Een goeie camera doe je een paar jaar mee.quote:Op zondag 4 januari 2015 23:22 schreef THeeF het volgende:
Ik kan op internet de volgende fluid video head tegen; http://www.bhphotovideo.c(...)8_2_Way_Panhead.html
Was eigenlijk aan het orienteren voor Manfrotto, maar zoals ik lees is dit het zelfde maar dan goedkoper. (en ja, van plastic) Voor mij goed zat.
Iemand nog een goed statief voor HDSLR als suggestie? Dus niet van een A merk, maar wel goede prijs/kwaliteit verhouding
Thnx
Gebruik zelf al 2 a 3 jaar tevreden een Benro statiefquote:Op zondag 4 januari 2015 23:22 schreef THeeF het volgende:
Ik kan op internet de volgende fluid video head tegen; http://www.bhphotovideo.c(...)8_2_Way_Panhead.html
Was eigenlijk aan het orienteren voor Manfrotto, maar zoals ik lees is dit het zelfde maar dan goedkoper. (en ja, van plastic) Voor mij goed zat.
Iemand nog een goed statief voor HDSLR als suggestie? Dus niet van een A merk, maar wel goede prijs/kwaliteit verhouding
Thnx
Eens! Ik had een Hama (:')) statief waar een dure broadcast camera op stond. Dat statief donderde van ellende bijna in elkaar, waardoor ik altijd de camera vasthield (voor het geval dat). Toch maar een mooi Manfrotto statief gekocht en ik wil nooit meer terug!quote:Op maandag 5 januari 2015 00:33 schreef Ouwesok het volgende:
[..]
Een goeie camera doe je een paar jaar mee.
Een goed statief doe je een paar decennia mee.
Toch kan die camera niet goed en duur genoeg zijn en nemen we bij statieven met een gammel plastic pootje genoegen
zomaar een gedachte
Haha nouja ik ben wat meer aan het sparen met de omzet, de verleiding is natuurlijk groot om een Shogun te kopen of misschien wel de FS7, maar alles gaat eigenlijk wel prima zoals het nu is.quote:Op maandag 5 januari 2015 23:59 schreef shiznuts het volgende:
A7S lijkt me ook wel vet ja.Ben benieuwd of ze dit jaar nog met een opvolger uitkomen.
Heb je er al een Shogun voor?
Workflow valt reuze mee, S-LOG heeft echt een heerlijke dynamic range. Kleuren zijn wel beetje hard to work with, maar een lut lost dat ook op.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 00:11 schreef shiznuts het volgende:
Ja, de FS7.![]()
Die is niet mis... maar misschien een beetje overkill.
A7S had geloof ik alleen een ruk schermpje, dus een field monitor is dan wel handig, als je dan gelijk met een Shogun twee vliegen in 1 klap slaat, en monitoring en 4K recording, is dat natuurlijk wel sweet. Mooi ding wel, wel beetje intensieve workflow lijkt me, maar ziet er goed uit hoor! Lekker bezig lijkt het!
canon gaat niks nieuws/beters uitbrengen.. alles wat ze beter zouden doen zou hun C lijn helemaal kapot maken en dat weten ze...quote:Op dinsdag 6 januari 2015 08:02 schreef Peter_Aragorn het volgende:
FS7 is onze B-cam op stage naast de Epic. Heerlijk ding zeg! Fijne dynamic range ook! Eigenlijk erg dat het de B-cam is xD
A7s zit ik ook steeds serieuzer naar te kijken. Canon moet deze week echt iets fatsoenlijks aankondigen, anders overweeg ik toch echt een overstap. Zelfs de Nikon D5300 heeft betere video... Ik snap dat deze nieuwer is, maar toch.
en vandaar dat de nieuwe canons niet beter zullen zijn.. ze gaan hun C lijn niet overtreffen want anders snijden ze zichzelf keihard in de vingers met hele dure camera's die opeens niet meer verkopen omdat pietje met zn 1500d betere video schiet....quote:Op dinsdag 6 januari 2015 11:42 schreef Peter_Aragorn het volgende:
Maar zelfs die C100 is niet fantastisch. Ah well.
5d verkopen a7 II terugkopen converter voor je canon lenzen en je bent klaarquote:Op dinsdag 6 januari 2015 11:50 schreef Peter_Aragorn het volgende:
Ja schijtzooi. Daarom twijfel ik over de overstap. Het is dat ik mijn 5dIII nog nodig heb voor foto. En dat de A7s voor foto niet geweldig is. Anders had ik de stap allang gemaakt.
dat is prima maar dat gaat niet concurreren met een gh4 of een a7s kwa prijsklasse...quote:Op dinsdag 6 januari 2015 15:18 schreef bart13 het volgende:
Iets zegt mij dat canon in het 2e/3e kwartaal wel met iets van een nieuwe c300/500 gaat komen.
Haha, ok.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 20:00 schreef Peter_Aragorn het volgende:
Ik heb juist drie jaar geleden de stap van mijn D700 (Nikon) naar de 5DIII gemaakt, om de video die er uit gepoept kan wordenHaha...
Maar ik denk dat een stap naar een echter videocamera een betere zal zijn. Bijvoorbeeld naar de FS7, ook al is die momenteel nog wel buiten budgetVandaar dat eerst een A7s misschien ook leuk zou zijn
Keuzes, keuzes.
