abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_145287452
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 10:57 schreef CoolGuy het volgende:

En stelde jouw vriendin zich ook zo op als Ts hier?
Nee. Maar ik lees in de posts van TS dat haar kerel een notoire twijfelaar is en zij zich daar al jaren aan kapot ergert, wat de opstelling van haar verklaart.

Alleen zou ze het besef moeten krijgen dat haar kerel niet gaat veranderen, al was het maar omdat hij dat kennelijk niet wil. Een relatie die gedoemd is te mislukken, maar zo lang beiden het niet opgeven duurt het natuurlijk nog. ;)
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  dinsdag 7 oktober 2014 @ 11:07:16 #152
430400 Dondergat
Dondersgoed
pi_145287533
quote:
5s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 10:59 schreef Elan het volgende:
Dan werk je zonder vast contract TS, kun je tegenwoordig ook prima een hypotheeksom of een gedeelde hypotheeksom mee rond krijgen.
Kap eens met dat eindeloos slachtoffertje spelen, godverdomme zeg.
Mijn salaris kan niet worden meegerekend. Ik speel geen slachtoffer, het is niet mogelijk.
  Moderator dinsdag 7 oktober 2014 @ 11:08:31 #153
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_145287574
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 11:05 schreef DS4 het volgende:

[..]

Nee. Maar ik lees in de posts van TS dat haar kerel een notoire twijfelaar is en zij zich daar al jaren aan kapot ergert, wat de opstelling van haar verklaart.

Alleen zou ze het besef moeten krijgen dat haar kerel niet gaat veranderen, al was het maar omdat hij dat kennelijk niet wil. Een relatie die gedoemd is te mislukken, maar zo lang beiden het niet opgeven duurt het natuurlijk nog. ;)
Ik zou als ik jou was even de posthistorie van ts lezen.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_145287581
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 11:05 schreef DS4 het volgende:

[..]

Gelukkig werk jij in een sector waar mensenkennis niet per se noodzakelijk is. Nondejuu zeg.
blablablabla
  Moderator dinsdag 7 oktober 2014 @ 11:09:43 #155
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_145287625
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 11:07 schreef Dondergat het volgende:

[..]

Mijn salaris kan niet worden meegerekend. Ik speel geen slachtoffer, het is niet mogelijk.
Waarom niet. Geef daar eens antwoord op. En waarom is het onwaarschijnlijk dat je een vast contract krijgt ooit ergens.
Breitling - Instruments for Professionals
  dinsdag 7 oktober 2014 @ 11:11:02 #156
430400 Dondergat
Dondersgoed
pi_145287668
quote:
11s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 11:02 schreef DS4 het volgende:

[..]

Hij werkte toch in een branche die volstrekt baanzeker is? Wat krijgen we nou!
Lees nog eens. ;) Ik zeg hetzelfde wat jij ook zegt.
pi_145287681
quote:

Jij moet realistisch worden. Ik geloof best dat deze woning een perfecte kans was en dat hij al lang en breed had mogen beslissen.

Maar dit gedrag heeft hij al heel lang zeg je. Er zit geen progressie in en dat is niet zo gek, mensen die dit hebben kunnen er zelfs met goede wil vaak niet vanaf komen. Het is zoiets als dat ik mijn vrouw ga dwingen niet meer bang te zijn van spinnen... Maar jouw vriend WIL helemaal niet veranderen. Dus dat gaat hij gewoon niet doen.

Jij kan dus alleen nog jezelf veranderen en dat is: dit gedrag accepteren. Wil je dat niet? Prima. Wegwezen dan.

Dat zijn de keuzes: jij accepteert dit van jouw vriend, of je kapt ermee. Geen middenweg, geen optie 3.

Realisme.
pi_145287716
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 11:08 schreef CoolGuy het volgende:

Ik zou als ik jou was even de posthistorie van ts lezen.
Dan ga jij er vanuit dat ik mij enorm interesseer in TS...
pi_145287727
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 11:00 schreef agter het volgende:

[..]

Tja, en hij kan natuurlijk alleen zichzelf verwijten maken.
Serieus, ik zou me om zoiets echt geen verwijten maken. Iemand was sneller, jammer dan. Liever zo dan halsoverkop in een huis storten, en óf teveel betalen omdat de makelaar de bieders tegen elkaar speelt, óf een tweede bezichtiging en/of keuring laten vallen om het maar snel rond te krijgen, en dan later tegen een berg gebreken aan lopen.
  dinsdag 7 oktober 2014 @ 11:13:12 #160
430400 Dondergat
Dondersgoed
pi_145287740
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 11:00 schreef Elan het volgende:

[..]

