en andere merken. Neig nu zelf naar deze (http://www.amazon.de/gp/p(...)1&smid=A8Q8CJJR7ZPEX) - Wie heeft er ervaring met de goedkopere stabilizers zoals FlyCam en consorten? | |
#ANONIEM | woensdag 19 november 2014 @ 14:05 |
Laing P Stabilizers worden erg goed aangeschreven, zelfde prijs als Flycam maar hogere kwaliteit. Als fluidhead zou ik de Benro S8 aanschaffen. | |
SunChaser | woensdag 19 november 2014 @ 14:33 |
Bedenk eerst wat je echt nodig hebt en veel gaat gebruiken Dolly bv, wanneer gebruik je dat? | |
THeeF | woensdag 19 november 2014 @ 14:47 |
Heb je gelijk in. Die dolly kan ik omdat ik een slider + dolly in 1 zag. Ik dacht van Kamerar. Maar die vrij kort.. Die Laing is wel een hele goede kandidaat zeg.. Nu zat ik te denken; Is het niet beter om in 1 goede stabilizer te investeren? Die slider shots kan ik in principe toch ook met de stabilizer maken? Bespaart weer geld | |
#ANONIEM | woensdag 19 november 2014 @ 14:58 |
Dat is een stuk moeilijker dan je zou denken. Ik heb zelf eerder een slider gekocht. Wat voor projecten wil je er mee doen? Ben je van plan om veel te volgen of in de ruimte te bewegen of wil je wat subtiele beweging in je videos? | |
THeeF | woensdag 19 november 2014 @ 15:02 |
Het liefst zou ik ook beide willen. Maar bij een slider hoort een goede tripod. Evt goede bijhorende fluid head / quick release plate etc etc. Dan zit je ook al aan de 200+ euro. Aangezien mijn budget vrij klein is en ik het liefst investeer in een allround oplossing schoot me dit te binnnen. Het zal gaan om subtiele camera bewegingen t/m een short film (actie) Neem bijv in dit filmpje de laatste beweging; Dat zou toch ook met een stabilizer alleen moeten kunnen? | |
SunChaser | woensdag 19 november 2014 @ 15:40 |
Bij n slider hoort niet per se n goede tripod hoor | |
DonJames | woensdag 19 november 2014 @ 15:47 |
Je kan hem inderdaad ook op de grond zetten | |
THeeF | woensdag 19 november 2014 @ 15:54 |
'True, maar als je in het filmpje hierboven kijkt zit je al met tripod / fluid head etc etc. Natuurlijk kun je hem op de grond zetten.. | |
#ANONIEM | woensdag 19 november 2014 @ 17:14 |
Een goede slide uitvoeren met een stabilizer is bijna onmogelijk. Zeker als je net begint heb je geringe controle over je stabilizer dus je zal niet hetzelfde kunnen. Een slider is veel makkelijker te besturen, maar is minder beweeglijk en moeilijker inzetbaar in een shortfilm. Ik zou daarom voor de stabilizer kiezen en daarna HEEEL veel oefenen, zodat je alle bewegingen die je wil maken kan herhalen. | |
KaMo | woensdag 19 november 2014 @ 17:52 |
Bedenk je wel dat je heel veel bewegingen ook gewoon handheld of met schouderstatief kan doen, kwestie van oefenen. Het is minder stabiel, maar niet altijd minder effectief | |
SunChaser | woensdag 19 november 2014 @ 19:27 |
Of op stoelen | |
shiz | woensdag 19 november 2014 @ 23:04 |
Moet het internet/YouTube-land maar ff in de gaten houden of mensen al een Ratrig slider uitproberen... http://ratrig.com/dslr/vsliders.html Zelf denk ik na over een Konova K2... GH4-users al gelezen over V-LOG? http://www.eoshd.com/comments/topic/7466-v-log-on-gh4-is-coming/ | |
THeeF | donderdag 20 november 2014 @ 11:30 |
Wow. Dat zijn nog eens prijzen EDIT: Ik ga hier een slider bestellen. Zijn er mensen met interesse? Dan bestel ik er meer. [ Bericht 6% gewijzigd door THeeF op 20-11-2014 13:51:25 ] | |
groteknakworst | donderdag 20 november 2014 @ 22:05 |
Ik wil er op zich ook wel een. | |
THeeF | donderdag 20 november 2014 @ 22:13 |
PM me even wat je wil aub. Gaan we regelen! | |
videonatic | woensdag 26 november 2014 @ 16:26 |
Weet iemand een goedkope manier om twee camera's via hdmi op een macbook pro te krijgen? Met als doel streaming en dus een kleine meercamera regie. Mijn beste oplossing tot nu toe is twee Blackmagic UltraStudio Mini Recorders via thunderbolt aansluiten. | |
Boy_Snakeye | maandag 1 december 2014 @ 11:13 |
Wat zouden jullie minimaal vragen voor het volgende? Ik vraag het dan wel meer aan de hobbyisten die het leuk vinden om kleine opdrachten te doen. Want ik weet wat de 'grote jongens' hier gaan zeggen • Op een zondagavond van 18:00 tot 22:00 een zittingsavond filmen van een carnavalsvereniging. • Waarvan je 3 uur daadwerkelijk filmt ivm commericiele acts die niet gefilmd mogen worden • Liefst filmen 2 camera's om het beeld varirend te houden. (Dus 1 op statief en 1 vanuit de hand) • Product moet een DVD worden met alle acts erop. | |
SunChaser | maandag 1 december 2014 @ 11:35 |
Minimaal 700, maar zou inzetten op 1300 Maar zou niet uit de hand filmen maar twee camera's van statief bedienen , een gewoon overal een voor details enzo Wel ex btw | |
Peter_Aragorn | maandag 1 december 2014 @ 11:38 |