Hoeft niet per se een speedbooster van Metabones te zijn hè. Kan ook een RJ Lens Turbo of eentje van Zhongyi of Fotodiox zijn, die zijn stukken goedkoper. En dan ligt het ook een beetje aan de look waar je voor gaat en opdrachten die je moet doen waar een bepaalde look van een lens bij past. Native lenzen zijn erg modern en dat zie je terug in het contrast, de kleuren en scherpte. 2e hands lenzen, of die uit een ander systeem, kunnen misschien beter passen bij een bepaald project. Weet verder niet of veel mensen de Tamron (welke?) gebruiken... maar dan heb je in principe genoeg andere keuzes ook.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 20:05 schreef Boy_Snakeye het volgende:
Ik wil sowieso voor de GH4 gaan. A7S is voor mij gewoon net te duur. En als ik 4K wil moet ik zaken erbij aan schaffen.
Twijfel straks alleen of ik een speedbooster erbij neem of dat ik gewoon mijn Tamron verkoop en een panasonic lens erbij neem...
Toch kom ik er met de dag sterker achter dat de gear eigenlijk echt niet zo belangrijk is. Tuurlijk is de footage van LOG/RAW schietende camera's heerlijk om mee te werken, maar met normale dslr's kan het allemaal ook wel prima.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 20:18 schreef Peter_Aragorn het volgende:
Ik word op stage ook te veel verwend met enkel Zeiss primes, een Red Epic, een Sony FS7 en Mamiya Middenformaat met dikke digitale back
It's a cold day in Hell...quote:Op woensdag 7 januari 2015 11:01 schreef Susteren het volgende:
Toch kom ik er met de dag sterker achter dat de gear eigenlijk echt niet zo belangrijk is.
Ah das een goeie om te onthouden. Ik ken natuurlijk ook alleen Metabones. Maar ik zou ook niet verder gezocht hebben omdat ik dacht dat Metabones de enige was met zulke oplossingen. Zal er tzt naar je genoemde alternatieven kijkenquote:Op dinsdag 6 januari 2015 20:15 schreef shiznuts het volgende:
Hoeft niet per se een speedbooster van Metabones te zijn hè. Kan ook een RJ Lens Turbo of eentje van Zhongyi of Fotodiox zijn, die zijn stukken goedkoper. En dan ligt het ook een beetje aan de look waar je voor gaat en opdrachten die je moet doen waar een bepaalde look van een lens bij past. Native lenzen zijn erg modern en dat zie je terug in het contrast, de kleuren en scherpte. 2e hands lenzen, of die uit een ander systeem, kunnen misschien beter passen bij een bepaald project. Weet verder niet of veel mensen de Tamron (welke?) gebruiken... maar dan heb je in principe genoeg andere keuzes ook.
Dat werd bij jou ook wel tijd dat je dat werdquote:Op woensdag 7 januari 2015 11:01 schreef Susteren het volgende:
[..]
Toch kom ik er met de dag sterker achter dat de gear eigenlijk echt niet zo belangrijk is. Tuurlijk is de footage van LOG/RAW schietende camera's heerlijk om mee te werken, maar met normale dslr's kan het allemaal ook wel prima.
Merk dat wat je vóór en ná de productie doet belangrijker is dan de apparatuur tijdens de productie. Ben dan ook een stuk minder "gear-minded" geworden.
las ergens dat die met de Sony f55 gedraaid isquote:Op woensdag 7 januari 2015 09:32 schreef SunChaser het volgende:
http://petapixel.com/2015(...)era-versus-theaters/
WoW mooi filmpje
valt me bij hem altijd op dat iedere keer als er wat nieuws komt hij het de beste camera vind, eerst de GH4 toen de NX1 en nu de 1DC terwijl die al een hele tijd uit is, maar nu de prijs wat gedaalt is is deze opeens de beste (terwijl philip bloom dit al een aantal jaar een van zijn betere dslr cameras vind)quote:Op dinsdag 6 januari 2015 16:33 schreef shiznuts het volgende:
De 1D C dan. Andrew Reid, die kerel van EOSHD is daar nu op overgestapt, is er helemaal weg van en dat terwijl 'ie Canon een hele tijd links heeft laten liggen. De 1D C is erg in prijs gedaald, vooral 2e hands, doet 4K en is ook geweldig voor stills.
De Samsung NX1 wordt blijkbaar ook veel uitgeprobeerd door mensen. Maar dynamic range lijkt nogal tegen te vallen en er zijn wat andere quirks. Grootste no-no daarmee vind ik lenzen.
snap je nu ook waarom je steeds met iedereen ruzie had?quote:Op woensdag 7 januari 2015 11:01 schreef Susteren het volgende:
[..]
Toch kom ik er met de dag sterker achter dat de gear eigenlijk echt niet zo belangrijk is.
ik denk nog steeds dat ie binnenkort een fs7 gaat kopenquote:Op woensdag 7 januari 2015 15:50 schreef SunChaser het volgende:
[..]
snap je nu ook waarom je steeds met iedereen ruzie had?
welkom thuis
Dat je in Limburg niet wil huren snap ik, maar hij zit nu keidicht in de buurt van budgetcam.quote:Op woensdag 7 januari 2015 16:18 schreef angel008 het volgende:
ik denk nog steeds dat ie binnenkort een fs7 gaat kopen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |