Ikzelf niet, maar een vriend van me wel ja. Ff polsen hier voor de zekerheid.quote:Op donderdag 13 november 2014 23:27 schreef shiznuts het volgende:
G6 zijn mensen ook wel blij mee. Voor foto's is de D5200/D5300 natuurlijk bij uitstek een goede keuze.
@ Peter... gaade gij voor un FS7?
quote:
Had zo uit een game kunnen komen... Beetje een Portal game-vibe.quote:
Doe hier eens beginnen...quote:Basic guide to shooting video
Where is the best place to learn? I don't even understand shutter speed when it comes to video, for example.
quote:Resolutie/kwaliteit -> 1080p?
Framerate -> Wil je slowmo en in 60fps schieten -> 720p? Filmlook 24p? PAL region 25p?
quote:Diafragma -> depth of field mee regelen
Sluitertijd -> 180-regel (zie video boven voor uitleg) voor natuurlijke bewegingsonscherpte. Min of meer dus dubbel de waarde van je framerate nemen. 1080p 25 fps -> 1/50e van een seconde. Ga je met Twixtor in de weer? Doe je greenscreen werk? Dan misschien een snellere sluitertijd nemen. Maar in principe gewoon de 180-regel hanteren
ISO -> belichting reguleren, ruis limiteren
Variable ND-filter -> in condities met voldoende licht te gebruiken om je belichting gebalanceerd te houden, zonder aan je gewenste settings te komen
quote:Audio -> is de helft van je video! Mensen kijken nog een video die met een aardappel lijkt gefilmd, content = king, maar zodra de audio ruist en piekt klikt men weg
Tripod -> met goede fluidhead voor smooth shots!
quote:Editing -> http://en.wikipedia.org/wiki/Comparison_of_video_editing_software / http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_video_editing_software denk: Adobe, Sony, Avid, BlackMagic, Apple
No problemo.quote:Op maandag 17 november 2014 13:11 schreef DonJames het volgende:
Thanks Shiz, daar kan ik wel wat mee
Laing P Stabilizers worden erg goed aangeschreven, zelfde prijs als Flycam maar hogere kwaliteit.quote:Op woensdag 19 november 2014 13:21 schreef THeeF het volgende:
Ik ben me aan het oriënteren voor verschillende DSLR onderdelen;
- Stabilizer
- Slider
- Dolly
- Fluid Video Head voor een tripod
Nu heb ik zoveel producten gezien dat ik er gek van word.
Er is zoveel te vinden dat ik er gek van word.
Typisch NL; Ik wil zo min mogelijk betalen voor de beste kwaliteit. Daarmee wil zeggen geen Konova / Steadicam etc. Maar goedkope equivalenten. Ik ben een hobbyist. Kleine fouten haal ik er nog wel software matig uit.
Nu heb ik al veel producten op mijn shortlist staan, maar even aan jullie advies gevraagd;
- Wie heeft ervaring met de goedkopere sliders zoals Kamerar / Studio FX en andere merken.
Neig nu zelf naar deze (http://www.amazon.de/gp/p(...)1&smid=A8Q8CJJR7ZPEX)
- Wie heeft er ervaring met de goedkopere stabilizers zoals FlyCam en consorten?
Bedenk eerst wat je echt nodig hebt en veel gaat gebruikenquote:Op woensdag 19 november 2014 13:21 schreef THeeF het volgende:
- Stabilizer
- Slider
- Dolly
- Fluid Video Head voor een tripod
Dat is een stuk moeilijker dan je zou denken. Ik heb zelf eerder een slider gekocht.quote:Op woensdag 19 november 2014 14:47 schreef THeeF het volgende:
Heb je gelijk in. Die dolly kan ik omdat ik een slider + dolly in 1 zag. Ik dacht van Kamerar. Maar die vrij kort..
Die Laing is wel een hele goede kandidaat zeg..
Nu zat ik te denken;
Is het niet beter om in 1 goede stabilizer te investeren? Die slider shots kan ik in principe toch ook met de stabilizer maken? Bespaart weer geld
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |