abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_145287452
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 10:57 schreef CoolGuy het volgende:

En stelde jouw vriendin zich ook zo op als Ts hier?
Nee. Maar ik lees in de posts van TS dat haar kerel een notoire twijfelaar is en zij zich daar al jaren aan kapot ergert, wat de opstelling van haar verklaart.

Alleen zou ze het besef moeten krijgen dat haar kerel niet gaat veranderen, al was het maar omdat hij dat kennelijk niet wil. Een relatie die gedoemd is te mislukken, maar zo lang beiden het niet opgeven duurt het natuurlijk nog. ;)
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  dinsdag 7 oktober 2014 @ 11:07:16 #152
430400 Dondergat
Dondersgoed
pi_145287533
quote:
5s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 10:59 schreef Elan het volgende:
Dan werk je zonder vast contract TS, kun je tegenwoordig ook prima een hypotheeksom of een gedeelde hypotheeksom mee rond krijgen.
Kap eens met dat eindeloos slachtoffertje spelen, godverdomme zeg.
Mijn salaris kan niet worden meegerekend. Ik speel geen slachtoffer, het is niet mogelijk.
  Moderator dinsdag 7 oktober 2014 @ 11:08:31 #153
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_145287574
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 11:05 schreef DS4 het volgende:

[..]

Nee. Maar ik lees in de posts van TS dat haar kerel een notoire twijfelaar is en zij zich daar al jaren aan kapot ergert, wat de opstelling van haar verklaart.

Alleen zou ze het besef moeten krijgen dat haar kerel niet gaat veranderen, al was het maar omdat hij dat kennelijk niet wil. Een relatie die gedoemd is te mislukken, maar zo lang beiden het niet opgeven duurt het natuurlijk nog. ;)
Ik zou als ik jou was even de posthistorie van ts lezen.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_145287581
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 11:05 schreef DS4 het volgende:

[..]

Gelukkig werk jij in een sector waar mensenkennis niet per se noodzakelijk is. Nondejuu zeg.
blablablabla
  Moderator dinsdag 7 oktober 2014 @ 11:09:43 #155
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_145287625
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 11:07 schreef Dondergat het volgende:

[..]

Mijn salaris kan niet worden meegerekend. Ik speel geen slachtoffer, het is niet mogelijk.
Waarom niet. Geef daar eens antwoord op. En waarom is het onwaarschijnlijk dat je een vast contract krijgt ooit ergens.
Breitling - Instruments for Professionals
  dinsdag 7 oktober 2014 @ 11:11:02 #156
430400 Dondergat
Dondersgoed
pi_145287668
quote:
11s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 11:02 schreef DS4 het volgende:

[..]

Hij werkte toch in een branche die volstrekt baanzeker is? Wat krijgen we nou!
Lees nog eens. ;) Ik zeg hetzelfde wat jij ook zegt.
pi_145287681
quote:

Jij moet realistisch worden. Ik geloof best dat deze woning een perfecte kans was en dat hij al lang en breed had mogen beslissen.

Maar dit gedrag heeft hij al heel lang zeg je. Er zit geen progressie in en dat is niet zo gek, mensen die dit hebben kunnen er zelfs met goede wil vaak niet vanaf komen. Het is zoiets als dat ik mijn vrouw ga dwingen niet meer bang te zijn van spinnen... Maar jouw vriend WIL helemaal niet veranderen. Dus dat gaat hij gewoon niet doen.

Jij kan dus alleen nog jezelf veranderen en dat is: dit gedrag accepteren. Wil je dat niet? Prima. Wegwezen dan.

Dat zijn de keuzes: jij accepteert dit van jouw vriend, of je kapt ermee. Geen middenweg, geen optie 3.

Realisme.
pi_145287716
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 11:08 schreef CoolGuy het volgende:

Ik zou als ik jou was even de posthistorie van ts lezen.
Dan ga jij er vanuit dat ik mij enorm interesseer in TS...
pi_145287727
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 11:00 schreef agter het volgende:

[..]

Tja, en hij kan natuurlijk alleen zichzelf verwijten maken.
Serieus, ik zou me om zoiets echt geen verwijten maken. Iemand was sneller, jammer dan. Liever zo dan halsoverkop in een huis storten, en óf teveel betalen omdat de makelaar de bieders tegen elkaar speelt, óf een tweede bezichtiging en/of keuring laten vallen om het maar snel rond te krijgen, en dan later tegen een berg gebreken aan lopen.
  dinsdag 7 oktober 2014 @ 11:13:12 #160
430400 Dondergat
Dondersgoed
pi_145287740
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 11:00 schreef Elan het volgende:

[..]

Wij hebben wel eens een huis niet gekregen omdat anderen (achter onze rug om) 2000 euro meer betaalden aan de verkopende partij en gebak voor hun bruiloft hebben geregeld.

Move the fuck on, zijn genoeg andere huizen die te koop staan.
Die andere huizen zijn niet zo dichtbij, niet met 4 slaapkamers, niet met grote voor- en achtertuin, voor dat geld! Heb ik vaker gezegd. :)
pi_145287746
quote:

[..]