Ben alleen bang dat een (carnavals)vereniging dat veel te veel geld zal vinden. Al vind ik het zelf een zeer redelijk voorstel Sun | |
over_hedge | maandag 1 december 2014 @ 11:38 |
700 gaat een carnavalsvereniging nooit betalen gok ik zo. | |
#ANONIEM | maandag 1 december 2014 @ 11:40 |
Maak er 300 van als je het in je eentje doet. | |
SunChaser | maandag 1 december 2014 @ 11:41 |
Voor minder zou ik t niet doen want het is n pokkenwerk twee beelden snijden Plus je zit met audio dat synchroon moet Plus licht is vaak kut Hoe ga je audio opnemen Is veel werk met lastige mensen Willen ze de dvd verkopen? Koopt niemand Ik zou t niet voor minder doen | |
#ANONIEM | maandag 1 december 2014 @ 12:14 |
Carnavalsvereniging - startende videograaf. Dat JIJ het niet zou doen is onderhand wel duidelijk. Maar het gaat om Boy_Snakeye, niet om jou. | |
Boy_Snakeye | maandag 1 december 2014 @ 12:36 |
Vandaar mijn opmerking dat de vraag meer voor hobbyisten is. Audio syncen met 2 camera's is met pluraleyes zo gedaan. Mic is de zoom H1 die ik straks aan een mengpaneel kan koppelen. DVD is voor eigen gebruik. Zoals mijn instelling altijd is, het is gewoon leuk om andere dingen te doen. Alleen de vraag is natuurlijk hoeveel tijd ik straks kwijt ben.... | |
whY... | maandag 1 december 2014 @ 13:48 |
Mik hem op 800, en kom eruit op 450 eind montage (Mocht je de vereniging kennen dan kan je het misschien uit liefde voor 350 doen? ) | |
whY... | maandag 1 december 2014 @ 14:11 |
Je kan ze ook nog vragen wat ze er zelf voor over hebben, als dat streeft met al het bovengenoemde dan zou ik ze niet te hard onderhandelen. | |
SunChaser | maandag 1 december 2014 @ 16:29 |
Nee BSE vraagt wat anderen zouden doen. Maar mijn ervaring is dat de goedkoopste klussen het meeste gezeur opleveren | |
Boy_Snakeye | maandag 1 december 2014 @ 20:53 |
De laatste keer een mening vroeg over een soortgelijke situatie, was het uiteindelijk de klus met die vervelende nasleep. En ja, misschien is dit niet helemaal de juiste groep om het na te vragen. Want hoeveel mensen doen dit nu full-time en wie doet dit naast hun school/werk? Dat is mij nog niet helemaal duidelijk Maar ik heb net gemaild dat ik de opdracht niet doe. | |
Peter_Aragorn | maandag 1 december 2014 @ 21:43 |
Mag je het ook juist veel tijdens school/stage doen? In die situatie zit ik momenteel. (Al werken we niet met een DSLR, maargoed) | |
KaMo | dinsdag 16 december 2014 @ 11:21 |
Waren er hier mensen met een A7s? Ik heb binnenkort misschien een zeer lowlight shoot, en zit er dus over na te denken om de A7s te huren. Nu is mijn main go-to lens de Sigma 18-35. Die covered alleen APSC. Nu mijn vraag, is de A7s in zijn APS-C modus nogsteeds zo goed in low-light? Of moet je dan in Full Frame blijven. | |
shiz | dinsdag 16 december 2014 @ 12:01 |
Ja, Sus heeft die. Waar hangt die gast trouwens uit? Is z'n DJI ervandoor gevlogen en is 'ie 'em achterna gegaan ofzo? Volgens mij zijn er heel wat mensen die de A7S in APS-C mode gebruiken. Geloof ook dat lowlight dan altijd nog vrij stellar is. Und? Nog gehaald? | |
Claude_Viole | dinsdag 16 december 2014 @ 21:57 |
Ben van plan om volgend jaar nog meer te gaan filmen met mijn Canon 700D DSLR i.p.v. mijn handy-camera, maar voor een goede en stabiele ervaring zoek ik een shoulder-rig. Ik weet dat er enorm veel keuze is varierend van een 40 euro tot 5.000 euro. Maar wat voor shoulder-rig raden jullie aan voor de shoulderrig-beginnende gebruiker aan, in de betaalbare vorm tot +/- 120 euro maximaal. Of is dat nog te krap qua budget? Zonder al te veel toeters en bellen. Bij voorkeur wel met mogelijkheden om hem uit te bouwen met barndoors, zoeker voor het display etc... [ Bericht 10% gewijzigd door Claude_Viole op 16-12-2014 22:04:18 ] | |
shiz | dinsdag 16 december 2014 @ 22:57 |
Ik zal m'n geheime source maar blootgeven zeker?Daar heb ik voor een steal een basic cage rig en een custom rig op de kop getikt. Ik mag echter niet meer meebieden, had wel een Extreme 17 gewild met follow focus eigenlijk. Maar goed, ze hebben me geblocked omdat ik alles wilde opsnatchen (is hun eigen schuld toch, toch niet die van mij dat het tegen opbod weggaat, haast niemand ervan weet en dus eigenlijk ver onder retailprice weggaan?). Maar goed, sla je slag, wie weet heb je ook voor weinig iets leuks voor onder de boom. Houd het binnen FOK! als geheimtip zou ik zeggen | |
Peter_Aragorn | dinsdag 16 december 2014 @ 23:21 |
Damn! Hoe kan dat zoveel geld schelen?! Oh. En wat heb jij er dan voor betaald toen? Oh 2: Laten we elkaar niet gaan overbieden xD. Haha [ Bericht 36% gewijzigd door Peter_Aragorn op 16-12-2014 23:58:11 ] | |
shiz | woensdag 17 december 2014 @ 01:57 |
Ja, dat is het uitverkoopkanaal van Ginirigs. Dat zijn die lui van ABCRig.com waar ik die ene rig besteld had.M'n Custom Rig7...
| |
Peter_Aragorn | woensdag 17 december 2014 @ 08:13 |
Ik zal aan je denken | |
Boy_Snakeye | woensdag 17 december 2014 @ 09:03 |
Gister weer een verkorte compilatie online gegooid van mijn laatste bruiloft. Alleen de muziek is altijd kut. Daardoor is hij nu in afspeelbaar van mobiel apparaten... Dus misschien in mijn vakantie nog even aanpassen en maar iets aanschaffen op audiojungle o.i.d. Misschien in de vakantie mijn eerste trailer/promo online! Begin dit jaar begonnen met een doel (naast de bruiloften) Ik wou een slagwerkgroep/ fanfare, wat een oubollig imago heeft een stoer jasje te geven. Een paar optredens en events meegemaakt en de beelden hiervan gebruikt. Dus binnenkort hier maar even posten Handige bron! Eerst maar mijn camera omwisselen. Wil toch gaan voor de GH4. Alleen zit midden in de koop van mijn eerste huis samen met mijn vriendin, dus even de grote aanschaf even uitstellen helaas. Daarna maar eens kijken voor nieuwe accessoires | |
SunChaser | woensdag 17 december 2014 @ 09:55 |
Daarom zet ik t altijd op vimeo. Is t max 720p gratis account maar geen gekloot met muziek | |
Boy_Snakeye | woensdag 17 december 2014 @ 10:37 |
Helaas, gisteravond ook geprobeerd, ook op Vimeo gekloot met deze track. | |
KaMo | woensdag 17 december 2014 @ 11:49 |
Je moet ook gewoon betalen voor je muziek | |
videonatic | woensdag 17 december 2014 @ 13:08 |
de klant zul je bedoelen | |
Boy_Snakeye | woensdag 17 december 2014 @ 14:04 |
De klant krijgt gewoon een thuis versie. Deze komt niet online en bevat gewoon liedjes die ze zelf gekozen hebben. Bij de verkorte online versie bepaal ik zelf het nummer die ik wil. Alleen die rechtenvrije tracks zijn het vaak net niet.... maar heb bij deze niet echt gezocht ook. | |
shiz | woensdag 17 december 2014 @ 18:12 |
Oeh en wat anders voor de GH4 en BMPCC-users: https://www.kickstarter.c(...)es-for-gh4-and-bmpcc . Nog 8 uur mee te doen. | |
THeeF | vrijdag 26 december 2014 @ 09:19 |
Omdat ik zo aardig was om te wachten op die pipo hierboven die er opzich ook interesse had en niet reageerde op mn DM, is alles uitverkocht en komt er een dezer dagen een nieuwe lading binnen. | |
Susteren | vrijdag 26 december 2014 @ 16:08 |
Er is qua lowlight performance geen merkbaar verschil tussen APS-C en FF mode. APS-C is ook nog eens iets scherper en minder rolling shutter, is wel aan te raden dus. | |
Boy_Snakeye | maandag 29 december 2014 @ 21:58 |
Nog mensen die interesse hebben in een opdracht voor 7 maart? Helaas kan ik niet omdat ik een nieuw huis heb gekocht met mijn vriendin. Misschien dat iemand anders interesse heeft. Gaat om het filmen van een vechtsport evenement. En dit is natuurlijk niet voor de mensen die leven van de video business, meer voor de hobbyisten. PM me maar even als je interesse hebt. | |
shiz | maandag 29 december 2014 @ 22:09 |
Nice, congrats! | |
Boy_Snakeye | vrijdag 2 januari 2015 @ 10:33 |
Thnx Is er nog ergens een groep op Facebook met mensen die ook filmen voor de hobby? Ik volg alleen https://www.facebook.com/groups/thefrugalfilmmaker/ https://www.facebook.com/groups/187226937961815/ Iemand anders nog suggesties? | |
SunChaser | vrijdag 2 januari 2015 @ 17:59 |
Ik volg https://www.facebook.com/(...)aphy/?ref=ts&fref=ts | |
SunChaser | zondag 4 januari 2015 @ 08:25 |
Als dit klopt gaat canon klanten verliezen http://www.eoshd.com/2015(...)-5d-mark-iii-bodies/ | |
shiz | zondag 4 januari 2015 @ 09:12 |
Las het. Kweenie. Voor de huidige 5D zie ik niet zozeer reden om ML te blokkeren. Maar goed, misschien een testrun om te kijken hoe de developpers erop reageren en om te zien of ze het toch weten te omzeilen. Kan me voorstellen dat de 5DmkIV uitkomt en mogelijk sommige missende features nog goedmaakt, die je nu alleen via ML hebt, maar je dan altijd nog 4K mist om camera's als een 1D C(mkII) en C500 te beschermen. En we zagen bij Sony de F5 al gehackt worden om 4K, zoals hun F55, mogelijk te maken. Die kwamen daarna met een firmwarepatch uit die dat ook tegen ging en hebben nu een officile 4K-upgrade optie uitgebracht waar je 999 USD voor mag dokken, in de hoop dat mensen niet op oude firmware met hacken blijven... Denk dat Canon daar ook ontzettend bang voor is. Anyways, geldt voor nieuwe bodies zo te zien en aan een 'oude' komen is niet onmogelijk natuurlijk. Verder denk ik dat een groot deel van gebruikers nog nooit van ML gehoord heeft... En er een nog kleiner deel daadwerkelijk gebruik van maakt. Anyways. Ergens zou ik wel een fullframe camera willen hebben... misschien komt het er dit jaar ook wel van... Een A7SM2, 5DmkIV, D750/D810..? Ff afwachten, heeft geen haast. En qua communities is EOSHD mijn go-to hubje. Veel lui lopen ook bij DVXUser rond. | |
SunChaser | zondag 4 januari 2015 @ 11:26 |
Ik heb ML op de 5d3 alleen gebruikt voor hdr video | |
Pietverdriet | zondag 4 januari 2015 @ 12:47 |
Snap niet zo goed waarom men zo een probleem heeft als mensen hun eigen SW op hun camera willen draaien. | |
THeeF | zondag 4 januari 2015 @ 23:22 |
Ik kan op internet de volgende fluid video head tegen; http://www.bhphotovideo.c(...)8_2_Way_Panhead.html Was eigenlijk aan het orienteren voor Manfrotto, maar zoals ik lees is dit het zelfde maar dan goedkoper. (en ja, van plastic) Voor mij goed zat. Iemand nog een goed statief voor HDSLR als suggestie? Dus niet van een A merk, maar wel goede prijs/kwaliteit verhouding Thnx | |
Ouwesok | maandag 5 januari 2015 @ 00:33 |
Een goeie camera doe je een paar jaar mee. Een goed statief doe je een paar decennia mee. Toch kan die camera niet goed en duur genoeg zijn en nemen we bij statieven met een gammel plastic pootje genoegen zomaar een gedachte | |
shiz | maandag 5 januari 2015 @ 00:58 |
Ik heb de WF-717AH (zoals aanbevolen op gh1-hack.info ). Misschien is dit ook wel aardig om te bekijken: Heb ook een FHD-52Q. Wat minder optimaal, maar cheapste dat werkt dat ik kon vinden. | |
SunChaser | maandag 5 januari 2015 @ 12:35 |
Taken 3 in iMax? Dat lijkt me nogal een waste of imaxscreens | |
SunChaser | maandag 5 januari 2015 @ 12:35 |
Oh verkeerd topic | |
shiz | maandag 5 januari 2015 @ 12:43 |
Ik heb eergister de nieuwe The Hobbit gekeken in het London BFI IMAX. Zo hoort dat. Een bioscoop met maar 1 zaal en dan meteen een keigoeie jonguh! | |
KaMo | maandag 5 januari 2015 @ 15:34 |
Gebruik zelf al 2 a 3 jaar tevreden een Benro statief | |
Pietverdriet | maandag 5 januari 2015 @ 15:49 |
Mijn Cullmann gaat alweer 30 jaar mee, maar heb sinds een tijdje ook een Manfrotto, stabieler en zwaarder. | |
Feivel1 | maandag 5 januari 2015 @ 23:34 |
Eens! Ik had een Hama (:')) statief waar een dure broadcast camera op stond. Dat statief donderde van ellende bijna in elkaar, waardoor ik altijd de camera vasthield (voor het geval dat). Toch maar een mooi Manfrotto statief gekocht en ik wil nooit meer terug! | |
Susteren | maandag 5 januari 2015 @ 23:47 |
Ik begin steeds meer van de A7s te houden. | |
shiz | maandag 5 januari 2015 @ 23:59 |
A7S lijkt me ook wel vet ja. Ben benieuwd of ze dit jaar nog met een opvolger uitkomen. Heb je er al een Shogun voor? | |
Susteren | dinsdag 6 januari 2015 @ 00:03 |
Haha nouja ik ben wat meer aan het sparen met de omzet, de verleiding is natuurlijk groot om een Shogun te kopen of misschien wel de FS7, maar alles gaat eigenlijk wel prima zoals het nu is. | |
shiz | dinsdag 6 januari 2015 @ 00:11 |
Ja, de FS7. Die is niet mis... maar misschien een beetje overkill. A7S had geloof ik alleen een ruk schermpje, dus een field monitor is dan wel handig, als je dan gelijk met een Shogun twee vliegen in 1 klap slaat, en monitoring en 4K recording, is dat natuurlijk wel sweet. Mooi ding wel, wel beetje intensieve workflow lijkt me, maar ziet er goed uit hoor! Lekker bezig lijkt het! | |
Susteren | dinsdag 6 januari 2015 @ 00:39 |
Workflow valt reuze mee, S-LOG heeft echt een heerlijke dynamic range. Kleuren zijn wel beetje hard to work with, maar een lut lost dat ook op. Scherm is ook wel prima hoor, maar gebruik de ingebouwde viewfinder nog veel liever. Die werkt echt goed! | |
Peter_Aragorn | dinsdag 6 januari 2015 @ 08:02 |
FS7 is onze B-cam op stage naast de Epic. Heerlijk ding zeg! Fijne dynamic range ook! Eigenlijk erg dat het de B-cam is xD A7s zit ik ook steeds serieuzer naar te kijken. Canon moet deze week echt iets fatsoenlijks aankondigen, anders overweeg ik toch echt een overstap. Zelfs de Nikon D5300 heeft betere video... Ik snap dat deze nieuwer is, maar toch. [ Bericht 6% gewijzigd door Peter_Aragorn op 06-01-2015 08:30:34 ] | |
angel008 | dinsdag 6 januari 2015 @ 10:37 |
canon gaat niks nieuws/beters uitbrengen.. alles wat ze beter zouden doen zou hun C lijn helemaal kapot maken en dat weten ze... als je naar canon wilt zul je een c100 moeten kopen.. | |
Peter_Aragorn | dinsdag 6 januari 2015 @ 11:42 |
Maar zelfs die C100 is niet fantastisch. Ah well. | |
angel008 | dinsdag 6 januari 2015 @ 11:44 |
en vandaar dat de nieuwe canons niet beter zullen zijn.. ze gaan hun C lijn niet overtreffen want anders snijden ze zichzelf keihard in de vingers met hele dure camera's die opeens niet meer verkopen omdat pietje met zn 1500d betere video schiet.... | |
Peter_Aragorn | dinsdag 6 januari 2015 @ 11:50 |
Ja schijtzooi. Daarom twijfel ik over de overstap. Het is dat ik mijn 5dIII nog nodig heb voor foto. En dat de A7s voor foto niet geweldig is. Anders had ik de stap allang gemaakt. | |
angel008 | dinsdag 6 januari 2015 @ 11:51 |
5d verkopen a7 II terugkopen converter voor je canon lenzen en je bent klaar | |
Peter_Aragorn | dinsdag 6 januari 2015 @ 11:52 |
En een A7s voor video :p | |
angel008 | dinsdag 6 januari 2015 @ 11:53 |
jup perfecte combo ! | |
Peter_Aragorn | dinsdag 6 januari 2015 @ 11:55 |
Haha xD | |
bart13 | dinsdag 6 januari 2015 @ 15:18 |
Iets zegt mij dat canon in het 2e/3e kwartaal wel met iets van een nieuwe c300/500 gaat komen. | |
angel008 | dinsdag 6 januari 2015 @ 16:03 |
dat is prima maar dat gaat niet concurreren met een gh4 of een a7s kwa prijsklasse... | |
Peter_Aragorn | dinsdag 6 januari 2015 @ 16:05 |
Dat is een ding dat zeker is. | |
shiz | dinsdag 6 januari 2015 @ 16:33 |
De 1D C dan. Andrew Reid, die kerel van EOSHD is daar nu op overgestapt, is er helemaal weg van en dat terwijl 'ie Canon een hele tijd links heeft laten liggen. De 1D C is erg in prijs gedaald, vooral 2e hands, doet 4K en is ook geweldig voor stills. De Samsung NX1 wordt blijkbaar ook veel uitgeprobeerd door mensen. Maar dynamic range lijkt nogal tegen te vallen en er zijn wat andere quirks. Grootste no-no daarmee vind ik lenzen. A7S is best wel geniaal. Maar als er een A7S/A7II hybrid zou zijn, zou dat natuurlijk sweet zijn. Sony released best wel rap achter elkaar nieuw spul, dus wie weet... Denk dat de Canon 5DmkIV niet veel soeps wordt... ook om de C-range te beschermen inderdaad. Maar goed, dan had ik wel eens consumer 4K willen zien in een APS-C body zoals de 700D/70D. Maar ja, Canon, h. Die zien geen reden om te innoveren en mensen blijven het stug kopen. De Nikon D750 en D810 lijken me dan wel weer aardig... als je geen bezwaar tegen 1080p hebt. | |
Peter_Aragorn | dinsdag 6 januari 2015 @ 16:54 |
Die Nikons zijn inderdaad ook best aardig. Maar dan zou ik eerder naar de A7s gaan. Toch wat beter met Video. Jammer dat die niet geweldig is met foto's... Als ze dit nu in de opvolger van de A7II gooien | |
shiz | dinsdag 6 januari 2015 @ 18:42 |
Cinema primes... focus scale in ft (imperial) of m (metric)... zijn er nog voorvechters voor een kant? 't Zal als one-man-band weinig uitmaken... daar je naar aller waarschijnlijkheid niks gaat lopen opmeten en ook niet op de lens kijkt wat je aan het doen bent, daar anno 2015, de boel via een field monitor in de gaten gehouden wordt en men met punch-in zoom en/of focus peaking de focus nailed. Maar als je de keuze moet maken... heeft het dan zin om voor metrisch te gaan, want EU (als je het een keer nodig hebt, of met een Europese AC werkt)? Of imperial, want Hollywood standard en misschien betere resale value (geen idee)? Peter, Kasper, iemand anders? | |
Peter_Aragorn | dinsdag 6 januari 2015 @ 18:50 |
Nja wij zijn het in meters gewend, dus ik denk dat dit voor ons makkelijker is. Echter gebruik ik op stage al-tijd peaking om focus te checken. Dus die metertjes maken dan niet uit. Overigens vraag ik me af of ze ook altijd wel helemaal kloppen. Denk het niet namelijk :p Damn, ik zit gewoon al een uur dingen van de A7s te checken :p | |
shiz | dinsdag 6 januari 2015 @ 19:03 |
Thanks. Ik heb die Veydra kickstarter gesteund (M43 T2.2 cine primes) en nu blijkt er opeens een keuze te zijn die ik moet maken. Had ervoor nog niet echt over nagedacht, dus geen idee wat het handigst is, misschien niet zozeer meteen tijdens het gebruiken ervan, maar misschien haal je andere mensen aanboord die ermee overweg moeten kunnen, of ga ik volledig over op fullframe en wil ik de boel verkopen en kwijt kunnen... dan kan het mogelijk wel uitmaken? Haha, de A7S is wel verleidelijk, ja. Maar zo slecht is 'ie toch niet voor fotografie? Laatst met Mike Kobal over gehad, hij zegt dat de A7S nu zo'n beetje z'n go-to camera is voor alles wat 'ie doet. | |
Peter_Aragorn | dinsdag 6 januari 2015 @ 19:33 |
Maar mis je dan juist niet soms wat megapixels, voor fotografie? Dat vraag ik me vooral af. Denk niet dat het dan veel uitmaakt. Maar mocht je compleet overgaan op fullframe, dan zou ik gewoon voor de metrische versie gaan. Europa he | |
shiz | dinsdag 6 januari 2015 @ 19:57 |
Ja, lastig, misschien ook wel. Maar daarvoor is elke pixel dan wel reusachtig en van nice kwaliteit. Dus van 36MP stills een 2MP still maken (1080p) voor web gebruik of bureaubladachtergrond ofzo is wel leuk, maar dat lukt me de A7S' 12.2MP ook wel (RGB -> 3 x 2MP= 6MP sensor, voor een 2MP still). Heb je meer ruimte nodig voor creatief croppen... downsamplen voor betere kwaliteit, printen... mja, dan niet zo ideaal misschien inderdaad... De Nikon D750 en D810 zijn trouwens wel het bekijken waard geloof ik hoor. Kun je ook wat uurtjes naar gaan kijken wat men daar zoal mee kan doen. Maar ja, wees maar eens een Canon-man met veel Canon spul en stap dan maar eens zonder iets van Nikon over... | |
Peter_Aragorn | dinsdag 6 januari 2015 @ 20:00 |
Ik heb juist drie jaar geleden de stap van mijn D700 (Nikon) naar de 5DIII gemaakt, om de video die er uit gepoept kan worden Haha... Maar ik denk dat een stap naar een echter videocamera een betere zal zijn. Bijvoorbeeld naar de FS7, ook al is die momenteel nog wel buiten budget Vandaar dat eerst een A7s misschien ook leuk zou zijn Keuzes, keuzes. | |
Boy_Snakeye | dinsdag 6 januari 2015 @ 20:05 |
Ik wil sowieso voor de GH4 gaan. A7S is voor mij gewoon net te duur. En als ik 4K wil moet ik zaken erbij aan schaffen. Twijfel straks alleen of ik een speedbooster erbij neem of dat ik gewoon mijn Tamron verkoop en een panasonic lens erbij neem... | |
shiz | dinsdag 6 januari 2015 @ 20:15 |
Haha, ok. Choices that are coming back to hunt you. Lastig lastig. De FS7 vind ik wel vrij briljant. Maar als je een beetje hybrid schiet en niet superprofessionele videoproducties doet, is het toch een beetje overkill. Dan eerder een A7S of iets en dan een FS7 huren wanneer je er wat aan zou hebben. Hoeft niet per se een speedbooster van Metabones te zijn h. Kan ook een RJ Lens Turbo of eentje van Zhongyi of Fotodiox zijn, die zijn stukken goedkoper. En dan ligt het ook een beetje aan de look waar je voor gaat en opdrachten die je moet doen waar een bepaalde look van een lens bij past. Native lenzen zijn erg modern en dat zie je terug in het contrast, de kleuren en scherpte. 2e hands lenzen, of die uit een ander systeem, kunnen misschien beter passen bij een bepaald project. Weet verder niet of veel mensen de Tamron (welke?) gebruiken... maar dan heb je in principe genoeg andere keuzes ook. | |
Peter_Aragorn | dinsdag 6 januari 2015 @ 20:18 |
Nee klopt hoor A7s is via Onestop-digital opzich ook nog wel te betalen. Dan zou ik mijn 5dIII inruilen voor een 6D oid, zodat ik ook nog behoorlijke foto's kan maken. En dan goede adapter op de A7s om ook mn Canon-glas daarop te kunnen gebruiken... Ik word op stage ook te veel verwend met enkel Zeiss primes, een Red Epic, een Sony FS7 en Mamiya Middenformaat met dikke digitale back Keuzes keuzes :p | |
SunChaser | woensdag 7 januari 2015 @ 09:32 |
http://petapixel.com/2015(...)era-versus-theaters/ WoW mooi filmpje | |
Susteren | woensdag 7 januari 2015 @ 11:01 |
Toch kom ik er met de dag sterker achter dat de gear eigenlijk echt niet zo belangrijk is. Tuurlijk is de footage van LOG/RAW schietende camera's heerlijk om mee te werken, maar met normale dslr's kan het allemaal ook wel prima. Merk dat wat je vr en n de productie doet belangrijker is dan de apparatuur tijdens de productie. Ben dan ook een stuk minder "gear-minded" geworden. | |
nietzman | woensdag 7 januari 2015 @ 11:06 |
It's a cold day in Hell... | |
Boy_Snakeye | woensdag 7 januari 2015 @ 11:07 |
Ah das een goeie om te onthouden. Ik ken natuurlijk ook alleen Metabones. Maar ik zou ook niet verder gezocht hebben omdat ik dacht dat Metabones de enige was met zulke oplossingen. Zal er tzt naar je genoemde alternatieven kijken Thnx! | |
DonJames | woensdag 7 januari 2015 @ 11:54 |
Inderdaad Het is al weer Pasen vandaag. n Pinksteren! | |
Peter_Aragorn | woensdag 7 januari 2015 @ 12:22 |
Dat werd bij jou ook wel tijd dat je dat werd Hehe! | |
bart13 | woensdag 7 januari 2015 @ 14:07 |
[ Bericht 100% gewijzigd door bart13 op 07-01-2015 14:11:24 ] | |
111210 | woensdag 7 januari 2015 @ 15:13 |
las ergens dat die met de Sony f55 gedraaid is valt me bij hem altijd op dat iedere keer als er wat nieuws komt hij het de beste camera vind, eerst de GH4 toen de NX1 en nu de 1DC terwijl die al een hele tijd uit is, maar nu de prijs wat gedaalt is is deze opeens de beste (terwijl philip bloom dit al een aantal jaar een van zijn betere dslr cameras vind) persoonlijk ben ik wel benieuwd naar de NX1, dynamisch bereik vind ik niet heel erg belangrijk, we zijn inmiddels al op een niveau gekomen waar je het verschil nauwelijks meer ziet denk ik (tenzij je een studio setting hebt en alles naast elkaar tot in detail gaat vergelijken) juist omdat alle camera's tegenwoordig zo goed zijn. als ik hier kijk scheelt het tot iso 6400 steeds maar 1 tot eenn half stop in vergelijking met andere modellen. enige nadeel van die samsung is inderdaad dat je weer nieuwe lenzen moet kopen (heb zelf een setje canon lenzen die dan voor mij niks meer waard zijn) ik denk dat ik de CP+ beurs even afwacht volgende maand, kijken wat dat voor moois en nieuws brengt, las ook al iets over een goedkopere variant van de NX1 [ Bericht 34% gewijzigd door 111210 op 07-01-2015 15:22:50 ] | |
SunChaser | woensdag 7 januari 2015 @ 15:50 |
snap je nu ook waarom je steeds met iedereen ruzie had? welkom thuis | |
angel008 | woensdag 7 januari 2015 @ 16:18 |
ik denk nog steeds dat ie binnenkort een fs7 gaat kopen | |
Peter_Aragorn | woensdag 7 januari 2015 @ 16:49 |
Groot gelijk heeftie | |
bart13 | donderdag 8 januari 2015 @ 11:47 |
Ja daar kan ik ook nog wel inkomen | |
shiz | donderdag 8 januari 2015 @ 11:51 |
Hangt inderdaad een beetje af van je inkomen, ja. | |
#ANONIEM | donderdag 8 januari 2015 @ 11:52 |
Dat je in Limburg niet wil huren snap ik, maar hij zit nu keidicht in de buurt van budgetcam. Lijkt mij zonde van je centen, maar goed. Ik heb nu alleen nog maar een Ninja2, naast tripod en audio apparatuur en andere accessoires zoals een slider en zulks. (En de 600D voor hele kleine dingetjes) Ben je veel flexibeler. Zelf zou ik nu nooit een C100 terug kunnen verdienen zonder mijn inkomsten grotendeels op te eten. | |
#ANONIEM | donderdag 8 januari 2015 @ 11:52 |
Wat is trouwens het langste dat jullie op betaling van een.klus hebben moeten wachten? | |
SunChaser | donderdag 8 januari 2015 @ 11:56 |
Twee jaar. Dwz. Had de helft van de klus gedaan (draaiboek) en de helft betaald gekregen, daarna wilden ze niet meer, ze aan hun contract gehouden en uiteindelijk gedraaid en ook betaald gekregen. Een paar maanden later waren ze failliet | |
Susteren | donderdag 8 januari 2015 @ 12:32 |
3 maanden, GreenCollect had het opgelost. | |
#ANONIEM | donderdag 8 januari 2015 @ 12:42 |
Ja, ik was begin december opgebeld door hun financile afdeling zodat ik in het systeem kwam. Factuur was eind oktober. Het is een nogal groot internationaal bedrijf en ik heb als verklaring gekregen "dat het altijd even duurt." Daar heb je die financile afdeling toch voor? | |
#ANONIEM | donderdag 8 januari 2015 @ 12:43 |
Allemaal jouw schuld | |
bart13 | donderdag 8 januari 2015 @ 14:27 |
Als je +\- 55 draaidagen hebt waar je 150,-(budgetcamprijs) vraagt voor je camera heb je je body terug. Het verschil is echter dat je dan wel in het bezit bent van een body die je weer kunt verkopen. Natuurlijk moet je nog veel andere dingen erbij kopen etc maar gelukkig zitten er meer dan 55 dagen in een jaar, of 2. edit gaat dan om een fs7 | |
#ANONIEM | donderdag 8 januari 2015 @ 17:46 |
Het kan wel, maar in mijn geval maak ik nog geen 55 draaidagen per jaar. Daarbij komen nog kosten van lenzen en rigs etc. Ach ja, ieder zijn meug. | |
Peter_Aragorn | donderdag 8 januari 2015 @ 19:00 |
Dat is wel lekker makkelijk zeg. We zijn groot, dus het duurt lang. Is echt onzin. Had een fotoklus voor Ikea een keer. Binnen een week had ik het geld en dan duurde het nog lang omdat ze voor de eerste keer wat extra gegevens van me nodig hadden. Keer erna had ik het binnen drie dagen. | |
#ANONIEM | donderdag 8 januari 2015 @ 19:01 |
Was ook geen ideaal bedrijf om mee te werken. Ik heb de vervolgklus ook niet (in een bepaald opzicht ook wel prettig) maar soms heb je dat. | |
Peter_Aragorn | donderdag 8 januari 2015 @ 19:04 |
Alsnog vind ik het een slecht excuus | |
111210 | donderdag 8 januari 2015 @ 19:24 |
je moet ook rekening houden met verzekering, onderhoud en dergelijke. heb een paar jaar terug een sony ex1 gekocht, die ik ook afentoe verhuurde (nu staat ie bijna altijd op de plank) maar daar heb je iedere maand wel verzekering voor nodig, heb 1x een onderhoudsbeurt moeten betalen en je hebt allerlei extras zoals accus, kaartjes enz nodig. ik zal denk ik niet zo snel meer een video camera kopen van een paar duizen euro omdat de techniek zo snel gaat. mn ex1 verkopen zal ik nu ook niet meer doen voor die 1500 euro max. die ik er nu nog voor terug kan krijgen. bij hele grote bedrijven duurt het idd het langste, 3 maanden is niet ongebruikelijk (waarom weet ik ook niet) maar dit wordt meestal wel voorafgaand in een contract vermeld. langste wat ik heb moeten wachten is bijna een jaar, bedrijf waar ik al 4 jaar opdrachten voor deed wilde opeens niet meer betalen, reageerde niet, uiteindelijk advocaat gebeld en 2 dagen later was de factuur betaald. | |