Wij hebben wel eens een huis niet gekregen omdat anderen (achter onze rug om) 2000 euro meer betaalden aan de verkopende partij en gebak voor hun bruiloft hebben geregeld.

Move the fuck on, zijn genoeg andere huizen die te koop staan.
Die andere huizen zijn niet zo dichtbij, niet met 4 slaapkamers, niet met grote voor- en achtertuin, voor dat geld! Heb ik vaker gezegd. :)
pi_145287746
quote:

[..]

Je kan dat toch mee laten wegen bij de hypotheekverstrekker of verdien je 700 euro in de maand??
Zorg dat je ook een stem in het verhaal krijgt, beetje dreigen om bij hem weg te gaan heeft geen zin behalve als je daadwerkelijk ook je spullen pakt.

Als die woning die jullie op het oog hadden echt zo'n buitenkansje was is het toch niet verwonderlijk dat het supersnel verkocht is, natuurlijk balen maar om er nu zo'n drama van te maken en je partner allerlei verwijten te maken geeft een beetje het idee van het kleine kind dat haar zin niet doorgedramd krijgt.

Vraag me überhaupt af of je wel weet hoe het allemaal werkt qua financiering e.d. je staat totaal aan de zijlijn en roept maar wat jij wil wanneer je het wil en hoe je het wil zonder de realiteit in ogenschouw te nemen.
blablablabla
pi_145287753
quote:

[..]

Want je bent een hoer, die zwart geld verdient?

Ja, dan zou ik het niet bij de hypotheek rekenen nee :')
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_145287757
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 11:09 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Waarom niet. Geef daar eens antwoord op. En waarom is het onwaarschijnlijk dat je een vast contract krijgt ooit ergens.
Precies, dat is echt gelul. Mijn vorige huis kocht ik met iemand die per definitie in een branche werkte waar nooit contracten voor onbepaalde tijd worden gegeven, altijd aanstellingen voor bepaalde tijd. Prima hypotheekje mee gekregen hoor.
pi_145287760
quote:
10s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 11:08 schreef Elan het volgende:

Gelukkig werk jij in een sector waar mensenkennis niet per se noodzakelijk is. Nondejuu zeg.
Ik snap dat voor de meeste schaapjes het gedrag van de vriend van TS vrij normaal lijkt.
pi_145287770
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 11:04 schreef Dondergat het volgende:

[..]

Ik heb nooit gezegd dat hij dit huis moet kopen en wel nu. Dat is pushen.

Ik heb hem gevraagd of hij het aan durfde om het traject in te gaan (tweede bezichtiging, gesprek met Hypotheker en daarna beslissen). En of hij de makelaar wilde bellen om te zeggen dat wij serieuze interesse in het huis hadden.

Dat is niet hetzelfde als zeggen dat we het willen kopen.
Er zijn vele vormen van pushen.

Dat buiten beschouwing latende: de tweede bezichtiging, Hypotheker en makelaar bellen, bouwkundig onderzoek laten uitvoeren. Dan was dat huis toch evengoed al verkocht geweest?
pi_145287805
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 11:11 schreef Dondergat het volgende:

Lees nog eens. ;) Ik zeg hetzelfde wat jij ook zegt.
Ik lees dat zijn baanzekerheid nu ineens van een vast contract af hangt en een vast contract biedt feitelijk heel erg weinig zekerheid.
pi_145287842
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 11:13 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ik snap dat voor de meeste schaapjes het gedrag van de vriend van TS vrij normaal lijkt.
Het feit dat hij wellicht teveel twijfelt verantwoord haar houding niet.
pi_145287845
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 11:13 schreef DS4 het volgende:

[..]

Haar vriend heeft anders totaal geen stem (behalve de compleet bevooroordeelde stem van TS :') ) in dit verhaal dus laat hem er maar gewoon buiten a.u.b.
Misschien kan TS hem overtuigen ook een accountje aan te maken dan kunnen we eens met die gast lullen en zijn aandeel in het verhaal wikken en wegen.
blablablabla
pi_145287846
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 11:00 schreef DS4 het volgende:

[..]