Je kan dat toch mee laten wegen bij de hypotheekverstrekker of verdien je 700 euro in de maand??
Zorg dat je ook een stem in het verhaal krijgt, beetje dreigen om bij hem weg te gaan heeft geen zin behalve als je daadwerkelijk ook je spullen pakt.

Als die woning die jullie op het oog hadden echt zo'n buitenkansje was is het toch niet verwonderlijk dat het supersnel verkocht is, natuurlijk balen maar om er nu zo'n drama van te maken en je partner allerlei verwijten te maken geeft een beetje het idee van het kleine kind dat haar zin niet doorgedramd krijgt.

Vraag me überhaupt af of je wel weet hoe het allemaal werkt qua financiering e.d. je staat totaal aan de zijlijn en roept maar wat jij wil wanneer je het wil en hoe je het wil zonder de realiteit in ogenschouw te nemen.
blablablabla
pi_145287753
quote:

[..]

Want je bent een hoer, die zwart geld verdient?

Ja, dan zou ik het niet bij de hypotheek rekenen nee :')
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_145287757
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 11:09 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Waarom niet. Geef daar eens antwoord op. En waarom is het onwaarschijnlijk dat je een vast contract krijgt ooit ergens.
Precies, dat is echt gelul. Mijn vorige huis kocht ik met iemand die per definitie in een branche werkte waar nooit contracten voor onbepaalde tijd worden gegeven, altijd aanstellingen voor bepaalde tijd. Prima hypotheekje mee gekregen hoor.
pi_145287760
quote:
10s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 11:08 schreef Elan het volgende:

Gelukkig werk jij in een sector waar mensenkennis niet per se noodzakelijk is. Nondejuu zeg.
Ik snap dat voor de meeste schaapjes het gedrag van de vriend van TS vrij normaal lijkt.
pi_145287770
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 11:04 schreef Dondergat het volgende:

[..]

Ik heb nooit gezegd dat hij dit huis moet kopen en wel nu. Dat is pushen.

Ik heb hem gevraagd of hij het aan durfde om het traject in te gaan (tweede bezichtiging, gesprek met Hypotheker en daarna beslissen). En of hij de makelaar wilde bellen om te zeggen dat wij serieuze interesse in het huis hadden.

Dat is niet hetzelfde als zeggen dat we het willen kopen.
Er zijn vele vormen van pushen.

Dat buiten beschouwing latende: de tweede bezichtiging, Hypotheker en makelaar bellen, bouwkundig onderzoek laten uitvoeren. Dan was dat huis toch evengoed al verkocht geweest?
pi_145287805
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 11:11 schreef Dondergat het volgende:

Lees nog eens. ;) Ik zeg hetzelfde wat jij ook zegt.
Ik lees dat zijn baanzekerheid nu ineens van een vast contract af hangt en een vast contract biedt feitelijk heel erg weinig zekerheid.
pi_145287842
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 11:13 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ik snap dat voor de meeste schaapjes het gedrag van de vriend van TS vrij normaal lijkt.
Het feit dat hij wellicht teveel twijfelt verantwoord haar houding niet.
pi_145287845
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 11:13 schreef DS4 het volgende:

[..]

Haar vriend heeft anders totaal geen stem (behalve de compleet bevooroordeelde stem van TS :') ) in dit verhaal dus laat hem er maar gewoon buiten a.u.b.
Misschien kan TS hem overtuigen ook een accountje aan te maken dan kunnen we eens met die gast lullen en zijn aandeel in het verhaal wikken en wegen.
blablablabla
pi_145287846
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 11:00 schreef DS4 het volgende:

[..]

En zo is het.

Je moet gewoon vooraf weten wat je wil en dan kun je na een bezichtiging en eventueel een check over de staat van de woning ja of nee zeggen. Het is allemaal niet zo gecompliceerd.

(maar goed, verreweg de meeste mensen zijn niet in staat tot het doorhakken van knopen en daarom doen anderen dat voor ze en dan kunnen zij daar weer over kankeren als "wat hij kan, kan ik ook, moet hij daar nou echt zoveel geld voor krijgen?" ;))
De één is daar nou eenmaal anders in dan de ander, maar aangezien het de vriend van TS is bij wie de kosten en het risico komen te liggen, vind ik dat TS zich eerder aan hem moet aanpassen dan hij aan haar...
Tails tell tales
pi_145287847
quote:

[..]

Het is al janktopic zoveel over je vriend, na die hele swingerssoap. Maar je speelt niet het slachtoffer nee? :D Kom op, je probeert die jongen te conditioneren alsof het je hondje is. En als hij niet doet wat je wil loop je te klagen en te zeuren over hem. Leuk ook, achter z'n rug om online klagen dat het zo'n weekdier is die moeite heeft met beslissingen nemen.

En nog roepen dat je niet pushy bent, terwijl je in je vorige topic al duidelijk aangeeft dat je aan z'n kop zat te zeuren over dat huis, maar hij iedere keer wat meer bedenktijd wilde. Geloof me, blijven zeuren en pushen werkt gewoon averechts. Bij mij wel in ieder geval. Bij mij is het gewoon 'nee' als ik aangeef ergens over na te moeten denken, en vervolgens blijft men pushen en zeuren.
pi_145287866
quote:
2s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 11:12 schreef Loveless85 het volgende:

Serieus, ik zou me om zoiets echt geen verwijten maken. Iemand was sneller, jammer dan. Liever zo dan halsoverkop in een huis storten, en óf teveel betalen omdat de makelaar de bieders tegen elkaar speelt, óf een tweede bezichtiging en/of keuring laten vallen om het maar snel rond te krijgen, en dan later tegen een berg gebreken aan lopen.
Misgrijpen als je op dat moment geen ja kan zeggen is niet zo'n probleem inderdaad. Zeker in de lagere prijsklasse is er weinig unieks...
  dinsdag 7 oktober 2014 @ 11:17:31 #172
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_145287881
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 11:16 schreef Forbry het volgende:

[..]

De één is daar nou eenmaal anders in dan de ander, maar aangezien het de vriend van TS is bij wie de kosten en het risico komen te liggen, vind ik dat TS zich eerder aan hem moet aanpassen dan hij aan haar...
Toch is dat niets wat vrouwen nou vaak net niet doen :+ zeker als ze de broek aan hebben :P
Een piercing? Nee als ik metaal in mijn lichaam wil, dan ga ik wel in het leger
pi_145287922
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 11:17 schreef DS4 het volgende:

[..]

Misgrijpen als je op dat moment geen ja kan zeggen is niet zo'n probleem inderdaad. Zeker in de lagere prijsklasse is er weinig unieks...
Nee maar volgens TS was dit écht een once in a lifetime opportunity. Mooi, groot, goedkoop. ALLES!

En heus niet in de categorie 'If it looks to good to be true...' _O-
  dinsdag 7 oktober 2014 @ 11:18:46 #174
430400 Dondergat
Dondersgoed
pi_145287934
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 11:14 schreef FouteMensenStaff het volgende:

[..]

Er zijn vele vormen van pushen.

Dat buiten beschouwing latende: de tweede bezichtiging, Hypotheker en makelaar bellen, bouwkundig onderzoek laten uitvoeren. Dan was dat huis toch evengoed al verkocht geweest?
Dat klopt, maar dan had hij wel een beslissing genomen die mij blij had gemaakt.
Hij beseft niet dat het traject ingaan niet gelijk betekent dat je zegt te willen kopen.
pi_145287947
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 11:13 schreef Dondergat het volgende:

Die andere huizen zijn niet zo dichtbij, niet met 4 slaapkamers, niet met grote voor- en achtertuin, voor dat geld! Heb ik vaker gezegd. :)
Straks is er weer een ander leuk huis met andere voordelen.
pi_145287978
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 11:18 schreef Dondergat het volgende:

[..]

Dat klopt, maar dan had hij wel een beslissing genomen die mij blij had gemaakt.
Hij beseft niet dat het traject ingaan niet gelijk betekent dat je zegt te willen kopen.
Heb je de indruk dat hij dat nu wel beseft? Dat het de volgende keer anders zou gaan?
Of denk je dat hij zal blijven twijfelen?
Make my day!
  dinsdag 7 oktober 2014 @ 11:20:07 #177
430400 Dondergat
Dondersgoed
pi_145287981
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 11:15 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ik lees dat zijn baanzekerheid nu ineens van een vast contract af hangt en een vast contract biedt feitelijk heel erg weinig zekerheid.
Dat lees je dan verkeerd. :)
pi_145287988
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 11:16 schreef FouteMensenStaff het volgende:

Het feit dat hij wellicht teveel twijfelt verantwoord haar houding niet.
Het is een wisselwerking. Op dit punt botsen ze kennelijk en dan gaan bij veel mensen de hakken in het zand.
  dinsdag 7 oktober 2014 @ 11:21:15 #179
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_145288017
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 11:13 schreef Dondergat het volgende:

[..]

Hou toch op joh, de verkoop van dat huis was allang bezig, al had hij maandag om 09.00 uur de vraagprijs geboden was het nog te laat geweest.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_145288050
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 11:16 schreef Forbry het volgende:

Zou nou echt het inkomen moeten bepalen wie de broek aan heeft in een relatie. Lijkt mij niet zo gezond.

Wie weet is TS wel een lekker wijf met dikke tieten die zuigt als een Hoover... is ook wat waard. ;)
pi_145288055
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 10:51 schreef Dondergat het volgende:

[..]

Hij werkt al 5 dagen van 7:00 tot 17:00 (reistijd inbegrepen). Voor mij is het heel onwaarschijnlijk dat ik ooit een vast contract krijg ergens.

Slachtofferrol.

quote:
De angst om weer zo teleurgesteld te worden door mijn vriend bij een volgend huis.
Dat "als ik het niet krijg, dan niemand" herken ik wel. Ik ben zo kwaad dat ik een steen door de ruit zou willen gooien.
Misplaatste boosheid.

quote:
We hebben gisteravond gepraat. Ik heb mijn gevoel op tafel gegooid wat betreft het moeilijk aan kunnen gaan van vaste dingen met mij en dat hij mij daar (al jaren) mee kwetst. Zijn reactie was dat ik hem ook kwets. Geen excuus en een knuffel omdat hij me al jaren kwetst, hij keert het gewoon om. |:(
Je emotionele chantage backfirede dus gewoon. En terecht.

quote:
Mijn vriend past heel goed bij mij. Hij is er zeker van dat hij oud met mij wil worden.
En toch behandel je hem als een pot met goud die niet doet wat jij en jij alleen wil.

quote:
Ik had al zo'n gevoel dat dit zou gebeuren. Dat heb ik hem ook gezegd. (Ik weet al hoe het gaat, jij blijft er maar over nadenken en twijfelen, wil aankomende week nog eens kijken en daarna nog meer bedenktijd en in de tussentijd wordt het verkocht.) En zie, die angst is uitgekomen. Waardoor ik niet meer verder wil kijken naar huizen.
Heel goed, doe voorlopig je plannen maar in de ijskast zetten.

quote:
Met dit past hij misschien minder bij mij. En als we te lang stil blijven staan ga ik bij hem weg. Ik blijf niet op mijn vriend wachten tot hij eindelijk dingen aan durft te gaan. Ook dat heb ik gezegd in het gesprek gisteren.
Neem een voorschot daarop, maak het uit. Hij is gigantisch ongelukkig met een vrouw naast hem die hem alleen ziet als bron van inkomsten.

quote:
Mijn vriend heeft zijn les geleerd. Hij zei zelf letterlijk: volgende keer eerder beslissen dus. Zodra dit huis in prijs was gezakt, hadden we met het balletje moeten gaan rollen. Bezichtigingen, gesprekken met Hypotheker en na aanvang van die gesprekken beslissen of we het wilden doen.
Dat zegt hij alleen maar omdat hij van het gezeik van jou af is.

quote:
Zo gaat het hier dus niet. Ik push hem niet!! Heb mijn vriend ook nooit gepusht! Ik vroeg hem alleen hoe hij erover dacht en toen hij zei dat hij er een nachtje over wilde slapen neem ik dat ook aan als 1 nacht.
:') je snapt niet wat pushen betekent.

quote:
Hij had best eerder kunnen instemmen met een tweede bezichtiging met onze vaders. Dat is niet hetzelfde als tegen de makelaar zeggen dat we het huis willen kopen. Maar dan was ik wel blij geweest en iets minder boos dat het huis verkocht is.
Welnee, dan was je vast weer over je theewater gegaan omdat hij niet gelijk na de 2e bezichtiging naar de makelaar was gerend om de hoofdprijs neer te leggen voor het huis. Want lets face it; jij en jij alleen maakt dit huis jouw projectje, en dat is dan ook gelijk de enige reden waarom je zo in de pubermodus schiet; je had al vergevorderde plannen en je zag je vriend zijn mening alleen maar als formaliteit. Daarmee doe je hem tekort en eerlijk gezegd is hij niet de gelijkwaardige in jullie relatie.

Jij misbruikt hem.
  dinsdag 7 oktober 2014 @ 11:22:35 #182
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_145288067
Volgens mij kan TS slecht met teleurstelling omgaan. Daarom bombardeert ze haar vriend tot de zondebok, dan kan ze haar emotie uiten door kwaad te zijn op hem.
The love you take is equal to the love you make.
pi_145288077
quote:
2s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 11:18 schreef Loveless85 het volgende:

Nee maar volgens TS was dit écht een once in a lifetime opportunity. Mooi, groot, goedkoop. ALLES!

En heus niet in de categorie 'If it looks to good to be true...' _O-
Jeugdig enthousiasme... ;)
pi_145288082
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 11:22 schreef DS4 het volgende:

[..]

Zou nou echt het inkomen moeten bepalen wie de broek aan heeft in een relatie. Lijkt mij niet zo gezond.
Nee, maar eigen baas over eigen geld lijkt me niet meer dan redelijk.
pi_145288089
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 11:22 schreef Lienekien het volgende:
Volgens mij kan TS slecht met teleurstelling omgaan. Daarom bombardeert ze haar vriend tot de zondebok, dan kan ze haar emotie uiten door kwaad te zijn op hem.
Een soort goedzak die als punching bag dient.
  dinsdag 7 oktober 2014 @ 11:24:02 #186
430400 Dondergat
Dondersgoed
pi_145288109
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 11:20 schreef agter het volgende:

[..]

Heb je de indruk dat hij dat nu wel beseft? Dat het de volgende keer anders zou gaan?
Of denk je dat hij zal blijven twijfelen?
Die indruk heb ik inderdaad. ^O^
  dinsdag 7 oktober 2014 @ 11:24:09 #187
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_145288111
quote:
7s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 11:23 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Een soort goedzak die als punching bag dient.
Dat gedrag is volgens mij heel ondermijnend voor een relatie.
pi_145288124
quote:
7s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 11:23 schreef Scorpie het volgende:

Nee, maar eigen baas over eigen geld lijkt me niet meer dan redelijk.
Daar moeten ze lekker zelf afspraken over maken. Als zij hun inkomen op een hoop willen gooien, dan is het ook echt één hoop...
pi_145288142
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 11:24 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Dat gedrag is volgens mij heel ondermijnend voor een relatie.
Nou ja, TS haar vriend zal ook wel een klein krasje ofzo hebben, anders blijf je niet zitten in zo`n situatie.
pi_145288176
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 11:24 schreef Dondergat het volgende:

[..]

Goedzo!
En als je de indruk weer krijgt, gewoon direct uitspreken. Niet op gaan kroppen, want dan loop je straks over van frustratie.
Hoop dat het moeilijke beslissen van je vriend niet een zwaar issue blijft in jullie relatie.
Make my day!
pi_145288194
quote:

[..]

Ik zie het volgende draadje met spanning tegemoet.

Waarom, waarom denk jij dat het nu ineens wel gaat veranderen ondanks dat dit kennelijk al jaren speelt? Omdat hij achteraf baalt van het mislopen van de woning? Nou, dat effect duurt maar kort en de volgende "perfecte" woning kan zo maar eens enkele maanden verwijderd zijn. Dag effect!
  dinsdag 7 oktober 2014 @ 11:27:49 #192
430400 Dondergat
Dondersgoed
pi_145288239
Tl:dr

quote:
7s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 11:22 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Slachtofferrol.

[..]

Misplaatste boosheid.

[..]

Je emotionele chantage backfirede dus gewoon. En terecht.

[..]

En toch behandel je hem als een pot met goud die niet doet wat jij en jij alleen wil.

[..]

Heel goed, doe voorlopig je plannen maar in de ijskast zetten.

[..]

Neem een voorschot daarop, maak het uit. Hij is gigantisch ongelukkig met een vrouw naast hem die hem alleen ziet als bron van inkomsten.

[..]

Dat zegt hij alleen maar omdat hij van het gezeik van jou af is.

[..]

:') je snapt niet wat pushen betekent.

[..]

Welnee, dan was je vast weer over je theewater gegaan omdat hij niet gelijk na de 2e bezichtiging naar de makelaar was gerend om de hoofdprijs neer te leggen voor het huis. Want lets face it; jij en jij alleen maakt dit huis jouw projectje, en dat is dan ook gelijk de enige reden waarom je zo in de pubermodus schiet; je had al vergevorderde plannen en je zag je vriend zijn mening alleen maar als formaliteit. Daarmee doe je hem tekort en eerlijk gezegd is hij niet de gelijkwaardige in jullie relatie.

Jij misbruikt hem.
pi_145288395
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 11:22 schreef DS4 het volgende:

[..]

Wie weet is TS wel een lekker wijf met dikke tieten die zuigt als een Hoover... is ook wat waard. ;)
In principe moet je gewoon samen beslissen natuurlijk, ongeacht het inkomen van beide. Echter, als de één er heel anders in staat dan de ander en het is alleen die vriend die met de gebakken peren zit als één en ander misgaat... ja, dan vind ik zeker wel dat zij zich een beetje moet schikken. In ieder geval niet het tegenovergestelde, dat hij zich volledig moet schikken naar haar!
Tails tell tales
pi_145288474
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 11:31 schreef Forbry het volgende:

[..]

In principe moet je gewoon samen beslissen natuurlijk, ongeacht het inkomen van beide. Echter, als de één er heel anders in staat dan de ander en het is alleen die vriend die met de gebakken peren zit als één en ander misgaat... ja, dan vind ik zeker wel dat zij zich een beetje moet schikken. In ieder geval niet het tegenovergestelde, dat hij zich volledig moet schikken naar haar!
Dat valt nog maar te bezien, wie er straks met de gebakken peren zit:
Hij kan haar zo op straat zetten.

Dit soort constructies raad ik iedereen af. Zij is straks totaal afhankelijk van hem.
Make my day!
pi_145288483
quote:

[..]

Hoezo eigenlijk niet, verdien je zwart? Val je onder bewind? Heb je schulden? Je verdient (neem ik aan) toch wel genoeg om jezelf (mocht je zonder vriend zitten) te onderhouden?
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
pi_145288509
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 11:33 schreef agter het volgende:

[..]

Dat valt nog maar te bezien, wie er straks met de gebakken peren zit:
Hij kan haar zo op straat zetten.

Dit soort constructies raad ik iedereen af. Zij is straks totaal afhankelijk van hem.
Ben jij veel teleurgesteld door mannen in het leven? Je klinkt heel bitter in dit topic.
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
pi_145288529
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 11:31 schreef Forbry het volgende:

Dat ben ik wel met je eens.

Maar als je vooraf bespreekt om een woning te gaan kopen en budget vastlegt, alsmede eisen... Ja, dan moet je op zeker moment als je binnen die kaders blijft en iets vindt waar beiden gelukkig van kunnen worden ook de knoop doorhakken en niet ineens weer gaan fiepen over "ja, maar als". Dat had in het voortraject gemoeten.