#ANONIEM | donderdag 8 januari 2015 @ 19:33 |
Dat is helemaal goed kut heey. | |
Pietverdriet | donderdag 8 januari 2015 @ 19:42 |
Drie maanden betaal termijn komt als volgt tot stand CEO Verlengt de betaal termijn van 1 maand naar 2 Hij verplaatst daarmee 8% van de betalingen naar het volgende jaar en geeft dit geld aan aandeelhouders en eigen bonus Jaar daarop doet hij het nog een keer, aandeelhouders pissen in hun broek van blijdschap en hij een nog grotere bonus. Dit is omdat bedrijven bestuurt worden en men niet aan het ondernemen is. Een verstandige ondernemer betaald zijn rekeningen binnen een drie werkdagen en trekt een percentage (1-3) skonto van de rekening af. Dit kan je blijven doen, jaar na jaar na jaar. Betalingstermijnen te lang oprekken werkt niet. | |
111210 | donderdag 8 januari 2015 @ 19:49 |
geen idee of dat zo gaat, want heb bij het zelfde bedrijf ook wel eens een vooruitbetaling gekregen om wat spullen te huren en dat stond er de dag erna direct op. maar om weer een beetje OT te blijven, de NX1 komt met een leuke update. http://www.eoshd.com/2015(...)including-log-gamma/ | |
shiz | donderdag 8 januari 2015 @ 20:05 |
Wel cool van ze. Ze hebben met de NX1 best een geinig product op de markt gebracht. Maar ja, ik ga niet zo'n beetje wat ik aan de body heb uitgegeven uitgeven aan hun S-lens en verder is het qua lenzen natuurlijk sowieso een beetje behelpen. Maar goed, hoe meer er serieuze pogingen wagen op video vlak, hoe beter, al is het alleen maar op de competitie een beetje op te drijven. | |
DonJames | donderdag 8 januari 2015 @ 20:26 |
Net Magic Lantern succesvol genstalleerd, toch best een beetje spannend.. Maar hij doet het! Even een schone onderbroek aantrekken en dan eens even kijken | |
Yvesss | donderdag 8 januari 2015 @ 20:37 |
Wat voor camera heb je eigenlijk? De alphas bieden vaak een hoop meer functionaliteit. Vergelijk het met nightlies. | |
DonJames | donderdag 8 januari 2015 @ 21:06 |
Een 6D, daar is alleen een nightly build voor. | |
Yvesss | donderdag 8 januari 2015 @ 21:14 |
Aha, hier vandaan? https://builds.magiclantern.fm/jenkins/job/6D.113/ Kan zijn dat je nog wat modules moet aanzetten. Wellicht was je al zover. | |
DonJames | donderdag 8 januari 2015 @ 21:25 |
Nee, gewoon van http://builds.magiclantern.fm Modules aanzetten | |
Yvesss | vrijdag 9 januari 2015 @ 06:32 |
http://magiclantern.fm/forum/index.php?topic=11269 Puntje 9. | |
111210 | vrijdag 9 januari 2015 @ 15:43 |
Vanmiddag trouwens even de NX1 in mn handen gehad, vind het wel wennen in vergelijking met canon camera's. Hij houd opzich best lekker beet (voor fotografie) alleen de viewfinder vond ik niks, had zelfs het idee dat ik een lichte flikkering zag. Qua videos zijn er best veel instellingen, beetje vergelijkbaar met de GH4 zoveel. Uit de hand filmen en handmatig focusen is best lastig, de 16-55 heeft een behoorlijk lange focus draai. Weet iemand of dit in te stellen is? Want wat met een canon of nikon lens meestal wel in 1 draai scherp te stellen is, had ik er hier een stuk of 5x draaien voor nodig. De lens zelf komt tijdens zoomen best ver naar buiten, ook met focussen komt de lens een stukje naar voren. Ben alleen vergeten om te kijken of er veel lens breathing zichtbaar is. Voor mij nog steeds een twijfel geval of ik deze ga kopen. Met name omdat je al rond de 2500 euro zit met 1 lens en ik op dit moment wat canon lenzen heb nog, die dan niks meer waard zijn. | |
shiz | vrijdag 9 januari 2015 @ 17:55 |
Ik zou er ook niet zo snel voor gaan inderdaad. De nieuwe firmware update zou het als het goed is wel mogelijk maken om met de focus-by-wire wat meer control te krijgen en ook focus pulls beter te kunnen doen... | |
DonJames | zondag 18 januari 2015 @ 17:27 |
Okee, mijn aller-allereerste DSLR-filmprobeerseltje: Mijn bevindingen en vragen: - Handmatig focussen blijkt nog niet zo makkelijk. Dit moet ik natuurlijk gewoon oefenen, en ik heb naderhand ontdekt dat ML ook een split-screen focusmagnifier heeft; - Camerabeweging (panning, stilhouden etc.) moet beter -> oefenen dus; - De belichting ben ik nog niet blij mee, ISO stond op automatisch. Doen jullie de belichting helemaal handmatig? - Als ik mijn Youtubefilmpje bekijk verschilt het formaat van de ene clip met de andere (vergelijk sec. 36 met sec. 40). Hoe kan dit? - Het filmpje duurt in mijn Premiere Elements 1m50, maar Youtube plakt er nog een minuut zwart beeld zonder geluid aan vast. Huh? Overige feedback is ook van harte welkom! | |
shiz | zondag 18 januari 2015 @ 17:58 |
Als filmmaking-satire erg geschikt. Als 'productie'... beetje met knijpende ogen en haren overeind. Dat moet je ook zelf wel een beetje hebben denk ik als je het zo op YouTube terugziet. Kun je niet een dagje met Stefan mee camjon van schieten tot online krijgen? Buiten het technische wel een establishing shot en dan wat meer 'op locatie' als in tussen de menigte en ook wat detail shots ertussen wel prima op zich qua opbouw. Miste alleen een shot van het orgel van voren... verder was het nogal afleidend dat de aspect ratios all over de place zijn, beeldkwaliteit er slecht uit is gekomen en de muziek ook een beetje op de zenuwen werkte. - Kijk nog eens naar de OP van dit topic en begin eens met: https://www.youtube.com/p(...)2D8AB31&feature=plcp . Misschien Dave's 6D Guide? http://www.learningdslrvideo.com/store/6d_sales.php . Gratis algemene guide van No Film School: http://nofilmschool.com/subscribe . Meer stuff: http://blog.planet5d.com/training/ . Wat rondkijken op YouTube gewoon. [ Bericht 15% gewijzigd door shiz op 18-01-2015 18:59:51 ] | |