En zo is het.

Je moet gewoon vooraf weten wat je wil en dan kun je na een bezichtiging en eventueel een check over de staat van de woning ja of nee zeggen. Het is allemaal niet zo gecompliceerd.

(maar goed, verreweg de meeste mensen zijn niet in staat tot het doorhakken van knopen en daarom doen anderen dat voor ze en dan kunnen zij daar weer over kankeren als "wat hij kan, kan ik ook, moet hij daar nou echt zoveel geld voor krijgen?" ;))
De één is daar nou eenmaal anders in dan de ander, maar aangezien het de vriend van TS is bij wie de kosten en het risico komen te liggen, vind ik dat TS zich eerder aan hem moet aanpassen dan hij aan haar...
Tails tell tales
pi_145287847
quote:

[..]

Het is al janktopic zoveel over je vriend, na die hele swingerssoap. Maar je speelt niet het slachtoffer nee? :D Kom op, je probeert die jongen te conditioneren alsof het je hondje is. En als hij niet doet wat je wil loop je te klagen en te zeuren over hem. Leuk ook, achter z'n rug om online klagen dat het zo'n weekdier is die moeite heeft met beslissingen nemen.

En nog roepen dat je niet pushy bent, terwijl je in je vorige topic al duidelijk aangeeft dat je aan z'n kop zat te zeuren over dat huis, maar hij iedere keer wat meer bedenktijd wilde. Geloof me, blijven zeuren en pushen werkt gewoon averechts. Bij mij wel in ieder geval. Bij mij is het gewoon 'nee' als ik aangeef ergens over na te moeten denken, en vervolgens blijft men pushen en zeuren.
pi_145287866
quote:
2s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 11:12 schreef Loveless85 het volgende:

Serieus, ik zou me om zoiets echt geen verwijten maken. Iemand was sneller, jammer dan. Liever zo dan halsoverkop in een huis storten, en óf teveel betalen omdat de makelaar de bieders tegen elkaar speelt, óf een tweede bezichtiging en/of keuring laten vallen om het maar snel rond te krijgen, en dan later tegen een berg gebreken aan lopen.
Misgrijpen als je op dat moment geen ja kan zeggen is niet zo'n probleem inderdaad. Zeker in de lagere prijsklasse is er weinig unieks...
  dinsdag 7 oktober 2014 @ 11:17:31 #172
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_145287881
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 11:16 schreef Forbry het volgende:

[..]

De één is daar nou eenmaal anders in dan de ander, maar aangezien het de vriend van TS is bij wie de kosten en het risico komen te liggen, vind ik dat TS zich eerder aan hem moet aanpassen dan hij aan haar...
Toch is dat niets wat vrouwen nou vaak net niet doen :+ zeker als ze de broek aan hebben :P
Een piercing? Nee als ik metaal in mijn lichaam wil, dan ga ik wel in het leger
pi_145287922
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 11:17 schreef DS4 het volgende:

[..]

Misgrijpen als je op dat moment geen ja kan zeggen is niet zo'n probleem inderdaad. Zeker in de lagere prijsklasse is er weinig unieks...
Nee maar volgens TS was dit écht een once in a lifetime opportunity. Mooi, groot, goedkoop. ALLES!

En heus niet in de categorie 'If it looks to good to be true...' _O-
  dinsdag 7 oktober 2014 @ 11:18:46 #174
430400 Dondergat
Dondersgoed
pi_145287934
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 11:14 schreef FouteMensenStaff het volgende:

[..]

Er zijn vele vormen van pushen.

Dat buiten beschouwing latende: de tweede bezichtiging, Hypotheker en makelaar bellen, bouwkundig onderzoek laten uitvoeren. Dan was dat huis toch evengoed al verkocht geweest?
Dat klopt, maar dan had hij wel een beslissing genomen die mij blij had gemaakt.
Hij beseft niet dat het traject ingaan niet gelijk betekent dat je zegt te willen kopen.
pi_145287947
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 11:13 schreef Dondergat het volgende:

Die andere huizen zijn niet zo dichtbij, niet met 4 slaapkamers, niet met grote voor- en achtertuin, voor dat geld! Heb ik vaker gezegd. :)
Straks is er weer een ander leuk huis met andere voordelen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')