Tenzij er iets wezenlijks is veranderd natuurlijk.

Als we TS moeten geloven (daar hebben sommigen problemen mee, maar in R&P doe ik dat in beginsel omdat het dan ieders eigen verantwoordelijkheid is in hoeverre die bruikbaar advies kan krijgen) is het haar vriend eigen om de knoop niet door te kunnen hakken, ook al is voldaan aan alle voorwaarden.

Dat is natuurlijk wel een vervelende eigenschap. Maar goed, het is wel zijn eigenschap en TS moet daar iets mee. Ik lees momenteel vooral dat de kop in het zand gaat. Haar probleem verder...
  dinsdag 7 oktober 2014 @ 11:36:03 #198
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_145288544
TS is gewoon een grote troll, iedere keer wordt het net iets erger.
Ik geloof echt niet dat al die verhalen waar zijn.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_145288581
quote:
2s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 11:35 schreef HostiMeister het volgende:

[..]

Ben jij veel teleurgesteld door mannen in het leven? Je klinkt heel bitter in dit topic.
Haha! Nee hoor.
Maar ik zorg wel dat ik financieel voor mijzelf kan zorgen. Heel gezond!
Make my day!
pi_145288593
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 11:36 schreef snakelady het volgende:
Nou ken ik de andere draadjes van TS niet, maar in zijn algemeenheid wil men hier al snel iets in twijfel trekken als het afwijkt van de norm...

Wat daar ook van moge zijn: het is wel vermakelijk. ;)
pi_145288606
quote:
Ik raad je aan om dat net iets anders te formuleren.

quote:
3s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 07:58 schreef Re het volgende:
ik ga het oude beleid maar weer eens op tafel gooien, het is aan de modjes om te bepalen of iemand wel of geen trol is, daar doen we checks voor etc. dus op zet een TR of blijf gewoon weg met je opmerkingen :)
  dinsdag 7 oktober 2014 @ 11:38:01 #202
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_145288618
quote:
2s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 11:35 schreef HostiMeister het volgende:

[..]

Ik vind haar hierin gewoon realistisch.
pi_145288664
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 11:38 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ik vind haar hierin gewoon realistisch.
Idd. Straks hebben ze mss kinderen. En dan is en blijft het huis alleen van hem.
Totaal niet gelijkwaardig.
Make my day!
  dinsdag 7 oktober 2014 @ 11:40:53 #204
430400 Dondergat
Dondersgoed
pi_145288718
Bij de vorige woningen heb ik mijn vriend ook niet gepusht. En bij deze woning ook niet. Ik wilde alleen een bevestiging om verder te gaan en te laten weten dat onze interesse serieus was. En mocht blijken bij de Hypotheker dat het maandelijkse bedrag te hoog zou zijn, dan zou het jammer zijn en zouden we naar andere eventueel nog goedkopere huizen gaan kijken.

Ik heb nooit gezegd dat hij deze woning moet kopen. Ik - en mijn vader ook - heb wel gezegd dat deze woning een unieke kans is wat betreft ligging en bouw.

Ik heb echt nooit gepusht, alleen gevraagd. (Op vragen kun je nee zeggen.) Ik heb hem nooit ergens toe gedwongen.

Dat mijn vriend een tweede bezichtiging wilde met onze vaders kwam vanuit hem.
  dinsdag 7 oktober 2014 @ 11:42:29 #205
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_145288770
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 11:40 schreef Dondergat het volgende:
Bij de vorige woningen heb ik mijn vriend ook niet gepusht. En bij deze woning ook niet. Ik wilde alleen een bevestiging om verder te gaan en te laten weten dat onze interesse serieus was. En mocht blijken bij de Hypotheker dat het maandelijkse bedrag te hoog zou zijn, dan zou het jammer zijn en zouden we naar andere eventueel nog goedkopere huizen gaan kijken.

Ik heb nooit gezegd dat hij deze woning moet kopen. Ik - en mijn vader ook - heb wel gezegd dat deze woning een unieke kans is wat betreft ligging en bouw.

Ik heb echt nooit gepusht, alleen gevraagd. (Op vragen kun je nee zeggen.) Ik heb hem nooit ergens toe gedwongen.

Dat mijn vriend een tweede bezichtiging wilde met onze vaders kwam vanuit hem.
Waarom ben je dan boos op hem?

Omdat iemand de schuld moet krijgen?
  dinsdag 7 oktober 2014 @ 11:42:58 #206
430400 Dondergat
Dondersgoed
pi_145288783
quote:
Trollgeroep, mag niet (meer).
  dinsdag 7 oktober 2014 @ 11:45:37 #207
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_145288868
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 11:37 schreef DS4 het volgende:

[..]

Nou ken ik de andere draadjes van TS niet, maar in zijn algemeenheid wil men hier al snel iets in twijfel trekken als het afwijkt van de norm...

Wat daar ook van moge zijn: het is wel vermakelijk. ;)
Het is gewoon dat het iedere keer net iets erger wordt.
In het vorige topic van de kamasutra riep ze ook al dat ze het wilde stoppen met de relatie en nu weer.