angel008 | donderdag 22 januari 2015 @ 19:01 |
oeh concurrentie voor sennheiser ? http://www.rodemic.com/wireless | |
#ANONIEM | donderdag 22 januari 2015 @ 19:08 |
Heel interessant, ik zag het ook langskomen. | |
Peter_Aragorn | donderdag 22 januari 2015 @ 22:52 |
Werd eigenlijk ook wel eens tijd Maar goed nieuws! | |
mitchelll0181 | vrijdag 23 januari 2015 @ 08:37 |
Dat is nice, wat zou het gaan kosten .. | |
shiz | vrijdag 23 januari 2015 @ 08:55 |
My thoughts exactly,,, | |
#ANONIEM | vrijdag 23 januari 2015 @ 09:38 |
399 Dollar. | |
Boy_Snakeye | vrijdag 23 januari 2015 @ 10:19 |
Vind ik nog meevallen. Ik was net aan het rondkijken naar zo'n systeem wat het nou gaat kosten. Maar die prijzen liggen vaak 100 tot 200 euro hoger. | |
angel008 | vrijdag 23 januari 2015 @ 11:42 |
klopt, het voordeel van die systemen (ik gok dat je sennheiser bedoelt) is dat ze behalve de lavalier mics ook gewoon handmic systemen hebben evt met een blokje voor phantom power of zelfs ingebouwde recievers in microfoons. het is nu een kwestie van wachten op rode tot ze een goedkopere handmic introduceren met een ontvanger ingebouwd. daarnaast is dit systeem wel het goedkoopste vergeleken met andere high end producten. | |
#ANONIEM | vrijdag 23 januari 2015 @ 12:04 |
In feite zou je altijd een XLR naar mini-jack kabel van een handmic naar een zender kunnen laten lopen. Dan heb je nog steeds een draad, maar dan wel een stuk mobieler. | |
angel008 | vrijdag 23 januari 2015 @ 12:51 |
phantom power ? edit : ja natuurlijk kan dit ook maar dan zit je nog steeds met een draadje (Wat ik onprofessioneel vind overkomen) daarnaast zijn sommige handmics phantom powered en daar heeft sennheiser een blokje voor (met zender erin) | |
#ANONIEM | vrijdag 23 januari 2015 @ 12:51 |
Dat is wel een voordeel van die sennheiserblokken. Maarja, als je een K6 module microfoon van Sennheiser hebt is dat ook niet nodig. | |
angel008 | vrijdag 23 januari 2015 @ 12:55 |
ja zelf heb ik een sennheiser kit met de zender in de handmic (en oled microflag) het voordeel van de rode zet is puur voor de lavaliers kits. je kan relatief goedkoop een persoon ''wiren'' en dan samen met een sennheiser/andere kit prima audio opnemen desnoods heb je 2 van de rode's om 2 personen te kunnen recorden zonder met een microfoon te hoeven schuiven (en soms net dat ene woord te missen) en nee hengelen is geen optie met wat ik doe | |
#ANONIEM | vrijdag 23 januari 2015 @ 12:56 |
Dit is wel heel erg mysterieus. | |
angel008 | vrijdag 23 januari 2015 @ 12:58 |
haha valt reuze mee, maar probeer hier maar eens te hengelen.. https://www.youtube.com/user/ghbtvnl huishoudbeurs had misschien gekund maar dan waren we veel minder ad-hoc bezig kunnen zijn. | |
#ANONIEM | vrijdag 23 januari 2015 @ 13:01 |
Ik kijk toevallig Good Mythical Morning geregeld en ik moet zeggen dat het gebruik van die ene stationaire microfoon fijne audio produceert. Als tip zou ik in het vervolg iets proberen te doen aan de echo in de ruimte. | |
#ANONIEM | vrijdag 23 januari 2015 @ 13:03 |
Sorry, ik had me gebaseerd op de eerste video die ik zag, niet de reportages. Dan heb je gelijk. | |
angel008 | vrijdag 23 januari 2015 @ 13:03 |
Ja tuurlijk werkt prima... voor een statisch gecontroleerd shot Voeg er nu alleen nog even +- 40 man bij in die ruimte die naar elkaar praten + wat speakers die keiharde muziek draaien.. en laat me dan weten hoe het geluid klinkt.... edit : Laatste video is niet echt top iets met on camera microfoon omdat ze zelf (ik niet eens dit keer) accu's vergeten waren mee te nemen voor de microfoon vandaar dat het nogal blikkerig klinkt... zelf was ik niet erbij anders hadden ze wel het eea gehad | |
#ANONIEM | vrijdag 23 januari 2015 @ 13:07 |
Zo'n studio opzetje lijkt me ook nog wel een keer vet om te doen. Ik heb nu al een hele reeks product video's gemaakt met een infinite white background en het lijkt me wel vet om het een keer door te trekken in een studio setting bij een ander project. Beetje set design, de tijd om het licht en audio goed op elkaar af te stemmen. | |
angel008 | vrijdag 23 januari 2015 @ 13:10 |
dit was snel opgezet in hun muziek studio led lampje erop ''oh kut microfoon op naja dan maar on camera audio'' en door om 2300 's avonds. een set helemaal controleren is altijd leuker natuurlijk, mits je de tijd ervoor hebt. | |
#ANONIEM | vrijdag 23 januari 2015 @ 13:14 |
Ik zeg ook niet dat het had gekund of dat het fout is, het is meer een wens vanuit mijzelf om een keer zo'n setting te controleren. | |
angel008 | vrijdag 23 januari 2015 @ 13:14 |
haha weet ik als we nog eens een Q&A doen kan je wel langskomen, mag je helemaal losgaan op de setting | |
#ANONIEM | vrijdag 23 januari 2015 @ 13:15 |
Als jullie in zo'n studie zitten, wordt er dan ook opgenomen? | |
angel008 | vrijdag 23 januari 2015 @ 13:16 |
Ruimte waar het opgenomen is in de muziek studio van een van de 2 presentatoren opgenomen. Al word er natuurlijk zoals je al gezien hebt vooral tijdens festivals etc gefilmd. | |
Peter_Aragorn | maandag 26 januari 2015 @ 22:34 |
Wat van mijn recent werk in een filmpje gegooid https://vimeo.com/117497428 | |
videonatic | maandag 26 januari 2015 @ 22:39 |
Hoe heet ook alweer die techniek als je in plaats van twee clips via een cross fade in elkaar over laat gaan dat het echt in elkaar morphed? | |
bart13 | maandag 26 januari 2015 @ 22:41 |
bedoel je dissolve? |