TS, kap er gewoon mee, hij verdiend beter.
Jullie waren vet in de schulden gekomen in dit huis maar dat wil je zelf niet eens zien.
Hij zat aan de top van zijn hypotheek (6000 euro is niks op zo'n bedrag) en daarnaast moest er heel wat aan gedaan worden.
Je houdt totaal geen rekening met eventuele mankementen in het huis en met energiewaarde.

Dat je de hypotheek kan opbrengen betekend niet dat je het huis ook daadwerkelijk kan betalen.

Degen die het nu gekocht heeft kan waarschijnlijk een hogere hypotheek krijgen en hebben het gekocht met het idee van renovatie en daar een extra lening op genomen.
Dat is 9 van de 10 keer met dit soort oude huizen.

[ Bericht 0% gewijzigd door snakelady op 07-10-2014 12:16:40 ]
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_145288887
quote:

[..]

Waarom zou het in godsnaam anders 'moeten' gaan. Die jongen loopt alle risico. Hij bepaalt. Klaar. Als jij een beetje vrijblijvend 'wel wat bijdraagt' lijkt het me dat je in dit soort keuzes verre van leidend bent.

Overigens; geef nu gewoon eens antwoord waarom jouw inkomen onder geen enkel beding meegerekend kan worden? Zoals velen al hebben aangegeven is de tijd dat je alleen met onbepaalde tijd contract een hypotheek kan krijgen al even voorbij, plus wordt zo je budget wat ruimer, want volgens mij riep je gisteren iets over dat als je het voor het geld deed je wel iemand nam die 2000 netto verdiende. Kortom; dat doet je vriend niet. Dus dan val je al snel in de categorie hypotheek rond of onder 175k. Nou weet ik niet in welke regio jullie zoeken, maar in iedere enigszins stadse regio heb je daar niet echt een leuk huis voor (niet iets met 4 kamers en een tuin zeg maar). Als jij ook (deels) wat kan bijdragen zit je wellicht boven de 2 ton, en kom je al in een hele andere categorie, of zit je niet zo dik op je max. Verder heb je dan natuurlijk ook iets meer poot om op te staan qua inspraak en hoe (snel) de beslissingen worden genomen.
  dinsdag 7 oktober 2014 @ 11:46:48 #209
430400 Dondergat
Dondersgoed
pi_145288897
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 11:42 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Waarom ben je dan boos op hem?

Omdat iemand de schuld moet krijgen?
Ik kan moeilijk dat andere gevoel toelaten (dat ik een steen door de ruit zou willen gooien).
Ik heb sowieso moeite met emoties en hoe die in welke hoeveelheden toe te laten.
pi_145288912
TS, ik wil je met klem adviseren om een huis samen te kopen. Dat kan ook op 1 inkomen.
Maak jezelf niet afhankelijk van hem! Zeker niet als jij ook bijdraagt in de kosten. Dan huur je dus eigenlijk bij hem, zonder rechten.

Hij kan je zo op straat zetten, als dat huis alleen van hem is. Je relatie wordt op deze manier ook niet gelijkwaardig.
Make my day!
pi_145288946
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 11:46 schreef Dondergat het volgende:

[..]

Ik kan moeilijk dat andere gevoel toelaten (dat ik een steen door de ruit zou willen gooien).
Ik heb sowieso moeite met emoties en hoe die in welke hoeveelheden toe te laten.
Dus hoezo ben je nou boos op hem? Hij heeft toch gewoon normaal gehandeld?
That dude there. I need his prosthetic leg.
pi_145288960
quote:

Ga daar dan eens mee aan de slag zou ik zeggen.
  dinsdag 7 oktober 2014 @ 11:50:35 #213
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_145289008
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 10:28 schreef Janneke141 het volgende:
Hij had nog een maand of drie kunnen wachten met ja of nee zeggen, maar alle informatie die hij nodig had om een beslissing te nemen had hij al in zijn bezit. Het was hun droomhuisje, hij kon het betalen, kon er een hypotheek voor krijgen, klussers voor handen en vriendin ging bijdragen aan de lasten.

Dan kun je wel heel lang blijven nadenken, maar dan komt er echt niet ineens een moment dat je heel zeker van je zaak ja of nee gaat zeggen. Je maakt het jezelf (en de mensen om je heen) alleen maar moeilijk op die manier.
Maar ja, dit soort twijfelaars bestaan en die veranderen ook niet.
Nee, want de papa's moesten nog mee gaan kijken voor eventuele gebreken in het huis geszien TS en vriend daar geen verstand van hebben.
Dus had hij getekend zonder het fijne van het huis te weten hadden ze grote kans dat ze een zowat bouwval hadden gekocht waar nog heel veel geld in gestoken moet worden.
  dinsdag 7 oktober 2014 @ 11:52:21 #214
430400 Dondergat
Dondersgoed
pi_145289049
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 11:48 schreef Broodjekipkorn het volgende:

[..]

Dus hoezo ben je nou boos op hem? Hij heeft toch gewoon normaal gehandeld?
Omdat hij het dichtst bij is. Overigens merkt hij er niks van dat ik hierover boos op hem ben, afgezien van dat ik hem gezegd heb dat ik even niet zo blij ben met hem. Ik doe gewoon normaal tegen hem, net zoals anders.
pi_145289068
quote:

[..]

Dus reageer je je maar af op je vriend, die echt werkelijk niks geks heeft gedaan. Serieus, lees je de reacties hier wel? Echt >90% zegt dat hij gewoon normaal heeft gehandeld en jullie waarschijnlijk sowieso naast het huis zouden grijpen als ze blijkbaar al zo goed als rond waren met anderen.
pi_145289091
quote:
4s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 11:52 schreef Dondergat het volgende:

[..]

Omdat hij het dichtst bij is. Overigens merkt hij er niks van dat ik hierover boos op hem ben, afgezien van dat ik hem gezegd heb dat ik even niet zo blij ben met hem. Ik doe gewoon normaal tegen hem, net zoals anders.
Precies, net zo goed als een fietser niks merkt van een aanrijding met een auto, afgezien van dat hun fiets stuk is en ze in het ziekenhuis liggen.
  dinsdag 7 oktober 2014 @ 11:54:18 #217
430400 Dondergat
Dondersgoed
pi_145289110
We hadden het huis niet zomaar gekocht zonder te kijken naar eventuele gebreken! Daarom gingen we kijken met onze vaders, die hebben er meer verstand van dan ons.
En we hadden uiteraard een bouwkundige inspectie laten doen.
pi_145289131
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 11:54 schreef Dondergat het volgende:
We hadden het huis niet zomaar gekocht zonder te kijken naar eventuele gebreken! Daarom gingen we kijken met onze vaders, die hebben er meer verstand van dan ons.
En we hadden uiteraard een bouwkundige inspectie laten doen.
Dan was je toch alsnog te laat geweest? Jammer maar zo gaat dat in het leven. Jullie vinden vast een ander droomhuis.
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
pi_145289180
quote:

[..]

Keer op keer kom jij met posts waarin je klaagt over je vriend en keer op keer komt het er uiteindelijk op neer dat vooral jij degene bent met problemen die jullie relatie ondermijnen...
Tails tell tales
  dinsdag 7 oktober 2014 @ 11:57:16 #220
430400 Dondergat
Dondersgoed
pi_145289189
quote:
2s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 11:53 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Precies, net zo goed als een fietser niks merkt van een aanrijding met een auto, afgezien van dat hun fiets stuk is en ze in het ziekenhuis liggen.
Jij weet hoe het hier in huis gaat? :')
Hij merkt niks van die boosheid, die hou ik voor mezelf. Ik gedraag me normaal richting hem, net zoals anders.

Hij heeft goed gehandeld, ik heb geen recht om boos te zijn - op hem tenminste. Dus hoeft hij niks te merken van mijn boosheid.

Die laat ik hier wel merken. :)
  dinsdag 7 oktober 2014 @ 11:58:12 #221
430400 Dondergat
Dondersgoed
pi_145289218
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 11:55 schreef Njosnavelin het volgende:

[..]

Dan was je toch alsnog te laat geweest? Jammer maar zo gaat dat in het leven. Jullie vinden vast een ander droomhuis.
Dat klopt, dan was ik alleen teleurgesteld geweest, niet boos zoals nu.
pi_145289243
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 11:45 schreef snakelady het volgende:

[..]

Het isbgewoon dat het iedere keer net iets erger wordt.
In het vorige topic van de kamasutra riep ze ook al dat ze het wilde stoppen met de relatie en nu weer.

TS, kap er gewoon mee, hij verdiend beter.
Jullie waren vet in de schulden gekomen in dit huis maar dat wil je zelf niet eens zien.
Hij zat aan de top van zijn hypotheek (6000 euro is niks op zo'n bedrag) en daarnaast moest er heel wat aan gedaan worden.
Je houdt totaal geen rekening met eventuele mankementen in het huis en met energiewaarde.

Dat je de hypotheek kan opbrengen betekend niet dat je het huis ook daadwerkelijk kan betalen.

Degen die het nu gekocht heeft kan waarschijnlijk een hogere hypotheek krijgen en hebben het gekocht met het idee van renovatie en daar een extra lening op genomen.
Dat is 9 van de 10 keer met dit soort oude huizen.
+ kosten koper + het gewone onderhoud. Volgens mij verkijkt TS zich enorm op de bijkomende kosten...
Tails tell tales
pi_145289257
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 11:33 schreef agter het volgende:
. Zij is straks totaal afhankelijk van hem.
Dat is ze sowieso al.
pi_145289295
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 11:27 schreef Dondergat het volgende:
Tl:dr

[..]

Vieze kut troll ben je, met je tl;dr.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 07-10-2014 12:00:52 ]
pi_145289305
quote:
7s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 11:59 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Dat is ze sowieso al.
Nou, zolang ze officieel samenwonen in een gezamenlijke huurwoning, kan hij haar niet zomaar op straat zetten.
Als ze wonen in zijn koopwoning, dan wel.
Make my day!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')